نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

پارک فراری یکی از جاذبه های گردشگری دبی

پارک فراری

مقاله پارک فراری یکی از جاذبه های گردشگری دبی با تصاویر با کیفیت


اینجا ایتالیا نیست، بلکه ابوظبی است که در آن بزرگترین پارک موضوعی جهان با مضمون فراری برای دوستداران اتومبیل های فراری ساخته شده است. کمتر کسی را می توان یافت که نام فراری را نشنیده باشد و هیچ خودرو دوستی را نمی توان یافت که به تمجید از محصولات این خودروساز ایتالیایی نپردازد. خودروهای فراری که در باطن مانند اسبی وحشی می باشند در همه دوران ها نمادی از مهندسی برتر در صنعت خودروسازی و مسابقات اتومبیلرانی بوده اند. اکنون شرکت فراری بزرگترین پارک تفریحی جهان را در ابوظبی امارات برای دوستداران اتومبیل‌های‌ مدرن و جذب مشتری های جدید به ویژه از میان ثروتمندان عرب، افتتاح کرده است.

ساخت پروژه پارک فراری (دنیای فراری) در سال ۲۰۰۷ شروع و در ۴ نوامبر سال ۲۰۱۰ در جزیره مصنوعی یاس که در ۲۰ کیلومتری شهر ابوظبی قرار دارد به بهره برداری رسید. بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده جهان در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در جزیره مصنوعی یاس ساخته شده است. ارتفاع ساختمان اصلی این مجموعه ۴۵ متر می باشد و سقف های آن مجموعاً ۲۰۰ هزار متر مربع را پوشش داده اند. جالب است بدانید بزرگترین لوگوی فراری دنیا در ابعاد باور نکردنی ۶۵ در ۴۸٫۵ متر بر روی سقف این مجموعه حک شده است تا همگان بدانند که اگر تجربه ای پر از هیجان و با طعم فراری می خواهند به این مجموعه فوق العاده سری بزنند. همچنین پارک فراری دبی دارای سریع‌ترین ترن هوایی جهان به نام (Formula Rossa) می باشد که سرعتش به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

پارک دنیای فراری

در ابتدا با ورود به مجموعه، چند فروشگاه و نمایشگاه مربوط به فراری وجود دارد که توریست ها می توانند ابزار و ادوات تزئینی و همچنین لباس هایی با مارک فراری را خریداری کنند. پس از عبور از این فروشگاه ها به یک راهروی بزرگ وارد می شوید که شما را به مجموعه اصلی هدایت می کند. در وسط این راهرو یک شاهکار مهندسی قرار دارد و آن چیزی نیست جز موتور فراری ۴۵۸ که بصورت جدا از بدنه بر روی زمین قرار گرفته است.

با عبور از این محل به ورودی مجموعه اصلی می رسید. اولین چیزی که جلب توجه می کند وجود چند فراری سواری و یک نمونه فرمول وان می باشد که در جاهای مختلف به معرض نمایش گذاشته شده اند. فراری های سواری از نوع ۴۵۸ و F12 و دو مدل کالیفرنیا می باشند و مدل فرمول وان نیز همان نمونه استفاده شده در رقابت های فرمول وان می باشد که اتفاقاً قهرمانی را نیز تجربه کرده است.
از دیگر جاذبه های پارک فراری می توان به سینماهای ۳ بعدی آن اشاره کرد. اولین سینما این مجموعه دارای ۲ سالن مجزا می باشد. در اولی فیلمی کوتاه از مقدمه فیلم اصلی پخش می شود و سپس به سالن اصلی رفته و بر روی صندلی های مخصوص و متحرک سینما می نشینید و فیلمی راجع به تست یک خودروی سواری و یک مدل فرمول وان فراری می بینید که با سرعت زیاد حرکت می کنند و پیچ های تند را پشت سر می گذارند. صندلی های سینما نیز با حرکات خودروی فیلم حرکت می کنند تا حس هیجان را هرچه بیشتر به شما القاء کنند.

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

سینمای بعدی جالب تر است. این سینما دارای یک پرده بزرگ خمیده می باشد و همه حضار بر روی ۳ ردیف صندلی پشت سر هم می نشینند، قبل از شروع فیلم این سه ردیف توسط بازوهای بزرگ مکانیکی بصورت عمودی در می آیند بطوریکه هر ردیف بالای ردیف دیگر قرار می گیرد. تماشای فیلم در این سینما هیجان و لذت بیشتر و واقعی تری را به بیننده می دهد.

سینمای آخر در واقع ترکیبی از یک واگن تفریحی و چند سینمای سه بعدی می باشد که مشابه آن در پارک تفریحی Universal Studios در ایالت کالیفرنیای آمریکا و چند پارک معروف دیگر وجود دارد. واگن این دستگاه پس از حرکت درون یک دالون به جلوی پرده های مختلف می رود که در آنها صحنه های هیجان انگیزی از تعقیب یک موجود خیالی نمایش داده می شود. با حرکات لرزشی واگن در جای خود، حس واقعی تعقیب و گریز را برای بیننده تداعی می کند.

در قسمت های دیگر این مجموعه وسایل تفریحی دیگری نیز وجود دارد که سطح هیجان کمتری نسبت به سینما ها دارند، مانند یک پیست کارتینگ کوچک و یا قسمتی که در آن چند خیابان در مقیاس کوچک ساخته شده است که توریست ها می توانند سوار بر فراری های کوچک از این مناطق عبور کنند.

نمای داخلی پارک دنیای فراری

در پارک فراری تفریحاتی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است. در زیر چند نمونه از آنها قابل مشاهده می باشد.

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

در انتهای دیگر سالن پارک فراری قسمتی وجود دارد که در آن علاوه بر یک شبیه ساز کامپیوتری بزرگ برای رانندگی فرمول وان، چند شبیه ساز کوچک دیگر نیز وجود دارند. شبیه ساز های کوچکتر بصورت شبکه به هم متصل هستند و در واقع رانندگان آنها با هم مسابقه می دهند که در پایان بازی برنده اعلام می شود. هر دستگاه شامل یک صندلی معلق متحرک می باشد که با سه مانیتور احاطه شده است.

همچنین قابل توجه است که شبیه ساز بزرگ بر خلاف تمامی وسایل دیگر که پس از پرداخت مبلغ ورودی مجموعه بصورت رایگان و به دفعات قابل استفاده می باشند، پرداخت اضافی می طلبد.

همچنین تفریحات پر هیجان دیگری نیز در پارک فراری برای گردشگران در نظر گرفته شده است که یک روز به یاد ماندنی را برای آنها به وجود می آورد.

دنیای فراری دو ترن هوایی نیز دارد که در فضای باز مستقرند. اولین ترن شامل دو ریل جدا از هم می باشد که بر روی هرکدام سه واگن به شکل فراری ۳۶۰ مودنا وجود دارد. دو ریل طوری در کنار هم ساخته شده اند که به نظر می آمد خودرو های هر ریل با ریل دیگر در حال مسابقه هستند و هیجان خوبی را به شما القاء می کند.

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

معروف ترین ترن پارک فراری فورمولا روسا (Formula Rossa) نام دارد که لقب سریعترین ترن هوایی دنیا را یدک می کشد. این وسیله هیجان انگیز در طی ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. وارد آمدن حداکثر شتاب جانبی ۱٫۷ جی به بدن نیز از دیگر هیجانات این ترن هوایی می باشد.

قابل توجه است که اغلب صف این ترن از صف تمام وسیله ها طولانی تر می باشد و جالب است بدانید که یک صف مجزا برای نشستن در ردیف اول وجود دارد. در آخر عینک مخصوص این وسیله را به شما می دهند که بدون آن باز نگه داشتن چشم در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت غیر ممکن می باشد. ترن ابتدا از جایگاه سوار شدن به سمت جلو و فضای باز حرکت می کند و سپس یک توقف چند ثانیه ای و با شتابی زیادی شروع به حرکت می کند. ابتدای مسیر خط مستقیم است که به دنبال آن یک سربالایی شدید و سپس سرازیری ترسناک وجود دارد. وقتی از این وسیله پیاده می شوید از شدت هیجان و فشار وارده خسته و خشنود خواهید بود.

قیمت بلیط پارک فراری دبی:
بلیط های پارک فراری دبی برای یک روز کامل می باشند که شامل وسایل بازی موجود در این پارک است. قیمت این بلیط ها برای بزرگسالان ۲۵۰ درهم و برای کودکان (افراد زیر ۱٫۳۰ متر) ۲۰۵ درهم می باشند. بلیط پارک فراری برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

تصاویر زیبایی از پارک فراری دبی را با هم می بینیم:

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری

نمای داخلی پارک دنیای فراری


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید مبلمان خانگی نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه مانلی Boosted (0) خانه مانلی
[طراحی و تولید مبلمان کلاسیک و دکوراسیون داخلی]
لوگوی مبل امیران Boosted (0) مبل امیران
[تولید شیشه و آینه دکوراتیو و لوسترهای دست ساز]
لوگوی شیشه دست ساز یونیک گلس Boosted (0) شیشه دست ساز یونیک گلس
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران

نظر شما در مورد پارک فراری یکی از جاذبه های گردشگری دبی


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ دبی

دوبی، یک شهر شیک پوش

دوبی، یک شهر شیک پوش


خرید در کنار تفریح یکی از اولین امکان هایی است که با شنیدن نام دوبی به ذهن می رسد. بی شک اشتیاق خرید یکی از دلایل پررنگ سفر به دوبی محسوب می آید. شهری که رکوردهای متعددی از بزرگترین ها و...


نگاهی به برج کریک دبی

نگاهی به برج کریک دبی


بررسی نامگذاری و موقعیت مکانی برج کریک دبی این نامگذاری انجام شده برای این آسمان خراش ممکن است یک نام موقت باشد مانند نامگذاری بر روی برج خلیفه قبل از افتتاح که با عنوان برج دبی نامگذاری شده بود. هنگامی که این...


تیزر دهکده جهانی دبی

تیزر دهکده جهانی دبی


دهکده جهانی دبی (Global Village Dubai) در سال ۱۹۹۷ میلادی تأسیس گردید که اولین مکان برگزاری آن روبروی شهرداری شهر دبی بود و بعد از مدت کوتاهی به محله عود متا در جوار محله کرامه دبی انتقال یافت و طولی نکشید...


زندگی لوکس در دبی

زندگی لوکس در دبی


به زندگی لوکس در دبی خوش آمدید. ساختمان های سر به فلک کشیده زیبا، خودروهای گرانقیمت، هتل های فوق لوکس دبی را در این تیزر یک جا مشاهده کنید....


بهترین جاذبه های گردشگری دبی

بهترین جاذبه های گردشگری دبی


دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است و یکی از هفت امارت امیر نشین امارات متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد. دبی...


انیمیشن ساختمان زاها حدید در دبی

انیمیشن ساختمان زاها حدید در دبی


طرح های جذاب و جسورانه زاها حدید، انسان را به دهه ها جلوتر از نسل کنونی منتقل می کند. این معمار برجسته در سال 2016 درگذشت و اجرای این پروژه تا کنون استارت نخورده است. تیزر زیبا از این ساختمان عظیم در...


هتل لوکس آتلانتیس د پالم دبی

هتل لوکس آتلانتیس د پالم دبی


جزیره نخل جمیرا برای افرادی که علاقه به ریلکس کردن کنار ساحل و تفریحات آبی و امتحان کردن غذاهای متفاوت دارند، ‏گزینه مناسبی می باشد. هتل آتلانتیس د پالم دبی (Atlantis The Palm) در جزیره ی پالم جمیرا واقع شده است...


نورپردازی شهر دبی در شب

نورپردازی شهر دبی در شب


دبی یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا و بزرگترین شهر کشور امارات عربی متحده نیز می باشد که امروزه قسمت بزرگی از درآمد خود را از مناطق گردشگری و دیگر خدمات بازرگانی و مالی تامین می کند. با توجه به ساخت...


موزه آینده دبی

موزه آینده دبی


قرار بر این بود که این موزه در سال 2021 افتتاح شود، اما تا دسامبر همان سال هنوز به طور کامل این کار انجام نشده بود و سرانجام دولت امارات متحده عربی موزه را در تاریخ 22 فوریه 2022 افتتاح کرد،...


ساخت خانه لوکس زیر آب در دبی

ساخت خانه لوکس زیر آب در دبی


در آب‌‎های شفاف دبی چندین جزیره مصنوعی ساخته شده است که طرحی از قاره اروپا را در خود دارند و با نام «قلب اروپا»  شناخته می‌شوند. حالا مالک یکی از این جزایر که به شکل نقشه بریتانیا است قصد دارد یک...


پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

مبلمان کلاسیک زیتون
1

مبلمان کلاسیک زیتون

لوستر دست ساز لایت سوچی
0

لوستر دست ساز لایت سوچی

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گروه سترا
3

گروه سترا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  فراری   |  گردشگری

تاریخ ثبت ثبت: 1395/08/11
بازدید بازدید: 6923
مرجع مرجع: توریر

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS