نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

1

سخاوتمندترین نیکوکاران

نیکوکار

مقاله سخاوتمندترین نیکوکاران با تصاویر با کیفیت


اندرو کارنگی (1919-1835) که از شاخص‌ترین ثروتمندان آمریکایی صنعت فولاد و از طلایه‌داران فعالیت‌های انسان‌دوستانه در جهان بشمار می‌رود، زمانی با این سخن ماندگار خود هنجار ارزشمندی در زمینه نیکوکاری بنیان گذاشت: هیچ انسانی نمی‌تواند بدون غنی‌سازی دیگران خود را غنی سازد. شخصی که ثروتمند از دنیا برود، حقیقتا که با خفت و رسوایی به زیر خاک رفته است.

اندرو کارنگی

موسسه‌ی معروف Wealth-X که در زمینه‌ تحقیق و معرفی اشخاص فوق‌ثروتمند جهان فعالیت می‌کند، فهرستی 20 نفره از بخشنده‌ترین و سخاوتمندترین نیکوکاران و خیّران دنیا تهیه کرده است که آنها بر اساس میزان پولی که در کارهای خیر و بشردوستانه هزینه کرده‌اند (که مجموعا 106،8 میلیارد دلار نیکوکاری کرده‌اند)، رتبه‌بندی کرده است. در این فهرست همچنین شاخص سخاوتمندی هر فرد را بر مبنای نسبت میزان ثروتی که در طول عمرش هزینه کرده را با احتساب ثروت خالص فعلی آنها بدست آورده است. نتیجتا اینکه بر مبنای شاخص سخاوتمندی، چاک فینی (فعال در عرصه‌ی توزیع و خرده‌فروشی کالاها) با کسب شاخص بالای %100  به عنوان سخاوتمندترین و نیکوکارترین فرد جهان شناخته شده است، چراکه بیشتر از ثروت فعلی خود پول صرف کارهای انسان‌دوستانه کرده است. در ادامه با نیکوکارترین اشخاصی آشنا می‌شویم که بر اساس بیشترین ثروت بخشیده‌شده فهرست‌بندی شده‌اند.

1-    بیل گیتس

بیل گیتس

بیل گیتس، بنیانگذار و مالک کمپانی Microsoft است که از 1994 تا کنون نفر اول یا دوم ثروتمندترین مرد جهان بوده است. بیل گیتس که اکنون 84،2 میلیارد دلار ثروت خالص دارد، تاکنون حدود 27 میلیارد دلار صرف فعالیت‌های انسان‌دوستانه کرده است که عمده‌ی محور آنها بر کمک‌های پزشکی و تحصیلی بوده است. با محاسبه نسبت ثروت خالص و مبالغ اهدایی بیل گیتس، شاخص نیکوکاری وی 32 درصد ارزیابی می‌شود. بیل گیتس به همراه همسرش، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال 1994 تاسیس کردند که در سال 2003 حدود 32 میلیارد دلار سرمایه داشت و به عنوان ثروتمندترین بنیاد جهان شناخته می‌شد. این بنیاد فعالیت‌هایی در زمینه‌ی کمک‌های درمانی و تحصیلی، توسعه‌ی کشاورزی، کمک‌های امدادی به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی، ایجاد کتابخانه‌ها، مبارزه با فقر شهری و غیره داشته و میلیون‌ها دلار هم به سازمان‌های بهداشت جهانی، یونیسف، ائتلاف جهانی ایمن‌سازی و واکسیناسیون کودکان GAVI، صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا و غیره اهدای مالی داشته است.

بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس

2-     وارن بوفت

وارن بوفت

وارن بوفت، مالک و مدیرعامل شرکت هولدینگ سرمایه‌گذاری Berkshire Hathaway با ثروت خالص 61 میلیارد دلاری خود تاکنون 21،5 میلیارد دلار صرف فعالیت‌های انسان‌دوستانه کرده است که معادل شاخص نیکوکاری 35 درصدی می‌شود. وارن بوفت یکی از ثروتمندترین اشخاص دنیا و همچنین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار بورس دنیا محسوب می‌شود، چراکه در عرض 40 سال با 50 هزار دلار توانست 42 میلیارد دلار ثروت جمع کند. بوفت در سال 2006 قول داد که 85 درصد از ثروتش را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس و دیگر بنیادهای خیریه‌ی تحت اداره‌ی اعضای خانواده‌اش اهدا کند.

3-     جورج سوروس

جورج سوروس

جورج سوروس که مجموع دارایی خالص وی 24،4 میلیارد دلار است، تاکنون 8 میلیارد دلار برای اهداف بشردوستانه هزینه کرده است که معادل شاخص نیکوکاری 33 درصدی است. سوروس مجاری‌الاصل ثروت خود را از راه خرید و فروش سهام و ارز خارجی بدست آورده است و با راه‌‌اندازی بنیادهای جامعه‌ی باز (1979)  که شبکه‌ای از بنیادهای مختلف غیرانتفاعی را اداره می‌کند، برای مشکلات بین‌المللی، خدمات اجتماعی، سلامت، آموزش و توسعه‌ی جوامع هزینه می‌کنند. اولین فعالیت بنیاد جامعه‌ی باز اهدای بورسیه تحصیلی به سیاه‌پوستانی بود که زیر نظام آپارتاید (سیاست تبعیض نژادی سفیدپوستان آفریقای جنوبی) زندگی می‌کردند. اکنون این بنیاد را بیشتر به خاطر تمرکزش بر حقوق بشر می‌شناسند.

4-     عظیم پرمجی

عظیم پرمجی

عظیم پرمجی با دارایی خالص 15،9 میلیاردی، تاکنون 8 میلیارد دلار فعالیت بشردوستانه داشته که معادل شاخص نیکوکاری 50 درصدی است. وی ثروت خود را از اداره‌ی کمپانی هندی فناوری اطلاعات Wipro بدست آورده و با آن بنیاد عظیم پرنجی را راه‌اندازی کرده که در زمینه‌ی اصلاحات مدارس و سیستم‌های آزمونی هندی فعال است. این سازمان که با دریافت درصدی از سود سهام کمپانی ویپرو کار می‌کند، طرح‌های آموزشی چون برنامه‌ی یادگیری رایانه‌محوری برای آموزش رایانه‌ای 18 زبان دنیا را اجرا کرده است. این بنیاد همچنین دانشگاه عظیم پرنجی را هم مدیریت می‌کند که دانشگاهی غیرانتفاعی برای آموزش معلمان و مدرسان است.

5-     چارلز فرانسیس فینی

چارلز فرانسیس فینی

چارلز فرانسیس فینی یا چاک فینی قهرمان بخشندگی و سخاوت در میان ثروتمندان دنیاست، چراکه با دارایی خالص فعلی 1،5 میلیارد دلاری خود تاکنون 6،3 میلیارد دلار کمک‌های مالی کرده است! این یعنی چاک فینی بیش از 4 برابر یا دقیقا 420 درصد از دارایی فعلی خود را قبلا برای اهداف بشردوستانه هزینه کرده است. البته وی همچنین قول داده که تا همه‌ی همین 1،5 میلیارد دلار باقی‌مانده‌اش را هم برای کارهای خیر هزینه کند. وی بنیاد خیریه‌ی آتلانتیک فیلانتروپیز را تاسیس کرد و از طریق آن برای حمایت تحصیلات، دانش، سلامت و حقوق بشر در کشورهای مختلفی چون آمریکا، ویتنام، برمودا، استرالیا و غیره هزینه کرده است.

6-     سلیمان بن عبد العزیز الراجحی

سلیمان بن عبد العزیز الراجحی

سلیمان الریاحی عربستانی 7،7 میلیارد دلار ثروت دارد و تاکنون 5،7 میلیارد دلار هم در فعالیت‌های بشردوستانه هزینه کرده که حدود شاخص نیکوکاری 75 درصدی است. الریاحی با تاسیس بانک اسلامی الریاحی در سال 1957 به چنین ثروتی دست پیدا کرد ولی از سال 2013 تصمیم گرفت که دارایی انباشته شده‌اش را از بانک خودش بیرون بکشد و برای اهداف آموزشی، درمانی، مذهبی و اجتماعی هزینه کند. از کارهای او می‌توان به تاسیس انستیتو آموزش زبان عربی، بنیاد امور سلامت گارد ملی و مسجد عبدالعزیز الریاحی در ریاض عربستان اشاره کرد. وی اکنون 94 سال دارد و میزان تحصیلاتش هم در سطح ابتدایی است. وی حداقل 23 فرزند هم دارد!


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[مبلمان کلاسیک آمریکایی و دکوراسیون داخلی]
لوگوی گالری مبلمان آمریکایی گارنت Boosted (0) گالری مبلمان آمریکایی گارنت
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[طراحی و تولید مبلمان آرت دکو، نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه داتام Boosted (0) خانه داتام
[طراحی و تولید مبلمان کلاسیک و دکوراسیون داخلی]
لوگوی مبل امیران Boosted (0) مبل امیران
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی

نظر شما در مورد سخاوتمندترین نیکوکاران


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


آموزشگاه زبان انگلیسی کارینو
0

آموزشگاه زبان انگلیسی کارینو

آموزشگاه موسیقی آزاده
4

آموزشگاه موسیقی آزاده

آموزشگاه موسیقی طنین دلنواز
2

آموزشگاه موسیقی طنین دلنواز

محبوب کنید: 1   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   نیکوکار   |  بیل گیتس

تاریخ ثبت ثبت: 1394/12/23
بازدید بازدید: 3470
مرجع مرجع: آصفان

مطالب مرتبط با آموزش

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS