نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید

برج های دو قلوی پتروناس

مقاله برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید با تصاویر با کیفیت


برج های دوقلوی پتروناس، آسمان خراش‌های دوقلوی بسیار زیبایی در شهر کوالالامپور مالزی هستند (در زبان مالایی: Menara Petronas یا Menara Berkembar Petronas نامیده می شوند) که در این مقاله به معرفی، تاریخچه و مشخصات برج ها با تصاویر بسیار زیبا خواهیم پرداخت. با لاگین برندز همراه باشید.

طبق تعریف و رتبه بندی رسمی شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری (CTBUH)، آنها از سال 1998 تا 2004 که برج تایپه 101 از آنها پیشی گرفت، بلندترین ساختمان های جهان بودند و البته همچنان نیز برج های پتروناس بلندترین برج های دوقلو در جهان هستند.

این ساختمان ها تا زمان تکمیل Merdeka PNB 118 (مورد انتظار در سال 2022) بلندترین ساختمان های مالزی باقی خواهند ماند. آنها به همراه برج کوالالامپور در نزدیکی شهر کوالالامپور هستند و در بسیاری از نقاط شهر قابل مشاهده هستند و به یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل در شده اند.

در ادامه دعوت می کنیم تیزر زیبایی از این برج ها در شب را مشاهده کنید و سپس به معرفی این برج ها و مشخصات آنها همراه با جذابترین تصاویر خواهیم پرداخت.

نورپردازی برج های دوقلوی پتروناس در شب را مشاهده کنید:




تاریخ و معماری برج های دوقلوی پتروناس


سیستم سازه ای برج های پتروناس شبیه طراحی یک لوله است که توسط معمار فضل الرحمن خان اختراع شده است و البته باید در نظر داشت که استفاده از ساختار لوله ای برای ساختمان های بسیار بلند و آسمان خراش ها یک پدیده کاملا رایج است. برج‌های 88 طبقه عمدتاً از بتن ساخته شده‌اند، با نمای فولادی و شیشه‌ای که شبیه نقاشی هایی است که در هنر اسلامی یافت می‌شود و خود بازتابی از مذاهب مسلمان مالزی است. یکی دیگر از تأثیرات اسلامی بر طراحی برج های دوقلوی پتروناس این است که سطح مقطع برج ها بر اساس روب الحزب است، البته با بخش های دایره ای که برای برآوردن نیازهای فضای اداری اضافه شده است و بخش های دایره ای شبیه به قسمت پایین منار قطب است.

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس
این برج ها توسط معمار آرژانتینی-آمریکایی  به نام سزار پلی طراحی شده است که یک سبک متمایز پست مدرن برای ایجاد نماد قرن بیست و یکم است که برای کوالالامپور مالزی انتخاب شد. برنامه ریزی برج های پتروناس در 1 ژانویه 1992 آغاز شد و شامل آزمایش ها و شبیه سازی های دقیق باد و بارهای سازه ای بر روی طرح بود. هفت سال ساخت و ساز در محل سابق باشگاه اصلی چمن سلانگور دنبال شد، که در 1 مارس 1993 با حفاری آغاز شد و شامل جابجایی 500 کامیون خاک هر شب برای حفاری 30 متری (98 فوت) زیر سطح سازه مورد نظر بود که همین مورد نشان دهنده سختی این پروژه در توسعه و فرایند ساخت و ساز است.

ساخت روبنا در 1 آوریل 1994 آغاز شد و فضاهای داخلی با مبلمان در 1 ژانویه 1996 تکمیل شد، گلدسته های برج 1 و برج 2 در 1 مارس 1996، 3 سال پس از شروع ساخت آن، و اولین بخش از برج های پتروناس تکمیل شد. پرسنل در 1 ژانویه 1997 به ساختمان نقل مکان کردند. ساختمان به طور رسمی توسط نخست وزیر مالزی تون دکتر ماهاتیر بن محمد در 31 اوت 1999 افتتاح شد و برج های دوقلو در محل پیست مسابقه کوالالامپور ساخته شدند.

گمانه های آزمایشی نشان دادند که محل ساخت و ساز اصلی به طور موثری روی لبه یک صخره قرار دارد و نیمی از سایت سنگ آهک پوسیده و نیم دیگر از جنس سنگ نرم بود.  کل سایت 61 متر (200 فوت) جابجا شد تا ساختمان ها به طور کامل روی صخره نرم قرار گیرند و به دلیل عمق سنگ بستر، ساختمان ها بر روی عمیق ترین پایه های جهان ساخته شده اند. 104 شمع بتنی با عمق 60 تا 114 متر (197 تا 374 فوت) در زمین فرو رفت و فونداسیون رافت بتنی شامل 13200 متر مکعب (470000 فوت مکعب) بتن به طور مداوم در یک دوره 54 ساعته برای هر برج ریخته شد.  ضخامت این قایق 4.6 متر (15 فوت)، وزن آن 32500 تن (35800 تن) است و تا سال 2007 رکورد جهان را برای بزرگترین بتن ریزی در اختیار خود داشت. فونداسیون ها در عرض 12 ماه توسط باچی سولتانچه تکمیل شد و به مقادیر زیادی بتن نیاز داشت.

برج‌های دوقلوی پتروناس
در نتیجه دولت مالزی تصریح کرد که این ساختمان‌ها در شش سال تکمیل می‌شوند، دو کنسرسیوم ساخت‌وساز برای رعایت مهلت مقرر استخدام شدند، یکی برای هر برج.  برج 1، برج غربی توسط یک کنسرسیوم از ژاپن به رهبری Hazama Corporation شرکت ساختمانی JA Jones، MMC Engineering Services Sdn Bhd، Ho Hup Construction Co. Bhd و Mitsubishi Corp ساخته شد و برج 2، برج شرقی توسط یک کنسرسیوم از کره جنوبی به رهبری شرکت Samsung C&T Kukdong Engineering & Construction و Syarikat Jasatera Sdn Bhd ساخته شده است.

در اوایل ساخت و ساز و فرایند توسعه این آسمان خراش های دوقلو، یک بخش از بتن در آزمایش مقاومت معمولی شکست خورد و باعث شد ساخت و ساز به طور کامل متوقف شود.  تمام طبقات تکمیل شده مورد آزمایش قرار گرفتند اما مشخص شد که تنها یکی از آنها از بخش غیر قابل قبول استفاده کرده است و تخریب شد. در نتیجه شکست در بتن، هر دسته جدید قبل از ریختن آزمایش شد و توقف ساخت و ساز 700000 دلار آمریکا در روز هزینه داشت و منجر به راه اندازی سه کارخانه بتن جداگانه در محل شد تا اطمینان حاصل شود که اگر یک دسته بد تولید کند، دو کارخانه دیگر می توانند به عرضه بتن ادامه دهند.  قرارداد پل آسمان توسط Kukdong Engineering & Construction تکمیل شد و برج 2 (سامسونگ C&T) اولین برج بود که در آن زمان به بلندترین ساختمان جهان رسید.

برج‌های دوقلوی پتروناس
با توجه به هزینه های هنگفت واردات فولاد، برج ها بر اساس طرح رادیکال ارزان تری از بتن فوق العاده با مقاومت بالا ساخته شدند. بتن با مقاومت بالا ماده ای آشنا برای پیمانکاران آسیایی است و دو برابر فولاد در کاهش نوسانات موثر است اما با این حال، ساختمان را دو برابر سنگین‌تر از یک ساختمان فولادی بر روی پایه‌های آن استوار می‌کند. برج‌ها که توسط هسته‌های بتنی 23 در 23 متری و یک حلقه بیرونی از ستون‌های فوق‌العاده با فاصله وسیع پشتیبانی می‌شوند، از یک سیستم ساختاری پیچیده استفاده می‌کنند که نمای باریک آن را در خود جای می‌دهد و 560000 متر مربع فضای اداری بدون ستون را فراهم می‌کند. در زیر برج های دوقلو، Suria KLCC، یک مرکز خرید، و سالن فیلارمونیک پتروناس، خانه ارکستر فیلارمونیک مالزی قرار دارد.

برج‌های دوقلوی پتروناس

رویدادهای قابل توجه در برج‌های دوقلوی پتروناس


1- در 15 آوریل 1999، فلیکس باومگارتنر با پرش از جرثقیل تمیز کردن پنجره در برج‌های پتروناس، رکورد جهانی بیس جامپینگ (از زمان شکسته شدن) را به نام خود ثبت کرد.

2- هزاران نفر در 12 سپتامبر 2001 پس از تهدید بمب گذاری یک روز پس از حملات 11 سپتامبر که برج های مرکز تجارت جهانی را در شهر نیویورک ویران کرد، تخلیه شدند.  جوخه های خنثی سازی بمب هیچ بمبی در برج های پتروناس پیدا نکردند اما همه را تخلیه کردند و سه ساعت بعد، حوالی ظهر، به کارگران و خریداران اجازه داده شد که برگردند و خوشبختانه در جریان تخلیه به کسی آسیبی نرسید.

3- در غروب 4 نوامبر 2005، آتش سوزی در مجتمع سینمایی مرکز خرید Suria KLCC در زیر برج‌های پتروناس رخ داد که باعث ایجاد وحشت در بین مشتریان شد اما هیچ گزارشی از زخمی ها وجود نداشت. ساختمان ها تا حد زیادی خالی بودند، به جز مرکز خرید Suria KLCC و تنها افرادی که درگیر بودند تماشاگران سینما و برخی از رستوران‌ها بودند.

4- در صبح روز 1 سپتامبر 2009، آلن "اسپایدرمن" روبر، کوهنورد شهری فرانسوی، تنها با استفاده از دست ها و پاهای برهنه و بدون وسایل ایمنی، تنها در کمتر از 2 ساعت پس از دو تلاش قبلی که منجر به دستگیری شده بود، به بالای برج دو رسید. در اولین تلاش خود در 20 مارس 1997، پلیس او را در طبقه 60، 28 طبقه دورتر از "اجلاس" دستگیر کرد و تلاش دوم در 20 مارس 2007، دقیقاً 10 سال بعد، نیز در همان طبقه اما در برج دیگر متوقف شد.

بررسی سوریا KLCC


برج‌های دوقلوی پتروناس

Suria KLCC یک مرکز خرده‌فروشی لوکس به مساحت 140000 متر مربع (1500000 فوت مربع) در پائین برج‌های دوقلوی پتروناس است که عمدتاً دارای کالاهای لوکس خارجی و برندهای لوکس و معتبر است. جاذبه های این مجموعه شامل یک گالری هنری، یک آکواریوم زیر آب و همچنین یک مرکز علمی است. Suria KLCC با داشتن تقریباً 300 فروشگاه، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید در مالزی شناخته می شود و سالن فیلارمونیک پتروناس که در برج ها نیز ساخته شده است، اغلب با فضای کف سوریا KLCC مرتبط است. در طول روزهای تعطیل یا جشن ها ومراسمات، Suria KLCC بهترین نقطه برای دیدن دکوراسیون زیبا به ویژه در ورودی های اصلی و همچنین دادگاه مرکزی است و همچنین تبلیغ منحصر به فرد و زیبایی تنوع فرهنگی مالزی برای بازدیدکنندگان است. پارک KLCC با مسیرهای آهسته دویدن و پیاده‌روی، فواره‌ای با نمایش نور، استخرهای شنا، و زمین بازی کودکان در 17 هکتار (6.9 هکتار) در زیر ساختمان قرار دارد.

اسکای بریج (پل هوایی) برج ها


این برج‌ها دارای یک پل آسمانی دو طبقه هستند که دو برج را در طبقات 41 و 42 به هم متصل می‌کند، که بلندترین پل 2 طبقه در جهان است و به سازه اصلی متصل نیست، اما در عوض به گونه‌ای طراحی شده است که برای جلوگیری از شکستن آن به داخل و خارج برج می‌لغزد زیرا برج‌ها در هنگام بادهای شدید به سمت و سوی یکدیگر حرکت می‌کنند. همچنین در این مواقع از برج ها پشتیبانی می کند. این پل 170 متر (558 فوت) از سطح زمین و 58.4 متر (192 فوت) طول دارد و وزن آن 750 تن است و همان طبقه به عنوان سکو نیز شناخته می شود، زیرا بازدید کنندگانی که به سطوح بالاتر می روند باید آسانسور را در اینجا عوض کنند.  پل آسمان به روی همه بازدیدکنندگان باز است، اما بلیط ها به حدود 1000 نفر در روز محدود می شود و باید بر اساس اولویت تهیه شود. در ابتدا بازدید رایگان بود، اما در سال 2010، فروش بلیط توسط پتروناس آغاز شد. بازدیدکنندگان می‌توانند بسته یک را انتخاب کنند که فقط بازدید از پل آسمان است یا بسته دو را برای رفتن به پل آسمان و تا سطح 86 انتخاب کنند و اینکه بازدیدکنندگان فقط در طبقه 41 مجاز هستند زیرا طبقه 42 فقط توسط مستاجرین ساختمان قابل استفاده است.

برج‌های دوقلوی پتروناس
اسکای بریج همچنین به عنوان یک وسیله ایمنی عمل می کند، به طوری که در صورت وقوع آتش سوزی یا سایر موارد اضطراری در یکی از برج ها، مستاجران می توانند با عبور از پل آسمان به برج دیگر تخلیه شوند. تخلیه کلی که در 12 سپتامبر 2001 توسط یک بمب افکنی انجام شد (یک روز پس از حملات 11 سپتامبر که برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک را تخریب کرد) نشان داد که اگر هر دو برج به طور همزمان تخلیه شوند، پل مفید نخواهد بود، چون ظرفیت راه پله ها برای چنین رویدادی کافی نبود.

یک طاق دو لولایی وجود دارد که پل آسمان را با پایه‌های قوسی، هر کدام به طول 51 متر (167 فوت) پشتیبانی می‌کند که به سطح 29 هر یک از برج‌ها پیچ می‌شوند. نکته جالب توجه این است که پس از ساخته شدن بر روی زمین، اسکای بریج در ژوئیه 1995 به مدت سه روز روی برج‌ها قرار گرفت و به جای اتصال مستقیم به برج‌ها، پل آسمان می‌تواند به داخل و خارج از آن‌ها جابه‌جا شود یا بلغزد تا هرگونه اثر باد را متعادل کند. این پل آسمانی که در طبقات 41 و 42 قرار دارد، یک اتاق کنفرانس، یک اتاق ناهار خوری اجرایی و یک اتاق نماز را به هم متصل می کند که این خود نشان از طراحی زیبا و کاربردی این پل دارد.

جایگاه برج های دوقلوی پتروناس در فرهنگ عامه


برج‌های دوقلوی پتروناس
1- این برج‌ها به‌ طور برجسته در فیلم Entrapment در سال 1999 با صحنه‌های متعدد فیلم‌برداری شده در برج‌ها، با نقطه اوج بر روی پل آسمان، به‌طور برجسته نشان داده شده‌اند و از CGI برای افزودن زاغه‌ها به پایین برج‌ها استفاده می‌شد.

2- چندین صحنه از فیلم بالیوودی Don: The Chase Begins Again نیز در برج های پتروناس و پل آسمان آن فیلمبرداری شد.

3- در قسمت اول فصل Phineas and Ferb "Phineas and Ferb Save Summer!"، برج ها در طول شماره موسیقی "Summer All Over the World" قابل مشاهده هستند.

4- در ادای احترام به Hitman 2: Silent Assassin، Golgo 13 توسط یک کارگر فیلیپینی خارج از کشور در ژاپن که نامش فاش نشده، قراردادی برای کشتن آقای Nezzer، که شرکتش، The Nezzar Toy Company، مستاجر لنگر در برج ها است، بسته می شود.  گلگو موفق می شود به دفتر آقای نزار نفوذ کند و اسوالد کوبلپات را که به عنوان یکی از محافظان آقای نزار استخدام شده است، با تبر آتش بکشد. پس از آن، گلگو آپارتمان پنت هاوس آقای نزار را در برج دوم پیدا می کند و هر دو آقای نزار و لانت را که هر دو در وان آب گرم پنت هاوس خود حمام می کنند، با تیراندازی با هفت تیر خود اسمیت و وسون مدل 10 به قتل می رساند.  پس از انجام ماموریت، گلگو متوجه می شود که این ماموریت چارچوبی بود تا او را مسئول یک عمل تروریستی مسیحی کند.  در پایان، گلگو با OFW ناشناس روبرو می شود، که مشخص می شود رهبر یک فرقه مسیحی فیلیپینی است، و متعاقبا او را به همراه سایر OFW هایی که به عنوان مزدور استخدام شده اند، می کشد.

5- قسمت 2002 از مجموعه انیمیشن ماجراهای جکی چان با عنوان "وقتی خوک ها پرواز می کنند" (فصل 3، قسمت 6)، برج ها را نشان می دهد.

6- فصلی از مسابقه شگفت‌انگیز 3 در سال 2002 ("چرا مجبور بودی شلوارت را در بیاوری؟") برج‌های پتروناس را به عنوان بخشی از وظیفه‌ای نشان می‌داد که در آن تیم رقیب باید عکس خود را در مقابل برج‌ها می‌گرفت. این برج‌ها 21 فصل بعد در قسمتی از مسابقه شگفت‌انگیز 24 ("هوشمندتر، نه سخت‌تر") دوباره دیده شدند.

7- برج‌ها در سریال انیمیشن Totally Spies با عنوان «مرد یا ماشین» ظاهر شدند.

8- افتتاحیه فیلم بازی منصفانه در سال 2010 صحنه هایی با برج های دوقلو همراه با خط افق کوالالامپور داشت.

9- تعدادی از صحنه های فیلم اکشن هنگ کنگ-چینی 2012 Viral Factor شامل نماهایی از برج های دوقلو بود.

10- در فیلم 2016 Independence Day: Resurgence، برج‌ها توسط بیگانگان بر روی پل برج لندن ریخته می‌شوند و شخصیتی اظهار نظر می‌کند: "آنها دوست دارند نقاط دیدنی را بدست آورند".

11- در برنامه اصلی Life After People در سال 2009 کانال History، برج ها در قسمتی با عنوان "محصول و مدفون" ظاهر می شوند و بیان می شود که برج ها بدون نگهداری انسان تقریباً 500 سال زنده می مانند و در نهایت در اثر هوازدگی و فرسایش فرو می ریزند و این به دلیل آب و هوای گرمسیری مالزی خواهد بود.

12- در سال 2005، این برج ها در جلد آلبوم Controversy Loves Company توسط گروه پاپ پانک آمریکایی The Audition قابل مشاهده است.

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

نمای داخلی برج‌های دوقلوی پتروناس

نمای داخلی برج‌های دوقلوی پتروناس

نمای داخلی برج‌های دوقلوی پتروناس

نمای داخلی برج‌های دوقلوی پتروناس

نمای داخلی برج‌های دوقلوی پتروناس

نمای داخلی برج‌های دوقلوی پتروناس

برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر

نظر شما در مورد برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ آسمان خراش

ساختمان مرکز تجارت جهانی یک نیویورک

ساختمان مرکز تجارت جهانی یک نیویورک


تاریخچه ساخت ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی یک کار ساخت ساختمان مرکز تجارت جهانی در سال 1966 آغاز شد و در سال 1977 ساختمان هر دو برج توسط راکفلرها به پایان رسید. این دو برج تا پیش از ساخت برج ویلیس در...


برج سی ان تورنتو

برج سی ان تورنتو


برج CN یک برج بتنی ارتباطی و رصدی با ارتفاع ۵۵۳.۳ متر (۱۸۱۵.۳ فوت) است که در مرکز شهر تورنتو، انتاریو، کانادا واقع شده است. این بنا که در زمین های راه آهن سابق ساخته شده بود، در سال 1976 تکمیل...


10 ساختمان شگفت انگیز که ساخت آن شروع شده است

10 ساختمان شگفت انگیز که ساخت آن شروع شده است


دراینجا ویدیو جدیدی از 10 ساختمان شگفت انگیز که ساخت آن را آغاز کرده اند اما به دلایل مختلف، در حالت تعلیق گذاشته شده اند را میبینیم. این تیزر دارای آسمان خراش هایی است که حداقل 300 مترارتفاع دارند، اغلب این...


معروف ترین آسمان خراش های نیویورک

معروف ترین آسمان خراش های نیویورک


وقتی به شهری فکر می کنید که هرگز نمی خوابد، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ تصویری که در ذهن شما ظاهر می شود، خط افق آسمان خراش های بلند است. این همان چیزی است که وقتی به شهر نیویورک فکر...


نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب


نورپردازی توکیو در دنیا بسیار مشهور می باشد و این شهر به دلیل نور پردازی زیبابی که دارد، گردشگران بسیاری مجذوب تماشای نورپردازی های شبانه توکیو می شوند. به منظور به وجود آوردن منظره های فوق العاده رویایی و متفاوت و...


تیزر برج‌های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید

تیزر برج‌های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید


دعوت می کنیم تیزری زیبا از برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی) را مشاهده کنید: مشاهده مقاله همراه با ده ها تصویر از این برج ها: برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید...


پروژه های بزرگ ساختمانی آسیا در آینده

پروژه های بزرگ ساختمانی آسیا در آینده


در این تیزر، پروژه های بزرگ ساختمانی آسیا در آینده را مشاهده کنید. این پروژه ها از سال 2018 تا سال 2050 در قاره آسیا به تدریج تکمیل خواهند شد....


بلندترین آسمان خراش های اروپا

بلندترین آسمان خراش های اروپا


بر خلاف کشورهای آمریکایی و همچنین شرق آسیا و همچنین کشورهای در حال توسعه که برج سازی و ساخت آسمان خراش های بلند در آن ها بسیار رواج دارد، کشورهای اروپایی پایبندی شدیدی بر حفظ بافت تاریخی و اصیل خود دارند. احتمالا...


نورپردازی ساختمان امپایر استیت در شب

نورپردازی ساختمان امپایر استیت در شب


ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) آسمان خراش ۱۰۲ طبقه در محله منهتن نیویورک آمریکا است. آسمان خراش امپایر استیت در طول سال‌ها به یکی از نمادهای نیویورک تبدیل شده‌است، امپایر استیت از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و قبل از...


تایم لپس ساخت برج شانگهای در 4 سال

تایم لپس ساخت برج شانگهای در 4 سال


برج شانگهای بر طبق نوآوری‌های اخیر در طراحی آسمان خراش های خیلی بلند ساخته شده است مانند دیگر ساختمان‌های بلند دنیا که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند، پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۶...


صدر استون
0

صدر استون

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

گالری آرپا
0

گالری آرپا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  آسمان خراش   |  برج   |  کوالالامپور   |  مالزی

تاریخ ثبت ثبت: 1395/04/04
بازدید بازدید: 7938

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS