نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

1

انواع سنگ ساختمانی ایرانی

× حذف تبلیغات
[تولید سنگ ساختمانی]
Boosted (0) سنگ تریمو
انواع سنگ ساختمانی

مقاله انواع سنگ ساختمانی ایرانی با تصاویر با کیفیت


در این مقاله جامع، به بررسی نام انواع سنگ ساختمانی ایرانی با تصاویر دقیق آن ها می پردازیم. از آنجا که کشور ایران دارای بیشترین تنوع سنگ در جهان بوده و بیشترین معادن سنگ را دارا می باشد، بر آن شدیم مقاله ای جامع از نام تمامی انواع سنگ ساختمانی که در ایران موجود است را همراه با مشخصات و توضیحات هر سنگ و زیر مجموعه های آن را گردآوری کنیم.

سنگ ایران، به جهت کیفیت و تنوع بسیار بالا، در جهان مشهور می باشد و برندهای سنگ ایرانی محصولات تولیدی خود را از معادن بسیار گسترده سطح این کشور به صورت کوپ دریافت نموده و پس از فراوری، در بازار های داخلی و خارجی به فروش می رسانند.

در این مقاله به معرفی سنگ های ساختمانی تراورتن، گرانیت (خارا)، سنگ مرمر (اونیکس)، مرمریت، سنگ چینی (که به آن کریستال نیز گفته می شود)، لایم استون و سنگ سند استون ایرانی می پپردازیم. با لاگین برندز همراه باشید.

سنگ ساختمانی تراورتن


سنگ ساختمانی تراورتن از معروف ترین سنگ های ایرانی در ساختمان می باشد که حاصل چشمه های آهک بوده و دارای گستره رنگی زیبایی می باشد که بر حسب درصد رنگ دانه های اکسيد آهن به کار رفته در آن به رنگ های: قرمز، سفید، بژ (طلایی)، زرد، لیمویی، نقره ای (سیلور) گردويی و غیره در طبیعت وجود دارد.

سنگ تراورتن دارای نقش ها و رگه هایی که ناشی از اختلاف میزان اکسید آهن به کار رفته در لایه های مختلف سنگ می باشد، در طبیعت دیده می شود که این رگه ها ظاهر بسیار زیبایی به این سنگ می بخشد و از بین انواع تراورتن، آن هایی که دارای رنگ سفید با رگه های زیبای رنگی و تخلخل یکنواخت تری باشند، معمولا از کیفیت بالاتری برخوردارند. اگر چه نوع و مدل تشکیل شدن تراورتن های کم رنگ و روشن تر از وجود رنگ دانه های پراکنده اکسید آهن درون سنگ های تراورتن است.

اگر هنگام برش سنگ با استفاده از دستگاه های مدرن امروزی در امتداد رگه ها باشد، این سنگ بی موج و چنانچه برش سنگ در جهت مخالف رگه ها انجام شود، سنگ تراورتن موج دار نامیده می شود.

تراورتن به دلیل مقاومت بسیار مناسب، برش پذيری و صیقل پذيری عالی، زیبایی ظاهری، وجود تخلخل برای چسبیدن کامل و یکپارچه شدن با متریالی که آن را به ساختمان می چسباند، رنگ ثابت و مقاوم در برابر آفتاب، رطوبت، سرما و گرما و سایر شرایط جوی گوناگون به عنوان سنگ نمای ساختمان به کار برده می شود و در نتیجه از ایده آل ترین سنگ های ساختمانی و بیشترین سنگ جهت نمای بیرونی ساختمان از جمله انواع نماهای ساختمان های کلاسیک و مدرن و همچنین در ساخت محوطه و فضای بیرونی ساختمان بسیار پرکاربرد است.

تراورتن دارای گستره وسیعی از انواع مختلف می باشد که بر حسب رنگ و موجی که دارد، در ایران به موج دار و بی موج تقسيم می شود.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن سنگ تراورتن

سنگ تراورتن سنگ تراورتن

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن

انواع سنگ تراورتن:


تراورتن کرم ماکو:

سنگ تراورتن کرم ماکو با طیف رنگی کرم و گاها به رنگ شکلاتی می باشد شاید جالب باشد بدانید که یکی ویژگی های یکنواختی و منظم بودن موج های آن اشاره کرد، سنگ تراورتن کرم ماکو بنا به سفارش مشتری به دو صورت موج دار و بی موج تولید می شود، تراورتن کرم ماکو مانند سایر سنگ های تراورتن در نمای اصلی و نمای داخلی ساختمان استفاده می شود.


تراورتن کرم یزد:

سنگ تراورتن کرم یزد یکی از بهترین سنگ های تراورتن می باشد که رنگ اصلی این سنگ کرم می باشد اما در بازه رنگ های کرم روشن و کرم بژ و همچنین عسلی هم تنوع دارد، سنگ تراورتن کرم یزد به صورت موج دار و بی موج به صورت طولی فرآوری می شود.


تراورتن کرم کاشان:

سنگ تراورتن کرم کاشان به رنگ کرم به صورت ابرو بادی می باشد که شباهت زیادی به سنگ های تراورتن های دره بخاری و حاجی آباد دارد، اکثر سنگ های تراورتن کرم کاشان برای نمای ساختمان های رومی استفاده می شود، این سنگ تحمل بالایی در برابر فشار و ضربه دارد به همین دلیل به راحتی نمی شکند و ظاهر زیبا و به دلیل زیبایی بالای سنگ تراورتن کاشان نمایی زیبا و جذاب را به ساختمان شما می بخشد.


تراورتن کرم همدان: 


تراورتن کرم همدان دارای رنگ کرم، کرم بژ و شکلاتی می باشد و نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی به‌ شمار می‌رود، این سنگ بجا مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم می‌باشد، سنگ تراورتن همدان یکی از تراورتن های ارزان می باشد، حفره های موجود در این سنگ به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آبهای گرم منبع رسوب‌ گذاری است.

 

تراورتن کرم محلات:

یکی از پرکاربرد ترین سنگهای ساختمانی سنگ تراورتن کرم محلات می باشد، سنگ تراورتن کرم محلات از بازه رنگ کرم ، کرم روشن و کرم بژ می باشد و مانند سایر سنگ‌های تراورتن به صورت موج دار و بی موج تولید می شود، یکی از مهمترین مزیت‌های سنگ تراورتن کرم محلات یک دست بودنش می‌باشد، درجه‌های ضعیف تر تراورتن کرم محلات در درجه‌های ضعیف از رنگ کرم بژ و کرم زیتونی برخوردار می باشد و در نمای پشت ساختمان استفاده می شود.


تراورتن کرم تکاب:

سنگ تراورتن كرم تكاب جزو یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی می باشد که دارای زمینه کرم روشن تا زمینه شکلاتی دارد که رنگ های روشن آن به سفیدی تمایل دارد، سنگ تراورتن کرم تکاب تراکم بالایی دارد و به صورت بی موج و موج دار فراوری می شود و برای نماسازی ساختمان های مسکونی و تجاری و حتی سنگفرش راه پله و یا دیوار پارکینگ، مورد استفاده قرار می گیرد.


تراورتن کرم زنجان:

این سنگ دارای طیف رنگی کرم تیره، بژ و گاهی شکلاتی با رگه هایی به رنگ مشکی و قهوه ای می باشد و به دلیل خلل و فرج های زیادی دارد که اغلب با رزین آنها را بتونه می کنند، این سنگ بیشتر در نمای داخلی و نمای اصلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، سنگ تراورتن زنجان به دلیل قیمت ارزان و کیفیت نسبتا خوب جزء محصولات پر مصرف در ساخت و ساز می­ باشد.


تراورتن زرد محلات:

سنگ تراورتن زرد محلات دارای طیف رنگ زرد و پرتقالی می باشد، سنگ تراورتن زرد محلات به دو صورت موج دار و بی موج فراوری می شود یکی از خصوصیت های سنگ تراورتن زرد محلات شباهت زیادش به سنگ تراورتن زرد اصفهان می باشد، این سنگ در نمای خارجی ساختمان استفاده می شود.


تراورتن سیلور آذر شهر:

یکی از شناسه های سنگ تراورتن سیلور آذرشهر وجود موج های سفید در بین سنگ های تراورتن های سیلور می باشد، سنگ تراورتن سیلور آذرشهر به دلیل طرح و نقش زیبایی که دارد مورد پسند اکثر طراحان ساختمان قرار گرفته است، سنگ تراورتن سیلور آذرشهر در مقایسه با سایر تراورتن های سیلور تیره تر می باشد، سنگ تراورتن سیلور آذرشهر به دلیل موج های منظم اکثرا بصورت موج دار برش داده می شود.


تراورتن گردویی آذر شهر:

سنگ تراورتن گردویی آذرشهر به دو صورت بی موج و موج دار تولید می شود و یکی از مهمترین ویژگی هایی که دارد وجود رگه های مرمر سفید و پرتقالی می باشد که در این سنگ وجود دارد، اکثر سنگ های تراورتن گردویی در لابی ها، رستوران ها و نمای ساختمان استفاده می شود و به دلیل زیبا بودن این سنگ اکثرا در طراحی و دکوراسیون ساختمان کاربردهای گوناگونی دارد


تراورتن سفید کازان:

سنگ تراورتن سفید کازان دارای طیف رنگی سفید روشن می باشد، شاید جاب باشد بدانید که درجات پایین این سنگ گل دار است و به دلیل اینکه سنگ تراورتن کازان  رنگ روشن و زیبایی دارد مورد توجه اکثر معماران محترم قرار گرفته است.

تراورتن بژ خراسان:

سنگ تراورتن بژ خراسان دارای طیف رنگی بژو شکلاتی می باشد، اکثر سنگ های تراورتن بژ خراسان در نمای ساختمان و دیواره های پارکینگ و راه پله و حتی لابی ساختمان استفاده می شوند، این سنگ تحمل بالایی در برابر فشار و ضربه دارد به همین دلیل به راحتی نمی شکند و ظاهر زیبا و به دلیل زیبایی بالای این سنگ نمایی زیبا و جذاب را به ساختمان شما می بخشد.


تراورتن قرمز آذر شهر:

تراورتن قرمز آذر شهر یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی می باشد که در یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی به نام آذر شهر استخراج می شود، این سنگ در دنیا طرفداران زیادی دارد به طوری که هرساله بخش قابل توجهی از این سنگ صادر می شود و یکی از ویژگی های این سنگ کیفیت و رنگ منحصر به فرد آن است به دلیل اینکه تراورتن قرمز آذر شهر مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و سرما و نور آفتاب دارد.

تراورتن شکلاتی یزد:

تراورتن شکلاتی یزد دارای سورت های مختلفی می بانشد که بهترین سورت های آن بخ رنگ تیره نسکافه ای می باشد، سنگ تراورتن شکلاتی یزد در دو نوع موج دار و بی موج برش داده می شود و به دلیل تراکم بالایی که دارد و تخلخل کمی که دارد ساب این این سنگ بسیار عالی می باشد، کاربرد سنگ تراورتن شکلاتی یزد در نمای ساختمان و محوطه سازی میباشد و سورت های سطح پایین سنگ تراورتن شکلاتی یزد را برای محوطه های باز و جداول سنگی استفاده می کنند.

تراورتن بوکان:

سنگ ترامیت یا تراورتن بوکان جزو سنگ های دگرگونی می باشد، تراورتن بوکان بدلیل خلل و فرج های زیادی که دارد به سنگ های تراورتن شباهت زیادی دارد. این سنگ به دلیل قیمت مناسبی که دارد مورد استقبال سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفته است، این سنگ دارای خلل فرج های زیادی می باشد که در مراحل فرآوری توسط رزین و یا اپوکسی پر میگردد. سنگ ترامیت بوکان جذب آب بالایی دارد و استفاده آن در سنگ کف اصلا توصیه نمی شود.

تراورتن آبگرم محلات:

سنگ تراورتن آبگرم به عنوان سنگ نما در ساختمان استفاده می شود، این سنگ یکی از محبوبترین سنگ های ساختمانی می باشد که سازندگان از آن استفاده می کنند، طیف رنگی سنگ تراورتن آبگرم کرم روشن و گاهی اوقات هم سفید می باشد، این سنگ تقریبا یکنواخت و فاقد ناخالصی می باشد، تراورتن آبگرم به دلیل زمینه رنگ سفید و کیفیت عالی که دارد عمدتا در نماهای رومی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

تراورتن مهاباد:

سنگ تراورتن کرم مهاباد دارای طیف رنگی کرم، کرم بژ و بژ می باشد که به دو صورت موج دار و بی موج فرآوری می شود، سنگ تراورتن کرم مهاباد نسبت به سایر تراورن ها دارای تخلخل بیشتری می باشد، شاید جالب باشد بدانید که معدن این سنگ در مهاباد در قلمرو استان آذربایجان غربی قرار گرفته است و از  معدن سنگ های تراورتن مهاباد سنگ های شکلاتی، کرم، بژ و رنگ های دیگری که از سورت بندی گوناگون این سنگ حاصل می شود.


تراورتن رامشه

سنگ تراورتن رامشه یکی از بهترین سنگ‌های تراورتن کرم رنگ بازار می باشد اما جالب است بدانید که وزن مخصوص پایین تراورتن رامشه در مقایسه با بسیاری از سنگ های ساختمانی وزن کمتری دارد، مزایایی که سنگ تراورتن رامشه نسبت به سایر سنگ ها دارد مقرون به صرفه بودن قیمت این سنگ و ساب پذیری فوق العاده عالی این سنگ می باشد، اما به دلیل رنگ زیبایی که دارد یکی از پرکاربردترین سنگ های تراورتن برای نمای ساختمان های کلاسیک می‌باشد.

تراورتن کمشچه

تراورتن کمشچه به رنگ کرم بژ می باشد، تراورتن کمشچه دارای تخلخل زیادی می باشد و به همین دلیل قیمت فوق العاده مناسبی دارد، شاید جالب باشد بدانید که سنگ تراورتن کمشچه جایگزینی مناسبی برای تراورتن حاجی آباد می باشد،
سورت های مختلف تراورتن کمشچه در ایران استاندارد خاصی ندارد که این موضوع یکی از مهمترین دقدقه های خریداران این سنگ می باشد، سنگ تراورتن کمشچه کرم را در نمای داخلی ساختمان، نمای خارجی و سنگفرش محوطه و پیاده رو ها به کار می برند.

تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه با زمینه سفید رنگ به عنوان یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین سنگ های تراورتن های شناخته شده است، سنگ تراورتن آتشکوه مورد پسند بیشتر طراحان و سازندگان معروف تهران می باشد، که اغلب اوقات در نمای ساختمان خود استفاده می شود، سنگ تراورتن آتشکوه اغلب به صورت عرض 40 و یا به صورت سنگ اسلب تولید می گردد، سنگ آتشکوه دارای درجه های زیادی می باشد که درجات ضعیف این سنگ رگه های سیاه و صورتی دیده میشود و غالبا مهندسان و سازندگان ساختمان های لاکچری از سنگ آتشکوه برای نمای اصلی ساختمان خود استفاده می کنند.

تراورتن دره بخاری

اکثرا از تراورتن دره بخاری در نما و دیوارهای ساختمان استفاده می کنند که این سنگ دارای رنگ کرم و شکلاتی می باشند و همین از سورت های پایین تر برای راه پله ها، پارکینگ ها، روف گاردن استفاده می شوند، یکی از مهمترین ویژگی های تراورتن دره بخاری یک دست بودن آن می باشد، این سنگ به دلیل رنگ روشن، تراکم بالا و ساب پذیری و درخشندگی بالا همواره یکی از گزینه های معماران و سازندگان برای اجرای سنگ نما بوده است، سنگ تراورتن دره بخاری سورت های گوناگونی دارد که رنگ های  سفید یکدست، کرم ، ابر و بادی و موج پیچ می باشد.

تراورتن عباس آباد

یکی از معروف ترین سنگ های تراورتن سنگ عباس آباد می باشد که در روستای نیم ور استخراج می شود، این سنگ به رنگ سفید می باشد و اکثرا در نمای خارجی ساختمان های لوکس استفاده می شود، اما بعضی از سورت‌های آن در نمای داخلی ساختمان نیز به کار گرفته می‌شود، سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل رنگ سفید و روشنی که دارد مورد پسند تمامی طراحان و سازندگان معروف واقع شده است، شاید جالب باشد بدانید که این سنگ دارای انواع مختلفی می باشد از جمله تراورتن عباس آباد دنده گاوی، تراورتن عباس آباد موج کبریتی، تراورتن عباس آباد مروارید و ... می باشد.

تراورتن حاجی آباد
تراورتن ابیانه
تراورتن طرق

سنگ ساختمانی گرانیت

گرانیت (که در قدیم به آن سنگ خارا می گفتند) سنگی است که از سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی شکل گرفته است و معمولا دارای ترکیباتی از کانی های فرعی و فلدسپات قلیایی و سدیک و کوارتز هستند.
سنگ گرانیت دارای دانه بندی مشخص و یکنواختی بوده و رنگ آن گستره بسیار زیبایی دارد و بسته به کانی و شیمی سنگ از رنگ سفید و صورتی تا خاکستری، سبز و سیاه متغیر است.

گرانیت سمبل سختی، مقاومت و دوام است و به راحتی خش برنمی‌دارند و مقاومت آن در مقابل حرارت بالا می باشد و به دلیل مقاومت فشاری و مقاومت سایشی بالا مصارف گوناگونی در صنعت ساختمان هم دکوراسیون داخلی دارد.

سنگ های گرانیت اغلب در فضاهای بیرونی از قبیل: نمای ساختمان، پله ها و راهروهای ساختمان و بهترین کاربرد را در سنگ فرش بیرونی و در مکان هایی که در معرض عبور و مرور زیاد است از قبیل: محوطه سازی، کف سازی فضای بیرونی، کابینت و کانتر آشپزخانه و حتی سنگ فرش خیابان ها استفاده می شود.

از آنجا که سنگ گرانیت سختی بالایی دارد، هزینه برش و فرآوری آن بیش از سنگ های آهکی می باشد و همچنین دارای طول عمر و دوام بسیار بالاتر از سنگ های آهکی است و مقاومت و سختی بالای این سنگ این امکان را فراهم می کند که ورقه هایی به ضخامت تنها چند میلی‌متر از این سنگ بتوان ساخت.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

انواع سنگ گرانیت:


گرانیت مشکی سرکان
گرانیت مشکی تویسرکان
گرانیت مشکی نطنز
گرانیت مشکی الموت
گرانیت سفید نطنز
گرانیت سفید تکاب
گرانیت سفید بروجرد
گرانیت سفید زاهدان
گرانیت قرمز یزد
گرانیت سبز اردستان
گرانیت سبز جنگلی
گرانیت کاهویی بیرجند
گرانیت فیروزه مشهد
گرانیت هلویی زنجان
گرانیت هلویی تایباد
گرانیت هلویی چین
گرانیت نهبندان
گرانیت بهاره زنجان
گرانیت خرمدره
گرانیت مروارید مشهد

سنگ ساختمانی مرمر


سنگ ساختمانی مرمر (در زبان لاتین به آن اونیکس (Onyx) و در متون طب سنتی رخام گفته می شود) از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده است و در واقع کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است. معمولاً سنگ این سنگ زیبا به صورت لایه هایی در میان تراورتن دیده می شود. ماده اصلی تشکیل دهنده انواع سنگهای مرمر، کربنات کلسیم است.

که هر چقدر خلوص کربنات کلسیم در مرمر بیشتر باشد، سنگ مرمرسفیدتر خواهد شد و وجود املاح منیزیم و آلومینیم در سنگ مرمر باعث رنگی شدن آن می گردد. مرمر دارای رنگ های بسیار زیبایی است که در پایین و در قسمت "انواع سنگ مرمر" به طور کامل شرح داده ایم. معروف ترین رنگ های آن: سفید، سبز، آبی، صورتی، عسلی و ... می باشد.

سنگ مرمر در مجسمه سازی به صورت گسترده ای استفاده شده است. نمای ساختمان معروف تاریخی تاج محل در هندوستان از سنگ مرمر ساخته شده است و همچنین این سنگ ساختمانی زیبا در حرم های ائمه و همچنین بناهای زیارتی کشورهای مسلمان و نیز کاخ ها و ساختمان های لوکس بسیار استفاده می شود.

مرمر به دلیل زیبایی خاص و قابلیت ساب پذیری بالا بسیار در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. امروزه سازندگان، مهندسین و آرشیتکت ها از سنگ مرمر در لابی ساختمان ها، سالن ها، سرویس های بهداشتی لاکچری و دکوراسیون داخلی بصورت اسلب مرمر یا بوک مچ با توجه به قابلیت نور پردازی از پشت سنگ استفاده می نمایند.

همانگونه که گفتیم، سنگ مرمر معمولی در بازارهای جهانی به نام اُنیکس (Onyx Stone) مشهور است و به سبب عبور نور که مهمترین ویژگی آن است بسیار محبوب است.

سنگ مرمر سنگ مرمر

سنگ مرمر

سنگ مرمر

سنگ مرمر

سنگ مرمر

انواع سنگ مرمر:



مرمر سبز آذرشهر
مرمر سبز هرات
مرمر آبی
مرمر سفید خط دار
مرمر سفید کرمان
مرمر سفید قروه
مرمر صورتی
مرمر عسلی
تراونیکس کرمان
تراونیکس یزد
مرمر ارومیه
مرمر کاپوچینو

سنگ ساختمانی مرمریت


سنگ آهکی حاصل رسوبات میلیون ها سال قبل دریاهای گرم و ترکیب با گرانیت است. مرمریت دارای رگه ها و فسیل هایی است که این سنگ ساختمانی را بسیار زیبا کرده است.

مرمریت زنجیره هایی به نام استیلولیت دارد که در بافت سنگ مانند نوار قلب مشاهده می شود. این سنگ ساختمانی با توجه به وجود ناخالصی ها دارای گستره رنگ های روشن تا تیره می باشد. سنگ مرمریت به رنگ های زیبایی از جمله: کرم، قرمز، قهوه ای، صورتی، سیاه، خردلی، سبز و ... در طبیعت دیده می شود.

سنگ مرمریت به خاطر ساب پذیری بسیار مناسب، استحکام و زیبایی فوق العاده، از بهترین انتخاب ها برای فضاهای داخلی ساختمان از جمله سنگ فرش، راه پله، دیواره های داخلی ساختمان محسوب می شود.

مرمریت ها اکثرا در مجاورت هوای آزاد و مرطوب دچار هوازدگی شده و به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهند و دچار خوردگی و رنگ پریدگی می شوند و گزینه مناسبی برای فضاهای خارجی ساختمان نیستند مگر اینکه با ضخامت زیاد برش داده شوند و مرمریت رنگی نیز مناسب برای فضای خارجی ساختمان نیست.

سنگ ساختمانی مرمریت بجز کشور ایران، در کشورهای هندوستان و بعضا کشور چین یافت می شود و در ایران بازار بسیار خوبی دارد. مرمریت در بازار ایران دارای گستره بسیار فراوانی می باشد که در زیر معروف ترین آن ها را مشاهده می کنید.


سنگ مرمریت

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت

انواع سنگ مرمریت:



مرمریت پرشین سیلک
مرمریت پرطاووسی
مرمریت کرم رویال آباده
مرمریت تری دی بلک
مرمریت کابرنت
مرمریت دهبید رد لاین
مرمریت سپید سنگ
مرمریت آباده
مرمریت دهبید
مرمریت پرزیدنت
مرمریت سبز سیاتل
مرمریت حمزاوه
مرمریت دهبید شایان
مرمریت امپرادور دارک
مرمریت کاشمر
مرمریت رز پرشیا
مرمریت دهبید اسپایدر
مرمریت کاپوچینو دارک
مرمریت آرک بسطام
مرمریت دهبید چاه مرغی
مرمریت مشکی محلات
مرمریت دهبید زارع
مرمریت امپرادور لایت
مرمریت گلدن رز
مرمریت دهبید انگورک
مرمریت نمین
مرمریت لته ترکیه
مرمریت کاپوچینو لایت
مرمریت هرسین
مرمریت بلک مارشال
مرمریت گلدن بلک کاشان
مرمریت دهبید آرین
مرمریت مهکام (دیاموند)
مرمریت پرشین وایت
مرمریت بسطام
مرمریت پرشین گلد
مرمریت خوی
مرمریت پائیزان
مرمریت شاهسنگان
مرمریت ایرجی
مرمریت گندمک
مرمریت دهبید احرار
مرمریت سیمکان
مرمریت خاتم
مرمریت دهبید صروحی
مرمریت بجستان
مرمریت چهرک
مرمریت چشمه شیر دوش
مرمریت دیپلمات
مرمریت سیلک امپرادور
مرمریت قرمز بوانات
مرمریت دهبید مروارید
مرمریت لاشتر
مرمریت مینیاتور یزد
مرمریت کنگلومروا
مرمریت خوبسنگان
مرمریت یاقوت سیرجان
مرمریت دیپلمات آباده
مرمریت کویر کاشان
مرمریت ارومیه
مرمریت اقبال
مرمریت امپریال
مرمریت جوشقان
مرمریت گوهره خرم آباد
مرمریت اداوی
مرمریت کاملیا
مرمریت ارسنجان
مرمریت کرم کرمان
مرمریت رویال کلاسیک
مرمریت همایی
مرمریت مرمران
مرمریت سبزوار
مرمریت کوبیسم
مرمریت دهبید قمصری
مرمریت خوی قرمز
مرمریت گلدن
مرمریت دهبید حسن آباد
مرمریت سمیرم
مرمریت گندمک تیشه ای
مرمریت گندمک بوش همر
مرمریت آرک بیرجند

سنگ ساختمانی چینی (کریستال)



سنگ چینی که به نام کریستال نیز نامیده می شود، در واقع همان سنگ مرمریت است که در اثر حرارت ناشی از تزریق ماگمای داغ با فشار زیاد طی مدت زمان طولانی دچار تبلور مجدد شده و دانه بندی آن به صورت بلور شده و با چشم قابل مشاهده می باشد. اگر دانه بندی آن درشت تر باشد دیگر مرمریت نبوده و سنگ کریستال نامیده می شود.

سنگ کریستال یا چینی عمدتا از دو کانی ولاستونیت و کلسیت تشکیل شده است. کریستال در ایران به دلیل صدای ضربه ای که شبیه ظروف چینی است، اصطلاحا سنگ چینی نیز نامیده می شود و به این نام مشهورتر است.

سنگ کریستال عمدتا خاکستری می باشد. البته خاکستری روشن تا تیره با رگه های طوسی، زرد و سیاه.

سنگ چینی در ایران، در سال های پیش در نماهای ساختمان بسیار دیده می شد ولی به دلیل کمبود تنوع رنگ سنگ چینی، سنگ های تراورتن و گرانیت جایگزین آن شدند.

از کاربردهای سنگ چینی می توان به: استفاده در: راه پله، نمای ساختمان، سنگ فرش، جداول سنگی، ساخت پیاده رو و همچنین تولید مصنوعات سنگی اشاره کرد.

سنگ چینی، تنوع چندانی نیز نداشته و تعدادی از آنها را در زیر لیست کرده ایم:

سنگ چینی

سنگ چینی

سنگ چینی

سنگ چینی

سنگ چینی

انواع سنگ چینی:



چینی (کریستال) ازنا
چینی پاندا
چینی پاتک
چینی گل یخ
چینی نیریز
چینی قروه
کریستال فروزان
کریستال لایبید
چینی الیگودرز
سنگ چینی هرات افغانستان

سنگ ساختمانی لایم استون



سنگ لایم استون گونه ای از سنگ و کانی های کربناته و ماتریکس تشکیل شده است و کانی عمده در لایم استون، کلسیت است ولی کانی هایی از قبیل: آرگونیت، دولومیت، کوارتز، فلدسپار، هماتیت و لیمونیت نیز بعضا در آن وجود دارند. در لایم استون قطعات اسکلتی فسیل شده نیز گاهی دیده می شود. کلسیت در دریاهای سرد و عمیق و در مناطقی که دمای هوا پایین است از قبیل رودخانه ها و دریاچه های سرد تشکیل می شود و آرگونیت نیز در دریای گرم و کم عمق با نسبت بالای منیزیم به کلسیم تشکیل می شود.

بیش از 90 درصد از سنگ های لایم استون جوان سطح پوسته ی زمین طی فرآیندهای بیولوژیکی یا بیو شیمیایی در محیط های دریایی، به ویژه محیط دریایی کم عمق تشکیل شده اند.از آنجا که این فرآیندها وابسته به حضور موجودات زنده میباشند، تشکیل و توسعه ی سنگ لایم استون به دما، اقلیم، غلظت و شوری آب دریا وانسته است.

سنگ ساختمانی لایم استون سنگی آهکی و رسوبی است که بیشتر از ماده معدنی کلسیت تشکیل شده است. لایم استون دارای وزن کمتری به نسبت سنگ های مرمر و مرمریت دارد. از مشخصات لایم استون، جذب آب بالا و پایین بودن مقاومت فشاری می باشد.

پس سنگ لایم استون به خاطر جذب آب زیاد و پایین بودن مقاوت فشاری به هیچ عنوان مناسب استفاده در نمای ساختمان، سنگ فرش و همچنین سنگ روی کانتر کابینت ها نیست. سنگ های ساختمانی لایم استون ایران اکثرا دارای رنگ روشن داشته و فقط لایم استون سیلور بوژان دارای رنگ تیره می باشد.

در سال های اخیر و با پیشرفت علم نانو تکنولوژی، لایم استون توسط نانو در مقابل جذب آب تا حدودی مقاوم شده و در صورتی که این سنگ با نانو پوشش داده شود با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به سنگ تراورتن سفید، می توان نمای خارجی ساختمان را با لایم استون پوشاند.

اصولا لایم استون را برای سطوح داخلی و دیوارهای داخلی ساختمان استفاده می کنند.

انواع سنگ لایم استون:



سنگ لایم استون مرودشت
سنگ لایم استون کرمانشاه
سنگ لایم استون مهاباد
سنگ لایم استون بوژان
سنگ لایم استون گوهره
سنگ لایم استون بوکان

سنگ ساختمانی سند استون



توضیحات...

انواع سنگ سند استون:



...

امیدواریم از مطالعه این راهنمای جامع سنگ های ساختمانی ایران لذت برده باشید. سعی کردیم اکثریت انواع سنگ های ساختمانی را برای شناخت بیشتر شما گردآوری نماییم و همواره این مقاله را برای کامل ترین بودن و مرجع بودن به روز خواهیم کرد.

سنگ سنداستون

سنگ سنداستون

سنگ سنداستون

سنگ سنداستون

سنگ سنداستون

گردآوری، ترجمه و بازنویسی: مهندس بهنام درفشی


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

نظر شما در مورد انواع سنگ ساختمانی ایرانی


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ سنگ ساختمانی

کاربرد سنگ مرمریت در ساختمان های لوکس

کاربرد سنگ مرمریت در ساختمان های لوکس


سنگ مرمریت از پرکاربردترین و زیباترین سنگ های زینتی و سنگ های ساختمانی می باشند که در ميان سنگ های ساختمانی سنگ مرمریت که به ماربل Marble معروف می باشند که از سنگهای دگرگون شده برپایه کربنات کلسیم بوده که از...


سنگ اسلب و کاربردهای آن

سنگ اسلب و کاربردهای آن


سنگ اسلب (Slab stone) از جذاب ترین سنگ های ساختمانی ایران و جهان می باشد و در این مقاله به معرفی این سنگ جذاب، ویژگی های آن و انواع اسلب در ساختمان می پردازیم. با لاگین برندز همراه باشید. انسان ها از...


آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

صدر استون
0

صدر استون

گالری آرپا
0

گالری آرپا

محبوب کنید: 1   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  سنگ ساختمانی

تاریخ ثبت ثبت: 1400/01/04
بازدید بازدید: 5542

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS