نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

توصیه های ایلان ماسک به کارآفرینان بلند پرواز

آموزش پرایس اکشن در فارکس
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ ساختمانی]
Boosted (0) سنگ تریمو
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
Boosted (0) راش ایران
[مبلمان کلاسیک آمریکایی و دکوراسیون داخلی]
Boosted (0) گالری مبلمان آمریکایی گارنت
توصیه های ایلان ماسک

مقاله توصیه های ایلان ماسک به کارآفرینان بلند پرواز با تصاویر با کیفیت


مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، یکی از کارآفرینان سریالی است که همواره پیروز می شود. وی الهام بخش واقعی رابرت داونی جونیور برای تصویرسازی مرد آهنی بوده و نیز بومی های آفریقایی از نخستین موفقیت بزرگ او به عنوان یکی از بنیان گذاران زیپ 2 بهره مند شده اند.

این شخصیت بزرگ و بانفوذ و نیز آینده نگر ایکس.کام را راه اندازی کرده که با کانفینیتی ادغام شده و به پی پال معروف تبدیل شد، با این حال او به خاطر همکاری در تاسیس شرکت سازنده خودروهای الکتریکی «تسلا» و راه اندازی اسپیس ایکس (کمپانی وسایل نقلیه فضایی که او امیدوار است امکان زندگی در کرات دیگر را برای مردم فراهم سازد) بیشتر شهرت دارد. ماسک همچنین ریاست شرکت طراحی پنل های خورشیدی سولارسیتی را برعهده داشته و یکی از موسسان شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی اُپن اِی آی می باشد.

براساس مجله فوربز تا 16 آوریل، ایده های خلاقانه به همراه تلاش و پشتکار به ایلان ماسک کمک کرده تا به درآمد خالص فوق العاده ای به ارزش 179.6 میلیارد دلار برسد. اگر به دنبال موفقیت در تجارت هستید، هوشمندانه است که چند اقدام را از دستورالعمل های تجاری ماسک اقتباس کنید. در اینجا تمامی مواردی که وی در طول دهه گذشته بدان ها پی برده را مشاهده می نمایید.

در ادامه توصیه های ایلان ماسک را برای کارآفرینان بلند پرواز و تازه کار مطالعه کنید:


1. به دنبال بازخوردها باشید


راه اندازی یک تجارت فرآیند آزمون و خطاست. در طی یک گردهمایی گوگل در سال 2013 که توسط گوگل برای کارآفرینان برگزار می شد، ماسک بر اهمیت مشاوره و نظرخواهی تاکید کرد.

ماسک بیان کرد: «برای هر ایده ای که در ذهن دارید، به دنبال بازخوردهای بیشتر از افراد بیشتری باشید. به بازخوردهای انتقادی توجه نمایید. از آن ها در مورد اشکالات کار بپرسید. شما می بایست آن را به روش های متفاوت و ظریف استخراج کنید تا متوجه ایراد کار بشوید.

2. انتقادهای سازنده را بپذیرید


همانطور که ماسک در گردهمایی گوگل در سال 2013 بدان اشاره کرد، انتقاد سازنده ای که دیگران به شما ارائه می دهند بسیار با ارزش است. گاهی اوقات شنیدن انتقادات دشوار است، اما این بخشی از فرآیند یادگیری محسوب می شود. اگر می خواهید در تجارت موفق باشید، بیاموزید که از بازخوردها آزرده نشوید.
این توصیه حتی اگر در تلاش برای راه اندازی یک استارت آپ نیستید هم سودمند است. هنگامی که شما به یک پروژه بسیار نزدیک هستید، ممکن است متوجه گام های اشتباه نشوید، بنابراین نظرات دیگران از اهمیت والایی برخوردار است.

3. کارهای فیزیکی و سخت را انجام دهید


ماسک تسلا را با نشستن در گوشه دفتر و تماشای کارمندانش به وجود نیاورد. در حین گردهمایی گوگل وی توضیح داد که روسای شرکت ها، هم موسسان و مدیران عامل هر جایی که نیاز است باید به دیگران ملحق شده و آن ها را یاری رسانند تا شرکت پابرجا باقی بماند.
او گفت: «شما می بایست هر نوع کار و یا مسئولیتی را که ممکن است علاقه ای به انجامش نداشته باشید و یا ذاتا برای شما جالب نباشد، بر عهده بگیرید. شما باید آماده انجام هر کاری در هر مدت زمانی باشید. هیچ کاری سطح پایین و پست نیست. به نظر من این نگرش درستی برای مدیرعامل یک استارت آپ است.
هنگامی که شرکت شما تازه آغاز به کار کرده، شغل مدیرعامل قطعا باشکوه نیست و می تواند شامل هرچیزی باشد از پاسخ دادن به تلفن تا تمیز کردن آشپزخانه دفتر. آماده بالا زدن آستین همت و آغاز هر کاری باشید.

4. در مورد تفاوت ها صحبت کنید


اگرچه مهم است که کارمندان جدید چشم اندازی یکسان با شما داشته باشند، با این حال ممکن است اعضای تیم گاهی اوقات دچار انحراف و ناهنجاری شوند. این مسئله ایده آل نبوده، اما لزوما عامل بازدارنده و یا دلیلی برای کنار گذشتن آن فرد از گروه نیست.
در صورتی که یکی از کارکنان رفتاری از خود بروز بدهد که با آداب و رسوم و الگوهای شرکت شما هم راستا نباشد، ماسک پیشنهاد صحبت با آن فرد و توضیح مسئله را می دهد. وی معتقد است که در بیشتر مواقع آن فرد رفتار خود را تغییر می دهد، اما اگر این اتفاق نیفتاد، شما باید آمادگی اخراج او را داشته باشید.

5. متناسب با الگوهای شرکت استخدام نمایید


در زمان استخدام کارمندان جدید، شما باید اطمینان حاصل کنید که با تیم شما به خوبی هماهنگ می شوند. در گردهمایی گوگل، ماسک بر اهمیت کار تیمی و همسویی انتظارات از همان ابتدا تاکید کرد.

ماسک بیان کرد: «به نظر من درک دقیق ماموریت و رسالت و هدف برای همگان حائز اهمیت است و نیز این مسئله که وقتی آن ها به این شرکت پیوسته اند، هدف کلی را باور داشته و پذیرفته اند. تا زمانی که آن هدف به وضوح تعریف و درک شده و افراد شغل را پذیرفته اند، بدین معنیست که آن ها با پیوستن به شرکت آن هدف را نیز قبول کرده اند –بنابراین آن ها به خاطر حقوق و یا چیز دیگری آغاز به کار نکرده اند و به کاری که شرکت انجام می دهد باور دارند...»

6. برای مصاحبه سوالات اساسی و پرمحتوا را بپرسید


جویندگان کار در تسلا، اسپیس ایکس و هریک از شرکت های ماسک مصاحبه بسیار سختی را پشت سر می گذارند. ماسک که بعید است هرگز فریب یک فرد مصاحبه شونده را بخورد، معتقد است که سوالات سخت مصاحبه نشان دهنده شایستگی حقیقی کاندیدا برای موقعیت شغلی در نظر گرفته شده است.

در فوریه 2017 در اجلاس دولت جهانی در دبی، ماسک در مورد یکی از سوالات مصاحبه ای سخن گفت که معتقد است بیشترین شایستگی فرد را آشکار می سازد گرچه پرسشی چندوجهی به شمار می رود.

«در مورد داستان زندگی خود و تصمیماتی که در این راه گرفته ای و علت آن ها بگو. و نیز در مورد دشوارترین مسائل زندگیت و راه حل تو برای آن ها صحبت کن. افرادی که واقعا آن مشکلات را حل کرده باشند، دقیقا می دانند که چگونه باید این کار را انجام داد –آن ها حتی در مورد جزئیات کوچک آن نیز اطلاع دارند.»
ماسک بر اهمیت سوالات تاکید کرده و خاطر نشان کرد کاندیدهایی که قصد دارند تا با ظاهرسازی و فریب وارد یک شغل شوند تنها قادر خواهند بود که تا حدی مسئله را شرح دهند و دروغشان مشخص می شود. از این رو، اگر می خواهید بهترین فرد را برای آن شغل استخدام کنید، باید به دقت کاوش کرده و اطلاعات را بررسی کنید.

7. اجازه ندهید که افراد منفی باف شما را ناامید سازند


زمانی که در سال 2013 نام ماسک در جهان در لیست 100 فرد تاثیرگذار جهان از نظر تایمز قرار گرفت، ریچارد برانسون شرح مختصری در این مجله درباره وی نوشت و از توانایی او در اثبات اشتباه منتقدانش سخن گفت.

برانسون می نویسد: «هرچه که افراد بدبین گفته بودند که او قادر به انجامشان نیست، ایلان رفت و آن ها را تحقق بخشید.» مدیرعامل تسلا به پشتوانه خلاقیتش همچنان به ابداع ادامه می دهد –حتی وقتی این افراد بدبین معتقد هستند که ایده هایش به تحقق نمی پیوندند.

8. چشم انداز داشته باشید


برای بسیاری از کارآفرینان اعم از استیو جابز فقید، نشانه موفقیت توانایی الهام بخشی و همچنین داشتن چشم اندازی واضح و مشخص می باشد.

خواه پشتیبانی از قیمت سهام تسلا باشد و یا استعمار مارس، ماسک از مسئولیتش شانه خالی نمی کند. برانسون می نویسد: «این یک تناقض است که ایلان برای پیشرفت سیاره خودمان تلاش می کند و همزمان سفینه فضایی می سازد تا به ما برای ترک آن کمک کند. حال آنکه چشم انداز درست دوسویه است و ایلان ماسک مسلما مردی با قابلیت دیدن بسیاری از جوانب به صورت همزمان می باشد.

9. از شر فرآیند خلاص شوید


ماسک در مصاحبه اش با نشریه Wired در سال 2012 عنوان کرد: «من معتقد به فرآیند نیستم. در واقع وقتی من با کارمند بالقوه ای مصاحبه می کنم و او می گوید که همه چیز به فرآیند بستگی دارد، آن را نشان بدی می دانم.»

گرچه این سخن اگر توسط بیشتر مدیران عامل بیان شود تکان دهنده محسوب می شود، ولی شاید برای مردی که متمرکز بر خلاقیت و ابداع است و علاقمند به دگرگونی، آنچنان هم دور از انتظار نباشد. در واقع منطق او در این زمینه امکان دارد شما را به کنار گذاشتن فرآیند ترغیب نماید.

وی در این باره می گوید: «مشکل اینجاست که در بسیاری از شرکت های بزرگ، فرآیند جای خود را به تفکر می دهد. شما تشویق می شوید تا همانند چرخ دنده ای از یک ماشین پیچیده رفتار کنید. در واقع این امر موجب می شود که افرادی را که آنچنان هم باهوش و خلاق نیستند در سازمان خود حفظ کنید.

10. بر روی پول تمرکز نکنید


ماسک با اینکه در سال 2008 هم کارآفرین موفقی بود، به شبکه پی بی اس در آن زمان اظهار داشت که او بخاطر تحصیل پول تسلا را با همکارش تاسیس نکرده است. در عوض، او متوجه نیاز محیط زیست به تغییر سوخت وسایل نقلیه شده و شرکت سازنده خودروهای برقی را تاسیس کرده است.

وی همچنین می افزاید: «پس برای من شخصا مساله کسب درآمد مطرح نبوده است. موضوع این است که من معتقدم این مسئله ای حائز اهمیت است و می بایست حل شود و در صورتی که به حل آن نپردازیم با مشکل مواجه خواهیم شد.»

11. در مورد کاری که انجام می دهید ذوق و اشتیاق داشته باشید


خواه در شرف تاسیس شرکت باشید و یا پذیرش یک شغل جدید، در صورتی که اشتیاقی برای آن نداشته باشید موفق نخواهید شد. ماسک در همان زمان مصاحبه با شبکه PBS نیز ثروتمند بود که به او دلایل موجهی برای ساخت خودروهای برقی را می داد. وی می گوید: «اگر من فردا مقدار زیادی پول هم کسب کنم، در زندگی من تغییری ایجاد نخواهد شد. دیگر چیزی وجود ندارد –هر چیزی را که می خواستم خریده ام.»

12. وقتی جوان هستید دست به کار شوید


از دیدگاه ماسک اگرچه زمانی صرف می شود تا کسب و کار شما به موفقیت دست یابد، بهتر است که شما کار خود را هرچه زودتر آغاز کنید. هنگامی که جوان هستید قادر به انجام ریسک و صرف انرژی برای پیشرفت کارتان بدون قید و بندهای مسئولیت زندگی می باشید. اما تمامی این ها با گذر زمان تغییر می کند.

ماسک در مصاحبه ای با مجله فوربز می گوید: «با افزایش سن، مسئولیت ها و تعهداتتان نیز افزایش می ابد. از این رو هم اکنون شما را به ریسک کردن و انجام کارهای جسورانه تشویق می کنم، مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.»

13. تنها در صورتی که این کار مناسب شماست آن را انجام دهید


بر هیچ کس پنهان نیست که ایجاد کسب و کار دشوار است، اما هر کسی درک درستی از زحمت فراوان و استقامت و پشتکاری که نیاز است تا یک تجارت را راه اندازی کرد ندارد. ماسک در این زمینه می گوید که زندگی یک کارآفرین مخصوص همه نیست.

ماسک به دانشجویان دانشگاه دریپر که برای بازدید از کارخانه تسلا آمده بودند می گوید: «من معتقدم که راه اندازی یک کسب و کار بسیار دشوار و زجرآور است. یکی از دوستانم تعبیر خوبی درباره یک کسب و کار نوپا دارد: همانند خوردن شیشه و قدم گذاشتن در برزخ است. تنها اگر برای این کار ساخته شده اید، آن را انجام دهید وگرنه از ذهنتان خارج کنید. پس اینگونه هم می شود گفت –اگر به سخنان انگیزشی نیازمندید، به آن نپردازید.»

14. واقع گرا باشید


ماسک معتقد است که اگرچه راه اندازی کسب و کار خودتان فریبنده به نظر می آید، باید مراقب باشید مسحور نسخه رویایی زندگی یک کارآفرین نشوید. به لطف مجموعه تلویزیونی دره سیلیکون که زندگی مردی را که به دنبال راه اندازی تجارت خود می باشد و نمایش رسانه ای از کارآفرینان موفق را به تصویر کشیده، در آن زندگی سخت کارافرینان کارآمد اغلب کوچک نمایی شده است. بر اساس گزارش دیدبان جهانی کارآفرینی (GEM) طی سال های 2015-2016 در واقعیت نیمی از مشاغل پس از گذشت پنج سال اول دیگر وجود نخواهند داشت.

ماسک در گفتگو با دانشجویان دانشگاه دریپر اظهار داشت: «در وهله اول، کارآفرین بودن در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی بیش از اندازه مجلل نشان داده شده اما روی هم رفته تاسیس یک شرکت دشوار است. اکثر ما آمادگی کافی را نداشته و یا بیشتر جذب ایده کارآفرینی می شویم تا اینکه واقعا راغب به متحمل شدن زحمت و تلاش برای کارآفرین بودن باشیم.

15. تجارت خود را متمایز و برجسته سازید


فضای مصرف با تجارت های بی شماری اشباع شده که مصرف کنندگان به احتمال زیاد از پیش برندهای همیشگی خود را که به خدماتشان اطمینان دارند انتخاب کرده اند. بنابراین برای نفوذ در این فضا و متقاعد کردن افراد برای پذیرفتن ریسک معامله با تجارت نوپای شما، کسب و کارتان باید برجسته و متمایز باشد. بر طبق مجله Inc ماسک اظهار می دارد که: «اگر در زمینه ای وارد می شوید که هم اکنون هم بستر داد و ستدی در مقابل رقبای بزرگ و تثبیت شده وجود دارد، محصول یا خدمات شما باید بسیار بهتر از آن ها باشد. نباید کار شما کمی بهتر باشد چرا که پس خود را در موقعیت مصرف کننده قرار داده و او را درک کنید...شما همواره می بایست اعتبار برند خود را بدست آورید وگرنه در این مورد تفاوت بزرگی وجود خواهد داشت.


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[تولید مبلمان خانگی نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه مانلی Boosted (0) خانه مانلی
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

نظر شما در مورد توصیه های ایلان ماسک به کارآفرینان بلند پرواز


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ ایلان ماسک

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان شد

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان شد


ایلان ماسک با عبور از جف بزوس و بیل گیتس، ثروتمندترین فرد جهان شد. ثروت ایلان ماسک اکنون نزدیک به 186 میلیارد دلار (حدود 185.5 میلیارد دلار) می باشد و او در واکنش به این خبر توییت کرده: «چقدر عجیب، خب...


تچرا دیزاین
0

تچرا دیزاین

گروه مبلمان ژان
0

گروه مبلمان ژان

گالری مبلمان آمریکایی گارنت

گالری مبلمان آمریکایی گارنت

کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

مبلمان نیروانا
0

مبلمان نیروانا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  کارآفرین   |  ایلان ماسک   |  تسلا

تاریخ ثبت ثبت: 1400/03/29
بازدید بازدید: 1477

مطالب مرتبط با موفقیت

3 کلمه سمی که مانع تحقق خواسته های شما می شوند
0

3 کلمه سمی که مانع تحقق خواسته های شما می شوند

حقیقت ناگفته درباره پول: چگونه ثروت را از هیچ چیز ایجاد کنیم
0

حقیقت ناگفته درباره پول: چگونه ثروت را از هیچ چیز ایجاد کنیم

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS