نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

جذاب ترین جاذبه های گردشگری لندن

مسابقه لایف استایل لاگین برندز (قوانین و جایزه مسابقه)

بزرگ‌ترین باغ خصوصی لندن در نزدیکی کدام کاخ بوده و باغ چه نام دارد؟
(پاسخ را پس از مطالعه این مقاله، در فرم پایین وارد نمایید.)

جاذبه های گردشگری لندن

مقاله جذاب ترین جاذبه های گردشگری لندن با تصاویر و تیزر


شهر لندن پایتخت انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی می باشد. این شهر همچنین بزرگ ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در بریتانیا و بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست و این شهر که در کنار رود تیمز قرار دارد، قدمتی دو هزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان برمی‌گردد. شهر لندن به عنوان هسته تاریخی لندن تاحدود زیادی حفظ شده‌است و از قرن ۱۹ میلادی توسعه این شهر شروع شده و امروزه این شهر مهم‌ترین شهر انگلستان به شمار می‌آید و ساختار اداری بسیار گسترده‌ای دارد.

یکی از مراکز مهم مسکونی شهر لندن، شهر باستانی این شهر است که امروزه دو میلیون نفر را در خود جا داده است. این شهر در سال‌ها پیش با کمک رومی‌ها ساخته شده‌است. بعد از ساخت شهر لندن، این شهر مرکز نهضت‌های بزرگ تاریخ بوده‌است. این گونه از رنسانس انگلیسی با پیشرفت‌های صنعتی و انقلابی و احیای زبان گوتیک همراه بوده‌است.

این شهر یکی از مراکز تجاری، مالی و فرهنگی عمده در جهان است و تأثیر فراوانی در سیاست، آموزش و پرورش، سرگرمی، رسانه‌ها، معماری و هنر دارد.

لندن طبق آمارهای رسمی جمعیتی بالغ بر ۷٬۵۱۲٬۴۰۰ نفر (در نیمه سال ۲۰۰۶) را در داخل محدوده شهری خود گنجانده است و به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر در اتحادیه اروپا مطرح می‌شود. مساحت این شهر روز به روز افزایش می‌یابد، به طوری که امروزه شهر از محدوده خودش بزرگ‌تر شده‌است و جمعیتش به ۸٬٦٣۸٬۲۵۱ نفر (در سال ۲۰۱٥) رسیده است. جمعیت منطقه پایتختی انگلستان بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. مردم شهر لندن به دلیل مهاجرت از نقاط مختلف به این شهر، دارای تمدن، فرهنگ، دین و آداب و رسوم خاص خود هستند، به طوری که امروزه ۳۰۰ زبان گوناگون در این شهر تکلم می‌شود.

لندن با جذب ۲۷ میلیون گردشگر در سال به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. ابتدا رومی‌ها این شهر را کشف کردند و در طی قرن‌ها پیشرفت بسیاری داشته است. جای تعجبی ندارد که لندن یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به‌حساب می‌آید که امروزه با داشتن تاریخ غنی، سنت و فرهنگی ممتاز به یکی از متنوع ترین شهرهای جهان تبدیل شده و جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون نفر را در خود جای داده است که جاهای دیدنی لندن در چهار جهت شمال، غرب، جنوب و شرق واقع شده که از پرجنب‌ وجوش ترین نقاط شهر هستند.

در ادامه تصاویر و توضیحاتی از 13 جاذبه شگفت انگیز لندن را با هم می بینیم:

1-هاید پارک لندن (London Hyde Park):
هاید پارک لندن یک پارک عمومی است که در منطقه مینستر قرار دارد. هاید پارک لندن چهارمین پارک بزرگ دنیاست. این پارک به قدری بزرگ است که با یک بار دیدن نمی توانید همه جای آن را ببینید و خانواده ها معمولا از قبل برای مکان های اقامت آن جا رزرو می کنند. از لندن می توان به راحتی به این پارک رفت. هاید پارک لندن در بیش از 350 قطعه زمین پراکنده شده است و جاهای معروفی مثل اسپیکر کرنر، دریاچه سر پنتین و آبنمای یادبود دیانا، پرنسس ولز که یکی از جاذبه های گردشگری لندن در سالهای گذشته بوده است، در آن قرار دارد. هاید پارک در سال 1536 به دست خانواده سلطنتی افتاد و خود پارک جزو زمین های خصوصی تحت تملک کشیش های کلیسای سنت دیمینیس در وست مینستر در آمد. هاید پارک تا حد زیادی به خاطر رستوران های با کیفیت و فضای دلنشینی که دارد، همیشه شلوغ است.

هاید پارک لندن

هاید پارک لندن
2-وست‌ مینستر لندن (London Westminster):
کلیسای وست مینستر لندن هر ساله میزبان چیزی حدود ۱ میلیون بازدید کننده است، کلیسایی که آن را به عنوان کلیسای سلطنتی لندن هم می شناسند و محل انجام تاج گذاری های زیادی بوده است. این کلیسای گوتیک زیبا در فهرست میراث های جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است و به همین خاطر هم در بین مردم لندن و هم توریست های خارجی جایی شناخته شده است

وست‌ مینستر لندن

وست‌ مینستر لندن

وست‌ مینستر لندن
3-چشم لندن (London Eye):
در جنوب شهر لندن کنار رود تیمز چرخ و فلکی به نام چشم لندن (London Eye) و نام چرخ هزاره در کشور انگلیس مشهور است. این چرخ و فلک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شهر لندن مطرح است و سالانه بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده دارد. این سازه در واقع بلندترین چرخ و فلک اروپا است و کل سازه به وسیله ی قاب A شکل تنها در یک طرف آن نگه داشته می شود.

چشم لندن

چشم لندن

چشم لندن
4-خیایان آکسفورد (Oxford Street):
خیابان آکسفورد (Oxford Street) محبوب‌ترین و معروف‌ترین خیابان خرید در اروپا است، جایی که هر سال بیشتر از 200 میلیون نفر شامل تعداد زیادی از مسافران تور اروپا از آن دیدن می‌کنند. این خیابان خانه فروشگاه‌های برخی از موردعلاقه‌ترین برندهای دنیا و فروشگاه‌های چند بخشی و مال‌های شیک و پر زرق و برق است. اینجا جایی نیست که بتوانید در آن بوتیک‌های مستقل را پیدا کنید؛ تنها برندهای فوق معروف هستند که از پس اجاره‌های این خیابان معروف بر می‌آیند. با این وجود ارائه کالاهای کیفیت بالا و در عین حال ارزان و فروشگاه‌های چند بخشی بزرگ است که خیابان آکسفورد را در لندن بی‌رقیب کرده است.

خیایان آکسفورد لندن

خیایان آکسفورد لندن

خیایان آکسفورد لندن
5-کاخ باکینگهام لندن (Buckingham Palace):
سفر به لندن بدون سرزدن به گرین پارک و بازدید از کاخ باکینگهام کامل نخواهد بود. کاخ باکینگهام از مهم‌ترین جاهای دیدنی لندن است که از سال ۱۸۳۷ میزبان خانواده سلطنتی بوده است. این کاخ دارای ۷۷۵ اتاق و بزرگ‌ترین باغ خصوصی در لندن است. برخی از قسمت‌های این کاخ برای بازدید به روی عموم باز است.

کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن
6-همپستید هیث لندن (Hampstead Heath):
پارک همپستید هیث با ۳۲۰ هکتار مساحت، یک پارک جنگلی بزرگ و قدیمی در شمال لندن است که در آن می‌توانید آرامش را تجربه کنید. اگر به بالای تپه پارلمان صعود کنید، شاهد افق خیره‌کننده لندن خواهید بود. برای آب‌تنی و شنا نیز می‌توانید از استخر عمومی و روباز پارک با پرداخت هزینه‌ا‌ی کم استفاده کنید. از آنجا که مسیرهای این پارک بسیار گل‌آلود است، توصیه می‌کنیم کفش‌های مناسب بپوشید.

همپستید هیث لندن

همپستید هیث لندن

همپستید هیث لندن
7-رودخانه تیمز لندن (Thames River):
رودخانه تایمز که در بخش جنوبی شهر لندن قرار دارد، از کنار مراکز مهم و اصلی شهر عبور می‌کند. با ۳۴۶ کیلومتر، رودخانه تایمز طولانی‌ترین رودخانه انگلستان و دومین آن‌ها در بریتانیا به‌شمار می‌رود. در اطراف این رودخانه و روی آن جاذبه‌های گردشگری بسیاری جای گرفته‌اند. تایمز با عبور از شهرهای آکسفورد، ریدینگ و ویندزور، در انتها به دریای شمال می‌ریزد.

رودخانه ی تیمز لندن

رودخانه ی تیمز لندن

رودخانه ی تیمز لندن

رودخانه ی تیمز لندن
8-هرودز لندن (London Harrods):
هرودز با داشتن فروشگاه‌های معروف و لوکس، از جاهای دیدنی لندن برای دوست‌داران خرید است. از سال ۱۸۲۴ و شروع فعالیت این فروشگاه، مشتریان معروفی از جمله اسکار وایلد (Oscar Wilde)، لارنس الیویه (Laurence Olivier) و خانواده سلطنتی از آن خرید کرده‌اند.

هردوز لندن

هردوز لندن

هردوز لندن

هردوز لندن
9-خیابان باند لندن (Bond street):
خیابان باند نیز از دیگر مراکز مهم خرید در لندن است که به خیابان آکسفورد متصل می‌شود. در خیابان باند مغازه‌های لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تری مثل مغازه‌های ساعت‌سازی، جواهرفروشی و حتی کیف‌دستی وجود دارد.

علاوه بر تجربه خرید در این خیابان، می‌توانید با مجسمه وینستون چرچیل و فرانکلین دلانو روزولت (Franklin D. Roosevelt) که روی نیمکت نشسته‌اند عکس یادگاری بگیرید. همچنین یکی از قدیمی‌ترین مجسمه‌های لندن در ورودی ساتبیز (Sotheby’s یکی از حراج‌خانه‌های چندملیتی قدیمی) قرار دارد. این مجسمه مربوط به مصر باستان است و قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال دارد.

خیابان باند لندن

خیابان باند لندن

خیابان باند لندن
10-کمدن تاون (Camden town) لندن:
یکی از محلات مشهور در شهر لندن، محله کمدن (Camden town) می باشد. این محله در شمال غربی شهر قرار دارد و شهرت اصلی آن به علت وجود فروشگاه های خاص و افرادی با چهره ها و پوشش های نامتعارف می باشد. اگر به دنبال کتاب و یا پوستر قدیمی و یا صفحه گرامافونی متعلق به پنجاه سال پیش می گردید، احتمالا آن را در کمدن تاون خواهید یافت.

اگر چند دقیقه در کمدن تاون و در حوالی کانال ریجینت (regents canal) قدم بزنید، چهره‌هایی بسیار عجیب و غریب می‌بینید که لباس‌هایی عجیب به تن کرده‌اند و موها و صورت‌هایشان را به طرز عجیبی آراسته‌اند. این عجیب بودن به مغازه‌ها و فروشگاه‌های این محله نیز سرایت کرده و شما می‌توانید تابلوهایی بسیار خاص و عجیب را بر سردر مغازه‌های این محله ببینید. در کنار کانال این خیابان، مغازه‌های کوچکی وجود دارد که غذاهای ملیت‌های مختلف را به صورت سرپایی ارائه می‌کنند. شاید جالب باشد که یکی از این مغازه‌ها کباب ایرانی می‌پزد و بسیار هم پرطرفدار است. ساختمان بزرگ و معروفی در همین محل وجود دارد که نامش گیلگمش (Gilgamesh) نام دارد.

کمدن تاون لندن

کمدن تاون لندن

کمدن تاون لندن

کمدن تاون لندن
11-پیکدیلی سرکس (Piccadilly Circus):
پیکدیلی سرکس از جاهای دیدنی لندن است که به‌راحتی شناخته می‌شود؛ میدانی مملو از چراغ‌های نورانی و صفحه‌نمایشی بزرگ. پیکدیلی سرکس از قرن ۱۷ میلادی منطقه‌ای تجاری و یکی از نقاط شلوغ در لندن بوده است.

این مکان در تقاطع وست اند لندن قرار دارد و ازطریق آن می‌توان به برخی از بزرگ‌ترین سالن‌های تئاتر مثل تئاتر کرایتورین (Criterion Theatre) و کلوب‌های شبانه دست یافت. مجسمه‌ی بالدار در مرکز سرکس، مکان ملاقاتی معروف و از جاذبه‌های توریستی شهر به‌حساب می‌آید.

پیکدیلی سرکس لندن

پیکدیلی سرکس لندن

پیکدیلی سرکس لندن
12-سوهو لندن (London Soho):
مدت زیادی است که این محله به‌عنوان منطقه‌ای تفریحی در لندن شناخته می‌شود. سوهو معروف‌ترین مکان برای شب‌زنده‌داری در لندن است و رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای شیکی را در خود جای داده است. علاوه‌براین، سالن‌های نمایش و موسیقی زیادی نیز در این مکان یافت می‌شود. در طول روز نیز از جذابیت این محل شب‌زنده‌دار کم نمی‌شود. برای نوشیدن یک فنجان قهوه و سرزدن به شیرینی‌پزی‌های منحصربه‌فرد به خیابان اولد کومپتون (Old Compton) بروید و مردم درحال گذر را تماشا کنید.

سوهو لندن

سوهو لندن

سوهو لندن
13-ورزشگاه او۲ آرنا لندن (The O2 Arena Stadium):
یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن ورزشگاه او۲ آرنا است که در اصل برای بزرگداشت جشن هزاره ساخته شده بود. در این مکان، نمایشگاه‌های متعددی نیز برپا می‌شود. امروزه، برنامه اصلی در او۲ شامل برنامه‌های نمایشی و موسیقی زنده است و افراد مشهوری در آن به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

او۲ آرنا مکان ایده‌آلی برای وقت گذراندن با دوستان است. اگر به‌دنبال کمی ماجراجویی هستید، سعی کنید به بالای او۲ بروید. مسیرهای مشخصی برای رسیدن به پشت‌بام این مکان درنظر گرفته شده تا بتوانید منظره زیبایی از شهر را در آن بالا تماشا کنید.

ورزشگاه او۲ آرنا لندن

ورزشگاه او۲ آرنا لندن
از تماشای تیزرهای زیبایی از ابرشهر لندن لذت ببرید:






این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp

پاسخ مسابقه لایف استایل لاگین برندز (قوانین و جایزه مسابقه)


نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
شهر:  
اینستاگرام شما:  
سوال مسابقه: بزرگ‌ترین باغ خصوصی لندن در نزدیکی کدام کاخ بوده و باغ چه نام دارد؟
 
پاسخ مسابقه:  
   


× حذف تبلیغات
[تولید محصولات چوبی لوکس کابینت، درب داخلی و خارجی ساختمان]
لوگوی صنایع چوب ورگر Boosted (0) صنایع چوب ورگر
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولید مبلمان کلاسیک و صنایع چوبی لوکس]
لوگوی مبلمان کلاسیک زیتون Boosted (0) مبلمان کلاسیک زیتون
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو

نظر شما در مورد جذاب ترین جاذبه های گردشگری لندن


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ لندن

طراحی داخلی خانه لاکچری لندن

طراحی داخلی خانه لاکچری لندن


طراحی داخلی لوکس خانه ای در لندن توسط معمار بزرگ روبرتو کاوالی (roberto Cavalli) طراحی شده است که هارمونی رنگ ها و چیدمان وسایل با دقت تمام انجام شده است. تیزر این خانه شگفت انگیز را مشاهده نمایید:...


ورزشگاه ومبلی لندن

ورزشگاه ومبلی لندن


ورزشگاه ومبلی یک ورزشگاه است که در پارک ومبلی، در محله برنت، لندن، انگلستان قرار دارد که در سال 2007 افتتاح شد. در ضمن ورزشگاه قبلی در سال 1923 ساخته شده بود. ورزشگاه ومبلی قبل از این در اصل به نام...


عمارت 5 میلیون دلاری تام کروز

عمارت 5 میلیون دلاری تام کروز


تام کروز ستاره سرشناس هالیوود، قصد دارد خانه خود در منطقه وست ساسکس (West Sussex) در شهر لندن را به قیمت 5 میلیون دلار به فروش برساند. او این خانه را در سال 2016 به قیمت 3 میلیون دلار خریداری کرده...


دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن


یکی از عمارت های فوق العاده رویایی تام کروز در شهر لندن واقع شده است که حدودا 320 هکتار مساحت دارد. در انتهای این عمارت یک جاده رویایی به طول یک کیلومتر واقع شده است که توسط جنگلی از درختان آسپن...


سوشی سامبا اولین و زیباترین رستوران دنیا

سوشی سامبا اولین و زیباترین رستوران دنیا


مجله پیپل معتقد است که اولین و زیبا ترین رستوران دنیا در شهر لندن انگلستان وجود دارد. این رستوران "سوشی سامبا" نام داشته و به تازگی در این شهر افتتاح شده است. مساحت آن 1247 متر مربع بوده و شامل دو تراس...


کاخ سلطنتی باکینگهام در لندن

کاخ سلطنتی باکینگهام در لندن


کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) در لندن اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ لوکس همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی فعال دنیاست. با قرار گرفتن در شهر وست‌مینستر، این کاخ اغلب مرکز رویدادهای عمومی ویژه و مهمانی‌های سلطنتی است. این...


برج شارد لندن

برج شارد لندن


لندن پایتخت بریتانیای کبیر یا همان انگلستان است. علاوه بر این بزرگ ترین شهر انگلستان هم به حساب می آید. مضاف بر تمام این ها لندن از دیرباز تا به امروز از شهرهای لوکس اروپا و حتی جهان به حساب می...


لوکس ترین هتل های لندن (قسمت اول)

لوکس ترین هتل های لندن (قسمت اول)


وب سایت رسمی تراول که یکی از مشهورترین سایت های جهانگردی است در مطلبی به معرفی برترین هتل های لوکس و گران قیمت شهر لندن پرداخته است. طبق گزارش این سایت، شهرهای لندن و پاریس دو پایتخت بزرگ دنیا هستند که...


موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن


موزه تاریخ طبیعی لندن در سال ۱۸۸۱ میلادی به عنوان قسمتی از موزه بریتانیا تأسیس شد، اما در سال ۱۹۶۳ از موزه بریتانیا جدا و تا سال ۱۹۹۲ با نام موزه بریتانیا (تاریخ طبیعی) شناخته می شده‌است. موزه تاریخ طبیعی لندن...


لندن بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر بریتانیا

لندن بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر بریتانیا


لندن (به انگلیسی: London) پایتخت انگلستان و بریتانیا است. این شهر همچنین بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در بریتانیا و بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست. این شهر که در کنار رود تیمز قرار دارد قدمتی دو هزار ساله...


گروه مبلمان ژان
0

گروه مبلمان ژان

گالری آرپا
0

گالری آرپا

رستوران گردان برج میلاد
3

رستوران گردان برج میلاد

شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تاریخ ثبت ثبت: 1398/12/20
بازدید بازدید: 2581

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS