نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای دکوراسیون

0

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن

آموزش پرایس اکشن در فارکس
× حذف تبلیغات
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
Boosted (0) آوانگارد گالری
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
Boosted (0) کابینت اشنیز
مدل های کابینت نئوکلاسیک

مقاله کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن با تصاویر با کیفیت


کابینت نئوکلاسیک در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی و آشپزخانه ها نقش بسیار حیاتی و مهمی را بر عهده دارند. آشپزخانه ها محل بسیار مهمی نه تنها در واحدهای مسکونی، بلکه در واحد های اداری و تجاری نیز هستند. به عبارتی می توان گفت که آشپزخانه نقطه عطف یک خانه است و اهمیت بسیار زیادی برای افرادی که از آن استفاده می کنند دارد. با توجه به اهمیت این موضوع و تقاضا و نیاز بازار، طرح ها و مدل های بسیار متنوعی از کابینت های آشپزخانه به بازار مصرف عرضه گردیده است. امروزه این تنوع به حدی زیاد است که نیاز هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد.

جالب است بدانید که دو نوع از رایج ترین و اصلی ترین سبک ها و طرح های کابینت آشپزخانه، کابینت های مدرن آشپزخانه و کابینت های کلاسیک آشپزخانه نام دارند. لازم است بر این نکته واقف باشیم که این دو نوع سبک دارای علاقه مندان بسیار زیادی هستند.

نکته جالب دیگر این است که برخی از طراحان و معماران خوش ذوق و خلاق دکوراسیون داخلی با استفاده از علوم آکادمیک و خلاقیت و نوآوری خود موفق به ارائه مدل جدیدی از کابینت آشپزخانه شده اند. این افراد با در هم آمیختن دو سبک مدرن و کلاسیک، کابینت های خاصی را ایجاد کرده و به بازار ارائه کردند که امروزه کابینت نئوکلاسیک نامیده می شوند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم خلاقیت و به کارگیری نوآوری در هر زمینه ای می تواند زمینه ساز و عامل ایجاد تغییرات بسیار مثبتی شود. وجود این دو عامل در معماری و علوم مربوط به حوزه طراحی دکوراسیون داخلی از ضروریات به حساب می آید. از آن جایی که رقابت بسیار زیادی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی میان شرکت های مربوط به این حوزه وجود دارد، بهتر است بدانید که بدون داشتن مهارت های آکادمیک و تجربی قابل اتکا، خلاقیت و نوآوری و ارزیابی بازار مصرف این حوزه توان رقابت با شرکت ها و فعالان این بخش به شدت پائین می آید.

کابینت نئوکلاسیک بخشی از ویژگی های کابینت های سبک مدرن و بخشی از ویژگی های کابینت های سبک کلاسیک را در خود دارد. به عبارتی دیگر می توان گفت که کابینت سبک نئوکلاسیک ترکیب و تلفیقی از ویژگی های مثبت و منفی کابینت های سبک مدرن و کابینت های سبک کلاسیک است. قطعا به دلیل وجود همین نکته جذاب است که بازار مصرف لوازم آشپزخانه و منزل و مهم تر از همه مصرف کنندگان بازخورد بسیار مثبتی به عرضه کنندگان ارائه دادند.

بررسی تعریف کابینت نئوکلاسیک


از منظر لغوی و با بررسی ریشه های تاریخی کلمه نئوکلاسیک به سبکی از معماری و طراحی می رسیم که در قرن های هجده و نوزده در اروپا و بیشتر کشورهای اروپایی بسیار متداول بوده است. نئوکلاسیک به معنای تلفیق مدرن و کلاسیک است. از تمام این موارد که بگذریم می توان گفت که آشپزخانه نئوکلاسیک در ادبیات معماری و طراحی دکوراسیون داخلی به معنای طراحی و ایجاد سبک معماری و طراحی کلاسیک بر پایه و بستر امکانات و ویژگی های فناورانه و مدرن است. به زبانی ساده تر آشپزخانه هایی که در طراحی و ساخت آن ها از سبک نئوکلاسیک استفاده می شود، کابینت های آشپزخانه، لوازم آشپزخانه و در کل طراحی آشپزخانه داری ویژگی ها و فاکتورهای کاملا مدرن است اما از طرفی دارای ظاهری کلاسیک می باشند!

شاید ذکر این نکته که طراحی و ساخت کابینت نئوکلاسیک و آشپزخانه نئوکلاسیک اقتباسی از سبک مدرن و سبک کلاسیک معماری است خالی از لطف نباشد. این سبک کابینت در واقع با ارائه سبکی از معماری نئوکلاسیک در آشپزخانه ها، ظاهری زیبا در عین حال ساده ای را برای افراد به ارمغان می آورد. فضایی که در عین حال که سنتی است، مدرن هم به حساب می آید و علاوه بر تمام این موارد کاملا کاربردی است و همه نیازهای شما را برآورده می کند. کابینت های نئوکلاسیک با دارا بودن المان های ساده و مدرن خود توانایی ایجاد ظاهری لوکس به آشپزخانه ها را دارند.

بررسی سبک کابینت کلاسیک


کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک
با وجود تمام شباهت هایی که میان کابینت نئوکلاسیک آشپزخانه و کابینت کلاسیک آشکار است اما این دو سبک چندان هم به هم شباهت ندارند و دارای تفاوت هایی هم هستند. برای آنکه بتوان درک عمیق تری از تفاوت های میان این دو سبک کابینت به دست آورد، بهتر است که تعریفی از سبک معماری کلاسیک داشته باشیم.

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه در معماری و طراحی داخلی دکوراسیون کاربرد دارد و دارای طرفداران خاص خودش است. سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه تداعی گر اشرافی گری های پر زرق و برق اروپای دوران باستان و دوران اوج آن است. به کار گرفتن کابینت کلاسیک آشپزخانه در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی نمایی بسیار زیبا، باشکوه و مجلل به محیط اطراف هدیه می کند.

با توجه به این که کابینت های کلاسیک دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ هستند، جالب اینجا است که نقطه مشترک جالبی نیز دارند. شکوه و جلال و زرق و برق بسیار از خصوصیات بارز کابینت های کلاسیک است که احتمالا به نوعی استاندارد برای آن تبدیل شده است.

در آشپزخانه هایی که در محیط و فضای دکوراسیون داخلی آن ها از کابینت های کلاسیک استفاده شده است، ظاهری اشرافی و سلطنتی به وجود آمده است. انواع ستون ها و سرستون های شکوهمند، دستگیره های زیبا با طرح های شگفت انگیز و شیک و ابزارهای و نکات ریز بسیار دیگری که بر زیبایی آشپزخانه می افزایند در این آشپزخانه ها دیده می شود.

این نکته و واقعیت که از لحاظ مادی و اقتصادی استفاده از کابینت های کلاسیک در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها دارای هزینه بسیار بالایی است بر کسی پوشیده نیست. اما نکته اصلی این جا است که بدانیم جنس چوب به کار رفته در فرایند طراحی و ساخت کابینت بسیار با کیفیت و بادوام است. طراحی ها و تزئینات ایجاد شده کلاسیک عمدتا هنر دست هنرمندان مجرب و متعهد است. پس جای تعجب ندارد که هزینه تهیه و مصرف کابینت های کلاسیک بالا باشد. به هر حال هنر دست است و دارای کیفیت.

بررسی سبک کابینت مدرن


کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت مدرن
از طرفی بر خلاف کابینت های کلاسیک، کابینت های مدرن در نهایت سادگی و با کم ترین جزئیات و طرح ها ساخته و پرداخته شده و به بازار مصرف عرضه می شوند. کابینت های مدرن در عین حال که ساده و بی آلایش هستند، دارای ظاهری شیک و مدرن اند. از همین جهت استفاده از کابینت های مدرن به افرادی که به دنبال ایجاد محیطی ساده و شیک در دکوراسیون داخلی خود هستند پیشنهاد می شود.

متریال های مورد استفاده در طراحی، ساخت و توسعه کابینت های مدرن بسیار زیاد و متنوع هستند. انواع چوب های ام دی اف، هایگلاس، ممبران و موارد دیگر در ساخت کابینت های مدرن مورد استفاده طراحان و سازندگان قرار می گیرد.

کابینت های مدرن به قدری ساده و بی آلایش هستند که اکثرا با دستگیره های ساده و یا حتی بیشتر از آن، دستگیره های مخفی که دیده نمی شود ساخته و پرداخته می شوند. گرایش طراحی و ساخت کابینت های مدرن به سمت سادگی در نوع خود بی نظیر است. احتمالا همین مورد خاص باعث جذب مشتریان به استفاده از این نوع کابینت ها شده است!

استفاده از کابینت های مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک، دارای بازخورد مناسبی است و گزینه خوبی به نظر می رسد. استفاده از این سبک کابینت در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها باعث می شود که محیطی زیبا و البته منظم به وجود آید و ظاهری ساده، شیک و با نظم به آشپزخانه شما هدیه می کند.

ویژگی کابینت های نئوکلاسیک


ویژگی کابینت های نئوکلاسیک

ویژگی کابینت های نئوکلاسیک

ویژگی کابینت های نئوکلاسیک

ویژگی کابینت های نئوکلاسیک

ویژگی کابینت های نئوکلاسیک
در طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک نقش و نگارهای ساده ای ساخته و پرداخته می شود که از جزئیات زیبایی برخوردار است و به شکل ظریف در کابینت ها ایجاد شده است.

از مواردی که در طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک به شدت مورد استفاده طراحان و سازندگان قرار می گیرد و به وفور در طراحی آن ها یافت می شود، وجود خط های منحنی و دایره ای شکل ساده ای است که زیبایی کابینت های نئوکلاسیک را دو چندان می کند.

همان طور که قبلا هم اشاره داشتیم تنوع طرح و رنگ کابینت های نئوکلاسیک بسیار بالا است و سازندگان این نوع کابینت ها محصولشان را با رنگ های گوناگون بسیاری به بازار عرضه می کنند تا نیاز همه مشتری ها و مصرف کننده ها را از هر نوعی و در هر طیفی برطرف کنند. با این حال، رنگ هایی که در طراحی و ساخت این سبک جذاب کابینت پرکاربردتر و محبوب تر هستند عبارتند از دو رنگ طوسی و سفید.

نکته جالب توجه دیگری که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک اقتباسی است از طراحی های قرون 18 و 19 که در اروپای آن زمان مورد استفاده قرار می گرفته است. با این تفاسیر می توان گفت که استفاده از کابینت های نئوکلاسیک در طراحی دکوراسیون شما علاوه بر آن که تداعی گر مدرنیته خواهد بود، ظاهر و رنگ و بویی از جنس تاریخ را به محیط شما خواهد داد.

از مهم ترین اصول و استانداردهایی که در طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک دارای اهمیت بالایی است، تقارن نام دارد‌. تقارن بخش جدا ناپذیر کابینت های نئوکلاسیک بوده، هست و خواهد بود. تقارن نقش مهمی در به وجود آمدن ظاهری منظم و بی نقص در سبک نئوکلاسیک دارد.

از مهم ترین مزیت های این سبک کابینت، می توان به قابلیت استفاده از آن در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک و حتی بزرگ تر اشاره داشت. این که محدودیتی در به کارگیری سبک آشپزخانه نئوکلاسیک در رابطه با فضای دکوراسیون وجود ندارد، به خودی خود جذابیت بالایی برای مصرف کننده ایجاد می کند.

در طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک معمولا استفاده از رنگ های ملایم و سرد بسیار متداول است. علاوه بر علاقه ای که بازار مصرف و مصرف کنندگان به رنگ های ملایم و سرد دارند، نقش ریشه های تاریخی این موضوع هم قطعا بی تاثیر نبوده است.

کابینت های نئوکلاسیک علاوه بر طراحی زیبا و چشم نوازی که دارند و شکوهی که از خود به نمایش می گذارند، بسیار کاربردی هستند. جالب است بدانید که این سبک از جادار ترین کابینت های موجود محسوب می شوند که معمولا با ارتفاع بلند هستند و به همین دلیل بسیار جادار و کاربردی هستند. کاربردی بودن محصولات یک سبک نشان دهنده این واقعیت است که علاوه بر اهمیت زیبایی و ظاهر محصول در آن سبک، کاربردی بودن و برطرف شدن نیاز مصرف کننده هم از اهمیت برخوردار است.

سنگ ها هم نقش خود را در این زمینه بازی می کنند و البته کم اهمیت هم نیستند! در طراحی دکوراسیون داخلی معمولا از سنگ ها به عنوان رویه کابینت و پیشخوان استفاده می شود.

بررسی طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک


کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک
طراحی کابینت اولین مرحله و البته مهم ترین مرحله برای آماده شدن جهت اجرایی کردن تغییرات در دکوراسیون داخلی و خصوصا آشپزخانه است. از فواید طراحی نئوکلاسیک قبل از اجرایی کردن ایده های ذهنی این است که می توانید از قبل با واقعیت های آن روبرو شوید. این موضوع باعث می شود در انتخاب طرح های خود، رنگ ها و جزئیات دقت بیشتری به خرج دهید و با وسواس بیشتری به انتخاب موارد بپردازید.

لازم به ذکر است که در فرایند طراحی و ساخت و اجرای کابینت های نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی به برخی از نکات و جزئیات از جمله توجه به تاج و زیرچراغ ها، نحوه قرارگیری ستون و سرستون ها، محل قرارگیری کابینت ها و محل قرار گرفتن جزیره باید توجه ویژه ای داشت.

باید در نظر داشت که کابینت آشپزخانه از قسمت های کوچک بسیار زیادی تشکیل شده است و از کنار هم قرار گرفتن این اجزای کوچک کابینت هایی با ظاهری زیبا و با شکوه پدیدار می شوند.
از بخش های کوچکی که در کابینت ها وجود دارند و باعث زیبایی کابینت ها شده اند می توان تاج و زیر چراغ را نام برد. نقش موثر این اعضای کوچک را نمی توان نادیده گرفت.

در کابینت های دیواری، محل نصب تاج و زیر چراغ در بالا و پایین کابینت ها است. در طراحی کابینت های برگرفته از سبک نئوکلاسیک، تاج و زیر چراغ عمدتا هم رنگ و هماهنگ با رنگ کابینت ها است.

علاوه بر این موارد جالب است بدانید که طراحی تاج و زیر چراغ در کابینت های سبک نئوکلاسیک بسیار زیبا و منحصر به فرد است و تفاوت هایی با تاج و زیر چراغ کابینت های سبک کلاسیک دارد.

از تفاوت های دیگری که کابینت های این سبک با کابینت های سبک کلاسیک دارند می توان به ستون های دارای نقش و نگارهای برجسته اشاره داشت. عمده تفاوت میان این موارد در ظاهر و متریال به کار رفته در آن است.

جالب است بدانید که استفاده از ستون ها در کابینت های سبک نئوکلاسیک به مراتب کمتر از کابینت های کلاسیک است و تا جایی پیش رفته است که در بسیاری از مدل های کابینت سبک نئوکلاسیک هیچ ستونی وجود ندارد و این خود تفاوتی دیگر میان این دو سبک کابینت است. البته باید بدانید که استفاده از ستون و سر ستون در کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک ضروری نیست.

دستگیره ها در کابینت های این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار اهمیت دارد و زیبایی خاصی در محیط آشپزخانه و کل منزل ایجاد می کنند.

استفاده از دستگیره های سرامیکی در طراحی و ساخت کابینت ها بسیار متداول است و علاوه بر مزایای بسیاری که در باطن دارد، ظاهری زیبا نیز دارد. دستگیره های سرامیکی که در طراحی کابینت های سبک نئوکلاسیک به کار برده می شوند دارای تنوع رنگی بسیار زیادی هستند و در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند تا توانایی پوشش نیاز همه مصرف کنندگان را داشته باشند.

برای کابینت های آشپزخانه سبک نئوکلاسیک که دارای رنگ روشن هستند، استفاده از دستگیره های سرامیکی با رنگ های برنزی و طلایی بسیار متداول است.

از طرفی اگر کابینت های این سبک تیره رنگ را در طراحی دکوراسیون خود جای داده اید بهتر است که از دستگیره های سرامیکی استیل و روشن استفاده کنید.

به نظر برخی از مصرف کنندگان و افراد، انتخاب و طراحی این گونه پارامترها زیاده روی در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی است اما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت این است که جزئیات تفاوت ها را ایجاد می کنند!

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه از جزیره به عنوان نقطه عطف آشپزخانه یاد می شود. ارتفاع استاندارد جزیره آشپزخانه سبک نئوکلاسیک به طور استاندارد 90 سانتی متر است. البته جالب است که بدانید هنگام به کارگیری جزیره به عنوان سطح کار، ارتفاع مناسب آن 70 سانتی متر است.

همین مورد نشان دهنده توجه ویژه طراحان و سازندگان جزیره آشپزخانه است. توجه به زیبایی و توجه به کارایی در کنار یکدیگر می توانند باعث تولید محصولی شوند که دارای مزیت های کاربردی است. البته نمی توان بر هوش و ذکاوت و خلاقیت طراحان هم اشاره ای نکرد.

بررسی انواع کابینت نئوکلاسیک


هزینه اقتصادی استفاده کردن از کابینت های سبک نئوکلاسیک با مقدار حجم چوب به کار رفته در کابینت ها رابطه ای مستقیم دارد. به این معنی که هر اندازه چوب بیشتری در ساخت و طراحی کابینت سبک نئوکلاسیک به کار رفته باشد، به همان اندازه باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

استفاده از چوب در فرایند طراحی و ساخت کابینت های سبک نئوکلاسیک باعث افزایش مقاومت و طول عمر این کابینت ها می شود. با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که کابینت های سبک نئوکلاسیک علاوه بر اهمیتی که برای زیبایی سبک خود قائل هستند، توجه ویژه ای به کیفیت ساخت کابینت ها دارند. حقیقتا محبوبیت کابینت های سبک نئوکلاسیک برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی منازل بی دلیل نیست.

کابینت های سبک نئوکلاسیک براساس متریال ساخته شده به سه دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه توضیحات جامعی در باب هر کدام ارائه خواهیم داد.

کابینت MDF خام رنگ شده
کابینت با روکش چوب
کابینت چوبی

کابینت MDF خام رنگ شده


کابینت MDF نئوکلاسیک رنگ شده

کابینت MDF نئوکلاسیک رنگ شده

کابینت MDF نئوکلاسیک رنگ شده

کابینت MDF نئوکلاسیک رنگ شده

کابینت MDF نئوکلاسیک رنگ شده
در طراحی و ساخت این مدل از کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک بدنه و درب کابینت به طور کامل توسط MDF خام رنگ شده پوشیده می شود. طراحی کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک با استفاده از ماشین آلات و ابزار آلات CNC انجام می شود و حکاکی های مورد نظر بر روی درب و اجزای کابینت صورت می گیرد. در رابطه با رنگ زدن کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک، استفاده از رنگ های پوششی بسیار متداول است.

به طور کلی از نظر اقتصادی و مالی کابینت های آشپزخانه MDF خام رنگ شده دارای هزینه مناسب تری نسبت به کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک با درب چوبی و روکش های چوبی دارند. این کابینت ها گزینه مناسبی برای افرادی هستند که برای طراحی دکوراسیون داخلی خود بودجه محدودی در اختیار دارند.

کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب


کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب

کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب

کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب

کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب

کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب
برخی از افراد به علت زیبایی روکش چوب طبیعی در مقایسه با MDF ساده تمایل دارند استفاده از ترکیب MDF خام و روکش چوب طبیعی هم چون راش، بلوط، ملچ و گردو را جایگزین کابینت های سبک نئوکلاسیک کنند. البته باید در نظر گرفت که ایجاد هم چین تغییراتی بسیار زمان بر و البته از لحاظ اقتصادی مستلزم دارا بودن بودجه ای نسبتا بالا است. نکته جالب توجه این است که زیبایی این کابینت ها در مقایسه با موارد قبلی بسیار زیبا تر و خوش بر و رو تر هستند و در طراحی دکوراسیون داخلی نقشی مثبت ایفا می کنند و در مرکز توجه همگان قرار دارند.

کابینت نئوکلاسیک چوبی


کابینت نئوکلاسیک چوبی

کابینت نئوکلاسیک چوبی

کابینت نئوکلاسیک چوبی

کابینت نئوکلاسیک چوبی

کابینت نئوکلاسیک چوبی
در رابطه با انواع کابینت های نئوکلاسیک باید در نظر داشت که کابینت های با درب چوبی بهترین نوع کابینت های نئوکلاسیک آشپزخانه هستند. کابینت های نئوکلاسیک چوبی کیفیت بسیار بالایی دارند، دوام پذیری خوبی دارند و نسبت به متریال های دیگر انعطاف پذیری بیشتری دارند.

معایب کابینت نئوکلاسیک


کابینت های نئوکلاسیک اگر چه مزایای زیادی دارند، دارای معایبی نیز هستند. یکی از مهم ترین معایب موجود در این سبک کابینت ها، کدورت رنگ و به اصطلاح خرابی رنگ کابینت در صورت استفاده از رنگ های نامرغوب و نامناسب است. علاوه بر این مورد در نظر داشته باشید که حساسیت بالایی به اشیا برنده دارند و از این بابت دارای آسیب پذیری زیادی هستند.

رطوبت مورد بعدی است که درباره معایب کابینت های نئوکلاسیک می توان بحث کرد و استفاده از این کابینت ها در مناطق جغرافیایی دارای رطوبت بالاتر از حد استاندارد می تواند کاملا ناخوشایند باشد و باعث آسیب رسیدن به آن شود.

آسیب پذیری درب این کابینت ها کاملا مشهود است و تعمیر مجدد آن، گاها بی فایده است. حساسیت و آسیب پذیری آن بسیار بالا است و باید دقت زیادی در نگهداری این نوع کابینت ها از خود نشان دهید، که همین مسئله ممکن است به چالشی غیر قابل تحمل برای شما بدل شود.

هزینه اقتصادی بالا و قیمت نسبتا زیاد آن از دیگر معایب این نوع کابینت ها محسوب می شود. البته اگر از نظر بودجه در نظر گرفته برای تهیه و استفاده از کابینت دارای محدودیت نباشید، این مورد را جدی نگیرید!

تولید و قیمت کابینت های نئوکلاسیک نسبت به کابینت های مدرن قدری بالاتر است و در نظر داشته باشید که اگر این کابینت تماما از چوب ساخته شده باشند، هزینه های بالاتری را متحمل خواهید شد.
یکی دیگر از معایب استفاده از کابینت های نئوکلاسیک، شرایط خاص نصب و ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از آن است. ایجاد شرایط مناسب و نصب کابینت های نئوکلاسیک نیازمند نیروی متخصص و قابل اطمینان در این زمینه است و پیدا کردن نیروی متخصص نصب و بهره برداری کار راحتی نیست و احتمال دارد با چالش هایی روبرو شوید.

بهترین رنگ های کابینت نئوکلاسیک


استفاده کردن از نوع مات رنگ پلی اورتان، در کابینت های نئوکلاسیک که از جنس چوب هستند بسیار متداول است. این کابینت ها در رنگ ها و طرح های مختلفی طراحی، ساخته و برای عرضه به بازار برای ارائه محصول با کیفیت بالا به مصرف کنندگان آماده می شوند.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید رنگ های ملایم و سرد انتخاب های خوبی برای رنگ کاری هستند. برای نمونه می توان از رنگ های روشن مانند سفید، طوسی و رنگ هایی از این طیف اشاره کرد. نقش مساحت مکانی که کابینت ها در آن جا نصب خواند شد بسیار تعیین کننده است. برای مثال، محدودیت های موجود در انتخاب رنگ برای کابینت در فضاهایی با مساحت کم بسیار بیشتر از فضاهایی با مساحت نسبتا زیاد است.

استفاده از رنگ های روشن در کابینت سبک نئوکلاسیک، امروزه بسیار متداول است و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. با علم بر این موضوع که طراحی و رنگ دیگر بخش های خانه و آشپزخانه در انتخاب رنگ کابینت نقش موثری دارد، رنگ سفید همیشه قابل استفاده است و افراد بسیاری تجربه انتخاب های این مدلی را دارند.

یکی از مهم ترین دلایل اقبال افراد به استفاده از رنگ سفید، سادگی و در عین حال زیبایی رنگ سفید است. رنگ سفید پاکیزگی خاصی دارد و استفاده از رنگ های پاک در منزل، خصوصا در آشپزخانه ها می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند.

تقاضای بسیار بالا برای استفاده از رنگ سفید در طراحی کابینت های این سبک جذاب نسبت به رنگ های دیگر، دلایل خاص خودش را دارد که در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

اولین و مهم ترین دلیل این واقعیت است که رنگ سفید، مساحت فضا را بزرگ تر از چیزی که هست نشان می دهد و به نوعی می توان گفت که ظاهر بزرگ تری به فضا هدیه می کند. دومین دلیل، هماهنگی بسیار بالای رنگ سفید با رنگ های دیگر است. سفید همیشه پرطرفدار است، از گذشته های دور تا به امروز چنین بوده است. در یک جمع بندی نهایی به این نتیجه می رسیم که رنگ سفید دارای پتانسیل بالا در ایجاد جذابیت بصری است و استفاده از این رنگ در کابینت اقدامی کاملا هوشمندانه و خلاقانه محسوب می شود. ازدیگر رنگ های مناسب برای استفاده در طراحی و ساخت کابینت نئوکلاسیک می توان به طوسی، قهوه ای ودر ‌کل رنگ های سفارشی و مورد نظر مصرف کنندگان اشاره کرد.

درب کابینت نئوکلاسیک


طراحی درب کابینت های نئوکلاسیک از ویژگی های بارز این نوع کابینت ها است. می توان گفت اصلی ترین ویژگی و جلوه زیبایی آن در درب این کابینت ها نهفته است.

درب کابینت های این سبک را می توان از چوب یا ام دی اف ساخت. البته باید در نظر داشت که ساخت درب با چوب هزینه بالاتری نسبت به ساخت درب با ام دی اف خواهد داشت؛ بنابراین بیشتر تولید کنندگان کابینت برای پوشش بخش بزرگ تری از نیازها و خواسته های مصرف کنندگان، محصولات خود را با ام دی اف طراحی می کنند تا اقشار بیشتری از جامعه توانایی تهیه و مصرف کابینت های نئوکلاسیک را داشته باشند.

طراحی درب های نئوکلاسیک نه مانند کابینت های کلاسیک بسیار پر زرق و برق است و نه مانند کابینت های مدرن بسیار ساده است. درب این کابینت ها تقریباً طرحی میان کلاسیک و مدرن دارد.

تاج کابینت نئوکلاسیک


استفاده از تاج در کابینت ها دارای هیچ گونه محدودیتی نیست. تقریباً در تمام کابینت ها از جمله نئوکلاسیک می توان از تاج به عنوان یک قسمت تزئینی استفاده کرد. در طراحی دکوراسیون منازل و واحد های اداری و تجاری برای زیبایی بیشتر دکوراسیون از تاج استفاده می شود. طراحی و ساخت تاج ها دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است و می توان از انواع متریال استاندارد در ساخت آن ها استفاده کرد.

برای استفاده از تاج در انواع کابینت را می توان در دو شکل آماده و دست ساز تهیه و استفاده کرد اما تاج های دست ساز قطعاً از لحاظ اقتصادی هزینه های بالاتری دارند.


برندهای دکوراسیون مقالات دکوراسیون این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[تولید کابینت، روشویی و مبلمان سفارشی، واردات پارچه و شیرآلات لوکس]
لوگوی تچرا دیزاین Boosted (0) تچرا دیزاین
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
لوگوی آوانگارد گالری Boosted (0) آوانگارد گالری
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران

نظر شما در مورد کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ کابینت آشپزخانه

معروف ترین برندهای کابینت کلاسیک و مدرن

معروف ترین برندهای کابینت کلاسیک و مدرن


کابینت (به فرانسوی: Cabinet) قفسه‌ای است که در آشپزخانه برای نگهداری مواد غذایی، لوازم پخت‌ وپز و ظروف استفاده می‌شود. کابینت های آشپزخانه امروزی، اغلب بیشتر فضای بین یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی را اشغال می‌کنند. در این مقاله قصد...


ماجراهای من و کابینت کلاسیک منزلم

ماجراهای من و کابینت کلاسیک منزلم


ان روز که کلید اپارتمانم را از فروشنده تحویل گرفتم، بلافاصله با ذوق و شوق فراوان به سمت اپارتمان رفتم که قبل از اسباب کشی برای دکوراسیون آن فکری بکنم وارد کوچه جدیدمان شدم اپارتمان از دور با نمای سنگی کرم رنگ...


مدل های کابینت آشپزخانه شیک و زیبا با طراحی مدرن

مدل های کابینت آشپزخانه شیک و زیبا با طراحی مدرن


تنوع در مدل های کابینت آشپزخانه و اهمیت زیاد آن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باعث شده است تا در تمام دنیا طراحی زیبا و اصولی کابینت آشپزخانه  لوکس مورد توجه قرار گیرد. یکی از بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه...


طراحی دکوراسیون و کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی دکوراسیون و کابینت آشپزخانه کلاسیک


کابینت ها یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل در آشپزخانه ها با دکوراسیون های کلاسیک هستند. بهتر است برای آشپزخانه ها با سبک کلاسیک از مدل کابینت رومی و کابینت کلاسیک استفاده شود این مدل کابینت ها دارای ساختار...


کابینت کلاسیک آشپزخانه

کابینت کلاسیک آشپزخانه


کابینت کلاسیک آشپزخانه مقوله ای است که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم. ابتدا به بررسی این سبک جذاب کابینت آشپزخانه می پردازیم و سپس انواع کلاسیک را با تصاویر جذاب بررسی خواهیم کرد. این مطلب به صورت اختصاصی...


کابینت کلاسیک سفید در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت کلاسیک سفید در دکوراسیون آشپزخانه


کابینت های کلاسیک سفید در آشپزخانه های شیک جزو مهمترین المان های طراحی در آشپزخانه هستند و این رنگ کابینت به راحتی هر آشپزخانه ای را جذاب می کند و علاوه بر این به شما امکان می دهند سبک و شخصیت...


کابینت کلاسیک اروپایی

کابینت کلاسیک اروپایی


از جمله مدل های کابینت که در سرتاسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مورد توجه اکثر مردم واقع شده است کابینت کلاسیک اروپایی می باشد. دلیل توجه و مورد پسند واقع شدن این دسته از کابینت ها این است...


کابینت کلاسیک ایتالیایی مودینس گاستون

کابینت کلاسیک ایتالیایی مودینس گاستون


یکی از مهمترین ویژگی های کابینت کلاسیک ایتالیایی برند مودینس گاستون، تداعی آشپزخانه تمام چوبی است. همچنین این مدل کابینت ها به گونه ایی طراحی می شوند که بیشترین استفاده از فضای آشپزخانه شده باشد. بنابراین این کابینت ها موجب بهینه...


10 سبک کابینت آشپزخانه

10 سبک کابینت آشپزخانه


در این مقاله جامع، از دو دیدگاه، سبک های مختلف کابینت آشپزخانه را بررسی می کنیم. ابتدا به بررسی از دیدگاه اول می پردازیم: با لاگین برندز همراه باشید... اگر می خواهید دستی به سر و روی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود بکشید،...


کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی


کابینت کلاسیک رومی برای کسانی که به فضای سنتی و پر زرق و برق علاقه مند باشند، گزینه بسیار مناسبی است و البته در نظر داشته باشید که طراحی این سبک کابینت در بسیاری از جوامع دارای محبوبیت بالایی است و...


راش ایران نماینده رسمی کاغذ دیواری راش آلمان
1

راش ایران

شوروم آسام هاوس
2

شوروم آسام هاوس

آوانگارد گالری
0

آوانگارد گالری

کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تاریخ ثبت ثبت: 1400/06/11
بازدید بازدید: 3156

مطالب مرتبط با دکوراسیون

کابینت کلاسیک رومی
0

کابینت کلاسیک رومی

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند
0

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند

کاغذ دیواری اروپایی
0

کاغذ دیواری اروپایی

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک
0

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس
0

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس

خانه ای مدرن در کالیفرنیا
0

خانه ای مدرن در کالیفرنیا

20 مدل وان حمام لاکچری
0

20 مدل وان حمام لاکچری

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه
0

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن
0

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن

51 لوستر کریستالی مسحور کننده
0

51 لوستر کریستالی مسحور کننده

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا
0

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا

50 سرویس بهداشتی لاکچری
0

50 سرویس بهداشتی لاکچری

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه
0

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن
0

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی
0

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی

10 سبک کابینت آشپزخانه
0

10 سبک کابینت آشپزخانه

طراحی داخلی مینیمال
0

طراحی داخلی مینیمال

کابینت کلاسیک آشپزخانه
0

کابینت کلاسیک آشپزخانه

سبک های طراحی داخلی
0

سبک های طراحی داخلی

دکوراسیون خانه جنیفر آنیستون در کالیفرنیا
0

دکوراسیون خانه جنیفر آنیستون در کالیفرنیا

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS