نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

3

نیویورک ابر شهر رویایی

آموزش پرایس اکشن در فارکس
نیویورک

مقاله نیویورک ابر شهر رویایی با تصاویر با کیفیت


نیویورک واقع در ایالت نیویورک و در شمال شرق ایالات متحده آمریکا پرجمعیت ترین شهر این ایالت و کشور آمریکا است. این شهر شاید بزرگترین قطب‌ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان باشد و در واقع نیویورک پایتخت جهان است.

نیویورک در دهانه رودخانه هادستون به روی اقیانوس اطلس قرار دارد و دارای 5 منطقه است که ایالت نیویورک را تشکیل می‌دهند. این مناطق به شرح زیر می باشند:

رودخانه هادسون در نیویورک رودخانه هادسون در نیویورک

برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استاتن آیلند که در زیر به معرفی اجمالی این 5 ناحیه می پردازیم:

- منهتن از قدیمیترین مناطق شهر نیویورک بوده و در واقع شبه جزیره‌ای است که مهمترین مراکز تجاری و اقتصادی آمریکا در آن قرار دارد. مجسمه آزادی که مشهورترین نماد ایالات متحده آمریکا است، در منطقه منهتن قرار دارد.
- بروکلین نیز از قدیمیترین مناطق نیویورک بوده و پرجمعیت‌ترین منطقه آن و چهارمین منطقه پر جمعیت آمریکا با ۲.۵ میلیون نفر جمعیت است.
- کوئینز از لحاظ مساحت بزرگترین محله کلان‌شهر نیویورک است. 2 فرودگاه بزرگ شهر نیویورک در محله کوئینز قرار دارند. منطقه کوینز از لحاظ آماری دارای بیشترین جمعیت مهاجر در سرتاسر ایالت متحده آمریکا است.
- برانکس در شمالی‌ترین منطقه شهر نیویورک و در بالای منهتن قرار دارد. و یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شهر به حساب می‌ آید.
- جزیره استاتن، به صورت جزیره‌ای است که در جنوبی‌ترین ناحیه شهر نیویورک و در بخش ریچموند قرار دارد.

نیویورک از بالای امپایر استیت نمای نیویورک از بالای ساختمان معروف امپایر استیت (در حال ساخت در ۱۹۳۱ میلادی)

مساحت این ابرشهر ۱۱٫۳۲۷ کیلومتر مربع بوده و وسیعترین شهر جهان به شمار می رود و تولید ناخالص داخلی نیویورک در زمره بیشترین‌ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، می‌توان به تنهایی آن را با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.

نیویورک دارای بیش از ۵۳ آسمانخراش با ارتفاع بیشتر از ۲۰۰ متر بوده و از این نظر بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهرهای دنیا داراست و جمعیت نیویورک با احتساب حومه آن قریب به ۲۰ میلیون نفر (مطابق آمار سال ۲۰۰۷ میلادی) می باشد. جالب است بدانید متروی این ابر شهر که در سال ۱۹۰۴ میلادی افتتاح شد، طولانی‌ترین خط متروی جهان است. بازار بورس نیویورک، که در خیابان وال استریت قرار دارد، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است.

آسمانخراش های نیویورک
آسمانخراش های نیویورک
حتما می دانید که مرکز اصلی سازمان ملل متحد در ‌شهر نیویورک و مجسمه آزادی، مهم‌ترین نماد ایالات متحده آمریکا که هدیه فرانسوی ها به آمریکاست، در نیویورک واقع شده‌است.

ساختمان سازمان ملل متحد دفتر سازمان ملل متحد در نیویورک

مجسمه آزادی مجسمه آزادی

دو فرودگاه جان اف کندی و فرودگاه لاگوآردیا در این شهر مسافران سراسر جهان را به این شهر از مسیر های هوایی وارد می کنند.

پیشرفت شگرف نیویورک

جنگ جهانی دوم مقدمات رشد نیویورک را در تمامی جوانب فراهم کرد. از آنجا که آفرینش‌های هنری در کشورهای دیکتاتوری اروپایی ممنوع گردید، هنرمندان به سمت غرب و مخصوصا آمریکا گریختند که این مهاجرت اجباری موقعیت مناسبی را برای انتقال مرکز هنری جهان از پاریس به نیویورک را فراهم کرد، که موجب تسلط ایالات متحده آمریکا تا اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی بر جریانات هنری جهان شد. جنگ دوم جهانی و خرابی‌های گسترده آن در کل قاره اروپا منجر به جذب سرمایه‌ها و نیروی کار بسیار به سمت این شهر شد که عامل مهمیبرای توسعه اقتصادی و رونق صنایع و کارخانجات نیویورک بود. در سال ۱۹۴۵ و با احداث مقر دائمی سازمان ملل متحد، عملاً نیویورک مهم‌ترین شهر در عرصه دیپلماسی بین‌المللی تبدیل شد.

اتفاقات بسیار بزرگی در این شهر تاکنون رخ داده است که حمله تروریستی به برج‌های تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی مهمترین و تاریخ ساز ترین آنها می باشد، واقعه‌ای که سال‌های بعد نیز تأثیرات خود را بر مناسبات جهانی باقی گذاشت.

حوادث 11 سپتامبر در نیویورک

حوادث 11 سپتامبر در نیویورک حوادث 11 سپتامبر 2001

جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری نیویورک

نیویورک جاذبه‌های بسیاری از نظر فرهنگی و گردشگری در سطح جهان دارد. همانگونه که در بالا یادآور شدیم، مجسمه آزادی هدیه‌ای است که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شده و پذیرای جهانگردان بسیاری از سراسر جهان است.

مجسمه آزادی مجسمه آزادی

پارک مرکزی نیویورک (Central Park) که در واقع نخستین پارک مدرن ایالات متحده آمریکاست، محلی‌ست که گرانترین زمین‌های این شهر دور آن قرار دارند و با مساحت ۳۴۲ هکتار از بزرگترین پارک‌های درون شهری جهان بوده که حدود ۲۵ میلیون نفر هر سال از آن بازدید می‌کنند و محل برگزاری مسابقات و نمایشهای زیادی است. ساختمان داکوتا با سابقه تاریخی برای فرهنگ کشور آمریکا در نزدیکی پارک مرکزی قرار دارد و کتابخانه عمومی نیویورک که از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی جهان است و همچنین موزه گوگنهایم (موزه تاریخ طبیعی آمریکا) و موزه متروپولیتن نیویورک که در نزدیکی پارک قرار دارند و در جهان نظیرشان را نمی‌توان یافت. موزه هنر مدرن که در بخش منهتن این شهر قرار دارد نیز به عنوان تاثیرگذارترین موزه دنیا در زمینه هنرهای مدرن به شمار می رود.

پارک مرکزی نیویورک نمایی بسیار زیبا از پارک مرکزی نیویورک

پارک مرکزی نیویورک پارک مرکزی نیویورک

سالن اپرای متروپولیتن یکی از دوازده مؤسسه بزرگ فرهنگی مرکز هنرهای نمایشی لینکلن بوده که در نیویورک واق شده است. بسیاری از گردشگران روز را در میدان تایمز (Times Square) به مشاهده نمایش‌های خیابان برادوی می توان دید که شب را به تماشای مسابقات هاکی (تیم نیویورک رنجرز تیم مطرح نیویورک است) و بسکتبال (تیم بسکتبال نیویورک نیکز) درون مدیسون اسکویر گاردن و یا نیویورک یانکیز درون استادیوم یانکی سپری می‌کنند. نیویورک دارای کلوپ‌های شبانه و استادیوم‌های ورزشی مجهزی بوده که شاهد برگزاری کنسرت‌های فراوانی از گروه‌های مشهور موسیقی آمریکایی و جهانی است. ضمنا از آنجا که نیویورک دارای آسمانخراش های متعدد و معروفی است، فیلم‌های هالیوودی بسیاری در این شهر فیلمبرداری می شوند جالب است بدانید پیترای نیویورکی از غذاهای معروف مردم این شهر بزرگ است، شهرت جهانی دارد.

سالن اپرای متروپولیتن سالن اپرای متروپولیتن

میدان تایمز نیویورک میدان تایمز تیویورک

استادیوم یانکی ها استادیوم یانکی ها

دانشگاه ها و مراکز علمی بزرگی در این کلان شهر قرار دارند: از جمله: دانشگاه کلمبیا، دانشگاه راکفلر و مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ.

دانشگاه کلمبیا در نیویورک دانشگاه کلمبیا

همچنین اشخاصی چون: آرتور میلر (نویسنده)، هوارد فاست (نویسنده)، کریم عبدالجبار (ورزشکار)، همفری بوگارت (بازیگر)، تام کروز (بازیگر)، فرانکلین روزولت (رئیس جمهور)، آیزاک آسیموف (نویسنده) و لری کینگ (مجری تلویزیون) از جمله چهره‌های مشهور این شهر هستند.

ایرانیان نیویورک

در این شهر جمعیت قابل توجهی از ایرانیان نیز زندگی می‌کنند و به همت گروهی از فعالان ایرانیان نیویورک، از سال  ۲۰۰۵ میلادی هرساله به مناسبت عید نوروز، رژه‌ای با نام رژه نوروزی ایرانیان نیویورک (NY Persian Parade) در خیابان‌های این شهر برگزار می‌شود که درآن ده‌ها هزار نفر از ایرانیان و دیگر اقوامی که عید نوروز را جشن می‌گیرند به همراه دیگر ساکنین این شهر در خیابان‌های معینی از محله منهتن جشن و پایکوبی می کنند.

مرکز یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین پروژه‌های ایران‌شناسی به نام دانشنامه ایرانیکا نیز در این شهر و در دانشگاه کلمبیا قرار دارد.

اقتصاد نیویورک

همانگونه که قبلا نیز گفتیم، نیویورک قلب تجاری ایالات متحده آمریکا  می باشد چرا که وجود  مرکز تجارت جهانی در منهتن،  فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی، یکی از سه فرودگاه بین‌المللی  نیویورک و چاپ روزنامه معروف اقتصادی وال استریت ژورنال در این شهر و نبض تجارت سهام کشور (و در واقع دنیا) در خیابان وال استریت و در بازار بورس نیویورک و بورس الکترونیکی نزدک  خود گویای اهمیت اقتصادی نیویورک در دنیای اقتصاد نیز می باشد.


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[تولید مبلمان کلاسیک و صنایع چوبی لوکس]
لوگوی مبلمان کلاسیک زیتون Boosted (0) مبلمان کلاسیک زیتون
[طراحی و تولید مبلمان آرت دکو، نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه داتام Boosted (0) خانه داتام
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا

نظر شما در مورد نیویورک ابر شهر رویایی


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ نیویورک

جف کونز هنرمند گران قیمت زنده دنیا

جف کونز هنرمند گران قیمت زنده دنیا


جف کونز (JEFF KOONS) متولد اولین روز سال ۱۹۵۵ در پنسیلوانیا است، او در سن هشت سالگی نخستین گام برای ورود به دنیای هنر را با کپی از نقاشی های اساتید قدیمی برداشت. وی این کارها را با امضای «جفری کونز»...


آسمان خراش 432 پارک اونیو در نیویورک

آسمان خراش 432 پارک اونیو در نیویورک


آسمان خراش 432 پارک اونیو نیویورک (432Park Avenue skyscraper) در حال حاظر "بلندترین آسمان خراش مسکونی دنیا" می باشد که 88 طبقه (85 طبقه و 3 طبقه زیرین) و 425 متر ارتفاع دارد و برای ساخت آن مبلغ 1.25 میلیارد دلار...


سنترال پارک نیویورک

سنترال پارک نیویورک


همه‌ی ما کمابیش با سنترال پارک آشنایی داریم، همان مستطیل سبز رنگی که در دل آسمانخراش‌های نیویورک جا خوش کرده است. این بار با مروری بر دیدنی‌های این پارک تماشایی همراه شما خواهیم بود. سنترال پارک، محوطه‌ی سبز وسیعی است که در...


رالف لورن با طرح‌های انگلیسی

رالف لورن با طرح‌های انگلیسی


«رالف لورن» نیویورکی با طرح‌های حومه شهری انگلیسی خود همه را متحیر ساخت. «رالف لورن» برای مجموعه پوشاک پاییز و زمستان خود به سراغ کت‌های بلند یراق ‌دوزی شده، یقه‌های بلند و توردوزی‌شده، ژاکت‌های بافتنی، اورکت‌های ساده و کلاسیک انگلیسی، کت‌های...


برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک

برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک


مرکز تجارت جهانی نیویورک که به برج‌های دو قلو معروف است، مجموعه 7 ساختمان در منطقه منهتن نیویورک در ایالات متحده آمریکا می باشد که توسط معمار ژاپنی-آمریکایی، مینورو یامازاکی طراحی و ساخته شده است و همانگونه که می دانید در...


آسمان خراش مسکونی سنترال پارک نیویورک

آسمان خراش مسکونی سنترال پارک نیویورک


برج (آسمان خراش) سنترال پارک نیویورک (New York Central Park residential skyscraper) بلندترین و مرتفع ترین آسمان خراش مسکونی جهان و دومین آسمان خراش بلند کشور آمریکا می باشد. (بلندترین آسمان خراش ایالات متحده آمریکا، ساختمان مرکز تجارت جهانی یک نیویورک...


هتل لوکس ماندارین اورینتال نیویورک

هتل لوکس ماندارین اورینتال نیویورک


هتل لوکس 5 ستاره ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) نیویورک، یک آسمان خراش 46 طبقه در شرق نیویورک و در محله منهتن، میدان کلمبوس واقع شده که چشم انداز بی نظیری به سنترال پارک نیویورک (Central Park) دارد و در 1 دسامبر...


مقایسه شهرهای نیویورک و شانگهای

مقایسه شهرهای نیویورک و شانگهای


در این تیزر قصد داریم دو ابر شهر نیویورک که بزرگ ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده آمریکاست با 22,400,000 نفر جمعیت و شهر شانگهای چین که بزرگ ترین شهر چین و پرجمعیت ترین شهر جهان با جمعیت 35,900,000 نفر می...


پربازدیدترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۶

پربازدیدترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۶


سال ۲۰۱۶ میلادی رو به پایان است و بازار آمارها و تحلیل های جهانی داغ است. در اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) شرکت مسترکارت آمار پربازدیدترین شهرهای جهان را اعلام کرد که در این فهرست بنا بر شاخص های مختلف،...


نیویورک مدرن از دید پرنده

نیویورک مدرن از دید پرنده


نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است. شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمان خراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهرهای دنیا داراست. ابر شهر نیویورک در شب نمای...


کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

خانه داتام
0

خانه داتام

گالری مبلمان آمریکایی گارنت

گالری مبلمان آمریکایی گارنت

گروه مبلمان ژان
0

گروه مبلمان ژان

محبوب کنید: 3   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   نیویورک   |  نیویورک   |  آمریکا   |  گردشگری   |  آسمان خراش   |  شهر مدرن

تاریخ ثبت ثبت: 1394/10/11
بازدید بازدید: 10874

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS