نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

آموزش پرایس اکشن در فارکس
پارک مینیاتورک استانبول

مقاله پارک زیبای مینیاتورک استانبول با تصاویر و تیزر


پارک مینیاتورک در شهر زیبای استانبول یکی از جذابترین شهرهای توریستی کشور ترکیه واقع شده است که جاذبه های فراوان تاریخی و فرهنگی و هم چنین آب و هوای بسیار خوب آن سالانه توریست های زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند و یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان است. یکی از جداب ترین جاذبه های استانبول پارک مینیاتورک می باشد، بیش از 100 جاذبه این شهر زیبا و همچنین دیگر جاذبه های امپراتوری عثمانی را با مقیاس کوچک در خود جای داده است و شما می‌توانید همه این اماکن تاریخی و گردشگری را در کنار هم ببینید و تاریخچه آن را مطالعه کنید.

مقاله زیر که به صورت اختصاصی توسط لاگین برندز از وب سایت رسمی پارک مینیاتور و همچنین ویکی پدیا ترجمه و گردآوری شده، کامل ترین مطالب در خصوص این مکان زیباست که دعوت می کنیم مطالعه کنید و از مشاهده تصاویر زیبای آن در ادامه لذت ببرید. همچنین تیزر زیبایی از این پارک در انتهای مقاله آورده ایم. ضمنا لینک مراجع گفته شده نیز در ادامه و در متن موجود می باشد.

پارک مینیاتورک شهر استانبول


ساخت مینیاتورک (پارک مینیاتوری ترکیه) در 30 ژوئن 2001 به عنوان اولین پارک مینیاتوری ترکیه آغاز و در 2 می 2003 رسما توسط رئیس جمهور ترکیه آقای اردوغان افتتاح شد که در مدت زمان کوتاه ۲۲ ماه عنوان سریع ترین پروژه شهر مینیاتوری دنیا را برای خود کسب کرده است.

پارک مینیاتورک استانبول پارکی جذاب و دیدنی می باشد که مقیاسی کوچک از مکان های تاریخی (عموما) استانبول را به زیبایی در خود جای داده است. همچنین شما می توانید یک دید کلی به شهر استانبول نیز داشته باشید، پارک مینیاتورک یک شهر کوچک است که آثار تاریخی و دیدنی شهر استانبول و چند شهر دیگر در آن شبیه سازی شده است.

همچنین عنوان «اولین و سریعترین زمان ساخت پارک مینیاتوری دنیا» را با خود یدک می‌کشد، شما می توانید تنها در یک روز از تمام آنها دیدن نمایید، مطمئنا بازدید از همه جاذبه های تاریخی و ویرانه های باستانی ترکیه چندین ماه طول می کشد اما این پارک فرصتی ناب را به وجود آورده تا در عرض چند ساعت تعداد زیادی از این جاذبه ها را ببینید. البته تعدادی از آثار امپراتوری عثمانی که در پارک به نمایش در آمده امروزه دیگر در کشور یونان قرار دارند و آثار تاریخی ترکیه به حساب نمی آیند.

مشخصات پارک مینیاتورک


پارک مینیاتورک با وسعتی به اندازه 60 هزار متر مربع در خود مکان‌هایی برای ماکت ها، فضای سبز، استخر، پارکینگ و فضای سرپوشیده را جای داده است که این فضا به قسمت‌های مختلف تقسیم شده. از جمله: ۱۵٫۰۰۰ متر مربع قسمت ماکت‌ها، ۴۰٫۰۰۰ متر مربع فضای سبز، ۳٫۵۰۰ متر مربع فضای پوشیده شامل مغازه ها و رستوران ها، ۲٫۰۰۰ متر مربع استخر و فضای آبی و همچنین پارکینگی به ظرفیت ۵۰۰ خودرو نیز در آن وجود دارد.
.
بازدید از این پارک می تواند برای گشت های تک نفره و خانوادگی مناسب باشد، گذر کردن از مسیرهای سرسبز و دیدن ماکت‌هایی که ریزترین جزئیات در آن‌ها رعایت شده است، می‌تواند به تجربه لذت بخشی برای هر گردشگر بدل شود.

این پارک حدود 130 ماکت اثر تاریخی (طبق گفته ویکی پدیا 128 ماکت) را در خود جای داده است؛ برج گالاتا، مسجد آبی و ایاصوفیه بیشتر از همه نگاه‌ها به خود جلب می کنند و بیشترین تعداد ماکت از اماکن تاریخی شهر استانبول می باشد. 59 اثر از شهر استانبول، 57 ماکت برای آناتولی و 12 اثر دیگر دوران عثمانی که اکنون در مرزهای ترکیه امروزی قرار ندارند (قبلا در امپراتوری عثمانی بوده اند که به مرور از آن جدا شده اند) در این پارک جا خوش کرده‌اند.

مهمترین ماکت های موجود در این پارک به این شرح می باشد: مسجد ایاصوفیه، مسجد سلیمیه، قلعه روملی حصار، برج گالاتا، شهر تاریخی سافران بولو، صومعه سوملا، مسجد قبةالصخره، مجسمه‌های کوه نمرود، معبد آرتمیس، آرامگاه هالیکارناسوس، قلعه اجیاد و ... که همگی نشانگر قدمت و اهمیت تمدن ترکیه در گذشته و کنون است.

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول
سعی شده است حداقل یک اثر از هر تمدن و حکومتی که زمانی بر خطه آناتولی فرمانروایی داشته و اثری از خود به جای گذاشته انتخاب و به دقت طراحی و ساخته شود. این نمایشگاه در واقع آثار مهم از دوران باستان تا دوران بیزانس، از دوران سلجوقیان تا دوران عثمانی را گردآوری کرده و تاریخ ۳۰۰۰ ساله کشور ترکیه را دور هم در کنار خلیج شاخ طلایی استانبول گردآوری کرده است.

جالب است بدانید اندازه ماکت ها به نسبت ۲۵/۱ نمونه واقعی خود می باشند و در بخش هایی از پارک فضاهای خالی برای بناهایی که در آینده به این پارک اضافه خواهند شد، در نظر گرفته شده‌اند. در ساخت ماکت‌ها از جنس فایبرگلاس مقاوم استفاده شده تا در برابر عوامل محیطی چون باد، باران، برف و آفتاب و شرایط گاهی پیچیده آب و هوایی استانبول مقاومت لازم را داشته باشند.

بعضا بناهایی از ترکیه امروزی نیز در این پارک دیده می شود. مانند پل های معروف استانبول که بخش آسیایی را به اروپایی متصل می کنند و آوازه ای جهانی دارند و یا مسجد بزرگ کاملیکا در قسمت آسیایی شهر و بر فراز تپه معروف کاملیکا که رسما در سال 2016 افتتاح شد و در سال 2019 ساخت تمامی قسمت های آن به اتمام رسید و البته باز با مقیاس کوچک.

در مینیاتورک همراه با نمایشگاه روباز ماکت های مینیاتوری، امکانات دیگری برای رفاه حال بازدید کنندگان و همچنین امکانات خوبی برای کودکان ایجاد شده است. آمفی تائتر سرپوشیده به ظرفیت ۴۰۰ نفر، مغازه‌های خرید کادو، سوغاتی و صنایع دستی، شبیه ساز پرواز با هلیکوپتر، زمین بازی مخصوص کودکان، شهر بازی مینی لند، قایق سواری و قطار گردشگری که دور پارک می‌گردد، درخت قصه گو، استادیوم ۴ تیم برتر کشور ترکیه و زمین شطرنج و هزار تو تعدادی از این امکانات می باشند.

بازدید از پارک مینیاتورک استانبول


پارک مینیاتورک در منطقه سوتلوجه (محله معروف بی اغلو)، در شمال شرقی شاخ طلایی قرار دارد و هر روز از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعد از ظهر برای عموم باز است. هزینه ورودی به پارک ۱۰ لیر ترکیه می باشد. شبکه اینترنتی برندها به شما پیشنهاد می کند در صورت سفر به شهر زیبا و تاریخی استانبول، حتما از این پارک دیدن کنید و مطمئن باشید تماشای این پارک و مجموعه ای از آثار تاریخی جذاب در کنار هم تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می زند.

وب سایت رسمی این پارک اطلاعات خوبی در دو زبان ترکی و انگلیسی دارد و تصاویر و فیلمهای خوبی که معرفی آن را به خوبی انجام داده است نیز در آن موجود است (البته از نظر محتوا و وجود تصاویر با کیفیت، وب سایت لاگین برندز و همین صفحه که مطالعه می کنید، بهترین است). در صورت علاقه می توانید سری به آن بزنید: www.miniaturk.com.tr

نشانی: Örnektepe Mahallesi, İmrahor Caddesi, No.7 Sütlüce 34445 Beyoğlu - İstanbul

تصاویری از مینیاتورک، یکی از زیباترین پارک های استانبول را مشاهده کنید:


پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک شهر استانبول را در تیزر زیبای زیر تماشا کنید:




این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولید محصولات چوبی لوکس کابینت، درب داخلی و خارجی ساختمان]
لوگوی صنایع چوب ورگر Boosted (0) صنایع چوب ورگر

نظر شما در مورد پارک زیبای مینیاتورک استانبول


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ استانبول

مبلمان لوکس کلاسیک KaaS در نمایشگاه مبلمان استانبول (ISMOB)

مبلمان لوکس کلاسیک KaaS در نمایشگاه مبلمان استانبول (ISMOB)


نمایشگاه مبلمان استانبول (ISMOB) بزرگترین نمایشگاه مبلمان ترکیه و جزو سه نمایشگاه مهم جهان در این صنعت محسوب می شود. نمایشگاه مبلمان استانبول فرصتی مناسب است تا در آن با صنعت مبلمان ترکیه آشنا شوید که به بسیاری از کشورهای دنیا...


برج چاملیجا در استانبول

برج چاملیجا در استانبول


برج چاملیجا بر روی تپه چاملیجا که نماد گرانبهای استانبول می باشد و همیچنین یک موقعیت تاریخی و احاطه شده از زیبایی های طبیعی می باشد قد علم کرده است، برج رادیو و تلویزیون چاملیجا برای بهبود ارتباطات محلی و عملیات...


بلندترین برج های استانبول

بلندترین برج های استانبول


بلندترین برج های شهر استانبول را در این مقاله جذاب همراه با تصاویر با کیفیت از عظیم ترین پروژه های این شهر در این مقاله معرفی کرده ایم. قبل از معرفی پروژه ها، مختصری از تاریخچه برج سازی در این ابرشهر...


مرکز خرید ونیزیا در استانبول

مرکز خرید ونیزیا در استانبول


مرکز خرید اوت لت ونیزیا از مهم ترین اوت لت های استانبول می باشد. این مرکز خرید، مجتمع تجاری مسکونی است که طراحی فوق العاده زیبایی مانند شهر ونیز ایتالیا دارد. عمارت بزرگ این مرکز خرید توجه همگان را به خود...


شهر استانبول از بالا و با هواپیمای بدون سرنشین

شهر استانبول از بالا و با هواپیمای بدون سرنشین


شهر استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره آسیا و روپا واقع شده و ما ایرانیها خاطرات خوبی از گردش در این شهر زیبا داریم. نزدیکی فرهنگ مردم ترکیه و ایران و حضور ایرانیان زیاد در این شهر باعث...


بزرگ ترین فرودگاه جهان در استانبول

بزرگ ترین فرودگاه جهان در استانبول


کشورترکیه بزرگترین فرودگاه جهان را درشهر استانبول با ظرفیت 200 میلیون مسافر در دست احداث دارد و در حال حاضر 85 درصد این پروژه کامل شده است. این پروژه بزرگ تقریبا 12.7 میلیارد دلار ارزش دارد. به گفته مجری این طرح،...


مسجد کاملیکا در استانبول

مسجد کاملیکا در استانبول


مسجد کاملیکا (Çamlıca Mosque و یا: Çamlıca Masjid) که بزرگترین مسجد شهر استانبول می باشد روی تپه‌های کاملیکا در بخش آسیایی استانبول ساخته شده که اثری از دو معمار ترک با نام‌های: بهار میزراک و حیریه گول توتو است. این مسجد...


شهرک مسکونی تجاری ماسلاک ۱۴۵۳ در استانبول

شهرک مسکونی تجاری ماسلاک ۱۴۵۳ در استانبول


شهرک مسکونی تجاری ماسلاک 1453 یکی از بهترین پروژه های شمال شهر استانبول ترکیه است. این مجتمع با طراحی خاص و قرار گیری در محله ساریر (به عنوان یکی از بهترین محله های استانبول) و مشرف به جنگل بلگراد و تنگه...


مرکز خرید زورلو استانبول

مرکز خرید زورلو استانبول


مرکز خرید زورلو استانبول (Zorlu Center) نتیجه همکاری دو گروه معماری امره آرولات (Emre Arolat Architecture) و مراد تابانلی اوغلو (Murat Tabanlioglu Architecture) از برندگان جوایز بین المللی می باشد که با سرمایه گذاری قابل توجهی بالغ بر ۲٫۵ میلیارد دلار...


برج اسکای لند استانبول

برج اسکای لند استانبول


خرید پروژه های لوکس در استانبول: خرید آپارتمان در استانبول موقعیت مکانی اسکای لند با نمایی سیصد و شصت درجه از شهر رویایی استانبول، مجموعه رستوران ها و کافه های مدرن و مرکز خرید لوکس وادی استانبول و دسترسی مناسب شهری، این...


آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

گروه مبلمان ژان
0

گروه مبلمان ژان

گالری مبلمان آمریکایی گارنت

گالری مبلمان آمریکایی گارنت

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

گالری آرپا
0

گالری آرپا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  گردشگری   |  استانبول   |  ترکیه

تاریخ ثبت ثبت: 1399/08/05
بازدید بازدید: 3932

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های نیویورک در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های نیویورک در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS