نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای دکوراسیون

0

مناسب ترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

آموزش پرایس اکشن در فارکس
دکوراسیون اتاق خواب

مقاله مناسب ترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب چیست؟ با تصاویر با کیفیت


اتاق خواب، شخصی ترین بخش خانه است و در واقع پناهگاهی در برابر شلوغی و مشغله های خارج از خانه و زندگی روز مره می باشد. هر کسی با سلیقه شخصی خودش، اتاق خوابش را دکور می کند. در واقع  ایده آل بودن دکوراسیون داخلی اتاق خواب، با توجه به سلایق افراد در ذهن هر شخص متفاوت می باشد. از آنجایی که رنگ یکی از مهمترین و اثرگذارترین عناصر در دکوراسیون هر فضایی است، با استفاده از رنگهای متفاوت می‌توان کاربردهای متفاوتی نیز از فضا به دست آورد زیرا هر رنگی به محیط شخصیت خاصی می‌دهد و علاوه بر آن، بر احساس افراد نیز تاثیر می‌گذارد.

بدیهی است که برای انتخاب رنگ در اتاق خواب باید نخست سلیقه شخص در نظر گرفته شود. بیدار شدن فرد در اتاقی که به رنگ مورد علاقه اش طراحی شده است به او حس خوبی می دهد و به شخص برای شروع فعالیت روزمره انرژی بیشتری می دهد به همین منظور باید نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

برای آنکه خواب بهتری را در اتاق خواب خود تجربه کنید بهتر است از رنگ های روشن کرم، کرم شکلاتی، سبز و قهوه ای روشن برای رنگ آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید. این رنگ ها به شما کمک می کند تا به لحاظ روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن پیدا کنید. بر اساس دیدگاه کارشناسان رنگ درمانی این رنگ ها به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک می کند.

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

رنگ زرد در اتاق خواب
این رنگ می تواند هیجانات شما را تحت تاثیر قرار دهد و میزان انرژی شما را تقویت کند. بنابراین انتخاب این رنگ برای اتاق خواب یا پرده آن نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

اتاق خواب آبی رنگ
رنگ آبی موجب می شود که حس خونسردی در شما تقویت شود. بنابراین اگر بعد از یک روز کاری پر تنش در این اتاق استراحت کنید خیلی زود ریلکس و آرام می شوید.

رنگ سبز در اتاق خواب
استفاده از رنگ سبز می تواند تاثیر آرام کننده بر شما داشته باشد و باعث شود راحت تر بخوابید.

اتاق خواب قرمز رنگ!
رنگ قرمز اگرچه رنگی رمانتیک و زیباست اما استفاده بیش از حد آن در اتاق خواب توصیه نشده است.

رنگ نارنجی در اتاق خواب
این رنگ نمی تواند رنگ مناسبی برای زمانی که شما احتیاج به آرامش و تمرکز برای خواب دارید، باشد.

این وسایل را از اتاق خواب تان حذف کنید!
اگر داشتن خوابی آرام و عمیق در طول شب برایتان مهم است و دوست دارید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام دادن برنامه هایتان بیدار شوید به توصیه ما عمل کنید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وجود تلویزیون، کامپیوتر، تجهیزات ورزشی از قبیل تردمیل در اتاق خواب یکی از بزرگ ترین موانع برای داشتن خوابی آرام و عمیق است. این وسایل و یا هر وسیله ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط می شود مانع از تمرکز شما بر موضوع خواب شده و به این ترتیب انرژی خواب را از فضای اتاق خوابتان دور می کند. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی است که به داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می کند. خوابی که علاوه بر سلامت، نشاط و طول عمر شما را نیز تضمین می کند.

چوبی یا فلزی؟
بسیاری از متخصصان بر این باورند که تختخواب چوبی در مقایسه با تختخواب های فلزی برای استراحت و خواب شبانه مناسب تر هستند. زیرا فلز به جهت داشتن ماهیت سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن انسان شده و به این ترتیب تاثیر نامناسبی را بر عمق و کیفیت خواب انسان می گذارد. در حالی که چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می کند و مناسب ترین جنس برای تهیه تختخواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می شود.

باید پنجره ای داشته باشید!
هرگز اتاقی را که فاقد پنجره است برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق نامناسب ترین انتخاب برای محل خواب شماست و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از مهم ترین عواملی که این اتاق را به بدترین انتخاب تبدیل می کند از بین بردن شانس تهویه هوا در اتاق است. به این ترتیب بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می شود و امکان اکسیژن رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می شود. بنابراین شب به هنگام خواب اکسیژن کافی وجود ندارد. ضمن آنکه نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می کند. که هر دوی اینها هم اکسیژن و هم نور آفتاب از جمله ضروریات یک اتاق خواب مناسب است.

نور چشمان تان را نزند!
مناسب ترین نورپردازی برای اتاق خواب آن است که نور به گونه ای در این فضا تابیده شود که چشم اشخاص را مستقیم نشانه نرود. به این معنی که این نور موجب آزار چشم فردی که نیاز به استراحت دارد نشود. بنابراین برای اتاق خواب به ویژه در زمانی که ساعت خواب نزدیک است نمی توان از نور لامپ های معمولی استفاده کرد بلکه باید از نورهایی ضعیف به اندازه نور یک شمع استفاده کرد. برای این منظور می توانید از لامپ هایی که با سوئیچ های گردان طراحی شده اند استفاده کنید با چرخاندن این سوئیچ ها می توانید نور لامپ را در حد یک شمع تنظیم کنید. ضمن آنکه توجه داشته باشید که از نورهای گرم مثل لامپ های زرد استفاده کنید.

قابل توجه خـانم ها!
یکی دیگر از نکات مهم در فنگ شویی این است که در اتاق خوابتان از آینه استفاده نکنید یا دست کم محل قرار گرفتن آینه را طوری انتخاب کنید که به هنگام خوابیدن روی تختخوابتان چهره خود را درون آینه نبینید. کارشناسان فنگ شویی بر این باورند که ایجاد فضایی برای تماشای خود به هنگام خواب موجب از دست رفتن تمرکز افراد حین خوابیدن شده و گاهی ممکن است این حس را که شخص سومی در حین خواب آنها را تماشا می کند در ذهن افرادی که در اتاق خواب استراحت می کنند، تقویت شود که همه اینها موجب از دست رفتن تمرکز و آرامش افراد حین خوابیدن می شود.

شخصیت رنگ در حالات روحی افراد
رنگ آبی روشن بسیار آرامش بخش است و آبی پررنگ خواب را عمیق می کند. اگر از اتاق خواب به عنوان اتاق کار استفاده شود، بهتر است در کنار آبی کمی رنگ سبز یا آجری به کار رود. رنگ سفید برای ملحفه و روتختی حس پاکیزگی می دهد ولی اگر رنگ غالب اتاق سفید باشد احساس بی حالی ایجاد می کند و رنگ زرد به علت درخشندگی زیاد برای اتاق خواب مناسب نیستند. بهتر است برای جلوگیری از اختلال خواب از پرده ضخیم برای اتاق های نورگیر استفاده شود.

بافت پرده و روتختی هر چه لطیف تر باشند احساس راحتی بیشتری در ضمیر ناخودآگاه ایجاد می کند.قرار دادن چند کوسن بر روی تخت نیز به راحتی تخت اضافه می کند و همینطور می تواند برای مطالعه قبل از خواب تکیه گاه راحتی ایجاد کند.رعایت تناسب و تعادل در اتاق خواب امر مهمی است برای مثال قرار دادن تخت خواب بزرگ در اتاق کوچک مناسب نیست. قرار دادن یک جفت آباژور متناسب با الگوهای روی پرده و روتختی به طراحی اتاق انسجام می دهد و به زیبایی فضا می افزاید.

در ادامه تصاویری از دکوراسیون اتاق خواب را با هم می بینیم:

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

جهت مشاهده برترین مطالب دکوراسیون داخلی "حتما" کلیک کنید: دکوراسیون داخلی


برندهای دکوراسیون مقالات دکوراسیون این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[تولید کابینت، روشویی و مبلمان سفارشی، واردات پارچه و شیرآلات لوکس]
لوگوی تچرا دیزاین Boosted (0) تچرا دیزاین
[تولید محصولات چوبی لوکس کابینت، درب داخلی و خارجی ساختمان]
لوگوی صنایع چوب ورگر Boosted (0) صنایع چوب ورگر
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس

نظر شما در مورد مناسب ترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب چیست؟


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ سرویس خواب

70 ایده تزئینات و دکوراسیون اتاق خواب (قسمت اول)

70 ایده تزئینات و دکوراسیون اتاق خواب (قسمت اول)


1 - استقرار در سبک اتاق خواب استقرار در اتاق خواب می تواند احساس راحتی به شما دهد. فقط اجازه ندهید این مکان تبدیل به عادت جهت حضور در تمامی ساعات روز شود. سعی کنید مکان صندلی ها را از میز آرایش...


پرطرفدارترین رنگ اتاق خواب کدام است

پرطرفدارترین رنگ اتاق خواب کدام است


اتاق خواب: رنگ ها یکی از موثر ترین نکات و جزییات در زیبایی هر فضایی محسوب می شوند، بخصوص دکوراسیون فضایی مانند اتاق خواب که بی شک یکی از مهمترین المان های طراحی آن انتخاب رنگ مناسب می باشد. شاید شما...


مبلمان راحتی و نشیمن ناتوزی

مبلمان راحتی و نشیمن ناتوزی


ناتوزی یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان مبلمان در قاره اروپا است که نام و آوازه اش در صنعت مبلمان و دکوراسیون زبانزد خاص و عام است. عکس نمونه مدل های جدید این شرکت تولیدی را که به مدل های متنوع...


طراحی و دکوراسیون اتاق خواب های مدرن 2019

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب های مدرن 2019


اتاق خواب خصوصی ترین بخش منزل است بنابراین بهتر است در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سلیقه و نظر فردی که قرار است از اتاق خواب استفاده کند اهمیت داده شود. سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب را بهتر است با توجه...


7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه


از آن جایی که اتاق خواب حریم خصوصی و شخصی ماست، پتانسیل نامحدودی برای ایجاد دکوراسیونی معنادار و توصیفی دارد. با این وجود هنگامی که میهمانانتان را برای بازدید خانه دعوت می کنید می توانید از نمایش اتاق خواب صرف نظر...


دراور چوبی مناسب دکوراسیون اتاق خواب

دراور چوبی مناسب دکوراسیون اتاق خواب


در این مطلب با تعدادی از جدیدترین مدل های دراور ساخته شده از چوب طبیعی روبرو خواهیم شد که بعنوان یک عنصر ضروری در بسیاری از اتاق خواب ها وجود دارند.همانطور که می دانید تزیین دکوراسیون اتاق خواب فقط در مورد...


اتاق خوابی لوکس و رویایی با سرویس خواب های کلاسیک

اتاق خوابی لوکس و رویایی با سرویس خواب های کلاسیک


به خوبی می دانیم که سرویس خواب کلاسیک اتاق خواب، به زیبایی کلاسیک و لوکس بودن آن اتاق خواب کمک قابل توجهی می کند و همچنین مبلمان هر فضا نشان دهنده شخصیت آنجاست و فضا با حضور مبلمان لوکس و کلاسیک...


انواع سرویس خواب مدرن

انواع سرویس خواب مدرن


سرویس خواب‌ به طور کلی به سه دسته کلاسیک، سلطنتی و مدرن تقسیم می‌شود. همانطور که می دانید سرویس خواب یکی از ضروری ترین اشیاء برای اتاق خواب بوده که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد و انتخاب بهترین مدل...


کمد شیک برای دکوراسیون اتاق خواب

کمد شیک برای دکوراسیون اتاق خواب


تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا واژه ی کمد برای همه جذاب است؟ شاید دلیل اصلی این باشد که ما به واسطه ی کمدها و قفسه ها، گوشه های مرده و بی استفاده منزلمان را پوشش...


سرویس خواب های کلاسیک در قرن مدرن

سرویس خواب های کلاسیک در قرن مدرن


دکوراسیون اتاق خواب با حضور یک سرویس خواب کلاسیک زیبا از آنجایی که مکانی برای آرامش اعضای خانه است اهمیت زیادی دارد و باید طراحی مناسبی داشته باشد. به همین منظور ما ایده های خوبی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب (با...


کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

تچرا دیزاین
0

تچرا دیزاین

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

شوروم آسام هاوس
2

شوروم آسام هاوس

راش ایران نماینده رسمی کاغذ دیواری راش آلمان
1

راش ایران

آوانگارد گالری
0

آوانگارد گالری

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تاریخ ثبت ثبت: 1395/06/03
بازدید بازدید: 8094

مطالب مرتبط با دکوراسیون

کابینت کلاسیک رومی
0

کابینت کلاسیک رومی

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند
0

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند

کاغذ دیواری اروپایی
0

کاغذ دیواری اروپایی

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک
0

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن
0

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس
0

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس

خانه ای مدرن در کالیفرنیا
0

خانه ای مدرن در کالیفرنیا

20 مدل وان حمام لاکچری
0

20 مدل وان حمام لاکچری

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه
0

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن
0

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن

51 لوستر کریستالی مسحور کننده
0

51 لوستر کریستالی مسحور کننده

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا
0

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا

50 سرویس بهداشتی لاکچری
0

50 سرویس بهداشتی لاکچری

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه
0

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن
0

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی
0

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی

10 سبک کابینت آشپزخانه
0

10 سبک کابینت آشپزخانه

طراحی داخلی مینیمال
0

طراحی داخلی مینیمال

کابینت کلاسیک آشپزخانه
0

کابینت کلاسیک آشپزخانه

سبک های طراحی داخلی
0

سبک های طراحی داخلی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS