نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

مشهورترین معماران جهان

مشهورترین معماران

مقاله مشهورترین معماران جهان با تصاویر با کیفیت


در همه دوران ها در طول تاریخ، جهان ما معماران مشهور و هنرمند بسیاری را به خود دیده است. معمارانی که با هنرمندی هر چه تمام توانسته اند آثار بسیار زیبا و چشم نوازی را به ما هدیه کنند.

در این مقاله سعی داریم به دوراز رتبه بندی و ایجاد رقابت بین معماران و سبک های متفاوت معماری، 50 معمار برتر و مشهور جهان در تمام دوران ها در طول تاریخ را به ترتیب نام آنها (البته به لاتین) معرفی کنیم.

با لاگین برندز همراه باشید و با معماران مشهور جهان آشنا شوید:


50- آدولف لوس (Adolf Loos)


آدولف لوس
تحصیلات: دانشگاه صنعتی درسدن (رها کرده)

آثار قابل توجه: خانه اشتاینر، لوشهاوس، ویلا مولر

نقل قول: "عرضه و تقاضا فرم معماری را تنظیم می کند"

ابتدا، در فهرست معماران مشهور، لوس معماری بود که در آلمان بزرگ شد و منتقد برجسته استفاده از دکوراسیون و سبک در معماری بود که به عقیده او باید کاربردی باشد که ما هنوز در نوشتن او " تزئینات و جنایت" داریم. لوس استفاده از طرح و تزئین را کودکانه و عقب مانده می دانست. او غالباً با این ایده که ساختمان ها باید به هرحال از نظر بصری خوشایند باشند، مخالفت کرد که به عملکرد ساختار افزوده نشد.

49- آلوارو سیزا (Álvaro Siza)


آلوارو سیزا
تحصیلات: هنرهای زیبای دانشگاه پورتو

آثار قابل توجه: بنیاد Iberê Camargo ، Serralves ، ساختمان نیواورلئان.

نقل قول: "معماران چیزی اختراع نمی کنند، آنها فقط واقعیت را تغییر می دهند"

آلوارو سیزا معمار و مربی معمار مشهور پرتغالی است. در کودکی، او می خواست مجسمه سازی شود که در معماری وی نمایان می شود. بیشتر ساختمان های او نمایشی از آثار مجسمه سازی هستند که به عنوان "مدرنیسم شاعرانه" توصیف شده اند. او این معماری مجسمه سازی را به بافت آن می پیوندد و ساختمان های خود را با مکان و فرهنگ به طرز ماهرانه ای پیوند می دهد.

48- آلوار آلتو (Alvar Alto)


آلوار آلتو
تحصیلات: دانشگاه صنعتی هلسینکی و دانشگاه Jyvaskyla

آثار قابل توجه: کتابخانه Viipuri ، Villa Mairea ، Baker House ، Finlandia Hall

نقل قول: " معماری متعلق به فرهنگ است، نه تمدن."

معمار معروف بعدی ما، آلوار آلتو بخشی از جنبش معماری مدرن بود، اما او سبک خود را بر اساس معماری مدرنیستی همراه با استفاده از مصالح محلی و بیان شخصی خود توسعه داد. او یک سبک مدرن ارگانیک را تمرین می کرد که عملکرد ساختمان را در سال های بلوغ خود مجهز می کرد. اگرچه آلتو از نسل جوان تر بود، او به عنوان لوکوربوزیه، میس ون در روه و والتر گروپیوس از معماران برجسته معماری مدرن محسوب می شود.

47- آنتوان پریداک (Antoine Predock)


آنتوان پریداک
تحصیلات: دانشگاه کلمبیا

آثار قابل توجه: کتابخانه عمومی رابرت هوگ رالینگز، مرکز ترینوبی رود رودین، موزه حقوق بشر کانادا

نقل قول: "معماری یک سواری است - یک سواری فیزیکی و یک سواری فکری."

آنتوان پردوک معمار آمریکایی مستقر در نیومکزیکو است. او مدیر کامپیوتر معماری Antoine Predock Architect است. به نظر می رسد ساختمان های او به طور ارگانیک از زمین رشد کرده اند. او در واقع طرح های ساختمان خود را از خاک رس آغاز می کند و سپس خلاقیت خود را با دنیای مدرن طراحی رایانه پیوند می دهد. بسیاری از طرح های پردوک به وضوح تحت تأثیر زمان او در نیومکزیکو بوده است به کارشناسان گفته اند که او با ارتباط معنوی، حرکت، محیط طبیعی و فناوری، احساس ارتباط و نیرویی را به کار خود وارد می کند.

46- معمار مشهور آنتونی گائودی (Antoni Gaudí)


معمار مشهور آنتونی گائودی
تحصیلات: مدرسه معماری ETSAB بارسلونا

آثار قابل توجه Sagrada Família: Casa Milà ، Casa Batlló

نقل قول: "هیچ خط مستقیم یا گوشه ای تیز در طبیعت وجود ندارد؛ بنابراین، ساختمان ها نباید خطوط مستقیم یا گوشه های تیز داشته باشند. "

یکی از بزرگ ترین و مشهورترین معماران جهان، آثار آنتونی گائودی منعکس کننده سبک فردی و متمایز است. آثار او تحت تأثیر علاقه های او در زندگی قرار داشت: معماری، طبیعت و دین. او تمام جزئیات خلاقیت خود را در نظر گرفت و در معماری خود صنایع دستی مانند سرامیک، شیشه های رنگی، آهنگری آهن آلات و نجاری را ادغام کرد. او همچنین تکنیک های جدیدی را در درمان مواد مانند ترنچادس (موزاییک کاشی شکسته) که از قطعات سرامیکی ضایعات استفاده می کرد، معرفی کرد.

45- آرن جاکوبسن (Arne Jacobsen)


آرن جاکوبسن
تحصیلات: آکادمی هنرهای زیبا RoyalDanish

آثار قابل توجه: مجتمع مسکونی Bellavista ، Bellevue Teatret ، Stelling House ، Soholm Row Houses

نقل قول: " واضح است که اگر یک ساختمان از لحاظ عملکردی و فنی نظم ندارد، معماری نیز نیست، بلکه فقط یک معماری است ساختمان

آرن جیکوبسن به دلیل حس تناسب مشهور است. او به خاطر سهم خود در کارکردگرایی معماری و همچنین موفقیت های جهانی که با طرح های ساده امام chair اثر صندلی از آن برخوردار بود، به یاد می آید.
 

44- بن ون برکل (Ben Van Berkel)


بن ون برکل
تحصیلات: آکادمی ریتولد، سپس دیپلم از انجمن معماری در لندن

آثار قابل توجه: خانه موبیوس، پل اراسموس، موزه مرسدس بنز

نقل قول: " معماری بین هنر و فرودگاه قرار می گیرد. عملگرا است - به شما کمک می کند از نقطه A به نقطه B برسید. اما همچنین به عنوان هنر عمل می کند. باعث می شود دوباره فکر کنید. به شما الهام می بخشد. این شما را به خود بازمی گرداند. "

بن ون برکل، معمار مشهور جهان، معماری هلندی است. او مؤسس معمار اصلی تمرین معماری UNStudio است، آنها خود را به عنوان شبکه ای از متخصصان معماری، توسعه شهری و زیرساخت ها معرفی می کنند. بن ون برکل تلاش می کند تا وسیع ترین دید ممکن را در مورد محل ساخت وساز، تجزیه وتحلیل مسائل مربوط به آن و پتانسیل استفاده و توسعه زمین را تجزیه وتحلیل کند. او نظم و انضباط مفهومی و تشکیلات اجتماعی را بالاتر از فناوری قرار می دهد.

43- برنارد چومی (Bernard Tschumi)


برنارد چومی
تحصیلات: زوریخ ای تی اچ

آثار قابل توجه Parc de la Villette ، Museum Acropolis Athens ، Blue Condominium

نقل قول: " معماری چندان دانش فرم نیست، بلکه شکلی از دانش است."

چومی استدلال کرده است که هیچ رابطه ثابتی بین فرم معماری و رویدادهای رخ داده در آن وجود ندارد. وی بر ایجاد معماری غیر سلسله مراتبی برای دستیابی به تعادل از طریق دستگاه های برنامه ای و فضایی تأکید کرد. طرح های او تلاش می کند تا با محیطی که در برمی گیرد به گونه ای ادغام شود که به صورت عملکردی و بصری اهداف طراحی او را به تصویر بکشد و نه به گونه ای که در محیط اطراف ترکیب شود. سبک طراحی چومی اغلب تلفیقی از اشکال خطی و خمیده در معماری وی است.

42- بجارک اینگلز (Bjarke Ingels)


بجارک اینگلز
تحصیلات: آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا دانمارک

آثار قابل توجه: خانه های VM ، خانه های کوهستانی، 8 خانه، Amager Bakke

نقل قول: " برای من، معماری وسیله است، نه هدف. این وسیله ای است که امکان شکل های مختلف زندگی را فراهم می کند."

معمار معروف بعدی، Bjarke Ingels معمار دانمارکی، بنیان گذار و شریک خلاق گروه Bjarke Ingels Group (BIG) است که به طور گسترده ای برای ساختمان هایی که از اصول توسعه پایدار و مفاهیم جامعه شناسی جسورانه استفاده می کنند، مشهور است.

41- سزار پلی (César Pelli)


سزار پلی
تحصیلات Universidad Nacional de Tucumán ، کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه ایلینوی دانشکده معماری

آثار قابل توجه: مجتمع Porta Nuova Garibaldi ، برج های Petronas ، Torre de Cristal Pelli

نقل قول: " میل به رسیدن به آسمان در اعماق بسیار عمیق است روان انسان "

سزار پلی نیاز به دور شدن از تثبیت معماری در ایجاد یک سبک فردی و در عوض سازگار بودن را درک کرد و طرح های خود را بسته به مکان و هدف در دست تغییر داد. هدف او ایجاد نوع جدیدی از معماری بود که به عملکردها، مواد، فن آوری ها و سیستم های اجتماعی آن زمان پاسخ داد. پلی به دلیل ظاهر سبک و تقریباً شبیه چادر ساختمان هایش شناخته می شد که اغلب روی شیشه یا روکش سنگی نازک قرار داشت. پروژه های وی شیفتگی شیشه های انتزاعی و کریستالی را نشان می دهد که با خطوط سنگی یا فلزی رنگ آمیزی شده اند.

40- چارلز کوریا (Charles Correa)


چارلز کوریا
تحصیلات: دانشگاه میشیگان، مؤسسه فناوری ماساچوست

آثار قابل توجه: جواهر کالا کندرا، موزه صنایع دستی ملی، بهارات بهوان

نقل قول: " نیروهای بازار شهرها را نمی سازند، آنها را ویران می کنند"

چارلز کوریا که به طور گسترده ای برای آثار خود در معماری معاصر شناخته شده است، نقش مهمی و حیاتی در توسعه معماری در هند ایفا کرد. کارهای اولیه کوریا ارزش های معماری سنتی - همان طور که در خانه های ییلاقی با ایوان و حیاط روباز تجسم یافته بود - را با استفاده مدرنیستی از مصالح نمونه ای از چهره هایی مانند لو کوربوزیه، لوئیس اول کان ترکیب کرد. به طور خاص، کوره تحت تأثیر لوکوربوزیه از اشکال بتنی قابل توجه قرار گرفت. اهمیت سایت در رویکرد Correa ثابت بود. او در آثار خود سعی می کند چشم انداز هند را تکمیل کند.
 

39- دانیل لیبسکیند (Daniel Libeskind)


دانیل لیبسکیند
تحصیلات: اتحادیه کوپر برای معماری

آثار قابل توجه: تئاتر گرند کانال در دوبلین، موزه جنگ امپراتوری در شمال انگلستان، مایکل لی چین چین در شهر تورنتو

نقل قول: "ارائه معماری معنادار به معنای تقلید تاریخ نیست، بلکه بیان آن است. "

معمار معروف بعدی ما، دانیل لیبسکیند به دلیل توانایی خود در برانگیختن حافظه فرهنگی در ساختمان ها مشهور است. وی با الهام از موسیقی، فلسفه، ادبیات و شعر، قصد دارد معماری ای طنین انداز، منحصربه فرد و پایدار ایجاد کند. کارهای او اغلب به عنوان ساختارشکنانه توصیف می شود، سبکی از معماری پست مدرن که با تکه تکه شدن و تحریف مشخص می شود.

38- دیوید چایلدز (David Childs)


دیوید چایلدز
تحصیلات: دانشکده معماری ییل

آثار قابل توجه: ساختمان برتلسمان، ورلدو پلازا، مرکز تایم وارنر، مرکز تجارت جهانی 7

نقل قول: "این ساختمان عجیب بود زیرا باید فوراً پیش می رفت. منتظر تأیید یا طرح اصلی نبود. "

معمار معروف دیگر، دیوید مگی چایلدز، معمار آمریکایی و رئیس برجسته شرکت معماری Skidmore، Owings & Merrill است. او هنوز یک شریک مشاور در این شرکت است و او در حال حاضر مسئول طراحی مجدد و ساخت مرکز تجارت جهانی جدید در نیویورک است.

37- ایرو ساارینن (Eero Saarinen)


ایرو سارینن
تحصیلات Académie de la Grande Chaumière ، دانشکده معماری ییل

آثار قابل توجه: سالن موسیقی Kleinhans ، Gateway Arch ، Christ Church Lutheran ، TWA Terminal

نقل قول: " عملکرد تأثیر می گذارد، اما فرم را دیکته نمی کند"

آثار Eero Saarinen مجموعه ای از طرح های بسیار متفاوت بود که واژگان غنی و متنوع تری را به نمایش گذاشت. او مجبور بود در هنگام معرفی فرم های مجسمه سازی در لیست معمار معروف قرار گیرد بر خلاف معماری مدرن موجود، از نظر معماری و نمای بصری غنی بودند. درک دقیق تاریخ و فرهنگ سارینن به او کمک کرد تا بافتی را که ساختمان هایش در آن قرار داده شده است درک کند و ارتباطات قوی آنها با محیط اطراف خود نشان می دهد که چرا تقریباً همه ساختمان های اصلی او تقریباً بدون تغییر تا به امروز زنده مانده اند.

36- معمار مشهور فرانک گری (Frank Gehry)


معمار مشهور فرانک گری
تحصیلات: لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی؛ تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی شهر از مدرسه طراحی هاروارد اما قبل از اتمام، ترک تحصیل کرد.

آثار قابل توجه: سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس، موزه گوگنهایم در بیلبائو، Der Neue Zollhof در دوسلدورف و هتل Marqués de Riscal Vineyard در السیگو

نقل قول: نمی خواهم معماری خشک و کسل کننده انجام دهم ”

فرانک اوون گری معمار بسیار مشهور کانادایی متولد کانادا است و در حال حاضر مقیم ایالات متحده بوده و در لس آنجلس مستقر می باشد. خلاقیت های معماری او متمایزترین هستند و اشکال بدیع و سازنده پدیده های نمادین در قرن حاضر در این دنیای معماری هستند. توانایی او در ایجاد فضاهایی که اشکال و سطوح را دست کاری می کند، قابل توجه ترین شاهکارهای وی است و استفاده منحصربه فرد او از مواد تقریباً از منطق نحوه عملکرد آنها سرپیچی می کند.

35- معمار مشهور فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright)


معمار مشهور فرانک لوید رایت
تحصیلات: دانشگاه ویسکانسین - مدیسون (ترک تحصیل کرده)

آثار قابل توجه: موزه گوگنهایم نیویورک، آب در حال سقوط، هتل امپریال

نقل قول: هنر مادر معماری است. بدون معماری خودمان، ما هیچ روح تمدن خود را نداریم. "

رایت معتقد بود که سازه هایی با انسانیت و محیط آن هماهنگ است، فلسفه ای که او آن را معماری ارگانیک نامید. معمار مشهور، رایت همچنین به ایجاد طرح طبقه باز کمک کرد - طراحی اتاق هایی که در یکدیگر جریان یافته و باز می شوند. قدردانی او از طبیعت در آثار او آشکار است و بیشتر آثار او از طبیعت و چگونگی حل وفصل خلقت خود با هماهنگی در محیط الهام گرفته شده است.

34- هری سیدلر (Harry Seidler)


هری سیدلر
تحصیلات: دانشگاه مانیتوبا، دانشکده کارشناسی ارشد طراحی

آثار برجسته: خانه رز سیدلر، برج بلوز پوینت، برج میدان استرالیا، خانه هری و پنه لوپه سیدلر، ساختمان باشگاه هنگ کنگ

نقل قول: " معماری یک تجارت الهام بخش نیست، این یک روش منطقی برای انجام کارهای معقول و امیدوارانه زیبا است. این همه ”

هری سیدلر، معمار معروف استرالیایی ایتالیایی تبار بود که به عنوان یکی از برجسته ترین روش شناسان روش شناسی مدرنیسم در استرالیا شناخته می شود. کارهای وی به شدت تحت تأثیر چهار مربی وی قرار داشت: والتر گروپیوس، مارسل بروئر، جوزف آلبرز و اسکار نیمایر. با تغییر تکنولوژی ساختمان، شکل کار سیدلر تغییر کرد: از خانه های چوبی وی در دهه 1950 ، به خانه ها و ساختمان های بتنی مسلح در دهه 1960-1980 و توسعه منحنی ها (در شکل پلان) با پیشرفت تکنولوژی بتن در دهه 1980 و بعد، و همچنین پیشرفت در تکنولوژی فولاد که اجازه می داد سقف های منحنی در دهه 1990 به بعد ایجاد شود.

33- یو مینگ پی (Ieoh Ming Pei)


یو مینگ پی
تحصیلات: فارغ التحصیل از مؤسسه فناوری ماساچوست و سپس در مدرسه طراحی هاروارد تحصیل کرد.

آثار قابل توجه: کتابخانه جان اف کندی، هرم لوور، موزه هنرهای اسلامی

نقل قول: "یک معماری ماندگار باید ریشه داشته باشد."

Ieoh Ming Pei معمار معروف چینی آمریکایی بود. سبک Pei کاملاً مدرنیستی و دارای مضامین کوبیستی قابل توجه توصیف شد. او به دلیل ترکیب اصول معماری سنتی با طرح های مترقی بر اساس الگوهای هندسی ساده معروف بود - دایره ها، مربع ها و مثلث ها عناصر مشترک کارهای او در طرح و ارتفاع هستند.

32- ژان نوول (Jean Nouvel)


ژان نوول
تحصیلات: École nationale supérieure des Beaux-Arts

آثار قابل توجه: لوور ابوظبی، برج اگبار، یک پارک مرکزی، موزه ملی قطر

نقل قول: " هر موقعیت جدید نیاز به یک معماری جدید دارد."

درحالی که بسیاری از معماران یک سبک منحصربه فرد را ایجاد می کنند که اجازه می دهد ساختمان های آنها فوراً شناسایی شوند، ژان نوول به طور مداوم از طبقه بندی آسان سرپیچی می کند. او خود را به یک سبک محدود نمی کند. پروژه های او طرح های تجربی و محدودکننده ای هستند که اغلب پیشرفت های فناوری پیشرفته و رنگ های درخشان را ترکیب می کنند.

31- کنزو تانگه (Kenzo Tange)


کنزو تانگه
تحصیلات: دانشگاه توکیو

آثار قابل توجه: پارک یادبود صلح هیروشیما، طرح اسکوپی، میدان های المپیک توکیو، کلیسای جامع سنت مری

نقل قول: "نمی توان انتظار داشت که طرح های کاملاً خودسرانه طولانی بمانند."

کنزو تانگه معمار اصلی جنبش مدرنیسم در ژاپن بود. تنگه معماری سنتی ژاپن را نادیده نگرفت و اغلب به طرح سنتی و مدرن در طرح های خود اشاره می کرد. او طراحی خود را از "عبارات معماری انتقالی" در نظر گرفت.

30- لویی کان (Louis Kahn)


لویی کان
تحصیلات: دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه پنسیلوانیا

آثار قابل توجه Jatiyo Sangshad Bhaban، گالری هنر دانشگاه ییل، مؤسسه سالک، مؤسسه مدیریت هند احمدآباد، کتابخانه آکادمی فیلیپس اکستر، موزه هنر Kimbell

نقل قول: "معماری دستیابی به حقیقت است."

سازه های ساخته شده توسط لویی کان در مقایسه با معماران معاصر دیگر از استحکام و وزن بالایی برخوردارند و با استفاده از شیشه و فلزات سازه های سبکی را تشکیل می دهند.

لویی کان از سنگ و بتن برای ساختن بناهای تاریخی استفاده می کرد. بسیاری از ساختارهای او قدیمی تر از مدرن به نظر می رسند. او به ظاهر و احساس موادی که در سازه استفاده می کرد و استفاده از نور مناسب خورشید توجه ویژه می کرد. او دوست داشت نور طبیعی از طریق انواع پنجره ها و دهانه ها وارد سازه هایش شود. او از آجر و بتن به شیوه های جدید و خاص استفاده کرد. همچنین می توان آثار کان را با استفاده خلاقانه اش از اشکال هندسی معرفی کرد. در بسیاری از ساختمان های او از مربع، دایره و مثلث استفاده شده است.

29- لوئیس سالیوان (Louis Sullivan)


لوئیس سالیوان
تحصیلات: مؤسسه فناوری ماساچوست (ترک تحصیل کردند)

آثار قابل توجه: ساختمان احتیاطی، مرکز سالیوان، ساختمان سالن اجتماعات

نقل قول: " اشکال عملکرد را دنبال می کنند."

این معمار مشهور، به عنوان "پدر آسمان خراش های شیکاگو" شناخته می شد. سالیوان بیشتر به خاطر تأثیرش بر مدرنیست های پس از او شناخته شده است. اگرچه او به دلیل استفاده زیبای خود از زیور شناخته می شود، اما نوآوری واقعی او در شیوه ای است که او سبک های تزئینی قبلی را با ساختمان های بلند تازه ظهور شده در اواخر قرن 19 تطبیق داده و از آن برای تأکید بر ارتفاع ساختمان استفاده کرده است. این اصل است که به اصل معروف او در مورد "اشکال از عملکرد پیروی می کنند" منجر شد.

28- معمار مشهور لوکوربوزیه (Le Corbusier)


معمار مشهور لوکوربوزیه
تحصیلات: تحصیلات رسمی دریافت نکرده است

آثار قابل توجه: غرفه اسپریت نوو در پاریس، کلیسای نوتردام دو هوت در رونچامپ، ویلا ساوویه در پاریس، شهر چاندیگار

نقل قول: " ساختار معماری برای منظم کردن است. چه چیزی را منظم می کنید؟ تابع و اشیاء. "

لوکوربوزیه معمار مشهور، طراح، نقاش، شهرساز، نویسنده و یکی از پیش گامان معماری مدرن بود. کوربوزیه پنج نکته را که از سبک معماری مدرنیستی وی پشتیبانی می کند، نظریه پردازی کرد: پیلوتیس، نمای آزاد، پلان طبقه باز، نمای باز و روف باغ. بسیاری از طرح های کوربوزیه هوایی و باز بودند و بازدیدکنندگان را به طبیعت متصل می کردند و پلی بین ساختار و جهان خارج ایجاد می کردند.

27- مارسل بروئر (Marcel Breuer)


مارسل بروئر
تحصیلات: باهاوس

آثار قابل توجه: IBM La Gaude ، Hooper House (شهرستان بالتیمور، مریلند) ، مرکز پردیس موری دی لینکلن

نقل قول: " من به اندازه کل ساختار به کوچک ترین جزئیات نیز علاقه دارم."

مارسل بروئر معمار و طراح، یکی از تأثیرگذارترین معماران در جنبش مدرن بود. او نگران استفاده از اشکال و کاربردهای جدید در فناوری و مواد تازه توسعه یافته به منظور ایجاد هنری بیانگر و درخور عصر صنعتی بود.

26- مایکل گریوز (Michael Graves)


مایکل گریوز
تحصیلات: لیسانس از دانشگاه سینسیناتی، کارشناسی ارشد از دانشکده کارشناسی ارشد طراحی

آثار برجسته: ساختمان پورتلند، ساختمان هومانا، کتابخانه عمومی دنور

نقل قول: " من در معماری به اخلاق اعتقادی ندارم."

مایکل گریوز معماری مدرن را تمرین می کرد. معماری اولیه او شامل حجم های هندسی سفید رنگی است که از خطوط تمیز و کمیاب و بدون تزئین تشکیل شده است. برخی از طرح های او به دلیل توده های جذاب و تفاسیر کوبیستی بسیار شخصی او مشهور بودند. اگرچه بعضاً ناخوشایند به نظر می رسید، اما این ساختارها به دلیل حضور قدرتمند و پرانرژی خود مورد تحسین قرار گرفتند.

25- من ون در روهه (Mies Van Der Rohe)


من ون در روهه
تحصیلات: بدون تحصیلات رسمی

آثار قابل توجه: خانه فارنزورث، ساختمان سیاگرام، مجتمع فدرال شیکاگو

نقل قول: "کمتر بیشتر است"

معمار مشهور جهان، من ون سبک معماری خاص خود را در دوران مدرن ایجاد کرد. سبک او بر اساس وضوح و سادگی فوق العاده بود. ساختمان های او از مواد مدرن مانند فولاد صنعتی و شیشه ورق برای تعریف فضاهای داخلی استفاده می کردند. من ون به دنبال معماری با حداقل چارچوب نظم ساختاری است که در برابر آزادی ضمنی فضای باز بدون مانع و آزاد جریان دارد. او ساختمان های خود را معماری "پوست واستخوان" نامید. رویکرد خلاقانه او در طراحی معماری، او را به یکی از پیش گامان معماری مدرن تبدیل کرد.

24- موشه صفدی (Moshe Safdie)


موشه صفدی
تحصیلات: دانشگاه مک گیل

آثار قابل توجه: زیستگاه 67 ، ویراسات خالسا، مارینا بی سندز، گالری ملی کانادا

نقل قول: "اخلاق و مسئولیت عمیقی در معماری وجود دارد که با هنرهای دیگر متفاوت است."

موشه صفدی معمار، طراح شهری، مدرس، نظریه پرداز و نویسنده اسرائیلی - کانادایی است. آثار او به دلیل منحنی های چشمگیر، آرایه ای از الگوهای هندسی، استفاده از پنجره ها و قرارگیری کلیدی فضاهای باز و سبز مشهور هستند. نوشته ها و طرح های او بر ضرورت ایجاد فضاهای معنادار، حیاتی و فراگیر که جامعه را ارتقا می بخشد، با توجه ویژه به ماهیت یک منطقه، جغرافیا و فرهنگ خاص تأکید می کند.

23- معمار مشهور نورمن فاستر (Norman Foster)


معمار مشهور نورمن فاستر
تحصیلات: فارغ التحصیلی از دانشکده معماری منچستر و کارشناسی ارشد از مدرسه معماری ییل

آثار قابل توجه: 30 St Mary Axe در لندن، دفتر مرکزی ویلیس فابر و دوما در ایپسویچ و استادیوم ومبلی در لندن

نقل قول: "شما به عنوان یک معمار، با آگاهی از گذشته، برای آینده ای طراحی می کنید که اساساً ناشناخته است."

معمار مشهور بعدی این لیست، سر نورمن فاستر یا همان آقای نورمن فاستر است. فاستر علاقه زیادی به استفاده از تکنولوژی های با فناوری بالا در سازه های خود دارد. شرکت طراحی او در حال انجام پروژه هایی در سطح بین المللی است آن ها اعتقاد راسخی به خلق آثار مترقی معماری و استفاده از فناوری های رده بالا دارند.

22- اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer)


اسکار نیمایر
تحصیلات: فارغ التحصیل از Escola Nacional de Belas Artes در دانشگاه فدرال ریودوژانیرو در سال 1934

آثار قابل توجه: موزه هنرهای معاصر در ریو ژانریو، پارک شهر ناتال و سالن Ravello.

نقل قول: "فرم به دنبال زیبایی است"

اسکار نیمایر معمار برزیلی متخصص در معماری مدرن بود. او در تغییر شکل هویت برزیل در زمینه معماری نقش مثری داشت. او علاوه بر مشارکت های مهم در کشور خود، در استفاده از بتن مسلح که صرفاً برای تأثیر زیبایی استفاده می شود، پیش گام بود. او به دلیل "مجسمه ساز آثار تاریخی" مورد انتقاد قرار گرفت و از او تجلیل شد. نیمایربیشتر به دلیل استفاده از فرم ها و منحنی های انتزاعی مشهور بود. او در خاطرات خود می نویسد: "من مجذوب زوایای مستقیم یا خط مستقیم، سخت و غیرقابل انعطاف که توسط انسان ایجاد شده است، نمی شوم. من جذب منحنی های نفسانی و آزاد می شوم ". او تحت تأثیر سبک معماری لوکوربوزیه قرار داشت اما این امر قدرت دید وی را افزایش نداد.

21- پیتر برنز (Peter Behrens)


پیتر برنز
تحصیلات: مدرسه هنر در کارلسروهه

آثار قابل توجه: AEG Turbine Hall ، Mannesmann-Werke

نقل قول: " طراحی در مورد تزئین فرم های کاربردی نیست بلکه ایجاد فرم هایی است که باشخصیت شی مطابقت داشته باشد و فناوری های جدید را به نفع خود نشان دهد."
پیتر برنز معمار و طراح آلمانی بود. او یکی از اعضای مهم بود که منجر به مدرنیسم در معماری شد. او از پیش گامان طراحی شرکتی و معماری مدرنیستی بود. او به خاطر کارخانه ها و ساختمان های اداری به سبک مدرن شهرت داشت.

20- فیلیپ جانسون (Philip Johnson)


فیلیپ جانسون
تحصیلات: دانشگاه هاروارد

آثار قابل توجه: خانه شیشه ای در کانکتیکات، خیابان 550 مدیسون، خیابان 190 South La Salle در شیکاگو.

نقل قول: " معماری هنر چگونه استفاده کردن از فضا است."

فیلیپ جانسون تا زمانی که 36 سال داشت، معمار نبود. بعد از آن که اولین ساختمان خود را طراحی کرد، موفق به اخذ این عنوان شد. جانسون قبل از آن نویسنده و منتقد بود. دورانی از زدگی اش را هم به عنوان مدیر یک موزه سپری کرد.

فیلیپ جانسون به استفاده کردن از شیشه در آثار خود شهرت دارد. وی به عنوان یک معمار که از عناصر تاریخی در آثار خود استفاده می کرد، علاقه بسیار زیادی به شیشه ها داشت.
ترجیح او در طراحی و ساخت پروژه ها استفاده از سازه های کریستالی یکنواخت که حقیقتاً زیبایی چشم نواز و مدرنی دارند به جای سازه های فلزی با ساختاری سنتی بود.

19- پیترو بلوسچی (Pietro Belluschi)


پیترو بلوسچی
تحصیلات: فارغ التحصیل در رشته مهندسی عمران از دانشگاه رم و سپس دانشگاه کرنل

آثار قابل توجه: عادلانه ساختمان، کلیسای جامع سنت مری از این فرض

نقل قول: "ما هرگز نتوانستیم ساختمان را به زیبایی درختان طراحی کنیم "

پیترو بلوسچی به عنوان یک معمار بین المللی در سطح جهانی شناخته می شود. بلوسچی مبتکر اصلی توسعه مدرنیته در زیبایی شناسی معماری بود. وی از جمله کسانی بود که تلفیق علوم تکنولوژیکی را با مصالح ساختمانی به عنوان یک فرصت دید که می توان از آن به عنوان مصالح مطابق با سنت ها و آب وهوای منطقه اجرای پروژه یادکرد.
وی کلیساها و اقامتگاه های زیادی را طراحی کرده است. طراحی های تجاری او با طراحی های سنتی اش تفاوت فاحشی دارند.

18- پیتر زومتور (Peter Zumthor)


پیتر زومتور
تحصیلات: طراحی صنعتی و معماری را در مؤسسه پرات در نیویورک مطالعه کرد

آثار قابل توجه: کلیسای سنت بندیکت، ترمه والس، کلومبا

نقل قول: "معماری در معرض زندگی است. اگر بدن آن به اندازه کافی حساس باشد، می تواند کیفیتی را تصور کند که گواه زندگی گذشته است. "

آثار پیتر زوتمور به عنوان سازش ناپذیر و مینیمالیستی توصیف شده است. با پیشرفت تمرین، زومتور توانست دانش خود را در مورد مصالح در ساختار و جزئیات مدرنیسم وارد کند. ساختمان های او در عین حفظ حس مینیمالیستی، ویژگی های لمسی و حسی فضاها و مصالح را کشف می کنند.

17- رافائل مونئو (Rafael Moneo)


رافائل مونئو
تحصیلات: دانشگاه فنی مادرید

آثار قابل توجه: کاخ کور سال، موزه علوم وایادولید، موزه هنرهای زیبا، هوستون، موزه دیویس و مرکز فرهنگی در کالج ولزلی

نقل قول: " ساختمان ها همیشه بهتر از نقاشی ها و مدل ها هستند. ”

رافائل مونئو همیشه عشق خود به طراحی را با تحقیق و تدریس علمی آمیخته بود، در آثار او همه چیز اندازه گیری شده و محاسبه شده است. سازه های او اغلب دارای خطوط تمیز و مستقیم هستند که در شکل های موازی اجرا می شوند، گویی ذهن آکادمیک او در خلاقیت او فیلتر می کند تا ساختمان هایی با پایه گرافیکی قدرتمند تولید کند. رافائل مونئو با ترکیب روندهای معاصر دهه 70 و 80 با سبک ها و مواد سنتی نوردیک، مفاهیم طراحی منحصربه فرد خود را ایجاد کرده است.

16- رافائل وینسولی (Rafael Viñoly)


رافائل وینسولی
تحصیلات: دانشگاه بوینس آیرس

آثار قابل توجه: انجمن بین المللی توکیو، موزه کودکان بروکلین، مرکز هنرهای نمایشی کیمل، مرکز همایش دیوید لورنس

نقل قول: " ساختمان ها اشکال نمایش هستند."

رافائل وینسولی معماری متولد اروگوئه در آمریکای جنوبی است. عقیده وینسولی بر این است که نباید در هنر و خصوصاً معماری پایبند و پیرو یک سبک خاص بود، بلکه باید سازه ها را از بند سبک ها رها کرد و سعی بر خلق آثاری مطابق میل داشت.

وی در استفاده از سنت ها و فرهنگ و موقعیت محلی، فناوری های نوین و پاک و البته درنظرگرفتن هزینه ها شهرت دارد.

15- رم کولهاس (Rem Koolhaas)


رم کولهاس
تحصیلات: فارغ التحصیل از انجمن معماری، لندن، و پس از آن در دانشگاه کرنل در نیویورک شرکت کرد.

آثار قابل توجه: مرکز پردیس McCormick Tribune ، دفتر مرکزی CCTV ، Casa da Música ، De Rotterdam

نقل قول: "یک ساختمان حداقل دوزندگی دارد - زندگی که سازنده آن را تصور کرده و زندگی پس از آن - و آنها هرگز یکسان نیستند."

رم کولهاس از مشهورترین معماران جهان است و این شهرت را مدیون ساختارها و سازه های ضد جاذبه اش است. رم کولهاس ابتدا یک شهرساز و نظریه پرداز شهرسازی و مدیریت شهری بود. برخی از او به عنوان یک معمار ساختارشکن یاد می کنند.

14- معمار مشهور رنزو پیانو (Renzo Piano)


معمار مشهور رنزو پیانو
تحصیلات: دانشگاه پلی تکنیک میلان

آثار قابل توجه: مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس، The Shard در لندن و موزه ویتنی هنر آمریکا در شهر نیویورک

نقل قول: "معماران باید خیال پرداز باشند. ما باید آتلانتیس های خود را جستجو کنیم تا کاوشگر، ماجراجو باشیم و درعین حال مسئولیت پذیر و خوب بسازیم. "

رنزو پیانو معماری ایتالیایی است که به حساسیتش نسبت به فرهنگ و محیط، توجهش به تجربه کاربران از سازه و طراحی های آینده نگرانه اش مشهور است. آثار او دارای مسئولیت اجتماعی هستند. آثار او را می توان در زمره پست مدرنیسم و پیشرفته قلمداد کرد.

13- ریچارد مایر (Richard Meier)


ریچارد مایر
تحصیلات: دانشگاه کرنلگ

آثار قابل توجه: موزه هنرهای معاصر بارسلونا، مرکز گتی در لس آنجلس و تالار شهر سن خوزه

نقل قول: "یک اثر مهم معماری جدل ایجاد می کند."

ساختارهای ریچارد مایر با وضوح و نظم هندسی مشخص می شوند که اغلب با انحنای سطح شیب دار و نرده ها و تضاد بین سطوح پرنور و شفاف فضاهای عمومی و سطوح جامد سفیدرنگ داخلی، فضاهای خصوصی مشخص می شوند. سبک معماری او به عنوان پایه اصلی جنبش مدرن در نظر گرفته می شود. او با حجم و سطح کار می کند که اشکال را در نور، تغییرات در مقیاس و نمای، حرکت و ایستایی دست کاری می کند. اگرچه برخی منتقدان این سازه ها را بسیار محکم و شبیه به دستاوردهای معماری گذشته می دانند، برخی دیگر از زیبایی رسمی آنها استقبال کرده و از پاکی آنها استقبال کرده اند.

12- ریچارد نوترا (Richard Neutra)


ریچارد نوترا
تحصیلات: مؤسسه فناوری وین، دانشکده معماری خصوصی توسط آدولف لوس

آثار قابل توجه: خانه لاول، خانه شایر، خانه نوترا/ماکسول، خانه کویر کافمن

نقل قول: " معماران باید دارای حس تیز تیغی از فردیت باشند."

ریچارد نوترا مدرنیسم باهاوس را با سنت های ساختمان کالیفرنیای جنوبی ترکیب کرد و اقتباس بی نظیری را ایجاد کرد که به مدرنیسم صحرا معروف شد. خانه های نوترا ساختمان های شگفت انگیز و سطحی مسطح با ظاهر صنعتی بودند که در منظره ای دقیق چیده شده بودند. آنها با فولاد، شیشه و بتن مسلح ساخته شده اند و معمولاً با گچ ساخته می شوند. او به دلیل توجهی که به تعریف نیازهای واقعی مشتریان خود، صرف نظر از اندازه پروژه داشت، برخلاف معماران دیگری که مشتاق بودند دید هنری خود را به مشتری تحمیل کنند، مشهور بود. معماری داخلی او ترکیبی از هنر، چشم انداز و راحتی عملی بود.

11- ریچارد راجرز (Richard Rogers)


ریچارد راجرز
تحصیلات: انجمن معماری دانشکده معماری و کارشناسی ارشد از دانشکده معماری ییل

آثار قابل توجه: مرکز ژرژ پمپیدو، گنبد هزاره، ترمینال 5 هیترو لندن

نقل قول: " معماری با گذشته سنجیده می شود. شما در آینده می سازید و سعی می کنید آینده را تصور کنید. "

ریچارد راجرز از مشهورترین معماران جهان به حساب می آید که از طراحی بسیار طبیعی و وابسته به محیط پیروی می کرد.

مفهوم ادغام اجتماعی یکی دیگر از مهم ترین نکات مفهوم معماری وی است. موضوعات فلسفه معماری وی خوانا، شفاف، سبک، سیستم، شهری، عمومی و سبز است. او مرکز پومپیدو را با معمار رنزو پیانو طراحی کرد. این ساختمان نشان تجاری راجرز در افشای بیشتر خدمات ساختمان (آب، مجاری گرمایش و تهویه و پله ها) در نمای خارجی را ایجاد کرد و فضاهای داخلی را بدون آلودگی و برای بازدیدکنندگان نمایشگاه های هنری مرکز باز کرد.

10- رابرت استرن (Robert Stern)


رابرت استرن
تحصیلات: فارغ التحصیل از دانشگاه کلمبیا و اخذ کارشناسی ارشد از دانشگاه ییل

آثار قابل توجه: Comcast Tower ، 15 Central Park West ، Pauli Murray College و Benjamin Franklin College

نقل قول: " معمار بودن به معنای دارابودن صدای فردی است که به زبان عمومی از فرم صحبت می کند. "

رابرت استرن بیش تر به علت تلفیق عناصر و پارامترهای معماری کلاسیک در طراحی های خود برای ساخت سازه های معاصر شهرت پیدا کرد.

رابرت استرن معمار پست مدرنی بود که در اواسط دهه ۱۹۸۰ به سمت سنت گرایی رفت و سعی بر تطابق با جنبش معماری جدید کلاسیک داشت.

09- روبرت ونتوری (Robert Venturi)


روبرت ونتوری
تحصیلات: دانشگاه پرینستون

آثار قابل توجه: سالن گوردون وو، بال Sainsbury ، موزه هنر یادبود آلن، خانه Vanna Venturi

نقل قول: "تحول، کم تر اتفاق می افتد."

روبرت ونتوری، ملقب به پدر معماری پست مدرنیسم، ساختارهای شیشه ای را جایگزین سبک های فراگیر و التقاطی کرد.

این معمار برجسته، به کمک همسر خو و شریکش، در شکل گیری و ایجاد روش هایی که امروزه معماران و دانشجویان، مدیران شهری و شهرسازی در طراحی سازه ها استفاده می کنند، نقش به سزایی داشته است.

08- سانتیاگو کالا تراوا (Santiago Calatrava)


سانتیاگو کالا تراوا
تحصیلات: در دانشگاه پلی تکنیک والنسیا دیپلم معماری را گذراند و سپس شهرسازی را مطالعه کرد. سپس در مؤسسه فناوری فدرال سوئیس موفق به اخذ مدرک مهندسی عمران شد.

آثار قابل توجه: Auditorio de Tenerife ، پل Alamillo ، مجموعه ورزشی المپیک آتن، موزه فردا

نقل قول: " من همیشه به دنبال نور و فضای بیشتر هستم. "

مبتکرانه ترین و هیجان انگیزترین نکته ای که دررابطه با روش طراحی سانتیاگو کالا تراوا وجود دارد، الهام فوق العاده او از طبیعت و اشکال انسانی در طراحی و معماری اش است. او با ترکیبات این موارد با موادی که در ساخت سازه هایش به کار می برد، آثاری بسیار زیبا، متقارن و هماهنگ از لحاظ بصری و معماری خلق می کند.

سبک سانتیاگو کالا تراوا، ترکیبی از انحصار در طراحی و نمادگرایی در معماری است. او با داشتن دانش مهندسی و مجسمه سازی از آنها به عنوان پایه ای برای طراحی خود استفاده می کند که ساختارهای او را جالب توجه می کند.

اشکال طبیعی سفید موردی است که در تمام کارهای او قابل مشاهده است.

07- استیون هول (Steven Holl)


استیون هول
تحصیلات: دانشگاه واشنگتن، انجمن معماری

آثار قابل توجه: Simmons Hall of MIT ، Kiasma ، Museum of Nelson-Atkins Museum، Horizontal Asyscraper-Vanke Center

نقل قول: معماری مقید به شرایط است و احساس می کنم که این سایت یک پیوند متافیزیکی است، یک پیوند شاعرانه، به آنچه یک ساختمان می تواند باشد.

استیون هول، از بزرگ ترین معماران معاصر، با دارابودن سابقه ای بیش از ۴۰ سال در طراحی و معماری است. آثاری که وی طراحی کرده است، در طراحی و معماری به یک سبک منحصربه فرد تبدیل شده اند.

اگرچه این سبک منحصربه فرد از جنبه های مختلف تشکیل شده است، اما هیچ یک جالب تر از تسلط بی نظیر او بر نور و روشنایی نیست.

06- شیگرو بان (Shigeru Ban)


شیگرو بان
تحصیلات: مؤسسه معماری کالیفرنیای جنوبی، اتحادیه کوپر برای پیشرفت علم و هنر

آثار قابل توجه: مرکز Pompidou-Metz ، کلیسای جامع مقوایی، Christchurch ، موزه هنر آسپن

نقل قول: " من چیز جدیدی اختراع نمی کنم، بلکه از مواد موجود به شیوه ای متفاوت استفاده می کنم "

مهم ترین نکته ای که شیگرو بان در زمینه طراحی و معماری موردتوجه قرار می دهد، طراحی و ایجاد ساختارهایی نامرئی است.

طراحی و ایجاد ساختارهای نامرئی به این معنی است که، به جای استفاده بیش از حد از عناصر ساختاری، با استفاده از روش های خلاقانه و جدید می توان این ساختارها را به صورتی ناهمگن در کل طرح به کار گرفت. شیگرو بان از جمله معمارانی است که به بیان مفاهیم درونی سازه ها علاقه دارد.

05- تادائو آندو (Tadao Ando)


تادائو آندو
تحصیلات: خودآموز، بدون آموزش رسمی

آثار قابل توجه: خانه ردیف، کلیسای نور، معبد آب

نقل قول: " سرعت تغییر باعث می شود فکر کنید که چه اتفاقی برای معماری خواهد افتاد."

گفته می شود که سبک معماری تادائو آندو باعث ایجاد یک اثر "هایکو" می شود و بر فضای خالی تأکید می کند تا زیبایی سادگی را نشان دهد.

او از طراحی فضایی پیچیده در کنار حفظ ظاهر ساده استفاده می کند. سادگی معماری وی بر مفهوم احساس و تجربیات فیزیکی، عمدتاً تحت تأثیر فرهنگ ژاپنی است.

به منظور اجرای ایده سادگی، سازه های آندو بیشتر با بتن ساخته شده است و حس پاکیزگی و بی وزنی (درحالی که بتن یک ماده سنگین است) را در همان زمان ایجاد می کند.

04- تام مین (Thom Mayne)


تام مین
تحصیلات: دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، هاروارد مدرسه تکمیلی طراحی

آثار قابل توجه: دبیرستان Diamond Ranch ، دانشگاه فارغ التحصیلان دانشگاه تورنتو، دفتر مرکزی Caltrans District 7 ، دادگاه Wayne L. Morse ایالات متحده، ساختمان فدرال سانفرانسیسکو

نقل قول: " معماری نتیجه فرایند پرسیدن سؤالات و آزمایش آنها و آزمایش مجدد و تغییر به روش مکرر است."

تام مین، معمار آمریکایی است که به دلیل خلق آثار و سازه هایی جسورانه و ساختارشکنانه شناخته می شود. او در طراحی های خود بر استفاده از نور طبیعی بسیار تاکید دارد.

فلسفه تام مین در طراحی و معماری، نشات گرفته از علاقه مندی وی به تولید آثاری است که تلفیقی از هنر، فرهنگ و معماری هستند.

03- تویو ایتو (Toyo Ito)


تویو ایتو
تحصیلات: دانشگاه توکیو

آثار قابل توجه: ویوو شهر سنگاپور، استادیوم بازی های جهانی، موزه معماری ایماباری تویو ایتو، تئاتر ملی تایچونگ، سالن شعر ناگائوکا

نقل قول: "من معماری را به عنوان لباسی برای پوشاندن انسان ها می پندارم "

تویو ایتو، در آن دسته از معماران و طراحانی قرار می گیرد که به سبک های مدرن بسیار علاقه مند هستند و به معماری مفهومی توجه ویژه ای دارند.

تویو ایتو، دارای سبک بسیار مدرنی است که به دلیل دارابودن همین سبک و معماری و طراحی های مفهومی که دارد، در زمره معروف ترین معماران جهان قرار دارد. تویو ایتو معتقد است که اشکال هندسی، جز زیباترین موارد موجود در دنیا هستند. وی اهمیت زیادی به ظاهر سازه ها و زیبایی بصری آن ها می دهد. وی طرف دار سرسخت تلفیق معماری با طبیعت است.

02- والتر گروپیوس (Walter Gropius)


والتر گروپیوس
تحصیلات: مؤسسه فناوری برلین، دانشگاه فنی مونیخ

آثار قابل توجه: کارخانه Fagus ، نمایشگاه Werkbund ، Bauhaus ، خانه Gropius ، دانشگاه بغداد، ساختمان فدرال JF Kennedy

نقل قول: "معماری خوب باید نمایشی از زندگی خود باشد و این مستلزم آگاهی نزدیک از مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و هنری و فنی است."

والتر گروپیوس معماری است که به علت واردکردن معماری و طراحی مدرنیزه شده به ایالات متحده آمریکا شهرت یافت. علاوه بر این، وی از اساتید دانشگاه هاروارد که از برترین دانشگاه های جهان می باشد هم است.

سازه هایی که طراحی آن ها بر عهده والتر گروپیوس بود، در تضاد کامل با معماری سنتی هستند. طراحی وی شامل سقف های مسطح و صاف و طرح های مکعبی در سازه است که امکان ادغام و تلفیق شدن با فضاهای داخلی و خارجی را دارند.

01- معمار مشهور زاها حدید (Zaha Hadid)


معمار مشهور زاها حدید
تحصیلات: انجمن معماری، لندن

آثار قابل توجه: غرفه پل، ساختمان اداری کارخانه BMW ، مرکز حیدر علی اف

نقل قول: "من فکر نمی کنم معماری فقط در مورد سرپناه باشد، بلکه در مورد یک محوطه بسیار ساده است. این باید بتواند شما را هیجان زده کند، به شما آرامش دهد و شما را به فکر وادارد. "

آخرین و معروف ترین معمار، زاها حدید معمار عراقی - انگلیسی است. او به عنوان "ملکه منحنی ها" شناخته می شود. او اولین زنی بود که در سال 2004 جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد.

معماری زاها حدید به راحتی با یک سبک معماری خاص گروه بندی نمی شود. این یک انتخاب هدفمند بود، زیرا حدید ترجیح داد طراحی خود را به یک حرکت خاص محدود نکند. او به دلیل استفاده از اشکال هندسی برای ایجاد ساختارهای پویا و سیال مشهور است.

در این مقاله 50 معمار مشهور جهان را همراه با آثار برگزیده آنها و ممختصری از زندگی و آثار آنها معرفی نمودیم. امیدواریم راهنمای خوبی برای معماران جوان کشورمان باشد.


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون

نظر شما در مورد مشهورترین معماران جهان


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ معمار

خانه 1091 خیابان لااورل در کالیفرنیا

خانه 1091 خیابان لااورل در کالیفرنیا


خانه 1091 در خیابان لااورل Laurel در محله بورلی هیلز لس آنجلس درکشور آمریکاست. عمارتی زیبا با معماری بی نظیر که با عبور از ورودی بزرگ دو درب به یک فضای دیدنی و جذاب که در آن ورودی، سقف بیش از...


برج رویایی و لوکس روما رزیدنس کامرانیه

برج رویایی و لوکس روما رزیدنس کامرانیه


برج روما رزیدنس با ارتفاع 71 متر و در 18 طبقه (15 طبقه بخش مسکونی و لابی مجلل و 3 طبقه زیر زمین و پارکینگ) یکی از لوکس ترین و گرانترین برج های شهر تهران است که در یکی از بهترین...


ساختمانی در هالیوود هیلز

ساختمانی در هالیوود هیلز


ساختمانی مدرن با  سبک معماری معاصر که در لس آنجلس قرار دارد. از هر اتاق به طور کامل چشم انداز پانوراما ی شگفت انگیز دارد. تیزر بسیار زیبا از این خانه لوکس را در زیر مشاهده نمایید:...


ساختمان پارلمان مجارستان در بوداپست

ساختمان پارلمان مجارستان در بوداپست


ساختمان پارلمان مجارستان محل مجلس ملی مجارستان و یک جاذبهٔ توریستی در بوداپست است که این ساختمان در میدان لایوش کُشوت، مشرف به رود دانوب و در ساحل دانوب قرار دارد و یکی از باشکوه‌ ترین بناهای اروپا به شمار می‌...


خانه 24146 در خیابان مالیبو

خانه 24146 در خیابان مالیبو


خانه  ویلایی 24146 در خیابان مالیبو کالیفرنیا دارای 4،204 متر مربع است و دارای پنج اتاق خواب، چهار حمام با یک اتاق نشیمن و دو طبقه است، همچنین دارای منظره ای از ساحل به سانتا مونیکا است. تیزر زیبا از نما و...


آخرین تکنولوژی معماری 2018

آخرین تکنولوژی معماری 2018


امروزه معماران به این باور رسیده اند که علاوه بر مهم بودن فرم ساختمان، عملکرد آن هم، بیشتر از قبل باید مورد اهمیت قرار گیرد. بر همین اساس در سر تا سر کره زمین مهندسین در رقابتی عجیب در دست یافتن...


طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی


با در نظر گرفتن زمینی واقع در جنوبی ترین نقطه جزیره دیلیدو، این ویلای مدرن منحصر به فرد میامی به صورتی طراحی شده است تا تجربه زندگی بر روی عرشه یک ابر کشتی تفریحی را بر افروزد، این خانه لوکس در...


خانه ای لوکس با معماری سبز در بورلی هیلز

خانه ای لوکس با معماری سبز در بورلی هیلز


درباره این خانه باید گفت: معماری شگفت انگیزی است بر روی تپه ها با جزئیات خلاقانه لوکس بی نظیر و عالی که در بالای بسیاری دیگر از خانه های بورلی هیلز در نزدیکی آن بنا شده است، توجه زیادی به معماری...


خانه مسکونی در مزرعه خصوصی بورن در تگزاس

خانه مسکونی در مزرعه خصوصی بورن در تگزاس


این ساختمان عظیم در بورن تگزاس (Boerne, TX) در ایالات متحده آمریکا می باشد. نوع ملک مسکونی است و دارای مساحت: 8800 فوت مربع (818 متر مربع) و 4 اتاق خواب است که در مزرعه خصوصی بزرگی قرار دارد. دکوراسیون و...


عمارت فوق مدرن گیگا در دبی

عمارت فوق مدرن گیگا در دبی


ساختمان گیگا در دبی دارای قیمت $45,000,000 است. این عمارت دارای استخر بوده که مجاورش گودال آتش است و دارای طراحی دکوراسیون لوکس می باشد. استفاده از چوب گردو در سقف به صورت مشبک نمایی چشم نواز را منعکس می کند. تیزری...


شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

صدر استون
0

صدر استون

گالری آرپا
0

گالری آرپا

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  آرشیتکت   |  معماران مشهور   |  معمار   |  معماری

تاریخ ثبت ثبت: 1400/05/26
بازدید بازدید: 2943

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی
0

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS