نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای دکوراسیون

0

10 سبک کابینت آشپزخانه

× حذف تبلیغات
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
Boosted (0) کابینت اشنیز
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
Boosted (0) آوانگارد گالری
سبک های کابینت آشپزخانه

مقاله 10 سبک کابینت آشپزخانه با تصاویر با کیفیت


در این مقاله جامع، از دو دیدگاه، سبک های مختلف کابینت آشپزخانه را بررسی می کنیم. ابتدا به بررسی از دیدگاه اول می پردازیم: با لاگین برندز همراه باشید...

اگر می خواهید دستی به سر و روی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود بکشید، تغییر کابینت آشپزخانه راهی عالی و نسبتا ارزان برای ایجاد تحول در فضاست. اگر در حال بازسازی خانه جدید و یا ایجاد تحول در آشپزخانه منزل خود هستید، در این جا به بیان متداول ترین سبک های کابینت آشپزخانه برای هر سلیقه ای می پردازیم.

تولید کنندگان برتر کابینت: ← برندهای لوکس کابینت

1- سبک کابینت شیکر


کابینت سبک شیکر
در حالی که ظهور سبک شیکر در طراحی داخلی به قرن هجدهم میلادی باز می گردد، موج محبوبیت کنونی کابینت های شیکر آن را به جزیی اصلی در طراحی آشپزخانه امروزی بدل ساخته است. زیبایی های سبک طراحی فارم هاوس مدرن اغلب شامل کابینت های شیکر سفید و سینک سبک فارم هاوس می باشد که به نظر می آید از گونه ای نوستالژی عمیق مربوط به گذشته آرمانی روستایی بهره می برد.

تا جایی که طراحی های مختلف سبک کابینت آشپزخانه پیش می روند، درب کابینت شیکر با نداشتن تزیینات اضافی و پنل تورفته ساده، انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده در سبک های مختلف آشپزخانه می باشد (همانند این آشپزخانه سبک شیکر در برایتون انگلستان از استادان طراحی آشپزخانه انگلیسی.)

اگر کابینت های کلاسیک سفید مورد پسند شما نیستند، پیشنهاد می کنیم از رنگ های سرمه ای، سبز زیتونی یا مشکی مات استفاده کنید.

2- سبک کابینت معاصر یا امروزی


کابینت سبک معاصر یا امروزی
کابینت های فوق مدرن، ظاهری بی نقص به آشپزخانه می دهند مانند این آشپزخانه زیبا با درب های کابینت بدون دستگیره صیقلی و شفاف. کابینت های سبک امروزی بدون تزیینات و ظاهری ساده هستند و با مواد اولیه متنوعی عرضه می شوند.

3- سبک ورقه ای یا صفحه تخت


کابینت سبک ورقه ای یا صفحه تخت
امروزه قابل دسترس ترین انتخاب برای کابینت آشپزخانه، ورقه ای یا صفحه تخت می باشد. نمونه های بدون تزیینات و از لحاظ بصری ساده و قابل شستشو که به تولید انبوه رسیده اند، اغلب از ام دی اف ساخته شده و با ملامین، لمینت یا ترموفویل پوشانده می شوند. اما همین کابینت های ظاهرا امروزی را در آشپزخانه های وینتج یا الهام گرفته از سبک مدرن قرون وسطی نیز می یابید که از چوب خالص ساخته شده اند.

در حالی که کابینت های ورقه ای یا صفحه تخت دارای روکش های مختلف هستند، این کابینت های مقرون به صرفه پیش ساخته به عنوان پایه برای سفارشی سازی کابینت دلخواه مشتری به کار برده می شوند.

4- سبک کابینت آشپزخانه جلو شیشه دار


کابینت سبک جلو شیشه دار
کابینت های شیشه دار اغلب به صورت خیلی کم با کابینت های چوبی ترکیب می شوند و گاهی اوقات برای ایجاد جذابیت بیشتر در ویترین از نور پس زمینه برای نشان دادن ظروف چینی ارزنده، شیشه های شامپاین وینتج، کلکسیون لیوان های لاجورد یا دیگر ظروف دکوری استفاده می شود.

اما برای کاستن از اثر بلوک مانند کابینت ها می توانید از کابینت های شیشه ای به نحوی حساب شده تر و با تجملات کمتر نیز استفاده کنید. شیشه مانند راهنمای بصری عمل می کند که دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن چیزی که می خواهید درب کابینت را باز و بسته کنید. و نیز بر خلاف قفسه های باز، قفسه های شیشه دار شما را از شر غبار و دوده حفظ می کنند.

5- سبک روستایی-ییلاقی


کابینت سبک روستایی-ییلاقی
کابینت های سبک روستایی-ییلاقی با تمرکز بر کیفیت چوب خام، و یا تاکید بر نمای چوب، ظاهری کهنه و بدون جزئیات پر نقش و نگار به آشپزخانه می دهند. در بهترین حالت این کابینت ها در کلبه های کوهستانی و خانه های اصیل روستایی یافت می شوند، با این حال نسخه ساده و بی روح تر آن در فضاهای مدرن تر دیده می شود.

6- سبک کابینت روستایی-شهری


کابینت سبک روستایی-شهری
چوب خام می تواند به صورت دستکاری شده تری نیز برای افزودن بافت و تاکید بر مواد طبیعی در کابینت های امروزی به کار رود. رنگ تیره به آن حالت باشکوهی داده و کابینتِ از سقف تا کف چوب به آن جلا می بخشد. هم چنین می توان از روکش چوب ترکیبی برای افزودن بٌعد به آن استفاده کرد، برای مثال به کار بردن رنگ های تیره تر برای کابینت های پایینی و روشن تر برای کابینت های بالایی.

7- سبک لوور (کرکره ای)


کابینت سبک لوور یا کرکره ای
کابینت های لوور که از تخته چوب های باریک افقی ساخته شده اند، باعث ایجاد بافت و جذابیت می شوند. این کابینت ها از لحاظ کاربرد نیز به عنوان تهویه عمل می کنند که بسته به چیزی که شما در کابینت نگهداری می کنید یا شرایط آب و هوایی آشپزخانه شما اگر رطوبت و کپک برای شما مشکل ساز هستند، بسیار مفید می باشند.

این کابینت ها میتوانند انتخاب شما به عنوان محلی برای نگهداری سیب زمینی، سیر و پیاز باشند و یا از جنبه زیبایی آن در آشپزخانه بهره ببرید.

8- سبک کابینت آشپزخانه سنتی


کابینت سبک سنتی
کابینت های سبک سنتی برای برخی افراد حالت کلاسیک و برای برخی حالت تاریخی دارند؛ چرا که از ویژگی هایی مانند صفحه های نقش برجسته، چوب های حکاکی شده و دیگر تزیینات بهره می برند و این در حالیست که استقبال مردم ازاین کابینت ها رو به کاهش است. زیرا افراد با سلیقه های مدرن به دنبال ظاهری ساده و غیرپیچیده هستند.

کابینت های سنتی با چوب های تیره رنگ یا چوب افرای کلاسیک و یا در رنگ های خنثی عرضه می شوند.

9- سبک قفسه های باز


کابینت سبک قفسه های باز
این سبک به عنوان پشتیبان کابینت های آشپزخانه دوباره به جایگاه خود باز گشته است تا شما را از یکنواختی دیوارهایی با کابینت های یکسان رهایی بخشد. در اینجا، قفسه های چوبی معلق با رنگی زنده، حس گرما و نقطه کانونی به یک آشپزخانه تماما سفید و درخشان امروزی می افزایند.

اگر به دنبال چینش منظم لوازم بر روی قفسه ها هستید و تمایلی به پوشاندن تمام سطوح خالی ندارید، قفسه های باز گزینه ای عالی برای شما محسوب می شوند. اما اگر فردی شلخته هستید و شلوغی بصری شما را آزار می دهد، دوباره به گزینه های خود فکر کنید.

همانطور که در مورد تمام لوازم دکوری باید ابتدا شخصیت خود را در نظر بگیرید؛ وقتی بحث در مورد سبک های کاربردی آشپزخانه به میان می آید، برای دریافت کاربردی ترین نتیجه، عملکرد را بر ظاهر ارجح بدانید.

10- سبک تلفیقی


کابینت سبک تلفیقی
این آشپزخانه کلاسیک انگلیسی، با ترکیب سبک شیکر برای کابینت های پایینی و قفسه های باز چوبی روستایی برای کابینت های فوقانی، الهام گرفته از دوران پادشاهی جرج ها و آشپزخانه های روستایی است. هنگامی که مساله طراحی کابینت هایتان پیش می آید، به یاد داشته باشید که ترکیب سبک های کابینت و اجتناب از یکنواختی با ایجاد کمی تنوع درکابینت ها اشکالی ندارد.

در اینجا نمای آشپزخانه با نگه داشتن همه چیز به سبک کلاسیک، حالت یکپارچه پیدا کرده اما می توانید سبک روستایی را با کابینت های سبک معاصر برای ایجاد تحول و تنوع ترکیب کنید.

حال به بررسی سبک های کابینت از منظر دوم می پردازیم...


سبک های مختلف کابینت آشپزخانه
خواه در فکر نصب کابینت های جدید و یا نوسازی کابینت های کنونی خود باشید، ممکن است گستردگی سبک های موجود برای کابینت آشپزخانه در نگاه اول گیج کننده به نظر بیایند. بررسی رایج ترین گزینه ها و به خاطر سپردن چند توصیه مفید می تواند به انتخاب سبکی که برای خانه شما مناسب است، کمک کند.

گزینه های مناسب کابینت برای ذخیره سازی و ویترین

نخستین تصمیمی که می بایست برای تغییر سبک کابینت آشپزخانه ها گرفت این است که آیا می خواهید کابینت هایتان با دکور کلی خانه مطابقت داشته باشد، کمی از آن فاصله بگیرد و یا به طور اساسی با آن متفاوت باشد. آشپزخانه فضایی است مجزا که کاربرد و سبک خاص خود را می تواند داشته باشد، با این حال بیشتر آشپزخانه ها سبک طراحی کلی خانه را بازتاب می دهند. یک آشپزخانه شاهکار مدرن می تواند در موقع ورود از یک نشیمن سبک «هنر و پیشه» کمی شما را حیرت زده کند، اما تنها قانونی که در طراحی خانه باید از آن پیروی کرد این است: «اطمینان حاصل کنید که مناسب سلیقه شما باشد»، چرا که در نهایت برای تطبیق سبک ها از هر اتاق به اتاق دیگر تصمیم با شماست.

سبک های رایج برای کابینت


1- سبک معاصر یا امروزی (Contemporary)


سبک کابینت معاصر یا امروزی

سبک کابینت معاصر یا امروزی
سبک معاصر ذاتا صاف، درخشان و مینیمال است که به خانه شما ظاهری ساده، دلپسند و تمیز می بخشد. آشپزخانه سبک معاصر برای دستیابی به چنین تاثیری عموما دارای سطوح تخت و تزیینات کم می باشد.

کابینت های سبک معاصر نسبت به سبک های سنتی نمایی ساده تر را ترجیح می دهند و از انجام تزیینات اضافی یا روکش های مصنوعی خودداری می کنند.

طرح معاصر به طرح متداول در زمان حال اشاره دارد، اما ممکن است از پیشینیان خود نیز -سبک مدرن- بهره بگیرد که سبکی عاری از تزیینات، صاف و تمیز می باشد. در کابینت های سبک معاصر برای دستیابی به این نمای صاف و تمیز و فضای جادار از تاج یا پنل های برجسته استفاده نمی شود. در عوض این کابینت ها دارای سطوح تخت با سخت افزار صاف و صیقلی، ساده و عاری از هرگونه لوازم تزیینی دیگری می باشند.

یکی از مزیت های نصب کابینت های معاصر این است که سطوح تخت موجود در این کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک یا آشپزخانه هایی با فضایی محدود ایده آل هستند. همچنین ازآن جایی که این کابینت ها بدون تاج هستند، بلندتر بوده و فضای ذخیره سازی بیشتری را برای آشپزخانه هایی که فضای افقی کافی برای ذخیره سازی ندارند، فراهم می آورند.

مواد اولیه مورد استفاده در این کابینت ها معمولا ساخت دست بشر و مصنوعی هستند همانند فلز، بتن، پلاستیک و یا گلاس. استفاده از مواد بازیافتی نیز در این سبک رواج یافته است که نما و حس صنعتی را به آشپزخانه و خانه شما می بخشد.

کابینت های معاصر از حیث رنگ ممکن است اغلب به صورت تک رنگ باشند. رنگ های مشکی، سفید و خاکستری از رنگ های رایج در این سبک هستند. این رنگ ها نمایی شیک و تمیز به آشپزخانه می دهند که بسیاری از صاحبان خانه را مجذوب می کنند. علاوه بر این، می توان در کابینت های آشپزخانه یک یا چند رنگ تند و جسورانه را به نمایش گذاشت تا متریال یا رنگ بندی خاصی را در خانه به رخ کشید.

2- سبک کابینت آشپزخانه مدرن (Modern)


سبک کابینت آشپزخانه مدرن

سبک کابینت آشپزخانه مدرن
ویژگی کابینت های سبک مدرن در صیقلی بودن و طرح زاویه دارتر آن می باشد با درب ها و قاب های ساده. طرح مدرن امروزی به سمت لوازم مدرن سبک قرون وسطی با زوایا و منحنی های خشن سوق پیدا کرده است. این طرح را می توان به کابینت آشپزخانه مدرن نیز تفسیر کرد. جزیره آشپزخانه سبک مدرن می تواند جایگاه کابینت های مدرن باشد که بازتاب نمای زاویه دار و منحنی است و نیز از سازه های به روز به عنوان مکانی برای نگهداری ظروف آشپزی و غذاخوری استفاده می کند.

مواد اولیه رایج در کابینت.های سبک مدرن اغلب ساخته دست بشر و شامل فلز، پلاستیک، بتن و گلاس هستند. گلاس مات و نیمه مات مسلما نمایی متداول در کابینت مدرن می باشد. جایگزین کردن درب های قدیمی کابینت با درب های گلاس مات راهی ساده و مقرون به صرفه برای ایجاد نمایی مدرن در آشپزخانه شماست. همچنین در نمای کابینت های مدرن از ونیر چوبی یا لمینت پلاستیکی نیز استفاده می کنند. برای دستیابی به ظاهر مدرن می توانید ونیر چوبی با طرح رگه های بزرگ افقی نیز به کار برده و یا از مواد اولیه به صورت ترکیبی استفاده نمایید.

در حالی که کابینت های سنتی تماما از یک نوع چوب هستند، کابینت های مدرن برای بخشیدن حسی منحصربفرد به آشپزخانه از ترکیب موادی مانند چوب، لیمنت، گلاس و فلز ساخته می شوند.

3- سبک کابینت آشپزخانه روستایی (Rustic)


سبک کابینت روستایی
با این که آشپزخانه های سبک روستایی یا ییلاقی در رده بندی طراحی سنتی قرار دارند، از این لحاظ که حس راحتی و جذابیت را القا می کنند، منحصربفرد هستند. از آن جایی که بسیاری از آشپزخانه های سبک سنتی برای برانگیختن حس تحسین و تمجید طراحی می شوند، جنبه کاربردی بودن آشپزخانه های روستایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. کابینت ها معمولا با مواد اولیه ماندگاتری مانند چوب کاج و بلوط ساخته می شوند.

چوب کاج انتخابی متداول است چرا که گره ها و رگه های چوب در آن نمایان است و سبک روستایی با همین ویژگی شناخته می شود. همچنین این چوب به آسانی در دسترس بوده و مقرون به صرفه می باشد. تنها عیب استفاده از چوب کاج نرم بودن آن است که ممکن است به آسانی دچار تورفتگی یا خراشیدگی شود. چوب گیلاس، بلوط، افرا و گردو نیز از جمله گزینه های رایج در ساخت کابینت های سبک روستایی هستند. این چوب ها در رنگ ها و قیمت های متنوع تری هستند اما از چوب کاج مقاوم ترند، بنابراین در آشپزخانه های کاربردی روستایی از ماندگاری بیشتری برخوردارند.

انتخاب رنگ در یک آشپزخانه روستایی-ییلاقی از جمله ویژگی های مهم به شمار می رود. رنگ های این سبک از آشپزخانه گرم و طبیعی بوده و تنالیته ای را به کار می برند که تاثیر چوب انتخاب شده برای کابینت ها را تشدید می سازد. این کابینت ها به جای استفاده از روکش های براق اِستِین، برای تشدید حس واقعی چوب به کار رفته، زمخت و پیچ و تاب دار یا مات باقی می مانند. کف چوبی با تخته های پهن، سینک سرامیکی و مس چکشی از دیگر لوازم موجود در آشپزخانه های سبک روستایی هستند که با حس چوب طبیعی کابینت ها هماهنگ می باشند. سنگ صابون، گرانیت صاف و صیقلی و کانترهای بوچر بلاک یا تخته ساطوری نیز برای ایجاد حس راحتی و آسودگی در آشپزخانه ییلاقی به خوبی با کابینت های سبک روستایی تلفیق می شوند.

4- سبک کابینت شیکر (Shaker)


 سبک کابینت شیکر
سبک طراحی شیکر از جنبش مذهبی شکل گرفته که در دهه 1770 از دوران استعمار آمریکا آغاز شده است. این طرح بخاطر حفظ سادگی و زیبایی کاربردی از هرگونه تزیینات اضافی پرهیز می کند. خطوط ساده و صاف در کابینت های سبک شیکر علی رغم داشتن ریشه سنتی، جایگاه خود را در طراحی مدرن و معاصر پیدا کرده اند.

برخی از ویژگی های بارز کابینت های شیکر شامل درب های پنل تخت با بدنه ریلی، سازه مقاوم با چوب باکیفیت و طراحی کاربردی می باشد. مواد اولیه این کابینت ها چوب های بومی آمریکایی باکیفیت موجود در شمال شرقی ایالات متحده شامل چوب های مقاوم گیلاس، افرا، گردو و الوارهای بلوط است.

کابینت های شیکر اغلب با روکش های چوب طبیعی باقی مانده و یا اِستِین زده می شوند تا رنگ طبیعی چوب را در تناژ تیره تر نشان دهند. کابینت های شیکر سفید یا خاکستری نیز در آشپزخانه های مدرن متداول می باشند چرا که فضای روشن و مطبوعی را که بسیاری از مالکان منازل به دنبال آن هستند ارائه می دهند.  این نوع کابینت ها برای تکمیل ظاهر آشپزخانه اغلب در آشپزخانه های مدرن با کانتر گرانیتی روشن یا سفید، وسایل استیل ضد زنگ و سخت افزار مدرن هماهنگ می شوند.

5- سبک کابینت آشپزخانه ییلاقی (Country)


سبک کابینت ییلاقی

سبک کابینت ییلاقی
از آن جایی که آشپزخانه های ییلاقی بیشتر حالت کاربردی دارند تا تزیینی، کابینت ها معمولا با مواد اولیه مقاوم و بادوام ساخته می شوند.

کاج، گیلاس، بلوط، افرا و گردو از جمله چوب های متداول در این کابینت ها می باشند. این چوب ها دارای رنگ ها و قیمت های مختلفی هستند اما از چوب کاج مقاوم ترند بنابراین در یک آشپزخانه کاربردی سبک ییلاقی از ماندگاری بیشتری برخوردارند.

رنگ کردن و صیقل کاری چوب های کابینت نیز در این آشپزخانه ها رایج است که این رنگ ها شامل رنگ های جذابی مانند زرد کره ای، کرم، سبز نعنایی یا آبی کمرنگ می باشد. از تکنیک پتینه کاری، رنگ و جلای شیری نیز می توان بر روی رنگ کابینت استفاده کرد تا ظاهر ییلاقی آن تشدید شود.

از لحاظ سبک کابینت آشپزخانه، درب های پنل برجسته، شیارهای عمودی و پنل های دکوری از جنس گلاس، مفتولی یا روی که به صورت رنگی هستند، دیده می شوند.

6- سبک میشن (Mission)


سبک کابینت میشن
این سبک تاثیر زیادی بر دیگر سبک مشهور در کابینت آشپزخانه معروف به سبک هنر و پیشه داشت، اگرچه سبک های دیگری را نیز در اسپانیا و مناطق جنوب غربی آمریکا با هم تلفیق می کند.

مشخصه سبک میشن خطوط صاف و درب های پنل دار با تزیینات کم یا فاقد تزیینات می باشد. متداول ترین ماده اولیه در این کابینت ها بلوط و خصوصا بلوط سفید آمریکایی است. گاهی اوقات از چوب گیلاس نیز استفاده می شود زیرا چوب مقاوم تر و برازنده تری به حساب می آید. کابینت های سبک میشن بخاطر ساختار منحصربفردشان که موجب به وجود آمدن مجموعه ای از کابینت های مقاوم تر، قابل اطمینان تر و ماندگارتر شده، توسط نجارهای ماهر ساخته می شوند. این کابینت ها به علت تاکید بر ساخت کابینت های سفارشی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. هم قیمت چوب و هم هزینه دستمزد احتمال مقرون به صرفه بودن آشپزخانه سبک میشن را کاهش می دهند؛ با این حال، جنبه زیبایی و ماندگاری و دوام این سبک ممکن است ارزش هزینه کردن را داشته باشد.

کابینت های میشن از حیث رنگ ترجیحا به همان رنگ طبیعی چوب باقی مانده و رنگ نمی شوند. صاحبان منازل ممکن است به چوب کابینت ها اِستِین بزنند تا تناژ پررنگ تری از رنگ طبیعی را نمایان کنند اما اغلب به همان رنگ عسلی گرم باقی می مانند. سخت افزار دکوری اغلب مشکی بوده و از فلزاتی نظیر آهن چکش کاری شده، برنج حکاکی شده و یا فلز برنز استفاده می شود.

7- سبک ییلاقی فرانسوی (French Country)


سبک کابینت ییلاقی فرانسوی

سبک کابینت ییلاقی فرانسوی
برای ایجاد جذابیت و فضای گرم و دوستانه و روستاییِ سبک آشپزخانه ییلاقی فرانسوی، کابینت ها از مواد اولیه، رنگ، و اجزای خاصی ساخته می شوند تا نمای کار را تکمیل نمایند. کابینت ها دارای منبت کاری و ویژگی های تزیینی نظیر برجسته کاری های دکوری و قوس های پر از جزییات ظریف و درهم پیچیده می باشند. بیشتر این کابینت ها از چوب ساخته شده و در همان تناژ رنگی طبیعی گرم باقی می مانند که رگه های چوب را نمایان سازند. همچنین می توان آن ها را به صورت آنتیک یا پتینه درآورد تا نمای کهنه و خوشایند به آن ها بخشید. در صورتی که این کابینت ها رنگ شوند، رنگ های طبیعی و گرم که از خاک و گیاه بدست می آیند یا رنگ های با پایه کرم را دربردارند تا رنگ های موجود در ییلاق های روستایی فرانسه را بازتاب دهند.

سخت افزارهای به کار رفته در این سبک معمولا پر نقش و نگار بوده و از برنج، برنز یا آهن آنتیک ساخته می شوند. پنل های درب کابینت دارای شیشه های سرب دار یا پنل های سیمی مشبک از ریزه کاری های اضافه ای هستند که به کابینت های شما حس ییلاق های فرانسه را می دهند. شیارهای عمودی روستایی را نیز می توان برای ایجاد حس راحتی و آنتیک بودن به کابینت ها افزود.

از آن جایی که کابینت های این سبک روکش های منحصربفردی را از جمله پتینه کاری یا کهنه کاری به نمایش می گذارند، صاحبان منازل می بایست کابینت های مطابق با این سبک را برای دستیابی به ظاهری اصیل به صورت سفارشی تهیه کنند. بهرحال با توجه به محبوبیت امروزی آشپزخانه های سبک ییلاقی فرانسوی، در حال حاضر شرکت های تامین کننده کابینت برای مقرون به صرفه تر کردن این سبک، کابینت ها را به صورت استوک یا نیمه استوک موجود دارند.

در نهایت باید بگوییم که برای تکمیل نمای این سبک در بازسازی آشپزخانه می توان از فلزات ترکیبی برای جلوه دادن به چوب کابینت استفاده کرد. ترکیب برنز و مس معمولا بکار می روند. علاوه بر این، از آن جایی که فرانسوی ها بخاطر مهارت های آشپزی مشهور می باشند، ظروف و وسایل آشپزی با آویزان کردن قابلمه های مسی در بالای جزیره یا لوازم آشپزی روی کانتر در معرض نمایش گذاشته می شوند.

8- سبک کابینت آشپزخانه رترو (Retro)


سبک کابینت رترو

سبک کابینت رترو
وسایل و اکسسوری های رترو همراه با کابینت های این سبک، فضایی منحصربفرد و خلاقانه ایجاد می کنند که علایق و سبک صاحب خانه را نشان می دهند.

در حال حاضر یکی از محبوب ترین طرح های کابینت رترو، طرح مدرن قرون وسطاست. زیبایی این طرح حسی وینتج را القا می کند، با این حال در برخی از آشپزخانه های بسیار مدرن دیده می شود. علت این امر آن است که شاخصه طرح قرون وسطای مدرن خطوط ساده، زاویه دار و اشکال هندسی جذاب و خاص می باشد. کابینت عصر رترو صاف و صیقلی و یکپارچه با تزیینات کم و تاکید بیشتر بر عملکرد و سازه های ساده نسبت به جلوه های زینتی است. به علاوه کابینت های مدرن قرون وسطی در رنگ های متنوعی وجود دارند و می شود آن ها را از فروشگاه های خدماتی رفاهی منازل و یا طراحی داخلی خریداری نمود.

رویکرد دیگر برای داشتن آشپزخانه ای به سبک رترو طراحی آشپزخانه ای است که از سبک آمریکایی بعد از جنگ دهه 1950 پیروی می کند. از ویژگی های این سبک کلاسیک زوایای تند، اشکال منحنی بزرگ و المان های طراحی فوق مدرن و آینده نگرانه مربوط به عصر فضا می باشد. کابینت های این سبک اغلب در رنگ های جسورانه و درخشانی مانند قرمز، آبی یا سبز هستند و معمولا با هایگلاس روکش شده اند و از سخت افزارهای بزرگ، صاف و صیقلی و کروم برای تقویت این نما استفاده می کنند.

صاحبان منازلی که پیرو سبک رترو هستند ممکن است اجاق گازها و یخچال های وینتج، میز و صندلی های غذاخوری سبک دهه 1950 و آثار هنری و ساعت های سبک رترو را برای پیش بردن این سبک به جلو و تکمیل نمای آشپزخانه خود به کار بگیرند.

9- سبک کابینت آشپزخانه توسکانی (Tuscan)


سبک کابینت توسکانی
کابینت های سبک توسکانی به طور عمده از چوب های باکیفیت نظیر گیلاس یا افرا ساخته می شوند. به این کابینت ها اِستِین زده می شود تا به رنگ قهوه ای پررنگ باشند و حس طبیعی بودن را در عین برازندگی القا نمایند. درب های کابینت دارای پنل های برجسته و لوازم چوبی تزیینی همانند هود، قفسه و قرنیز می باشد.

درب های شیشه ای در کابینت های کنجی و نورپردازی درون کابینت ها از آپشن های متداولی هستند که در آشپزخانه های توسکانی مشاهده می شوند. آهن چکش کاری شده، برنز، مس و برنج از جمله فلزاتی هستند که برای تکمیل ظاهر کابینت ها استفاده می شوند تا حس مدیترانه ای را القا کنند. بکارگیری کاشی های سبک روستایی یا ایتالیایی در آشپزخانه های توسکانی رایج است و با تناژ پررنگ و جزییات تزیینی چوب کابینت ها هماهنگی خوبی دارد.

در حالی که چوب های پررنگ از گزینه های موجود در آشپزخانه های توسکانی هستند، قرمز و سبز پررنگ نیز بسیار رایج می باشند و می توان از آن ها در لوازم تزیینی و یا حتی رنگ کابینت ها استفاده نمود تا حس گرمای موجود در توسکانی را القا کرد. لوسترهای آهنی چکش کاری شده نیز از جمله لوازم محبوب بکار رفته بر روی جزیره هستند همراه با آویزهای مخصوص دیگ که لوازم خوراک پزی جذاب و کاربردی را به نمایش می گذارند.

از آن جایی که ایتالیا کشوری است که آشپزی و غذا خوردن را به عنوان گونه ای از هنر ستایش می کند، آشپزخانه های توسکانی لوازم خوراک پزی، ادویه ها و حتی غذاها را به عنوان اکسسوری های جذاب برای چشم و شکم در معرض نمایش می گذارند.

10- سبک صنعتگر (Craftsman)


سبک کابینت صنعتگر
کابینت های سبک صنعتگر اغلب با خطوط صاف، مواد اولیه باکیفیت و تزیینات کم تعریف می شوند و ریشه در جنبش هنر و پیشه دارند که در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان آغاز شد.

این جنبش واکنشی در پاسخ به تولید انبوه اثاثیه کاملا پر زرق و برق در آن دوران بود و به علت تمایل به طرح های باکیفیت و استادانه توسط هنرمندان و نجاران آغاز شد.

همان طور که در آن عصر تاریخی مصداق پیدا می کرد، کابینت های این سبک در دوران معاصر براساس عملکرد و دوام ساخته می شوند. آن ها اغلب از چوب های سنگین مانند الوارهای بلوط، گردو، گیلاس و یا افرا بوجود می آیند. کابینت های جنبش هنر و پیشه همواره از چوب ساخته می شوند تا مواد مصنوعی.

به منظور دستیابی به کیفیت ساخت مورد انتظار از طراحی هنر و پیشه، معمولا کابینت سازان سفارشی ساز استخدام می شوند؛ بنابراین هزینه نصب این کابینت ها بالاست. یکی از مهمترین مسایل قابل توجه برای صاحبان منازل در مورد اجرای درست این سبک در آشپزخانه این است که با در نظر گرفتن قیمت چوب باکیفیت و هزینه دستمزد، کار با بودجه محدود بسیار دشوار است.

با توجه به زیبایی طبیعی چوب بکار رفته در کابینت های سبک هنر و پیشه، معمولا کابینت ها رنگ نشده و به رنگ طبیعی خود باقی می مانند. اِستِین زدن به کابینت ها تناژ رنگی آن ها را غنی تر و پررنگ تر کرده و استفاده از رنگ های مکمل در لوازم آشپزخانه می تواند کیفیت کابینت ها را برجسته تر سازد.

در مورد سبک انتخابی کابینت ها چندین گزینه وجود دارد اما برخی از محبوب ترین آن ها عبارتند از مدرن، سنتی و وینتج. نمونه های کابینت های مدرن شامل کابینت های گلاس براق، رنگی و سبک اروپایی و چوب پرداخت شده با لاک الکل می باشد. اگر خیلی به دنبال سبک های مدرن نیستید، کابینت های سنتی فضایی زیبا، آرام و خانگی تر با کابینت هایی از سبک شیکر، با درب های کلیسایی و قوس دار یا کمانی و پنل های برجسته یا فرورفته برای شما فراهم می آورند.

در نهایت اگر می خواهید وقار و جذابیت تاریخی به طراحی آشپزخانه خود بیفزایید، سبک های وینتج با منبت کاری های تزیینی و شیارهای عمودی آشپزخانه شما را به زمانی دیگر برمی گردانند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله جامع از دو دیدگاه در خصوص سبک های کابینت آشپزخانه لذت برده باشید.


برندهای دکوراسیون مقالات دکوراسیون این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[تولید شیشه و آینه دکوراتیو و لوسترهای دست ساز]
لوگوی شیشه دست ساز یونیک گلس Boosted (0) شیشه دست ساز یونیک گلس
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[تولید محصولات چوبی لوکس کابینت، درب داخلی و خارجی ساختمان]
لوگوی صنایع چوب ورگر Boosted (0) صنایع چوب ورگر

نظر شما در مورد 10 سبک کابینت آشپزخانه


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ کابینت آشپزخانه

نور طبیعی در طراحی آشپزخانه

نور طبیعی در طراحی آشپزخانه


این روزها همه ما زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانیم، آشپزی، صرف غذا، تفریح...و به همین دلیل است که روشنایی و نورپردازی آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. یک چراغ آویزان زیبا در آشپزخانه می تواند نور کلی آشپزخانه را...


کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی


کابینت کلاسیک رومی برای کسانی که به فضای سنتی و پر زرق و برق علاقه مند باشند، گزینه بسیار مناسبی است و البته در نظر داشته باشید که طراحی این سبک کابینت در بسیاری از جوامع دارای محبوبیت بالایی است و...


طراحی دکوراسیون و کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی دکوراسیون و کابینت آشپزخانه کلاسیک


کابینت ها یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل در آشپزخانه ها با دکوراسیون های کلاسیک هستند. بهتر است برای آشپزخانه ها با سبک کلاسیک از مدل کابینت رومی و کابینت کلاسیک استفاده شود این مدل کابینت ها دارای ساختار...


معروف ترین برندهای کابینت کلاسیک و مدرن

معروف ترین برندهای کابینت کلاسیک و مدرن


کابینت (به فرانسوی: Cabinet) قفسه‌ای است که در آشپزخانه برای نگهداری مواد غذایی، لوازم پخت‌ وپز و ظروف استفاده می‌شود. کابینت های آشپزخانه امروزی، اغلب بیشتر فضای بین یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی را اشغال می‌کنند. در این مقاله قصد...


کابینت کلاسیک آشپزخانه

کابینت کلاسیک آشپزخانه


کابینت کلاسیک آشپزخانه مقوله ای است که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم. ابتدا به بررسی این سبک جذاب کابینت آشپزخانه می پردازیم و سپس انواع کلاسیک را با تصاویر جذاب بررسی خواهیم کرد. این مطلب به صورت اختصاصی...


کابینت کلاسیک ایتالیایی مودینس گاستون

کابینت کلاسیک ایتالیایی مودینس گاستون


یکی از مهمترین ویژگی های کابینت کلاسیک ایتالیایی برند مودینس گاستون، تداعی آشپزخانه تمام چوبی است. همچنین این مدل کابینت ها به گونه ایی طراحی می شوند که بیشترین استفاده از فضای آشپزخانه شده باشد. بنابراین این کابینت ها موجب بهینه...


کابینت کلاسیک اروپایی

کابینت کلاسیک اروپایی


از جمله مدل های کابینت که در سرتاسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مورد توجه اکثر مردم واقع شده است کابینت کلاسیک اروپایی می باشد. دلیل توجه و مورد پسند واقع شدن این دسته از کابینت ها این است...


مدل های کابینت آشپزخانه شیک و زیبا با طراحی مدرن

مدل های کابینت آشپزخانه شیک و زیبا با طراحی مدرن


تنوع در مدل های کابینت آشپزخانه و اهمیت زیاد آن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باعث شده است تا در تمام دنیا طراحی زیبا و اصولی کابینت آشپزخانه  لوکس مورد توجه قرار گیرد. یکی از بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه...


ماجراهای من و کابینت کلاسیک منزلم

ماجراهای من و کابینت کلاسیک منزلم


ان روز که کلید اپارتمانم را از فروشنده تحویل گرفتم، بلافاصله با ذوق و شوق فراوان به سمت اپارتمان رفتم که قبل از اسباب کشی برای دکوراسیون آن فکری بکنم وارد کوچه جدیدمان شدم اپارتمان از دور با نمای سنگی کرم رنگ...


کابینت کلاسیک سفید در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت کلاسیک سفید در دکوراسیون آشپزخانه


کابینت های کلاسیک سفید در آشپزخانه های شیک جزو مهمترین المان های طراحی در آشپزخانه هستند و این رنگ کابینت به راحتی هر آشپزخانه ای را جذاب می کند و علاوه بر این به شما امکان می دهند سبک و شخصیت...


کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

آوانگارد گالری
0

آوانگارد گالری

شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

تچرا دیزاین
0

تچرا دیزاین

شوروم آسام هاوس
2

شوروم آسام هاوس

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  کابینت آشپزخانه   |  کابینت

تاریخ ثبت ثبت: 1399/12/01
بازدید بازدید: 2686

مطالب مرتبط با دکوراسیون

کابینت کلاسیک رومی
0

کابینت کلاسیک رومی

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند
0

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند

کاغذ دیواری اروپایی
0

کاغذ دیواری اروپایی

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک
0

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن
0

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس
0

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس

خانه ای مدرن در کالیفرنیا
0

خانه ای مدرن در کالیفرنیا

20 مدل وان حمام لاکچری
0

20 مدل وان حمام لاکچری

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه
0

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن
0

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن

51 لوستر کریستالی مسحور کننده
0

51 لوستر کریستالی مسحور کننده

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا
0

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا

50 سرویس بهداشتی لاکچری
0

50 سرویس بهداشتی لاکچری

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه
0

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن
0

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی
0

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی

طراحی داخلی مینیمال
0

طراحی داخلی مینیمال

کابینت کلاسیک آشپزخانه
0

کابینت کلاسیک آشپزخانه

سبک های طراحی داخلی
0

سبک های طراحی داخلی

دکوراسیون خانه جنیفر آنیستون در کالیفرنیا
0

دکوراسیون خانه جنیفر آنیستون در کالیفرنیا

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS