نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلون

کلیسای ساگرادا فامیلیا

مقاله کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلون با تصاویر با کیفیت


در تاریخ 19 مارس 1882 پروژه ساخت و توسعه کلیسای ساگرادا فامیلیا توسط معمار فرانسیسکو دو پائولا دل ویلار آغاز شد و در سال 1883 زمانی که ویلار استعفا داد، گائودی به عنوان معمار اصلی مسئولیت را بر عهده گرفت و پروژه را با سبک معماری و مهندسی خود متحول کرد و طراحی های گوتیک و منحنی های هنری نو را با موارد قبلی ترکیب کرد تا بتواند بر موفقیت سازه اثر بگذارد. گائودی بقیه عمر خود را وقف این پروژه کرد و متاسفانه در یک سردابه دفن شد که در زمان مرگ او در سال 1926، کمتر از یک چهارم کل پروژه ساخت و ساز تکمیل شده بود و به همین دلیل مرگ او ضربه عمیقی بر روند اجرایی و تکمیل پروژه وارد کرد.

روند اجرایی ساخت و ساز کلیسای ساگرادا فامیلیا تنها با تکیه بر اخذ کمک های مالی خصوصی اجرایی بود و به همین دلیل روند آن به کندی پیش رفت و با ایجاد و ادامه جنگ داخلی اسپانیا متوقف شد. در ژوئیه 1936 انقلابیون منطقه مربوطه را آتش زدند و راه خود را به داخل مقر اصلی پیدا کردند و تمام نقشه‌ ها و مدل‌ های گچ اولیه گائودی را تا حد بسیار زیادی از بین بردند که وقوع همین فاجعه منجر به تلف شدن 16 سال زمان و تلاش برای بازسازی و طراحی مدل اصلی شد اما با این حال ساخت و ساز و توسعه با پیشرفت های متناوب در دهه 1950 از سر گرفته شد. پیشرفت‌ ها در زمینه فناوری‌ هایی مانند طراحی به کمک رایانه ها و کنترل عددی رایانه‌ ای (CNC) و به طور کلی رشد چشمگیر علم و فناوری پیشرفت بسیار سریع‌ تری را امکان‌ پذیر کرده است و ساخت‌ و ساز در سال 2010 از نقطه میانی خود عبور کرد و بخش زیادی از کل پروژه انجام شد. با این حال برخی از بزرگترین چالش‌های پروژه همچنان باقی مانده‌ اند که از جمله این چالش ها می توان به ساخت ده مناره دیگر که هر یک نماد مهمی هستند و مفاهیم فرهنگی، دینی و علمی بسیاری را درون خود دارند اشاره کرد. پیش بینی های کارشناسان و متخصصان ساخت و ساز حاکی از آن بود که تکمیل کامل این پروژه تا سال 2026 همزمان با صدمین سالگرد مرگ گائودی به اتمام برسد اما اکنون به دلیل همه گیری COVID-19 روند اجرایی پروژه همانند بسیاری از روند های اجرایی دیگر در کل دنیا به تعویق افتاده است و زمان مشخصی برای از سرگیری ادامه پروژه وجود ندارد.

موجودیت کلیسای ساگرادا فامیلیا سابقه طولانی ای در تفرقه افکنی میان ساکنان بارسلون دارد و بر سر احتمال اولیه که ممکن است با کلیسای جامع بارسلونا بر طرح خود گائودی، بر سر این احتمال که کار پس از مرگ گائودی طرح او را نادیده گرفته باشد و با پیشنهاد سال 2007 وی رقابت کند. برای ساختن یک تونل در این نزدیکی به عنوان بخشی از راه آهن پرسرعت اسپانیا به فرانسه که احتمالاً ثبات آن را مختل می کند. راینر زربست به عنوان منتقد هنری در توصیف کلیسای ساگرادا فامیلیا گفت: «احتمالاً یافتن ساختمان کلیسایی مشابه آن در کل تاریخ هنر غیرممکن است» و پل گلدبرگر آن را به عنوان «غیرعامل ترین تفسیر شخصی از معماری گوتیک از زمان کنونی  قرون وسطی» می نامد. کلیسای ساگرادا فامیلیا کلیسای اسقف نشین در بارسلونا نیست زیرا این عنوان به کلیسای جامع صلیب مقدس و سنت اولالیا تعلق دارد.

این سازه یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری بارسلون اسپانیا به حساب می‌آید که سالانه دها هزار گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند.

بررسی جامع تاریخچه کلیسای ساگرادا فامیلیا


طرح کلیسای ساگرادا فامیلیا الهام‌ بخش یک کتاب‌ فروش به نام جوزپ ماریا بوکابلا و بنیان‌گذار Asociación Espiritual de Devotos de San José (انجمن معنوی فدائیان سنت جوزف) بود. وی پس از بازدید از واتیکان در سال 1872 از ایتالیا بازگشت و قصد داشت کلیسایی را با الهام از طرح کلیسای لورتو بسازد. ایده طراحی سرداب اپسی کلیسا که از طریق کمک های مالی تأمین می شد در 19 مارس 1882 در جشنواره سنت جوزف، به طراحی معمار فرانسیسکو دو پائولا دل ویلار، که طرحش برای یک کلیسای احیاگر گوتیک به شکل استاندارد بود، آغاز شد. طزاحی اپسی قبل از استعفای ویلار در 18 مارس 1883 تکمیل شد، البته قابل توجه است زمانی که آنتونی گائودی مسئولیت طراحی آن را بر عهده گرفت او به طور اساسی تغییر کرد اما گائودی کار بر روی کلیسا را ​​در سال 1883 آغاز کرد اما تا سال 1884 به عنوان مدیر معمار منصوب نشد.

گائودی در مورد دوره ساخت و ساز بسیار طولانی گفته بود که موکل من عجله ندارد و زمانی که گائودی در سال 1926 درگذشت، کلیسای ساگرادا فامیلیا بین 15 تا 25 درصد تکمیل شده بود که پس از مرگ گائودی کار به سرپرستی دومنک سوگرانس ای گراس ادامه یافت تا اینکه در سال 1936 با جنگ داخلی اسپانیا قطع شد. بخش‌هایی از کلیسای ناتمام و مدل‌ها و کارگاه گائودی در طول جنگ توسط آنارشیست‌های کاتالان ویران شد و از سال 1940 معماران فرانسیس کوینتانا، ایزیدر پویگ بوآدا، لوئیس بونت ای گاری و فرانسیس کاردونر این کار را انجام دادند. نورپردازی توسط Carles Buïgas طراحی شده است و مدیر فعلی و پسر Lluís Bonet، Jordi Bonet i Armengol، از دهه 1980 کامپیوترها را وارد فرآیند طراحی و ساخت کرده است.  مارک بری از نیوزلند به عنوان معمار اجرایی و محقق خدمت می کند و مجسمه‌ های جی. بوسکتس، اتسورو سوتو و جوزپ ماریا سوبیراکس جنجالی، نماهای خارق‌العاده را تزئین می‌کنند.  جالب است که جوردی فاولی متولد بارسلونا در سال 2012 به عنوان معمار ارشد انتخاب شد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
طاق نماي شبستان مركزي در سال 1379 به پايان رسيد و كارهاي اصلي از آن زمان تاكنون ساخت طاق هاي عرضي و اپيد بوده است. از سال 2006، کار بر روی گذرگاه و ساختار حمایتی برای برج اصلی عیسی مسیح و همچنین محوطه جنوبی شبستان مرکزی متمرکز شد که به نمای شکوه تبدیل خواهد شد. این کلیسا سایت خود را با ساختمان مدارس ساگرادا فامیلیا، مدرسه ای که در ابتدا توسط گائودی در سال 1909 برای فرزندان کارگران ساختمانی طراحی شد، به اشتراک می گذارد.  این ساختمان که در سال 2002 از گوشه شرقی سایت به گوشه جنوبی منتقل شد، اکنون نمایشگاهی را در خود جای داده است. معمار اصلی جوردی فاولی در اکتبر 2015 اعلام کرد که ساخت و ساز 70 درصد پیشرفت داشته است و وارد فاز نهایی خود با برافراشتن شش برج عظیم شده است.  برج‌ها و بیشتر ساختار کلیسا قرار است تا سال 2026، صدمین سالگرد مرگ گائودی، تکمیل شود.  طبق برآورد سال 2017، عناصر تزئینی باید تا سال 2030 یا 2032 تکمیل شوند. هزینه ورودی بازدیدکنندگان 15 تا 20 یورو بودجه ساخت و ساز سالانه 25 میلیون یورویی را تأمین می کند. فناوری طراحی به کمک رایانه برای تسریع ساخت ساختمان استفاده شده است.  فن آوری کنونی اجازه می دهد تا سنگ خارج از محل توسط یک دستگاه فرز CNC شکل داده شود، در حالی که در قرن بیستم سنگ با دست تراشیده می شد. در سال 2008، برخی از معماران مشهور کاتالونیایی از توقف ساخت و ساز برای احترام به طرح های اصلی گائودی حمایت کردند، که اگرچه کامل نبودند و تا حدی تخریب شدند، در سال های اخیر تا حدی بازسازی شده اند. در سال 2018، نوع سنگ مورد نیاز برای ساخت و ساز در یک معدن در برینسکول، نزدیک Chorley، انگلستان پیدا شد.

از سال 2013، قطارهای سریع السیر AVE از نزدیکی ساگرادا فامیلیا از طریق تونلی که در زیر مرکز بارسلونا قرار دارد عبور کرده اند.  ساخت تونل، که در 26 مارس 2010 آغاز شد، بحث برانگیز بود.  وزارت فواید عمومی اسپانیا (Ministerio de Fomento) ادعا کرد که این پروژه هیچ خطری برای کلیسا ندارد. مهندسان و معماران ساگرادا فامیلیا با این نظر مخالف بودند و گفتند هیچ تضمینی وجود ندارد که تونل بر پایداری ساختمان تأثیر نگذارد. در اکتبر 2010، دستگاه حفاری تونل به کلیسا در زیر زمین زیر محل نمای اصلی ساختمان رسید. خدمات از طریق تونل در 8 ژانویه 2013 افتتاح شد. مسیر در تونل از سیستمی توسط ادیلون سدرا استفاده می کند که در آن ریل ها در یک ماده الاستیک تعبیه شده اند تا ارتعاشات را کاهش دهند و تا به امروز هیچ خسارتی به ساگرادا فامیلیا گزارش نشده است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

بررسی جامع طراحی کلیسای ساگرادا فامیلیا


سبک ساگرادا فامیلیا به شیوه های مختلفی به گوتیک پسین اسپانیایی، مدرنیسم کاتالان یا هنر نو تشبیه شده است.  در حالی که ساگرادا فامیلیا در دوره هنر نو قرار می گیرد، نیکولاس پفسنر اشاره می کند که همراه با چارلز رنی مکینتاش در گلاسکو، گائودی سبک هنر نو را بسیار فراتر از کاربرد معمول آن به عنوان یک تزئین سطحی به کار برد. ساگرادا فامیلیا در حالی که هرگز قرار نبود کلیسای جامع باشد، از ابتدا به عنوان ساختمانی به اندازه کلیسای جامع برنامه ریزی شده بود. ساگرادا فامیلیا مانند کلیساهای کاتالان و بسیاری دیگر از کلیساهای گوتیک اروپایی، نسبت به عرض خود کوتاه است و دارای پیچیدگی زیادی از بخش‌های آن است که شامل راهروهای دوتایی، یک مرکز سرپایی با مجموعه‌ای متشکل از هفت کلیسای کوچک، انبوهی از استیپل‌ها و  سه درگاه، که هر کدام از نظر ساختار و همچنین تزئینات بسیار متفاوت هستند. در جایی که کلیساهای جامع در اسپانیا توسط کلیساها و ساختمان های کلیسایی متعدد احاطه شده اند، پلان این کلیسا ویژگی غیرمعمولی دارد: یک گذرگاه یا صومعه سرپوشیده که یک مستطیل را تشکیل می دهد که کلیسا را ​​در بر می گیرد و از طاقچه هر یک از سه درگاه آن می گذرد. با کنار گذاشتن این ویژگی، پلان، تحت تأثیر کلبه ویلار، به سختی به پیچیدگی طرح گائودی یا انحراف آن از معماری سنتی کلیسا اشاره می کند.

طرح اصلی گائودی در مجموع هجده گلدسته را می طلبد که به ترتیب صعودی ارتفاع دوازده حواری، مریم باکره، چهار انجیل و بلندتر از همه، عیسی مسیح را نشان می دهد.  تا سال 2010 هشت گلدسته ساخته شده است که مربوط به چهار حواری در نمای میلاد مسیح و چهار حواری در نمای Passion است. بر اساس «گزارش کارها» در وب‌سایت رسمی پروژه در سال 2005، نقاشی‌هایی که توسط گائودی امضا شده و اخیراً در آرشیو شهرداری یافت شده‌اند، نشان می‌دهند که گلدسته باکره در واقع توسط گائودی کوتاه‌تر از انجیلیان بوده است و ارتفاع گلدسته از نیت گائودی پیروی خواهد کرد که طبق این گزارش با فونداسیون موجود کار خواهد کرد. مناره‌های انجیلیست‌ها با مجسمه‌هایی از نمادهای سنتی خود پوشانده می‌شوند: یک گاو بالدار (قدیس لوقا)، یک مرد بالدار (قدیس متی)، یک عقاب (سنت جان) و یک شیر بالدار (سنت مارک) و مناره مرکزی عیسی مسیح باید توسط یک صلیب غول پیکر بر آن غلبه کند.  ارتفاع کل آن (172.5 متر (566 فوت)) کمتر از ارتفاع تپه مونتجوئیک در بارسلون خواهد بود زیرا گائودی معتقد بود که خلقت او نباید از خدا پیشی بگیرد. گلدسته‌های پایینی توسط میزبانان عشایر با خوشه‌های گندم و جام‌هایی با خوشه‌های انگور که نمایانگر مراسم عشای ربانی است، پوشیده شده است به سمت پایین به داخل کلیسا. گائودی برای دستیابی به نتایج آکوستیک مناسب در داخل معبد مطالعات آکوستیک انجام داد که با این حال، تنها یک زنگ در حال حاضر در آن محل موجود است. تکمیل مناره ها، ساگرادا فامیلیا را به بلندترین ساختمان کلیسا در جهان تبدیل می کند - 11 متر بلندتر از رکورددار فعلی، اولم مینستر، که در بالاترین نقطه خود 161.5 متر (530 فوت) است. کلیسا دارای سه نمای بزرگ خواهد بود: نمای عیسی مسیح در شرق، نمای Passion در غرب، و نمای شکوه در جنوب که هنوز تکمیل نشده است . نمای عیسی مسیح قبل از قطع شدن کار در سال 1935 ساخته شد و مستقیم ترین تأثیر گائودی را بر خود دارد. نمای Passion بر اساس طرحی که گائودی در سال 1917 ایجاد کرد، ساخته شد. ساخت و ساز در سال 1954 آغاز شد و برج‌هایی که بر روی پلان بیضوی ساخته شده بودند، در سال 1976 به پایان رسید که پیکرهای نحیف مسیح در حال شلاق زدن بر ستون بود و مسیح روی صلیب  این طرح های بحث برانگیز کار Josep Maria Subirachs است. نمای گلوری، که ساخت آن در سال 2002 آغاز شد، بزرگ‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین نمای از این سه خواهد بود و معراج انسان به سوی خدا را نشان می‌دهد. همچنین صحنه های مختلفی مانند جهنم، برزخ را به تصویر می کشد و عناصری مانند هفت گناه کبیره و هفت فضیلت بهشتی را در بر می گیرد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
نمای شبستان که بین سال های 1894 و 1930 ساخته شد، اولین نمای بود که تکمیل شد.  این مکان که به میلاد حضرت عیسی (ع) اختصاص دارد، با صحنه هایی تزیین شده است که یادآور عناصر زندگی است.  از ویژگی های سبک طبیعت گرای گائودی، مجسمه ها به شکلی آراسته و چیده شده اند و با صحنه ها و تصاویری از طبیعت تزئین شده اند که هر یک نمادی به شیوه خاص خود هستند.  به عنوان مثال، سه رواق با دو ستون بزرگ از هم جدا شده اند و در پایه هر یک لاک پشت یا لاک پشت قرار گرفته است (یکی نشان دهنده خشکی و دیگری دریا است؛ هر کدام نمادی از زمان هستند به عنوان چیزی که در سنگ قرار گرفته و تغییرناپذیر است). برخلاف شکل لاک پشت ها و نمادین آنها، دو آفتاب پرست در دو طرف نما دیده می شوند که نمادی از تغییر هستند. نما رو به طلوع خورشید در شمال شرقی است که نمادی برای تولد مسیح است.  این رواق به سه رواق تقسیم شده است که هر یک نمایانگر یک فضیلت الهیاتی است (امید، ایمان و نیکوکاری). درخت زندگی بر فراز درگاه عیسی در رواق خیریه برافراشته است.  چهار برج نما را کامل می کنند و هرکدام به یک قدیس (متیاس، برنابا، یهودای حواری و سیمون غیور) تقدیم شده اند. در ابتدا، گائودی در نظر داشت که این نما چند کروم باشد، تا هر آرشیوولت با طیف وسیعی از رنگ ها رنگ آمیزی شود. او می خواست که هر مجسمه و مجسمه نقاشی شود که به این ترتیب پیکرهای انسان ها به اندازه پیکره های گیاهان و جانوران زنده ظاهر می شدند. گائودی این نما را برای تجسم ساختار و دکوراسیون کل کلیسا انتخاب کرد.  او به خوبی می‌دانست که کلیسا را ​​تمام نخواهد کرد و باید الگوی هنری و معماری برای دیگران قرار دهد.  او همچنین انتخاب کرد که این نما اولین نما باشد که ساخت و ساز روی آن آغاز شود و به نظر او جذاب ترین و در دسترس ترین برای عموم باشد.  او معتقد بود که اگر ساخت و ساز را با نمای شور، که سخت و برهنه بود (گویی از استخوان ساخته شده بود) قبل از نمای ولادت آغاز می کرد، مردم با دیدن آن کنار می رفتند. برخی از مجسمه ها در سال 1936 در طول جنگ داخلی اسپانیا نابود شدند و پس از آن توسط هنرمند ژاپنی اتسورو سوتو بازسازی شدند.

برخلاف نمای شبستانی بسیار تزیین شده، نمای Passion سخت، ساده و آسان با سنگ های خالی فراوان است و با خطوط مستقیم خشن تراشیده شده است تا شبیه استخوان های یک اسکلت باشد.  این نما که به مصائب مسیح، رنج عیسی در هنگام مصلوب شدن او اختصاص داشت، برای به تصویر کشیدن گناهان انسان در نظر گرفته شده بود.  ساخت و ساز در سال 1954، با پیروی از نقشه ها و دستورالعمل های به جا مانده از گائودی برای معماران و مجسمه سازان آینده آغاز شد.  استیپل ها در سال 1976 تکمیل شدند و در سال 1987 تیمی از مجسمه سازان به سرپرستی جوزپ ماریا سوبیراچس کار مجسمه سازی صحنه ها و جزئیات مختلف نما را آغاز کردند.  هدف آنها ارائه یک فرم سفت و زاویه دار بود تا جلوه ای دراماتیک ایجاد کند. گائودی در نظر داشت که این نما ترسی را به بیننده وارد کند و او می‌خواست کمان‌ها را بشکند و ستون‌ها را «برش» کند و از اثر کیاروسکورو (سایه‌های زاویه‌دار تیره که با نور سخت تضاد می‌شوند) استفاده کند تا شدت و بی‌رحمی قربانی مسیح را بیشتر نشان دهد. نمای مصائب رو به غروب خورشید، که نشانه و نمادی از مرگ مسیح است، توسط شش ستون بزرگ و شیبدار که شبیه تنه های سکویا طراحی شده اند، پشتیبانی می شود و در بالا یک پایه هرمی وجود دارد که از هجده ستون استخوانی شکل تشکیل شده است که به صلیب بزرگی با تاجی از خار ختم می شود.  هر یک از چهار ایوان به یک رسول (یعقوب، توماس، فیلیپ و بارتولومئوس) اختصاص یافته است و مانند نمای عیسی مسیح، سه رواق وجود دارد که هر یک نمایانگر فضایل الهیاتی است، هرچند در نور بسیار متفاوتی.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
شبستان اصلی پوشیده شد و یک ارگ در اواسط سال 2010 نصب شد، که اجازه می دهد تا ساختمان هنوز ناتمام برای خدمات مذهبی مورد استفاده قرار گیرد. این کلیسا توسط پاپ بندیکت شانزدهم در 7 نوامبر 2010 در مقابل جماعتی متشکل از 6500 نفر تقدیس شد. 50000 نفر دیگر مراسم تقدیس را از بیرون باسیلیکا دنبال کردند، جایی که بیش از 100 اسقف و 300 کشیش برای ادای عشاء ربانی حضور داشتند. از 9 ژوئیه 2017، مراسم عشای ربانی بین المللی در کلیسا ساگرادا فامیلیا در هر یکشنبه و روز تکلیف مقدس، در ساعت 9 صبح برگزار می شود که برای عموم آزاد است (تا زمانی که کلیسا پر شود).  گاهی اوقات، مراسم عشای ربانی در زمان های دیگری برگزار می شود، جایی که حضور نیاز به دعوت دارد.  هنگامی که مراسم توده ها برنامه ریزی می شود، دستورالعمل های دریافت دعوت نامه در وب سایت کلیسای باسیلیکا ارسال می شود.  علاوه بر این، بازدیدکنندگان ممکن است در نمازخانه مبارکه مقدس و توبه دعا کنند. در 19 آوریل 2011، یک آتش افروز آتش کوچکی را در قفسه سینه به راه انداخت که باعث شد گردشگران و کارگران ساختمانی تخلیه شوند و قربانی آسیب دید و مهار آتش 45 دقیقه طول کشید. در 11 مارس 2020، به دلیل همه‌گیری COVID-19 در اسپانیا، ساخت و ساز متوقف شد و کلیسای کلیسا بسته شد. این اولین بار است که ساخت و ساز پس از جنگ داخلی اسپانیا متوقف می شود و موزه خانه گائودی در پارک گوئل نیز بسته شد و باسیلیکا، ابتدا به روی کارگران کلیدی در 4 ژوئیه 2020 بازگشایی شد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا
صحنه های حجاری شده در نما را می توان به سه سطح تقسیم کرد که به شکل S بالا می روند و ایستگاه های صلیب (از طریق صلیب مسیح) را بازتولید می کنند. پایین‌ترین سطح، صحنه‌هایی از آخرین شب عیسی قبل از مصلوب شدن، از جمله شام ​​آخر، بوسه یهودا، Ecce homo، و دادگاه سنهدرین عیسی را به تصویر می‌کشد. سطح میانی کالواری یا گلگوتای مسیح را به تصویر می‌کشد و شامل سه مریم، سنت لونگینوس، سنت ورونیکا و یک توهم با صورت توخالی از مسیح بر روی حجاب ورونیکا است. در سطح سوم و آخر، مرگ، دفن و رستاخیز مسیح قابل مشاهده است. یک پیکره برنزی که بر روی یک پل قرار گرفته است و پیوندی بین برج‌های سنت بارتولمیو و سنت توماس ایجاد می‌کند، معراج عیسی را نشان می‌دهد. نما شامل یک مربع جادویی بر اساس مربع جادویی در چاپ 1514 Melencolia I است. بزرگترین و چشمگیرترین نماها، نمای گلوری است که ساخت آن در سال 2002 آغاز شد. این نمای اصلی خواهد بود و دسترسی به شبستان مرکزی را فراهم می کند.  این کتاب که به جلال آسمانی عیسی اختصاص دارد، نشان دهنده راه رسیدن به خدا است: مرگ، داوری نهایی و جلال، در حالی که جهنم برای کسانی که از اراده خدا منحرف می شوند باقی مانده است.  گائودی با آگاهی از اینکه به اندازه کافی زنده نخواهد ماند تا این نما را تکمیل کند، مدلی ساخت که در سال 1936 تخریب شد و قطعات اصلی آن به عنوان پایه ای برای توسعه طراحی نما مورد استفاده قرار گرفت.  تکمیل این نما ممکن است نیازمند تخریب جزئی بلوک با ساختمان‌هایی در سراسر Carrer de Mallorca باشد. برای رسیدن به Glory Portico، پلکان بزرگی از روی گذرگاه زیرزمینی ساخته شده بر فراز Carrer de Mallorca با تزئینی که نشان دهنده جهنم و معاونت است، منتهی می شود.  در پروژه‌های دیگر، Carrer de Mallorca باید زیرزمینی شود. با شیاطین، بت ها، خدایان دروغین، بدعت و نفاق، و غیره تزئین خواهد شد. برزخ و مرگ نیز به تصویر کشیده خواهد شد که دومی از مقبره هایی در کنار زمین استفاده می کند.  رواق دارای هفت ستون بزرگ خواهد بود که به هدایای روح القدس اختصاص داده شده است.  در پایه ستون ها نمایش هایی از هفت گناه مرگبار و در بالا، هفت فضیلت وجود دارد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا
پلان کلیسا یک صلیب لاتین با پنج راهرو است.  طاق های شبستان مرکزی به چهل و پنج متر (148 فوت) می رسد در حالی که طاق های شبستان جانبی به سی متر (98 فوت) می رسد.  گذرگاه دارای سه راهرو است.  ستون‌ها روی یک شبکه ۷.۵ متری (۲۵ فوتی) قرار دارند.  با این حال، ستون‌های اپیس، که بر پایه دل ویلار قرار گرفته‌اند، به شبکه نمی‌چسبند، و به بخشی از ستون‌های سرپایی برای انتقال به شبکه نیاز دارند و در نتیجه الگوی نعل اسبی در طرح آن ستون‌ها ایجاد می‌کنند.  تقاطع بر روی چهار ستون مرکزی پورفیری استوار است که از یک هایپربولوئید بزرگ که توسط دو حلقه دوازده هیپربولوئید (در حال حاضر در دست ساخت) احاطه شده است، قرار دارد.  طاق مرکزی به شصت متر (200 فوت) می رسد.  این اپسید توسط یک طاق هیپربولوئید به ارتفاع هفتاد و پنج متر (246 فوت) پوشیده شده است.  گائودی در نظر داشت که بازدیدکننده‌ای که در ورودی اصلی ایستاده است بتواند طاق‌های شبستان، گذرگاه و سپید را ببیند. در کف دخمه شکاف هایی وجود دارد که نمای پایین به سرداب زیر را فراهم می کند. ستون های داخلی یک طرح منحصر به فرد گائودی هستند.  علاوه بر انشعاب برای تحمل بار، سطوح دائمی در حال تغییر آنها نتیجه تلاقی اشکال هندسی مختلف است.  ساده‌ترین مثال، قاعده مربعی است که با بالا آمدن ستون به یک هشت ضلعی تبدیل می‌شود، سپس به شکل شانزده ضلعی و در نهایت به یک دایره تبدیل می‌شود.  این اثر نتیجه تقاطع سه بعدی ستون‌های هلیکوئیدی است (به عنوان مثال یک ستون با مقطع مربعی که در جهت عقربه‌های ساعت می‌پیچد و یک ستون مشابه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌پیچد). اساساً هیچ یک از سطوح داخلی صاف نیستند.  تزیینات جامع و غنی است و شامل بخش زیادی از اشکال انتزاعی است که منحنی های صاف و نقاط ناهموار را ترکیب می کند.  حتی کارهای سطح جزئیات مانند نرده های آهنی برای بالکن ها و راه پله ها پر از جزئیات انحنای هستند. در سال 2010 یک ارگ توسط سازندگان اندام Blancafort Orgueners de Montserrat در سالن نصب شد.  این ساز دارای 26 استاپ (1492 لوله) در دو دفترچه راهنما و یک پدال برد است. برای غلبه بر چالش‌های صوتی منحصربفرد ناشی از معماری و اندازه وسیع کلیسا، چندین اندام اضافی در نقاط مختلف ساختمان نصب خواهد شد.  این سازها به طور جداگانه (از کنسول های جداگانه خود) و به طور همزمان (از یک کنسول تلفن همراه) قابل پخش خواهند بود و پس از تکمیل، ارگانی از حدود 8000 لوله تولید می کنند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا
برج‌های نمای عیسی مسیح با سقف‌هایی به شکل هندسی پوشیده شده‌اند که یادآور کوبیسم هستند (آنها در حدود سال 1930 به پایان رسیدند) و تزئینات پیچیده آن معاصر با سبک هنر نو است، اما سبک منحصر به فرد گائودی عمدتاً از طبیعت نشأت می‌گیرد، نه هنرمندان دیگر.  یا معماران، و در برابر دسته بندی مقاومت می کند. گائودی در طراحی های بعدی ساگرادا فامیلیا (به وضوح بعد از 1914) از ساختارهای هیپربولوئید استفاده کرد.  با این حال، چند مکان در نمای شبستان وجود دارد - طرحی که با طراحی سطح قاعده‌ای گائودی برابری نمی‌کند - جایی که هیپربولوئید ظاهر می‌شود.  به عنوان مثال، در اطراف صحنه با پلیکان، نمونه های متعددی وجود دارد (از جمله سبدی که توسط یکی از چهره ها نگه داشته شده است).  یک هیپربولوئید وجود دارد که به درخت سرو (با اتصال آن به پل) پایداری ساختاری می بخشد.  و در نهایت، مناره های «میتر اسقف» با ساختارهای هیپربولوئید پوشیده شده اند. در طرح‌های بعدی او، سطوح خط‌دار در طاق‌ها و پنجره‌های شبستان و سطوح نمای Passion برجسته است. مضامین در سراسر دکوراسیون شامل کلماتی از عبادت است.  برج‌ها با کلماتی مانند «Hosanna»، «Excelsis» و «Sanctus» تزئین شده‌اند.  درهای بزرگ نمای مصائب گزیده‌ای از مصائب عیسی را از عهد جدید به زبان‌های مختلف، عمدتاً کاتالانی، بازتولید می‌کنند.  و نمای جلال قرار است با کلمات اعتقادنامه رسولان تزئین شود، در حالی که درب اصلی آن کل دعای خداوند را به زبان کاتالانی بازتولید می کند، که با انواع مختلفی از "نان روزانه خود را به ما امروز بده" به زبان های دیگر احاطه شده است.  سه ورودی نماد سه فضیلت است: ایمان، امید و عشق.  هر یک از آنها نیز به بخشی از زندگی مسیح اختصاص دارد.  نمای شبستان به تولد او اختصاص یافته است.  همچنین دارای درخت سرو است که نماد درخت زندگی است.  نمای شکوه به دوران شکوه او اختصاص دارد.  نمای Passion نمادی از رنج او است.  برج عمارت دارای متن لاتین سلام مریم است.  در مجموع، ساگرادا فامیلیا نمادی از زندگی مسیح است. مناطق حرم برای نشان دادن مفاهیم مختلف، مانند مقدسین، فضایل و گناهان، و مفاهیم دنیوی مانند مناطق، احتمالاً با تزئینات متناسب، تعیین می شود.

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

بررسی جامع موارد دیگر درباره کلیسای ساگرادا فامیلیا


نیکولاس پیوسنر، مورخ هنر، که در دهه 1960 نوشت، از ساختمان‌های گائودی به عنوان در حال رشد "مانند نان قند و لانه مورچه‌ها" یاد کرد و تزیین ساختمان‌ها با تکه‌های سفال شکسته را احتمالاً "بد سلیقه" توصیف کرد، اما با سرزندگی و "جسارت بی‌رحمانه" کار می‌کردند. طراحی ساختمان خود قطبی شده است.  ارزیابی های معماران همکار گائودی به طور کلی مثبت بود.  لوئیس سالیوان بسیار آن را تحسین کرد و ساگرادا فامیلیا را به عنوان "بزرگترین قطعه معماری خلاقانه در بیست و پنج سال گذشته. این روح نمادی از سنگ است!" والتر گروپیوس ساگرادا فامیلیا را تحسین کرد و دیوارهای ساختمان را چنین توصیف کرد:  شگفتی کمال فنی». مجله تایم آن را «احساس‌آمیز، معنوی، غریب، پرشور» نامید با این حال، نویسنده و منتقد جورج اورول آن را «یکی از وحشتناک‌ترین ساختمان‌های جهان»، نویسنده جیمز آ. میچنر آن را «یکی» نامید.  از عجیب‌ترین ساختمان‌های جدی جهان» و جرالد برنان مورخ بریتانیایی درباره این بنا اظهار داشت: «حتی در معماری اروپایی آن دوره نمی‌توان چیزی به این مبتذل یا ادعایی را کشف کرد.» شبح متمایز ساختمان  با این حال به نمادی از خود بارسلونا تبدیل شده است، که سالانه حدود 3 میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند. به همراه شش ساختمان دیگر گائودی در بارسلونا، بخشی از لا ساگرادا فامیلیا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، زیرا گواهی بر مشارکت خلاقانه استثنایی گائودی در توسعه معماری و فناوری ساختمان است، «نمایندگی مدرنیسم کاتالونیا» و «پیش‌بینی می‌شود».  و بسیاری از اشکال و تکنیک هایی را که با توسعه ساخت و ساز مدرن در قرن بیستم مرتبط بودند، تحت تاثیر قرار داد و کتیبه فقط شامل سردابه و نمای شبستان است.

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا
بازدیدکنندگان می‌توانند به شبستان، دخمه، موزه، فروشگاه، و آتش‌بس‌های Passion و Nativity دسترسی داشته باشند.  ورود به هر یک از دشت ها مستلزم رزرو و خرید بلیط از قبل است.  دسترسی فقط از طریق آسانسور (آسانسور) و با یک پیاده روی کوتاه از باقیمانده برج‌ها تا پل بین برج‌ها امکان‌پذیر است. فرود از طریق یک پلکان مارپیچ بسیار باریک با بیش از 300 پله انجام می شود. احتیاط ارسال شده برای کسانی که شرایط پزشکی دارند وجود دارد. از ژوئن 2017، خرید آنلاین بلیط در دسترس بوده است. از آگوست 2010، خدماتی وجود داشت که به موجب آن بازدیدکنندگان می‌توانستند کد ورودی را از کیوسک‌های ATM Servicaixa  یا آنلاین خریداری کنند. در طول فصل اوج، می تا اکتبر، تاخیرهای رزرو برای ورود تا چند روز غیرعادی نیست. ساخت و ساز در ساگرادا فامیلیا توسط هیچ دولت یا منابع رسمی کلیسا پشتیبانی نمی شود. حامیان خصوصی بودجه مراحل اولیه را تامین کردند. پول بلیط های خریداری شده توسط گردشگران اکنون برای پرداخت هزینه کار استفاده می شود و کمک های مالی خصوصی از طریق دوستان ساگرادا فامیلیا پذیرفته می شود. بودجه ساخت و ساز برای سال 2009 حدودا 18 میلیون یورو بود. در اکتبر 2018، متولیان ساگرادا فامیلیا با پرداخت 36 میلیون یورو به مقامات شهری موافقت کردند تا پس از 136 سال ساخت، مجوز ساخت و ساز دریافت کنند. بیشتر بودجه برای بهبود دسترسی بین کلیسا و متروی بارسلون هدایت می شود و این مجوز در 7 ژوئن 2019 توسط شهر صادر شد.

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

پیشنهاد می کنیم مطلب جامعی در خصوص شهر بارسلون را حتما مشاهده نمایید.


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

نظر شما در مورد کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلون


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ کلیسا

کلیسای دومئو میلان، شاهکار معماری

کلیسای دومئو میلان، شاهکار معماری


کلیسای جامع میلان (Milan Cathedral) یا دوئومو میلان (Duomo di Milano) واقع در میدان دلدوئومو است. هم‌اکنون چهارمین کلیسای بزرگ دنیاست، در جای کنونی کلیسا، قصری بزرگ از زمان امپراتوری روم قرار داشت که پس از یک آتش‌سوزی در سال ۴۵۴...


کلیسای نجات دهنده خون در سن پترزبورگ

کلیسای نجات دهنده خون در سن پترزبورگ


کلیسای نجات دهنده خون (به زبان روسی Спас на Крови) یک کلیسای ارتدوکس روسی است که یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی واقع در سن پترزبورگ در روسیه می‌باشد. عملیات ساخت و ساز این کلیسا در سال ۱۹۰۷ به اتمام...


کلیسای روبان هیروشیما

کلیسای روبان هیروشیما


در کوه‌های جنگلی نزدیک شهر هیروشیما در ژاپن و جایی بالاتر از درخت‌ها، کلیسای کوچک و مدرنی قرار دارد که چشم‌انداز دریاچه، آسمان و جنگل را دارد. در نگاه اول شاید به نظر برسد این ساختمان در حال فروپاشی و جدایی...


کلیسای هالگریمسکیرکجا در ایسلند

کلیسای هالگریمسکیرکجا در ایسلند


ساختمان این کلیسا در منطقه ریکیاویک در ایسلند واقع شده است. کلیسای هالگریمسکیرکجا، کلیسایی لوتران (وابسته به مارتین لوتر) است که علاوه بر غیر عادی بودن بسیار بلند نیز هست و طول آن به 74.5 متر (244 فوت) می رسد. این...


کلیسای نوتر دام در پاریس

کلیسای نوتر دام در پاریس


کلیسای جامع نوتردام پاریس (به فرانسوی: Cathédrale Notre Dame de Paris) کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از...


کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو


کلیسای جامع واسیلی خجسته (به روسی: Собо́р Васи́лия Блаже́нного، tr. Sobór Vasíliya Blazhénnogo)، که معمولاً به عنوان کلیسای جامع سنت باسیل مسکو شناخته می شود، یک کلیسای ارتدکس در میدان سرخ مسکو است و یکی از محبوب ترین نمادهای فرهنگی در...


ازدواج سلطنتی پرنس یوجین

ازدواج سلطنتی پرنس یوجین


مراسم ازدواج جوان‌ترین دختر «پرنس اندرو»، دوک یورک، در ویندسور در نزدیکی لندن در کلیسای سنت جورج برگزار شد. کلیسای سنت جورج در طول سال های گذشته، بارها میزبان مراسم های ازدواج از جمله عروسی پرنس ادوارد و سوفی ریس- جونز...


واتیکان کوچک ترین کشور جهان

واتیکان کوچک ترین کشور جهان


واتیکان دولت‌شهری مستقل است که در درون شهر رم در کشور ایتالیا جای دارد. واتیکان محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان و مرکز کلیسای کاتولیک است. واتیکان با مساحتی در حدود ۰٫۴۴ کیلومتر مربع، کوچک ترین کشور دنیا و با جمعیتی...


کلیسای جامع سنت مارک

کلیسای جامع سنت مارک


کلیسای جامع سنت مارک (Basiliek van San Marco) یک کلیسای جامع در شهر ونیز در شمال ایتالیا است که مشهورترین کلیسای شهر ونیز و مثال بارزی از معماری بیزانس است. این تنها کلیسای جامع شهر ونیز از سال ۱۸۰۷ است. این...


کلیسای جامع سنت اشتفان

کلیسای جامع سنت اشتفان


این کلیسا از محبوب ترین و مشهورترین بناها در شهر زیبای وین نیز می باشد که شاهکار هنر گوتیک اشتفاندوم است و مردمان اتریش آن را اشتفه می نامند. این کلیسای جامع، سازه‌ای شگفت‌انگیز از سنگ تیره و کاشی‌های رنگی در...


شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

صدر استون
0

صدر استون

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

گالری آرپا
0

گالری آرپا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:

تاریخ ثبت ثبت: 1395/08/15
بازدید بازدید: 6082
مرجع مرجع: زومیت

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS