نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

بلندترین آسمان خراش های چین

آسمان خراش های چین

مقاله بلندترین آسمان خراش های چین با تصاویر با کیفیت


کشور چین دارای بیشترین آسمان خراش بلند در جهان می باشد که از لیست ده گانه بلندترین ساختمان های جهان، 5 عدد آن تنها در این کشور می باشد و جالب است بدانید در مجموع کشور چین بیش از 2600 ساختمان بالای 150 متر ارتفاع دارد که 100 عدد آن بالای 300 متر می باشند.

بلندترین برج چین در حال حاضر، برج شانگهای به ارتفاع 632 متر در شهر شانگهای واقع شده و دومین آسمان خراش بلند در دنیا می باشد.

کشور چین سلطان ساخت آسمان خراش در دنیا می باشد و همین طور در ساخت برج و ساختمان بسیار سرعت بالا داشته و توانسته اند رکوردهای خارق العاده ای را در ساخت برج های چند ده طبقه در چند روز به دست آورند.

اصلاحات اقتصادی چین از سال 1978 به بعد منجر به بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی و رونق ساخت و ساز این کشور شد و به همین دلیل نیمی از بلندترین آسمان خراش های جهان در کشور چین ساخته شده است و همچنین شهر هنگ کنگ دارای بیشترین آسمان خراش های بلند در جهان می باشد و توانسته در چند دهه اخیر برج های متعددی بسازد.

یکی از دلایل مهم ساخت آسمان خراش در چین تامین واحدهای مسکونی یا اداری در شهرهای بزرگ می باشد، یکی دیگر از دلایل ساخت آسمان خراش در چین این است که از آسمان خراش ها به عنوان نشانه های شهری استفاده می کنند. در حقیقت این واژه دو مفهوم کلی را در بر می گیرد، اول اینکه این در بر گیرنده بنایی عظیم و استوار است که نشانه غرور است و دوم اینکه برای موقعیت یابی یا پیدا کردن آدرس در مناطق شهری کاربرد دارند.

با پیشرفت علم و تحولات اقتصادی، کشور چین سعی داشته تا با ساخت ساختمان های بی نظیر قدرت خود را به رخ دیگر کشورها بکشد، قطعا می دانید ساختمان های بلند چین در زمینه جذب توریست و اقتصاد چین بسیار موثر بوده است، اما هدف اصلی از ساخت آن، قدرت نمایی و نشان دادن برتری این کشور نسبت به کشور های دیگر می باشد.

در ادامه بلندترین آسمان خراش های چین را معرفی می کنیم:


1- برج شانگهای (Shanghai Tower) در شهر شانگهای


آسمان خراش شانگهای
سال پایان ساخت: 2015 - ارتفاع: 632 متر (2073 فوت) - 128 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - هتل

برج شانگهای پس از برج خلیفه به عنوان دومین برج بلند دنیا در شانگهای چین قرار دارد و به عنوان بلند ترین سازه چین شهرت فراوانی کسب کرده است. کشور چین در سالیان اخیر به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در قاره آسیا، پیشرفت های چشمگیری در برج سازی داشته است. به دنبال رشد و توسعه اقتصادی کشور چین، صنعت ساخت و ساز خصوصا حوزه برج سازی در این کشور بسیار پر رونق و سود آور بوده است. برج شانگهای با همکاری شرکت های داخلی و خارجی و البته حمایت های دولتی به عنوان یکی از موفق ترین پروژه های ساخت و ساز چین بسیار قابل توجه بوده است.

آسمان خراش شانگهای آسمان خراش شانگهای


2- مرکز تجارت جهانی پینگ آن (Ping An Finance Center) در شهر شنزن چین


آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن
سال پایان ساخت: 2017 - ارتفاع: 599/1 متر (1965 فوت) - 115 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

مرکز تجارت جهانی پینگ ان به عنوان چهارمین آسمان خراش بلند دنیا در شهر شنزن چین، در منطقه فوتیان و در نزدیکی پارک کوکو در استان گوانگ دانگ قرار گرفته است. منطقه ای در شنزن به نام فوتیان که کمی قبل تر به آن اشاره شد، از مهم ترین مناطق شهر شنزن محسوب می شود و در کنار مناطق لوهو و نانشان به قطب ساخت و ساز برج های بلند مرتبه تبدیل شده است.

نکات جالب توجه ای که در رابطه با این برج می توان گفت، وجود شیشه و سنگ در نمای آن است. علت این طراحی از سوی مهندسان و طراحان پروژه مرکز تجارت جهانی پینگ ان، افزایش مقاومت در برابر آب و هوای محلی ذکر شده است. ناگفته نماند که امکانات این آسمان خراش چینی بسیار قابل توجه است که از جمله این امکانات می توان به وجود واحدهای اداری، هتل، سالن های کنفرانس و موارد دیگر اشاره کرد.

آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن

3- برج مرکز مالی CTF گوانگجو (Guangzhou CTF Finance Centre) در شهر گوانگجو


آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو
سال پایان ساخت: 2016 - ارتفاع: 530 متر (1739 فوت) - 111 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - مسکونی - هتل

مرکز مالی گوانگژو سی تی اف در سال 2010 به عنوان یک پروژه بزرگ ساخت و ساز شروع شد و در سال 2016 تکمیل شد. سکوی تماشا و هتل این مجموعه بسیار بزرگ و هیجان انگیز است. سازه این برج بر اساس ایجاد امنیت و مقابله با بلایای طبیعی هم چون طوفان و زلزله طراحی و ساخته شده است. از جالب ترین جاذبه های گردشگری مرکز مالی گوانگژو سی تی اف می توان به مجتمع تجاری بسیار بزرگ و زیبای این مجموعه اشاره کرد. نکته جالب توجه در رابطه با این برج شگفت انگیز وجود 95 دستگاه آسانسور است که در دسته سریع ترین آسانسورهای دنیا قرار دارند. طراحی و ساخت این پروژه که همراه با چالش های فراوانی بوده است، طبق اصول روز علم مهندسی و بالاترین استانداردهای دنیا انجام شده است. از دیگر نکات قابل توجه درباره برج مرکز مالی گوانگژو سی تی اف رتبه بندی های بین المللی این برج است که به ترتیب به عنوان هفتمین برج بلند دنیا، چهارمین برج بلند دنیا، سومین برج بلند دنیا و اولین برج بلند گوانگژو شناخته می شود.

آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو


4- برج مرکز مالی CTF تیانجین (Tianjin CTF Finance Centre) در شهر تیانجین چین


برج مرکز مالی CTF تیانجین
سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 530 متر (1739 فوت) - 97 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - مسکونی - هتل

پروژه ساخت مرکز مالی سی تی اف تیانجین به عنوان هشتمین برج بلند دنیا، چهارمین برج بلند آسیا، سومین برج بلند چین و اولین برج بلند تیانجین در سال 2013 شروع شد و در سال 2019 تکمیل شد. از آسمان خراش مرکز مالی سی تی اف تیانجین به عنوان نماد این شهر زیبا یاد می شود که از مهم ترین و اثرگذارترین سازه های ساخته شده در طول تاریخ شهر تیانجین بوده است. طراحی سازه این آسمان خراش بلند مرتبه به صورتی انجام شده است که از آسیب و صدمات حاصل از بلایای طبیعی در امان باشد. مهم ترین جاذبه و ویژگی این آسمان خراش چینی را می توان نورپردازی این برج دانست که در شب های تیانجین به عنوان یک الماس درخشان چشم بسیاری از گردشگران خارجی و شهروندان چینی را به خود خیره می کند. از لحاظ مدیریت شهری و شهرسازی می توان چنین بیان کرد که آسمان خراش مرکز مالی سی تی اف تیانجین مهم ترین مؤلفه شهری این شهر زیبا است.

برج مرکز مالی CTF تیانجین برج مرکز مالی CTF تیانجین


5- برج سی آی تی آی سی (CITIC Tower) در شهر پکن


آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن
سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 527.7 متر (1731 فوت) - 109 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج سیتیک واقع در پکن چین به عنوان نهمین آسمان خراش جهان، ششمین برج بلند آسیا، پنجمین برج بلند چین و اولین برج بلند پکن شناخته می شود. پروژه ساخت آسمان خراش سیتیک در سال 2013 شروع شد و در سال 2018 تکمیل شد و نقش مهمی در توسعه شهری پکن ایفا کرد. برج سیتیک چین دارای بیش از 100 دستگاه آسانسور است که روزانه گردشگران خارجی و شهروندان داخلی بسیار زیادی را جا  به جا می کند. برج سیتیک که به عنوان یکی از بلند ترین برج های جهان شناخته می شود، دارای نام دیگری با عنوان چاینا زون است. آسمان خراش های ساخته شده در دنیا نه تنها با ارتفاع خود با دیگر برج ها رقابت می کنند بلکه با طراحی خود نیز چشم افراد بسیار زیادی را به خود خیره می کنند. آسمان خراش چاینا زون علاوه بر ارتفاع زیادی که دارد، دارای طراحی فوق العاده هیجان انگیز و جالبی هم است.

آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن

6- مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center) در شهر شانگهای


آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای
سال پایان ساخت: 2008 - ارتفاع: 492 متر (1614 فوت) - 101 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

مرکز مالی جهانی شانگهای واقع در شانگهای چین به عنوان یازدهمین آسمان خراش بلند دنیا، هشتمین آسمان خراش بلند آسیا، هفتمین آسمان خراش بلند چین و دومین برج بلند شانگهای در سطح بین المللی شناخته می شود. این آسمان خراش را قطعاً می توان در زمره هیجان انگیز ترین آسمان خراش های جهان قرار داد، زیرا علاوه بر طراحی منحصر به فرد و کم نظیری که در سطح بین المللی دارد، از امکانات ویژه و شگفت انگیزی برخوردار است. از جمله این امکانات می توان به رصد خانه موجود در طبقه 97 این برج اشاره کرد که هر ساله گردشگران و عکاسان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. دیگر مکان ویژه ای که در این برج تعبیه شده است، اسکای واک نام دارد. در ساده ترین تعریف از اسکای واک می توان گفت که راهرویی است 55 متری که دارای کف شیشه ای و شفاف است و هنگامی که در این راهرو قدم می زنید می توانید مکان های هیجان انگیز دیگر، سازه های عظیم شهر و افراد مشغول رفت و آمد شهر را ببینید.

آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای


7- مرکز تجارت بین المللی (International Commerce Centre) در شهر هنگ کنگ


برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 484 متر (1588 فوت) - 108 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

هنگ کنگ به عنوان یک منطقه خود مختار و نیمه مستقل از چین شناخته می شود که به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود به یکی از پر چالش ترین مناطق دنیا بدل شده است. همزمان با توسعه زیر ساخت های کشور و تلاش برای معرفی هنگ کنگ به عنوان قطب خدمات مالی و اجرای اصولی قواعد بازار آزاد، رشد گسترده ای در صنعت ساخت و ساز هنگ کنگ رقم خورد که در تاریخ جهان بی سابقه است. هنگ کنگ امروزه به عنوان شهری که معدن آسمان خراش های بسیار مرتفع است، شناخته می شود. مرکز تجارت بین الملل به عنوان مشهور ترین و نامدار ترین آسمان خراش هنگ کنگ در رتبه دوازدهم بلند ترین برج های دنیا قرار دارد. از عناوین دیگر آسمان خراش مرکز تجارت بین الملل می توان به کسب رتبه نه در آسیا و رتبه هشت در چین اشاره کرد. با کمی تفکر درباره رتبه بندی و تحلیل این اطلاعات می توان فهمید که طراحی و توسعه این آسمان خراش بر عهده گروهی از ماهر ترین مهندسان و معماران بوده است که امروز به عنوان هشتمین برج بلند در چین شناخته می شود.

برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ

8- برج چانگشا (Changsha IFS Tower T1) در شهر چانگشا چین


برج IFS چانگشا

سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 452.1 متر (1483 فوت) - 94 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 در جایگاه شانزدهمین برج بلند دنیا، یازدهمین برج بلند آسیا، نهمین برج بلند چین و اولین برج بلند چانگشا شناخته می شود. برنامه ریزی های لازم و تامین منابع برای طراحی، ساخت، توسعه و تکمیل پروژه  آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 از سال 2011 شروع شد. ساخت این مجموعه عظیم در سال 2013 شروع شد و تکمیل آن تا سال 2018 به طول انجامید. از مهم ترین نکات قابل ذکر در مورد آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 وجود یک مگا مال بسیار عظیم و لوکس در مجاورت این مجموعه است که سالانه گردشگران بسیاری را از سر تا سر دنیا به خود جذب می کند.

برج IFS چانگشا برج IFS چانگشا

9- سوژو آی اف اس (Suzhou IFS) در شهر سوژو چین


آسمان خراش سوژو آی اف اس
سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 450 متر (1476 فوت) - 95 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری - مسکونی

عنوان نوزدهمین برج بلند دنیا، چهاردهمین برج بلند آسیا، دهمین برج بلند چین و اولین برج بلند سوژو از جمله عناوین و افتخاراتی است که مرکز مالی بین المللی سوژو با خود یدک می کشد. طراحی این آسمان خراش 95 طبقه الهام گرفته از تاریخ، فرهنگ و هویت شهر سوژو انجام شده است که نتیجه کار عناوین جالبی را به همراه داشته است. این برج 452 متری یادآور یک ماهی شیشه ای باشکوه است که نمادی از طول عمر و شکوفایی این شهر 2500 ساله است. دم منحنی این آسمان خراش اجازه می دهد تا شکل آن از دریاچه جینجی که در مجاورت این برج قرار دارد و ساختمان های اطراف از طریق برج به بالا منتقل شود که به آرامی می پیچد تا به سمت آب برگردد. در شب های سوژو این برج با ال‌ای‌دی‌های درخشانی که در افق می‌درخشند، روشنایی بسیار زیادی کسب می کند و به بزرگ ترین و جذاب ترین نماد شهری این منطقه تبدیل می شود. مرکز مالی بین المللی سوژو ترکیبی از امکانات متنوع را در خود جای می‌دهد و از آپارتمان‌های لوکس سرویس‌دهی شده، فضای اداری و هتل نیکولو سوژو در برج اصلی و فضاهای مهمان‌نوازی و رویداد در قسمت بالایی برج تشکیل شده است. هتل بزرگ نیکولو سوژو دارای 233 اتاق خواب بزرگ، شیک و زیبا از جمله 20 سوئیت، انواع فروشگاه ها، استخر و جکوزی شفاف در طبقه 117، سالن تناسب اندام و بدنسازی، و همچنین مجموعه ای از فضاهای اداری برای برگزاری جلسات و رویدادها است. در لابی هتل در طبقه 115 و بالای ابرها از مهمانان برای ورود به  دنیای هتل بزرگ نیکولو توسط مهمانداران و خدمه هتل استقبال می شود.

آسمان خراش سوژو آی اف اس آسمان خراش سوژو آی اف اس

10- برج زیفنگ (Zifeng Tower) در شهر نانجینگ


برج زیفنگ نانجینگ
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 450 متر (1476 فوت) - 66 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

هسته مرکزی برج توسط دو طرح پیوسته و بسیار هوشمندانه و با ظرافت طراحی شده است و تداعی کننده تصویر اژدهای رقصنده چین در نگاه مخاطبان، شهروندان داخلی و گردشگران خارجی است. زیبایی و ظرافت یکی از بارز ترین مشخصات و ویژگی های برج زیفنگ است. به عقیده برخی از طراحان معماری و مهندسان، برج زیفنگ دارای پتانسیل بسیار زیادی است.

دیوار بیرونی برج دارای صفحات شیشه‌ای زاویه‌دار در ماژول‌های پلکانی است و تفاوت هایی را در طراحی نشان می‌دهد. درزهای عمودی و افقی سطوح شیشه‌ای بافت‌دار را از هم جدا می‌کنند و به طور استعاری به آب شفاف رودخانه یانگ تسه مربوط می‌شوند که اشکال اژدهای بزرگ را از هم جدا می‌کند.

شکل برج نیز بسیار کاربردی است. شکل مثلثی آن به شکل و اندازه سایت مربوط می شود و در عین حال منظره کوه ها، دریاچه و ساختمان های تاریخی نانجینگ را به حداکثر می رساند.

این مرکز از فضای اداری، یک هتل بین قاره‌ای با 500 اتاق، فضای خرده‌فروشی و پارکینگ تشکیل شده است. بالای برج چندین رستوران و یک رصدخانه عمومی قرار دارد. دهلیزهای شیشه‌ای شفاف در سرتاسر ساختمان یافت می‌شوند و یک استخر و باغ در فضای باز روی سقف سکوی برج قرار دارد. در شب های نانجینگ، نورپردازی های برج روشن می‌شود و به‌عنوان یک فانوس دریایی در خط افق نانجینگ می‌درخشد و برج را به نقطه عطفی جدید و درخشان برای شهر تبدیل می‌کند.

برج زیفنگ نانجینگ برج زیفنگ نانجینگ

11- برج مرکزی ووهان (Wuhan Center Tower) در ووهان چین


سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 443.1 متر (1454 فوت) - 88 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - مسکونی - اداری

مرکز ووهان آسمان‌خراشی در ووهان در نزدیکی ایستگاه تجاری ووهان در منطقه جیانگ‌هان، ووهان، هوبی، چین است.  ساخت و ساز آسمان خراش در سال 2011 آغاز شد و تا سال 2019 به پایان رسید. اکنون این بلندترین ساختمان در چین مرکزی و اولین ساختمان در ووهان است که بیش از 400 متر (1300 فوت) ارتفاع دارد. مرکز ووهان که در پرجمعیت‌ترین شهر مرکز چین واقع شده است، یک مرکز توسعه با کاربری مختلط است. این مگا برج 88 طبقه و 430 متری دارای مساحت کلی 321400 متر مربع است و به صورت افقی طبقه بندی شده است، با دفاتر در طبقات پایین، آپارتمان های مسکونی در بالا و یک هتل پنج ستاره در بالا. مرکز ووهان بلندترین ساختمان در مرکز چین و نقطه عطفی در استان هوبی است. ووهان اغلب به عنوان نسخه شرقی شیکاگو در نظر گرفته می شود، زیرا در مرکز چین قرار دارد، همانطور که شیکاگو در نقطه مشابهی در ایالات متحده واقع شده است و دارای مساحت قابل توجهی از دریاچه ها است و اکنون، آسمان خراش های بیشتری پیدا می کند، دقیقاً بسیار مشابه. به شیکاگو از نظر تعداد آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده، پس از این سال‌ها رونق ساخت‌وساز، شروع به پیشی گرفتن از شیکاگو می‌کند، در حالی که شیکاگو برای مدت طولانی ساکت بوده است، اگرچه یک ابر بلند 362 متری در حال ساخت است، اما هنوز نمی‌تواند به طور موقت به ووهان برسد.

12- کی کی 100 (KK100) در شنزن


سال پایان ساخت: 2011 - ارتفاع: 441.8 متر (1449 فوت) - 98 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

این برج 100 طبقه و 441.8 متری که بیش از 210000 متر مربع مساحت دارد بخشی از طرح اصلی برای توسعه مختلط 417000 متر مربع است. این توسعه شامل پنج ساختمان مسکونی و دو ساختمان تجاری است. طبقات برج به سه عملکرد عمده تقسیم می شود. طبقات از سطح 4 تا 72 دارای 173000 متر مربع فضای اداری درجه A هستند در حالی که بالاترین سطوح از 75 تا 100 توسط یک هتل 6 ستاره سنت رجیس به مساحت 35000 متر مربع با یک باغ آسمانی لعاب مانند کلیسای جامع اشغال می شود. توسط فعالیت های مختلف یکی از ویژگی های طراحی نمای ساختمان منحنی است. این فرم به چشمه یا چشمه اشاره دارد و به معنای ثروت و رفاه شنژن است. آرایش ستون محیطی برای هر سطح یک محیط کاری بدون مانع و مناظر خیره کننده به سمت لیژی و پارک رنمین و همچنین در سراسر شنژن و فراتر از آن فراهم می کند. از چاپ معمولی فوت مربع استفاده نمی کند. نماهای شرقی/غربی باریک تر و کمی گشادتر هستند، بنابراین صفحات کف اداری کمی بزرگتر و نماهای جنوبی/شمالی که رو به هنگ کنگ و مرداب های مایپو هستند عریض تر هستند. باریک بودن چالش‌های خاصی را به همراه دارد، به ویژه نسبت نوسان یا رانش و استحکام برج و عملکرد عناصر کلیدی. به جای قرار دادن ژنراتورها در بالای ساختمان، سقف توسط یک دیوار پرده ای صاف لعابدار منحنی و ساختار فولادی تشکیل شده است.

13- مرکز تجارت جهانی گوانگژو (Guangzhou International Finance Center) در گوانگژو


سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 438.6 متر (1439 فوت) - 103 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

از مارس 2018، این ساختمان بلندترین ساختمان جهان با یک سکوی هلی‌کوپتر روی پشت بام با ارتفاع 439 متر است. 1439 فوت) ارتفاع دارد. دومین ساختمان بلند جهان با یک بالگرد روی پشت بام نیز در سال 2010 تکمیل شد: برج III مرکز تجارت جهانی چین در پکن.، که بالگرد روی پشت بام آن 330 متر (1083 فوت) ارتفاع دارد. هر دو ساختمان بلندتر از برج بانک ایالات متحده ، دارنده رکورد قبلی از سال 1989 تا 2010، که بالگرد روی پشت بام آن تنها 310.3 متر (1018 فوت) ارتفاع دارد، هستند. این ساختمان به شکل مثلثی شکل و دارای ارتفاعات منحنی مضاعف است. یک ویژگی متمایز ساختار دیاگرید در اطراف محیط ساختمان است که میزان فولاد مورد نیاز برای سازه را به شدت کاهش می دهد. توسعه ساختمان 103 طبقه در آب و هوای طوفان در سواحل جنوبی چین چالش های بزرگی را برای مهندسان طراح آروپ ایجاد کرد. تجزیه و تحلیل کامپیوتری گسترده ای برای یافتن هندسه بهینه برای مورب ها، و همچنین طرح کف، در رابطه با منحنی ارتفاع و پروفیل ساختمان انجام شد.

14- مرکز تجارت بین المللی دونگوان (Dongguan International Trade Center 1) در دونگوان


سال پایان ساخت: ۲۰۲۱ - ارتفاع: ۴۲۶.۹ متر (۱۴۰۱ فوت) - ۸۵ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

مرکز تجارت بین المللی دونگوان در گوانگدونگ  چین به عنوان بیست و هشتمین برج بلند دنیا، بیستمین برج بلند آسیا، پانزدهمین برج بلند چین و اولین برج بلند دونگوان شناخته شده است که طراحی و توسعه این پروژه در سال ۲۰۱۲ کلید خورد، عوامل اجرایی و شروع پیمانکاری پروژه در سال ۲۰۱۴ رقم خورد و نهایتا این پروژه پس از سال ها تلاش و زحمت در سال ۲۰۲۱ به بهره برداری رسید. چین به عنوان کشوری که در سال های اخیر رشد بسیار زیادی در اقتصاد کلان را تجربه کرده است از صنعت ساخت و ساز و برج سازی به عنوان موتور محرکی برای توسعه اقتصادی و ایجاد شغل استفاده کرده است. مرکز تجارت بین المللی دونگوان را می توان نماینده گوانگدونگ در رتبه بندی بین المللی بلند ترین آسمان خراش های جهان دانست.

15- برج جین مائو (Jin Mao Tower) در شانگهای


سال پایان ساخت: ۱۹۹۹ - ارتفاع: ۴۲۰.۵ متر (۱۳۸۰ فوت) - ۸۸ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

این ساختمان دارای 3 ورودی اصلی به لابی است : دو ورودی برای بخش اداری و یکی برای هتل. زیرزمین دارای آسانسورهای سریع السیر به عرشه دیدبانی و یک پارکینگ برای 600 وسیله نقلیه و 7500 دوچرخه است. در مجموع، 61 آسانسور میتسوبیشی و 19 پله برقی بازدیدکنندگان را در سراسر ساختمان حمل می کنند. سطوح 51، 52، و 89-93 طبقات مکانیکی هستند که فقط با آسانسورهای خدماتی قابل دسترسی هستند. زیرزمین 3 طبقه دارای فودکورت است، در حالی که دو طبقه اول شامل سالن کنفرانس و ضیافت هایت است . شش طبقه اول شامل یک مرکز خرید، رستوران ها، و کلوپ های شبانه، شامل Pu-J's است. پایین تر از 50 طبقه (در 4 بخش اول برج) هستند تا از 123000 متر ساخته شده 2 (1320000 فوت مربع) از دفاتر، به 5 منطقه آسانسور (3/6، 7/17، 18-29، 30-40 تقسیم و 41-50). فضاهای اداری پلان باز (بدون ستون)، با ارتفاع ناخالص از کف به طبقه 4 متر (13.1 فوت) و ارتفاع خالص 2.7 متر (8 فوت 10 اینچ) هستند. اسکای واک، یک 1520 متر 2 (16،400 فوت مربع) داخلی عرشه مشاهده با ظرفیت 1،000+ مردم، اشغال طبقه 88 از ساختمان. علاوه بر مناظر پانوراما از شانگهای، نمای بالایی از آتریوم هتل زیر را ارائه می دهد. همچنین شامل یک اداره پست کوچک است . دسترسی از طریق دو آسانسور سریع السیر از زیرزمین انجام می شود که با سرعت 9.1 متر بر ثانیه حرکت می کنند و رسیدن به بالای آن 45 ثانیه طول می کشد. از سال 2009، پذیرش در طبقه 88 برای بزرگسالان 88 RMB و برای کودکان 45 RMB هزینه دارد.


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا

نظر شما در مورد بلندترین آسمان خراش های چین


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ آسمان خراش

تایم لپس ساخت برج شانگهای در 4 سال

تایم لپس ساخت برج شانگهای در 4 سال


برج شانگهای بر طبق نوآوری‌های اخیر در طراحی آسمان خراش های خیلی بلند ساخته شده است مانند دیگر ساختمان‌های بلند دنیا که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند، پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۶...


نورپردازی شهر دبی در شب

نورپردازی شهر دبی در شب


دبی یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا و بزرگترین شهر کشور امارات عربی متحده نیز می باشد که امروزه قسمت بزرگی از درآمد خود را از مناطق گردشگری و دیگر خدمات بازرگانی و مالی تامین می کند. با توجه به ساخت...


تیزر برج‌های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید

تیزر برج‌های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید


دعوت می کنیم تیزری زیبا از برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی) را مشاهده کنید: مشاهده مقاله همراه با ده ها تصویر از این برج ها: برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید...


هتل و برج بین المللی دونالد ترامپ در نیویورک

هتل و برج بین المللی دونالد ترامپ در نیویورک


هتل و برج بین المللی دونالد ترامپ در منهتن نیویورک روزهای بعد ار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محل مهمترین تصمیم‌گیری ها برای دولت آینده این کشور بود، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب این کشور در اینجا که دفتر اصلی او محسوب...


نیویورک ابر شهر رویایی

نیویورک ابر شهر رویایی


نیویورک واقع در ایالت نیویورک و در شمال شرق ایالات متحده آمریکا پرجمعیت ترین شهر این ایالت و کشور آمریکا است. این شهر شاید بزرگترین قطب‌ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان باشد و در واقع نیویورک پایتخت جهان است. نیویورک در دهانه...


بلندترین آسمان خراش های اروپا

بلندترین آسمان خراش های اروپا


بر خلاف کشورهای آمریکایی و همچنین شرق آسیا و همچنین کشورهای در حال توسعه که برج سازی و ساخت آسمان خراش های بلند در آن ها بسیار رواج دارد، کشورهای اروپایی پایبندی شدیدی بر حفظ بافت تاریخی و اصیل خود دارند. احتمالا...


شهر استانبول در سال 2020

شهر استانبول در سال 2020


استانبول در سال 2020 شامل  آسمان خراش هایی می‌شود که ظاهری متمایز از سایر برج‌های دنیا دارند. برای آشنایی با دیدنی‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا که ظاهری از جنس آینده دارند، حتما تیزر زیر را مشاهده کنید. اشتیاق انسان برای ساخت ساختمان‌های بلند،...


نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های نیویورک در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های نیویورک در شب


شهر نیویورک یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایالات متحده آمریکاست که از ۵ ناحیه شامل: برانکس، بروکلین، منهتن، کویینز و استتن آیلند تشکیل شده‌است. این شهر یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است و عده‌ای به‌دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و...


برجسته ترین ساختمان های تاریخ جهان

برجسته ترین ساختمان های تاریخ جهان


یکی از شاهکارهای هنر معماری ساخت سازه‌های مرتفع وغول ‌پیکردر طول تاریخ است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید وقتی از فراز بلندترین آسمان ‌خراش‌های جهان به اطراف نظری بیاندازید چه احساسی خواهید داشت؟ اگر در کنار این ویژگی، دیگر رستوان‌های...


نیویورک مدرن از دید پرنده

نیویورک مدرن از دید پرنده


نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است. شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمان خراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهرهای دنیا داراست. ابر شهر نیویورک در شب نمای...


گالری آرپا
0

گالری آرپا

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

صدر استون
0

صدر استون

گروه سترا
3

گروه سترا

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  آسمان خراش   |  چین   |  برج

تاریخ ثبت ثبت: 1400/12/03
بازدید بازدید: 3598

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی
0

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS