نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

شهر مصدر امارات

مصدر امارات

مقاله شهر مصدر امارات با تصاویر با کیفیت


شهر مصدر یک پروژه شهری برنامه‌ریزی‌شده در ابوظبی امارات متحده عربی است. هسته اصلی این شهر توسط مصدر، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت توسعه موبادالا و با اکثریت تأمین سرمایه اولیه توسط دولت ابوظبی ساخته می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که این شهر توسط شرکت معماری بریتانیایی  Foster and Partners طراحی شده است. این شهر به انرژی خورشیدی و دیگر منابع انرژی تجدیدپذیر متکی است و تلاش دارد تا به شهری تمام سبز تبدیل شود. مصدر سیتی در 17 کیلومتری (11 مایل) شهر ابوظبی و بافاصله پنج دقیقه رانندگی از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و 40 دقیقه از دبی ساخته شده است. این شهر از طریق جاده و راه‌آهن به مناطق شهری موجود متصل خواهد شد.

شهر مصدر امارات
شهر مصدر میزبان دفتر مرکزی آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر است. این شهر به‌گونه‌ای طراحی شده است که مرکز شرکت‌های فناوری پاک باشد. اولین ساکن آن مؤسسه علم و فناوری مصدر بود که از زمانی که در سپتامبر 2010 به این شهر نقل‌مکان کرد فعالیت‌های خود را شروع کرد.

بررسی طراحی و هدف شهر مصدر امارات


شهر مصدر امارات
ساخت‌وساز در شهر مصدر در فوریه 2008 آغاز شد و شش ساختمان اول شهر تکمیل و در اکتبر 2010 فعال شدند. بااین‌حال، به دلیل تأثیرات بحران مالی جهانی بر کشورهای جهان، 1,000,000 مترمربع اولیه (0.39 مایل مربع) برای تکمیل این طرح برآورد شد. در سال 2015 تکمیل نهایی این ابرپروژه پاک بین سال‌های 2020 و 2025 به عقب افتاد. تا سال 2016 کمتر از 300000 مترمربع (0.12 مایل مربع) توسعه‌یافته بود و تکمیل نهایی آن تا سال 2030 تخمین زده شده است. این شهر میزبان 45000 تا 50000 نفر و 1500 کسب‌وکار خواهد بود که عمدتاً مراکز تجاری و تولیدی تخصصی در زمینه تولید محصولات سازگار با محیط‌زیست هستند. باتوجه‌به طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده برای شهر انتظار می‌رود بیش از 60000 کارگر روزانه به شهر رفت‌وآمد کنند. از سال 2016 کمتر از 2000 نفر در مصدر شاغل هستند و فقط 300 دانشجوی مؤسسه مصدر در این محل زندگی می‌کنند.

شهر مصدر امارات
شرکای این پروژه که از طریق صندوق فناوری پاک با یکدیگر همکاری می‌کنند عبارت‌اند از Consensus Business Group، Credit Suisse و Siemens Venture Capital. ساخت فاز اول پروژه توسط CH2M Hill مدیریت می‌شود و ساخت زیرساخت برای شهر توسط گروه ال جابر انجام خواهد شد و طراحی ساختمان مرکزی مقر مصدر به Adrian Smith + Gordon Gill Architecture واگذار شده است. سیستم راه یابی و نقشه‌برداری شهر توسط Endpoint و City ID توسعه داده شده است.

شهر مصدر امارات
شهر مصدر قرار است استفاده کارآمد از آب را در طراحی خود بگنجاند. برای دستیابی به این هدف، شهر مصدر آب را بازیافت و استفاده حداکثری از آب مذکور را انجام خواهد داد. از طرح‌های جمع‌آوری آب باران، میعانات و استفاده از جریان‌های فاضلاب قابل‌قبول استفاده خواهد کرد. شهر مصدر تلاش خواهد کرد تا تغییرات رفتاری را برای حفظ آب آشامیدنی و منابع موجود تشویق کند. شهر مصدر یک برنامه توسعه پایدار با کاربری مختلط است و به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای عابران پیاده و دوچرخه سواران بسیار مناسب و ایمن باشد. شهر مصدر دارای دیوارهای سفالی تزیین شده با نقش‌های عربی است. از راه دور شهر شبیه به یک مکعب است. درجه حرارت در خیابان‌ها به‌طورکلی 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد (27 تا 36 درجه فارنهایت) و خنک‌تر از بیابان اطراف آن است.

تفاوت دما به دلیل ساخت منحصربه‌فرد شهر مصدر است. یک برج بادی به ارتفاع ۴۵ متر (۱۴۸ فوت) که از طرح‌های سنتی عربی الگوبرداری شده است، هوا را از بالا می‌مکد و نسیم خنکی را در خیابان‌های مصدر می‌فرستد. این سایت در بالای زمین‌های اطراف قرار گرفته است تا یک اثر خنک‌کننده ایجاد کند. ساختمان‌ها برای ایجاد خیابان‌ها و گذرگاه‌هایی که در برابر نور خورشید قرار می‌گیرند، در کنار هم قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند که توسعه این شهر به بهترین شکل ممکن پیشرفت کند.

شهر مصدر امارات
شهر مصدر توسط فاستر و شرکا طراحی شده است. تیم طراحی فاستر کار خود را با گشت‌وگذار در شهرهای باستانی مانند قاهره و مسقط آغاز کردند تا ببینند چگونه باید طراحی‌های خود را حفظ کرده و توسعه دهند. فاستر دریافت که این شهرها از طریق طراحی و ساخت خیابان‌های کوتاه‌تر و باریک‌تر و معمولاً بیش از ۷۰ متر (۲۳۰ فوت) با دمای گرم بیابان مقابله می‌کنند. ساختمان‌های انتهای این خیابان‌ها به‌اندازه‌ای در برابر باد تلاطم ایجاد می‌کنند که هوا را به سمت بالا هل می‌دهد و یک اثر فلاشینگ ایجاد می‌کند که خیابان را خنک می‌کند. شهر مصدر شامل یک پارک فناوری است که از کانتینرهای حمل‌ونقل استاندارد 40 فوتی بازیافت شده ساخته شده است.

شهر مصدر امارات
این شهر برای میزبانی 40000 ساکن و ظرفیت بیش از 50000 از دانشجویان، دانشگاهیان، پژوهشگران، شرکت‌های نوپا، سرمایه‌داران و مؤسسات عمومی برنامه‌ریزی و طراحی شده است. بر اساس یک طرح بازنگری شده، حمل‌ونقل عمومی در داخل شهر به روش‌هایی غیر از PRT تکیه خواهد کرد. مصدر در عوض از ترکیبی از وسایل نقلیه الکتریکی و سایر وسایل نقلیه باانرژی پاک برای حمل‌ونقل انبوه در داخل شهر استفاده خواهد کرد. اکثر وسایل نقلیه شخصی به پارکینگ‌های اطراف شهر محدود می‌شوند.

شهر مصدر امارات

بررسی جمعیت‌شناسی و مراکز مهم شهر مصدر


مؤسسه علم و فناوری مصدر یک دانشگاه تحقیقاتی است که بر انرژی‌های جایگزین، پایداری زیست‌محیطی و فناوری پاک متمرکز است. پردیس آن در شهر مصدر واقع شده است و نکته جالب این جا است که مؤسسه مصدر اولین ساکن شهر مصدر بود. طراحی پردیس بر انعطاف‌پذیری، استفاده از عناصر معماری سنتی و مصالح مدرن برای ایجاد ترکیبی بهینه از نور طبیعی و خنک‌کننده که نیاز به انرژی را به حداقل می‌رساند تأکید دارد. تا سال 2013، 336 دانشجو در این مؤسسه ثبت‌نام کردند. این دانش‌آموزان از بین بیش از 2000 متقاضی انتخاب شدند. 

شهر مصدر امارات
42 درصد از دانش‌آموزان ثبت‌نام شده از امارات و 35 درصد از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. مؤسسه مصدر قصد دارد در نهایت حدود 800 دانشجو را جذب کند و به دانشجویان پذیرفته شده از همه کشورها بورسیه تحصیلی کامل، کمک‌هزینه ماهانه، هزینه‌های سفر، رایانه‌های لپ‌تاپ، کتاب‌های درسی و محل اقامت به‌منظور تسهیل تحصیل ارائه می‌شود. دانشجویان و اساتید مصدر در بیش از 300 پروژه مشترک با دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی در همکاری هستند. تحقیقات آنها بر انرژی‌های تجدیدپذیر، شبکه‌های هوشمند و ساختمان‌های هوشمند، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی انرژی، مصرف آب، مهندسی محیط‌زیست و الکترونیک متمرکز است.

شهر مصدر امارات
مؤسسه مصدر دارای نقش مهمی در برنامه‌های مهندسی شهر مصدر بوده و در مرکز فعالیت‌های تحقیق و توسعه این شهر قرار دارد. ساختمان مؤسسه که با همکاری مؤسسه فناوری ماساچوست توسعه‌یافته است، نسبت به ساختمان‌های سنتی در امارات 51 درصد برق کمتر و 54 درصد آب آشامیدنی کمتر مصرف می‌کند و مجهز به یک سیستم اندازه‌گیری است که به طور مداوم مصرف برق را مشاهده می‌کند. علاوه بر این موارد، شهر مصدر میزبان دفتر مرکزی آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر که معمولاً به‌عنوان IRENA شناخته می‌شود خواهد بود. از ماه می 2013 ساخت دفتر مرکزی ایرنا در حال انجام است. مصدر پس از یک کمپین برجسته توسط امارات به‌عنوان میزبان مقر ایرنا انتخاب شد. امارات متحده عربی در پیشنهاد خود دفاتر اجاره‌ای رایگان در شهر مصدر 20 بورسیه تحصیلی IRENA به مؤسسه علوم و فناوری مصدر و تا سقف 350 میلیون دلار وام برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای درحال‌توسعه ارائه کرد.

شهر مصدر امارات
یک دفتر مرکزی منطقه‌ای برای زیمنس در شهر مصدر ساخته شده است. این ساختمان در تمام ابوظبی بیشترین مصرف انرژی را دارد. در سال 2014 بیش از 800 کارمند در آنجا شروع به کار کردند. ساختمان LEED Platinum از مصالح و تکنیک‌های ساختمانی پایدار و کارآمد استفاده می‌کند. طراحی آن به‌گونه‌ای بود که 45 درصد انرژی کمتر و 50 درصد آب کمتر از ساختمان‌های اداری معمولی مصرف کند. دفتر مرکزی زیمنس برنده جایزه بهترین ساختمان اداری در جوایز پروژه‌های آینده Mpim Architectural Review در سال 2012 شد.

شهر مصدر امارات
این ساختار شامل یک نمای داخلی بسیار عایق‌بندی‌شده است که در برابر نور خورشید عایق می‌شود. میدان زیر ساختمان به شکل قیف است که این شکل برای مکیدن بادهای غالب در زیر ساختمان عمل می‌کند. باتوجه‌به اثر ونتوری، نسیمی از طریق دهلیزها در ساختار ساختمان به سقف ساختمان می‌آید و فضاهای عمومی را بدون هزینه انرژی خنک می‌کند. این دهلیزها همچنین نور روز را به مرکز ساختمان اجازه می‌دهند تا نیاز به نور مصنوعی را کاهش دهند و مصرف انرژی را بیشتر کاهش دهند. سیستم‌های اتوماسیون ساختمان همگی از جنس زیمنس هستند.

شهر مصدر امارات

شهر مصدر امارات

شهر مصدر امارات

شهر مصدر امارات

شهر مصدر امارات

شهر مصدر امارات

شهر مصدر امارات


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
لوگوی آوانگارد گالری Boosted (0) آوانگارد گالری
[طراحی و تولید مبلمان آرت دکو، نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه داتام Boosted (0) خانه داتام
[تولید شیشه و آینه دکوراتیو و لوسترهای دست ساز]
لوگوی شیشه دست ساز یونیک گلس Boosted (0) شیشه دست ساز یونیک گلس
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران

نظر شما در مورد شهر مصدر امارات


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ امارات

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی


قرار بر این بود که این موزه در سال 2021 افتتاح شود، اما تا دسامبر همان سال هنوز به طور کامل این کار انجام نشده بود و سرانجام دولت امارات متحده عربی موزه را در تاریخ 22 فوریه 2022 افتتاح کرد،...


هتل کاخ امارات ابوظبی

هتل کاخ امارات ابوظبی


قصر امارات (Emirates Palace) یک هتل لوکس در ابوظبی، امارات متحده عربی است. هتل قصر امارات متعلق به دولت ابوظبی می‌باشد و مدیریت آن در اختیار مجموعه هتل‌های کمپینسکی است، هزینه ساخت این ساختمان ۱٫۹ میلیارد پوند برابر با ۱۱٫۰۲ درهم...


ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی


پرده برداری از ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی را در این مقاله جذاب و جامع مشاهده کنید. با ما به امارات متحده عربی بیایید و در تصویرسازی از فضای خارجی پنج ویلای لاکچری، مدرن و تماشایی توسط روسلان لاتیپو همراه شوید. این...


شهر دبی با هواپیمای بدون سرنشین

شهر دبی با هواپیمای بدون سرنشین


دبی یکی از شهرهای امارات متحد عربی است که در سواحل خلیج فارس واقع شده است. این شهر با ابوظبی از جنوب، با شارجه از شمال و با عمان از جنوب شرقی هم مرز می باشد. دبی در جنوب کشور ایران...


بزرگراه شیخ زاید در دبی

بزرگراه شیخ زاید در دبی


بزرگراه شیخ زاید به دلیل وصل کردن دو شهر ابوظبی و دبی به عنوان یکی معروفترین بزرگراه های کشور امارات عربی متحده و شهر دبی شناخته شده است که این خیابان در نهایت به راس الخیمه منتهی می شود و موقعیتی...


شهر زیبای دبی 2018

شهر زیبای دبی 2018


دُبِی (به عربی: دبیّ) (به انگلیسی: Dubai) بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی...


طراحی موزه لوور در ابوظبی

طراحی موزه لوور در ابوظبی


موزه لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن در منطقه فرهنگی جزیره سعدیات ابوظبی می باشد که در امارات متحده عربی واقع شده‌ است. موزه لوور در ابوظبی در ۸ نوامبر ۲۰۱۷ توسط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گشایش یافت و حدود...


ورزشگاه امارات نام ورزشگاه جدید آرسنال

ورزشگاه امارات نام ورزشگاه جدید آرسنال


ورزشگاه امارات نام ورزشگاه جدید 60،361 نفری آرسنال است که در سال ۲۰۰۶ میلادی با بازی تیم‌های آرژانتین و برزیل افتتاح شد. در سال ۲۰۰۶ میلادی هواپیمایی امارات با پرداخت ۳۹۰ میلیون پوند به باشگاه ورزشی آرسنال، وارد قراردادی شد که به...


زندگی لوکس در دبی

زندگی لوکس در دبی


به زندگی لوکس در دبی خوش آمدید. ساختمان های سر به فلک کشیده زیبا، خودروهای گرانقیمت، هتل های فوق لوکس دبی را در این تیزر یک جا مشاهده کنید....


شهر زیبای دبی

شهر زیبای دبی


تیزر زیبایی از شهر زیبا و مدرن دبی را با هم می بینیم. امیدواریم از مشاهده آن لذت ببرید.


سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

تچرا دیزاین
0

تچرا دیزاین

خانه داتام
0

خانه داتام

صدر استون
0

صدر استون

شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  امارات

تاریخ ثبت ثبت: 1400/11/27
بازدید بازدید: 1362

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های نیویورک در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های نیویورک در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS