نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان

جزیره ماداگاسکار

مقاله ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان با تصاویر با کیفیت


ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای است واقع در اقیانوس هند، در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا. پایتخت آن شهر آنتاناناریوو است. ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است.

جمعیت ماداگاسکار ۲۲ میلیون نفر و زبان‌های رسمی این کشور مالاگاسی و فرانسوی است. واحد پول این کشور آریاری مالاگاسی نام دارد. حدود نیمی از مردم این کشور مسیحی و نیمی دیگر پیرو سنت‌های دینی بومی هستند. سنت دینی بومی این کشور بر پیوند میان زندگان و نیاکان درگذشته آن‌ها تمرکز دارد.

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

مردم این کشور از اقوام گوناگونی تشکیل شده‌اند که قوم مرینا ۲۶ درصد، قوم بتسیمیساراکا ۱۵ درصد و بقیه از اقوام مختلف دیگر هستند.

در دوران پیشاتاریخ با تکه‌ تکه شدن ابرقاره گندوانا، ماداگاسکار حدود ۸۸ میلیون سال پیش از شبه‌جزیره هند جدا شد. این امر باعث شده‌است که بیش از ۹۰ درصد از حیات وحش و زیست گیاهی این جزیره مختص خودش باشد. تنوع زیستی این جزیره هم‌اینک به خاطر رشد زیاد جمعیت انسانی و دیگر تهدیدها با مخاطره روبه‌رو است.

تاریخ
تاریخ نخستین نشستگاه انسانی در ماداگاسکار احتمالاً به سده چهارم پیش از میلاد می‌رسد.

ماداگاسکار از سال ۱۸۹۶ (میلادی) از جمله مستعمرات فرانسه بوده‌است، این کشور در روز ۲۶ ژوئن ۱۹۶۰ به عنوان «جمهوری مالاگاسی» از فرانسه اعلام استقلال کرد، در ادامه و در سال ۱۹۷۵ نام این کشور به «جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار» تغییر کرد.

هستهٔ جمعیت ماداگاسکار که مالاگاشی نامیده می‌شوند ترکیبی از تیره‌های بانتو زبان آفریقا، عرب‌ها و مالایایی‌ها دانسته می‌شوند که این دو دسته اخیر در پی سفرهای بازرگانی دریایی به این جزیره رسیده و در آن نشیمن گزیدند. مالایایی نام همگانی تیره‌های منطقهٔ هند شرقی (مالزی، فیلیپین و اندونزی) هستند که از آنجا در سراسر آسیای جنوب شرقی و جزیره‌های اقیانوس آرام پراکنده شدند.

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

سیاست
در سال ۱۹۷۶ دیدیه راتسیراکا رئیس جمهور ماداگاسکار شد و حکومتی به نام پیشگام انقلاب ماداگاسکار را به عنوان تنها حزب در این کشور برقرار کرد. فعالیت احزاب سیاسی در سال ۱۹۹۰ در ماداگاسکار به رسمیت شناخته شد.

در سال ۱۹۹۳ آلبرت زافی رهبر قوای جاوید که حزبی به نام جنبش پیش دموکراسی نیز تشکیل داده بود رئیس جمهور شد. فرانسوا راوونی از همین حزب نیز در سال ۱۹۹۳ نخست وزیر شد. در سال ۲۰۰۲ مارک راولومانانا به سمت رئیس جمهور و در همین سال ژاک سیلا به عنوان نخست وزیر ماداگاسکار انتخاب شدند. اندری راجولینا، شهردار پیشین پایتخت، وی را متهم کرد که ثروت‌های کشور را به شرکت‌های خارجی می‌دهد و اختلاف میان دو طرف شدت پیدا کرد. راجولینا رئیس جمهور مادگاسکار را دیکتاتور خطاب کرد و رهبری مخالفان را بر عهده گرفت، در تظاهراتی که مخالفان بر ضد راوالومانانا برگزار کردند، بیش از صد نفر کشته شدند و راوالومانانا با بحران سیاسی شدیدی روبرو شد. رئیس جمهور ماداگاسکار به تدریج حمایت ارتش را از دست داد و در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۰۹ اختیارات و مسئولیت‌های خود را به یک هیئت نظامی واگذار کرد، این هیئت نیز بلافاصله قدرت را به راجولینا که رهبر جناح مخالف بود، واگذار کرد.

از آن زمان تا چندین سال به رغم میانجیگری مجامع بین‌المللی و توافقنامه ماپوتو، ماداگاسکار همچنان درگیر بحران بود و دولت انتقالی تشکیل نشده‌بود.
در سال‌های بعد چهار گروه سیاسی اصلی ماداگاسکار توانستند بر سر تقسیم قدرت در دوره انتقالی که به برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۰ منتهی می‌شد، به توافق برسند. برپایه این توافق قرار شد رئیس جمهور، دو معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و اعضای کابینه دولت وحدت ملی به صورت توافقی انتخاب شوند. رهبران چهار گروه سیاسی ماداگاسکار آندره راجولینا، رئیس جمهور ماداگاسکار و مارک راوالومانانا و دیدیه راتریسکا و آلبرت زافی، سه رئیس جمهور پیشین این کشور هستند که به این توافق رسیده‌اند.

نقشهٔ توپوگرافیک ماداگاسکار
جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار جزیره‌ای است واقع در جنوب شرق آفریقا، در میان آب‌های اقیانوس هند، شرق موزامبیک، پایتخت این کشور شهر آنتاناناریوو با ،۱٬۴۰۳،۰۰۰ نفر می‌باشد. مساحت ماداگاسکار ۵۹۲،۸۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲۲۰، ۱۰۴، ۵۵ نفر است.

از شهرهای مهم ماداگاسکار می‌توان به، تواماسینا ۱۷۹،۰۴۵ نفر، آنتسیرابه  ۱۸۳،۰۰۰ نفر، فینارانتسوا ۱۴۴،۲۲۵ نفر و ماهاجانگا  ۱۳۵،۶۶۰ نفر اشاره کرد.

ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است. تجزیه ابرقاره گندوانا در حدود ۱۳۵ میلیون سال پیش بخشی از خشکی که ماداگاسکار جزئی از آن بود را از خشکی پیوسته آفریقا-آمریکای جنوبی جدا کرد. ماداگاسکار بعدها یعنی در حدود ۸۸ میلیون سال پیش از هند جدا شد و این باعث شد که گیاهان و جانوران ماداگاسکار در انزوا به فرگشت خود ادامه بدهند.

در امتداد کرانه شرقی ماداگاسکار سرازیری تندی دیده می‌شود که بیشتر جنگل‌های گرمسیری باقی‌مانده در زمین‌های پست این جزیره در این محدوده قرار دارند. در غرب این سرازیری‌ها و در مرکز جزیره، فلاتی قرار دارد که ارتفاع آن بین ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست. این مرتفعات مرکزی که به طور سنتی زادبوم قوم مرینا بوده‌‌است متراکم‌ترین منطقه ماداگاسکار از نظر جمعیت است و پایتخت کشور هم که کانون تاریخی قوم مرینا بوده‌است، در همین فلات واقع شده‌ است.

ویژگی این فلات مرکزی وجود دره‌های شامل شالیزارهای مطبق است که بین تپه‌های پرعلف و تکه‌هایی از جنگل واقع شده‌اند. اراضی واقع در غرب فلات مرتفع مرکزی به تدریج خشک‌تر شده و سرانجام به کانال موزامبیک و باتلاق‌های جنگلی حرا در امتداد ساحل ختم می‌شوند.

جزیره ماداگاسکار

بوم‌ شناسی
ماداگاسکار ۸۸ میلیون سال پیش از هند جدا شد و پس از آن هیچگاه به خشکیهای دیگر دنیا در اتصال نبوده است. این جدایی طولانی باعث شده تا اغلب گیاهان و جانورانش بی‌همتا باشند و در جای دیگری از دنیا پیدا نشوند. در حدود ۹۰ درصد از تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری ماداگاسکار بوم‌ زاد این جزیره هستند  معروفترین آن‌ها لمورها هستند. خانواده‌ای نخستیان با نزدیک به صد گونه متفاوت که فقط در ماداگاسکار وجود دارند. از دیگر جانوران این جزیره آفتاب ‌پرست پلنگی است که در بخش‌های شرقی و شمالی ماداگاسکار یافت می‌شود.  بیش از ۸۰ درصد از ۱۴٬۸۸۳ گونه گیاهی این جزیره را در هیچ‌ جای دیگر جهان نمی‌توان یافت. ازجمله پنج خانواده از گیاهان تنها ویژه ماداگاسکار هستند. این اکولوژی ویژه باعث شده‌ است که برخی بوم‌ شناسان از ماداگاسکار به عنوان «قاره هشتم» یاد کنند.

تصاویری از ماداگاسکار را با هم می بینیم:

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[طراحی و تولید مبلمان کلاسیک و دکوراسیون داخلی]
لوگوی مبل امیران Boosted (0) مبل امیران
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
لوگوی آوانگارد گالری Boosted (0) آوانگارد گالری
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

نظر شما در مورد ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ جزیره

جزایر قناری

جزایر قناری


جزایر قَناری (/kəˈnɛəri ˈaɪləndz/; اسپانیایی: Islas Canarias [ˈizlas kaˈnaɾjas]، تلفظ: [ˈiʱl:aʰ kaˈna:ɾjaʰ]) مجمع‌الجزایری است مرکب از هفت جزیره در اقیانوس اطلس، نزدیک به ساحل مراکش و یکی از ۱۷ منطقه خودمختار اسپانیا است. پایتخت آن لاس پالماس است. سیاست مراکش نیز بر این...


عمارت پلایا ویستا در جزیره هیلسبورو مای فلوریدا

عمارت پلایا ویستا در جزیره هیلسبورو مای فلوریدا


تیزری بسیار زیبا از عمارت فوق لاکچری پلایا ویستا و طراحی دکوراسیون فوق العاده لوکس در جزیره هیلسبورو مای فلوریدا آمریکا را در زیر مشاهده نمایید....


کانکون جزیره قرن 21

کانکون جزیره قرن 21


کانکون (Cancún) شهری است در منتهی‌الیه شرقی کشور مکزیک. شهری «L» شکل با 21 کیلومتر طول، تفریحگاهی شیک با زیرساخت‌های گردشگری است که در سواحل شمالی یوکاتان قرار دارد. در 10 سال گذشته، این شهر تفریحی بزرگ با وجود سواحل خوش...


جزیره خصوصی تاندا مسافر می پذیرد

جزیره خصوصی تاندا مسافر می پذیرد


بد نیست گاهی اوقات در زندگی چیزهای جدیدی را تجربه کرد. مثلا از کشور خود فرسنگ ها دور شد و در یک جزیره آرام در کنار آب های فیروزه ای و آسمان نیلگون به تماشای پرنده های عجیب و زیبا نشست....


جزیره آتشفشانی بالی بهشت زمینی پروردگار

جزیره آتشفشانی بالی بهشت زمینی پروردگار


بالی جزیره ای آتشفشانی در جنوب کشور اندونزی است. این جزیره با داشتن آب و هوای متعادل (در بیشتر ایام سال)، جزایر و سواحل زیبا، مزارع پلکانی برنج، حیات وحش و گونه های گیاهی خاص و کم نظیر، هتل ها، رستوران...


ونیز جزیره‌ای در شمال ایتالیا

ونیز جزیره‌ای در شمال ایتالیا


ونیز (به ایتالیایی: Venezia) جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است و بصورت جزیره های کوچک است که جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد. شهر ونیز یکی...


عمارت 60 میلیون دلاری جزیره جمیرا

عمارت 60 میلیون دلاری جزیره جمیرا


یک ویلای ساحلی بر روی زمین 60،000 متر مربع قرار دارد و یکی از بزرگترین ساختمان های جزیره جمیرا است. دارای سینما با 16 صندلی و یک کلاب شبانه است که می تواند 200 نفر را میزبانی کند. عمارت دارای 11...


پارک ساحلی جزیره آساتیگ

پارک ساحلی جزیره آساتیگ


گذشته از سواحل دوردست آمریکا که بسیار معروف هستند، تعدادی از سواحل که در پارک‌های ملی وجود دارند، نه تنها بسیار زیباتر بوده، بلکه دسترسی هم به آن‌ها راحت‌تر است. تعدادی از پارک‌های آمریکا از جزایر کوکنات (Cocnut palm-Fringed) تا خلیج...


هتل فورسیزن ریزورت جیمباران بالی

هتل فورسیزن ریزورت جیمباران بالی


در هتل فورسیزن ریزورت جیمباران بالی (Four Seasons Resort Jimbaran) زندگی حقیقی مردم بالی را در محیطی لاکچری که در کنار دریا قرار گرفته، تجربه خواهید کرد. قبل از ادامه معرفی این هتل زیبا در بالی، کمی از این جزیره رویایی...


خانه لوکس در جزیره ماوی در هاوایی

خانه لوکس در جزیره ماوی در هاوایی


این خانه لوکس به طور کامل شیوه زندگی بی نظیر در فضای باز را شرح می دهد که دارای مبلمان سفارشی بی نظیر و 5 اتاق خواب و 5 حمام می باشد که هر اتاق دارای حمام اختصاصی و چشم انداز...


شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

رستوران گردان برج میلاد
3

رستوران گردان برج میلاد

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  گردشگری   |  جزیره

تاریخ ثبت ثبت: 1395/06/15
بازدید بازدید: 3710
مرجع مرجع: ویکیپدیا

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS