نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

بارسلون دومین شهر پرجمعیت اسپانیا

شهر بارسلون

مقاله بارسلون دومین شهر پرجمعیت اسپانیا با تصاویر با کیفیت


بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است. جمعیت شهر بارسلون ۱٫۶۲۱٫۵۳۷ در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۱٫۴ کیلومتر مربع و منطقه شهری بارسلون بدون احتساب حومه در منطقه‌ای به وسعت ۸۰۳ کیلومترمربع بیش از ۴٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر است. مجموعاً در حدود پنج میلیون نفر در ناحیه شهری بارسلونا زندگی می‌کنند. همچنین این شهر بخش اصلی شهرداری‌ها و شهرستان‌های هم جواریست که منطقه شهری بارسلونا را با جمعیت ۳٫۲۱۸٫۰۷۱ می‌سازند. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگ‌ترین کلان شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.

بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی٬ تجارت٬ رسانه٬ سرگرمی٬ هنر٬ بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است. بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه جا کرده است. شهر بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است، این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند. به نقل از مجله مونوکل این شهر ۱۷امین شهر قابل زندگی در جهان است، همچنین طبق تحقیق 2thinknow بین شهرهای‌های جهان در زمینه نوآوری، بارسلونا جایگاه ۱۳ام را داراست. بارسلون با ۱۷۷ بیلیون یورو تولید ناخالص داخلی ۴امین شهر ثروتمند اتحادیه اروپا و ۳۵ امین شهر جهان است.

شهر بارسلون

بارسلون به عنوان یک شهر رومی تأسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلون گشت. پس از پیوستن به پادشاهی آراگون یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون بود. این شهر در طول تاریخ خود بارها مورد تصرف قرار گرفت. امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد. همچنین بارسلون مقراصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز می‌باشد.

بارسلون به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است، پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلون مرکز استان بارسلونا و بارسلونس کومارکا است.

نام
نام بارسلون از زبان فنیقی‌های ساکن ایبری که آن را بارکنو می‌خواندند آمده است. این مطلب را می‌توان بواسطه یک سکه قدیمی که برروی آن به خط ایبری، بارکنو نوشته شده است تأیید کرد. در متون یونان باستان آن را بارکینون و در لاتین آن را بارسیلونوم نوشته‌اند. در قرون وسطی این شهر به شکل‌های مختلفی چون بارچینونا، بارسالونا، بارچلونا و بارچنونا شناخته می‌شده است. همچنین برخی نوشته‌ها نام این شهر را به جنرال کارتاژ٬ همیلکار بارسا مرتبط دانسته‌اند.

تاریخچه
در رابطه با تاریخ ساخت این شهر دو داستان متفاوت وجود دارد. داستان اول ساخت شهر را به ۴۰۰ سال پیش از ساخت رم توسط اسطوره‌ای به نام هرکول نقل می‌کند. داستان دوم تأسیس این شهر را به همیلکار بارسا کارتاژی پدر هانیبال نسبت می‌دهد که نام این شهر را بارسینو نام نهاد.

در حدود ۱۵ پیش از میلاد رومی‌ها شهر را به یک کاستروم (اردوگاه نظامی روم) متمرکز بر روی مانس تبر، یک تپه کوچک در نزدیکی تالار قدیمی شهر، پلازا سنت خومه تغییر دادند. بارسلون در زیر استعمار روم فاونتیا یا به شکل کامل مستعمره فاونتیا جولیا آگوستا پیا بارسینو نام داشت.

جغرافیا
مادرید در شمال شرقی شبه‌جزیره ایبری و در کنار دریای مدیترانه برروی فلاتی به وسعت ۱۷۰ کیلومترمربع قرار گرفته که ۱۰۱ کیلومترمربع از آن را شهر بارسلون اشغال کرده است. این شهر توسط رشته کوه‌های کلسرولا محصور شده و رودخانه یوبرگات در جنوب غربی و رودخانه بسوس در شمال آن جریان دارد.

شهر بارسلون

تیبیدابو با ۵۱۲ متر ارتفاع بلندترین کوه کلسرولا است که از بالای آن می‌توان بخش قابل توجهی از شهر را مشاهده کرد، اگرچه بر روی این کوه، برج مخابراتی کلسرولا با ارتفاع ۲۸۸٬۴ متر ارتفاع قرار دارد که نمای کاملی از شهر را از بالای آن می‌توان دید.

جاذبه‌های شهر
نمایی از دو ساختمان کازا آماتلر و کازا بالیو در خیابان پَسیج دِ گراسیا:

ساختمان کازا آماتلر و کازا بالیو در خیابان پَسیج دِ گراسیا در بارسلون

باری گوتیک مرکز شهر قدیم بارسلون است که با وجود برخی تغییرات ایجاد شده در قرن ۱۹ و اویل قرن ۲۰ بناهایی از قرون وسطی و تعدادی قدیمی‌تر متعلق به رومی‌ها هنوز در آن وجود دارد. معماری مدرنیزمه کاتالان که بین سال‌های ۱۸۸۵ و ۱۹۵۰ گسترش یافته، میراث بسیار مهمی در بارسلون است و شمار قابل توجهی از این بناها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در این میان کارهای معماری آنتونیو گائودی که در سرتاسر شهر آن‌ها را می‌توان یافت، قابل توجه است. بهترین بنا و معروف‌ترین کار او کلیسای ناتمام ساگرادا فامیلیا است که از سال ۱۸۸۲ در دست ساخت بوده و هزینه‌های آن از کمک‌های شخصی تأمین می‌شود، زمان پایان ساخت این بنا ۲۰۲۶ برآورد شده است.

بناهای تاریخی
•    کلیسای ساگرادا فامیلیا نماد بین‌المللی بارسلونا

کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون

پیشنهاد می کنیم مطلب جامعی در خصوص کلیسای ساگرادا فامیلیا را حتما مشاهده نمایید.

•    قصر موسیقی کاتالان و بیمارستان سنت پائول طراحی شده توسط لوییز دومانچه‌ای مونتانر و از ۱۹۹۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.
•    آثار آنتونی گائودی شامل: پالائو گوئل، پارک گوئل، کازا میلا، کازا ویسنس، کازا باتیو، ساگرادا فامیلیا
•    کلیسای سانتا ماریا دل مار
•    کلیسای گوتیک سانتا ماریا دل پی
•    کلیسای جامع بارسلون
•    کلیسای سنت پائو دل کمپ
•    آرامگاه کلمبوس

موزه‌ها
بارسلون دارای موزه‌ها زیادیست که موضوعات و محدوده‌های مختلفی را پوشش می‌دهند. موزه ملی هنر کاتالونیا که به سبب دارا بودن مجموعه بسیار خوبش در زمینه هنر رمانسک شهرت دارد یا موزه هنر معاصر بارسلونا که بر روی دوره بعد از جنگ کاتالان و هنر اسپانیایی معطوف است. می‌توان از بنیاد خوآن میرو، موزه پیکاسو و بنیاد آنتونی تاپیس که مجموعه‌های مهمی از این شخصیت‌ها شناخته شده را در بردارند نیز یاد کرد.

برخی از موزه‌ها موضوعات تاریخی را پوشش می‌دهند، نظیر موزه تاریخ شهر، موزه تاریخ کاتالونیا، موزه باستان شناسی کاتالونیا، موزه دریانوری بارسلون و موزه شخصی-خصوصی مصری‌ها. موزه اروتیک بارسلون که در این میان یکی از موزه‌های ویژه است و موزه علم کوسموکایخا که در سال ۲۰۰۶ جایزه موزه سال اروپا را دریافت کرد.

در ادامه تصاویر زیبایی از شهر بارسلون را با هم می بینیم:

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

ساختمان کازا آماتلر و کازا بالیو در خیابان پَسیج دِ گراسیا در بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

ورزشگاه نیوکمپ بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون

شهر بارسلون


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[مبلمان کلاسیک آمریکایی و دکوراسیون داخلی]
لوگوی گالری مبلمان آمریکایی گارنت Boosted (0) گالری مبلمان آمریکایی گارنت
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر

نظر شما در مورد بارسلون دومین شهر پرجمعیت اسپانیا


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ بارسلونا

ساختمان کازا باتیو در بارسلونا

ساختمان کازا باتیو در بارسلونا


ساختمان کازا باتیو که یکی از شاهکارهای بزرگ معمار اسپانیایی - آنتونی گائودی - طراحی شده در شهر بارسلونا ساخته شده است که یکی از مشهورترین مکان‌های تاریخی این شهر بوده و یکی از شناخته شده‌ ترین ساختمان های بارسلونا این...


نیوکمپ ورزشگاه تیم فوتبال بارسلونا

نیوکمپ ورزشگاه تیم فوتبال بارسلونا


کمپ نو («میدان جدید»)، که غالباً به طور اشتباه «نیوکمپ» خوانده می‌شود، ورزشگاه فوتبالی است که در شهر بارسلون در کشور اسپانیا قرار دارد. این ورزشگاه از زمان احداثش در سال ۱۹۵۷، محل انجام بازی‌های خانگی تیم فوتبال بارسلونا است. این...


فواره جادویی بارسلونا

فواره جادویی بارسلونا


بارسلونا، پر جمعیت ترین شهر اسپانیا پس از مادرید، بهشتی تمام عیار در کنار ساحل آبی و آفتابی دریای مدیترانه محسوب می شود. این شهر جذاب و زیبا، تمام آنچه که برای ساختن یک تعطیلات رویایی نیاز دارید را در بر...


شهر شگفت انگیز بارسلونا در اسپانیا

شهر شگفت انگیز بارسلونا در اسپانیا


بارسلونا پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور می باشد که جمعیت این شهر به ۱٫۶۲۱٫۵۳۷ نفر که در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۱٫۴ کیلومتر مربع  و در منطقه شهری بارسلون بدون احتساب حومه در منطقه‌ای به وسعت ۸۰۳ کیلومترمربع بیش...


دهکده پوبله اسپانیول اسپانیا

دهکده پوبله اسپانیول اسپانیا


پوبله اسپانیول (Poble Espanyol) یکی از زیباترین دهکده‌‌های شهر بارسلونا است. در منطقه‌ی «مونت جویک» (Montjuïc) شهر بارسلونا قرار دارد و تا حدی رنگ و بوی مناطق شهری را به خود گرفته است. این دهکده دارای مراکز خرید، تئاترها، رستوران‌‌ها، پارک‌‌‌ها...


خانه لیونل مسی در بارسلونا

خانه لیونل مسی در بارسلونا


در این تیزر نگاهی به جایی که لیونل مسی، این ستاره جهانی تصمیم گرفته است خانه داشته باشد می بپردازیم. به داخل خانه مسی، دکوراسیون خانه، لحظات جالب در خانه، اتاق خواب ها و … خانه لوکس لئو مسی در ساحل کاستلدفلز...


مبلمان ایفا
0

مبلمان ایفا

راش ایران نماینده رسمی کاغذ دیواری راش آلمان
1

راش ایران

شوروم آسام هاوس
2

شوروم آسام هاوس

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

خانه مانلی
1

خانه مانلی

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   شهر بارسلون   |  اسپانیا   |  بارسلونا   |  بارسلون   |  اروپا   |  گردشگری

تاریخ ثبت ثبت: 1395/05/19
بازدید بازدید: 8564
مرجع مرجع: ویکیپدیا

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS