نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

× حذف تبلیغات
[تولید سنگ ساختمانی]
Boosted (0) سنگ تریمو
انواع سنگ اسلب

مقاله سنگ اسلب و کاربردهای آن با تصاویر با کیفیت


سنگ اسلب (Slab stone) از جذاب ترین سنگ های ساختمانی ایران و جهان می باشد و در این مقاله به معرفی این سنگ جذاب، ویژگی های آن و انواع اسلب در ساختمان می پردازیم. با لاگین برندز همراه باشید.

انسان ها از دوران های بسیار دور تا به امروز سعی بر شناخت و استفاده از سنگ ها داشته اند. سنگ ها در نوع خود بی نظیرند. تنوع بالا، رنگ های مختلف، جنس های متفاوت و کاربردهای فراوان انواع سنگ از جمله سنگ اسلب از دلایل این نکته است. شاید مهم ترین دلیل اهمیت این عنصر در دوران باستان، ایجاد شرایط مناسب برای ساخت مسکنی امن برای انسان های آن دوران بوده است.

با درنظرگرفتن خطرات مختلفی که در آن زمان در کمین همه انسان ها بوده است، دسترسی به مسکن امن قطعاً امکان بسیار بزرگ و مهمی بوده است. خطراتی از قبیل بلایای طبیعی متفاوت مانند زلزله، سیل و طوفان، حمله و یورش حیوانات وحشی و درنده خو، حمله قبایل و دشمنان و خطراتی ازاین دست در دوران های باستان بسیار محتمل بوده است. البته ناگفته نماند که اهمیت سنگ ها در ساختمان سازی از دیرباز تا به امروز مورد توجه بوده است.

اطلاعات کلی درباره سنگ اسلب


اطلاعات سنگ اسلب اطلاعات سنگ اسلب

اطلاعات سنگ اسلب
بهتر است ابتدا به بررسی و واکاوی لغوی این موضوع بپردازیم. از لحاظ لغوی و در زبان لاتین، کلمه اسلب به معنای ورقه، برگه یا قطعه است. سنگ اسلب در واقع روشی در تولید و فرآوری سنگ می باشد که به نوبه خود روشی مدرن و تازه محسوب می شود. ناگفته نماند که دستگاه های بسیار مخصوص و پیشرفته ای در روند تولید و فرآوری به استفاده از این روش کمک می کنند و باعث سهل و آسانی در انجام کار شده اند. ابعاد ورقه های اسلب ها بسیار بزرگ هستند و به طور عمده ابعاد سنگ اسلب از لحاظ عرض بالای 80 سانتی متر است.

سنگ های اسلب زیبایی بسیار زیادی در انواع دکوراسیون های داخلی و حتی خارجی پدید می آورند. سنگ های اسلب باعث شکوهمندی دکوراسیون و ایجاد فضایی تشریفاتی و جذاب برای افرادی است که به دنبال زندگی تشریفاتی هستند می باشد. ناگفته نماند که سنگ های اسلب دارای کاربرد بسیار فراوانی در صنایع ساختمان سازی و بازسازی منازل مسکونی و واحدهای اداری و تجاری و خصوصا ساختمان های لوکس است.

اسلب ها در دو دسته متفاوت قرار دارند. سنگ های اسلب طبیعی و سنگ های اسلب مصنوعی. جالب است بدانید که سنگ های اسلب طبیعی از لحاظ مالی گران قیمت تر و از لحاظ معماری با ارزش تر هستند. ماندگاری و استحکام بالا در کنار زیبایی بخشی به محیط و دکوراسیون مؤلفه هایی مهم و اثرگذار در برتری سنگ های اسلب طبیعی نسبت به سنگ های اسلب مصنوعی هستند.

ویژگی های سنگ اسلب


ویژگی های سنگ اسلب

ویژگی های سنگ اسلب ویژگی های سنگ اسلب
ابداع و استفاده از روش های جدید و مدرن، هم زمان با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در فرآوری و تولید سنگ ها به صورت اسلب مزایای بسیار زیادی به سنگ ها بخشیده که می توان از آن ها به عنوان ویژگی های سنگ اسلب یاد کرد. ایجاد زیبایی بسیار بالایی که از لحاظ بصری و معماری مشهود است را می توان بزرگ ترین و اولین ویژگی مثبت سنگ اسلب دانست.

از لحاظ صرفه اقتصادی و کاهش هزینه می توان بحث طول عمر بسیار زیاد و استحکام فوق العاده بالا را مطرح کرد. دررابطه با مدیریت تولید و کاهش هزینه ها و بالارفتن صرفه اقتصادی واحدهای تولیدی و تجاری می توان به کاهش ضایعات در فرآیند تولید این نوع سنگ ها اشاره کرد. در کنار تمام این موارد نمی توان بر نقش مهم تکنولوژی های روز در زمینه برش و دیگر فرآیندهای تولید بی توجه بود. دقت و کیفیت برش قطعاً تأثیرگذاری شگرفی بر بالارفتن سرعت در خط تولید و به واسطه آن بالارفتن سود و صرفه اقتصادی دارد.

امروزه به علت مزایای بسیار زیادی که استفاده از سنگ های اسلب در اختیار کارفرمایان و پیمانکاران قرار می دهد، استفاده از این سنگ بسیار گسترش پیدا کرده است. از سنگ های اسلب در صنعت ساخت وساز و در انواع پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و ... بسیار استفاده می شود.

شاید بتوان گفت که عظمت و شکوهی که زیبایی سنگ های اسلب بر محیط و پروژه دارند، از مهم ترین این مزایا محسوب می شوند. از دید زیبایی شناسی واقعاً محیط بسیار شکوهمند و تشریفاتی را می توان با استفاده از سنگ های اسلب خلق کرد. از دیگر مزایای مهم دراین رابطه، قیمت بسیار مناسب این سنگ ها است که باعث کاهش هزینه های اقتصادی این پروژه ها شده و ثبت عملکردی مثبت در زمینه مدیریت اقتصادی و مالی پروژه در سابقه پیمانکاران می شود.

کاربرد سنگ های اسلب


سنگ اسلب در دکوراسیون
سنگ های اسلب در دکوراسیون های داخلی پروژه ها دارای بیشترین کاربرد و نقش هستند. سنگ های اسلب به طور خاص برای طراحی کف در دکوراسیون و هم چنین دیوارها بسیار مناسب هستند. استفاده از سنگ های اسلب در دکوراسیون برای ایجاد تغییرات مثبت بسیار کارساز است. از روش ها و تاکتیک های مدرن معماری و طراحی داخلی می توان به ساخت و ایجاد برش های سایز بزرگ برای ساخت میزهای سنگی، تابلوهای تزئینی که در دیوار تعبیه شده اند و موارد دیگر اشاره کرد.

سنگ اسلب در حمام
از محبوب ترین و زیباترین کاربردهای انواع اسلب باید به طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و حمام اشاره داشت. استفاده از سنگ های اسلب با برش های طبیعی راه میانبری برای دسترسی آسان به این سبک زندگی است. کاربرد اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی جدید و نوظهور نیست.

از مهم ترین دلایل کاربردهای گسترده اسلب ها در طراحی دکوراسیون داخلی می توان به موارد بسیاری اشاره کرد. تنوع رنگی بسیار زیاد سنگ های اسلب، تنوع طرحی و نقش بسیار زیاد آن و نگهداری نسبتا راحت از این موارد هستند.

استفاده از سنگ های اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است در نقاط مرکزی یا به اصطلاح نقاط عطف دکوراسیون منزل باشد. مزیت این کار ایجاد نمایی لوکس و زیبا و در عین حال دارای کم ترین دید است. سنگ های اسلب سفید رنگ مانند تکه های بزرگ برف و یخ اند با رگه هایی که در هیچ دو تکه یکسان نیستند. تقریباً پیدا کردن دو تکه سنگ با رگه هایی مشابه غیرممکن است. در عین حال این تفاوت ها به افزایش زیبایی بصری طراحی داخلی کمک می کند.

سنگ اسلب در آشپزخانه
از سنگ طبیعی برای طراحی کانتر آشپزخانه، سنگ اپن یا رویه کابینت، جزیره آشپزخانه و به عنوان جایگزین کاشی پشت گاز رومیزی استفاده می شود.

بررسی انواع سنگ های اسلب


طبق یک سری اصول و استاندارد مشخص در این صنعت، سنگ های اسلب را بر اساس کانی های آن ها دسته بندی کرده و از هم جدا می کنند. علت این تقسیم کردن و دسته بندی تفاوت در سنگ های اولیه استخراج شده از معدن می باشد.

در یک دسته بندی کلی سنگ های اسلب را به سه بخش مجزا تقسیم می کنیم: دسته اول را سنگ های اسلب چینی می نامند. دسته دوم این تقسیم بندی را سنگ های اسلب مرمر می نامند و در آخر هم دسته سوم را سنگ های اسلب مرمریت تشکیل می دهند.

سنگ های اسلب چینی


سنگ اسلب چینی سنگ اسلب چینی

سنگ اسلب چینی

سنگ اسلب چینی

سنگ اسلب چینی
سنگ های اسلب چینی نام دیگری هم دارند که در بازار مصرف و در میان مصرف کنندگان با آن نیز شناخته می شوند. آن نام، سنگ کریستالی است. پس تا به اینجا متوجه این موضوع شدیم که سنگ اسلب چینی همان سنگ کریستالی است و تفاوتی با هم ندارند. سنگ های اسلب چینی یا همان سنگ های کریستالی در دسته سنگ های دگرگون شده جای می گیرند.

این سنگ ها متشکل از توده های سنگ آهکی و دولومیتی هستند. سنگ های اسلب چینی یا سنگ های کریستالی به علت عواملی که در درونشان رخ داده، مانند درجه حرارت و گرمای بسیار بالا و یا فشار بسیار زیاد پدیدآمده اند. جالب است بدانید که سنگ های کریستالی به دست آمده از نواحی متفاوت و معادن مختلف، از نظر دگرگونی و ترکیبات تفاوت هایی با هم دارند.

سنگ های اسلب چینی به داشتن دانه های بلور درشت معروف هستند. کانی مرکزی یا همان کانی اصلی سنگ های اسلب کریستالی یکسان و همان کلسیت است اما از نظر ساختمان کریستالی و درونی دارای تفاوت هایی هستند. علت آن هم در تفاوت سنگ های معادن نهفته است. علاوه برآن چه که گفته شد، کانی های مختلف دیگری هم در سنگ های اسلب کریستالی دیده می شود. کوارتز، گرافیت، هماتیت، سیمونت و پیریت نمونه ای از این موارد هستند.

سنگ های اسلب مرمر


سنگ اسلب مرمر

سنگ اسلب مرمر

سنگ اسلب مرمر

سنگ اسلب مرمر
سنگ های اسلب مرمر هم به نوعی سنگ دگرگونی به حساب می آیند. دگرگونی سنگ آهکی کلسیم دار، دگرگونی سنگ آهکی منزیم دار و دگرگونی سنگ آهکی دولومیتی رس دار و همکاری این موارد با هم در تشکیل سنگ های اسلب مرمر نقش بسیار مهم و به سزایی دارند. کانی مرکزی سازنده سنگ های اسلب مرمر، کلسیت است. جالب است بدانید که دولومیت در مراحل اولیه و بعد از آن اگر که از ماده آهک دور باشد به مرمر تبدیل می شود.

بر اساس موارد ذکر شده می توان این گونه استدلال کرد که سنگ های اسلب مرمر گونه خاصی از سنگ های آهکی دگرگون شده هستند که در ادامه بافتی موزائیکی شکل به خود گرفته اند.

مواردی که از آن ها صحبت کردیم دارای رنگ هایی نیمه شفاف هستند و البته رنگ سبز سنگ مرمر به علت وجود کانی های خاصی مانند اکتینولیت است. این نکته که سنگ مرمر زیبایی بسیار خیره کننده ای دارد برای همه افراد واضح است. علت این زیبایی بسیار بالا مربوط به عوامل بسیاری است. برای مثال رنگ و طرح سنگ های مرمر را می توان در نظر گرفت.

درجه شفافیتی که حالت رنگین کمان به سنگ های مرمر می دهد را نیز می توان ذکر کرد. سنگ های مرمر در اشکال مختلفی مانند سنگ مرمر رگه دار، سنگ مرمر خال دار و سنگ مرمر موج دار وجود دارند. صنایع ساخت وساز، نماهای داخلی و خارجی سازه ها و مجسمه سازی و ازاین دست هنرها، مشتریان اصلی سنگ های مرمر را تشکیل می دهند.

سنگ های اسلب مرمریت


سنگ اسلب مرمریت سنگ اسلب مرمریت

سنگ اسلب مرمریت سنگ اسلب مرمریت

سنگ اسلب مرمریت سنگ اسلب مرمریت

سنگ اسلب مرمریت

سنگ اسلب مرمریت
سنگ اسلب مرمریت، نوع خاصی از سنگ آهکی دگرگون شده است و هسته اصلی تشکیل دهنده این نوع سنگ، کربنات کلسیم و هسته فرعی آن شامل موارد دیگر بسیاری مانند کلسیت، دولومیت و کریستال است.

وجود بلورهای ریزتر در سنگ های اسلب مرمریت نوعی مزیت برای این نوع سنگ ها به حساب می آیند. این عامل باعث جلوگیری از هوازدگی و راحتی در پرداخت و ساب خوردن می شود. سنگ های اسلب مرمریت دارای رنگ های بسیار متنوعی هستند و می توان گفت تنوع بالایی در رنگ ها دارند.

وجود ناخالصی هایی مانند سیلیس، میکا، اکسید آهن، گرافیت و مواد آهکی در سنگ های اسلب مرمریت عامل این تنوع رنگ بسیار بالا هستند.

آشنایی با سنگ اسلب بوک مچ و اسلب فورمچ


سنگ اسلب بوک مچ

سنگ اسلب بوک مچ
اصطلاحات اسلب بوک مچ و اسلب فور مچ چند سالی است که جای خود را در صنعت سنگ بازکرده است. هر زمان چندین سنگ اسلب را به صورت قرینه در کنار یکدیگر قرار دهید، به آن بوک مچ گویند. به عبارتی دقیق تر درصورتی که دو سنگ اسلب را قرینه و در کنار هم قرار دادیم به آن بوک مچ می گوئیم و اگر چهار سنگ اسلب را با همین روش انجام دادیم به آن فور مچ خواهیم گفت.

اگر سنگی دارای قابلیت برش به شکل اسلب را دارا باشد و علاوه برآن نقش ونگار لازم را هم درون خود حمل کند، می توان آن را به روش بوک مچ فرآوری کرد. به یاد داشته باشید که سنگ های فاقد این استانداردها و شرایط، صلاحیت لازم برای فرآوری شدن به این روش را ندارند.

سنگ هایی با طراحی های ساده و بدون نقش و نگاری که مدنظر ما است در این دسته قرار دارند.

سنگ اسلب فورمچ

سنگ اسلب فورمچ
برای مثال نمونه سنگ هایی که قابلیت فرآوری کردن به صورت بوک مچ را دارا هستند شامل سنگ های مرمر، سنگ های تراورتن، سنگ های کریستالی و برخی از انواع مرمریت ها می باشند و البته ناگفته نماند که سنگ های فاقد صلاحیت برای اجرای این روش شامل سنگ های گرانیت، سنگ های لایم استون و سنگ های سند استون می باشند.

مهم ترین بازار عرضه برای سنگ های اسلب بوک مچ و فور مچ همچنان صنعت ساخت وساز است. استفاده از سنگ های اسلب بوک مچ و فور مچ کاربرد بسیار گسترده ای در بخش های متفاوت ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری دارند و باعث زیبایی بخشی به محیط اطراف و ایجاد حس خوب به جامعه و افراد آن محیط می شوند.

استفاده از سنگ های اسلب بوک مچ و البته سنگ های اسلب فور مچ در سالن های پذیرایی محیط های تشریفاتی همچون منازل مسکونی، واحدهای اداری و تجاری و مناطق دیپلماتیک تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی و درخشندگی و شکوه این مناطق دارد.

ناگفته نماند که هتل ها، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و هر مکان دیگری که مشتریان این نوع سنگ های اسلب بوک مچ و فور مچ به آن علاقه مند باشند، می توانند از بازارهای هدف این محصول به حساب آیند.

محدودیت سنگ های اسلب در نصب


تفاوت در ابعاد سنگ های اسلب با دیگر نمونه ها، سبب تفاوت در شرایط نصب آن ها نیز می شود. سنگ های اسلب معمولاً گزینه هایی مناسب برای فضاهایی با ابعاد بسیار بزرگ هستند. برای مثال می توان در کف لابی های بزرگ، یا دیوارهای بسیار وسیع از آن ها استفاده کرد.

اما اگر بخواهید کف راهرو یا فضای داخلی را که پله ها و ناهمواری های زیادی دارد، یا دیوارهای یک ساختمان کوچک را وسیلهٔ سنگ اسلب بپوشانید به دردسر خواهید افتاد. شما در فضای داخلی یک ساختمان مسکونی شاید بتوانید چند قطعه اسلب را در پذیرایی و بر روی دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

حتی استفاده از اسلب در دیوار ساختمان های بزرگ که پر از پنجره اند نیز کاری پرهزینه و گاهی همراه با ضرر زیاد است. ازاین رو در فضاهایی که قدرت مانور کم است باید از سنگ های طولی و تایلی استفاده کرد. همچنین در محل هایی که شیب بندی دارد باید با حساسیت خاصی انجام شود و مناسب بودن ابعاد سنگ می تواند کمک کننده باشد.

البته در برخی موارد از ترکیب این دو سنگ در کنار یکدیگر نیز بهره می برند. این موضوع با توجه به نظر کارشناس و معمار فضای مورد نظر امکان پذیر است. در نصب اسلب، به علت بزرگی ابعاد، درصورتی که در دیوارها استفاده شود؛ حتماً باید از اسکوپ استفاده نمود. زیرا در غیر این صورت ممکن است در طول زمان سنگ سقوط کرده و آسیب های جبران ناپذیری به وجود آورد.

اهمیت این موضوع در اسلب سنگ های با میزان تخلخل کم مانند سنگ گرانیت و یا سنگ چینی بیشتر می شود. به همین خاطر اسلب این نوع سنگ ها بهتر است که در نمای بیرون و ارتفاع استفاده نشود.

سخنان پایانی

سیروسفر در دنیای سنگ ها همیشه کار جالبی است. موادی که تحت شدیدترین فشارها و سختی ها قرار می گیرند و آزمون های سختی را در دنیای خود پشت سر می گذراند اما هرگز تسلیم نمی شوند و همین شکست ناپذیری باعث تبدیل شدن سنگ ها و خصوصا سنگ اسلب به موادی ارزشمند در صنعت ساختمان و در میان مشتریان است.


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو

نظر شما در مورد سنگ اسلب و کاربردهای آن


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ سنگ ساختمانی

کاربرد سنگ مرمریت در ساختمان های لوکس

کاربرد سنگ مرمریت در ساختمان های لوکس


سنگ مرمریت از پرکاربردترین و زیباترین سنگ های زینتی و سنگ های ساختمانی می باشند که در ميان سنگ های ساختمانی سنگ مرمریت که به ماربل Marble معروف می باشند که از سنگهای دگرگون شده برپایه کربنات کلسیم بوده که از...


انواع سنگ ساختمانی ایرانی

انواع سنگ ساختمانی ایرانی


در این مقاله جامع، به بررسی نام انواع سنگ ساختمانی ایرانی با تصاویر دقیق آن ها می پردازیم. از آنجا که کشور ایران دارای بیشترین تنوع سنگ در جهان بوده و بیشترین معادن سنگ را دارا می باشد، بر آن شدیم...


پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گروه سترا
3

گروه سترا

صدر استون
0

صدر استون

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  سنگ اسلب   |  سنگ ساختمانی

تاریخ ثبت ثبت: 1400/06/04
بازدید بازدید: 2932

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی
0

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS