نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

آسمان خراش شانگهای در چین

آسمان خراش شانگهای

مقاله آسمان خراش شانگهای در چین با تصاویر با کیفیت


برج شانگهای آسمان خراشی بزرگ در Lujiazui، Pudong، واقع در شهر شانگهای چین است، برج شانگهای دومین آسمان خراش بلند جهان از نظر ارتفاع می باشد، این برج با ارتفاع 562 متر توانسته رکورد بالایی را در چین ثبت کند و همچنین توانسته مرتفع ترین سکوی دید باز را در اختیار خود بگیرد، آسانسور برج شانگهای تا سال 2017 دارای دومین آسانسور سریع جهان بود که با حداکثر سرعت 20.5 متر در ثانیه (74 کیلومتر در ساعت) می باشد، اما مرکز مالی CTF گوانگژو توانسته سرعت خود را به 21 متر در ثانیه (76 کیلومتر در ساعت) برساند و از برج شانگهای پیشه بگیرد.

این آسمان خراش توسط شرکت طراحی بین‌المللی Gensler طراحی شده و متعلق به شهرداری شانگهای می باشد که جزء بلندترین ساختمان ها و اولین ساختمان های سه گانه مجاور جهان در پودونگ است، دو برج دیگر به نام های جین مائو و مرکز مالی جهانی جزء بلندترین برج های شانگهای هستند، ساخت و ساز و طبقه‌ بندی این سازه طراحی شده برای ایجاد بهره وری بالا در بخش انرژی را ارائه می‌کند که به عنوان دفاتر اداری، خرده‌ فروشی و مراکز تفریحی و سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته است، فرایند ساخت و ساز این برج در نوامبر 2008 آغاز شد و در 3 آگوست 2013 به پایان رسید، نمای بیرونی در تابستان 2015 تکمیل شد و کل روند کار در سپتامبر 2014 کامل شد و به پایان رسید، اگرچه در ابتدا قرار بود این آسمان خراش در نوامبر 2014 به روی عموم باز شود.

تیزر آسمان خراش شانگهای در چین را مشاهده کنید:




بررسی برنامه ریزی و تامین مالی پروژه برج شانگهای


برج شانگهای
 برنامه ریزی های ساخت این آسمان خراش برای منطقه مالی Lujiazui که به سال 1993 برمی‌گردد، فرایندهای توسعه محوری را برای گروهی از سه آسمان خراش فوق‌العاده خاص را نشان می‌دهد که اولین آن برج جین مائو، در سال 1999 تکمیل شد و پس از آن مرکز مالی جهانی شانگهای (SWFC) در سال 2008 افتتاح شد.

برج شانگهای
برج شانگهای متعلق به Yeti Construction and Development، کنسرسیومی از شرکت های توسعه دولتی است که شامل Shanghai Chengtou Corp.، Shanghai Lujiazui Finance & Trade Zone Development Co و Shanghai Construction Group می شود. بودجه ساخت این برج از سهامداران، وام های بانکی و دولت شهرداری شانگهای تامین شد و هزینه ساخت این برج 2.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

بررسی ساخت و ساز پروژه برج شانگهای


در سال 2008 سایت پروژه که قبلاً منطقه ای برای آموزش رانندگی بود برای شروع فرایند ساخت و ساز آماده شد، مراسم کلنگ زنی در 29 نوامبر 2008، پس از گذراندن مطالعه اثرات زیست محیطی ساخت این آسمان خراش برگزار شد، پیمانکار اصلی ساخت و ساز پروژه، گروه ساختمانی شانگهای که یکی از اعضای کنسرسیوم صاحب برج بود.

برج شانگهای
در اواخر آوریل 2011، آرماتورهای فولادی برج به طبقه 18 افزایش یافت در حالی که هسته بتنی این سازه به طبقه 15 رسیده بود و قاب بندی کف تا طبقه چهارم سازه تکمیل شده بود، در اواخر دسامبر 2011 پایه های برج تکمیل شده بود و ساختمان فولادی آن از 30 طبقه بالاتر رفته بود، در ماه های اول سال 2012، ترک هایی در جاده های نزدیک به محل ساخت برج ظاهر شد و مشخص شد که آن ها به دلیل فرونشست زمین، ناشی از استخراج بیش از حد آب زیرزمینی در منطقه شانگهای بوده است و ارتباطی با ساخت و توسعه پروژه برج شانگهای ندارد.

بررسی طراحی پروژه برج شانگهای


برج شانگهای
برج شانگهای توسط شرکت معماری آمریکایی Gensler طراحی شد و معمار شانگهایی، Jun Xia رهبری تیم طراحی این آسمان خراش منحصر به فرد را بر عهده داشت.

این برج مانند یک استوانه‌ای می باشد که روی هم چیده شده‌اند که مجموعاً 128 طبقه دارد که همگی توسط لایه داخلی نمای شیشه‌ای محصور شده‌اند و هر یک از این طبقه ها دارای فضاهای مخصوص به خود می باشند که دارای باغ ها، کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های معتبر است و همچنین چشم اندازی پانوراما از شهر را برای همگان به نمایش گذاشته است.

برج شانگهای
هر دو لایه نما شفاف هستند و فضاهای متعددی را در قسمت ورودی برج ایجاد کرده اند که ویژگی های طراحی منحصر به فرد خود را دارند، به دلیل اینکه اکثر ساختمان ها تنها دارای یک نما هستند که از شیشه های بسیار بازتابنده برای کاهش جذب گرما استفاده می کنند، اما دو لایه شیشه ای برج شانگهای نیاز به مات بودن هر یک از لایه ها را بی نیاز می کند، جالب است بدانید که این آسمان خراش می تواند روزانه 16000 نفر را در خود جای دهد.

برج شانگهای
برج شانگهای به برج جین مائو و SWFC می پیوندد تا اولین گروه مجاور جهان متشکل از سه ساختمان فوق العاده را تشکیل دهد، هتل 258 اتاقه این آسمان خراش که بین طبقات 84 و 110 واقع شده است و قرار است که توسط هتل های بین المللی جین جیانگ به عنوان هتل برج شانگهای مدیریت شود و در زمان تکمیل برج، این هتل بلندترین هتل جهان خواهد بود و همیچنین یکی دیگر از جاذبه های برج شانگهای وجود یک موزه فوق العاده زیبا می باشد.

بررسی سیستم حمل و نقل عمودی برج شانگهای


برج شانگهای
سیستم حمل و نقل عمودی برج شانگهای توسط یک مشاور آمریکایی، گروه مشاوره ادجت ویلیامز، با مشاور اصلی استیو ادجت طراحی شده است. ادجت با همکاری نزدیک با تیم های طراحی و فنی Gensler برای ایجاد یک هسته بسیار کارآمد، سیستم آسانسوری را ایجاد کرد که در آن طبقات اداری از طریق 4 لابی آسمانی که هر کدام توسط آسانسورهای شاتل دوطبقه ارائه می شود. هر لابی دو طبقه به عنوان یک مرکز اجتماعی برای آن منطقه از ساختمان، با امکاناتی مانند غذا و نوشیدنی و اتاق‌های کنفرانس عمل می‌کند. مناطق محلی توسط آسانسورهای تک طبقه در سراسر برج خدمات رسانی می شود، و عرشه دیدبانی در بالای برج توسط سه آسانسور شاتل بسیار سریع که با سرعت 18 متر در ثانیه (40 مایل در ساعت) حرکت می کنند، بالاترین سرعتی است که تاکنون حرکت کرده است.

این سه آسانسور شاتل با سه آسانسور آتش نشان تکمیل می شود که به طور قابل توجهی توان بازدیدکنندگان را به عرشه مشاهده در دوره های اوج استفاده افزایش می دهد.  در صورت وقوع آتش سوزی یا سایر شرایط اضطراری، آسانسورهای شاتل ساختمان به گونه ای طراحی شده اند که ساکنین را از طبقات پناهگاهی که به طور خاص طراحی شده اند در فواصل زمانی معین در سراسر ارتفاع برج تخلیه کنند.

برج شانگهای
در سپتامبر 2011، میتسوبیشی الکتریک اعلام کرد که در مناقصه ساخت سیستم آسانسور برج شانگهای برنده شده است.  میتسوبیشی تمام 149 آسانسور این برج را تامین کرد، از جمله سه مدل پرسرعت که قادر به طی کردن 1080 متر (3540 فوت) در دقیقه (64.8 کیلومتر (40.3 مایل) در ساعت) بودند. هنگامی که آنها نصب شدند (2014)، آنها به ترتیب سریعترین آسانسورهای تک طبقه جهان (18 متر در ثانیه (40 مایل در ساعت)) و آسانسورهای دو طبقه (10 متر در ثانیه (22 مایل در ساعت)) بودند. بیانیه مطبوعاتی میتسوبیشی در 10 مه 2016 بیان کرد که یکی از سه آسانسور شاتل نصب شده با سرعت 1230 متر در دقیقه - معادل 73.8 کیلومتر در ساعت (46 مایل در ساعت) حرکت می کند که بالاترین سرعتی است که تا کنون توسط یک آسانسور مسافری نصب شده در یک ساختمان فعال به دست آمده است. این ساختمان همچنین رکورد دورترین آسانسور تک سفر جهان را با ارتفاع 578.5 متر (1898 فوت) شکست و از رکورد برج خلیفه پیشی گرفت.

برج شانگهای

بررسی پایداری برج شانگهای


برج شانگهای
برج شانگهای عناصر معماری سبز متعددی را در خود جای داده است. صاحبان آن گواهینامه هایی از کمیته ساختمان سبز چین و شورای ساختمان سبز ایالات متحده برای طراحی پایدار ساختمان دریافت کردند. در سال 2013، سخنگوی Gensler این برج را به عنوان "سبزترین ساختمان فوق العاده مرتفع روی زمین در این برهه از زمان" توصیف کرد. این ساختمان برای جذب آب باران برای استفاده داخلی و بازیافت بخشی از فاضلاب آن سیستمی اختصاصی برای برج طراحی کرده اند.

برج شانگهای
طراحی نمای شیشه ای برج که با بالا آمدن یک پیچ 120 درجه همراه شده است در نظر گرفته شده است که بارهای باد بر روی ساختمان را تا 24% کاهش دهد. این امر میزان مصالح ساختمانی مورد نیاز را کاهش داد و نکتهدجالب آن است که برج شانگهای 25 درصد فولاد ساختاری کمتری نسبت به یک طرح معمولی با ارتفاع مشابه استفاده کرد. در نتیجه، سازندگان ساختمان حدود 58 میلیون دلار آمریکا در هزینه‌های مصالح صرفه‌جویی کردند و شیوه های ساخت و ساز نیز پایدار بود.  اگرچه بیشتر انرژی برج توسط سیستم‌های برق معمولی تامین می‌شود اما ۲۷۰ توربین بادی محور عمودی واقع در نما و نزدیک بالای برج قادر به تولید حداکثر ۳۵۰۰۰۰ کیلووات ساعت برق اضافی در سال هستند و انتظار می رود 10 درصد از نیاز برق ساختمان را تامین کند.

برج شانگهای
نمای شیشه ای عایق دولایه برای کاهش نیاز به تهویه مطبوع داخلی طراحی شده است و از یک شیشه تقویت شده پیشرفته با تحمل بالا برای تغییرات دما تشکیل شده است، علاوه بر این، سیستم های گرمایش و سرمایش ساختمان از منابع انرژی زمین گرمایی استفاده می کنند و علاوه بر این، باران و فاضلاب برای شستشوی توالت‌ها و آبیاری فضای سبز برج بازیافت می‌شوند.

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای

برج شانگهای
مقاله جامعی از شهر شانگهای را مطالعه کنید: شانگهای شهر آسمان خراش ها

برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر

نظر شما در مورد آسمان خراش شانگهای در چین


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ آسمان خراش

تیزر پنت هاوس برج اودئون موناکو

تیزر پنت هاوس برج اودئون موناکو


این آسمان خراش توسط شرکت املاک لوکس مونگاسک با همکاری الکساندر جیرالدی و آلبرتو پینتو، از آرشیتکت های معروف ساخته شده است. پنت هاوس برج اودئون از لوکس ترین پننت هاوس های دنیا بوده و نخستین آسمان خراشی است که در...


آخرین تکنولوژی معماری 2018

آخرین تکنولوژی معماری 2018


امروزه معماران به این باور رسیده اند که علاوه بر مهم بودن فرم ساختمان، عملکرد آن هم، بیشتر از قبل باید مورد اهمیت قرار گیرد. بر همین اساس در سر تا سر کره زمین مهندسین در رقابتی عجیب در دست یافتن...


برج شانگهای

برج شانگهای


شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین با آسمان خراش های متعدد مدرن است. یکی از بلندترین آسمان خراش های دنیا به تازگی در این شهر افتتاح شده است. پروژه ساخت این آسمان خراش در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۶...


برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید

برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید


تاریخ و معماری برج های دوقلوی پتروناس سیستم سازه ای برج های پتروناس شبیه طراحی یک لوله است که توسط معمار فضل الرحمن خان اختراع شده است و البته باید در نظر داشت که استفاده از ساختار لوله ای برای ساختمان های...


تیزرهای محل و تراس هادسون یاردز در منهتن نیویورک

تیزرهای محل و تراس هادسون یاردز در منهتن نیویورک


ساختمان هادسون یاردز 30 (30 Hudson Yards) از بلندترین آسمان خراش های شهر نیویورک با حدود 400 متر ارتفاع و از جدیدترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده که به تازگی قسمت هایی از آن افتتاح شده است و در حال...


برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک

برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک


مرکز تجارت جهانی نیویورک که به برج‌های دو قلو معروف است، مجموعه 7 ساختمان در منطقه منهتن نیویورک در ایالات متحده آمریکا می باشد که توسط معمار ژاپنی-آمریکایی، مینورو یامازاکی طراحی و ساخته شده است و همانگونه که می دانید در...


آسمان خراش YDA سنتر در آنکارا

آسمان خراش YDA سنتر در آنکارا


آسمان خراش YDA سنتر در قلب پایتخت کشور ترکیه، شهر آنکارا با طراحی یک فرم معماری مدرن ولوکس منحصر به فرد در حال ساخت می باشد. هنگامی که چنین طراحی منحصر به فردی در یک شهرساخته شود، تبدیل به یک مرکز...


نگاهی به برج کریک دبی

نگاهی به برج کریک دبی


بررسی نامگذاری و موقعیت مکانی برج کریک دبی این نامگذاری انجام شده برای این آسمان خراش ممکن است یک نام موقت باشد مانند نامگذاری بر روی برج خلیفه قبل از افتتاح که با عنوان برج دبی نامگذاری شده بود. هنگامی که این...


برجسته ترین ساختمان های تاریخ جهان

برجسته ترین ساختمان های تاریخ جهان


یکی از شاهکارهای هنر معماری ساخت سازه‌های مرتفع وغول ‌پیکردر طول تاریخ است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید وقتی از فراز بلندترین آسمان ‌خراش‌های جهان به اطراف نظری بیاندازید چه احساسی خواهید داشت؟ اگر در کنار این ویژگی، دیگر رستوان‌های...


نیویورک ابر شهر رویایی

نیویورک ابر شهر رویایی


نیویورک واقع در ایالت نیویورک و در شمال شرق ایالات متحده آمریکا پرجمعیت ترین شهر این ایالت و کشور آمریکا است. این شهر شاید بزرگترین قطب‌ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان باشد و در واقع نیویورک پایتخت جهان است. نیویورک در دهانه...


گروه سترا
3

گروه سترا

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گالری آرپا
0

گالری آرپا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  چین   |  شانگهای   |  معماری   |  ساختمان مدرن   |  برج

تاریخ ثبت ثبت: 1398/06/13
بازدید بازدید: 10003

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS