نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

بلندترین آسمان خراش های جهان (100 برج برتر)

آموزش پرایس اکشن در فارکس
بلندترین آیمان خراش های جهان

مقاله بلندترین آسمان خراش های جهان (100 برج برتر) با تصاویر با کیفیت


پس از ارائه ده های مقاله از معروف ترین و بلندترین آسمان خراش های جهان و یا برج های بلند معروف دنیا، نوبت به ارائه مقاله ای جامع از 100 برج بلند برتر رسیده است که مطمئنیم جامع ترین مقاله در نوع خود بوده و بسیار مورد توجه شما مخاطبان عزیز قرار خواهد گرفت. در ادامه با لاگین برندز همراه باشید.

برخی از برجهای بلند و معروف جهان که در اینجا معرفی می شوند، مقاله کامل با تصاویر بیشتری در لاگین برندز دارند که پیشنهاد می کنیم در صورت علاقه، حتما مطلب اختصاصی آن که با رنگ طلایی مشخص شده است را مشاهده کنید.

آسمان خراش (برج)، سازه بلندی است که ارتفاع آن از پهنای آن بسیار بیشتر است. برج‌ ها از دوران ماقبل تاریخ توسط انسان ها ساخته و مورد استفاده قرار می‌گرفته اند.

در دوران ماقبل تاریخ، کاربرد برج ها بیشتر دفاعی و امنیتی بود اما امروزه آسمان خراش ها نماد تجمل گرایی و بلند پروازی های انسان هستند. تا به امروز برج های زیادی در دنیا ساخته شده است و اسامی برخی از بلند ترین و معروف ترین برج ها به گوش اکثر ما آشنا است.

در ادامه 100 عدد از بلندترین آسمان خراش های جهان را معرفی می کنیم:


1- برج خلیفه (Burj Khalifa) در دبی (امارات عربی متحده)


برج خلیفه دبی
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 828 متر (2717 فوت) - 163 طبقه - متریال مورد استفاده: بتن و فولاد

کاربری: مسکونی - اداری و هتل

برج خلیفه به عنوان بلند ترین برج دنیا شناخته می شود که علاوه بر آن می توان این برج را به عنوان شاهکار هنری و معماری دنیای مدرن دانست. تکمیل پروژه ساخت برج خلیفه نتیجه تلاش گروهی از متخصصان ساخت و ساز، مهندسان و معماران برتر دنیا است. بسیاری از رسانه ها و افراد مشهور در زمینه ساخت و ساز از برج خلیفه به عنوان یک شهر عمودی شگفت انگیز یاد می کنند. این شهر عمودی که همسایه خلیج فارس است دارای امکانات مدرن و بی شمار از جمله آپارتمان های شیک، هتل لوکس، سالن های ورزشی متعدد، استخر و رستوران های بسیار مجلل است.

برج خلیفه دبی برج خلیفه دبی


2- برج شانگهای (Shanghai Tower) در شهر شانگهای (چین)


آسمان خراش شانگهای
سال پایان ساخت: 2015 - ارتفاع: 632 متر (2073 فوت) - 128 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - هتل

برج شانگهای پس از برج خلیفه به عنوان دومین برج بلند دنیا در شانگهای چین قرار دارد و به عنوان بلند ترین سازه چین شهرت فراوانی کسب کرده است. کشور چین در سالیان اخیر به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در قاره آسیا، پیشرفت های چشمگیری در برج سازی داشته است. به دنبال رشد و توسعه اقتصادی کشور چین، صنعت ساخت و ساز خصوصا حوزه برج سازی در این کشور بسیار پر رونق و سود آور بوده است. برج شانگهای با همکاری شرکت های داخلی و خارجی و البته حمایت های دولتی به عنوان یکی از موفق ترین پروژه های ساخت و ساز چین بسیار قابل توجه بوده است.

آسمان خراش شانگهای آسمان خراش شانگهای


3- برج سلطنتی ساعت مکه (Makkah Royal Clock Tower) در شهر مکه (عربستان سعودی)


برج سلطنتی ساعت مکه

سال پایان ساخت: 2012 - ارتفاع: 601 متر (1972 فوت) - 120 طبقه - متریال مورد استفاده: بتن و فولاد

کاربری: هتل

مکه به عنوان یکی از مراکز دینی مهم و استراتژیک در جهان اسلام، همواره در طول تاریخ شاهد فراز و فرود ها و تغییرات فراوانی بوده است. وجود برج بلند مرتبه ای هم چون برج ساعت در این شهر بسیار دور از تصور بود. البته ناگفته نماند که به لطف مهندسان و معماران برجسته و البته سرمایه گذاران بسیار، مکه به سومین شهر در سطح جهان تبدیل شد که دارای بلند ترین برج است. پروژه ساخت و تکمیل برج ساعت مکه با تمام چالش ها و معضلات اجتماعی که به همراه خود داشت، سرانجام به بهره برداری رسید تا چشم جهانیان را بار دیگر به این شهر تاریخی مسلمانان جذب کند. این بار نه با عنوان دین بلکه به عنوان سومین برج بلند جهان.

برج سلطنتی ساعت مکه برج سلطنتی ساعت مکه


4- مرکز تجارت جهانی پینگ آن (Ping An Finance Center) در شهر شنزن (چین)


آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن
سال پایان ساخت: 2017 - ارتفاع: 599/1 متر (1965 فوت) - 115 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

مرکز تجارت جهانی پینگ ان به عنوان چهارمین آسمان خراش بلند دنیا در شهر شنزن چین، در منطقه فوتیان و در نزدیکی پارک کوکو در استان گوانگ دانگ قرار گرفته است. منطقه ای در شنزن به نام فوتیان که کمی قبل تر به آن اشاره شد، از مهم ترین مناطق شهر شنزن محسوب می شود و در کنار مناطق لوهو و نانشان به قطب ساخت و ساز برج های بلند مرتبه تبدیل شده است.

نکات جالب توجه ای که در رابطه با این برج می توان گفت، وجود شیشه و سنگ در نمای آن است. علت این طراحی از سوی مهندسان و طراحان پروژه مرکز تجارت جهانی پینگ ان، افزایش مقاومت در برابر آب و هوای محلی ذکر شده است. ناگفته نماند که امکانات این آسمان خراش چینی بسیار قابل توجه است که از جمله این امکانات می توان به وجود واحدهای اداری، هتل، سالن های کنفرانس و موارد دیگر اشاره کرد.

آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن


5- برج جهانی لوته (Lotte World Tower) در شهر سئول (کره جنوبی)


برج جهانی لوته سئول

سال پایان ساخت: 2017 - ارتفاع: 554/5 متر (1819 فوت) - 123 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - هتل - مسکونی

برج جهانی لوته واقع در سئول کره جنوبی که به عنوان پنجمین برج بلند دنیا شناخته می شود، دارای دانستنی ها و اطلاعات بسیار جالب توجهی است. از مهم ترین نکات قابل توجه در رابطه با این آسمان خراش کره ای می توان به مقاومت بسیار بالای این سازه در برابر بلایای طبیعی اشاره کرد. این برج در برابر زلزله هایی به قدرت 9 ریشتر و طوفان های سهمگین کاملاً امن و مقاوم است. از دیگر نکات قابل توجه در طراحی این آسمان خراش باید ترکیب سنت و مدرنیته را مثال زد که با تلفیق یکدیگر باعث ایجاد یک شاهکار هنری شده اند. واحدهای موجود در برج لوته و هتل موجود در این مجموعه از گران ترین و لوکس ترین هتل های کره جنوبی هستند و دارای امکانات و خدمات بسیار رده بالایی اند. نکته دیگری که در رابطه با این برج می توان بیان کرد، طراحی و تعبیه آسانسورهای پرسرعت و پرقدرتی است که توانایی های جذابی دارند.

برج جهانی لوته سئول برج جهانی لوته سئول


6- مرکز تجارت جهانی یک نیویورک (One World Trade Center) در شهر نیویورک (آیالات متحده آمریکا)


مرکز تجارت جهانی یک نیویورک

سال پایان ساخت: 2014 - ارتفاع: 541/3 متر (1776 فوت) - 94 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

حمله تروریستی 11 سپتامبر اتفاقی غمناک در راستای دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در جهان بود. حادثه ای که دنیا را دگرگون کرد و شعله آتش جنگ در خاورمیانه را افزایش داد. در آن زمان کم تر کسی فکرش را می کرد که روزگاری فرا برسد و در محل تخریب برج های صدمه دیده از حمله تروریستی، آسمان خراش های جدیدی رشد کنند و جایگزین برج های قبلی باشند. عجیب تر و مهم تر اما این نکته است که برج جدید نه تنها از برج های قبلی بهتر است بلکه به عنوان بلند ترین آسمان خراش ایلات متحده آمریکا نیز انتخاب شده است. تمام این شگفتی ها و زیبایی های توصیف شده مربوط به مرکز تجارت جهانی یک نیویورک سیتی است. نکته قابل توجه در رابطه با این برج این است که بعد از افتتاح این مجموعه، برخی از ساکنان و مالکان نگرانی های مجددی بابت تکرار حملات تروریستی داشتند که تمام این ابهامات با اظهار نظر مثبت مسئولان شهری و امنیتی به طور کامل از بین رفت.

مرکز تجارت جهانی یک نیویورک مرکز تجارت جهانی یک نیویورک


7- برج مرکز مالی CTF گوانگجو (Guangzhou CTF Finance Centre) در شهر گوانگجو (چین)


آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو
سال پایان ساخت: 2016 - ارتفاع: 530 متر (1739 فوت) - 111 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - مسکونی - هتل

مرکز مالی گوانگژو سی تی اف در سال 2010 به عنوان یک پروژه بزرگ ساخت و ساز شروع شد و در سال 2016 تکمیل شد. سکوی تماشا و هتل این مجموعه بسیار بزرگ و هیجان انگیز است. سازه این برج بر اساس ایجاد امنیت و مقابله با بلایای طبیعی هم چون طوفان و زلزله طراحی و ساخته شده است. از جالب ترین جاذبه های گردشگری مرکز مالی گوانگژو سی تی اف می توان به مجتمع تجاری بسیار بزرگ و زیبای این مجموعه اشاره کرد. نکته جالب توجه در رابطه با این برج شگفت انگیز وجود 95 دستگاه آسانسور است که در دسته سریع ترین آسانسورهای دنیا قرار دارند. طراحی و ساخت این پروژه که همراه با چالش های فراوانی بوده است، طبق اصول روز علم مهندسی و بالاترین استانداردهای دنیا انجام شده است. از دیگر نکات قابل توجه درباره برج مرکز مالی گوانگژو سی تی اف رتبه بندی های بین المللی این برج است که به ترتیب به عنوان هفتمین برج بلند دنیا، چهارمین برج بلند دنیا، سومین برج بلند دنیا و اولین برج بلند گوانگژو شناخته می شود.

آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو


8- برج مرکز مالی CTF تیانجین (Tianjin CTF Finance Centre) در شهر تیانجین (چین)


برج مرکز مالی CTF تیانجین
سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 530 متر (1739 فوت) - 97 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - مسکونی - هتل

پروژه ساخت مرکز مالی سی تی اف تیانجین به عنوان هشتمین برج بلند دنیا، چهارمین برج بلند آسیا، سومین برج بلند چین و اولین برج بلند تیانجین در سال 2013 شروع شد و در سال 2019 تکمیل شد. از آسمان خراش مرکز مالی سی تی اف تیانجین به عنوان نماد این شهر زیبا یاد می شود که از مهم ترین و اثرگذارترین سازه های ساخته شده در طول تاریخ شهر تیانجین بوده است. طراحی سازه این آسمان خراش بلند مرتبه به صورتی انجام شده است که از آسیب و صدمات حاصل از بلایای طبیعی در امان باشد. مهم ترین جاذبه و ویژگی این آسمان خراش چینی را می توان نورپردازی این برج دانست که در شب های تیانجین به عنوان یک الماس درخشان چشم بسیاری از گردشگران خارجی و شهروندان چینی را به خود خیره می کند. از لحاظ مدیریت شهری و شهرسازی می توان چنین بیان کرد که آسمان خراش مرکز مالی سی تی اف تیانجین مهم ترین مؤلفه شهری این شهر زیبا است.

برج مرکز مالی CTF تیانجین برج مرکز مالی CTF تیانجین


9- برج سی آی تی آی سی (CITIC Tower) در شهر پکن (چین)


آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن
سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 527.7 متر (1731 فوت) - 109 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج سیتیک واقع در پکن چین به عنوان نهمین آسمان خراش جهان، ششمین برج بلند آسیا، پنجمین برج بلند چین و اولین برج بلند پکن شناخته می شود. پروژه ساخت آسمان خراش سیتیک در سال 2013 شروع شد و در سال 2018 تکمیل شد و نقش مهمی در توسعه شهری پکن ایفا کرد. برج سیتیک چین دارای بیش از 100 دستگاه آسانسور است که روزانه گردشگران خارجی و شهروندان داخلی بسیار زیادی را جا  به جا می کند. برج سیتیک که به عنوان یکی از بلند ترین برج های جهان شناخته می شود، دارای نام دیگری با عنوان چاینا زون است. آسمان خراش های ساخته شده در دنیا نه تنها با ارتفاع خود با دیگر برج ها رقابت می کنند بلکه با طراحی خود نیز چشم افراد بسیار زیادی را به خود خیره می کنند. آسمان خراش چاینا زون علاوه بر ارتفاع زیادی که دارد، دارای طراحی فوق العاده هیجان انگیز و جالبی هم است.

آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن


10- برج تایپه 101 (TAIPEI 101) در شهر تایپه (تایوان)


برج تایپه 101

سال پایان ساخت: 2004 - ارتفاع: 508 متر (1667 فوت) - 101 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

کشور تایوان به عنوان یک کشور آسیایی، آوازه بسیار خوبی به عنوان یکی از زیبا ترین کشور های قاره آسیا دارد. کشور تایوان سرمایه گذاری های بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور انجام داده است که یکی از بزرگ ترین این سرمایه گذاری ها را می توان ساخت و تکمیل آسمان خراش تایپه 101 دانست. زمانیکه شهروندان داخلی یا گردشگران خارجی به شهر تایپه ورود پیدا می کنند، قبل از اینکه طبیعت یا زیبایی های دیگر این شهر را ببینند، تایپه 101 چشم همه را به خود خیره می کند و زیبایی طراحی خود را به رخ دیگران می کشد. نکته قابل توجه در مورد این برج این واقعیت است که این آسمان خراش از سال 2004 تا سال 2010 لقب بلندترین آسمان خراش جهان را یدک می کشید. نکته دیگری که در رابطه با این آسمان خراش وجود دارد، طراحی این برج به شکل یک درخت بامبو است. می توان چنین گفت که طراحان و مهندسان سازه با الهام از یک درخت بامبو موفق به توسعه آسمان خراشی زیبا شده اند.

برج تایپه 101 برج تایپه 101


11- مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center) در شهر شانگهای (چین)


آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای
سال پایان ساخت: 2008 - ارتفاع: 492 متر (1614 فوت) - 101 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

مرکز مالی جهانی شانگهای واقع در شانگهای چین به عنوان یازدهمین آسمان خراش بلند دنیا، هشتمین آسمان خراش بلند آسیا، هفتمین آسمان خراش بلند چین و دومین برج بلند شانگهای در سطح بین المللی شناخته می شود. این آسمان خراش را قطعاً می توان در زمره هیجان انگیز ترین آسمان خراش های جهان قرار داد، زیرا علاوه بر طراحی منحصر به فرد و کم نظیری که در سطح بین المللی دارد، از امکانات ویژه و شگفت انگیزی برخوردار است. از جمله این امکانات می توان به رصد خانه موجود در طبقه 97 این برج اشاره کرد که هر ساله گردشگران و عکاسان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. دیگر مکان ویژه ای که در این برج تعبیه شده است، اسکای واک نام دارد. در ساده ترین تعریف از اسکای واک می توان گفت که راهرویی است 55 متری که دارای کف شیشه ای و شفاف است و هنگامی که در این راهرو قدم می زنید می توانید مکان های هیجان انگیز دیگر، سازه های عظیم شهر و افراد مشغول رفت و آمد شهر را ببینید.

آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای


12- مرکز تجارت بین المللی (International Commerce Centre) در شهر هنگ کنگ (چین)


برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 484 متر (1588 فوت) - 108 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

هنگ کنگ به عنوان یک منطقه خود مختار و نیمه مستقل از چین شناخته می شود که به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود به یکی از پر چالش ترین مناطق دنیا بدل شده است. همزمان با توسعه زیر ساخت های کشور و تلاش برای معرفی هنگ کنگ به عنوان قطب خدمات مالی و اجرای اصولی قواعد بازار آزاد، رشد گسترده ای در صنعت ساخت و ساز هنگ کنگ رقم خورد که در تاریخ جهان بی سابقه است. هنگ کنگ امروزه به عنوان شهری که معدن آسمان خراش های بسیار مرتفع است، شناخته می شود. مرکز تجارت بین الملل به عنوان مشهور ترین و نامدار ترین آسمان خراش هنگ کنگ در رتبه دوازدهم بلند ترین برج های دنیا قرار دارد. از عناوین دیگر آسمان خراش مرکز تجارت بین الملل می توان به کسب رتبه نه در آسیا و رتبه هشت در چین اشاره کرد. با کمی تفکر درباره رتبه بندی و تحلیل این اطلاعات می توان فهمید که طراحی و توسعه این آسمان خراش بر عهده گروهی از ماهر ترین مهندسان و معماران بوده است که امروز به عنوان هشتمین برج بلند در چین شناخته می شود.

برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ

13- برج سنترال پارک (Central Park Tower) در شهر نیویورک (ایالات متحده آمریکا)


آسمان خراش سنترال پارک نیویورک
سال پایان ساخت: 2020 - ارتفاع: 472.4 متر (1550 فوت) - 98 طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: مسکونی

نیویورک سیتی به عنوان شهر آسمان خراش های لوکس برای مدت زمان زیادی در سطح دنیا مطرح بوده و هم اکنون نیز در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد. البته در نظر داشته باشید که امروزه کشورهای قدرتمند آسیایی هم چون چین و هنگ کنگ و کشورهایی چون روسیه، از مهم ترین رقیبان ایالات متحده آمریکا و طبعا نیویورک سیتی در زمینه ساخت و ساز و توسعه آسمان خراش ها محسوب می شوند. برج سنترال پارک به عنوان سیزدهمین برج بلند دنیا، دومین برج بلند در آمریکای شمالی، دومین برج بلند ایالات متحده آمریکا و دومین برج بلند نیویورک سیتی شهرت بسیار فراوانی دارد. برج سنترال پارک واقع در منطقه منهتن نیویورک سیتی که به عنوان مشهور ترین منطقه نیویورک و شاید به عنوان لوکس ترین منطقه در کل ایالات متحده آمریکا شناخته می شود، هم چون الماس درخشانی است که در آسمان ها می درخشد.

آسمان خراش سنترال پارک نیویورک آسمان خراش سنترال پارک نیویورک

14- لاختا سنتر (Lakhta Center) در شهر سنت پترزبورگ (روسیه)


برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 462 متر (1516 فوت) - 87 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

طبق رتبه بندی های موجود در رنکینگ های بین المللی، لاختا سنتر چهاردهمین برج بلند دنیا و اولین برج بلند اروپا، روسیه و سن پترزبورگ است. آسمان خراش لاختا سنتر به عنوان یکی از بلند ترین آسمان خراش های جهان دارای طراحی و معماری بسیار زیبا و هیجان انگیزی است. این برج دارای امکانات متعددی از جمله مراکز خرید، مراکز ادراری، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت بالا و امکانات دیگر است. شهروندان داخلی و گردشگران خارجی در ازای پرداخت هزینه های مصوب می توانند از خدمات آسمان خراش لاختا سنتر و مجموعه های تحت مدیریت این آسمان خراش استفاده کنند. ظاهر زیبای این برج کاملا از شیشه پوشیده شده است و امکانات جالب دیگری را درون خود جای داده است. سیستم تهویه در این آسمان خراش به صورت اتوماتیک انجام می شود و پنجره های لاختا سنتر به گونه ای طراحی و تعبیه شده اند که می توانند به صورت کاملا خودکار باز یا بسته شوند و نقش مهمی در تهویه هوا داشته باشند.

برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

15- لندمارک 81 (Vincom Landmark 81) در شهر هوشی مین (ویتنام)


آسمان خراش لندمارک 81 هوشی مین
سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 461.2 متر (1513 فوت) - 81 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - مسکونی

برج لندمارک 81 به عنوان پانزدهمین برج بلند در جهان، دهمین برج بلند در آسیا و اولین برج بلند در ویتنام و هوشی مین، از معدود آسمان خراش های ساخته شده در کشور ویتنام است که به این حد از شهرت و محبوبیت دست پیدا کرده است. مجموعه عظیمی از هتل، رستوران ها، کافی شاپ ها، سالن های ورزشی و امکانات دیگر در این برج موجود است تا خدمات لوکس و رده بالا را به مراجعه کنندگان ارائه کند. هوشی مین به عنوان مهم ترین شهر ویتنام و منطقه مالی و اقتصادی مهم کشور ویتنام، در سال های اخیر پیشرفت های بسیار بزرگی را شاهد بوده است. توسعه صنعت ساخت و ساز و پیشرفت در شهرسازی هم زمان با تکمیل آسمان خراش لندمارک 81 نقطه عطفی در رابطه با این دستاوردها بوده است.

آسمان خراش لندمارک 81 هوشی مین آسمان خراش لندمارک 81 هوشی مین

16- برج چانگشا (Changsha IFS Tower T1) در شهر چانگشا (چین)


برج IFS چانگشا

سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 452.1 متر (1483 فوت) - 94 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 در جایگاه شانزدهمین برج بلند دنیا، یازدهمین برج بلند آسیا، نهمین برج بلند چین و اولین برج بلند چانگشا شناخته می شود. برنامه ریزی های لازم و تامین منابع برای طراحی، ساخت، توسعه و تکمیل پروژه  آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 از سال 2011 شروع شد. ساخت این مجموعه عظیم در سال 2013 شروع شد و تکمیل آن تا سال 2018 به طول انجامید. از مهم ترین نکات قابل ذکر در مورد آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 وجود یک مگا مال بسیار عظیم و لوکس در مجاورت این مجموعه است که سالانه گردشگران بسیاری را از سر تا سر دنیا به خود جذب می کند.

برج IFS چانگشا برج IFS چانگشا

17- برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Tower 1) در شهر کوالالامپور (مالزی)


آسمان خراش های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

سال پایان ساخت: 1998 - ارتفاع: 451.9 متر (1483 فوت) - 88 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج های دوقلوی پتروناس که از زمان ساخت آن ها سال های بسیار زیادی می گذرد، همچنان به عنوان هفدهمین برج بلند دنیا، دوازدهمین برج بلند آسیا و اولین برج بلند در سر تا سر کشور مالزی جایگاه خود را حفظ کرده است. طراحی و توسعه معماری و عمرانی پروژه پتروناس الهام گرفته از اصول دینی و فرهنگ اسلامی در کنار استفاده از تکنولوژی های روز دنیا انجام شده است و به نو به خود کار بسیار اثر گذار و مهمی در جهان اسلام به شمار می آید. نکته جالب در رابطه با پروژه پتروناس، افزایش مجدد ارتفاع مورد نظر برای پروژه ساخت برج ها است که در ابتدا 427 متر بوده است و پس از بررسی های مجدد و افزایش حمایت ها و پتانسیل های بخش دولتی و خصوصی به 452 متر کنونی رسیده است. از دیگر نکات قابل توجه در مورد این آسمان خراش سابقه برگزاری مسابقات سوارکاری در زمین محل احداث برج است که بعد از شروع پروژه ساخت، مجموعه سوارکاری و ورزشی مذکور به مکان دیگری منتقل شده است. در نظر گرفتن نکات امنیتی در بالا ترین سطح و پیش بینی راه های مقابله با آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث دیگر، از مهم ترین نکات موجود در رابطه با برج های پتروناس است.

آسمان خراش های دوقلوی پتروناس کوالالامپور آسمان خراش های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

18- برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Tower 2) در شهر کوالالامپور (مالزی)


برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور
سال پایان ساخت: 1998 - ارتفاع: 451.9 متر (1483 فوت) - 88 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج های دوقلوی پتروناس که از زمان ساخت آن ها سال های بسیار زیادی می گذرد، همچنان به عنوان هفدهمین برج بلند دنیا، دوازدهمین برج بلند آسیا و اولین برج بلند در سر تا سر کشور مالزی جایگاه خود را حفظ کرده است. طراحی و توسعه معماری و عمرانی پروژه پتروناس الهام گرفته از اصول دینی و فرهنگ اسلامی در کنار استفاده از تکنولوژی های روز دنیا انجام شده است و به نو به خود کار بسیار اثر گذار و مهمی در جهان اسلام به شمار می آید. نکته جالب در رابطه با پروژه پتروناس، افزایش مجدد ارتفاع مورد نظر برای پروژه ساخت برج ها است که در ابتدا 427 متر بوده است و پس از بررسی های مجدد و افزایش حمایت ها و پتانسیل های بخش دولتی و خصوصی به 452 متر کنونی رسیده است. از دیگر نکات قابل توجه در مورد این آسمان خراش سابقه برگزاری مسابقات سوارکاری در زمین محل احداث برج است که بعد از شروع پروژه ساخت، مجموعه سوارکاری و ورزشی مذکور به مکان دیگری منتقل شده است. در نظر گرفتن نکات امنیتی در بالا ترین سطح و پیش بینی راه های مقابله با آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث دیگر، از مهم ترین نکات موجود در رابطه با برج های پتروناس است.

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

19- سوژو آی اف اس (Suzhou IFS) در شهر سوژو (چین)


آسمان خراش سوژو آی اف اس
سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 450 متر (1476 فوت) - 95 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری - مسکونی

عنوان نوزدهمین برج بلند دنیا، چهاردهمین برج بلند آسیا، دهمین برج بلند چین و اولین برج بلند سوژو از جمله عناوین و افتخاراتی است که مرکز مالی بین المللی سوژو با خود یدک می کشد. طراحی این آسمان خراش 95 طبقه الهام گرفته از تاریخ، فرهنگ و هویت شهر سوژو انجام شده است که نتیجه کار عناوین جالبی را به همراه داشته است. این برج 452 متری یادآور یک ماهی شیشه ای باشکوه است که نمادی از طول عمر و شکوفایی این شهر 2500 ساله است. دم منحنی این آسمان خراش اجازه می دهد تا شکل آن از دریاچه جینجی که در مجاورت این برج قرار دارد و ساختمان های اطراف از طریق برج به بالا منتقل شود که به آرامی می پیچد تا به سمت آب برگردد. در شب های سوژو این برج با ال‌ای‌دی‌های درخشانی که در افق می‌درخشند، روشنایی بسیار زیادی کسب می کند و به بزرگ ترین و جذاب ترین نماد شهری این منطقه تبدیل می شود. مرکز مالی بین المللی سوژو ترکیبی از امکانات متنوع را در خود جای می‌دهد و از آپارتمان‌های لوکس سرویس‌دهی شده، فضای اداری و هتل نیکولو سوژو در برج اصلی و فضاهای مهمان‌نوازی و رویداد در قسمت بالایی برج تشکیل شده است. هتل بزرگ نیکولو سوژو دارای 233 اتاق خواب بزرگ، شیک و زیبا از جمله 20 سوئیت، انواع فروشگاه ها، استخر و جکوزی شفاف در طبقه 117، سالن تناسب اندام و بدنسازی، و همچنین مجموعه ای از فضاهای اداری برای برگزاری جلسات و رویدادها است. در لابی هتل در طبقه 115 و بالای ابرها از مهمانان برای ورود به  دنیای هتل بزرگ نیکولو توسط مهمانداران و خدمه هتل استقبال می شود.

آسمان خراش سوژو آی اف اس آسمان خراش سوژو آی اف اس

20- برج زیفنگ (Zifeng Tower) در شهر نانجینگ (چین)


برج زیفنگ نانجینگ
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 450 متر (1476 فوت) - 66 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

هسته مرکزی برج توسط دو طرح پیوسته و بسیار هوشمندانه و با ظرافت طراحی شده است و تداعی کننده تصویر اژدهای رقصنده چین در نگاه مخاطبان، شهروندان داخلی و گردشگران خارجی است. زیبایی و ظرافت یکی از بارز ترین مشخصات و ویژگی های برج زیفنگ است. به عقیده برخی از طراحان معماری و مهندسان، برج زیفنگ دارای پتانسیل بسیار زیادی است.

دیوار بیرونی برج دارای صفحات شیشه‌ای زاویه‌دار در ماژول‌های پلکانی است و تفاوت هایی را در طراحی نشان می‌دهد. درزهای عمودی و افقی سطوح شیشه‌ای بافت‌دار را از هم جدا می‌کنند و به طور استعاری به آب شفاف رودخانه یانگ تسه مربوط می‌شوند که اشکال اژدهای بزرگ را از هم جدا می‌کند.

شکل برج نیز بسیار کاربردی است. شکل مثلثی آن به شکل و اندازه سایت مربوط می شود و در عین حال منظره کوه ها، دریاچه و ساختمان های تاریخی نانجینگ را به حداکثر می رساند.

این مرکز از فضای اداری، یک هتل بین قاره‌ای با 500 اتاق، فضای خرده‌فروشی و پارکینگ تشکیل شده است. بالای برج چندین رستوران و یک رصدخانه عمومی قرار دارد. دهلیزهای شیشه‌ای شفاف در سرتاسر ساختمان یافت می‌شوند و یک استخر و باغ در فضای باز روی سقف سکوی برج قرار دارد. در شب های نانجینگ، نورپردازی های برج روشن می‌شود و به‌عنوان یک فانوس دریایی در خط افق نانجینگ می‌درخشد و برج را به نقطه عطفی جدید و درخشان برای شهر تبدیل می‌کند.

برج زیفنگ نانجینگ برج زیفنگ نانجینگ

21- اکسچینج 106 (The Exchange 106) در کوالا لامپور (مالزی)


برج اکسچینج 106
پایان سال ساخت: 2019 - ارتفاع: 445.5 متر (1462 فوت) - 95 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

اکسچینج 106 به عنوان یک مرکز مالی با مساحت ناخالص 53835 متر مربع (4885000 فوت مربع) ساخته شده است. طبقات اداری بدون ستون و دهانه بلند برای چیدمان های پلان باز منعطف و پیکربندی های داخلی طراحی شده اند که اندازه هر طبقه 26000 تا 34000 فوت مربع است که بزرگترین فضاهای بدون ستون در مالزی است. لابی به یک آتریوم بزرگ، شیک و با نور طبیعی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی و غذاخوری متصل می‌شود و به یک پیاده‌روی اختصاصی به ایستگاه تبادل MRT متصل می‌شود. همچنین شش طبقه پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت 2116 جای پارک وجود دارد. مهمترین عنصر طراحی این برج، کمک به حفاظت از محیط زیست، از طریق مصرف بهینه انرژی، مصرف آب، نیازهای روشنایی و برق، مدیریت زباله، استفاده از مواد مناسب با محتوای بازیافتی، روش های ساخت، برنامه بازیافت برای حذف زباله و دستیابی به کلی است. گواهی استاندارد طلایی در شاخص ساختمان های سبز (GBI). اکسچینج 106 یک عامل راهبردی برنامه تحول اقتصادی دولت مالزی (ETP) است که نقش کوالالامپور به عنوان سرمایه مالی کشور را با ایجاد یک محیط تجاری یکپارچه و مرکزی برای شرکت‌های خدمات مالی، شرکت‌های چند ملیتی (MNC) و حمایت بیشتر تقویت می‌کند. اکسچینج 106 قرار است یک مرکز بین‌المللی برای فعالیت‌های اقتصادی و مالی باشد که به‌شدت توسط دولت مالزی در تسهیل سرمایه‌گذاری‌ها و عملیات تجاری در اکسچینج 106 پشتیبانی می‌شود، همانطور که مشوق‌های جذاب موجود برای شرکا و سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد.

برج اکسچینج 106

22- برج مرکزی ووهان (Wuhan Center Tower) در ووهان (چین)


برج مرکزی ووهان
سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 443.1 متر (1454 فوت) - 88 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - مسکونی - اداری

مرکز ووهان آسمان‌خراشی در ووهان در نزدیکی ایستگاه تجاری ووهان در منطقه جیانگ‌هان، ووهان، هوبی، چین است.  ساخت و ساز آسمان خراش در سال 2011 آغاز شد و تا سال 2019 به پایان رسید. اکنون این بلندترین ساختمان در چین مرکزی و اولین ساختمان در ووهان است که بیش از 400 متر (1300 فوت) ارتفاع دارد. مرکز ووهان که در پرجمعیت‌ترین شهر مرکز چین واقع شده است، یک مرکز توسعه با کاربری مختلط است. این مگا برج 88 طبقه و 430 متری دارای مساحت کلی 321400 متر مربع است و به صورت افقی طبقه بندی شده است، با دفاتر در طبقات پایین، آپارتمان های مسکونی در بالا و یک هتل پنج ستاره در بالا. مرکز ووهان بلندترین ساختمان در مرکز چین و نقطه عطفی در استان هوبی است.

ووهان اغلب به عنوان نسخه شرقی شیکاگو در نظر گرفته می شود، زیرا در مرکز چین قرار دارد، همانطور که شیکاگو در نقطه مشابهی در ایالات متحده واقع شده است و دارای مساحت قابل توجهی از دریاچه ها است و اکنون، آسمان خراش های بیشتری پیدا می کند، دقیقاً بسیار مشابه. به شیکاگو از نظر تعداد آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده، پس از این سال‌ها رونق ساخت‌وساز، شروع به پیشی گرفتن از شیکاگو می‌کند، در حالی که شیکاگو برای مدت طولانی ساکت بوده است، اگرچه یک ابر بلند 362 متری در حال ساخت است، اما هنوز نمی‌تواند به طور موقت به ووهان برسد.

برج مرکزی ووهان


23- برج ویلیس (Willis Tower) در شیکاگو (ایالات متحده آمریکا)


برج ویلیس
سال پایان ساخت: 1974 - ارتفاع: 442.1 متر (1451 فوت) - 108 طبقه - متریال مورد استفاده: فولاد

کاربری: اداری

آسمان خراش سیاه با 2 آنتن بلند: برج ویلیس افق شیکاگو را مانند هیچ ساختمان دیگری تعریف می کند. این سازه دارای 110 طبقه و ارتفاع چشمگیر 1450 فوت است. زمانی که این برج در سال 1973 افتتاح شد، بلندترین ساختمان جهان بود. این برج در ابتدا به عنوان برج سیرز شناخته می شد و بنابراین به نام شرکت سازنده آن: سیرز روباک و شرکت نامگذاری شد. حتی زمانی که این شرکت در اواخر دهه 1980 نقل مکان کرد، این برج هنوز به عنوان برج سیرز شناخته می شد. با این حال، در سال 2009، به دلیل قرارداد اجاره با هلدینگ گروه ویلیس، این برج به برج ویلیس تغییر نام داد.

با حدود 25000 بازدید کننده در روز، برج ویلیس یکی از جاذبه های برتر شیکاگو است. یک آسانسور پرسرعت بازدیدکنندگان را در کمترین زمان به طبقه 103 می رساند، جایی که Skydeck مناظر وسیعی از کل شهر ارائه می دهد. با شانس، شما قادر خواهید بود 4 ایالت مختلف را ببینید: میشیگان، ایندیانا، ویسکانسین و البته خود ایلینوی. تاقچه واقعاً دیدنی است: 2 مکعب شیشه ای 4.3 فوت از نمای برج بیرون زده اند. پایین لبه نیز از شیشه ساخته شده است که به شما امکان می دهد مستقیماً از ارتفاعی سرگیجه آور به پایین نگاه کنید. مردم در خیابان بسیار پایین تر به سختی بزرگتر از فیگورهای کوچک لگو به نظر می رسند.

برج ویلیس

24- کی کی 100 (KK100) در شنزن (چین)


برج KK100
سال پایان ساخت: 2011 - ارتفاع: 441.8 متر (1449 فوت) - 98 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

این برج 100 طبقه و 441.8 متری که بیش از 210000 متر مربع مساحت دارد بخشی از طرح اصلی برای توسعه مختلط 417000 متر مربع است. این توسعه شامل پنج ساختمان مسکونی و دو ساختمان تجاری است. طبقات برج به سه عملکرد عمده تقسیم می شود. طبقات از سطح 4 تا 72 دارای 173000 متر مربع فضای اداری درجه A هستند در حالی که بالاترین سطوح از 75 تا 100 توسط یک هتل 6 ستاره سنت رجیس به مساحت 35000 متر مربع با یک باغ آسمانی لعاب مانند کلیسای جامع اشغال می شود. توسط فعالیت های مختلف یکی از ویژگی های طراحی نمای ساختمان منحنی است. 

این فرم به چشمه یا چشمه اشاره دارد و به معنای ثروت و رفاه شنژن است. آرایش ستون محیطی برای هر سطح یک محیط کاری بدون مانع و مناظر خیره کننده به سمت لیژی و پارک رنمین و همچنین در سراسر شنژن و فراتر از آن فراهم می کند. از چاپ معمولی فوت مربع استفاده نمی کند. نماهای شرقی/غربی باریک تر و کمی گشادتر هستند، بنابراین صفحات کف اداری کمی بزرگتر و نماهای جنوبی/شمالی که رو به هنگ کنگ و مرداب های مایپو هستند عریض تر هستند. باریک بودن چالش‌های خاصی را به همراه دارد، به ویژه نسبت نوسان یا رانش و استحکام برج و عملکرد عناصر کلیدی. به جای قرار دادن ژنراتورها در بالای ساختمان، سقف توسط یک دیوار پرده ای صاف لعابدار منحنی و ساختار فولادی تشکیل شده است.

برج KK100


25- مرکز تجارت جهانی گوانگژو (Guangzhou International Finance Center) در گوانگژو (چین)


برج مرکز تجارت جهانی گوانگژو
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 438.6 متر (1439 فوت) - 103 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

از مارس 2018، این ساختمان بلندترین ساختمان جهان با یک سکوی هلی‌کوپتر روی پشت بام با ارتفاع 439 متر است. 1439 فوت) ارتفاع دارد. دومین ساختمان بلند جهان با یک بالگرد روی پشت بام نیز در سال 2010 تکمیل شد: برج III مرکز تجارت جهانی چین در پکن.، که بالگرد روی پشت بام آن 330 متر (1083 فوت) ارتفاع دارد. هر دو ساختمان بلندتر از برج بانک ایالات متحده ، دارنده رکورد قبلی از سال 1989 تا 2010، که بالگرد روی پشت بام آن تنها 310.3 متر (1018 فوت) ارتفاع دارد، هستند. این ساختمان به شکل مثلثی شکل و دارای ارتفاعات منحنی مضاعف است. 

یک ویژگی متمایز ساختار دیاگرید در اطراف محیط ساختمان است که میزان فولاد مورد نیاز برای سازه را به شدت کاهش می دهد. توسعه ساختمان 103 طبقه در آب و هوای طوفان در سواحل جنوبی چین چالش های بزرگی را برای مهندسان طراح آروپ ایجاد کرد. تجزیه و تحلیل کامپیوتری گسترده ای برای یافتن هندسه بهینه برای مورب ها، و همچنین طرح کف، در رابطه با منحنی ارتفاع و پروفیل ساختمان انجام شد.

برج مرکز تجارت جهانی گوانگژو

26- برج استاینوی (111 West 57th Street) در نیویورک سیتی (ایالات متحده آمریکا)


برج استاینوی
سال پایان ساخت: ۲۰۲۱ - ارتفاع: ۴۳۵.۳ متر (۱۴۲۸ فوت) - ۸۴ طبقه - متریال مورد استفاده: فولاد و بتن

کاربری: مسکونی

برج استاینوی دارای رتبه بیست و ششم در میان برج های بلند جهان رخ نمایی می کند و به عنوان سومین برج بلند ایالات متحده آمریکا، بالا تر از آسمان خراش های دیگر این کشور نامی جدید محسوب می شود. برج استاینوی یک آسمان خراش فوق بلند و لوکس در منطقه منهتن نیویورک سیتی است که در سال ۲۰۲۱ به بهره برداری رسیده است. این آسمان خراش ۸۴ طبقه دارای طراحی بسیار منحصر به فردی است و قطعا یکی از زیبا ترین و خاص ترین آسمان خراش های دارای کاربری مسکونی در سطح جهان شناخته خواهد شد. طراحی و توسعه این آسمان خراش خاص دارای حواشی و جنجال های بسیار زیادی بوده است و قطعا بعد از این هم حواشی دیگری دامن گیر پیمانکاران، سرمایه گذاران و مالکان واحد های مسکونی این برج خواهد بود. به عنوان مثال می توان به شکایت هایی که علیه پیمانکاران و توسعه دهندگان توسط کارگزاران بازاریابی واحد های این برج تنظیم و ثبت شده است اشاره کرد.

برج استاینوی


27- وان وندربیلت (One Vanderbilt Avenue) در نیویورک سیتی (ایالات متحده آمریکا)


برج وان وندربیلت
سال پایان ساخت: ۲۰۲۰ - ارتفاع: ۴۲۷ متر (۱۴۰۱ فوت) - ۶۲ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

وان وندربیلت در کنار آسمان خراش های دیگری چون ساختمان کرایسلر و آسمان خراش امپایر استیت، نقطه عطفی در شهر سازی و خصوصا در صنعت برج سازی منطقه منهتن هستند. این پروژه تجربه شهروندی منطقه بزرگ مرکزی را تغییر می‌دهد و فضای اداری پیشرفته و مسیرهای قابل دسترس جدید را به یکی از بزرگترین قطب‌های حمل و نقل شهر معرفی می‌کند. پایه ساختمان به توالی فضایی گرند سنترال می پیوندد و آستانی به شهر را تشکیل می دهد و روزانه هزاران مسافر را خوشامد می گوید. یک مجموعه یکپارچه از شرایط پایین تر، اتصال به ترمینال و یک میدان عابر پیاده فعال با مساحت 14000 فوت مربع در خیابان واندربیلت را ارائه می دهد.

 تا سال 2022، این برج به طور کامل از طرح جدید دسترسی به سمت شرق پشتیبانی می کند، که خدمات راه آهن لانگ آیلند (LIRR) را به گرند سنترال گسترش می دهد. به طور رسمی، انبوه سازی ساختمان شامل چهار حجم به هم پیوسته و باریک است که به سمت آسمان مارپیچ می شوند، شکلی زیبا و متناسب با ساختمان کرایسلر در مجاورت. در پایه، مجموعه‌ای از برش‌های زاویه‌دار، یک راهپیمایی بصری را به سمت گرند سنترال سازماندهی می‌کند، و گوشه واندربیلت قرنیز باشکوه ترمینال را نشان می‌دهد: منظره‌ای که برای نزدیک به یک قرن مسدود شده است.

برج وان وندربیلت

28- مرکز تجارت بین المللی دونگوان (Dongguan International Trade Center 1) در دونگوان (چین)


برج مرکز تجارت بین المللی دونگوان
سال پایان ساخت: ۲۰۲۱ - ارتفاع: ۴۲۶.۹ متر (۱۴۰۱ فوت) - ۸۵ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

مرکز تجارت بین المللی دونگوان در گوانگدونگ  چین به عنوان بیست و هشتمین برج بلند دنیا، بیستمین برج بلند آسیا، پانزدهمین برج بلند چین و اولین برج بلند دونگوان شناخته شده است که طراحی و توسعه این پروژه در سال ۲۰۱۲ کلید خورد، عوامل اجرایی و شروع پیمانکاری پروژه در سال ۲۰۱۴ رقم خورد و نهایتا این پروژه پس از سال ها تلاش و زحمت در سال ۲۰۲۱ به بهره برداری رسید. چین به عنوان کشوری که در سال های اخیر رشد بسیار زیادی در اقتصاد کلان را تجربه کرده است از صنعت ساخت و ساز و برج سازی به عنوان موتور محرکی برای توسعه اقتصادی و ایجاد شغل استفاده کرده است. مرکز تجارت بین المللی دونگوان را می توان نماینده گوانگدونگ در رتبه بندی بین المللی بلند ترین آسمان خراش های جهان دانست.

برج مرکز تجارت بین المللی دونگوان


29- ۴۳۲ خیابان پارک (432 Park Avenue) در نیویورک سیتی (ایالات متحده آمریکا)


برج ۴۳۲ خیابان پارک
سال پایان ساخت: ۲۰۱۵ - ارتفاع: ۴۲۵.۷ متر (۱۳۹۷ فوت) - ۸۵ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: مسکونی

خیابان 432 پارک یک آسمان خراش مسکونی در خیابان 57 و خیابان پارک در مرکز شهر منهتن در شهر نیویورک است که مشرف به پارک مرکزی است . این برج با ارتفاع 1396 فوت (425.5 متر) توسط CIM Group و Harry B. Macklowe ساخته شد و توسط Rafael Viñoly طراحی شد . بخشی از ردیف اعیان نشین نیویورک سیتی، خیابان 432 پارک، دارای برخی از گران‌ ترین اقامتگاه‌ های شهر است که میانگین واحد آن ده‌ها میلیون دلار به فروش می‌ رسد. 

در زمان تکمیل، خیابان 432 پارک سومین ساختمان بلند در ایالات متحده بود. بلند ترین ساختمان مسکونی در جهان . از سال 2020 ، این ساختمان ششمین ساختمان بلند در ایالات متحده، پنجمین ساختمان بلند در شهر نیویورک و سومین ساختمان بلند مسکونی در جهان است. خیابان پارک 432 دارای 85 طبقه بالای زمین است: یک نیم طبقه و 84 طبقه. نمای بیرونی برج شبکه ای از بتن ریخته شده در محل ساخته شده از سیمان پرتلند سفید است . این برج به بلوک های 12 طبقه تقسیم شده است که توسط فضاهای مکانیکی دو طبقه باز جدا شده اند که به بادهای باد اجازه عبور از ساختمان را می دهد. دارای 125 کاندومینیوم و امکانات رفاهی مانند رستوران خصوصی برای ساکنین است. 

این آسمان‌خراش هم از طرف متخصصان و هم از عموم مردم، با نظراتی در مورد ظریف بودن و نمادین آن به‌عنوان اقامتگاهی برای ثروتمندان فوق‌العاده، نظرات متفاوتی دریافت کرده است. خیابان پارک 432 در محل هتل سابق Drake واقع شده است که در سال 2006 به Macklowe فروخته شد. طرح های ساخت و ساز برای خیابان پارک 432 در سال 2011 تصویب شد و کاوش ها در سال بعد آغاز شد. فروش در خیابان 432 پارک در سال 2013 راه اندازی شد. این ساختمان در اکتبر 2014 تکمیل شد و به طور رسمی در سال 2015 تکمیل شد. پس از تکمیل ساختمان، ساکنان از مشکلات مکانیکی و ساختاری شکایت کردند که منجر به شکایت در اواخر سال 2021 شد.

برج ۴۳۲ خیابان پارک


30- مارینا ۱۰۱ (Marina 101) در دبی (امارات متحده عربی)


برج مارینا ۱۰۱
سال پایان ساخت: ۲۰۱۷ - ارتفاع: ۴۲۵ متر (۱۳۹۴ فوت) - ۱۰۱ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: مسکونی - هتل

مارینا 101 یک آسمان خراش در دبی ، امارات متحده عربی است که در منطقه مارینا دبی واقع شده است. این ساختمان با 101 طبقه ارتفاع و 425 متر (1394 فوت) دومین ساختمان بلند در امارات متحده عربی است و تنها پس از برج خلیفه است . از سال 2020، مارینا 101 همچنین سی امین ساختمان بلند در جهان است . ساخت و ساز در سال 2007 آغاز شد و در ابتدا برای سال 2014 برنامه ریزی شد. این ساختمان توسط دفتر ملی مهندسی طراحی شده است و ساخت آن توسط کنگلومرا ترکیه TAV Construction انجام شده است.

33 طبقه اول آسمان خراش برای میزبانی یک هتل 5 ستاره هارد راک با 281 اتاق طراحی شده است، در حالی که طبقات از 34 تا 100 دارای آپارتمان های مسکونی است. به غیر از پنج رستوران در برج هتل، 252 آپارتمان یک خوابه، 204 آپارتمان دو خوابه و 42 آپارتمان سه خوابه با 6 پنت هاوس دوبلکس از طبقه 97 تا 100 وجود دارد. طبقه 101 آسمان خراش دارای یک سالن کلوپ، رستوران و یک فروشگاه کالای Rock Shop است. مارینا ۱۰۱ سی امین برج بلند دنیا، سومین برج بلند خاور میانه، دومین برج بلند امارات متحده عربی و دبی است. پروژه اولیه طراحی و توسعه آسمان خراش مارینا ۱۰۱ در سال ۲۰۰۵ رقم خورد و در پروژه اجرایی ساخت و ساز در سال ۲۰۰۶ شروع شد و نهایتا پس از مدت ها کش و قوس و فراز و فرود های اقتصادی در سال ۲۰۱۷ به بهره برداری رسید.

برج مارینا ۱۰۱

31- برج و هتل بین‌المللی ترامپ (شیکاگو) (Trump International Hotel and Tower Chicago) در شیکاگو (ایالات متحده آمریکا)


برج و هتل بین‌المللی ترامپ
سال پایان ساخت: ۲۰۰۹ - ارتفاع: ۴۲۳.۲ متر (۱۳۸۹ فوت) - ۹۸ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: مسکونی - هتل

هتل بین المللی ترامپ و برج یک آسمان خراش است محل سکونت هتل در مرکز شهر شیکاگو ، ایلینوی است. این ساختمان که به نام دونالد ترامپ نامگذاری شده است توسط معمار آدریان اسمیت از Skidmore، Owings و Merrill طراحی شده است . بوویس اجارة ساخته شده ساختار 98-داستان، که به ارتفاع 1388 فوت (423.2 متر) از جمله منار مخروطی آن، سقف خود می رسد با شکوه در 1171 فوت (357 متر) است. این در کنار شاخه اصلی رودخانه شیکاگو ، با نمایی از ورودی دریاچه میشیگان فراتر از مجموعه ای از پل های روی رودخانه است. زمانی که برنده شد، ساختمان تبلیغاتی دریافت کردفصل اول برنامه تلویزیونی واقعی The Apprentice ، بیل رانچیچ ، مدیریت ساخت برج را به مدیریت یک Rancho Palos Verdes و "Trump National Golf Course & Resort" در لس آنجلس انتخاب کرد .  بلندترین ساختمان جهان تبدیل می‌شود ، اما پس از حملات 11 سپتامبر همان سال، معماران طرح‌های ساختمان را کاهش دادند و طراحی آن چندین بار اصلاح شد. هنگامی که در سال 2009 در صدر قرار گرفت، هفتمین ساختمان بلند در ایالات متحده شد.

این ساختمان از مرکز جان هنکاک شهر به عنوان ساختمان دارای بالاترین محل سکونت (آپارتمان یا کاندو) در جهان پیشی گرفت و برای مدت کوتاهی این عنوان را تا پایان ساخت برج خلیفه حفظ کرد. طراحی ساختمان شامل، از پایه، فضای خرده فروشی، گاراژ پارکینگ، هتل و کاندومینیوم است . این هتل 339 اتاقه با امکانات و خدمات محدود در 30 ژانویه 2009 برای کسب و کار افتتاح شد، سپس در 28 آوریل اقامت کامل و خدمات ارائه شد. ساختمان در اواخر سال 2008 تکمیل شد و ساخت و ساز در سال 2009 به پایان رسید. Sixteen یکی از پنج رستوران در شیکاگو بود. با حداقل رتبه دو ستاره راهنمای میشلین در سال 2016 و یکی از سه رستوران پنج ستاره با رتبه فوربس در شهر تا زمانی که در سال 2018 بسته شد. این اسپا یکی از شش رستوران با حداقل رتبه چهار ستاره فوربس در شیکاگو است. منطقه در سال 2015

برج و هتل بین‌المللی ترامپ

32- برج جین مائو (Jin Mao Tower) در شانگهای (چین)


برج جین مائو
سال پایان ساخت: ۱۹۹۹ - ارتفاع: ۴۲۰.۵ متر (۱۳۸۰ فوت) - ۸۸ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

این ساختمان دارای 3 ورودی اصلی به لابی است : دو ورودی برای بخش اداری و یکی برای هتل. زیرزمین دارای آسانسورهای سریع السیر به عرشه دیدبانی و یک پارکینگ برای 600 وسیله نقلیه و 7500 دوچرخه است. در مجموع، 61 آسانسور میتسوبیشی و 19 پله برقی بازدیدکنندگان را در سراسر ساختمان حمل می کنند. سطوح 51، 52، و 89-93 طبقات مکانیکی هستند که فقط با آسانسورهای خدماتی قابل دسترسی هستند. زیرزمین 3 طبقه دارای فودکورت است، در حالی که دو طبقه اول شامل سالن کنفرانس و ضیافت هایت است . شش طبقه اول شامل یک مرکز خرید، رستوران ها، و کلوپ های شبانه، شامل Pu-J's است.

پایین تر از 50 طبقه (در 4 بخش اول برج) هستند تا از 123000 متر ساخته شده 2 (1320000 فوت مربع) از دفاتر، به 5 منطقه آسانسور (3/6، 7/17، 18-29، 30-40 تقسیم و 41-50). فضاهای اداری پلان باز (بدون ستون)، با ارتفاع ناخالص از کف به طبقه 4 متر (13.1 فوت) و ارتفاع خالص 2.7 متر (8 فوت 10 اینچ) هستند. اسکای واک، یک 1520 متر 2 (16،400 فوت مربع) داخلی عرشه مشاهده با ظرفیت 1،000+ مردم، اشغال طبقه 88 از ساختمان. علاوه بر مناظر پانوراما از شانگهای، نمای بالایی از آتریوم هتل زیر را ارائه می دهد. همچنین شامل یک اداره پست کوچک است . دسترسی از طریق دو آسانسور سریع السیر از زیرزمین انجام می شود که با سرعت 9.1 متر بر ثانیه حرکت می کنند و رسیدن به بالای آن 45 ثانیه طول می کشد. از سال 2009، پذیرش در طبقه 88 برای بزرگسالان 88 RMB و برای کودکان 45 RMB هزینه دارد.

برج جین مائو

33- برج شاهزاده (Princess Tower) در دبی (امارات متحده عربی)


برج شاهزاده
سال پایان ساخت: ۲۰۱۲ - ارتفاع: ۴۱۳.۴ متر (۱۳۵۶ فوت) - ۱۰۱ طبقه - متریال مورد استفاده: فولاد - بتن

کاربری: مسکونی

مهندسي برج توسط سيد مجيد هاشمي به عنوان مهندس ارشد سازه و معاون او محمدعلي علوعيلي انجام شد. این ساختمان شامل 763 واحد، 957 پارکینگ زیرزمینی (در شش طبقه) و هشت فروشگاه خرده فروشی است. این ساختمان تکمیل شد و تحویل داده شده توسط توسعه دهنده آن، ها tameer هولدینگز، در سپتامبر 2012. این توسعه در 107 طبقه است و شامل طبقات زیرزمین، یک طبقه همکف و 100 سطح بالای زمین است. این توسعه همچنین دارای یک استخر شنای سرپوشیده، استخر شنا در فضای باز، سالن بدنسازی کامل، سونا، اتاق بخار، استودیوی ورزش، اتاق بازی های متعدد، منطقه بازی کودکان، سالن ضیافت و یک عرشه مشاهده در طبقه 97 با دسترسی Wifi است.

برج پرنسس در جاده الصفوح در دبی مارینا، منطقه ای ساحلی در دبی واقع شده است، این برج مستقیماً مشرف به خلیج فارس است بدون اینکه هیچ ساختمان دیگری جلوی مناظر را بگیرد. آسمان‌خراش‌های بسیار بلند دیگری در نزدیکی برج پرنسس ساخته شده‌اند که یک جنگل بتنی متراکم را تشکیل می‌دهند. برج پرنسس زمینی به مساحت 37410 فوت مربع را اشغال می کند، این برج دارای 101 طبقه بالای زمین و شش طبقه زیرزمینی است، مساحت کل ساختمان 171،175 متر مربع (1،842،512 فوت مربع) است. این برج دارای 763 آپارتمان لوکس از جمله آپارتمان های یک، دو، سه و چهار خوابه است که این آپارتمان ها طبقات 7 تا 94 ساختمان را به خود اختصاص داده اند. پنت هاوس ها در طبقه 96 قرار دارند. طبقه 97 بالاترین طبقه اشغال شده است که دارای منظره پانوراما از مارینا، نخل جمیرا و بقیه شهر است، طبقه برای چند منظوره است که برای برگزاری برخی رویدادهای تفریحی و تجاری استفاده می شود.

برج شاهزاده

34- برج الحمراء (Al Hamra Tower) در کویت (کویت)


برج الحمراء
سال پایان ساخت: ۲۰۱۱ - ارتفاع: ۴۱۲.۶ متر (۱۳۵۴ فوت) - ۸۰ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: اداری

حمرا برج است آسمان خراش در کویت ، کویت . این بلندترین ساختمان کویت است . ساخت و ساز آسمان خراش آغاز شده در سال 2005. این در سال 2011. به پایان رسید طراحی شده توسط شرکت های معماری اسکیدمور، اوینگز و مریل و رامشیر و Callison ، آن بلندترین آسمان خراش بتن حک شده در جهان است، و سی و ششم بلندترین ساختمان جهان با 414 متر (1358 فوت). این ساختمان از شیشه‌های پیچیده در شرق، شمال و غرب هم برای زیبایی‌شناسی و هم برای کاهش سطح بازتابی در نمای جنوبی استفاده می‌کند، که همچنین دارای سنگ آهک ژورا است. دیوارهای شعله ور که از زوایای جنوب غربی و جنوب شرقی هسته می رسد، تمام ارتفاع برج را در بر می گیرد و یک لابی بدون ستون به ارتفاع 24 متر وجود دارد. این منظره توسط Francis Landscapes طراحی شده است .

این برج در لیست بهترین اختراعات سال 2011 توسط مجله تایم قرار گرفت. تمایل به به حداکثر رساندن مناظر ساحلی و در عین حال به حداقل رساندن افزایش گرمای خورشیدی، الهام‌بخش شکل نامتقارن ساختمان است که لباس‌های سنتی بیشت کویتی‌ها را به یاد می‌آورد. خلوص شکل آن، که با یک عملیات ساده برداشتن بیان می شود، برج را به یک نشانگر جاودانه و زیبا در قلب شهر کویت تبدیل می کند. یک چهارم هر صفحه طبقه از ضلع جنوبی تراشیده شده و از غرب به شرق در ارتفاع ساختمان جابجا می شود. نتیجه، سنگی غنی و یکپارچه را در دیوار جنوبی نشان می‌دهد که توسط دیوارهای «روبانی» برازنده و پیچ‌خورده قاب شده است که به سمت آسمان حرکت می‌کند.

برج الحمراء

35- دو مرکز مالی بین المللی (Two International Finance Centre) در هنگ کنگ (هنگ کنگ)


برج دو مرکز مالی بین المللی
سال پایان ساخت: ۲۰۰۳ - ارتفاع: ۴۱۲ متر (۱۳۵۲ فوت) - ۸۸ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

با 88 طبقه و ارتفاع 415 متر، این پیشرفت در خط افق ساحلی هنگ کنگ بسیار برجسته است و یکی از 30 بلندترین ساختمان  در جهان است. پس از تکمیل، سومین مرتفع جهان بود. این برج مساحت ناخالصی به مساحت بیش از 180000 متر مربع محل اقامت اداری درجه A را فراهم می کند. آروپ خدمات مهندسی سازه، نما ، باد و ژئوتکنیک را به این پروژه ارائه کرد که برنده مجموعه ای از جوایز برای طراحی، فناوری و ساخت و ساز نوآورانه و برجسته شده است. ساختمان شاخص دارای حداقل ساختار برای به حداکثر رساندن نمای پانوراما است. 

قاب بندی کف به گونه ای است که در وجوه اصلی، یک دهانه شفاف 24 متری بین ستون های تکیه گاه وجود دارد که حداکثر فرصت ها را برای مناظر بدون مانع از این برج با موقعیت برجسته ایجاد می کند. این برج بزرگ برای مقاومت در برابر طوفان های قوی طراحی شده است که یکی از موارد مهم ساختمان های بلند در هنگ کنگ است. برای تسریع ساخت و ساز، چندین فن آوری نوآورانه به کار گرفته شد. پایه برج در یک سد به قطر 61 متر ساخته شده بود که امکان همپوشانی برنامه با ساخت زیرزمین پنج سطحی اطراف را فراهم می کرد. این طراحی همچنین امکان نصب عقب‌نشینی پایه‌های بیرونی را فراهم می‌آورد، و این امکان را فراهم می‌آورد که هسته خودبالا با حداقل وقفه در سطوح بیرون‌گر پیشرفت کند. این طرح چهار تا پنج ماه برای برنامه کلی ساخت و ساز صرفه جویی کرد.

برج دو مرکز مالی بین المللی

36- LCT برج لندمارک شارپ (LCT The Sharp Landmark Tower) در بوسان (کره جنوبی)


برج لندمارک شارپ LCT
سال پایان ساخت: ۲۰۱۹ - ارتفاع: ۴۱۱.۶ متر (۱۳۵۰ فوت) - ۱۰۱ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: هتل - اداری

Haeundae LCT The Sharp یک پروژه بزرگ توسعه شهری افتتاح شده در بوسان، کره جنوبی است. این برج که در ساحل محبوب Haeundae واقع شده است، شامل یک برج فوق‌العاده 411.6 متری با 101 طبقه و دو آسمان‌خراش مسکونی 85 طبقه است. این مجموعه دارای یک مجتمع تفریحی شهری در پایه است که دارای یک مرکز خرید، یک آبگرم چشمه آب گرم و یک پارک آبی است. این برج تاریخی دارای هتل های لوکس و مسکونی با مرکز همایش و رصدخانه خواهد بود. Haeundae LCT The Sharp تکمیل و در 17 نوامبر 2019 افتتاح شد.

برج لندمارک شارپ LCT

37- برج منابع گوانگشی چین (Guangxi China Resources Tower) در ناننینگ (چین)


برج منابع گوانگشی چین
سال پایان ساخت: ۲۰۲۰ - ارتفاع: ۴۰۲.۷ متر (۱۳۲۱ فوت) - ۸۶ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

برج منابع 403 متری گوانگشی چین در نانینگ، چین، مرکز استان گوانگشی، در امتداد خیابان مینزو در قلب منطقه رو به رشد Fengling واقع شده است. این برج با کاربری مختلط از طریق اتصالات زیرزمینی در سطح B1 به حمل و نقل عمومی و از طریق راهروهای عابر پیاده داخلی و خارجی به ترتیب در طبقه همکف و ششم به ساختمان های مجاور متصل می شود. پس از تکمیل، برج بلندترین ساختمان در نانینگ خواهد بود. طراحی این برج از کاربردهای متعدد آن ناشی شده است که شامل بیش از 170000 متر مربع فضای اداری کلاس A، نزدیک به 6000 متر مربع خرده فروشی و یک هتل شانگری لا با 336 کلید است.

انبوه شدن پله‌ها و مخروطی‌های ساختمان برای تطبیق صفحات طبقه متغییر انواع برنامه‌ها، که منجر به شکلی می‌شود که هم کارآمد و هم قابل شناسایی است. هندسه های زاویه دار نماها برای تقویت فرم کریستالی طراحی شده اند و عمودی بودن برج را جشن می گیرند. محفظه بیرونی که کاملاً در شیشه‌های با عملکرد بالا از کف تا سقف قرار گرفته است، دارای سایه‌بان‌های یکپارچه‌ای است که کنترل خورشیدی بیشتری را ارائه می‌کند و در عین حال نور طبیعی کافی را بدون ایجاد مانع از دید حفظ می‌کند. نما با کارایی بالا که مطابق با استانداردهای طلایی LEED-CS طراحی شده است، یکی از بسیاری از ویژگی هایی است که به طور کلی به منظور کاهش ردپای محیطی پروژه و در عین حال ارائه سطح جهانی راحتی و کیفیت یکپارچه شده است.

برج منابع گوانگشی چین

38- مرکز مالی بین‌المللی گویانگ (Guiyang International Financial Center T1) در گوئیانگ (چین)


برج مرکز مالی بین‌المللی گویانگ
سال پایان ساخت: ۲۰۲۰ - ارتفاع: ۴۰۱ متر (۱۳۱۶ فوت) - ۷۹ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

مرکز مالی بین‌المللی گویانگ یک برج دوقلو است که در اکتبر 2014 در گوئیانگ، مرکز استان گوئیژو رونمایی شد. در سال 2016، جمعیت آن در مناطق شهری 3،483،100 بوده است. این توسعه امیدوار است که شرکت های برتر بانکداری، بیمه، امنیت و صنعت اعتماد داخلی و خارجی را برای ایجاد یک مرکز بازار مالی و همچنین یک مرکز خدمات پشت صحنه مالی در گویانگ جمع کند. این برج دارای برنامه های مختلفی برای کاربران در مرکز است، از جمله فضای اداری، هتل، سالن رقص، رستوران ها، لابی های آسمان و میدان های عروسی. فضاهای هتل و ضیافت در طبقات 1 تا 40 قرار دارند. فضای اداری در طبقات بالای هتل ها قرار دارد. سیستم سازه ای یک ساختار لوله اسکلت هسته ای بتن مسلح با دگرگونی سطح بالا است. برای عملکرد لرزه ای، یک اتصال مقاوم در برابر زلزله بین ساختمان 1 و سکوی آن قرار می گیرد تا ساختمان به دو واحد سازه ای مجزا تقسیم شود. تمامی شرایط پروژه سیستم های کف بتن آرمه ریخته گری در محل است که بالاترین ساختمان تمام بتن آرمه در چین است.

برج مرکز مالی بین‌المللی گویانگ

39- برج منابع چین (China Resources Headquarters) در شنزن (چین)


برج منابع چین
سال پایان ساخت: ۲۰۱۹ - ارتفاع: ۳۹۲.۵ متر (۱۲۸۸ فوت) - ۶۸ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج منابع چین که به بامبوی چشمه نیز معروف است، با ۳۹۲ متر ارتفاع، سومین نقطه عطفی در شنژن ، در منطقه گوانگدونگ چین است. بیش از 268000 متر مربع از فضاهای اداری، خرده فروشی، مسکونی، عمومی و فضای سبز را با اسکله شهر ترکیب می کند و به این ترتیب بافت شهری را احیا می کند. China Resources Holdings Company Ltd، که در این برج مستقر است، یک شرکت دولتی چینی است که مشاغل متنوعی را مدیریت می کند که عمدتاً مربوط به صادرات محصولات چینی به هنگ کنگ است، از مواد غذایی و خرده فروشی تا انرژی و مصالح ساختمانی. این برج، گل سرسبد شرکت Kohn Pedersen Fox  Associates که در سطح بین‌المللی شناخته شده است 

طرحی را مجسم می‌کند که به دلیل ویژگی نوآورانه و خلوص هندسی آن متمایز است و پیامی فرهنگی در مورد تاریخچه و رشد شرکت منتقل می‌کند. ساختار سبک با الهام از جوانه بامبو زمستانی، فضای داخلی بدون ستون را امکان پذیر می کند که به طور کامل نیازهای یک تجارت متنوع را برآورده می کند. اتاق آسمان، واقع در بالای برج، فضای مخروطی شکلی شبیه به کلیسای جامع است که منظره ای نفس گیر از مناره را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد .

 برج منابع چین در واقع یکی از آسمان خراش های کمیاب در جهان است که بازدیدکنندگان می توانند به بالاترین نقطه برسند. نیس، با نصب 4100 واحد از موتورهای لوله‌ای Era Inn Action برای اتوماسیون سیستم‌های سایه‌انداز خورشیدی، بدون محدودیت دید 360 درجه ساختمان، کاملاً به الزامات مدیریت نور ایده‌آل پاسخ می‌دهد. سانی سان، مدیر کل نیس شانگهای ، می‌گوید: «این افتخاری است که نیس می‌تواند رشد خود را در قاره آسیا بهبود بخشد. حضور در کنار محصولات ما در چنین زمینه‌ای آوانگارد، تأیید دیگری بر تعهد ما به ارائه همیشه بهترین محصول به مشتری است . Era Inn یک سیستم هوشمند و همه کاره خوب برای مدیریت بهتر نور طبیعی و بهینه سازی بهره وری انرژی ساختمان ها است . Era Inn که برای حداکثر سکوت طراحی شده است، طیف کاملی برای اتوماسیون پرده های داخلی است تا از رفاه در هر محیطی اطمینان حاصل کند.

برج منابع چین


40- ۲۳ مارینا (23 Marina) در دبی (امارات متحده عربی)


برج مارینا 23
سال پایان ساخت: ۲۰۱۲ - ارتفاع: ۳۹۲.۴ متر (۱۲۸۷ فوت) - ۸۸ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: مسکونی

مارینا یک آسمان خراش مسکونی 88 طبقه در دبی مارینا است . ساخت این ساختمان در سال 2006 آغاز شد و در سال 2012 توسط شرکت Hircon International LLC به پایان رسید . این پروژه که بر روی یک سکو ساخته شده است دارای یک سالن ورودی 6 طبقه با طرح های کفپوش هندسی و دیوارهای شیشه ای رنگی است. فضای لابی شیشه ای در طبقه همکف با استخر روباز خیره کننده تکمیل می شود. یک مجسمه آبشاری پشت میز نگهبانی وجود دارد. با یک ساختار شبیه یک قلم توپ نقطه، 23 مارینا، دبی دارای tastefully مدل دهید 2 و 3 خوابه آپارتمان همراه با واحد دوبلکس 4 خوابه . دومی دارای آسانسورهای خصوصی و بالکن های مثلثی با استخرهای غوطه ور است.

 سایر امکانات برج شامل استخر بازی کودکان، باشگاه سلامت، اسپا و پیست دویدن است. پیدا کردن پارکینگ در برج مارینا 23 راحت است زیرا 574 جای پارک وجود دارد . بازدیدکنندگان می توانند از پارکینگ های پولی تعیین شده در محله استفاده کنند. 341 فضا در زیرزمین و 233 فضا در سکو، سطوح زمین وجود دارد. می توان 62 آسانسور پرسرعت را در برج 23 مارینا یافت که حداکثر سرعت آنها به 8 متر بر ثانیه می رسد. دوبلکس های 4 خوابه دارای آسانسور خصوصی هستند. امکانات ویژه برای معلولان نیز در برج موجود است. همه آپارتمان های برج مارینا 23 دارای پنجره های دو جداره رنگی هستند. برق پشتیبان وجود دارد و کارکنان امنیتی به صورت 24 ساعته در خدمت هستند. 

ساکنان می توانند برای حفظ تناسب اندام و سلامت خود یک باشگاه سلامت در ساختمان پیدا کنند. همچنین می توانید یکی پیدا چشمه های معدنی در سه سطح 23 مارینا برج. با هفت استخر بزرگ ، ساکنین هرگز مجبور نخواهند شد برای شنای خوب و آرام به جای دیگری بروند. صاحبان دوبلکس یک استخر آب گرم خصوصی به سبک جکوزی در بالکن پیدا خواهند کرد. استخر سرپوشیده و بیرونی روی سکو با یک دیوار شیشه ای از هم جدا شده است. بسیاری از امکانات سبک زندگی در برج 23 مارینا برای ساکنان در دسترس است. به دلیل نزدیکی به متروی دبی، ساکنین می توانند به راحتی به مکان های تفریحی اطراف سفر کنند. این منطقه دارای بسیاری از فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کودکان است، مانند یک منطقه بازی و استخر.

برج مارینا 23

41- سیتیک پلازا (CITIC Plaza) در گوانگژو (چین)


برج سیتیک پلازا
سال پایان ساخت: ۱۹۹۶ - ارتفاع: ۳۹۰.۲ متر (۱۲۸۰ فوت) - ۸۰ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

CITIC Plaza یک ساختمان بلند 80 طبقه یا آسمان خراش است که در گوانگژو ساخته شده است ، در منطقه در حال رشد و گسترش Tianhe واقع شده است ، این بخشی از مجموعه ای به همین نام است که از دو ساختمان مسکونی 38 طبقه نیز تشکیل شده است. نزدیکی آن شامل یک ایستگاه قطار جدید، یک ایستگاه مترو جدید و مرکز ورزشی تیانه است که در آن ششمین بازی ملی برگزار شد. نزدیکی آن شامل یک ایستگاه قطار جدید، یک ایستگاه مترو جدید و مرکز ورزشی تیانه است که در آن ششمین بازی ملی برگزار شد. ارتفاع ساختاری آن 391 متر (1283 فوت) شامل دو آنتن بلند مانند گلدسته در بالا است. هنگامی که در سال 1997 تکمیل شد، بلندترین ساختمان در جهان خارج از نیویورک و شیکاگو بود. 

در حال حاضر، در چین پس از ساختمان جین مائو در شانگهای و مرکز مالی بین المللی دو در هنگ کنگ، رتبه سوم و در رتبه بندی بلند رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است. با این حال، این بلندترین ساختمان بتنی در جهان است. مرکز خرید مملو از مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها است. درست خارج از میدان و پل زدن یک شکاف زیرزمینی بین ورودی پارکینگ، «Backstreet» است، یک رژه مینی خرید ارزان‌تر و رنگارنگ. ایستگاه جدید مترو و مرکز ورزشی تیانه که ششمین دوره بازی‌های ملی و بخش‌هایی از بازی‌های آسیایی آتی ۲۰۱۰ در آن برگزار می‌شود. این برج در همان محور دو ساختمان جدید در گوانگژو قرار دارد، اولین برج شرقی و غربی در شهر جدید ژوجیانگ و برج رصد مروارید است. اطراف آن را ساختمان های بلند دیگری احاطه کرده اند و نمادی از ثروت و اهمیت روزافزون گوانگژو است.

برج سیتیک پلازا

42- برج شوم ییپ (Shum Yip Upperhills Tower 1) در شنزن (چین)


برج شوم ییپ
سال پایان ساخت: ۲۰۲۰ - ارتفاع: ۳۸۸.۱ متر (۱۲۷۳ فوت) - ۸۰ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

برج 1 Shenzhen Shum-Yip Upperhills، بین پارک لوتوس هیل و پارک بیکن هیل، آسمان‌خراشی با کاربری مختلط در منطقه تجاری-مسکونی UpperHills است. این پروژه هر دو پارک را با پل های عابر پیاده مرتفعی که از جاده های شریانی عبور می کنند، پیوند می دهد. توسعه سطح بالا شامل دو برج اداری-هتل، یک مرکز خرید 3 طبقه و دو ساختمان مسکونی لوکس است. برج 1، بلندترین ساختمان توسعه، 80 طبقه بالاتر از خیابان قرار دارد. دارای فضاهای اداری برای شرکت های فناوری و شرکت های چندملیتی در 66 طبقه پایین، و همچنین یک هتل لوکس و امکانات رفاهی در طبقات بالا است.

برای دستیابی به منظره‌های بدون مانع از پارک‌های اطراف و امکان انعطاف‌پذیری معماری، صفحات کف بدون ستون هستند و شیشه‌های مجزای نما از کف تا سقف می‌شوند. این موفقیت مهندسی با ترکیب یک سازه مرکب با هسته بتن مسلح به دست می آید. دو ابر ستون فولادی بزرگ در هر گوشه برج قرار گرفته اند که با صفحات کف فولادی متصل می شوند و یک سیستم جانبی سفت ایجاد می کنند.

برج شوم ییپ

43- 30 یارد هادسون (30 Hudson Yards) در نیویورک سیتی (ایالات متحده آمریکا)


برج 30 یارد هادسون
سال پایان ساخت: ۲۰۱۹ - ارتفاع: ۳۸۷.۱ متر (۱۲۷۰ فوت) - ۷۳ طبقه - متریال مورد استفاده: فولاد

کاربری: اداری

هنگامی که وارد آسانسور می شوید، تنها 52 ثانیه طول می کشد تا به بالا بروید. در حرکت به سمت بالا، دیوارهای دارای خطوط ویدئویی انیمیشنی را پخش می‌کنند که با طرح یک معمار از خط افق شروع می‌شود و به تدریج با بالا رفتن ماشین پر شده و رندر می‌شود. پس از رسیدن به طبقه 100، مهمانان از یک بخش داخلی عبور می کنند و سپس به سکوی 7500 فوت مربعی در فضای باز که به سمت شرق پیش می آید، قدم می گذارند. در انتهای شمالی سکو، سفیدکننده‌های گرانیتی و پله‌هایی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن بنشینند و از منظره جنوب رودخانه هادسون، منهتن پایین و مجسمه آزادی دیدن کنند. به سمت بیرونی ترین گوشه سکو، دهانه شیشه ای مثلثی 225 فوت مربعی قرار دارد که تا خیابان های پایین به نظر می رسد. این مطمئنا یکی از محبوب ترین فرصت های عکاسی اج خواهد بود.

Edge مناظری را در همه جهات، از جمله شمال به پل جورج واشنگتن، پارک مرکزی، ارتفاعات ردیف میلیاردرها ارائه می دهد. از شرق به ساختمان محبوب امپایر استیت و کرایسلر بیلدینگ و وان واندربیلت . و از جنوب به مرکز تجارت جهانی وان و منطقه مالی، مرکز شهر بروکلین، جرسی سیتی و اقیانوس اطلس که از پل Verrazano-Narrows گذشته است.

برج 30 یارد هادسون

44- میدان هینگ (Shun Hing Square) در شنزن (چین)


برج میدان هینگ
سال پایان ساخت: ۱۹۹۶ - ارتفاع: ۳۸۴ متر (۱۲۶۰ فوت) - ۶۹ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

در سال‌های پایانی قرن بیستم، چین و مالزی اولین کشورهایی بودند که خارج از ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص دادند. میدان Shun Hing که در سال 1996 تکمیل شد، اولین آسمان‌خراش در شنزن، شهری در استان گوانگدونگ با جمعیتی نزدیک به 13 میلیون نفر در سال 2018 و بخشی از کلان شهر دلتای رودخانه مروارید بود. میدان Shun Hing اصولاً یک ساختمان اداری است، اگرچه طبقه بالای آن دارای یک سکوی دیدبانی به نام "دیوانگ گشت و گذار" است که هم مشرف به شهر است و هم تاریخ شنژن و هنگ کنگ را معرفی می کند. میدان Shun Hing با ارتفاع تنها 1260 فوت در سال 2011 توسط KK100 به عنوان بلندترین میدان شهر پیشی گرفت و از آن زمان به بعد توسط مرکز مالی پینگ آن، برج منابع چین و یک مجتمع مسکونی که شامل برج 1 Shum Yip Upperhills است، پیشی گرفت.

برج میدان هینگ

45- ایتون پلیس دالیان (Eton Place Dalian Tower 1) در دالیان (چین)


برج ایتون پلیس دالیان
سال پایان ساخت: ۲۰۱۶ - ارتفاع: ۳۸۳.۲ متر (۱۲۵۷ فوت) - ۸۰ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

شهر بندری دالیان که به سرعت در حال رشد است، یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق صنعتی چین با جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر، محل استقرار Eton Place Dalian است. مرکز یک مجتمع با کاربری مختلط در منطقه تجاری مرکزی. این توسعه یک "فلات شهری" با یک پارک عمومی در بالای یک تریبون خرده فروشی 5 طبقه شبیه به پارک یونیون اسکوئر نیویورک ایجاد می کند. برج اصلی که توسط شرکت آمریکایی NBBJ طراحی شده است، برنامه ای از فضای خرده فروشی، اداری و هتل را در 81 طبقه ترکیب می کند و شامل پنج "باغ آسمان" چند طبقه است. 

طراحی برج نشان دهنده تعهد شهر به محیط شهری و طبیعی متعادل است. یک دهلیز 60 طبقه که توسط دیوار پرده‌ای برجسته شده است که از فضا عبور می‌کند، فضای داخلی پر نور و مناظری از شهر، بندر و حومه اطراف را می‌سازد. سیستم ساختاری کامپوزیت توسط مهندس سازه آروپ از یک هسته بتن آرمه، ستون‌های بزرگ گوشه، ستون‌های محیطی فولادی و خرپاهای انتقالی در هر 15 طبقه استفاده می‌کند و یک صفحه کف داخلی کارآمد بدون ستون برای ادارات با عمق 11 متر ایجاد می‌کند.

برج ایتون پلیس دالیان

46- مرکز قرن لوگان 1 (Nanning Logan Century 1) در نانینگ (چین)


برج مرکز قرن لوگان
سال پایان ساخت: ۲۰۱۸ - ارتفاع: ۳۸۱.۳ متر (۱۲۵۱ فوت) - ۸۲ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

 سطح از سطح زمین)، یک مجتمع خرده فروشی 5 طبقه با فروشگاه های شاخص، یک بلوک 170 متری آپارتمان با خدمات پیشرفته است. برج 369 متری دفتر و برج هتل که از زمین بلند می شود، در آسمان شهر شکوفا می شود که نماد شکوفایی اقتصاد شهر نانینگ است. در بالای آن، فضاهای چهارتایی که نشان دهنده انگیزه گلبرگ است، یک لابی بزرگ آسمانی برای هتل 5 ستاره، گروه Selection by Starwood را در خود جای داده است. در بالای آن یک سکوی دید عمومی برای همه بازدیدکنندگان برای لذت بردن از منظره پانوراما از شهر وجود دارد. این هتل با ارائه 250 اتاق مهمان با عرض بیش از 5 متر برای هر یک، بخش باریک برج (منطقه مرتفع) را اشغال می کند. بقیه بخش عمده ساختمان زیر توسط فضای اداری با ارتفاع 4.2 متر از کف تا طبقه اشغال شده است که استانداردهای اداری درجه A در بازار محلی را برآورده می کند.

برای قرار دادن این توابع در یک برج منفرد نیاز به یک طراحی بسیار دقیق از هسته مرکزی است تا تمامی الزامات آسانسور برای مسافران و کالاها، خروج آتش و همچنین پشتیبانی ساختاری را برآورده کند. DLN توانست راه حلی را بدون به خطر انداختن کارایی ارائه دهد. آسانسورهای شاتل جداگانه برای عموم برای رسیدن به سکوی دید و مهمانان هتل برای رفتن به لابی آسمان وجود دارد. 3 منطقه آسانسور برای کاربران اداری. ورودی مستقل برای کارکنان هتل و غیره. با بهره گیری از اختلاف سطح در طبقه همکف، تفکیک لابی ها برای گروه های مختلف کاربران ذکر شده در بالا مشخص و سازماندهی شده است.

کل نمای بیرونی برای مصارف مختلف با طراحی کرتین وال با پره های عمودی آلومینیومی یکپارچه شده است. این باله‌ها نه تنها تزئینی هستند، بلکه باعث کاهش افزایش گرمای خورشیدی با برآمدگی 300 می‌شوند. تون رنگ کل توسعه از سفید تا خاکستری با رنگ خاکستری مایل به آبی برای شیشه بصری متغیر است. این بنا به عنوان یک قطعه معماری جاودانه، مانند نسیمی از طراحی مدرن در منطقه نانینگ، متمایز خواهد شد.

برج مرکز قرن لوگان

47- برج محمد بن راشد (Burj Mohammed Bin Rashid) در ابوظبی (امارات متحده عربی)


برج محمد بن راشد
سال پایان ساخت: ۲۰۱۴ - ارتفاع: ۳۸۱.۲ متر (۱۲۵۱ فوت) - ۸۸ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: مسکونی

هنگامی که تیم برای طراحی این توسعه 7.5 میلیون فوت مربعی با کاربری مختلط در سال 2006 منصوب شد، زیرزمین قبلاً حفاری شده بود و سازنده می خواست فوراً ساخت و ساز را آغاز کند. در عرض چهار ماه، WSP USA اطلاعات طراحی اولیه را برای صدور در مورد اولین شمع‌ها برای ساخت و ساز تهیه کرد و همچنان که طراحی ساختمان به طور موازی توسعه می‌یابد، به انتشار بسته‌های ساخت و ساز پیشرفته ادامه داد. قلب توسعه، بازار مرکزی بازسازی شده - بازار هوای آزاد شهر است. یک سکوی چند طبقه بازار، خرده فروشی، پارکینگ و یک هتل کم ارتفاع را ادغام می کند. و سایتی به مساحت 550000 فوت مربع شامل پل زدن بر روی یک خیابان اصلی را پوشش می دهد. در بالا یک جفت برج مدرن به چشم می خورد - یک برج اداری 58 طبقه و یک برج مسکونی 88 طبقه. برج دوم برج محمد بن راشد است.

برج محمد بن راشد

48- ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) در نیویورک سیتی (ایالات متحده آمریکا)


ساختمان امپایر استیت
سال پایان ساخت: ۱۹۳۱ - ارتفاع: ۳۸۱ متر (۱۲۵۰ فوت) - ۱۰۲ طبقه - متریال مورد استفاده: فولاد

کاربری: اداری

ساختمان امپایر استیت ، آسمان‌خراش فولادی 102 طبقه که در سال 1931 در شهر نیویورک تکمیل شد و تا سال 1971 بلندترین ساختمان جهان بود. ساختمان امپایر استیت در میدتاون منهتن ، در خیابان پنجم در خیابان 34 واقع شده است. این ساختمان یکی از متمایزترین و مشهورترین ساختمان‌ها در ایالات متحده است و یکی از بهترین نمونه‌های طراحی آرت دکو مدرنیستی است.  زمان ساخت آن رقابت شدیدی برای کسب عنوان بلندترین ساختمان جهان وجود داشت. ساختمان کرایسلر ادعا عنوان در سال 1929، و ساختمان امپایر استیت در سال 1931 کشف و ضبط، ارتفاع خود را که 1250 فوت (381 متر) حسن نیت ارائه میدهد از آن یاد منار مخروطی، که در ابتدا قرار بود به عنوان یک ایستگاه پهلوگیری کشتیهای هوایی برای خدمت می کنند.

 یک آنتن 222 فوتی (68 متری) در سال 1950 اضافه شد که ارتفاع کلی ساختمان را به 1472 فوت (449 متر) افزایش داد، اما در سال 1985 با تعویض آنتن ارتفاع به 1454 فوت (443 متر) کاهش یافت. (در آن زمان یک مرکز تجارت جهانی، که به طور رسمی در سال 1972 افتتاح شد، به بلندترین ساختمان در جهان تبدیل شده بود.) دو نفر اصلی پشت ساخت ساختمان امپایر استیت جان جی راسکوب و آل اسمیت بودند.

 راسکوب، یک غول تجاری خودساخته و رئیس سابق شرکت جنرال موتورزکمیته مالی، همراه با اسمیت، که فرماندار سابق دموکرات نیویورک بود، روی کاغذ یک جفت عجیب به نظر می رسید. به احتمال زیاد، دوستی پایدار آنها بر اساس شناخت متقابل داستان های منشأ مشابه آنها به عنوان فرزندان متولد شده در خانواده های مهاجر کاتولیک رومی شکل گرفته است. راسکوب و اسمیت می‌توانستند قدردانی از هیاهوی زیرکانه‌ای باشند که هرکدام قبل از ورود به چشمان عمومی آمریکا انجام می‌دادند. 

قبل از طرح ریزی برای ساختمان امپایر استیت در سال 1929، اسمیت راسکوب را برای خدمت به عنوان رئیس کمیته ملی دموکرات و مدیر کمپین خود برای دومین دوره ریاست جمهوری، در انتخابات ریاست جمهوری 1928 ایالات متحده ، استخدام کرد . شکست او به دست هربرت هوور، نامزد جمهوری خواه، تأیید کرد که کشور تمایلی به به خطر انداختن رونق اقتصادی دهه 1920 با انتخاب یک دموکرات نداشت. همچنین نشان داد که رأی دهندگان تمایلی به انتخاب یک کاتولیک رومی ندارند که به طور بالقوه ارزش های اکثریت پروتستان را تضعیف کند.

ساختمان امپایر استیت

49- اقامتگاه نخبگان (Elite Residence) در دبی (امارات متحده عربی)


برج اقامتگاه نخبگان
سال پایان ساخت: ۲۰۱۲ - ارتفاع: ۳۸۰.۵ متر (۱۲۴۸ فوت) - ۸۷ طبقه - متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: مسکونی

اقامتگاه نخبگان است supertall آسمانخراش در دبی ، امارات متحده عربی در دبی مارینا منطقه، مشرف یکی از جزایر نخل انسان ساخته شده، پالم جمیرا. این ساختمان 380.5 متر (1248 فوت) ارتفاع دارد و 87 طبقه دارد . از 91 طبقه، 76 طبقه برای 695 آپارتمان و 15 طبقه دیگر شامل امکانات رفاهی مانند پارکینگ ماشین، استخرهای شنا، اسپا، مناطق پذیرایی، باشگاه های سلامت، مرکز تجاری و سالن بدنسازی است. این آسمان خراش دارای 695 آپارتمان و 12 آسانسور است. این برج سومین ساختمان بلند مسکونی در جهان بود که در 21 ژانویه 2012 تکمیل شد.

برج اقامتگاه نخبگان


50- دابایهوی پلازا (Dabaihui Plaza) در شنزن (چین)


برج دابایهوی پلازا
سال پایان ساخت: ۲۰۲۱ - ارتفاع: ۳۷۵.۶ متر (۱۲۳۲ فوت) - ۷۰ طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: مسکونی - اداری

مرکز شنژن یک آسمان‌خراش فوق‌العاده در حال ساخت در شنژن ، گوانگدونگ ، چین است . ارتفاع آن 375.5 متر (1232 فوت) خواهد بود. ساخت و ساز در سال 2012 آغاز شد و انتظار می رود برای پایان دادن به در 2021.

برج دابایهوی پلازا

51- سنتر پلازا (Central Plaza) در هنگ کنگ (هنگ کنگ)


برج سنتر پلازا
سال پایان ساخت: ۱۹۹۲ _ ارتفاع: ۳۷۳.۹ متر (۱۲۲۷ فوت) _ ۷۸ طبقه _ متریال مورد استفاده: بتن
کاربری: اداری
 
سنترال پلازا یک آسمان خراش 78 طبقه با ارتفاع 374 متر (1227 فوت) است که در آگوست 1992 در خیابان هاربر 18، در وان چای در جزیره هنگ کنگ تکمیل شد. این برج سومین برج بلند شهر پس از 2 مرکز مالی بین المللی در مرکز و ICC در غرب کولون است. این بلندترین ساختمان در آسیا از سال 1992 تا 1996 بود، تا زمانی که میدان Shun Hing در شنژن، یک شهر همسایه ساخته شد. ساختمان مرکزی پلازا از پلان مثلثی شکل استفاده می کند. یک ساعت نئونی در بالای ساختمان وجود دارد که با نمایش رنگ های مختلف در فواصل پانزده دقیقه ای زمان را نشان می دهد. کلیسای اسکای سیتی که مرتفع ترین کلیسای جهان در داخل یک آسمان خراش است نیز در مرکز پلازا وجود دارد.

دو جزء پلازا مرکزی را تشکیل می دهند. اینها یک برج اداری مستقل و یک بلوک سکویی هستند که به آن متصل شده است. این برج بلند شامل 57 طبقه اداری، 5 طبقه کارخانه مکانیکی و یک لابی آسمان است. بالای برج نیز از 6 طبقه کارخانه مکانیکی و یک دکل برجی به ارتفاع 102 متر تشکیل شده است.

در سطح زمین، یک منطقه عمومی با باغ های زیبا، محوطه سازی شده، یک فواره و سنگفرش سنگ مصنوعی وجود دارد. شکل ساختمان تقریباً مثلثی است که سه گوشه آن به منظور ایجاد فضای اداری داخلی بهتر بریده شده است. اگرچه به عنوان یک جاذبه گردشگری در نظر گرفته نشده است، اما هنوز هم راهی عالی (و رایگان) برای لذت بردن از مناظر بر فراز بندر و مناظر سبز قله از پنجره های بزرگ طبقه 46 است. به لابی اصلی بروید، از پله برقی به طبقه اول بروید و با آسانسور سریع السیر به شماره 46 بروید. هرچند شب دیر وقت نروید، زیرا این مکان حوالی ساعت 8 شب تعطیل می شود.

برج سنتر پلازا

52- برج فدراسیون (Federation Tower) در مسکو (فدراسیون روسیه)


برج فدراسیون
سال پایان ساخت: ۲۰۱۶ _ ارتفاع: ۳۷۳.۷ متر (۱۲۲۶ فوت) _ ۹۳ طبقه _ متریال مورد استفاده: بتن

کاربری: اداری - مسکونی
 
برج فدراسیون مجموعه ای متشکل از دو آسمان خراش - برج 63 طبقه غربی و برج 97 طبقه شرقی - در قطعه 13 مرکز تجارت بین المللی مسکو در مسکو است. این دو برج روی یک پایه با کاربری مختلط قرار دارند. برج فدراسیون که شناخته‌شده‌ترین بنای بلندمرتبه در مسکو است، نمای به یاد ماندنی به شکل دو بادبان شیشه‌ای دارد که رو به روی یکدیگر قرار دارند. مجموعه برج فدراسیون تا 374 متر بالا می رود (در سال 2017 شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری - CTBUH - آن را به عنوان بلندترین آسمان خراش اروپا به رسمیت شناخت). این طراحی بر اساس مفهوم شهر عمودی است که برای اولین بار در تاریخ روسیه مدرن در اینجا تحقق یافت. هر یک از برج ها دارای ترکیبی از طبقات اداری و مسکونی است که با عملکردهای ورزشی و سرگرمی آمیخته شده است. 

ازاره شش طبقه نیز دارای دفاتر و یک گالری خرید است. اساس پایه های مجموعه برج فدراسیون یک دال بتنی عظیم است. هر دو ساختمان به دلیل پایداری خود بر یک هسته بتنی قدرتمند که دیوارهای آن 1.4 متر ضخامت دارند، و همچنین بر ستون های 25 محیطی که در تمام طول برج ها از پایه ها تا طبقات بالایی امتداد دارند، متکی هستند. هر ستون دارای پایه ای به ابعاد 2×1.4 متر است. در هر 25 تا 30 طبقه، طبقات بیرونی ساخته شده از سازه های فولادی با مقاومت بالا وجود دارد. نماها با استفاده از جدیدترین سیستم های شیشه ای لعاب کاری شده اند: سطح شیشه اشعه های خورشید را منعکس می کند و در عین حال دمای مطلوب را در ساختمان حفظ می کند. از نظر چگالی، شیشه به عملکرد حرارتی یک دیوار آجری نزدیک می شود. در زمانی که استفاده از فناوری دوم در برج فدراسیون آغاز شد.

برج فدراسیون

53- مرکز تجارت بین المللی دالیان (Dalian International Trade Center) در دالیان (چین)


مرکز تجارت بین المللی دالیان
سال پایان ساخت: ۲۰۱۹
ارتفاع: ۳۷۰.۲ متر (۱۲۱۴ فوت)
متریال مورد استفاده: کامپوزیت
کاربری: اداری - مسکونی
 
پروژه ساختمان مرکز تجارت جهانی دالیان در منطقه تجاری اصلی شهر دالیان در میدان دوستی کوهستان واقع شده است، پروژه مورد ساخت به ارتفاع 375 متر، 86 در طبقه همکف، 7 طبقه زیر زمین، مجموعه آپارتمان، دفاتر در سطح 5A ، تجاری و فرمت های دیگر به عنوان یکی از بیش از عملکرد مرکز منطقه ای زندگی شهرستان، و دالیان مترو خط 1 و خط بدون درز، پس از تکمیل تبدیل خواهد شد شهرستان اصلی شهر دالیان نقطه عطف شهرستان. در طبقه هشتاد و هفتم مرکز تجارت بین‌المللی دالیان، می‌توانید بندر دالیان و بندر زیبای الماس را در شمال ببینید؛ دونگ‌انگ جدید در شرق سرشار از سرزندگی است؛ در جنوب، کوه‌های در حال چرخش را می‌بینید. ، دریای آبی و جزایر ناهموار؛ با نگاهی به غرب، هزاران ساختمان سبز وجود دارد، پر از سبزه که ذهن شما را درگیر می کند، و دوجیائو دالیان منظره ای پانوراما دارد.

محتوای اصلی ساخت و ساز پروژه: کل سرمایه گذاری پروژه 5.6 میلیارد یوان است که مساحتی به وسعت 10950 متر مربع با مساحت کل ساخت و ساز 321213 متر مربع را پوشش می دهد. مساحت طبقات استاندارد حدود 2700 متر مربع است که از این میزان مساحت آپارتمان بین 90 تا 410 متر مربع است. طبقه 7 زیر زمین تا طبقه 2 زیرزمین پروژه پارکینگ، خانه زیرزمینی اول تا طبقه 6 بالای زمین مناطق تجاری، 8 تا 22، 24 تا 38، 40 تا 54 آپارتمان های مجلل و طبقات 56 تا 84 استاندارد بین المللی 5A درجه A هستند که بین کاراکترها نوشته شده است، طبقه 85 یک باشگاه لوکس است، سکوی هلیکوپتری روی پشت بام ساخته شده در زیر زمین و وسایل نقلیه زمینی می توانند حدود 700 واحد پارک کنند.

 مرکز تجارت بین المللی دالیان

54- بلوار آدرس (The Address Boulevard) در دبی (امارات متحده عربی)


برج بلوار آدرس
سال پایان ساخت: ۲۰۱۷
ارتفاع: ۳۷۰ متر (۱۲۱۴ فوت)
تعداد طبقات: ۷۳ طبقه
متریال مورد استفاده: کامپوزیت
کاربری: مسکونی - هتل - خرده فروشی
 
رستوران کنار هتل غذاهای لذیذ و متنوعی را برای مهمانان فراهم می کند. ساکنین می توانند در اینترنت گشت و گذار کنند. این هتل دارای اتاق های غیر سیگاری است. در صورت درخواست می توان صبحانه، غذا و نوشیدنی را به اتاق شما تحویل داد. ترانسفر از/به فرودگاه می تواند سازماندهی شود. یک پارکینگ برای حمل و نقل موتوری وجود دارد. یک سالن کنفرانس برای برگزاری رویدادهای تجاری مختلف و همچنین یک سالن ضیافت وجود دارد. میهمانان می توانند از خدمات نگهداری از کودکان برای کودکان استفاده کنند و برای فرزندان خود یک پرستار استخدام کنند. همه طرفداران حمام بخار قطعا از یک سونا در محل هتل استقبال می کنند.کارکنان اقامتگاه به زبان های چینی، تاگالوگ، روسی، ایتالیایی، انگلیسی، عربی صحبت می کنند.

برای بهترین اقامت، می توانید یکی از 11 اتاق این هتل را انتخاب کنید. دسته بندی اتاق های زیر برای مسافران در دسترس است: آپارتمان، سوئیت، دو نفره، استودیو. امکانات شامل مینی بار، صندوق امانات، تلفن، تهویه مطبوع، سشوار، میز، وسایل اتو می باشد. این اتاق‌های مجلل با بالکن با فضای نشیمن با چشم‌انداز عالی، دکور زیبا و دکوراسیونی با سلیقه دارند. با یک تخت کینگ یا دو نفره، یک فناوری پیشرفته تعاملی ارائه می دهد که در آن همه چیز توسط یک iPad کنترل می شود. در هر اتاق یک مینی بار، دستگاه نسپرسو و بطری آب رایگان وجود دارد. حمام بزرگ دارای حمام و همچنین دوش و امکانات مجلل مجلل است.

برج بلوار آدرس

55- مرکز هائیتی چینگدائو (Qingdao Hai Tian Center) در چینگ دائو (چین)


برج مرکز هائیتی چینگدائو
سال پایان ساخت: ۲۰۲۱
ارتفاع: ۳۶۸.۹ متر (۱۲۱۰ فوت)
تعداد طبقات: ۷۳ طبقه
متریال مورد استفاده: کامپوزیت
کاربری: هتل - اداری
 
در ژوئن 2020، شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری (CTBUH) برج 369 متری مرکز هائیتی 2 را به عنوان بلندترین ساختمان در استان شاندونگ چین با یک تابلوی رسمی تأیید کرد. از طرف CTBUH، Jiaqi Qu، معاون مدیر دفتر CTBUH چین، اطلاعیه رسمی "بلندترین ساختمان در استان شاندونگ چین" را ارائه کرد. این ساختمان اولین ساختمان در چینگدائو است که به این ارتفاع رسیده است. مالک آن، QingDao Conson Hai Tian Center Co., Ltd. ، اولین شرکتی در استان شاندونگ است که به CTBUH می‌پیوندد. مجتمع هائیتی مرکز است که در 48 هنگ کنگ غرب جاده، چینگدائو، سایت اصلی هتل هائیتی واقع شده است. 

نزدیک به خلیج فوشان، مشرف به ویژگی‌های فرهنگی مجتمع ساختمانی باداگوان در غرب، و میدان ووسی، مرکز قایقرانی المپیک و منطقه تجاری جاده هنگ کنگ در شرق است. بر اساس مفهوم کلی "استانداردهای بین المللی، درجه یک داخلی، پیشرو ساحلی"، پروژه در حال ساخت قصد دارد سه برج را با مساحت کل ساخت 490000 متر مربع تکمیل کند. این مجموعه شهری دارای هفت عملکرد اصلی است که عبارتند از: ساختمان اداری کلاس Super-5A، هتل پنج ستاره هائیتی، هتل سنت رجیس در استان شاندونگ، مرکز هنر ابر، یک عرشه مشاهده، باشگاه الماس ابری، هائیتی مال و عمارت هائیتی. این پروژه با هدایت اصول «هائیتی سبز»، «هائیتی علمی و فناوری»، «هائیتی انسان‌گرا» و «هائیتی هوشمند» تعدادی از استانداردهای فنی پیشرو در جهان را اتخاذ می‌کند.

برج مرکز هائیتی چینگدائو

56- برج تیاندی عقاب طلایی (Golden Eagle Tiandi Tower A) در نانجینگ (چین)


برج تیاندی عقاب طلایی
سال پایان ساخت: ۲۰۱۹ _ ارتفاع: ۳۶۸.۱ متر (۱۲۰۸ فوت) _ ۷۷ طبقه _ متریال مورد استفاده: کامپوزیت
کاربری: هتل _ اداری

برج تیاندی A Golden Eagle یک آسمان خراش فوق العاده است که در نانجینگ ، جیانگ سو ، چین واقع شده است. ارتفاع آن 368 متر (1207 فوت) است. ساخت و ساز در سال 2013 آغاز شد و در سال 2019 به پایان رسید.

برج تیاندی عقاب طلایی

57- برج بانک چین (Bank of China Tower) در هنگ کنگ (هنگ کنگ)


برج بانک چین
سال پایان ساخت: ۱۹۹۰ _ ارتفاع: ۳۶۷.۴ متر (۱۲۰۵ فوت) _ ۷۲ طبقه _ متریال مورد استفاده: کامپوزیت
کاربری: اداری

این برج که از چهار محور عمودی تشکیل شده است، از یک مکعب 52 متری بیرون می آید و جرم آن را ربع به ربع کاهش می دهد تا یک منشور مثلثی منفرد باقی بماند. منشور وجهی با شیشه انعکاسی پوشانده شده است که آسمان در حال تغییر را منعکس می کند، منطقه تجاری وسیع را لنگر می اندازد و یک محور عمودی مشخص را به خط افق بلند هنگ کنگ ارائه می دهد. چهار شفت که از ساختمان یک سیستم ساختاری مرکب مدرن تولید می‌کنند که نه تنها در برابر بادهای با سرعت بالا مقاومت می‌کند، بلکه نیاز به بسیاری از تکیه‌گاه‌های عمودی داخلی را از بین می‌برد. در نتیجه، بانک چین از فولاد کمتری نسبت به اندازه معمول ساختمانی استفاده می کند.

یک موضوع کلیدی برای IM Pei، نمادگرایی ساختار برای مردم چین و مستعمره بریتانیا بود. پلان های اولیه شامل یک پرانتز متقاطع x شکل بود. با این حال، در چین شکل "X" به عنوان نماد مرگ دیده می شود. به عنوان یک جایگزین، پی استفاده از اشکال الماس کمتر تهدید کننده را انتخاب کرد. گیاه بامبو نیز الهام بخش قابل توجهی برای این ساختمان منحصر به فرد بود. تنه این سازه عظیم نشان دهنده الگوهای رشد بامبو است که نماد امید و تجدید حیات در فرهنگ چینی است. در سطح زمین، برج از خیابان عقب کشیده می‌شود تا فضایی دوستانه برای عابر پیاده ایجاد کند که کاملاً در دسترس است و از نور شهری محافظت می‌شود. اطراف آن را یک گردشگاه وسیع احاطه کرده است، و در کنار آن باغ های آب خنک قرار دارد که فعالیت و سروصدای ترافیک اطراف را خفه می کند.

برج بانک چین

58- برج بانک آمریکا (Bank of America Tower) در نیویورک سیتی (ایالات متحده آمریکا)


برج بانک آمریکا
سال پایان ساخت: ۲۰۰۹
ارتفاع: ۳۶۵.۸ متر (۱۲۰۰ فوت)
تعداد طبقات: ۵۵ طبقه 
متریال مورد استفاده: کامپوزیت
کاربری: اداری

برج بانک آمریکا در یک برایانت پارک در مرکز شهر نیویورک، طراحی شده توسط Cook + Fox Architects، اولین بلندمرتبه تجاری است که گواهینامه LEED Platinum را کسب کرده است. طراحی و عملکرد بالای این ساختمان به منظور ایجاد استاندارد جدیدی برای ساخت و ساز تجاری و محیط اداری-کار در نظر گرفته شده است. معماران با تمرکز بر روش هایی برای تأکید بر نور روز، هوای تازه و اتصال به فضای باز، پارامترهای آسمان خراش را بیش از یک جعبه شیشه ای تعریف می کنند. بیشتر در مورد استراتژی های اجرا شده در این پروژه پس از وقفه. پروژه 55 طبقه، 2.2 میلیون فوت مربع، افزوده جدیدی به بلوک های بلند اطراف است.

برایانت پارکدر مرکز شهر و بافت متراکم آن نقش معماری را به چالش می کشد. Cook+Fox یک ورودی گوشه ای بسیار شفاف ایجاد می کند و خیابان عمومی را با ساختمان اداری خصوصی ترکیب می کند. این به لابی مقدار زیادی نور روز می دهد و به آستانه ملایمی بین زندگی شهری و روز کاری تبدیل می شود. بام‌های سبز و اتاق باغ شهری، پارک را در نزدیکی معماری به ارمغان می‌آورد و در ترکیب با مواد طبیعی لابی، بر ویژگی‌های طبیعی که در زندگی شهری یافت می‌شود تأکید می‌کند.

فرم ساختمان از ردپای خود منحرف می شود و سطح سطح در معرض نور روز را افزایش می دهد و نماهایی جهت دار به آن می دهد. برایانت پارک. اقدامات پایدار ساختمان را به خوبی عایق بندی کرده و از افزایش حرارت اضافی محافظت می کند. دیوار پرده ای از شیشه کم e-e و فریت سرامیکی منعکس کننده حرارت ساخته شده است. این ساختمان همچنین از اقدامات صرفه جویی در مصرف آب مانند دستگاه ادراری بدون آب، بازیافت آب خاکستری و سیستم های جمع آوری آب باران استفاده می کند. این ساختمان همچنین هوای تحویلی به دفاتر را فیلتر می کند و می توان آن را به صورت جداگانه کنترل کرد. در طول شب، یک مخزن ذخیره یخ حرارتی در انبار یخ تولید می کند تا اوج تقاضا در شبکه برق شهر را کاهش دهد. یک نیروگاه تولید همزمان 4.6 مگاوات 70 درصد از انرژی مصرفی سالانه ساختمان را با برق پاک و کارآمد پوشش می دهد.

برج بانک آمریکا

59- سنت رجیس شیکاگو (The St. Regis Chicago) در شیکاگو (ایالات متحده آمریکا)


برج سنت رجیس شیکاگو
سال پایان ساخت: ۲۰۲۰ 
ارتفاع: ۳۶۲.۹ متر (۱۱۹۱ فوت)
تعداد طبقات: ۹۲ طبقه
متریال مورد استفاده: بتن
کاربری: مسکونی _ هتل

سنت رجیس یک آسمان‌خراش 101 طبقه با ارتفاع 362.9 متر در شیکاگو منطقه ایلینوی واقع شده است و همچنین مشرف به رودخانه شیکاگو در نزدیکی دریاچه میشیگان است، ساخت و ساز این آسمان خراش در اوت 2016 آغاز شد و در سال 2020 به پایان رسید، شاید جالب باشد بدانید که پس از تکمیل این برج، به عنوان سومین ساختمان بلند شهر تبدیل شد. این بلندترین سازه در جهان است که توسط یک زن طراحی شده است.

St. Regis توسط معمار معروف خانم Jeanne Gang و شرکت معماری Studio Gang Architects طراحی شده است، طراحی آسمان خراش سنت رجیس در ابتدا پروژه ای مشترک بین گروه توسعه ماژلان و گروه واندا بود، ساخت این آسمان خراش نزدیک به 1 میلیارد دلار هزینه داشت، ماژلان این پروژه را به طور کامل در سال 2020 خرید و سپس با St. Regis Hotels & Resorts شریک شد و سپس قسمت هتل این برج را در سال 2022 افتتاح کردند.

این سازه از سه برج به هم پیوسته تشکیل شده است که به آنها "ساقه" با ارتفاع های متفاوت در آرایش پلکانی می گویند. ساقه‌ها از شکل‌های هرمی ناقص متناوب به نام «فرستوم» تشکیل شده‌اند که به هر برج ظاهری موج‌دار می‌دهد که با سایه‌های مختلف شیشه در الگوی متناوب برجسته‌تر می‌شود. این ترکیب به ستون بی پایان کنستانتین برانکوشی مجسمه ساز تشبیه شده است، طبق گفته‌های استودیو گنگ آرشیتکتز، این برج در نتیجه طراحی منحنی، «خود را به‌عنوان سه حجم به هم پیوسته با ارتفاع‌های متفاوت نشان می‌دهد که به صورت ریتمیک در داخل و خارج صفحه حرکت می‌کنند.

برج سنت رجیس شیکاگو

60- برج الماس (Almas Tower) در دبی (امارات متحده عربی)


برج الماس
سال پایان ساخت: ۲۰۰۸
ارتفاع: ۳۶۰ متر (۱۱۸۱ فوت)
تعداد طبقات: ۶۸ طبقه
متریال مورد استفاده: بتن
کاربری: اداری

الماس یک آسمان خراش 68 طبقه ای می باشد که 360 متر ارتفاع دارد که در برج های دریاچه های جمیرا، دبی در امارات متحده عربی واقع شده است، ساخت این آسمان خراش اداری در اوایل سال 2005 آغاز شد و در سال 2009 با نصب برخی از صفحات روکشی باقی مانده در بالای برج به پایان رسید.

برج الماس در جزیره مصنوعی خود در مرکز طرح منطقه آزاد دریاچه جمیرا واقع شده است که بلندترین ساختمان در میان تمام ساختمان های توسعه یافته است، این آسمان خراش توسط Atkins Middle East طراحی شده است که بیشتر مجتمع JLT Free Zone را طراحی کرده است. این برج توسط شرکت Taisei ژاپن در یک سرمایه گذاری مشترک با Arabian Construction Co. (ACC) ساخته شده است.

برج الماس اکنون دارای امکاناتی است که طیف وسیعی از خدمات را برای صنعت الماس، سنگ های قیمتی رنگی و مروارید منطقه ارائه می دهد. همراه با بورس الماس دبی، اینها شامل باشگاه جواهرات دبی، بورس مروارید دبی، دفاتر صدور گواهینامه فرآیند کیمبرلی و دسترسی به آژانس های حمل و نقل ایمن مانند برینکس و ترنسگارد، علاوه بر شبکه و اتاق های جلسه است و همچنین خدماتی مانند برش و تعویض الماس در برج صورت می گیرد که به همین جهت با توجه به نوع معاملات انجام شده  این برج دارای امنیت بسیار بالایی می باشد. برج الماس در جوایز آسمان‌خراش Emporis در سال 2009 رتبه 8 را کسب کرد.

برج الماس

61- برج مرکزی هنکینگ (Hanking Center Tower) در شنزن (چین)


برج مرکزی هنکینگ
سال پایان ساخت: ۲۰۱۸
ارتفاع: ۳۵۸.۹ متر (۱۱۷۷ فوت)
تعداد طبقات: ۶۵ طبقه
متریال مورد استفاده: کامپوزیت
کاربری: اداری

برج مرکز Hanking یک ساختمان با کاربری مختلط به ارتفاع 350 متر است که در بلوار شنان، در منطقه نانشان شنژن، چین در دست توسعه است. معماران Morphosis مستقر در لس آنجلس این سازه مرتفع را طراحی کردند که انتظار می رود پس از تکمیل، بلندترین ساختمان با قاب مهاربندی شده فولادی در چین باشد. ساخت این ساختمان در آوریل 2015 آغاز شد و انتظار می رود ساخت این برج تا سال 2016 به پایان برسد.

طراحی و توسعه این برج توسط گروه Hanking صورت گرفته است، این مجتمع حدود 100،000 متر مربع می باشد که شامل 2 فضای اداری است، این ساختمان باریک شامل دو برج خواهد بود که با یک شکاف 10.5 متری در طول تمام ارتفاع سازه از هم جدا شده اند، برج جنوبی شامل فضای اداری تجاری است و برج شمالی دارای آسانسورهایی برای جابجایی افراد در سراسر ساختمان، آسانسورهای VIP، آسانسورهای باربری و خدمات مکانیکی خواهد بود، این برج مجموعه ای از پل های آسمانی می باشد که دو برج را در هر سطح به هم متصل می کنند.

برخلاف برج‌های معمولی، فضای عمومی در سکوی دید باز این برج با فضای تجاری خصوصی ادغام می‌شود تا یک دهلیز با نور خورشید در هسته اصلی برج ایجاد شود. لابی های شیشه ای و باغ های آسمانی در هر پنج طبقه قرار خواهند گرفت و به عنوان یک مرکز مشترک عمل می کنند که برای همه مستاجرین قابل دسترسی است. نمای ساختمان از یک پوسته شیشه ای شفاف تشکیل شده است، نمای شیشه ای مناظر پانوراما از شهر را ارائه می دهد و همچنین اجازه می دهد نور طبیعی و جریان هوا فراوان از پنجره ها به داخل ساختمان جریان یابد. نمای جنوبی ساختمان دارای نمای شیبدار با شیب های معکوس در سه مکان خواهد بود و بدین ترتیب چهار صفحه مختلف در نما ایجاد می شود.

برج مرکزی هنکینگ

62- برج جوورا (Gevora Tower) در دبی (امارات متحده عربی)


برج جوورا
سال پایان ساخت: ۲۰۱۷
ارتفاع: ۳۵۶.۳ متر (۱۱۶۹ فوت)
تعداد طبقات: ۷۵ طبقه
متریال مورد استفاده: فولاد _ بتن
کاربری: هتل

جوورا یک هتل با ارتفاع 356 متر  در امتداد جاده شیخ زاید در شهر دبی، امارات متحده عربی می باشد، ارتفاع این برج بر اساس رکوردهای جهانی گینس، عنوان بلندترین ساختمان هتل را به آسمان خراش داده است، این هتل چهار ستاره در فوریه 2018 پس از یک دوره ساخت 12 ساله افتتاح شد، این برج دارای 528 اتاق در 75 طبقه و تعدادی امکانات از جمله رستوران و یک استخر در بالای ساختمان پارکینگ آن است.

ساخت و ساز ساختمان جوورا در سال 2005 با توسعه دهنده املاک العطار آغاز شد و در مرحله ساخت، این ساختمان به نام برج احمد عبدالرحیم العطار (به عربی: برج أحمد عبد الرحیم العطار) شناخته شد، طراحی و معماری این برج توسط مشاوران مهندسی Al Turath صورت گرفته است، پس از ایجاد مقدمات در سال 2005، برج بین بهار 2006 و تابستان 2008، زمانی که طبقات بالای آن رسید، بالا رفت. هر پنج روز یک طبقه جدید اضافه می شد. هنگامی که یک طبقه جدید ساخته شد، ابتدا راه پله و چاه آسانسور و به دنبال آن دیوارهای بیرونی و تیرهای اطراف آن ساخته شد. سرانجام فضاهای بین این دو پر شد و پس از اتمام سازه اصلی، ساختمان به طور کامل پوشش داده شد و تاج آن نصب شد. این ساختمان در ابتدا به عنوان یک برج مسکونی برنامه ریزی شده بود، اما در طی ساخت و ساز به هتل تبدیل شد، پس از دوازده سال ساخت و ساز در سال 2017 تکمیل شد.

برج جوورا


63- برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوئیز دبی ۱ (JW Marriott Marquis Hotel Dubai Tower 1) در دبی (امارات متحده عربی)


برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوئیز 1
سال پایان ساخت: ۲۰۱۲
ارتفاع: ۳۵۵.۴ متر (۱۱۶۶ فوت)
تعداد طبقات: ۸۲ طبقه
متریال مورد استفاده: بتن
کاربری: هتل

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوئیز 1 در امارات متحده عربی واقع شده است که بلندترین هتل جهان می باشد، این برج از سطح زمین تا بالای دکل خود 355.35 متر معادل (1165.84 فوت) ارتفاع دارد، این هتل که قبلا با نام هتل و اسپا پارک برج امارات شناخته می شد، از دو برج دوقلو ۷۷ طبقه تشکیل شده است که اولین برج آن در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۲ افتتاح شد. این اقامتگاه 5 ستاره با 1608 اتاق و ارائه بیش از 8000 متر مربع فضای رویدادهای سرپوشیده و بیرونی، (به تنهایی برج 1 دارای 806 اتاق باورنکردنی است) و بیش از 8000 متر مربع فضای داخلی و خارجی برای رویدادها، همچنین دارای 4 سوئیت ریاست جمهوری است. 

یک سالن ضیافت، یک سالن، 18 فروشگاه، 19 رستوران و یک اسپا. طراحی شده توسط معمار Ashok Korgaonkar، دو طبقه بالا توسط Vault، یکی از 15 بار و رستوران هتل و یک استخر شنا در سطح نیم طبقه بین طبقات 6 و 7 قرار دارد. این ساختمان برجسته، رکورد جهانی قبلی را که توسط برج رز 1093 فوتی در نزدیکی آن ثبت شده بود، شکست، ساختمان عظیم دیگری که در افق باورنکردنی دبی نیز ایستاده است.

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوئیز 1


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا

نظر شما در مورد بلندترین آسمان خراش های جهان (100 برج برتر)


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ آسمان خراش

نورپردازی شهر دبی در شب

نورپردازی شهر دبی در شب


دبی یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا و بزرگترین شهر کشور امارات عربی متحده نیز می باشد که امروزه قسمت بزرگی از درآمد خود را از مناطق گردشگری و دیگر خدمات بازرگانی و مالی تامین می کند. با توجه به ساخت...


برج سالسفورس در سان فرانسیسکو

برج سالسفورس در سان فرانسیسکو


آسمان‌ خراش‌ سالسفورس (Salesforce) نورعظیمی را به طور دائم در افق سان فرانسیسکو پخش می کند. این برج به تاج بالای سان فرانسیسکو معروف است. این ساختمان که 130 فوت ارتفاع دارد، با استفاده از تصاویری از دوربین های پراکنده در...


برج پینگ آن در شنژن

برج پینگ آن در شنژن


مرکز تجارت جهانی پینگ آن (Ping An Finance Centre)، آسمان­ خراش ۱۲۳ طبقه­ ای (۱۱۸ طبقه روی و پنج طبقه زیرزمین) با ارتفاع ۵۹۹ متر است که در منطقه فوتیان (Futian) و در نزدیکی پارک کوکو (Coco) شهر شنزن چین در...


نورپردازی ساختمان امپایر استیت در شب

نورپردازی ساختمان امپایر استیت در شب


ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) آسمان خراش ۱۰۲ طبقه در محله منهتن نیویورک آمریکا است. آسمان خراش امپایر استیت در طول سال‌ها به یکی از نمادهای نیویورک تبدیل شده‌است، امپایر استیت از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و قبل از...


هتل لوکس ماندارین اورینتال نیویورک

هتل لوکس ماندارین اورینتال نیویورک


هتل لوکس 5 ستاره ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) نیویورک، یک آسمان خراش 46 طبقه در شرق نیویورک و در محله منهتن، میدان کلمبوس واقع شده که چشم انداز بی نظیری به سنترال پارک نیویورک (Central Park) دارد و در 1 دسامبر...


برج اسکای لند استانبول

برج اسکای لند استانبول


خرید پروژه های لوکس در استانبول: خرید آپارتمان در استانبول موقعیت مکانی اسکای لند با نمایی سیصد و شصت درجه از شهر رویایی استانبول، مجموعه رستوران ها و کافه های مدرن و مرکز خرید لوکس وادی استانبول و دسترسی مناسب شهری، این...


برج جده بلندترین برج جهان

برج جده بلندترین برج جهان


هزینه ساخت برج جده حدود 1.23 میلیارد دلار بوده که کمتر از برج خلیفه است. برج جده بیش از 1000 متر ارتفاع داشته و دارای متراژ 530،000 متر مربع می باشد که ساخت این برج در شهر جده عربستان سعودی، در...


تایم لپس شگفت انگیز از ساخت برج ترامپ در شیکاگو

تایم لپس شگفت انگیز از ساخت برج ترامپ در شیکاگو


در این تیزر تصاویر بسیاری از تخریب ساختمان شیکاگو سان تایمز و ساخت هتل و برج شیکاگو ترامپ، که هتل و برج را در بر دارد در مدت زمان زیادی عکس برداری شده است. ما سعی کردیم آنها را هماهنگ کنیم...


آسمان خراش خانواده برج ها در استرالیا

آسمان خراش خانواده برج ها در استرالیا


حضور طبیعت در زندگی شهری امروز یکی از ایده هایی است که معماران و طراحان، سخت در تلاش برای به وجود آوردن این ایده بر روی ساختمان ها هستند. معماری سبز برای محیط‌ های مصنوعی که انسان ساخته است، بهترین فرایند...


پروژه های ساختمانی بزرگ مانیل (فیلیپین)

پروژه های ساختمانی بزرگ مانیل (فیلیپین)


مانیل، پایتخت فیلیپین، یک تحول باورنکردنی را پشت سر گذاشته است و در این تیزر، پروژه های آینده ساختمانی این شهر را خواهید دید. این مستند دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از این شهر نیز هست. این شهر پر از آسمان...


سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

گالری آرپا
0

گالری آرپا

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

گروه سترا
3

گروه سترا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  برج   |  آسمان خراش   |  ساختمان

تاریخ ثبت ثبت: 1400/01/09
بازدید بازدید: 3768

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS