نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

نمای مدرن ساختمان

× حذف تبلیغات
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
نمای مدرن ساختمان

مقاله نمای مدرن ساختمان با تصاویر با کیفیت


نمای مدرن ساختمان به قسمت بیرونی طراحی یک ساختمان که مهم ترین قسمت خارجی آن است گفته می شود. نمای ساختمان باید دارای مقاومت بسیار بالا و خوبی باشد، زیرا در قسمت خارجی ساختمان است و می تواند متاثر از عوامل خارجی و آب و هوایی دچار آسیب های بسیاری شود. از این جهت، انتخاب مصالح و موارد اصولی برای طراحی و ساخت قسمت خارجی ساختمان بسیار مهم و قابل توجه است. از طرف دیگر باید این نکته را در نظر داشت که از لحاظ زیبایی شناسی معماری، نمای مدرن ساختمان نقش مهم و حیاتی در زیبایی یک ساختمان بازی می کند و قطعا دارای نقش تعیین کننده ای در رابطه با این موضوع دارد.

از بعد اقتصادی قضیه هم نمی توان غافل شد. امروزه بازار عرضه مسکن به اندازه ای رقابتی و پرفشار است که پیمانکاران، سازندگان و تامین کنندگان مسکن با ارائه طراحی های ساده و قدیمی نمی توانند پیشرفتی را در کارنامه کاری خود ثبت کنند. طراحی و ساخت نمای ساختمان، خصوصا نمای مدرن طبق اصول معماری و عمرانی و مطابق با سلایق مختلف از سخت ترین و مهم ترین بخش های کار یک طراح و معمار است. در معماری معاصر و در بخش طراحی و ساخت نما اغلب پروژه ها با استفاده و بهره گیری از طراحی نمای کلاسیک و طراحی نمای مدرن، طراحی و تکمیل می شوند.

جالب است به این نکته توجه خاصی شود که در ساخت و ساز و طراحی و ساخت یک پروژه، طراحی نما و در کل طراحی و ساخت سازه براساس تفکرات پیمانکاران و طراحان انجام می شود و از این جهت می توان گفت که برآیند تفکرات پیمانکاران و طراحان پروژه را می توان در نما و کل پروژه مشاهده کرد.

در یک تعریف کلی از نمای مدرن و معماری مدرن می توان این گونه گفت که سادگی در طراحی و اشکال و در کل سازه و ساختمان را در کنار تمرکز بر کاربردی بودن و کارایی بالا و پرهیز از اضافه کاری و موارد اضافی در طراحی، به معنای طراحی و نمای مدرن است.

از بارزترین ویژگی ها و خصایص این سبک از نمای ساختمان می توان به استفاده کردن از مصالح روز مانند استیل و شیشه اشاره داشت. علاوه بر موارد گفته شده می توان به موارد دیگری اشاره کرد که به شدت مورد استقبال بازار عرضه و مشتریان است و در طراحی نمای مدرن ساختمان از آن بسیار استفاده می شود. در طراحی این نماهای ساختمان و سازه ها، سادگی نما و سادگی طراحی اصل بسیار مهمی است که بسیار موردتوجه طراحان و پیمانکاران است. فضاهایی که هماهنگی هندسی بالایی دارند و به شدت از قانون و اصول سادگی پیروی می کنند.

به کارگیری پنجره هایی که از یکپارچگی و طراحی ساده و خلاقانه تشکیل شده اند و استفاده از مصالح ساختمانی و مواد و ابزارهای ساختمانی به شدت محدود را می توان از دیگر ویژگی های طراحی های نماهای مدرن و سازه های مدرن دانست.

قبل از معرفی انواع نمای مدرن ساختمان، کمی به این مبحث جذاب می پردازیم. با لاگین برندز همراه باشید.

نمای مدرن ساختمان چیست؟ بررسی کلی نمای ساختمان ها


نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن ساختمان
طراحی نمای مدرن ساختمان دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن ااره خواهیم داشت. طراحی نمای مدرن و سازه، طراحی نمای پست مدرن ساختمان و سازه، طراحی نمای مدرن هندسی ساختمان و سازه، طراحی نمای مدرن مدولار ساختمان و سازه از انواع مختلف طراحی نمای مدرن ساختمان و سازه هستند که اشاره ای به آن ها داشتیم. از مواردی که در طراحی های امروزی بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته طراحی چندوجهی یا چند کاربرده است.

بررسی جامع انواع نمای مدرن ساختمان


نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن فلزی ساختمان


اگر نمای بیرونی ظاهر ساختمان در تعامل ساختمان با فضای اطراف آن عملکرد موفقی داشته باشد، باید از مصالح ساختمانی تحت عنوان تفسیر گری اثر گذار برای موفقیت در این قضیه استفاده شود. نماهای فلزی در گذشته های نه چندان دور برای طراحی ساختمان های صنعتی و یا چند قسمتی به کار گرفته می شد ولی اخیراً در طراحی نمای سازه های مسکونی نیز استفاده از این مصالح بسیار متداول شده است.

لایه های نازک قابل انعطاف، موج دار، پارکت مانند و ضد زنگ گونه های متفاوت نماکاری می شوند که می توانند با مصالحی چون چوب، بتن، گچ و یا سنگ ترکیب شوند. نمای فلزی ترکیبی از خلاقیت و زیبایی را در نما به نمایش می گذارد و دارای پتانسیل بسیار زیادی برای بالا بردن سطح ظاهری سازه است.

نمای مدرن فلزی

نمای مدرن فلزی

نمای مدرن فلزی
استفاده از نمای فلزی در گذشته فقط محدود به پروژه های صنعتی و فضاهای کارگاهی بود، اما امروزه داستان دیگری برای نماهای فلزی رقم خورده است. رایج شدن استفاده از نمای فلزی در ساخت و طراحی پروژه های مسکونی و ادری اتفاقی است که برای این نماها افتاده است. از مصالح ساختمانی که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و در مرکز توجهات است، فولاد کورتن است.

در معماری و طراحی نماهای مدرن ساختمان و سازه ها از این مصالح استفاده می شود و باعث زیبایی نما می شود. با توجه به این نکته که فولاد کورتن رنگ اکسید شده است اما مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش، خوردگی و دیگر عوامل مضر دارد. دلیل این مقاومت بسیار بالای فولاد کورتن در آلیاژ کروم و آلیاژ مس موجود در لایه اکسید شده این فولاد نهفته شده است که به نوعی نقش حفاظتی را بر عهده دارد.

نمای مدرن سنگ طبیعی


ساختن سازه هایی با نمای سنگی همواره در طول دوران های متفاوت تاریخی مورد استفاده بشر بوده است. نماهای سنگی دارای رنگ ها و بافت های بسیار متفاوت هستند که به نمای ظاهری ساختمان ها چهره ای بی نظیر و زیبا هدیه می کنند. خصوصا در کشور ایران که پتانسیل عظیمی از انواع سنگ ساختمانی است، این نما همواره مورد توجه بوده است.

علاوه بر موارد گفته شده، سنگ عایق گرمایش است و وجود همین ویژگی عالی در سنگ ها از ایجاد رطوبت در نمای ساختمان جلوگیری می کند.

نماهای سنگی به علت ذات سفت و سخت و طبیعی خود و موجودیت مستقلی که دارند به مقاومت و استحکام بسیار بالا مشهور هستند. اگر لزومی بر بیان تفاوت های سنگ به عنوان ماده ای طبیعی که در ساخت و طراحی سازه ها نیز استفاده می شود داشته باشیم، می توان به ویژگی های طبیعی بسیار زیادی از جمله به رنگ تیره و جنس مقاوم سنگ ها اشاره کرد.

امکاناتی که سنگ ها ارائه می کنند و ویژگی های ذاتی که دارند، این مواد طبیعی را تبدیل به انتخابی مناسب و پرکاربرد برای استفاده در فضاهای داخلی و فضاهای خارجی سازه می کنند.

نمای مدرن با سنگ طبیعی

نمای مدرن با سنگ طبیعی

نمای مدرن با سنگ طبیعی

نمای مدرن با سنگ طبیعی
این سبک نما، موردعلاقه انسان ها در طول تاریخ بوده است. نمای سنگی دارای انواع رنگ ها است و پتانسیل زیبایی بخشی بسیاری به نما و محیط دارد. شاید علاقه انسان ها به طبیعت و رنگ ها از مهم ترین عوامل به کارگیری بسیار زیاد نمای سنگی در گذشته و حتی حال بوده است.

علاوه بر آن چه ذکر شد، نقش حفاظتی و امنیتی نمای سنگی را به هیچ عنوان نمی توان و نباید دست کم گرفت. آگاهی بر این نکته که سنگ ها عایق گرما و رطوبت هستند بسیار مهم است. از طرفی سختی و مقاومت بسیار بالا را هم باید در نظر گرفت. این نکات باعث جلوگیری از بروز حوادث مختلف به علت عوامل خارجی و آب و هوایی می شوند.

نمای چوبی مدرن ساختمان


نمای چوبی مدرن نمای چوبی مدرن

نمای چوبی مدرن

نمای چوبی مدرن
عنصر چوب از زیبایی های چشم نواز و جالب طبیعت است. طبیعت همیشه زیبایی و شگفتی های بسیاری برای انسان ها داشته است. در طول تاریخ انسان ها بیشترین الهام بخشی را از طبیعت گرفته اند. این واقعیت که چوب، عنصری زیبا و بادوام و با کیفیت است بر کسی پوشیده نیست. البته بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشیم که چوب و به طور کلی نماهای چوبی ممکن است کمی آسیب پذیرتر از دیگر نماها باشند. نفوذپذیری بالا در برابر رطوبت و نور خورشید و آسیب در برابر تغیرات آب و هوایی از جمله این موارد است. نفوذ آتش و خطر آتش سوزی شاید ترسناک ترین و محتمل ترین خطر در استفاده از نماهای چوبی باشد. البته در نظر داشته باشید که راه حل های هوشمندانه و خلاقانه ای برای این مشکلات وجود دارد.

نمای ساروج و گچ ساختمان مدرن


نمای مدرن ساروج و گچ

نمای مدرن ساروج و گچ
گچ احتمالا از پرکاربرد ترین مصالح در صنایع ساخت و ساز و صنایع دیگر است. گچ تاریخچه طولانی دارد و از گذشته مورد استفاده بشر قرار داشته است. از طرفی می توان از این ماده باستانی و پرمصرف در طراحی و ساخت نماها هم استفاده کرد. با یک طراحی هوشمندانه مبتنی بر اصول طراحی مدرن و معماری اصولی، زیبایی بالای نمای سازه شگفت انگیز خواهد بود.

از مزایای استفاده و به کارگیری گچ در بنا و سازه می توان به قیمت بسیار مناسب و ارزان این ماده در بین گزینه های دیگر اشاره کرد. از طرفی تنوع رنگ و نوع گچ ها باعث پرهیز از محدودیت در انتخاب برای پیمانکاران و طراحان می شود و نقش مهمی در زیباتر شدن بناها و سازه ها دارد.

نمای بتنی مدرن


نمای بتنی به سبک مدرن

نمای بتنی به سبک مدرن

نمای بتنی به سبک مدرن
اگر بگوییم که بتن در حال فتح قله های معماری نوین است، بیراهه نگفته ایم. بتن از مصالحی است که امروزه در کنار گچ نقش مهمی در معماری نوین بناها و پروژه های ساخت و ساز بازی می کند. شاید بتوان بتن را از بازیگران اصلی دانست.

بتن بافت سفید و خاکستری دارد و بسیار مقاوم است و به کم ترین نگهداری و توجه نیازمند است. زیبایی مهم ترین فاکتور برای به کارگیری بتن در نمای ساختمان و سازه ها است که حقیقتا این مورد در کنار طراحی خلاقانه پتانسیل بالایی را در دسترس قرار می دهد. پنل های بتنی در اصظلاح بتن اکسپوز نامیده می شود مه امروزه بسیار در معماری مدرن مرسوم شده است.

نمای ساختمان مدرن شیشه ای


نمای مدرن شیشه ای

نمای مدرن شیشه ای

نمای مدرن شیشه ای
شیشه را می توان در دسته لوکس ترین و محبوب ترین مصالح پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز قرار داد. استفاده از شیشه در طرحی و ساخت نما و سازه ها از چند دهه گذشته بسیار پرطرفدار و ترند بوده است و همیشه در مرکز توجه معماران و طراحان و پیمانکاران متعددی بوده است. از مهم ترین فواید و مزیت های استفاده از شیشه ها در نما و سازه را می توان نورگیر کردن محیط داخلی سازه ها دانست که علاوه بر زیبایی خارجی در سازه، باعث زیبایی محیط داخلی هم می شود که به نوبه خود این مورد هم بسیار قابل توجه است. دریافت نور خورشید و نگهداری آن دو ویژگی مهم نماهای شیشه ای هستند.

نمای جی. اف. آر. سی مدرن


نمای مدرن Gfrc

نمای مدرن Gfrc
احتمالا ناشناخته ترین موردی که در این مقاله وجود دارد، همین نمای جی اف آر سی باشد. به احتمال بسیار بالا تا به امروز حتی اسم همچین چیزی هم به گوش شما نخورده باشد. البته در نظر داشته باشید که این مورد در کنار جدید بودن، بسیار مدرن است و با استفاده از متدهای معماری و عمرانی بسیار پیشرفته ای و با بهره گیری از فناوری های های تک (Hi-Tech) طراحی و ساخته شده است. شاید بر این نکته واقف باشید که بتن یک ماده ترد است. دانشمندان و مبتکران با ارائه راهکاری خلاقانه در تلاش برای تقویت این مورد، با استفاده از الیاف شیشه، بتنی را طراحی کردند که امروزه با نام جی اف آر سی می شناسیم. شاید بتوان گفت که جی اف آر سی بتن تقویت شده و مدرنی است که با خلاقیت و درایت ساخته شده است.

ایده هایی نو برای طراحی نمای مدرن ساختمان


استفاده از خطوط ساده در طراحی نمای مدرن


خطوط ساده در نمای مدرن

خطوط ساده در نمای مدرن

خطوط ساده در نمای مدرن
بهره گیری و استفاده از خطوط ساده در طراحی نمای مدرن بناها و سازه ها، امروزه از روش های موردپسند و پرکاربرد در دنیای ساخت و ساز است. از مهم ترین دلایل کاربرد گسترده این روش در طراحی بنای مدرن سازه ها را می توان سادگی و در عین حال مدرنیته بودن دانست که نقش به سزایی در نما بازی می کند.

استفاده از ترکیب مصالح مختلف در نمای مدرن


ساخت و تکمیل پروژه های مختلف و طراحی بناها و سازه ها با استفاده از ترکیب مصالح مختلف به روشی جذاب برای بسیاری از پیمانکاران، سازندگان و معماران بدل شده است. با به کارگیری این روش می توان مزایای این مصالح را به صورت یک ترکیب مفید و سازنده برای بنا ایجاد کرد. قدرتی که در طراحی بنا، خصوصا بنای مدرن می توان از روش ترکیب مصالح مختلف به دست آورد، بی نظیر است. قدرت انتخاب و حذف محدودیت ها قطعا گزینه جذابی برای بسیاری از افراد است.

به کارگیری پانل های رنگی در نما


در طراحی و ساخت پروژه ها و نمای های مدرن محدودیت های دنیای معماری سنتی از بین می رود و جای خودش را به خلاقیت و فناوری می دهد. از جذابیت ها و زیبایی های شکوهمند نماهای مدرن، ذکر همین نکته کافی است که تبلور تفکرات خلاق طراحان و معماران در بنا را شاهد هستیم. پانل هایی که در سازه ها و نماهای مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، هر کدام پتانسیل تبدیل کردن نما به بخشی متفاوت و خاص را دارا هستند. چه از لحاظ سایز و اندازه پانل ها و هم چنین رنگ و تنوع یا ترکیب رنگ ها.

لایه های هماهنگ شده از لحاظ رنگی باعث می شوند خطوط مختلف پانل، خود را نشان دهند و بیان گر این نکته است که پانل ها از لحاظ اندازه با یکدیگر تفاوت دارند و باعث می شوند شکل ساختمان بزرگ تر از حد نرمال به نظر آید. گاهی بهترین راه برای دسترسی به اهداف موردنظر در پروژه و ایجاد تفاوت و تمایز در نمای مدرن ساختمان و سازه، رنگ است.

بعضی اوقات، طراحی های جدید باید صرفا ظاهری سنتی را نشان دهند تا بتوان به استایل مطلوب دست یافت. در این نوع نما از لایه ها برای تفکیک چوب های رنگ شده از قسمت های تیره تر استفاده می شود. رنگ چهارچوب پنجره، هماهنگ با رنگ نمای تیره تر است که کمک می کند به نمایی مدرن تر برسیم.

اصول طراحی نمای مدرن


تزینات اندک در نمای ساختمان


در طراحی و ساخت نمای مدرن سازه ها و پروژه های ساختمانی معمولا از ایجاد طرح های اضافی پرهیز می شود. برعکس این نکته در طراحی و ساخت نمای سنتی و تاریخی سازه ها و پروژه های ساختمانی مشهود است. یعنی طرح های اضافی و بیشتر و ارائه پیچیدگی های فنی و هنری فراوان. گرایش طراحان و معماران در طراحی نماهای مدرن پروژه های ساخت و ساز بیشتر در جهت خطوط و الگوهای به اصطلاح مینیمال، با دیوارها و سقف هایی ساده و با کم ترین پیچیدگی است.

رنگ های مناسب نما


نمای رنگی مدرن نمای رنگی مدرن

نمای رنگی مدرن

نمای رنگی مدرن
در طراحی و ساخت پروژه های عمرانی و ساخت و ساز که دارای نما و ساختار مدرن معماری هستند، اصولا استفاده از پالت ها و ترکیبات خنثی در قسمت رنگ بسیار متداول است. استفاده از برخی رنگ ها در طراحی و ساخت نمای مدرن سازه ها بر رنگ های دیگر ارجحیت دارد. برای مثال رنگ های کرم، قهوه ای، خاکستری و بژ گزینه های بسیار مناسبی برای به کاربردن در نما هستند. استفاده از رنگ های سبک و راحت در طراحی ها و به کارگیری رنگ های غنی مانند بنفش برای جلوگیری از یکنواختی سازه و نما بسیار کارگشا خواهد بود.

طراحی باز شوها در نمای مدرن


نمای باز شو مدرن

نمای باز شو مدرن

نمای باز شو مدرن
طراحی و تعیین محل قرارگرفتن بازشوها در نمای سازه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نقش پنجره ها در طراحی و ساخت نمای سازه های مدرن و پروژه های عمرانی مثال زدنی است. علت این اهمیت بالا در طراحی ها، فاکتور مهمی به نام شفافیت است. برای اینکه طراحی های مدرن و جذابی داشته باشیم، بهره گیری از طراحی ها و پلن های ساده و زیبا نقش بسیار مهمی خواهند داشت. به کارگیری از طراحی های شلوغ و پر زرق و برق علاوه بر آنکه هزینه های سرسام آوری بر پروژه و کارفرمایان و پیمانکاران تحمیل می کند، از کارایی لازم برای زیبا کردن نما و سازه برخوردار نیست. از شگفت انگیزترین نکات در طراحی نمای مدرن و معماری مدرن و پسامدرن باید به پیچیدگی های فنی و مهندسی پنهان در پشت سادگی و طراحی های یک دست اشاره کرد.

انتخاب متریال در نمای مدرن ساختمان


برای طراحی نما و ساخت و تکمیل پروژه های ساخت و ساز که دارای ساختار مدرن هستند، متریالی که از آن استفاده می شود اهمیت خیلی خاصی ندارد، بلکه نکته مهم در طراحی این گونه بناها و سازه ها این است که استفاده و به کارگیری از خطوط صاف ساده و بافت هایی با طراحی ساده، بهترین گزینه محسوب می شوند. شما محدودیتی در متریال موردنظر خود ندارید. می توانید بسته به هدف و استراتژی خود از متریال موردنظر خود استفاده کنید. ممکن است متریال انتخابی شما اقتصادی و به صرفه باشد، یا اینکه سازگاری خوبی با محیط و جغرافیای منطقه داشته باشد.

هر کدام از این موارد که باشد شما می توانید از چوب، آجر، فولاد، بتن و مصالح دیگر بسته به نظر و علاقه خود استفاده کنید. استفاده از چند متریال در کنار یکدیگر در نماهای مدرن استفاده می‌شود، اما در ترکیب ها باید به تناسب متریال بسیار دقت کنید، حتی می‌توانید یک بخش از نمای مدرن را با استفاده از متریال خاص برجسته تر کنید. در طراحی مدرن، سقف ها می‌توانند صاف یا شیب دار باشند اما سقف های منحنی یا گنبددار و همچنین سقف های ترکیبی و پیچیده در طراحی های مدرن کمتر دیده می‌شوند.

رنگ در نمای مدرن ساختمان مسکونی


نمای مدرن مسکونی
به کارگیری صحیح و اصولی رنگ ها در طراحی و ساخت پروژه های ساخت و ساز و عمرانی و نماهای مدرن پتانسیل بسیار بالایی در زیبا تر کردن و دمیدن روحی جدید در نما و سازه را دارد. استفاده از رنگ ها در معماری، طراحی و تکمیل پروژه های عمرانی و نماهای ساختمانی مدرن زمینه ساز ایجاد پیوند بسیار عمیقی میان انسان ها و طبیعت است. همواره در نظر داشته باشید که رنگ ها جانی دوباره به روح و روان انسان ها می بخشند.

حال تصور کنید که در محیطی آکنده از رنگ ها و پر از نشانه های طبیعت زندگی کنید، به نظر نکته بسیار مثبتی است. استاندارد ترین رنگ ها برای طراحی مدرن نما و سازه هایی که دارای ساختاری با این سبک هستند، رنگ های خنثی و روشن اند. از طرفی در نظر داشته باشید که رنگ های بژ و خاکستری مزیت های مثبت زیادی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند. ذکر این نکته بسیار مهم و حیاتی است که بهتر است تطابق رنگ موردنظر با محیط جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و ساختار شهری را همواره در نظر بگیرید.

نورپردازی در نمای مدرن ساختمان مسکونی


نورپردازی نمای مدرن

نورپردازی نمای مدرن

نورپردازی نمای مدرن
روشنایی و نورپردازی در طراحی مدرن نما و ساخت و تکمیل و توسعه پروژه های ساخت و ساز و عمرانی می تواند دارای اهمیت بسیار زیادی باشد. روشنایی و نورپردازی بیرونی نما و سازه دارای گزینه های بسیاری است. برای مثال می توان از نورهای لامپ زیرسقفی برای تراس و نمای سازه استفاده کرد. برخی از چراغ های دیواری دو طرفه در بعضی از نقاط جلوه نورپردازی چشمگیری را ایجاد می‌کنند. نورپردازی باعث برجسته شدن قسمت‌های مهم نما می‌شود. نمایش نورهای نرم و روشنایی از بالا یا پایین به دیوارها، ستون ها یا زیر پنجره ها، نمای بیرونی ساختمان را روشن و پرجلوه می کند.

راه حل های روشنایی برای نمای ساختمان مسکونی مدرن، پتانسیل نما را برجسته می‌کند. دستیابی به «شب‌های روشن و جذاب»، نشان از تفکر گسترده در شهرسازی مدرن دارد. همچنین، یک ساختمان در حال گفتگو مداوم با اکوسیستم خود است و برای پایدار ماندن آن، سیستمی کارآمد از روشنایی نما ضروری است.

اهمیت توجه به نمای ساختمان مدرن مسکونی


نمای مدرن مسکونی

معرفی نمای مدرن انواع ساختمان


امروزه طراحان و معماران بزرگ دنیا، در طراحی و ساخت نمای مدرن سازه ها با به کار گیری خلاقانه و استفاده درست و مناسب از مصالح نوین و تکنولوژی سطح بالا و مدرن، جلوه ای زیبا و منحصر به فرد را در جهت افزایش جذابیت های بصری نمای ساختمان ها ایجاد کرده اند.

به کارگیری مصالح ساختمانی به صورت افقی، عمودی و یا این که زاویه دار، دارای پتانسیل بالایی است تا به جذابیت و پویایی نمای ساختمان ها ویژگی های بسیار زیاد دیگری را اضافه کند. نمای ساختمان، قسمت ظاهری بیرون ساختمان است و او‌لین قسمتی از سازه است که هر کسی قبل از ورود به قسمت های داخلی ساختمان با آن رو به رو می‌شود. بنا بر همین دلایل و توضیحات مشخص است که دقت بسیار زیاد و توجه خاص در طراحی و ساخت نما می تواند به مدرن و شیک دیده شدن کل ظاهر ساختمان کمک کند.

زیبایی نمای ساختمان ها و علاوه بر آن مدرنیته بودن ظاهر قسمت های درونی و بیرونی آن در انتخاب مصرف کنندگان نهایی که قصد خرید دارند، بسیار اثر گذار است. در ادامه این مقاله به بررسی نمای مدرن در انواع ساختمان خواهیم پرداخت:

نمای مدرن آسمان خراش

نمای مدرن آسمان خراش های نیویورک

نمای مدرن آسمان خراش های نیویورک
آسمان خراش ها سازه هایی منحصر به فرد و مرتفع می باشند که زیبایی و جذابیت بسیار بالایی برای گردشگران دارند، آسمان خراش ها سازه هایی با هزینه های ساخت بسیار بالا می باشند که نیازمند صرف زمانی طولانی برای اجرای کامل تمام فرایندهای ساخت و ساز هستند، نمای مورد استفاده در آسمان خراش ها دارای اهمیت بسیار بالایی است و طراحی نمای برج ها دارای حساسیت های خاص خود می باشند.

نمای مدرن آسمان خراش های شانگهای
دلیل اهمیت بالا و حساسیت های خاص در طراحی و ساخت نمای آسمان خراش ها این است که به علت عظمت و وسعت پروژه های ساخت و ساز آسمان خراش ها، اخبار مربوط به روند اجرایی و طی کردن فرایند های ساخت وساز در این سازه ها بسیار مورد توجه رسانه ها و مخاطبان است و طراحی نمای برج مهم ترین قسمت این فرایند است.
 
نمای مدرن آسمان خراش های سنگاپور
طراحی نمای آسمان خراش ها باید دارای جذابیت بصری بسیار زیاد، فناوری های نوین و سطح بالا و در عین حال دارای سبک مدرن یا سبک های دیگر معماری باشد. کنار هم قرار گرفتن تمام این عوامل باعث ایجاد حس رضایت در مخاطبان و رسانه ها می شود و این موضوع دارای اهمیت بسیار بالایی است.

نمای مدرن آسمان خراش های دبی

نمای مدرن آپارتمان

 
در طراحی و ساخت نمای بیرونی ساختمان های مسکونی می توانید از انواع گوناگون نماهای مدرن و کلاسیک و سبک های دیگر استفاده کنید و نکته مهم این است که انتخاب هر یک از نماهای مذکور به سبک طراحی داخلی ساختمان و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. برای طراحی نمای خارجی ساختمان از مصالح مختلفی بهره‌گیری می شود که گزینش رنگ و طرح نمای ساختمان از اهمیت بسیار برخوردار است. با انتخاب بهترین گزینه ها و کنار هم قرار دادن همه این موارد می توان به دکوراسیون و سبک مورد نظر دست پیدا کرد.

نمای مدرن آپارتمان
طراحی نمای ساختمان مسکونی نکته ای مهم و قابل توجه است که باید به آن توجه ویژه ای داشت، چرا که افراد در ابتدای وارد شدن به ساختمان اولین چیزی که برای آن ها جلب توجه می کند نمای خارجی ساختمان است، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که توجه داشته باشید نمای بیرونی ساختمان اگر بر اساس اصول و انتخاب های درست و مناسب طراحی شود باعث افزایش کیفیت و ارزش مادی و البته معنوی ساختمان می شود. علاوه بر تمام موارد ذکر شده اگر در طراحی و ساخت نمای ساختمان زیبا و ویژه عمل شود، سازه مورد نظر در ذهن هر مخاطبی به صورت اثری هنری، به یاد ماندنی و ارزشمند ثبت می شود پس بهتر است در هنگام طراحی و انتخاب  نما برای ساختمان مسکونی توجه لازم را به تمام موارد داشته باشید.

نمای مدرن آپارتمان
ظاهر و نمای ساختمان ها می تواند باعث زیبایی و افزایش عمر مفید استفاده از ساختمان های مسکونی شود. در طراحی نمای بیرونی ساختمان های مسکونی می توان از مصالح متفاوت بسیاری هم چون سنگ، شیشه و مصالح دیگر استفاده کرد. نمای ساختمان سنگی و نمای ساختمان آجری از قدیمی ترین و متمدن ترین طراحی ها در نماهای سازه ها هستند که امروزه نیز مورد توجه طراحان و معماران بسیار زیادی قرار گرفته اند و شما می توانید از این مدل نماها در طراحی نمای خانه ویلایی و نمای ساختمان یک طبقه و چند طبقه استفاده کنید.

نمای مدرن آپارتمان

نمای مدرن آپارتمان

نمای مدرن آپارتمان

نمای مدرن ویلا و عمارت


از آنجایی که ویلاها و عمارت ها در فضاهای باز و آزاد ساخته می شوند، دارای پتانسیل های طراحی های خلاقانه و بدون محدودیتی در تمام قسمت های سازه های خود هستند، این یک ویژگی ممتازی است که برتری بسیار چشم گیری به ساخت نمای ویلا در مقایسه با ساخت نماهای ساختمان های شهری و آپارتمان ها می دهد. عموماً هدف از طراحی و ساخت ویلا یا عمارت، فراهم کردن شرایط برای ایجاد یک اقامتگاه سکونت همیشگی و یا یک نوع ویلای ویژه برای تعطیلات در نواحی ییلاقی یا مناطق دیگر برای استفاده اعضای درون یک خانواده می باشد، بنابراین طراحی  نمای ویلا یا عمارت عملا تحت تأثیر ایده های اصلی طراحی ویلا و در کنر آن فضاسازی های داخلی سازه می باشد.

نمای مدرن ویلا
از طرفی طراحی نماهای آپارتمانی در شهرها به دلیل کمبود فضای ساخت وساز و هزینه اقتصادی بالای برای خرید زمین، دارای محدودیت هایی از نظر مساحت هستند و باید حداکثر به کارگیری فضای در دسترس در آنها انجام گیرد، این محدودیت های موجود در محیط های شهری منجر به ایجاد نماهای تخت، با کمترین تنوع و تداخل حجمی می شود. بنا بر همین دلایل تراکم بالای جمعیت و فضای شهری باعث می شود که بناهای مسکونی صرفاً دارای یک و یا دو نما باشند. اما فضای باز محوطه ویلا گنجایش طراحی چهارطرف نمای ویلا را در اختیار سازندگان و معماران قرار داده است و امکان ایجاد تورفتگی ها و بیرون زدگی ها و تداخل حجم ها را دارد؛ بنا بر این نمای ویلا تنزل پیدا نکرده و کاملاً اقتباسی از حرکات و جانمایی در حجم بنا است و ساختار طراحی ویلا این گونه شکل می گیرد.

نمای مدرن ویلا
تفاوت قابل توجه دیگری که در این رابطه وجود دارد، قوانین و مقررات شهرسازی و طراحی نما در شهر ها است که الزامات خاصی را از لحاظ سبک طراحی، ابعاد بازشو، نوع متریال و ارتفاع سازه ها در مناطق خاص، به طرح ظاهر تحمیل می کند. اما به غیر از شهرک های ویلایی که قوانین طراحی و ساخت ویلای خاصی دارند، کم و بیش در بقیه مناطق حومه ای و ییلاقی می توان بدون محدودیت خاصی به ویلا سازی با استفاده از همه ایده های متنوع، اقدام کرد. این امر ساخت ویلا را به گرایشی در پهنه ساخت و ساز تبدیل کرده که بسیار جذاب بوده و امکان پیاده کردن و اجرای طرح های خلاقانه و نوآورانه را در معماری ویلا و به دنبال آن، نمای ویلا دارد.

نمای مدرن ویلا

نمای مدرن ویلا

نمای مدرن ویلا

نمای ساختمان اداری مدرن


نمای ساختمان اداری مدرن
ظاهری مدرن سبکی کاربردی برای ساختمان های اداری هست. منظور از سبک مدرن، ساده سازی ظاهری یک ساختمان هست. در واقع از گذشته، سبک مدرن به این علت وارد صنعت معماری شد که نشان دهد هر ساختمانی می تواند در عین ساده بودن زیبایی و کاربردی بودن خود را حفظ کند.

به همین علت امروزه ظاهری ساختمان اداری مدرن در میان جوامع از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری مدرن در ساختمان های اداری که می توان به آن اشاره کرد قابلیت استفاده  از یک متریال هست. به این صورت که شما می توانید سنگ و چوب یا سیمان و شیشه را در یک ساختمان در کنار هم استفاده کنید. به شرطی که به کمک یک معمار و سازنده ماهر، ظاهری زیبا را برای ساختمان اداری خود ایجاد کنید.

نمای ساختمان اداری مدرن
سبک مدرن برای ظاهری اداری یک برتری بارز نسبت به سبک های دیگر دارد. این که چنانچه شما سادگی را در نظر خود داشته باشید می توانید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را در ظاهر به کار ببرید. اما چنانچه در نظر دارید ظاهر نمای ساختمان در عین ساده بودن و مدرن بودن، کمی شلوغ به نظر برسد، همان طور که گفته شد می توانید از چند متریال در کنار یکدیگر استفاده کنید. در نمای اداری مدرن شما می توانید از نمای سبز در ظاهر سازه خود استفاده کنید. منظور از نمای سبز استفاده از پوشش گیاهی مناسب و کاربردی برای نمای ساختمان است. شما می توانید در نمای مدرن سازه خود از درختچه ها و گل‌های تزئینی استفاده کنید.

چنانچه هدف دارید ساختمان اداری شما دارای نمایی مدرن باشد، بهتر است پنجره های سازه خود را بزرگ تر در نظر بگیرید. بزرگ بودن پنجره به چند علت اهمیت ویژه ای دارد. علت اول این که سبک مدرن برای سادگی استفاده می شود. استفاده از پنجره های بزرگ برای ساختمان های اداری می تواند این سادگی را به مخاطبان هدف خود القا کند. علت دوم این است که با داشتن پنجره های بزرگ شما می توانید پتانسیل استفاده از نور طبیعی موجود در خارج از ساختمان را داشته باشید. به کار بردن نور خوب در ظاهری مدرن می تواند کارایی بسیار زیادی بر جلوه بصری سازه داشته باشد و از نور غافل نشوید.

نمای ساختمان اداری مدرن
علاوه بر آن ظاهری مدرن این اجازه رابه شما می دهد تا کمی آزادانه فکر کنید. نیازی نیست چارچوب خاصی برای طراحی های خود داشته باشید. مهم ترین نمونه آن می تواند پنجره ها باشد. شما می توانید از اندازه های های مختلفی برای پنجره های خود استفاده کنید. همچین می توانید پنجره ها را در قسمت های مختلفی از ساختمان قرار دهید.

یکی از ویژگی های بارز ظاهری مدرن برای ساختمان های اداری این هست که این نماها دارای گوشه ای تیز هستند. این بدین معنی است که ساختمان های اداری مدرن از کنار هم قرار گرفتن مکعب های بعضا یک میزان ساخته می شود. بنابراین برپایی بهترین طراحی برای یک ساختمان اداری کارایی زیادی بر ظاهری آن دارد. رنگ خوب این ظاهرها باید رنگی سرد و متین باشد. به عنوان نمونه استفاده از رنگ سفید و طوسی روشن می تواند مدرن بودن ظاهری ساختمان اداری شما را به خوبی نشان دهد.

نمای ساختمان اداری مدرن
نمای ساختمان، جلوه ای ثابت و قدرتمندی است که می تواند برای انتقال پیام، برقراری ارتباط، متبلور کردن عواطف و ایجاد توجه مورد استفاده قرار گیرد. طراحی مدرن نمای ساختمان مسکونی، تصور مردم را نسبت به ساختمان ها تغییر خواهد داد. البته، روش انتخابی برای طراحی یک نمای بیرونی باید منعکس کننده ترجیحات شخصی، کشش بازار و حتی سبک زندگی افراد آن منطقه باشد.

ضمن برنامه ریزی برای طراحی نمای بیرونی ساختمان، مهم است که نه تنها جذابیت بصری نما حفظ شود، بلکه باید عناصر کاربردی را نیز در آن لحاظ کرد. نما باید در برابر شرایط جوی، رطوبت، خوردگی، یخ زدگی، تابش مداوم نور آفتاب و موارد محیطی دیگر مقاوم باشد. همچنین به سلامتی افراد و محیط زیست نیز آسیبی نرساند. در پایان، نما باید در طول زمان بهره برداری از سازه، به خوبی عمر کرده و کمترین هزینه تعمیر و نگهداری را داشته باشد.

در تهیه و نگارش این مقاله، تمام سعی خود را به کار بردیم تا بتوانیم مقاله ای کاربردی و در خور مخاطبان خاص لاگین برندز تهیه کنیم. تلاش ما بر آن بود تا اطلاعاتی کاربردی و جامع از نمای مدرن ساختمان و موضوعات مرتبط با آن برای شما تهیه و تولید کنیم. امیدوارم که از مطالعه این مقاله بهره لازم را برده باشید و دعوت می کنیم نظرات خود را از طریق فرم زیر با ما به اشتراک بگذارید.

نمای ساختمان اداری مدرن

معروف ترین ساختمان های مدرن جهان


در این قسمت به معرفی معروف ترین ساختمان های جهان که دارای نمای مدرن هستند می پردازیم. همچنان در ادامه این مقاله جامع، با ما همراه باشید.

نمای مدرن ساختمان فالینگ واتر


ساختمان زیبای Fallingwater توسط معمار مشهور فرانک لوید در سال 1936 تا 1939 ساخته شده است و امروزه یکی از بزرگترین دستاوردهای معماری قرن بیستم به حساب می آید، ساختمان مدرن Fallingwater در جنوب غربی پنسیلوانیا Laurel Highlands واقع شده است و حدود 90 دقیقه از مرکز شهر پیتسبورگ فاصله دارد، این خانه در منطقه جنگلی و دیدنی منطقه حفاظت شده طبیعی Bear Run قرار دارد.

این خانه به قدری با طبیعت ادغام شده است که تجربه بازدید از خانه در هر فصل تغییر می کند، زمستان، بهار، تابستان و پاییز همگی به تجربه منحصر به فرد شدن این خانه زیبا کمک می کنند، این ساختمان خصوصی منحصربفرد به گونه ای طراحی شده است که برای صاحبانش یک خلوتگاه طبیعی باشد و برای نمای این ساختمان از متریال هایی مانند شیشه و سنگ استفاده شده است، شاید جالب باشد بدانید که یک راه پله داخلی با پوشش شیشه ای از اتاق نشیمن به رودخانه منتهی می شود و امکان دسترسی مستقیم به جریان شتابان رودخانه را فراهم می کند.

این شاهکار که در لیست زندگی اسمیتسونیان از 28 مکانی که قبل از مرگ باید بازدید کرد فهرست شده است، این شاهکار نمونه خوبی برای معماری ارگانیک در بهترین حالت آن است که رابطه پویا بین معماری، انسان و سایت را بررسی می کند.

نمای مدرن ساختمان فالینگ واتر

نمای مدرن ساختمان کلیسای جامع برازیلیا


کلیسای جامع برازیلیا که به پرتغالی: Catedral Metropolitana de Brasília می باشد یک کلیسای جامع کاتولیک رومی است که در برازیلیا، برزیل واقع شده است،این کلیسا توسط معمار برزیلی اسکار نیمایر طراحی و توسط مهندس سازه برزیلی خواکیم کاردوزو طراحی شده است و در 31 مه 1970 ساخت این کلیسا به پایان رسید، در داخل این کلیسا چهار مجسمه برنزی 3 متری وجود دارد که نشان دهنده چهار انجیلیست است که توسط مجسمه سازان آلفردو سچیاتی و دانته کروچه در سال 1968 ساخته شده اند،

این کلیسا دارای یک برج ناقوس 20 متری و چهار ناقوس بزرگ دیگر می باشد که در سمت راست کلیسا رو به روی درب ورودی قرار دارد، در ورودی کلیسای جامع ستونی با فرازهایی از زندگی مریم مادر عیسی وجود دارد که توسط آتوس نقاشی شده است، کلیسا در برازیلیا از اهمیت زیادی برخوردار است، اسکار نیمایر مطمئناً با طراحی این کلیسای بیانیه ای را منتشر کرد که منجر به دریافت جایزه پریتزکر در سال 1988 شد.

نمای مدرن ساختمان کلیسای جامع برازیلیا

نمای مدرن ساختمان کلیسای کادت آکادمی


کلیسای کادت یک ساختمان مدرن و شگفت انگیز در محوطه آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده می باشد، این ساختمان خیره کننده متشکل از 17 گلدسته شیشه‌ای و آلومینیومی است که هر کدام از 100 چهار وجهی تشکیل شده‌اند که سطح بالایی را در بر می‌گیرند. پانل های پیوسته از شیشه های رنگی درخشان چهار وجهی های لوله ای می باشد که باعث می شود نور وارد ساختمان شود.

کلیسای کوچک 150 فوتی بر روی یک سکو در مجاورت دادگاه افتخار واقع شده است، این ساختمان دارای سه کلیسای مجزا می باشد: یک کلیسای کوچک پروتستان با 900 صندلی، یک کلیسای کوچک کاتولیک با 500 صندلی و یک کلیسای کوچک یهودی 100 نفره، هر کلیسا دارای یک ورودی جداگانه می باشد کلیسای پروتستان طبقه اصلی توسط چهار ضلعی پوشیده شده از آلومینیوم اکسترود شده که توسط صفحات شیشه ای رنگی پیوسته از هم جدا شده اند، با پنجره هایی از شیشه های چند لایه خاص احاطه شده است.

در سال 1996، کلیسای کادت برنده جایزه بیست و پنج ساله از موسسه معماران آمریکا شد. SOM اخیراً یک طرح جامع توانبخشی و نوسازی را برای این بنای نمادین تکمیل کرده است.

نمای مدرن ساختمان کلیسای کادت آکادمی

نمای مدرن ساختمان خانه اپرای سیدنی


خانه اپرای سیدنی یک مرکز هنرهای نمایشی در سیدنی می باشد که در سواحل بندر سیدنی واقع شده است، به طور کلی این مکان به عنوان یکی از معروف ترین و متمایزترین ساختمان های جهان و شاهکار معماری قرن بیستم شناخته شده است، این ساختمان توسط معمار دانمارکی یورن اوتزون طراحی شده، اما توسط یک تیم معماری استرالیایی به سرپرستی پیتر هال تکمیل شده است، این ساختمان به طور رسمی در سال 1957 به عنوان برنده مسابقه طراحی بین المللی اعلام شد.

این ساختمان شامل چندین مکان اجرا است که مجموعاً میزبان بیش از 1500 اجرا در سال می باشد، شاید جالب باشد بدانید که این ساختمان میزبان بیش از 1.2 میلیون نفر می باشد، اجراهای این مکان توسط هنرمندان متعددی از جمله سه شرکت مقیم ارائه می شود: اپرا استرالیا، شرکت تئاتر سیدنی و ارکستر سمفونیک سیدنی، اپرای سیدنی به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های بازدیدکننده در استرالیا، سالانه بیش از هشت میلیون نفر بازدیدکننده دارد که تقریباً 350000 بازدیدکننده هر سال با راهنما از ساختمان بازدید می‌کنند، این ساختمان توسط اداره خانه اپرای سیدنی، آژانس دولتی ایالت نیو ساوت ولز اداره می شود.

نمای مدرن ساختمان خانه اپرای سیدنی

نمای مدرن ساختمان کرایسلر


ساختمان کرایسلر یک آسمان خراش مدرن در سمت شرقی منهتن در شهر نیویورک، در تقاطع خیابان 42 و خیابان لکسینگتون در میدتاون منهتن است، این ساختمان با ارتفاع 319 متر، بلندترین ساختمان آجری جهان با اسکلت فلزی است و به مدت 11 ماه پس از اتمام آن در سال 1930، بلندترین ساختمان جهان بود، از سال 2019، کرایسلر یازدهمین ساختمان بلند در شهر است که با ساختمان نیویورک تایمز گره خورده است.

این ساختمان که در اصل یک پروژه توسعه‌دهنده املاک و مستغلات و سناتور سابق ایالت نیویورک ویلیام اچ. رینولدز بود که توسط والتر کرایسلر، رئیس شرکت کرایسلر ساخته شد. اگرچه ساختمان کرایسلر به طور خاص برای یک شرکت خودروسازی ساخته و طراحی شده بود اما شرکت خودروسازی هزینه ساخت آن را پرداخت نکرد و هرگز مالک آن نشد. والتر کرایسلر تصمیم گرفت تمام هزینه را شخصاً تأمین کند تا فرزندانش بتوانند آن را به ارث ببرند و در نهایت در سال 1952 تکمیل شد و این ساختمان توسط خانواده کرایسلر در سال بعد توسط وراث فروخته شد.

زمانی که ساختمان کرایسلر افتتاح شد، نظرات مختلفی در مورد طراحی این ساختمان وجود داشت، از دیدگاه‌های غیراصولیتا ایده مدرنیستی و نمادین بودن آن. تصورات از ساختمان به آرامی تبدیل شده و اکنون به عنوان نمونه ای از سبک معماری آرت دکو دیده می شود. و در سال 2007 در فهرست معماری مورد علاقه آمریکا توسط موسسه معماران آمریکا در رتبه نهم قرار گرفت، این ساختمان در سال 1978 به عنوان یک مکان دیدنی شهر نیویورک تعیین شد و در سال 1976 به عنوان یک نشانه تاریخی ملی به ثبت ملی مکان های تاریخی اضافه شد.

نمای مدرن ساختمان کرایسلر

نمای مدرن ساختمان ساگرادا فامیلیا


ساختمان مدرن کلیسای بزرگ ساگرادا فامیلیا در بارسلونا، اسپانیا واقع شده است و در حال حاضر بزرگترین کلیسای کاتولیک رومی ناتمام است، نمای مدرن این کلیسا توسط توسط معمار کاتالانی آنتونی گائودی در سال 1852-1926 طراحی شده است، شاید جالب باشد بدانید که کلیسای Sagrada Família بخشی از یک سایت میراث جهانی یونسکو است که در 7 نوامبر 2010، پاپ بندیکت شانزدهم کلیسا را ​​تقدیس کرد و آن را یک کلیسای مدرن معرفی کرد.

در 19 مارس 1882، ساخت و ساز ساگرادا فامیلیا توسط معمار فرانسیسکو دو پائولا دل ویلار آغاز شد. در سال 1883، زمانی که ویلار استعفا داد، گائودی به عنوان معمار اصلی، پروژه را با سبک معماری و مهندسی خود متحول کرد، و اشکال گوتیک و منحنی هنر نو را ترکیب کرد و سپس گائودی بقیه عمر خود را وقف این پروژه کرد و او در سردابه دفن شد همچنین در زمان مرگ او در سال 1926، کمتر از یک چهارم پروژه تکمیل شد.

ساخت و ساز ساگرادا فامیلیا تنها با تکیه بر کمک های خصوصی، به کندی پیش رفت و با جنگ داخلی اسپانیا متوقف شد. در ژوئیه 1936، انقلابیون سرداب را به آتش کشیدند و راه خود را به داخل کارگاه شکستند و نقشه‌ها، نقشه‌ها و مدل‌های گچی اصلی گائودی را تا حدی از بین بردند، که منجر به 16 سال کار برای بازسازی کلیسا شد. ساخت و ساز به پیشرفت متناوب در دهه 1950 از سر گرفته شد.

سبک ساگرادا فامیلیا به شیوه های مختلف به گوتیک متاخر اسپانیایی، مدرنیسم کاتالان یا هنر نو تشبیه شده است، در حالی که ساگرادا فامیلیا در دوره هنر نو قرار می گیرد، نیکولاس پفسنر اشاره می کند که همراه با چارلز رنی مکینتاش در گلاسکو، گائودی سبک هنر نو را بسیار فراتر از کاربرد معمول آن به عنوان یک تزئین سطحی انجام داد، طرح ساگرادا فامیلیا در حالی که هرگز یک کلیسای جامع نبود، از ابتدا به عنوان یک ساختمان بزرگ، قابل مقایسه با یک کلیسای جامع برنامه ریزی شده بود اما پلان زمین آن پیوندهای آشکاری با کلیساهای قدیمی اسپانیایی مانند کلیسای جامع بورگوس، کلیسای جامع لئون و کلیسای جامع سویل دارد.

نمای مدرن ساختمان ساگرادا فامیلیا

نمای مدرن ساختمان معبد نیلوفر آبی


نمای ساختمان مدرن معبد نیلوفر آبی واقع در دهلی، هند، یک عبادتگاه بهائی است که در دسامبر 1986 وقف شد. این معبد به دلیل شکل گل مانند آن، به یک جاذبه برجسته در شهر تبدیل شده است و مانند سایر عبادتگاه های بهائی، معبد نیلوفر به روی همگان، صرف نظر از مذهب یا هر شرایط دیگری، باز است. این ساختمان از 27 گلبرگ پوشیده از سنگ مرمر تشکیل شده است که در خوشه های سه تایی چیده شده اند تا 9 ضلع را تشکیل دهند، با نه دری که به یک سالن مرکزی با ارتفاع کمی بیش از 34 متر باز می شود و ظرفیت دارد تا میزبان 1300 نفر باشد، معبد نیلوفر آبی برنده جوایز معماری متعددی شده است و در بسیاری از مقالات روزنامه ها و مجلات به نمایش درآمده است.

نمای مدرن ساختمان معبد نیلوفر آبی

نمای مدرن ساختمان مارکتال


ساختمان مارکتال ساختمانی است که در آن مواد غذایی و سایر اجناس از غرفه ها توسط فروشندگان مستقل به فروش می رسد. بازار یک نوع بازار سرپوشیده است و به ویژه در بسیاری از کشورهای اروپایی رایج است. طبق فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، یک سالن غذا، معمول‌ترین نوع سالن بازار، بخش بزرگی از یک فروشگاه بزرگ است که در آن غذا فروخته می‌شود.

سالن های بازار و سالن های غذا نیز می توانند به فروشگاه های بزرگ متصل نباشند و به طور مستقل و اغلب در یک ساختمان جداگانه کار کنند. یک سالن بازار مدرن نیز ممکن است به شکل چیزی که اسماً یک سالن غذای لذیذ یا یک بازار عمومی است وجود داشته باشد،  این ساختمان در واقع یک مرکز تجاری، بازار، آپارتمان مسکونی است و Markthal Rotterdam نام دارد. قرار است به یکی از مقاصد گردشگری توریست‌هایی تبدیل شود که از شهر زیبای روتردام دیدن می‌کنند.

نمای مدرن ساختمان مارکتال

نمای مدرن ساختمان مکعبی


خانه های مدرن مکعبی مجموعه ای از خانه های نوآورانه در هلموند و روتردام در هلند هستند که توسط معمار معروف پیت بلوم طراحی شده است، خانه های مکعبی در روتردام یکی از نمادین ترین جاذبه های شهر می باشد، این ساختمان مسکونی به معنای واقعی کلمه مکعبی هستند و 45 درجه کج شده اند، خانه‌های مکعبی به‌ طور نامتقارن طراحی شده‌اند تا شبیه یک جنگل انتزاعی باشند، هر سقف مثلثی نمایانگر یک درخت است.

این اقامتگاه ها بر روی ستون های بتنی با اسکلت چوبی ساخته شده اند که با ارتفاع سه طبقه، طبقه همکف آنها ورودی است، طبقه اول شامل آشپزخانه و اتاق نشیمن باز است، طبقه دوم دارای حمام و دو اتاق خواب است و در برخی موارد از طبقه آخر به عنوان باغچه های کوچک روی پشت بام استفاده می شود، هنگامی که وارد داخل می شوید، اولین چیزی که باید به آن عادت کنید این است که تمام دیوارها کج هستند.

خانه‌های کیوب در مرکز و در کنار ایستگاه راه‌آهن روتردام بلاک قرار دارند و رستوران‌ها و کافه‌های پررونق Oude Haven درست در آستانه درب خانه قرار دارند. این خانه ها با در نظر گرفتن جامعه طراحی شده اند و همچنین به عنوان یک پل عابر پیاده عمل می کنند، این منطقه بدون ترافیک که مکعب ها را به هم متصل می کند شامل زمین بازی کوچک کودکان و همچنین دفاتر و استودیوهای کوچک است.

نمای مدرن ساختمان مکعبی

نمای مدرن موزه گوگنهایم بیلبائو


گوگنهایم بیلبائو یک موزه هنری در خیابان پنجم شماره 1071 در گوشه خیابان 89 شرقی در سمت بالا شرقی منهتن در شهر نیویورک می باشد، این ساختمان مدرن مجموعه‌ای از هنرهای امپرسیونیستی، پست امپرسیونیستی، مدرن اولیه و معاصر می باشد که هر روزه در حال گسترش است و همچنین نمایشگاه‌های ویژه‌ای را در طول سال برگذار می کند. این موزه توسط بنیاد Solomon R. Guggenheim در سال 1939 به عنوان موزه نقاشی غیر عینی و تحت هدایت اولین مدیر آن هیلا فون ریبای تأسیس شد که نام فعلی خود را در سال 1952، سه سال پس از مرگ بنیانگذار آن Solomon R. Guggenheim برگزید.

در سال 1959، موزه از فضای اجاره‌ای به ساختمان فعلی خود منتقل شد و اثری شاخص از معماری قرن بیستم که توسط فرانک لوید رایت طراحی شده بود. ساختمان استوانه‌ای شکل که در بالا گسترده‌تر از پایین است، به عنوان "معبد روح" تصور می‌شد. گالری سطح شیب دار منحصر به فرد آن از سطح زمین به صورت مارپیچ طولانی و پیوسته در امتداد لبه های بیرونی ساختمان گسترش می یابد تا درست به زیر نورگیر سقف ختم شود. این ساختمان در سال 1992 با ساخت برج مجاور و از سال 2005 تا 2008 تحت توسعه و بازسازی گسترده قرار گرفت.

مجموعه موزه بیش از هشت دهه رشد کرده است و بر روی چندین مجموعه خصوصی مهم، که با مجموعه Solomon R. Guggenheim شروع می شود، بنا شده است. این مجموعه با موزه های خواهر در بیلبائو، اسپانیا و جاهای دیگر مشترک است. در سال 2013، نزدیک به 1.2 میلیون نفر از این موزه بازدید کردند و این موزه میزبان محبوب ترین نمایشگاه در شهر نیویورک بود.

نمای مدرن موزه گوگنهایم بیلبائو

نمای مدرن موزه سلطنتی انتاریو


موزه سلطنتی انتاریو (ROM) یک موزه هنر، فرهنگ جهانی و تاریخ طبیعی در تورنتو، انتاریو، کانادا است. این موزه یکی از بزرگترین موزه های آمریکای شمالی و بزرگترین موزه در کانادا است. این موزه هر سال بیش از یک میلیون بازدید کننده را جذب می کند، شاید جالب باشد بدانید که  انتاریو یکی از پربازدیدترین موزه در کانادا می باشد، این موزه در شمال پارک کوئینز، در ناحیه دانشگاه تورنتو، با ورودی اصلی آن در خیابان بلور غربی قرار دارد. ایستگاه متروی موزه به نام ROM نامگذاری شده است و از زمان بازسازی در سال 2008، به گونه‌ای تزئین شده است که در سطح سکو شبیه مجموعه این موسسه باشد.

این موزه که در 16 آوریل 1912 تأسیس شد و در 19 مارس 1914 افتتاح شد، در طول تاریخ خود روابط نزدیکی با دانشگاه تورنتو داشته است و اغلب تخصص و منابع را به اشتراک گذاشته است. این موزه تا سال 1968 تحت کنترل و مدیریت مستقیم دانشگاه تورنتو بود , امروزه این موزه بزرگترین موسسه تحقیقات میدانی کانادا است که فعالیت های تحقیقاتی و حفاظتی در سراسر جهان دارد.

این موزه با بیش از 6000000 آیتم و 40 گالری، مجموعه های متنوع فرهنگ جهانی و تاریخ طبیعی موزه به شهرت بین المللی آن کمک کرده است، این موزه شامل مجموعه ای از دایناسورها، مواد معدنی و شهاب سنگ ها است، این موزه دارای بزرگترین مجموعه فسیلی از شیل برگس با بیش از 150000 نمونه در جهان می باشد.

نمای مدرن موزه سلطنتی انتاریو

نمای ساختمان مدرن طاق دروازه


طاق دروازه یک بنای تاریخی به ارتفاع 192 متر در سنت لوئیس، میسوری، ایالات متحده می باشد، این ساختمان از فولاد ضد زنگ ساخته شده و به شکل طاق یک اتاق می باشد، این بلندترین طاق جهان و بلندترین ساختمان در دسترس میسوری است و همچنین برخی منابع آن را بلندترین بنای ساخته شده بشر در نیمکره غربی می دانند، این طاق که به عنوان یادبودی برای گسترش ایالات متحده به سمت غرب ساخته شده است و رسماً به مردم آمریکا اختصاص داده شده است، این طاق که معمولاً به عنوان «دروازه غرب» شناخته می‌شود و همچنین یک نقطه عطف تاریخی ملی در پارک ملی گیت‌وی آرک است، شاید جالب باشد بدانید که این ساختمان به یک نماد بین المللی تبدیل شده است و همچنین یک مقصد توریستی محبوب سنت لوئیس می باشد.

طاق توسط معمار فنلاندی-آمریکایی Eero Saarinen در سال 1947 طراحی شد. ساخت و ساز در 12 فوریه 1963 آغاز شد و در 28 اکتبر 1965 با هزینه حدود 13 میلیون دلار به پایان رسید و در نهایت این بنای تاریخی در 10 ژوئن 1967 به روی عموم باز شد، این شهر در محل تأسیس سنت لوئیس در ساحل غربی رودخانه می سی سی پی واقع شده است.

نمای ساختمان مدرن طاق دروازه


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا

نظر شما در مورد نمای مدرن ساختمان


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ نمای مدرن

ترمووود، بهترین چوب نما در آپارتمان های مسکونی

ترمووود، بهترین چوب نما در آپارتمان های مسکونی


آشنایی با انواع مواد و مصالح به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید و در نهایت فضای با کیفیت تری را تجربه کنید، فرقی نمی کند که این مواد و مصالح در کدام قسمت خانه مورد استفاده قرار می...


نمای متحرک ساختمانی در شانگهای

نمای متحرک ساختمانی در شانگهای


یک مرکز تجاری جدید به تازگی در نزدیکی ساحل شهر قدیمی شانگهای ساخته شده است. این ساختمان که توسط شرکت معماری بریتانیایی طراحی شده ۴۲۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و شامل دو برج با ارتفاع ۱۸۰ متری است که دفاتراداری، هتل،...


طراحی ساختمان مسکونی JOH 3 در برلین

طراحی ساختمان مسکونی JOH 3 در برلین


در شهر برلین، شرکت معماری J. Mayer H یک مجتمع مسکونی با یک نمای مدرن طراحی و به پایان رسانده است، طبق گفته معمارJ. Mayer H، ساختار این مجتمع مسکونی چند واحدی "کلیتوریسم مسکونی کلاسیک برلین" را بازنویسی می کند؛ در...


پنجره ترمال بریک آلومینیومی

پنجره ترمال بریک آلومینیومی


پنجره ترمال بریک در دسته تکنولوژی های های تک (Hi-Tech) یا همان فناوری های پیشرفته قرار می گیرد. پنجره ها بخش های مهمی از نمای مدرن و همچنین دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و اداری محسوب می شوند و معماران و طراحان...


خلاقانه ترین آبنما های مدرن

خلاقانه ترین آبنما های مدرن


آب عنصری است که با همه حواس پنج گانه انسان سر و کار دارد. این عنصر از دیرباز در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی داشته و همیشه جزو ثابتی از آن به شمار رفته و می رود. تاثیر آب بر...


شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گروه سترا
3

گروه سترا

صدر استون
0

صدر استون

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  نمای مدرن   |  نمای ساختمان

تاریخ ثبت ثبت: 1400/06/16
بازدید بازدید: 2966

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی
0

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS