نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

معروف ترین پل های جهان

معروفترین پل ها

مقاله معروف ترین پل های جهان با تصاویر با کیفیت


قبل از پرداختن به پل های معروف جهان، معرفی و تصاویر جذاب آنها، خوب است قدری در خصوص این سازه مفید بدانیم.

پل سازه ای است که دو مکان را به هم متصل می کند و در تعریف قدیمی، پل طاقی است بر روی رودخانه، دره، یا هر نوع گذرگاه که رفت وآمد را ممکن می سازد. اما امروزه در مبحث مدیریت شهری، پل را سازه ای برای عبور از موانع فیزیکی قلمداد می‌کنند تا ضمن استفاده از فضا (نه صرفاً سطح زمین) بتواند عبورومرور و دسترسی به اماکن را تسهیل کند. امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، پل های زیبا و باشکوهی وجود دارند که علاوه بر جنبه ارتباطی، از نظر زیبایی و شهرت و معماری هم حائز اهمیت هستند. حتی بعضی از این پل ها آن قدر مشهور شده اند که به سمبل و نماد یک شهر تبدیل شده اند.

اغلب پل ها طوری طراحی می شوند که در مقابل طوفان هایی که احتمال وقوع آن ها یکی دوبار در صد سال است مقاومت کنند. اما برخی پل ها خلاقانه ترین طراحی ها را دارند که بسیاری از آن ها را بارها در تصاویر یا از نزدیک دیده ایم و با آن ها آشنا هستیم. در ادامه لاگین برندز از شما دعوت می کند تا معروف ترین پل های دنیا را که نماد اصلی هر کشوری می باشد را مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

تصاویر زیبا و اطلاعات جامع از معروفترین پل های جهان:


پل معروف بروکلین نیویورک | New-York Brooklyn Bridge


پل بروکلین یک پل معلق در شهر نیویورک آمریکا است که محله های بروکلین و منهتن را به هم متصل می کند. کار ساخت این پل که از قدیمی‌ترین پل‌های معلق آمریکا است در ۳ ژانویه ۱۸۷۰ آغاز و در ۲۴ می ۱۸۸۳ به اتمام رسید. این پل که بر روی رودخانه شرق ساخته شده است، با دهانه اصلی به طول ۳۴۸۶ متر و طول کلی ۱۸۲۵ متر و عرض ۲۶ متر، از زمان ساخت تا سال ۱۹۰۳ طولانی‌ترین پل معلق جهان بود. نیویورک یکی از زیباترین خط افق‌های جهان را دارد که دورنمای این پل در منظره شهر، خط افق نیویورک را دو چندان زیباتر می‌کند. این پل نه تنها در ظاهر باشکوه و مقاوم است بلکه در واقعیت هم همین‌طور است. دو برج هر کدام به ارتفاع ۸۴ متر در وسط پل ساخته شده است که بسیاری از کابل‌ها به آن‌ها متصل شده‌اند. یک شبکه کابل‌های مقاوم هر کدام به ضخامت ۱۱ اینچ این پل را در برابر سقوط محافظ می‌کند.

پل بروکلین نیویورک

پل بروکلین نیویورک

پل بروکلین نیویورک

پل معروف گلدن گیت سانفرانسیسکو | San Francisco Golden Gate Bridge


پل گلدن گیت سانفرانسیسکو در میان پل های معلق جهان شاهکار بزرگی محسوب می شود. پل گلدن گیت به خاطر ظرافت و زیبایی و درعین حال سادگی اش به سمبلی جهانی برای سان فرانسیسکو و البته ایالات متحده تبدیل شده است. این پل برای عکاسی مکان بسیار مناسبی است و هر کسی آرزوی این را دارد که بتواند روی این پل عکس یادگاری منحصربه فردی بگیرد. ساخت این پل از ٥ ژانویه ١٩٣٣ آغاز شد و پس از ٤ سال و به پایان رسید. این پل پس از سالها تحقیق و بررسی و ارائه طرحها و نقشه های گوناگون، سرانجام با نظارت ژوزف اشتراوس مهندس جسور و بلند پرواز اهل سین سیناتی و با همکاری چندین مهندس متخصص و صدها کارگر و صرف هزینه ای بالغ بر ٣٥ ملیون دلار ساخته شد همچنین در این زمان ساخت 4 ساله مبارزه های زیادی علیه بادهای بی وقفه، مه و جریان های خیانت وار صورت گرفته است.

در آن زمان، پل گلدن گیت با طول دهانه اصلی 4200 فوت (1280 متر) و ارتفاع آن 227 متر به عنوان طولانی ترین پل معلق شناخته می شد و برای کامل شدن نیز به 1.2 میلیون پرچ در بخش های مختلف، 80 هزار مایل (128 هزار و 727 کیلومتر) سیم متصل و 254 طناب معلق فولادی نیاز داشت. بلندی تکیه گاه های این پل به قدری زیاد است که از ساختمان های بلند سانفرانسیسکو پیشی گرفته اند. کارگران 3.25 میلیون فوت مکعب (بیش از 92 هزار متر مکعب) خاک را برای قرار دادن برج های 12 طبقه این پل حفر کردند. آنها از پلتفرمی بزرگ تا عمق 90 فوتی (27 متری) به پایین می رفتند تا باقی مانده سنگ ها و صخره ها را پس از منفجر کردن، خارج کنند.

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو

پل برج لندن | London Tower Bridge


پل برج لندن یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری شهر لندن به حساب می‌آید که بر روی رود تیمز قرار گرفته است. تاور بریج، تلفیقی از پل معلق و اهرمی محسوب می‎شود و 2 برج را دربرمی‌گیرد که به سبک گوتیک دوره‌ی ویکتوریا ساخته شده‌اند. این پل به یکی از نمادهای شهر لندن تبدیل شده و به همین دلیل، معمولاً آن را با «پل لندن» اشتباه می‌گیرند که در 0.80 کیلومتری این مکان واقع شده است. برج‌های این پل را با دو گذرگاه افقی در سمت بالا به هم متصل کرده‌اند تا فشاری که از بخش معلق آن به بنا وارد می‎شود را تاب بیاورند. دستگاه‌ها و محور اهرم‌ها نیز در پایین هر کدام از برج‌ها قرار گرفته‌اند که پل، به کمک آن‌ها باز و بسته می‌شود.

پل برج لندن

پل برج لندن

پل برج لندن

پل بندرگاه سیدنی | Sydney Harbour Bridge


پل بندرگاه سیدنی نه فقط از نمادهای اصلی شهر سیدنی که از مسیرهای اصلی ارتباطی در این شهر به شمار می رود. پلی که تبدیل به نمادهای اصلی این شهر شده و به حدی معروف است که با دیدن آن در هر عکسی به یاد شهر زیبای سیدنی می افتیم، پل بندرگاه سیدنی (Harbour Bridge) بر روی بندرگاه سیدنی ساخته شده و نقطه پیوند مرکز شهر به مناطق شمالی است. این پل فلزی که از پل های قوسی به حساب می آید از قطعات عظیم فولاد درست شده و ۱۱۴۹ متر طول، ۴۹ متر عرض و حداکثر۱۳۴  متر ارتفاع دارد. اما چه شد که پلی چنین باشکوه بر روی این بندرگاه ساخته شد؟ در سال ۱۹۱۶ دکتر «جان بردفیلد» طرح کاملی را برای ساخت پل روی این بندرگاه پیشنهاد داد اما به دلایلی ساخت آن مدتی به تعویق افتاد تا اینکه عملیات ساخت و ساز در سال ۱۹۲۳ شروع و بعد از ۱۰ سال به پایان رسید. روز افتتاحیه پل ۱۰ مارس ۱۹۳۲ بود، روزی که بعد از انجام تست های مختلف مسئولان این پل دیدنی را افتتاح کردند.

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی

پل بسفروس استانبول | Istanbul Bosphorus Bridge


پل بسفروس یکی از دو پلی می باشد که بر روی تنگه بسفروس در شهر استانبول قرار دارد که به پل بسفروس 1 نیز مشهور است که متصل کننده قاره آسیا به قاره اروپا می باشد. دومین پلی که روی تنگه بسفروس استانیول قرار دارد پل سلطان محمد است که به اسم پل بسفروس 2 مشهور است. پل بسفروس استانبول 1510 متر طول دارد و عرض آن نیز 39 متر می باشد. مسافتی که بین برج های این پل وجود دارد 1074 متر می باشد و ارتفاع برج ها 105 مترمی باشد. پل بسفروس در فاصله 64 متری از سطح دریا بنا شده است. زمانی که ساخت پل بسفروس در سال 1973 میلادی کامل شد از اصلی ترین مکان های توریستی استانبول محسوب شد و چهارمین پل معلق در دنیا بود. پل اول استانبول نزدیکترین بنا به دریای مرمره می باشد و با برج گالاتا نیز مسافت کمی دارد. بیشتر مسافران تور استانبول در مدت زمان اقامتشان در این شهر بدون شک از پل بسفروس بازدید می کنند و زیر آن نیز قایق سواری می کنند. (این مطلب را مشاهده کنید: معروف ترین پل های استانبول)

پل بسفروس استانبول

پل بسفروس استانبول

پل بسفروس استانبول

پل نانپو شانگهای | Shanghai Nanpo Bridge


پل نانپو شانگهای اولین پلی است که از روی رودخانه هانگپو می‌گذرد، این پل که در وسط شهر شانگهای قرار دارد محله پودونگ را از طریق رودخانه به شانگهای متصل می‌کند. پل و حلزونی‌های آن اصلی‌ترین راه ارتباطی در رودخانه مابین خیابانهای جانگشان جنوبی و لوجیابینگ است. پل نانپو یکی از مشارکت‌کننده های اصلی در جهت توسعه منطقه پودونگ است. طراحی ویژه پل و موقعیت آن یک جدابیت برای افراد محلی و مسافران ایجاد کرده است که بیشتر تماشاگرها شب هنگام به سوی آن گسیل می شوند.

پل نانپو شانگهای

پل نانپو شانگهای

پل نانپو شانگهای

پل اراسمبورگ هلند | Netherlands Erasmusbrug Bridge


پل اراسمبورگ ملقب به Swan (قو) به لحاظ شکل اسکلت فلزی مهار پل، ساخت این پل که به منظور ارتباط بین شمال و جنوب شهر روتردام طراحی شده بود در سال ۱۹۹۶ خاتمه یافت، برای امکان عبور کشتی ها طاق جنوبی از ارتفاع قابل توجه ۲۹۲ فوتی پل بلند باسکولی برخوردار است که در سال ۲۰۰۵ در فیلمی به نام Who Am I (من کی هستم) بنمایش در آمد که در آن هواپیماهای مسابقه ای از زیر آن پرواز کردند. ساخت این پل با بلندی ۲٫۶۵۰ فوت و وزن ۶٫۸۰۰ تن که در سال ۱۹۹۶ کامل شد، ۱۱۰ میلیون دلار خرج برداشت به محض آنکه پل بروی ترافیک گشوده شد معلوم شد که پل بر اثر باد تاب می خورد که این مشکل با استفاده از ابزارهای تعیین کننده ی فشار هوا (دمپر) مرتفع گردید.

پل اراسمبورگ هلند

پل اراسمبورگ هلند

پل اراسمبورگ هلند

پل ریچموند لندن | London Richmond Bridge


پل لندن یا لاندن بریج (به انگلیسی: London Bridge) نام یکی از پل‌های لندن است که بر روی رودخانهٔ تیمز ساخته شده و مرکز قدیمی شهر را به محلهٔ ساوث‌وارک متصل می‌سازد؛ پل لندن تا ۱۷۵۰ تنها پلی بود که بر روی تیمز ساخته شده بود اما در ۱۸۲۴ کار ساخت پل دیگری در غرب آن آغاز شد که تا ۱۸۳۱ طول کشید و پس از آن پل قدیمی را تخریب کرده و پل جدید را پل لندن نامیدند، پس از آن در ۱۹۶۷ و باز به‌منظور ایجاد تغییراتی در سازهٔ پل، عملیات احداث پل جایگزین دیگری آغاز گردید و پل قدیمی برای فروش گذاشته شد و در سال ۱۹۶۸ بازرگانی آمریکایی این پل را خریداری و آن را در ایالت آریزونای آمریکا بازسازی نمود، کار ساخت پل کنونی در ۱۹۷۲ به پایان رسید و ملکه الیزابت دوم آن را در۱۷ مارس ۱۹۷۳ افتتاح نمود.

پل ریچموند لندن

پل ریچموند لندن

پل ریچموند لندن

پل وستمینستر لندن | London Westminster Bridge


پل وست مینستر Westminster Bridge یک پل روی رودخانه تیمز در لندن است و یکی از آثار ماندگار و زیبای شهر لندن می باشد و در کنار آن کاخ وستمینستر، کلیسای وستمینستر، ساعت بیگ‌بن و همچنین چرخ فلک چشم لندن (London Eye) قابل مشاهده است. این پل که در تاریخ ۲۴ مه ۱۸۶۲ به بهره‌برداری رسیده دارای ۲۵۰ متر طول و ۲۶ متر عرض می‌باشد.

پل وستمینستر لندن

پل وستمینستر لندن

پل وستمینستر لندن

پل هزاره لندن | London Millennium Bridge


پل هزاره که با نام پل میلنیوم نیز شناخته می‌شود، از فراز رودخانه‌ی تایمز عبور و ساحل روخانه را به شهر لندن متصل می‌کند. از روی این پل تئاتر گلوب، موزه‌ تیت مدرن و کلیسای جامع سنت پل دیده می‌شوند. دلیل نامگذاری پل، افتتاح آن در سال ۲۰۰۰ است. همچنین این پل اولین پل عابر پیاده‌‌ی ساخته‌شده بر روی رودخانه‌های تایمز در صد سال اخیر به‌شمار می‌رود و دسترسی به مرکز شهر و ساحل را در کم‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند. پل هزاره با نورپردازی زیبا در شب، میعادگاه عکاسان است.

پل هزاره لندن

پل هزاره لندن

پل هزاره لندن

پل آکاشی کایکیو ژاپن | Japan Akashi Kaikyo Bridge


پل آکاشی کایکیو شناخته شده به نام پل مروارید، با دهانه مرکزی به طول ۱۹۹۱ متر بزرگترین دهانه مرکزی را در بین پل‌های معلق در اختیار دارد، این پل در ژاپن قرار دارد و در سال ۱۹۹۸ میلادی ساخته شده‌است. این پل با گذشتن از روی تنگه آکاشی، شهر کوبه در هونشو را به ایوایا در جزیره آواجی متصل می‌کند.

این پل سه دهنه دارد. دهنه مرکزی ۱۹۹۱ متر (۶۵۳۲فوت) و دو قسمت دیگر نیز هر کدام ۹۶۰ متر (۳۱۵۰فوت) است. این پل در کل ۳۹۱۱ متر (۱۲۸۳۱ فوت) درازا دارد. در واقع در طراحی‌ها دو دهنه با طول ۱۹۹۰متر (۶۵۲۹ فوت) در کنار هم بودند ولی زمین‌لرزه کوبه در ۱۷ ژانویه ۱۹۹۵ دو دهنه را جابه جا کرد (در آن زمان فقط دو دهنه ساخته شده بود) طوری که ۱ متر (۳٫۳فوت) به طول هریک اضافه شد. این پل با سیستم تیر نگهدارندهٔ دو مفصلی طراحی شده که این ساختار به آن اجازهٔ مقاومت در برابر باد تا سرعت ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت (۱۷۸ مایل در ساعت), زلزله تا اندازه ۸٫۵ در مقیاس ریشتر و جریان آب دریا، را می‌داد. همچنین برای این پل شاغول‌هایی طراحی شده که هنگام به وجود آمدن فرکانس تشدید نیروها را تعدیل کنند. دو برج پشتیبان اصلی ۲۸۲٫۸ متر (۹۲۸فوت) از سطح آب ارتفاع دارند و پل در طول یک روز به علت گرما تا ۲متر (۷ فوت) می‌تواند افزایش طول داشته باشد. برای هر تکیه گاه ۳۵۰۰۰۰ تن بتن استفاده شده‌است. کابل‌های فولادی شامل ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر (۱۹۰۰۰۰مایل) سیم است. کلفتی هر کابل ۱۱۲ سانتی متر (۴۴اینچ) و شامل ۳۶۸۳۰ رشته سیم است.

پل آکاشی کایکیو ژاپن

پل آکاشی کایکیو ژاپن

پل آکاشی کایکیو ژاپن

پل اورسوند | Oresund Bridge


پل اورسوند که به سوئدی: Öresundsbron و به دانمارکی: Øresundsbroen معروف است یک پل دوطرفه جاده‌ای و ریلی است که با عبور از تنگه اورسوند دو کشور سوئد و دانمارک را از طریق زمینی به یک‌دیگر متصل می‌کند. ارتباط این مسیر درحقیقت توسط یک پل و یک تونل برقرار شده است، که مجموعاً به این نام خوانده می‌شوند. فاصله تقریباً ۸ کیلومتری شهر مالمو در سوئد و جزیره مصنوعی پبرهولم توسط پل و فاصله ۴ کیلومتری این جزیره تا کپنهاگ از طریق تونل پیموده می‌شود. در این مسیر دو ریل راه‌آهن برای رفت‌وآمد قطارها و چهار خط ماشین‌رو تعبیه شده است.

پل اورسوند طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپا است و شبکه‌های جاده‌ای و ریلی شبه جزیره اسکاندیناوی از طریق این پل به اروپای مرکزی و غربی وصل شده است. این پل بخشی از جاده ئی۲۰ اروپا را تشکیل می‌دهد که از ایرلند شروع شده و در سن پترزبورگ خاتمه می‌یابد.

پل اورسوند

پل اورسوند

پل اورسوند

پل خلیج هنگژو چین | China Hangzhou Bay Bridge


این پل در سال ۲۰۰۷ در طول ۳۶ کیلومتر افتتاح شد که در خلیج هنگژو استان‌های شانگهای و نینگبو را به هم وصل کرد و با هزینه‌ی ۱.۴ میلیارد دلاری دومین پل طولانی جهان به شمار می‌رود، این پل تا اواخر سال ۲۰۰۵ باز نشد و مرکز جنجال بزرگی بین محلی‌ها گشت، مبنی بر اینکه آیا نیازی به ساخت چنین پلی بوده. در این پل دو مقطع اصلی وجود دارد، یکی به طول ۴۴۹ متر در تکه شمال و یکی کوتاه‌تر به طول ۳۱۷ متر در تکه جنوبی. وقتیکه صحبت از طول می‌شود پل خلیج هنگژو دومین پل بعد از پل Pontchartrain Causeway در لوییزیانا است.

پل خلیج هنگژو چین

پل خلیج هنگژو چین

پل خلیج هنگژو چین

پل میلو فرانسه | French Millau Bridge


پل میلو (به فرانسوی: Le Viaduc de Millau) بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و در دسامبر سال ۲۰۰۴ توسط ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه افتتاح شد. جاده پل به طول ۲۴۶۰ متر از مقاطع فولادی در ۸ دهنه با عرض ۳۲ متر و فاصله متوسط ۳۴۲ متر بین هر ستون تشکیل شده است. این جاده بیش از ۳۶،۰۰۰ تن وزن داشته و با عمق ۴٫۲ متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید. جاده پل شیبی ۳٪ از جنوب به شمال طی کرده و همچنین انحنایی به شعاع ۲۰ کیلومتر در سطح را به دلیل ایجاد زاویه دید بهتر برای رانندگان داراست که جاده پل بر روی ۷ ستون بتنی که ارتفاع آنها از ۷۷ تا ۲۴۶ متر متغیر است قرار گرفته است. ضخامت ستونها در پی ۲۴٫۵ متر بوده که در نهایت به ۱۱ متر ختم می شود. هر کدام از ستون‌ها نگهدارنده دکلی ۸۷ متری است که ۷۰۰ تن وزن دارد.

پل میلو فرانسه

پل میلو فرانسه

پل میلو فرانسه

پل تسینگما چین | China Tsing Ma Bridge


پل لنگری تسینگما در هنگ کنگ ششمین پل معلق در جهان است و بیش از هر پلی در کره زمین به ترافیک ریلی می پردازد. هزینه ساخت این پل 900 میلیون دلار است و در سال 1977 پس از 5 سال کار بی وقفه افتتاح شد. این پل دارای یک مقطع اصلی به طول 4.518 فوت و پس از آنکه دو جزیره T Sing Yi & Ma Wan را بهم وصل کرد نامگذاری شد. جالب انکه 49000 تن فولاد ساختمانی در دکل پل مورد استفاده قرار گرفت، در حالیکه در هر یک از برج ها به بلندی 675 فوت 65000 تن بتن مصرف شد. این پل جاذبه ی گردشگری ایجاد کرده و بلحاظ مناظر زیبایش معروف است، بویژه در شب هنگامیکه چراغ ها روشن می شوند تماشایی است.

پل تسینگما چین

پل تسینگما چین

پل تسینگما چین

پل کرونادو سندیگو | San-Diego Coronado Bridge


ساخت این پل در سال 1969 با هزینه ی 47.6 میلیون دلار با مشخصه 90 درجه انحنا در طول 11.228 فوتی به پایان رسید. این پل در حداکثر ارتفاع 200 فوتی برای سهولت کشتیرانی در زیر خود بنا شد، در واقع ارتفاع پل آنقدر هست که یک کشتی خالی از بار بتواند از زیر آن عبور کند، این پل نام شوم سومین پل خودکشی در آمریکا که بیش از 200 خودکشی ثبت شده بین سالهای 1972 تا 2000 را بعد از پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو و اورورا در سیاتل به همراه دارد. هزینه ای برای استفاده از پل عاید نمی شد ولی از زمانیکه کیوسک های دریافت پول فعال شدند درآمد سالیانه تا 8 میلیون دلار بالا رفت.

پل کرونادو سندیگو

پل کرونادو سندیگو

پل کرونادو سندیگو

پل هلیکس سنگاپور | Singapore Helix Bridge


پل هلیکس در سنگاپور، مارینا سنتر را به مارینا ساوث در خلیج مارینا متصل می‌کند و در کنار پل بنجامین شیرز قرار گرفته است. با افتتاح در سال ۲۰۱۰، این پل عابرپیاده اولین پل قوس‌دار جهان به شمار می‌رود. معماری خیره‌کننده پل علاوه بر قوس آن، به دلیل سازه‌های مارپیچی است که در سراسر پل امتداد یافته‌اند. این سازه، نمادی از زندگی، تجدید حیات و رشد است. معماری بی‌نظیر پل هلیکس جوایز بسیاری را از آن خود کرد که از آن جمله می‌توان جایزه فستیوال جهانی معماری را نام برد.

پل هلیکس سنگاپور

پل هلیکس سنگاپور

پل هلیکس سنگاپور

پل مگدبرگ آلمان | Germany Magdeburg Bridge


یکی از برزگ‌ترین پل‌های طراحی شده در دنیا پل مگدبرگ وا‌تر ۹۱۰ متری که بر روی آب ساخته شد. این پل برای اتصال کانال Elbe Havel و کانال Mitteland ساخته شد که به حمل و نقل بار بین برلین و بنادر در امتداد رودخانه راین کمک شایانی کرد. بدون احساس خستگی ناشی از ۱۲ کیلومتر انحراف مسیر می‌توان از عبور روی این پل لذت برد. هزینه‌ی آن ۷۳۳ میلیون دلار شد و در آن، ۶۸۰۰۰ متر مکعب بتن و ۲۴۰۰۰ تن اسکلت فولادی به کار رفت.

پل مگدبرگ آلمان

پل مگدبرگ آلمان

پل مگدبرگ آلمان

پل پونته وکیو ایتالیا | Italy Ponte Vecchio Bridge


پونته وکیو فلورانس که در ایتالیائی معنی پل قدیمی را می دهد، اولین نوع ساخته شده از این نوع پل در فلورانس است و به سخنی قدیمی ترین پل جهان به شمار می آید. بر طبق منابع تاریخی بدست آمده، پونته وکیو در قرن دوازدهم ساخته شده است و از آن زمان تا کنون در این محل وجود داشته است. همچنین، مشخص شده است که رود آرنو که از این شهر عبور می کند، تنها از این نقطه قابلیت عبور و حرکت را داشته است. از زمان ساخت پونته وکیو تا به دوره کنونی، این پل چندین بار از نو بازسازی شده است، در ادوار مختلف، این پل، از گزند سیلاب در امان نمانده است و در سال ۱۳۳۳ به دلیل بالا آمدن آب رودخانه و سیلاب شدید، به کلی از بین رفته است.

وضعیت و ظاهر کنونی پونته وکیو، به سال ۱۳۴۵ میلادی بازمی گردد. جورجیو واساری، در کتابش به نام زندگانی موفق ترین نقاشان، مجسمه سازان و معماران ایتالیایی اظهار می کند که بازسازی مجدد این پل بعد از سیلاب سال ۱۳۳۳ به تادو گادی نسبت می دهند. به منزله نگه داشت یادبود حادثه سیلاب، یک ساعت خورشیدی در آن سال روی پل نصب گشت و هنوز این ساعت خورشیدی در بام مغازه ایی که در همسایگی بنای سلینی قرار دارد، قابل رویت است. نوشته ایی که روی پایه ی این ساعت خورشیدی حک شده است، توصیف گر این حادثه دهشتناک است که وحشت مردم فلورانس را مثل سیلاب سال ۱۹۶۶ به شدت برانگیخت.

پل پونته وکیو ایتالیا

پل پونته وکیو ایتالیا

پل پونته وکیو ایتالیا

پل معروف ریالتو ونیز | Venice Rialto Bridge


پل ریالتو زیباترین و قدیمی ترین پل در کشور ایتالیا می باشد که بر روی گراند کانال در شهر ونیز ساخته شده است. این پل نمایی 360 درجه را فراهم می کند که افراد می توانند از روی این پل منظره و چشم انداز های وسیعی را مشاهده نمایند. پل ریالتو ونیز ساختار بسیار خاص و منحصر به فردی را دارا می باشد از این رو می توان گفت از معروف ترین و پربازدید ترین مناطق در شهر ونیز می باشد.

با وجود این که میدان سن مارکو از شهرت بسیاری در این شهر برخوردار می باشد اما با این حال پل ریالتو قلب ونیز به شمار می آید. ساخت این پل به سال 1588 بر می گردد که حدود 3 سال ساخت این پل به طول انجامید. از دلایل ساخت این پل می توان به جایگزینی آن به جای پل قایق و سه پل چوبی اشاره کرد. این پل از قرن دوازدهم مورد تردد بسیاری از توریست های داخلی و خارجی و شهروندان ونیز واقع شده است و پل آکادمیا تا زمان ساخت این پل مسیر عبور افراد از عرض گراندا کانال بوده است.

پل ریالتو ونیز

پل ریالتو ونیز

پل ریالتو ونیز
امیدواریم از مطالعه مقاله لذت برده باشید. این مطلب که به طور اختصاصی توسط لاگین برندز ترجمه و تالیف شده، به معرفی معروفترین پل های دنیا با تصاویر فوق العاده زیبا پرداخته است. هر گونه کپی برداری از این مطلب، تنها با ذکر مرجع و لینک به این مقاله مجاز است.


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر

نظر شما در مورد معروف ترین پل های جهان


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ پل ها

پل معلق گلدن گیت در سان فرانسیسکو

پل معلق گلدن گیت در سان فرانسیسکو


پل گلدن گیت یک پل معلق در سان فرانسیسکو است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می کند. این پل بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است. این پل در ۲۷ مه ۱۹۳۷ گشایش یافت و در...


پل میلو بلندترین پل جاده‌ای جهان

پل میلو بلندترین پل جاده‌ای جهان


پل میلو (به فرانسوی: Le Viaduc de Millau) بلندترین پل جاده‌ای جهان و یکی از معروف ترین پل های جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس...


پل لوکس هلیکس در سنگاپور

پل لوکس هلیکس در سنگاپور


شاید اولین چیزی که به محض ورود به سنگاپور گردشگران را شگفت زده کند وجود آسمان خراش ها و سازه های مدرن و لوکس متعدد در آن باشد. سنگاپور را می توان یکی از پیشرفته ترین ها در میان کشورهای آسیای...


معروف ترین پل های استانبول

معروف ترین پل های استانبول


پل های معروف شهر استانبول، که تنها شهر جهان در دو قاره (آسیا و اروپا) می باشد را در ادامه بررسی می کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله و مشاهده تصاویر آن لذت ببرید. در شهر زیبای استانبول، به دلیل و جود...


بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان

بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان


لذت بردن برای انسان پایانی ندارد. با توجه به پیشرفت علوم مختلف، بشر سعی داشته است تفریحات جدیدی را برای خود اختراع کند. بعضی از این تفریح‌ها هیجان‌انگیز و خطرناک هستند، هر چند در اجرای آن‌ها سعی شده  تمامی اصول ایمنی رعایت...


پل شگفت انگیز نانپو در شانگهای

پل شگفت انگیز نانپو در شانگهای


پل نانپو اولین پل کابلی بتنی شهر شانگهای است که منطقه پودونگ این شهر را به منطقه پوکسی وصل می کند. این پل 150 متر ارتفاع داشته و 8346 متر طول دارد و یکی از بزرگترین پل های جهان به شمار...


گرانترین پروژه های آمریکا

گرانترین پروژه های آمریکا


طرح های باور نکردنی آمریکا که میلیاردها دلار برای اجرای آنها هزینه شده است و به یقین ایالات متحده به طور نیمه، پروژه های بزرگ خود را انجام نمی دهد و با سرعت بالایی آنها را با بهترین کیفیت به اتمام...


پل طلایی معلق کائو وانگ ویتنام

پل طلایی معلق کائو وانگ ویتنام


طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث جذب بیشتر توریست ها و افراد محلی شده اند. به این مجموعه پل‌های جالب می‌توان پل کائو وانگ (Cau Vang) ویتنام را اضافه کرد که در...


پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

گالری آرپا
0

گالری آرپا

گروه سترا
3

گروه سترا

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  پل های معروف   |  شهر مدرن   |  معماری   |  پل ها

تاریخ ثبت ثبت: 1399/02/24
بازدید بازدید: 6907

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS