نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای دکوراسیون

1

کشتی جنگی قدیمی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

مقاله کشتی جنگی قدیمی اچ ام اس ویکتوری با تصاویر با کیفیت


درباره کشتی HMS VICTORY

قدیمی ترین کشتی رزمی ناوگان نیروی دریایی بریتانیا وهمچنین تنها کشتی بازمانده از قرن هجدهم میباشد که در دسامبر 1758 به دستور پادشاه جرج دوم (king George Ⅱ)، نیروی دریایی سلطنتی قرارداد ساخت آن را با شرکت چاتهام منعقد کرد. ویکتوری پرچمدار پیروزی در جنگهای مختلفی است که تاکنون بیش از90دریاسالار وکاپیتان وظیفه رهبری ویکتوری را برعهده داشتند.

ماکت ۲/۶متری این کشتی جذاب و بینظیر برای اولین بار در کشورمان ساخته شده و هم اکنون در گالری بُکا قابل عرضه و سفارش می باشد:
مدل موزه ای کشتی HMS_Victory

مشخصات کشتی HMS VICTORY:

تاریخ سفارش: 14 جولای 1758
جنس بدنه: چوب درخت بلوط و گردو و یک لایه روکش ازجنس مس
سازنده: انگلستان-کشتی سازی چاتهام (Chatham)
طراح کشتی: سر توماس اسلید (Sir Thomas Slide)
تاریخ شروع پروژه ساخت: 23جولای 1759
سال انتخاب نام کشتی: 1760
تاریخ آب اندازی: 7 می 1765
تاریخ پذیرفته شدن توسط نیروی دریایی: می 1776
تاریخ استفاده در جنگ: 9 جولای 1778
وزن کامل: 3500 تن
طول: 69/3 متر
عرض: 15/8 متر
پیشرانه : بادبان به مساحت 5440 متر مربع ؛3دکل اصلی(قابلیت حمل حداقل 3دکل بزرگ)
قسمت تحتانی: 3923 ورق پوشانده از جنس مس
ارتفاع از بالای دکل تا سطح آب: 62.5 متر
خدمه: 850 نفر
کاربردها: 5 مورد (جنگی، بیمارستان، آموزشی، مجموعه پذیرایی، موزه تاریخی)
مهمترین جنگ ها: نبرد اوشانت1 و 2 ، نبرد دماغه وینسنت، نبرد ترافالگار

کاربرد های کشتی HMS VICTORY

کاربرد اصلی ویکتوری برای جنگهای دریایی بزرگِ بین قاره ای و جنگهای مدیترانه ای بوده و باتوجه به حجم کشتی و تعداد بالای توپ های آن و همچنین به علت دارابودن قابلیت شلیک بالا(نزدیک به نیم تن توپ روی یک مایل)، بزرگترین کشتی جنگی تاریخ انگلستان محسوب می شود.

از دیگر کاربردهای این کشتی پس از جنگاوری های پیروزمندانه اش می توان به کاربری آن به عنوان بیمارستان در فوریه 1798 اشاره کرد.
همچنین سال ها بعد ویکتوری به عنوان مجموعه پذیرایی برای سمینارها و کنفرانس های بزرگ نیروی دریایی انگلیس هم استفاده گردیده شد.
اما امروزه این قلعه شناور به عنوان موزه در بندری در پورتسموث (جنوب انگلستان استان هَمپشِیر - Hampshire ) قرار گرفته است ،و در واقع این کشتی برای نمایش برتری انگلیس در دریاها و پیروزی درجنگ های دریایی در قرن  هجدهم طراحی شد و اکنون سالیانه حدود350.000 نفر بازدیدکننده دارد.  

نبردها و ناخداهای کشتی

اولین نبرد در اوشانت یا نبرد بریتنی Battle of Ushant (نام منطقه جنگی دریایی در تنگه ی بریتنی در جنوب بریتانیا)

در مارس 1778 بعد از اینکه نیروی دریایی بریتانیا"جان لیندسِی" (John lindsey)که اولین ناخدای ویکتوری بودرا به ناو"پرنس جورج"انتقال داد،دریاسالارآگوستوس کِپِل( Augustus Kepple ) شجاع ترین وپرافتخارترین  دریاسالار وقت انگلیس را جایگزین کرد که دلیل این انتقال پیشنهاد بهترین آرایش جنگی از سمت کپل بود ودستور جایگزینی 30قبضه اسلحه راصادرکرد.(اسلحه های 42 پاوندی سبک ترروی یک گلدان 32 پاوندی باحجم بیشتر)

کپل که ویکتوری رابعنوان ناوسرفرماندهی خوددراختیارگرفته بود درروز 9جولای 1778 به قصد رویارویی با کشورهایی که به عضویت استقلال آمریکا درآمده بودند(اسپانیا وفرانسه) از لنگرگاه اسپیتهد(Spithead) لنگرکشید و2هفته بعد در160کیلومتری غرب اوشانت به یک ناوگان جنگی به استعداد29فروند ناوجنگی برخورد کرد.در این هنگام دو فروند از کشتی های فرانسوی فرارکردند و سپس بعد ازتنش های زیاد  هر دو ناوگان (ناو فرانسوی و کشتی ویکتوری) در برابر هم قرارگرفتندو نبرددریایی بین ناوگان انگلیسی تحت فرماندهی کپل وناوگان فرانسوی به فرماندهی کِنت ژولیت اُرویل( Kenneth Julit Orville) در منطقه اوشانت درگرفت.

کشتی های بریتانیایی کمابیش در یک خط بودند اما کشتی های فرانسوی در اغتشاش بوده و آرایش منظمی نداشتند. به هرحال، فرانسوی ها سعی کردندکه با آتش،راه کشتی های مقابلشان را بازکرده تا از خط انگلیسی ها عبورکنند. در حدود ظهر بود که ویکتوری بر روی ناو "برتاژن" آتش گشود. برتاژن دارای 110 توپ بود و ناو "ویله ده پاریس" با 90 توپ آن را دنبال می کرد. کشتی طلایه دار بریتانیا با اندکی خسارت از خطر جست اما "سر هیو پالیسر"(یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی بریتانیا)  که با کشتی هایش از پشت می آمد بیشتر آسیب دیده بود. کپل فرمان تعقیب فرانسوی ها را صادرکرد اما پالیسر امتناع کرد و فرصت پیروزی از دست رفت.

دومین نبرد در اوشانت

ویکتوری در سال 1781 ناوسرفرماندهی دریاسالار  ریچارد کِمپِنفِلت   (Richard Kempenfelt)بود که ناخدا هنری کرامول(Henry Cromwell) هدایت آن را در دست داشت. در روز دوم دسامبر ویکتوری به همراه 17 فروند ناو دیگر به راه افتاد تا یک کاروان دریایی فرانسه را،که قرار بود در روز 10 دسامبر از بِرست(Brest) (شهری در شبه جزیره بریتانیا) حرکت کند را رهگیری نماید. ناوگان بریتانیایی شامل 11 فروند ناو جنگی بزرگ، 1 فروند ناو 50 توپی مستعمل و 5 فروند ناوچه بادبانی بود. دریاسالار انگلیسی از یادبرده بود که کاروان فرانسوی به وسیله 21 فروند ناو جنگی بزرگ حفاظت می شود و زمانی که در روز 12 دسامبر به کشتی های فرانسوی رسید دستور تعقیب آنها را صادرکرد. هنگامی که کمپنفلت پی برد که فرانسوی ها تعداد بیشتری ناوگان جنگی دارند با تسخیر 15 فروند کشتی بادبانی خود را راضی کرد. فرانسوی ها در اثر یک تندباد شدید پراکنده شدند و به ناچار به پایگاه خود بازگشتند..

نبرد دماغه سنت وینسنت (نام کشور جزیره ای کوچک دردریای کارائیب که درسال 1763 مستعمره بریتانیا شد)

ویکتوری در فوریه سال 1796 ناو سرفرماندهی دریاسالار جان جِرویس(John Jarvis)عضو ارشد نیروی دریایی بریتانیا شده بود و ناخدا راجر کالدر(Roger Calder) هدایت آن را برعهده داشت. در روز 18 ژانویه 1797 دریاسالار جرویس از تاگوس(رودخانه ای با1038کیلومتر طول در شبه جزیره ایبری در خاک اسپانیا) به راه افتاد و پس از اینکه 5 کشتی دیگر ناوگانش را تقویت کردند استعداد ناوگانش به 15 فروند کشتی بزرگ و 6 فروند ناوچه افزایش پیداکرد. در روز 14 فوریه یک ناوچه پرتغالی ،که فرمانده اش اسکاتلندی بود، به دریاسالار جرویس اطلاع داد که ناوگان اسپانیا به نزدیکی او رسیده است. جرویس به جستجوی ناوگان اسپانیا برخواست و نبرد دماغه سنت وینسنت به وقوع پیوست.
در این جنگ هوراشیو نلسون نقش قاطعی در پیروزی بریتانیا داشت.

نبرد ترافالگار (نام منطقه ای در جنوب غرب اسپانیا)

این نبرد در21 اکتبر 1805 درنزدیکی کیپ ترافالگار رخ داد و در حدود 6ماه به طول انجامید. تعداد27 فروند ناو انکلیسی درمقابل 33 فروند ناوفرانسه که این امر نوعی مزیت محسوب میشد زیرا اسلحه های کشتی فرانسه خیلی دقیق  نبودند و خسارت کمی  وارد کردند. انگلیسی ها  ناوگان  را  به  دوبخش تقسیم کرده بودند ، یکی به فرماندهی دریاسالار هوراشیو نلسون (Horacio Nelson) و دیگری کاتبرت کالند ( Cuthbert Calind) .درطول جنگ فرانسوی ها موضع دفاعی گرفتند و خسارات زیادی را متحمل شدند ولی در انتهای جنگ تیرانداز فرانسوی از بالاترین نقطه کشتی،نلسون را روی عرشه مشاهده کرد و با شلیک گلوله به ستون فقراتش اورا کشت.ویکتوری پس از پایان نبرد جسد نلسون را به وطن بازگرداند. پس از نلسون بسیاری از دریاسالارهای بریتانیایی این کشتی را به عنوان ناوسرفرماندهی خود انتخاب کردند و این ناو تا کنون بر روی عرشه خود پذیرای فرماندهی بیش از 90 دریابان و دریاسالار بوده است. در حال حاضر دریابان "آدریان جونز" پرچم فرماندهی خود را بر دکل ویکتوری برافراشته است

تعدد بازسازی های کشتی و سرنوشت فعلی

درفوریه 1798 بازسازی اول انجام شد وپس ازآن کشتی،تاسال1812 درسواحل بالتیک واسپانیا گشت زنی میکرد تا درهمان سال به چاتهام انگلیس بازگشت و وزارت دریاداری به علت کمبود ناوهای بزرگ تصمیم گرفت ویکتوری را برای شرکت در جنگهای بعدی بازسازی کندکه این کار با هزینه گزاف 70933پوند آغاز شد و در11آوریل 1803 به اتمام رسید و مجدداً دراختیار نیروی دریایی انگلیس قرارگرفت. ویکتوری درسال 1889 پرچمدارفرماندهی کل قوا درنیروی دریایی بریتانیا شد و در همان  سال آن را به مدرسه نیروی دریایی در "تلگرافی" فرستادند. این مدرسه در سال 1906 به جای دیگری منتقل شد و ویکتوری در لنگرگاه رو به ویرانی گذاشت. بعد از آن در سال1922 دولت بریتانیا تحت فشار افکار عمومی تصمیم به بازسازی ویکتوری گرفت و به علت تاریخی بودنش به موزه ای در پورتسموث تبدیل شد و امروزه قدیمی ترین ناو در خدمت دنیا است که هنوز شناور می باشد و یکی از جاذبه های اصلی این شهر میباشد.

تصاویری هیجان انگیز از کشتی انگلیسی اچ ام اس ویکتوری را مشاهده کنید:

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری

نمای داخلی کشتی اچ ام اس ویکتوری


برندهای دکوراسیون مقالات دکوراسیون این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[تولید شیشه و آینه دکوراتیو و لوسترهای دست ساز]
لوگوی شیشه دست ساز یونیک گلس Boosted (0) شیشه دست ساز یونیک گلس
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران
[تولید محصولات چوبی لوکس کابینت، درب داخلی و خارجی ساختمان]
لوگوی صنایع چوب ورگر Boosted (0) صنایع چوب ورگر

نظر شما در مورد کشتی جنگی قدیمی اچ ام اس ویکتوری


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


شوروم آسام هاوس
2

شوروم آسام هاوس

آوانگارد گالری
0

آوانگارد گالری

شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

راش ایران نماینده رسمی کاغذ دیواری راش آلمان
1

راش ایران

کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

تچرا دیزاین
0

تچرا دیزاین

محبوب کنید: 1   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  کشتی

تاریخ ثبت ثبت: 1399/05/15
بازدید بازدید: 5211

مطالب مرتبط با دکوراسیون

کابینت کلاسیک رومی
0

کابینت کلاسیک رومی

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند
0

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند

کاغذ دیواری اروپایی
0

کاغذ دیواری اروپایی

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک
0

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن
0

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس
0

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس

خانه ای مدرن در کالیفرنیا
0

خانه ای مدرن در کالیفرنیا

20 مدل وان حمام لاکچری
0

20 مدل وان حمام لاکچری

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه
0

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن
0

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن

51 لوستر کریستالی مسحور کننده
0

51 لوستر کریستالی مسحور کننده

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا
0

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا

50 سرویس بهداشتی لاکچری
0

50 سرویس بهداشتی لاکچری

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه
0

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن
0

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی
0

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی

10 سبک کابینت آشپزخانه
0

10 سبک کابینت آشپزخانه

طراحی داخلی مینیمال
0

طراحی داخلی مینیمال

کابینت کلاسیک آشپزخانه
0

کابینت کلاسیک آشپزخانه

سبک های طراحی داخلی
0

سبک های طراحی داخلی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS