نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

برج آسمان در فرمانیه


مقاله برج آسمان در فرمانیه با تصاویر با کیفیت


برج یک سازه بلند است، بلندتر از عرض آن، اغلب به دلیل یک عامل مهم.  برج‌ها به دلیل نداشتن سیم‌کشی از دکل‌ها متمایز می‌شوند و بنابراین، همراه با ساختمان‌های بلند، سازه‌های خود نگهدار هستند. برج‌ها به‌طور خاص از ساختمان‌ها متمایز می‌شوند، زیرا آن‌ها نه برای قابل سکونت بودن ساخته می‌شوند، بلکه برای انجام وظایف دیگر با استفاده از ارتفاع برج ساخته می‌شوند.  به عنوان مثال، ارتفاع برج ساعت باعث بهبود دید ساعت می شود و ارتفاع برج در یک ساختمان مستحکم مانند قلعه، دید اطراف را برای اهداف دفاعی افزایش می دهد.  برج ها همچنین ممکن است برای اهداف رصدی، تفریحی یا مخابراتی ساخته شوند.  یک برج می تواند به تنهایی بایستد یا توسط ساختمان های مجاور پشتیبانی شود، یا ممکن است ویژگی بالای یک سازه یا ساختمان بزرگتر باشد.

برج آسمان فرمانیه

بررسی تاریخچه برج ها


برج ها از دوران ماقبل تاریخ مورد استفاده بشر بوده است.  قدیمی ترین شناخته شده ممکن است برج سنگی مدور در دیوارهای دوران نوسنگی جریکو (8000 قبل از میلاد) باشد.  برخی از اولین برج ها زیگورات بودند که از هزاره چهارم قبل از میلاد در معماری سومری وجود داشتند.  از معروف ترین زیگورات ها می توان به زیگورات سومری اور که در هزاره سوم قبل از میلاد ساخته شده و Etemenanki یکی از معروف ترین نمونه های معماری بابلی اشاره کرد.  برج دوم در هزاره دوم قبل از میلاد در بابل ساخته شد و بلندترین برج جهان باستان به حساب می آمد.

برج آسمان فرمانیه برج آسمان فرمانیه
برخی از اولین نمونه های باقی مانده، سازه های بروش در شمال اسکاتلند هستند که برج های مخروطی شکل هستند.  این نمونه‌ها و نمونه‌های دیگر از فرهنگ‌های فنیقی و رومی بر استفاده از برج در نقش‌های استحکامات و نگهبان تاکید داشتند.  به عنوان مثال، نام شهر مراکشی موگادور، که در هزاره اول قبل از میلاد تأسیس شد، از کلمه فنیقی برای برج مراقبت ("migdol") گرفته شده است.  رومی ها از برج های هشت ضلعی به عنوان عناصر کاخ دیوکلتیان در کرواسی استفاده می کردند، که بنای تاریخی آن تقریباً به 300 سال پس از میلاد برمی گردد، در حالی که دیوارهای سروی (قرن 4 قبل از میلاد) و دیوارهای اورلین (قرن سوم پس از میلاد) دارای دیوارهای مربع بودند.  چینی ها از برج ها به عنوان عناصر یکپارچه دیوار بزرگ چین در سال 210 قبل از میلاد در دوران سلسله کین استفاده کردند.  برج ها نیز از عناصر مهم قلعه ها بودند.

برج آسمان فرمانیه برج آسمان فرمانیه

بررسی منطقه فرمانیه تهران


فَرمانیه منطقه‌ای مرفه‌نشین در شمیران، واقع در شمال کلانشهر تهران است. این محله که در منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات قرار دارد، به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق مسکونی تهران شناخته می‌شود. در واقع می توان گفت که یکی از مرفه ترین و اعیان نشین ترین مناطق کل ایران، منطقه فرمانیه تهران است.

از لحاظ جغرافیایی می توان اینگونه گفت که این منطقه به مرکزیت خیابان فرمانیه، از شمال با نیاوران، از شرق با خیابان پاسداران و اقدسیه، از غرب با دزاشیب و از جنوب در بخشی با بزرگراه صدر و در بخش دیگر با چیذر و بلوار اندرزگو همسایه است. خیابان فرمانیه (شهید دکتر لواسانی)، خیابان اصلی منطقه می‌باشد که از چهارراه فرمانیه در شرق آغاز شده و به چهارراه کامرانیه و بلوار اندرزگو در غرب می‌رسد؛ سپس با یک پیچش از چهارراه کامرانیه به سوی شمال غرب حرکت می‌کند و سرانجام به سه‌راه عمار در تقاطع خیابان دزاشیب در حوالی میدان تجریش منتهی می‌شود. محله کامرانیه، در میانه منطقه فرمانیه، آن را به دو بخش شرقی و غربی قسمت نموده‌است.

در رابطه با تاریخچه و گذشته این منطقه ممتاز و اعیان نشین ایران باید اشاره کرد که منطقه فرمانیه در گذشته متعلق به خانواده فرمانفرمائیان، از معدود خانواده های پرنفوذ و ثروتمند در دوران ایران قاجاریه بوده‌است و نام فرمانیه نیز از نام این خانواده ثروتمند و بزرگ گرفته شده‌است. در این منطقه، تعداد زیادی سفارتخانه بین المللی کشور های دیگر از جمله باغ و سفارت ایتالیا، قرار دارد؛ به همین جهت در منطقه فرمانیه، شمار قابل ملاحظه‌ای اتباع خارجی اقامت دارند. همچنین بسیاری از ثروتمندترین افراد ایران در این منطقه زندگی می‌کنند که این واقعیت دور از ذهن نبوده و نیست. منطقه فرمانیه را می توان محله اتباع خارجی و ثروتمندان دانست.

برج آسمان فرمانیه برج آسمان فرمانیه
فرمانیه همچون بیشتر محله‌های شمیران، از شهرسازی کهنه‌ای برخوردار است و تعدادی از گذرهای آن، با استانداردهای نوین شهرسازی منطبق نیستند. برخی از کوچه‌های فرمانیه همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده و دیدن منظره‌ی درختان دیلاق چنار در دو طرف گذرهای آن و جوی‌های آبی که زیر پای آن‌ها روان است، دور از انتظار نیست و از لحاظ تاریخی دارای ارزش بسیاری است.

بررسی برج آسمان فرمانیه تهران


برج آسمان از برج‌های با بلندی بیش از ۱۰۰ متر شهر تهران است که در چهارراه فرمانیه (تقاطع خیابان پاسداران و خیابان فرمانیه (شهید دکتر لواسانی)) قرار گرفته‌ است. این برج ۳۷ طبقه در زمان ساخت بلندترین برج مسکونی در شهر تهران بود و هم‌اکنون نیز پس از برج بین‌المللی تهران دومین برج مسکونی بلند تهران به شمار می‌رود. این برج در زمینی به مساحت نزدیک به ۵۵۰۰ متر مربع ساخته شده‌است و دارای ۱۰۴ واحد مسکونی، واحدهای تجاری و مجموعه اداری است. دفتر مرکزی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اینک در این برج قرار دارد. برج آسمان فرمانیه قطعا یکی از شاهکارهای معماری و ساخت و ساز تهران و حتی کل ایران است. برج آسمان فرمانیه به عنوان نمادی از تجمل گرایی و زندگی لوکس اعیان نشینان منطقه فرمانیه و کل تهران است.

ورودی برج آسمان فرمانیه ورودی برج آسمان فرمانیه
در رابطه با اولین برج بلند مسکونی تهران می توان اینگونه گفت که برج بین‌المللی تهران به ارتفاع ۱۶۲ متر، در ۵۶ طبقه بلندترین برج مسکونی تهران و کل ایران است. این برج ۳ بال و ۲۲۰٬۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد که مشتمل بر ۵۷۲ واحد است که شامل ۴۳ آپارتمان سوئیت، ۱۷۲ آپارتمان دوخوابه، ۳۱۳ آپارتمان سه خوابه، ۱۶ آپارتمان چهار خوابه، ۱۱ آپارتمان پنت هاوس تریپلکس و ۱۷ واحد تجاری در همکف است. برج بین‌المللی تهران در میان بزرگراه‌های حکیم غرب، کردستان و خیابان شیخ بهایی و در شمال محله امیرآباد شهر تهران واقع شده‌است؛ از این رو، از تمام نقاط تهران دسترسی به آن آسان و راحت است. ارزش گذاری انواع واحد های این برج بلند تهران و ایران همان طور که احتمالا حدس میزنید، بسیار بالا و قیمت های موجود بسیار گران هستند. از این بابت تعداد افرادی که توان خرید واحد در این برج را دارند بسیار محدود و انگشت شمار است و فقط افراد ثروتمند جامعه توان همچین هزینه هایی را دارند.

لابی برج آسمان فرمانیه
در رابطه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون یکی از ساکنان برج آسمان فرمانیه است می توان گفت که این شرکت، شرکت ترابری دریایی و کشتیرانی ایرانی است، که هم‌اکنون با در اختیار داشتن ناوگانی از ۱۷۰ فروند کشتی، به‌عنوان بزرگترین شرکت خدمات کشتیرانی خاورمیانه محسوب می‌شود. شرکت کشتیرانی ایران در سال ۱۳۴۶ تحت نام شرکت کشتیرانی ملی آریا در دوران حکومت پهلوی تاسیس شد. شمار کارکنان این شرکت در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۷٫۰۰۰ نفر اعلام شد.

برج آسمان فرمانیه برج آسمان فرمانیه

برج آسمان فرمانیه برج آسمان فرمانیه

لابی برج آسمان فرمانیه

لابی برج آسمان فرمانیه

لابی برج آسمان فرمانیه

لابی برج آسمان فرمانیه

لابی برج آسمان فرمانیه

سالن ورزشی برج آسمان فرمانیه

سالن ورزشی برج آسمان فرمانیه

کتابخانه برج آسمان فرمانیه

سالن همایش برج آسمان فرمانیه

نمای داخلی برج آسمان فرمانیه

نگهبانی برج آسمان فرمانیه

پارکینگ برج آسمان فرمانیه

باند هلیکوپتر برج آسمان فرمانیه


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا

نظر شما در مورد برج آسمان در فرمانیه


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


گالری آرپا
0

گالری آرپا

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:

تاریخ ثبت ثبت: 1400/08/26
بازدید بازدید: 5716

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS