نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

کاخ الیزه پاریس

آموزش پرایس اکشن در فارکس
کاخ الیزه پاریس

مقاله کاخ الیزه پاریس با تصاویر با کیفیت


کاخ الیزه (Elysee palace) در محله سنت اونوره شهر زیبا و رویایی پاریس در نزدیکی شانزه لیزه می باشد که یکی از جاذبه های مهم کشور فرانسه بوده و در عین حال محل اقامت رسمی رئیس جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه نیز می باشد، این کاخ در قرن هجدهم میلادی برای اقامت یک اشراف زاده به نام لوئیس هنری د لا تور د اورون در سال 1718 آغاز به طراحی ساخته شدن نمود و در سال 1722 کار ساخت این کاخ به پایان رسید.

تاریخچه کاخ الیزه

نام الیزه به سرزمین‌های بهشتی Elysian که قهرمانان اساطیر یونانی در زندگی پس از مرگ در آنجا در حال خوش گذرانی بودند اشاره دارد که پس از مرگ کنت مالکیت این کاخ به مارکز دو پومپادور (Marquise de Pompadour) رسید و در سال 1803 الیزه به یوآخیم مورات در سال 1808 به امپراطور فروخته شد و به الیزه-ناپلئون معروف شد و پس از نبرد واترلو، ناپلئون به الیزه بازگشت و در 22 ژوئن 1815 کناره گیری خود را امضا کرد و در 25 ژوئن الیزه را ترک کرد و قزاقهای روسی هنگام اشغال پاریس در سال 1814 در الیزه اردو زدند و سپس این املاک به مالک قبلی خود، دوش دو بوربن بازگردانده شد، وی پس از پیروزی آن را در سال 1816 به پسر عموی سلطنتی خود، لوئی پانزدهم فروخت.

این کاخ برای اولین بار در سال 1848 به عنوان دفتر رئیس جمهور فرانسه مورد استفاده قرار گرفت و ساختمان فعلی شامل دفتر ریاست جمهوری و اقامتگاه و محل ملاقات شورای وزیران، جلسه هفتگی دولت فرانسه به ریاست رئیس جمهور در این محل قرار گرفت و نام الیزه که از الیزین فیلدز، محل مردگان مبارک در اساطیر یونان گرفته شده است.

در سال 1853، ناپلئون سوم، به دنبال کودتای خود که جمهوری دوم را به پایان رساند و معمار ژوزف اوژن لاکروا را متهم به بازسازی کرد و این کاخ مجلل از سال 1873 تا به امروز اقامتگاه رسمی رئیس‌ جمهور فرانسه بوده است.

در ادامه به معرفی قسمت های مهم این کاخ شگفت انگیز می پردازیم:

کاخ الیزه پاریس
تالار افتخار

تالار افتخار (Vestibule d'Honneur) اتاقی است که ورودی اصلی کاخ به آن منتهی می شود و در این اتاق رئیس جمهور فرانسه با مقامات، رهبران جهان و رهبران معنوی دیدار می کند.

اتاق نقره ای

سالن آرژانتین یا اتاق نقره ای در جناح شرقی کاخ قرار دارد که توسط کارولین مورات همسر یواخیم مورات و خواهر ناپلئون اول تزئین شده است و به دلیل لبه های نقره ای رنگ دیوارها، به اتاق نقره ای معروف است، سرسره ها، میزها، مبل ها و صندلی های راحتی که آخرین آنها در کناره ها دارای مجسمه های قو است. سه واقعه مهم تاریخی در این اتاق اتفاق افتاده است، در 22 ژوئن 1815، ناپلئون پس از شکست در نبرد واترلو در آن سال رسماً حکم انصراف خود را امضا کرد و در 2 دسامبر 1851 لویی ناپلئون کودتای خود را آغاز کرد و در سال 1899، رئیس جمهور فلیکس فور با معشوقه خود، مارگرویت اشتاین هیل ملاقات کرد.

اتاق ناهار خوری پاولین

اتاق ناهار خوری پاولین (Salle à Manger Paulin) که به نام معمار آن Pierre Paulin نامگذاری شده است با بسیاری از اتاقهای دیگر کاخ کاملاً در تضاد است. این اتاق به عنوان یک اتاق ناهار خوری خصوصی برای رئیس جمهور ژرژ پمپیدو و همسرش کلود طراحی شده و طراحی فضای داخلی و مبلمان مربوط به دهه 1970 است. دیوارها از 22 صفحه پلی استر ساخته شده اند، صندلی ها به یک پایه واحد به یک پایه گرد متصل شده اند و میز گرد از شیشه ساخته شده است و اتاق با پانل های سقف تزئین شده با گلوله های شیشه ای و میله ها روشن می شود.

اتاق پرتره

اتاق پرتره توسط امپراطور ناپلئون سوم برای مدال های پرتره از مهمترین حاكمان آن زمان مورد استفاده قرار گرفت و جایگزین پرتره های قبلی خانواده بناپارت شد كه توسط یواخیم مورات نصب شده بود که این پرتره ها عبارتند از: پاپ پیوس نهم، امپراطور فرانتس یوزف اول اتریش مجارستان، ملکه ویکتوریای پادشاهی انگلستان، ویکتور امانوئل دوم پادشاه ایتالیا، تزار نیکلاس اول روسیه، فردریک ویلیام چهارم پروس، ملکه ایزابل دوم اسپانیا و ویلیام اول پادشاه وورتمبرگ.

رئیس جمهور نیکلاس سارکوزی (آخرین رئیس جمهور فرانسه در زمان نگارش این مقاله) از این اتاق که قبلاً یک اتاق ناهار خوری بود، به عنوان دفتر دوم خود استفاده می کند.

نمای داخلی کاخ الیزه پاریس
سالن جشن ها

سالن جشن ها بر بال غربی قصر تسلط دارد که توسط Eugène Debressenne طراحی و در 10 مه 1889 توسط رئیس جمهور وقت به نام سادی کارنو همزمان با نمایشگاه Universelle در آن سال افتتاح شد که این اتاق دارای نقاشی هایی در سقف به نام "La République sauvegarde la Paix" (صلح پادمان جمهوری) است که توسط گیوم دوبوفه در سال 1894 نقاشی شده است. همچنین شش تابلو فرش Gobelins در اتاق وجود دارد که عمدتاً با تزئینات قرمز و طلایی است که در سال 1984 رئیس جمهور فرانسوا میتران (به فرانسوی: François Maurice Adrien Marie Mitterrand زاده 26 اکتبر 1916 – درگذشته 8 ژانویه 1996)، ده پنجره به اتاق اضافه کرد تا نور بیشتری از آن وارد شود.

اتاق مورات

رئیس جمهور در سالن مورات هر چهارشنبه برای جلسات با نخست وزیر و کابینه فرانسه همراه با دبیر ریاست جمهوری (معروف به "دبیرکل الیزه") از آن استفاده می کند. در همین اتاق بود که کنراد آدنوئر، صدراعظم آلمان، پیمان الیزه را در سال 1963 امضا کرد.

اتاق کلئوپاترا

اتاق کلئوپاترا (Salon Cléopâtre) که نام خود را از ملیله کاری اجنه بر روی دیوار گرفته است، ملاقات آنتونی و کلئوپاترا در تارسوس را نشان می دهد که همچنین در این اتاق تصویری از ماریا آمالیا، دوشس پارما، که توسط الکساندر روسلین نقاشی شده است قرار دارد.

اتاق سفرا

اتاق سفرا (Salon des Ambassadeurs) جایی است که رئیس جمهور فرانسه سفیران خارج از کشور را رسماً پذیرا می شود.

اتاق آبی

از اتاق آبی (Salon Bleu) به عنوان دفتر بانوی اول فرانسه استفاده می شود.

دفتر کار کاخ الیزه پاریس
اتاق طلایی

اتاق طلایی (Salon Doré) به دلیل لبه های طلایی رنگ به دیوار، درها، میزها و صندلی ها نامگذاری شده است که همه روسای جمهور فرانسه به جز والری ژیسکاردستاین و امانوئل ماکرون از این اتاق به عنوان مطالعه اصلی خود استفاده کرده اند.

اتاق سبز

اتاق سبز (Vert) به نام پرده ها و روکش های صندلی سبز نامگذاری شده است که درها، صندلی ها، میزها و دیوارها دارای لبه های سبز رنگ می باشند و از این اتاق برای دیدار مجدد استفاده می شود. اینجا بود که نیکلاس سارکوزی در زمان ریاست جمهوری با همسر دوم خود، کارلا برونی ازدواج کرد.

اتاق زاویه

اتاق زاویه (Salon Angle) یک اتاق ناهار خوری سابق است که از سال 2007 دفتر دبیرکل الیزه است.

اتاق گل

اتاق گل (Salon de Fougères) به این نام نامگذاری شده است. زیرا دارای کاغذ دیواری با طرح گل می باشد. در اتاق تصویری از شاه لوئیس پانزدهم است که توسط چارلز-آندره ون لو نقاشی شده و به نمایش گذاشته شده است.

و در انتها شش اتاق دیگر در طبقه اول که در بال شرقی می باشند وجود دارد که محل زندگی خصوصی رئیس جمهورهای فرانسه در این کاخ می باشد.

تصاویری از کاخ الیزه پاریس مقر رسمی رئیس جمهور فرانسه را مشاهده کنید:

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه پاریس
تصاویری از نمای داخلی کاخ الیزه مشاهده کنید:

نمای داخلی کاخ الیزه پاریس

نمای داخلی کاخ الیزه پاریس

نمای داخلی کاخ الیزه پاریس

نمای داخلی کاخ الیزه پاریس

نمای داخلی کاخ الیزه پاریس

نمای داخلی کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس

دفتر کار کاخ الیزه پاریس


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت

نظر شما در مورد کاخ الیزه پاریس


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ کاخ

قلعه رمانتیک پنا در پرتغال

قلعه رمانتیک پنا در پرتغال


کاخ ملی پنا بر فراز تپه ای در بخش شرقی پارک پنا مشرف به شهر سینترا در کشور پرتغال واقع شده است که در سازمان میراث جهان به ثبت رسیده است. کاخ ملی پنا در سینترا با ساختمان رنگارنگ و جذاب...


دکوراسیون لاکچری کاخ کرملین در مسکو

دکوراسیون لاکچری کاخ کرملین در مسکو


امیدواریم از تماشای دکوراسیون لاکچری کاخ کرملین در مسکو لذت ببرید.


تیزر کاخ دولما باغچه استانبول

تیزر کاخ دولما باغچه استانبول


کاخ دلما باغچه یکی از کاخ های تاریخی و باشکوه استانبول است که در سفر به این شهر نباید بازدیدش را از دست بدهید. بد نیست کمی از تاریخچه این کاخ بدانید... کاخ دلما باغچه در اواسط قرن ۱۹، درست در نزدیکی...


کاخ اپرا گارنیه پاریس

کاخ اپرا گارنیه پاریس


فرانسه آثار قابل توجه و باشکوه زیادی دارد که در شهرهای مختلف این کشور گسترده شده اند. شهر پاریس را اما می توان پر جاذبه تر و یا شناخته شده تر از بقیه ی شهرهای فرانسه دانست که دیدنی های زیادی...


قصر ریاست جمهوری ابوظبی

قصر ریاست جمهوری ابوظبی


کاخ ملت در ابوظبی برای اولین بار درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرد و همانطور که انتظار می رفت این رویداد تاثیرگذار بوده است. در واقع در مجموعه کاخ های ریاست جمهوری در پایتخت امارات متحده عربی، سکونتگاه وارثان...


کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ


کاخ زمستانی به روسی IPA zʲimnʲɪj dvɐ rʲɛts کاخی عظیم در سن پترزبورگ است، این کاخ معروف ترین کاخ سنت پترزبورگ می باشد، کاخ زمستانی نه تنها از نظر فیزیکی بر میدان کاخ و خاکریز جنوبی رودخانه نوا تسلط دارد و...


کاخ سلطنتی هافبرگ در وین

کاخ سلطنتی هافبرگ در وین


وین، شهر بناهای تاریخی جذاب به سبک باروک، شهر کافه‌های دنج و جذاب، شهر موسیقی و هنر است. بناهای تاریخی متعدد و کاخ‌های پادشاهی وین، یادآور شکوه گذشته‌ی شهر است. موزه‌های متعددی در وین وجود دارد که هر کدام گوشه‌ای از...


کاخ ورسای

کاخ ورسای


کاخ ورسای ( به فرانسوی: Château de Versailles) مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به‌عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود. این کاخ سابقاً در دهکده‌ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشت، اما امروزه این دهکده...


کاخ سلطنتی باکینگهام در لندن

کاخ سلطنتی باکینگهام در لندن


کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) در لندن اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ لوکس همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی فعال دنیاست. با قرار گرفتن در شهر وست‌مینستر، این کاخ اغلب مرکز رویدادهای عمومی ویژه و مهمانی‌های سلطنتی است. این...


هتل کاخ امارات ابوظبی

هتل کاخ امارات ابوظبی


قصر امارات (Emirates Palace) یک هتل لوکس در ابوظبی، امارات متحده عربی است. هتل قصر امارات متعلق به دولت ابوظبی می‌باشد و مدیریت آن در اختیار مجموعه هتل‌های کمپینسکی است، هزینه ساخت این ساختمان ۱٫۹ میلیارد پوند برابر با ۱۱٫۰۲ درهم...


گروه سترا
3

گروه سترا

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

صدر استون
0

صدر استون

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  قصر   |  پاریس   |  فرانسه   |  کاخ

تاریخ ثبت ثبت: 1399/10/30
بازدید بازدید: 2804

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS