نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

هند کشور هفتاد و دو ملت

کشور هند

مقاله هند کشور هفتاد و دو ملت با تصاویر با کیفیت


هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هندوستان  کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو می‌باشد. هند از شمال غربی با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌است. همچنین هند از باختر با دریای عمان و خلیج فارس، از خاور با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد. در این مقاله از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند برایتان می گوییم. هندوستان سرزمین درخشانی است که سرشار از تناقض های تکان دهنده است.

در کشور هندوستان، دنیای مدرن و دنیای سنتی با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند. هندوستان که هفتمین کشور دنیا از نظر وسعت و دومین کشور جهان از لحاظ جمعیت است، میراث غنی و پرباری را در بر دارد که نتیجه تاثیر فرهنگ ها و مذاهب گوناگون در طی قرن های متمادی است. بهترین تجربه گردشگران از سفر به هند، داشتن فرصت بازدید بناهای مقدس و ملاقات های معنوی با اشخاص روحانی است. بازدید کنندگان از هند، به هر طرف که رو کنند، گنجینه ای از ثروت های معنوی، فرهنگی و تاریخی کشور هندوستان را کشف و مشاهده خواهند کرد. در این مقاله به نام بردن و معرفی این گنجینه های باشکوه و ارزشمند می پردازیم تا اگر زمانی به تصمیم گرفتید از سرزمین نژادها، زبان ها، آیین ها، و فرهنگ های گوناگون و بزرگترین دموکراسی جهان دیدن کنید، بدانید با چه مکان هایی روبرو خواهید شد.

تصاویر بسیار زیبا از فرهنگ کشور هندوستان را مشاهده کنید:

کشور هندوستان

کشور هندوستان

کشور هندوستان

کشور هندوستان
تاج محل (Taj Mahal)

در این بنای عظیم و زیبا، یکی از باشکوه ترین و منحصر به فرد ترین بناهای جهان را مشاهده می کنیم که تماما از مرمر ساخته شده و معماری عصر صفوی به خوبی در آن قابل مشاهده است. بنا به طرز شگفت انگیزی متقارن ساخته شده و از هر چهار طرف از آن، می توان تصویر آینه ای به دست آورد. در سال ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست عجایب هفت گانه جهان قرار گرفت که همین امر کافی بود که سالانه بیش از 7 میلیون گردشگر از آن دیدن کنند. این بنای مرمرین، در حاشیه جنوبی رودخانه یامونا در شهر آگر هند قرار دارد. جایی که چند برابر جمعیت این شهر، سالانه از سراسر دنیا، عاشقان تاج محل به این نقطه می آیند تا یکی از شگفتی های هند را در اقلیم عجایب، به تماشا بنشینند.

این مجموعه از نظر بسیاری، برترین مجموعه معماری مغولی بوده و به طور گسترده ای به عنوان گوهر هنر اسلامی در هندوستان شناخته می شود. تاج محل، یکی از ۵۰ مقصد گردشگری پر مخاطب جهان است که همچون برج ایفل پاریس و دیوار چین و برج پیزای ایتالیا، شهرت جهانی دارد. تاج محل، در محدوده وسیعی ساخته شده است که وسعتش هفده هکتار بوده و شامل بخش هایی چون مقبره، مسجد، مهمان خانه و چهار باغ است. ساخت تمام مجموعه ۲۲ سال به طول انجامید و به واسطه دقت و تقارن بالا و بنای مرمری سپید رنگ، نظر های بسیاری را به خود جلب کرده است. در سال ۱۹۸۳ میلادی، یونسکو این اثر سرزمین شگفتی ها را در فهرست میراث جهانی قرار داد.

تصاویر بسیار زیبا ازتاج محل را در زیر مشاهده نمایید:

تاج محل

تاج محل

تاج محل

تاج محل

تاج محل
معبد آکشاردام (Akshardham)

آکشاردام نام یکی از بزرگ ترین و معروف ترین معابد هند است و در لغت معنای محل اقامت خداوند را می دهد. اگر به فرهنگ و آداب و رسوم هندی های اصیل علاقه مندید، حتما از معبد وسیع آکشاردام دیدن نمایید. اینجا از نوع معماری گرفته تا آداب و رسومی که هندوها انجام می دهند، همه و همه ریشه در سنت و فرهنگ کهن این مرز و بوم دارند. طرح و نقشه ی آکشاردام از سال ۱۹۶۸ وجود داشت؛ اما به دلیل این که مسئولین مکان خوبی را برای ساخت آن پیدا نمی کردند و بر سر این موضوع اختلاف نظر داشتند، ساخت و تکمیل آن به تعویق افتاد. نهایتا در سال 2000 میلادی شروع به ساختش کردند و این بنای با شکوه در سال 2005 میلادی تکمیل شد. بدون شک آکشاردام یکی از فوق العاده ترین بناهای معاصر هند است و بدون بازدید از آن، سفرتان به دهلی کامل نخواهد بود.

تصاویری از آکشاردام را در زیر مشاهده نمایید:

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام
معبد طلایی امریتسار (Amritsar)

شهر آمریتسار Amritsar که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند هست، در سال 1577 توسط گورو رام داس Ram Das (یکی از پیشوایان مذهبی و سیاسی سیک ها) ساخته شده و کانون فرهنگی تاریخی مهم پیروان آئین سیک است. بزرگ ترین و اصلی ترین جاذبه این شهر، هارماندیر صاحب Harmandir Sahib یا همان دربار صاحب (به معنی خانه خدا) است که در سال 1604 ساخته شده است و بخاطر رویه تزئینی طلایی و بسیار زیبایی که دارد با نام زیبای معبد طلایی Golden Temple نیز خوانده می شود.

این معبد که مقدس ترین زیارتگاه از زیارتگاه های سیک ها در کشور هندوستان محسوب می شود (و البته بسیاری از هندوها و مردم آیین و مذاهب دیگرا را نیز به خود جذب می کند)، با ترکیبی از سبک های اسلامی و هندو ساخته شده است. قسمت پایینی ساختمان که از مرمر ساخته شده، دارای منبت کاری ها و تزئینات گل دار و با موتیف حیوانات است، در حالی که گنبد بزرگ و طلایی این بنا، به شکل یک گل نیلوفر (گلی مقدس در مذهب هندو و بودایی) است، سمبلی از پاکی سیک ها. مسافران هندوستان در سفر به هند، علاوه بر این که از تماشای معماری با شکوه آن لذت می برند، تحت تاثیر فضای بسیار معنوی آن قرار می گیرند. این تاثیر با شنیدن دعاهایی که از کتاب مقدس سیک ها بصورت مداوم خوانده و صدای آن در کل مجموعه پخش می شود افزایش می یابد.

تصاویر زیبا از شهر آمریتسار را در زیر مشاهده نمایید:

معبد طلایی امریتسار

معبد طلایی امریتسار

معبد طلایی امریتسار

معبد طلایی امریتسار

معبد طلایی امریتسار
شهر طلایی جیسلمر (Jaisalmer)

شهر طلایی جیسلمیر Golden City of Jaisalmer که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند هست، بخاطر شن و سنگ های شنی زرد رنگ استفاده شده در ساختمان های آن، با نام مستعار شهر طلایی خوانده می شود. پناهگاه پر آرامشی با معماری قدیمی باشکوه است که از شن های طلایی بیابان تار Thar Desert (بیابانی بزرگ در منطقه خشک قسمت شمال غربی شبه قاره هندوستان) برآمده است. این شهر که زمانی یک پایگاه نظامی بود، اکنون پر از عمارت های قدیمی فوق العاده، دروازه های باشکوه و همچنین قلعه عظیم جیسلمیر Jaisalmer Fort است.

این قلعه که با عنوان قلعه طلایی نیز شناخته می شود، بنای قرن دوازدهمی ترسناکیست که با ارتفاع زیاد بر روی شهر قد کشیده است. قلعه جیسلمیر، علاوه بر کاخ ها، معابد و خانه های قدیمی سالم، دارای 99 سنگر و دروازه های بزرگی است که همگی به حیاط مرکزی آن منتهی می شوند؛ جایی که کاخ هفت طبقه ماهاراجا Maharaja's Palace در آن قرار گرفته است. ساخت این کاخ در اوایل قرن شانزدهم میلادی آغاز شده و تا قرن نوزدهم میلادی، بخش هایی توسط حاکمان متوالی به آن اضافه شده است.

تصاویر بسیار زیبا ازشهر طلایی جیسلمیر را در زیر مشاهده نمایید:

شهر طلایی جیسلمر

شهر طلایی جیسلمر

شهر طلایی جیسلمر

شهر طلایی جیسلمر

شهر طلایی جیسلمر
دروازه هند (Gateway of India)

در شهر مومبای یا بمبئی نام طاق نصرتی است که بریتانیایی‌ها آن را بنا نهاده‌اند. این طاق در منطقهٔ «کُّلابه» در جنوب شهر بمبئی و در مدخل بندرگاه (أپولوبندر) و در کنار دریا واقع است. ارتفاع این بنا ۲۶ متر است. این بنا از نادر آثار تاریخی‌ای است که به مناسبت یک رویداد، برای پذیرایی از میهمان ساخته شده‌ است. دروازه هندوستان یک طاق نصرت باشکوهی است که به مناسبت دیدار شاه جرج پنجم و شهبانو مری بریتانیا از هند ساخته شده بود. این دروازه عظیم که احداث آن سال ۱۹۴۷ میلادی پایان یافت، بیشتر نقش سنگ قبر سلطه بریتانیا بر هند را ایفا کرد. در همان سال بود که ملوانان بریتانیایی از زیر همین دروازه زیبا رد شدند، سوار کشتی‌هایشان شدند و برای همیشه هندوستان را به مقصد انگلیس ترک کردند.

جنس دروازه هندوستان بازالت یا نوعی سنگ آتش‌ زنه زرد رنگ است که روی آن شبکه‌کاری شده‌ است. آن حالت دروازه‌های یک کاخ مجلل را دارد، با چهار منار کوچک در چهار ضلع آن. بر تخته سنگ بزرگی که بر سر در طاق دروازه هند قرار دارد، نام پادشاه بریتانیای کبیر «جرج ششم» وتاریخ ورود او به شهر بمبئی حک شده‌ است. این مکان یکی از اماکن مشهور، تاریخی و گردشگری بمبئی به‌شمار می‌آید. سنگ بنای دروازه هند در ۲۱ مارس ۱۹۱۳ توسط لرد سیدنهام گذارده شد و در ۱۹۲۷ کامل گردید. در سال ۱۹۴۸ استعمارگران انگلیسی خاک هند را از همین دروازه ترک کردند. با توجه به این سابقه تاریخی، دروازه هند یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای گردهمائی گردشگران خارجی است. دروازه هند، در عین حال در کنار هتل تاج محل واقع شده که محل اقامت خارجی‌های ثروتمندتر است و برای رفتن به جزیره فیل‌ها از دیگر مناطق دیدنی این شهر باید از این مکان حرکت کرد و می‌توان از کنار آن نظاره‌گر ساحل زیبای دریای عرب بود.

تصاویرر زیبا از دروازه هند را در زیر مشاهده نمایید:

دروازه هند

دروازه هند

دروازه هند

دروازه هند

دروازه هند
قلعه سرخ، دهلی نو هندوستان The Red Fort, New Delhi

قلعه باشکوه سرخ Red Fort که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند است، در سال 1648 توسط شاه جهان به عنوان اریکه پادشاهی امپراطوری مغول ساخته شد (و تا سال 1857 در این نقش باقی ماند). این قلعه سرخ رنگ هلالی شکل باشکوه که در دهلی نو واقع شده است، به خاطر سنگ های سرخ به کار رفته در ساختمان آن به نام قلعه سرخ یا لال قلعه (لال در زبان هندی به معنای سرخ است) خوانده می شود. این قلعه، در منطقه بزرگی با وسعت بیش از دو کیلومتر مربع گسترده شده و سرتاسر آن با یک خندق عظیم احاطه شده است. قسمت های جالب توجه این قلعه، دو دروازه بزرگ آن هستند: دروازه تحسین برانگیز لاهور Lahore Gate (ورودی اصلی قلعه) و دروازه دهلی Delhi Gate که استادانه تزیین شده و زمانی برای تشریفات مراسم و جشن های مختلف امپراطور استفاده می شده است.

یکی از جالب ترین قسمت های بازدید از این قلعه، گردش در چاتا چوک (Chatta Chowk)، بازار سرپوشیده قرن هفدهمی است که همه چیز از جواهرات گرفته تا لباس های ابریشمی و همچنین سوغاتی ها و مواد غذایی در آن به فروش می رسد. درست است که خودتان به تنهایی قادر هستید به گشت و گذار در قلعه بپردازید؛ اما برای بازدید از آن، تورهای راهنما ارائه می شوند که اطلاعات جذابی از زندگی و دوران شاه جهان در اختیار بازدید کنندگان می گذارند. از جمله بازدید از سالن زیبای مرمری سفید رنگ Hall of Public Audiences (Diwan-i-Am) (دیوان عام)، مکانی که شاه جهان در آن، اشخاص را به ملاقات می پذیرفته است.

تصاویری  ازقلعه سرخ در دهلی نو هندوستان را در زیر مشاهده نمایید:

قلعه سرخ هندوستان

قلعه سرخ هندوستان

قلعه سرخ هندوستان

قلعه سرخ هندوستان

قلعه سرخ هندوستان
حیدرآباد (Hyderabad)

حیدرآباد پایتخت ایالت تلنگانا و یکی از شهرهای بزرگ و زیبای هندوستان است. وسعت این شهر ۶۲۵ کیلومتر مربع، که با جمعیتی بالغ بر 6.7 میلیون نفر، از نظر بزرگی و میزان جمعیت ششمین شهر بزرگ و پرجمعیت  هندوستان است. زیربنای احداث حیدرآباد به زمان قطب شاهیان و پیش از احداث آن برمی گردد. در آن زمان شهری با نام گلکنده با جمعیت فراوانی وجود داشت و از آنجایی که سلطان محمد قلی قطب شاه، از این وضعیت ناراضی بود در سال 1000 هجری قمری شهر جدیدی را بنا کرد.

این شهر شامل چهار بازار بزرگ، 14 هزار مغازه، چهارطاقی های بلند، بخش مسکونی، عمارت و دولتخانه شاهانه، مسجد و خانقاه و اسلحه خانه بود. قصر شاه نیز در بخش شمالی شهر قرار داشت. این شهر بنام همسر مورد علاقه شاه، «بهاگ متی»، ابتدا بهاگ نگر نامیده شد ولی بعدها نام آن با الهام از القاب حضرت علی (ع)، حیدرآباد نام گرفت. از آنجایی که سلطان محمد قلی قطب شاه حیدرآباد را می خواست مانند مشهد در ایران، مقدس کند، اقدام به ساخت مناره کرد و  چهارمنار را که دارای مسجد و مدرسه علوم دینی بودند بنا کرد.

تصاویر بسیار زیبا از حیدرآباد هند را در زیر مشاهده نمایید:

حیدرآباد هند

حیدرآباد هند

حیدرآباد هند

حیدرآباد هند

حیدرآباد هند
جیپور (Jaipur)

جیپور یا جایپور، شهری که در شمال غربی هند واقع شده، شهری تاریخی و مرکز ایالت راجستان است. جایپور که معروف به شهر صورتی است نخستین شهر دارای طرح شهرداری در هندوستان بود. این شهر که در فاصله 256 کیلومتری دهلی پایتخت هند قرار گرفته، از مراکز مهم گردشگری در هند است. خیابان اصلی در قسمت قدیمی این شهر یعنی (Pink City) در واقع بازار شلوغی است که رنگ صورتی بر دیوارهای آن خودنمایی می‌کند، و همان علت نامگذازی جیپور به شهر صورتی است. البته این رنگ در فصلها و اوقات مختلف روز متفاوت است و در اوج آفتاب و میانه روز به رنگ نارنجی روشن در می آید.

هرچند رایج‌ترین زبان‌ها در شهر هندی و راجستانی هستند با این وجود زبان‌های سنِدی، پنجابی و انگلیسی نیز رواج دارند. اصلی‌ترین جاذیه گردشگری جیپور و یکی از مشهورترین نمونه‌های معماری راجپوت، قصر بادها یا مجموعه کاخ بنایی ۵ طبقه به شکل تاج کریشنا به رنگ صورتی و قرمز است. علاوه بر آن رصدخانه قدیمی یا مجموعه اخترشناسی جنتر منتر، کاخ هوا محل و دژهای ناهارگر و جایگر از نقاط دیدنی این شهر می‌باشد.

تصاویری از شهر جیپور را در زیر مشاهده نمایید:

شهر جیپور

شهر جیپور

شهر جیپور

شهر جیپور

شهر جیپور


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[طراحی و تولید مبلمان کلاسیک و دکوراسیون داخلی]
لوگوی مبل امیران Boosted (0) مبل امیران

نظر شما در مورد هند کشور هفتاد و دو ملت


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

رستوران گردان برج میلاد
3

رستوران گردان برج میلاد

مبل امیران
0

مبل امیران

مبلمان نیروانا
0

مبلمان نیروانا

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   کشور هند   |  هندوستان   |  تاج محل   |  هند   |  گردشگری

تاریخ ثبت ثبت: 1397/07/08
بازدید بازدید: 3210

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS