نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

بلندترین آسمان خراش های اروپا

آسمان خراش های اروپا

مقاله بلندترین آسمان خراش های اروپا با تصاویر با کیفیت


بر خلاف کشورهای آمریکایی و همچنین شرق آسیا و همچنین کشورهای در حال توسعه که برج سازی و ساخت آسمان خراش های بلند در آن ها بسیار رواج دارد، کشورهای اروپایی پایبندی شدیدی بر حفظ بافت تاریخی و اصیل خود دارند.

احتمالا تا به امروز درباره بلندترین آسمان خراش های دنیا مقالات زیادی را مشاهده کرده اید اما در مورد بلندترین آسمان خراش های اروپا کم تر مطلبی نوشته شده است.

در ادامه مقالات ساختمان های لوکس، با 15 مورد از بلندترین برج های اروپا آشنا خواهیم شد. با لاگین برند همراه باشید.

1- آسمان خراش لاختا سنتر، سن پترزبورگ (Lakhta Center)


آسمان خراش لاختا سنتر
لاختا سنتر آسمان خراش 87 طبقه ای است که ساخت آن در تاریخ 30 اکتبر 2012 شروع شد و در سال 2019 به مرحله آخر رسید و تکمیل شد. شرکت گاز پروم روسیه مالک این آسمان خراش 87 طبقه است. ارتفاع این برج 462 متر است و هزینه ساخت آن 1.77 میلیارد دلار بوده است. معمار این پروژه شرکت گوپروجکت بوده است و پیمانکار اصلی این پروژه هلدینگ ترکیه ای رنسانس بود.

لاختا سنتر بلند ترین برج روسیه، بلند ترین آسمان خراش اروپا و 14 امین برج بلند جهان است.

لاختا سنتر مجموعه های متنوع و لوکس بسیاری را در درون خود قرار داده است. مجموعه هایی شامل: رستوران ها، کافه ها، نمایشگاه ها، مراکز آموزشی، مراکز ورزشی و ... عظمت و شکوه این برج بسیار دیدنی است.

آسمان خراش لاختا سنتر آسمان خراش لاختا سنتر

آسمان خراش لاختا سنتر

2- برج فدراسیون، مسکو (Federation Tower)


آسمان خراش فدراسیون
برج فدراسیون مجموعه ای است از دو آسمان خراش که برج شرقی و غربی نام دارند. نام دیگر برج شرقی، وستوک و نام دیگر برج غربی، زاپاد است. ارتفاع این برج 450 متر تخمین زده شده است.

ساخت این آسمان خراش از سال 2005 میلادی کلید خورد و اتمام آن تا 7 دسامبر 2017 زمان برد. برج زاپاد در سال 2008 افتتاح شد و برج وستوک در 7 دسامبر 2017.

هزینه ساخت و تکمیل این پروژه 1.2 میلیارد دلار بود و مالک آن شرکت آئئون است. شرکت آئئون در واقع گروه سرمایه گذاری است که در سال 2007 پایه گذاری شد.

معماران این پروژه میلیارد دلاری سرگئی چوبان و پیتر شوگر بوده اند.

جالب است بدانید که پیمانکار اصلی این پروژه هم هلدینگ ترکیه ای رنسانس بوده است.

برج وستوک دومین برج بلند روسیه، دومین آسمان خراش بلند اروپا و 55 امین برج بلند دنیا است. برج زاپاد به مراتب از وستوک کوتاه تر است و به عنوان 17 امین برج بلند روسیه و 22 امین برج بلند اروپا شناخته می شود.

آسمان خراش فدراسیون آسمان خراش فدراسیون

آسمان خراش فدراسیون

3- آسمان خراش اوکی او، مسکو (Oko Tower)


آسمان خراش اوکی او
برج اوکی او مجموعه ای متشکل از دو برج است. این دو آسمان خراش برج شمالی و برج جنوبی نام دارند و از بلند ترین برج های روسیه محسوب می شوند. برج جنوبی 85 طبقه دارد و ارتفاع آن به 354 متر می رسد. برج شمالی هم 49 طبقه دارد و ارتفاع آن 245 متر است.

پروژه اوکی او در سال 2011 شروع شد و در سال 2015 به مرحله تکمیل رسید. هزینه تخمین زده شده برای این پروژه عظیم 1 تا 1.2 میلیارد دلار بوده است. شرکت کپیتال گروپ مالک این آسمان خراش است. گفتنی است که معمار این پروژه شرکت اس او ام بوده است.

برج جنوبی ساختمان مسکونی است و البته دارای هتل و برج شمالی هم کاربرد اداری دارد.

آسمان خراش اوکی او آسمان خراش اوکی او

آسمان خراش اوکی او

4- برج های نوا، مسکو (Neva Towers)


برج های نوا
پروژه برج های نوا در ژانویه 2013 آغاز شد و در سال 2020 تکمیل شد. هزینه ساخت و تکمیل این پروژه 1 میلیارد دلار بوده است. پیمانکار اصلی این پروژه هم هلدینگ ترکیه ای رنسانس بوده است.

برج های نوا مجموعه ای است از 2 آسمان خراش لوکس و عظیم به نام های برج 1 و برج 2 می باشند که در قلب مسکو قرار دارند.

برج 1 به ارتفاع 297 متر و در 65 طبقه هشتمین آسمان خراش بلند اروپا است در حالی که برج 2 به ارتفاع 345 متر و در 79 طبقه بلند ترین ساختمان مسکونی اروپا و چهارمین آسمان خراش بلند اروپا است.

برج های نوا برج های نوا

برج های نوا

5- برج مرکوری سیتی، مسکو (Mercury City Tower)


آسمان خراش مرکوری سیتی
ساخت برج مرکوری سیتی در سال 2006 شروع و در سال 2013 تمام شد. هزینه ساخت این برج 1 میلیارد دلار تخمین زده شده است. مالک این برج ایگور کسائف روس است.

ایگور کسائف بیزینس من میلیاردر روس است که با دارایی 2.4 میلیارد دلار در رتبه 722 امین فرد ثروتمند جهان در رتبه بندی مجله فوربز ایستاده است.

مرکوری سیتی 339 متر ارتفاع دارد و از معماران این پروژه می توان فرانک قویلیامز را نام برد.

مرکوری سیتی پنجمین آسمان خراش بلند اروپا است.

آسمان خراش مرکوری سیتی آسمان خراش مرکوری سیتی

آسمان خراش مرکوری سیتی

6- آسمان خراش وارسو، ورشو (Varso Tower)


آسمان خراش وارسو
تا به این جای مقاله 5 مورد از بلند ترین برج های اروپا را معرفی کردیم که تماما در روسیه ساخته شده اند. اما این مورد در ورشو لهستان را بررسی می کنیم که در جایگاه 6 ام قرار دارد.

وارسو یک آسمان خراش اداری مدرن است که در حال حاضر در ورشو لهستان در حال ساخت است. طراحی این برج بر عهده شرکت اچ بی ریویس بوده است.

این آسمان خراش در حال حاضر با 310 متر ارتفاع به بلند ترین ساختمان در لهستان و اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

ساخت وارسو در سال 2016 شروع شد و در 20 فوریه 2021 به بهره برداری خواهد رسید و ساخت آن احتمالا تا اواخر امسال (2021) به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

آسمان خراش وارسو آسمان خراش وارسو

آسمان خراش وارسو

7- برج شارد، لندن (Shard Tower)


آسمان خراش شارد
برج شارد لندن، برجی هرمی شکل در لندن است که 95 طبقه دارد و با 310 متر ارتفاع، بلندترین برج اتحادیه اروپا و هفتمین برج بلند اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا است.

این آسمان‌خراش را رنزو پیانو، معمار ایتالیایی معروف طراحی کرده است. حکومت قطر 95 درصد و شرکت املاک سالر 5 درصد از مالکیت برج شارد را در اختیار دارند.

هزینه ساخت برج شارد 450 میلیون پوند بوده است. در این آسمان خراش، رستوران‌ها، ادارات و آپارتمان‌های لوکسی ساخته شده و بین طبقات 68 تا 72 رصدخانه ای با چشم‌انداز 360 درجه از لندن قرار دارد.

ساخت این برج از مارس 2009 شروع شد و در جولای 2012 به پایان رسید و در تاریخ 1 فوریه 2013 افتتاح شد.

آسمان خراش شارد آسمان خراش شارد

آسمان خراش شارد

8- برج اوراسیا، مسکو (Eurasia Tower)


آسمان خراش اوراسیا
ساخت آسمان خراش اوراسیا در سال 2007 شروع و در سال 2014 تمام شد. اوراسیا ششمین برج بلند روسیه، هشتمین برج بلند اروپا و هفتاد و دومین برج بلند دنیا است. ارتفاع این آسمان خراش به 309 متر می رسد.

مالک برج اوراسیا بانک وی تی بی روسیه است.

آسمان خراش اوراسیا آسمان خراش اوراسیا

آسمان خراش اوراسیا

9- برج سیتی آو کپیتالز، مسکو (City of Capitals Tower)


آسمان خراش سیتی آو کپیتالز
ساخت سیتی آو کپیتالز در سال 2005 کلید خورد و در سال 2009 به پایان رسید. ارتفاع این برج به 302 متر می رسد.

هزینه ساخت این برج 1 میلیارد دلار بوده است و مالک آن شرکت کپیتال گروپ است. شرکت کپیتال گروپ سرمایه گذاری زیادی در صنعت ساخت و ساز انجام داده است و همان طور که در بالا اشاره شد بسیاری از بلند ترین و لوکس ترین برج های اروپا و مسکو در اختیار این شرکت قرار دارد و مالکیت این آسمان خراش ها برای این شرکت است.

آسمان خراش سیتی آو کپیتالز آسمان خراش سیتی آو کپیتالز

آسمان خراش سیتی آو کپیتالز

10- برج کپیتال، مسکو (Capital Towers)


برج های کپیتال
کپیتال آخرین مورد در لیست ده برج بلند اروپا می باشد اما آخر بودن دلیل بر زیبا نبودن آن نیست. این آسمان خراش در حال حاضر در حال ساخت است و تخمین زده می شود تا اواخر سال 2021 به پایان برسد.

ارتفاع این برج 295 متر و مالک کپیتال برج شرکت کپیتال گروپ است. کپیتال مجموعه ای از سه آسمان خراش است که کاربری مسکونی دارند.

برج های کپیتال برج های کپیتال

برج های کپیتال

11- برج های اسکای لند، استانبول (Skyland Towers)


برج های اسکای لند
برج های اسکای لند استانبول مجموعه ای از دو آسمان خراش (و البته یک برج کوتاه تر) است که در مجاورت یکدیگر بنا شده اند. مجموعه ای به نام های اسکای لند 1 و اسکای لند 2 که بلندترین برج های کشور ترکیه و بلندترین برج های بتنی اروپا می باشند.

برج های اسکای لند استانبول را می توان نماد پیشرفت صنعت ساختمان سازی ترکیه دانست. شاید بتوان پا را فراتر گذاشته و این آسمان خراش ها را نماد تجمل گرایی و لوکس نمایی در اقتصاد ترکیه مدرن دانست.

مجموعه استانبول اسکای لند با ارتفاع 284 متر، لقب بلند قد ترین آسمان خراش استانبول (و البته ترکیه) را به همراه خود یدک می کشند.

شروع پروژه بلندپروازانه اسکای لند با سرمایه ای بالغ بر 700 میلیون دلار در سال 2012 کلید خورد و این مجموعه عظیم 65 طبقه ای شامل 830 اقامت گاه، 504 واحد اداری، سالن کنفرانسی با ظرفیت 550 صندلی و یک هتل پنج ستاره بین المللی می باشد.

تمام امکانات، زیبایی ها و شگفتی های این اثر هنری به همین موارد ختم نمی شود. اسکای لند به قدری زیبا است که تماشای ظرافت ها و زیبایی های آن هم در نوع خود جالب و چشم نواز است.

برج های اسکای لند برج های اسکای لند

برج های اسکای لند

12- برج بیشاپس گیت 22، لندن (Bishopsgate 22 Towers)


آسمان خراش بیشاپس گیت 22
بیشاپس گیت معروف به برج بیست و دو، آسمان خراش تجاری است که در لندن، قلب انگلستان ساخته شده است. پروژه بیشاپس گیت در سال 2016 استارت خورد و تکمیل شدن مراحل ساخت آن تا سال 2020 زمان برد و این آسمان خراش 62 طبقه، ارتفاع 278 متری دارد.

شروع ساخت و تکمیل پروژه بیشاپس گیت حواشی بسیار زیادی داشت. از توقف یک پروژه به دلیل کمبود و اشکال در منابع مالی تا بحران مالی سراسری که دنیا را تحت تاثیر قرار داد، عواملی بودند که برای متوقف شدن این پروژه کافی بودند. اما این پروژه با سماجت و پشتکار عوامل ساخت و توسعه، با وجود تمام حواشی و چالش ها در نهایت پیروز میدان بود.

می توان گفت بعد از شارد تاور که اثری بی بدیل در تاریخ صنعت ساختمان سازی لندن و کل انگلستان بود، این آسمان خراش در لندن بی رقیب است و حداقل تا به امروز که این طور بوده است.

آسمان خراش بیشاپس گیت 22 آسمان خراش بیشاپس گیت 22

آسمان خراش بیشاپس گیت 22

13- برج نابرژنیا، مسکو (Naberezhnaya Towers)


آسمان خراش نابرژنیا
با دیدن نام این برج در این مقاله، می توان با اطمینان خاطر عنوان کرد که مسکو قلب تپنده صنعت برج سازی و ساختمان سازی در روسیه و حتی فراتر از آن در اروپا است.

تا قبل از مطالعه این مقاله احتمالا شما هم مثل اکثر مردم، روسیه و خصوصا مسکو را به خاطر سیاست گذاری ها و اقدامات کاخ کرملین می شناختید. اما از این پس می دانیم که مسکو در برج سازی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.

پروژه نابرژنیا در سال 2003 شروع و در سال 2007 به پایان رسید. برج نابرژنیا مجموعه ای است از سه آسمان خراش به نام های برج ای، برج بی و برج سی که برج ای 85 متر، برج بی 127 متر و برج سی 268 متر ارتفاع دارد. البته جالب است بدانید که آنتن این آسمان خراش به ارتفاع 285 متری می رسد.

برج ای 17 طبقه، برج بی 27 طبقه وبرج سی دارای 59 طبقه است و البته 45 آسانسور دارد و طراحی این برج ها بسیار منحصر به فرد و زیبا می باشند.

آسمان خراش نابرژنیا آسمان خراش نابرژنیا

آسمان خراش نابرژنیا

14- کاخ پیروزی، مسکو (Triumph Palace)


کاخ پیروزی
کاخ پیروزی مسکو به قدری زیبا و چشم نواز است که پیدا کردن توصیفی مناسب برای این سازه بسیار سخت است.

درست است که این سازه در جایگاه 14 بلندترین برج های اروپا قرار دارد، اما جالب است بدانید که کاخ پیروزی بلند ترین سازه مسکونی در مسکو و تمام اروپا است.

برخی از منتقدان و صاحب نظران، کاخ پیروزی را خواهر هشتم می نامند، زیرا از لحاظ بصری و معماری بسیار شبیه به آسمان خراش های هفت خواهر است. (آسمان خراش های هفت خواهر در سال های دهه 1950 به دستور جوزف استالین ساخته شدند.)

بنا بر اطلاعات دقیق منابع موثق؛ ارتفاع این آسمان خراش 264.1 متر است و این مجموعه عظیم مسکونی لوکس در سال 2001 کار ساختش آغاز و در سال 2006 به پایان رسید.

این سازه دارای 57 طبقه و 1000 واحد مسکونی است و گفته می شود واحد های مسکونی این سازه از لوکس ترین آپارتمان های مسکو است.

کاخ پیروزی کاخ پیروزی

کاخ پیروزی

15- برج کومرتس بانک، فرانکفورت (Commerzbank Towers)


آسمان خراش کومرتس بانک
از ابتدای مقاله تا به اینجا بر خلاف تصورمان، هیچ نام و نشانی از آلمان ها نبود.

آلمان که به صنعتی بودن و مهندسان بسیار باهوش و خلاق معروف است، گویی علاقه ای به مدرنیته کردن فضای شهری و بافت سنتی خود ندارد. شاید هم رقبای اروپایی گوی سبقت را از آلمان ها دزدیده باشند.

به هر حال رقابت با روس ها همیشه دشوار بوده است، قطعا تاریخ شاهد خوبی برای این جمله است.

برج کومرتس بانک دارای ظاهری زیبا و صدالبته مدرن است. نورمن رابرت فاستر، معمار بریتانیایی است که طراحی این سازه بر عهده او و تیم مجربش بوده است. نکته جالب توجه اینجاست که شروع ساخت این برج در سال 1994 بوده و در سال 1997 به پایان رسیده است که با توجه به تکنولوژی ها و ابزار های ساخت و ساز در آن زمان، سرعت ساخت این برج بسیار بالا بوده است.

این برج 56 طبقه دارد و ارتفاع آن 258.7 متر می باشد. برج کومرتس بانک بلند ترین سازه فرانکفورت و بلند ترین سازه کشور آلمان است و شرکت سامسونگ از سال 2016 مالکیت این برج را بر عهده گرفته است.

آسمان خراش کومرتس بانک آسمان خراش کومرتس بانک

آسمان خراش کومرتس بانک
در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با بلند ترین برج های اروپا ارائه کنیم. همان طور که مشهود بود کشور روسیه در زمینه برج سازی در اروپا پیشتاز است و سرمایه گذاری عظیمی در این بخش انجام داده است.

برج های بلند و آسمان خراش های لوکس هر ساله گردشگران زیادی را برای کشور ها جذب می کنند و به نوعی به اقتصاد گردشگری این کشور ها سود سرشاری می رسانند.

زیبایی و عظمت این برج ها قطعا هر انسانی را به وجد می آورد. اگر چه همان طور که گفتیم اروپا نسبت به آمریکا و قسمت هایی از شرق آسیا چندان به مقوله ساخت آسمان خراش نپرداخته است.

امیدوارم با تهیه این مقاله و افزودن تصاویر بی نظیر توانسته باشیم شما را هم از زیبایی و عظمت آسمان خراش های زیبای اروپا مطلع کرده و به وجد آورده باشیم.


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت

نظر شما در مورد بلندترین آسمان خراش های اروپا


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ آسمان خراش

برج های ارمیتاژ پلازای پاریس

برج های ارمیتاژ پلازای پاریس


به جرات می توان گفت برج های دو قلوی ارمیتاژ پلازا بلندترین برج های اروپا می باشند، برج های ارمیتاژ پلازا به ارتفاع 323 متر که دارای واحدهای مسکونی لاکچری، هتل و همیچنین چندین مرکز خرید لوکس در شهر زیبای پاریس...


برج مرکزی بانک ملی کویت

برج مرکزی بانک ملی کویت


برج مرکزی بانک ملی کویت با ارتفاع 300 متر به مساحت 127000 متر مربع توسط معمار معروف و بزرگ نورمن فاستر در یک منطقه مهم در شهر کویت (پایتخت کشور کوچک کویت) طرحی و ساخته شده است. برج بانک ملی کویت...


ساختمان امپایر استیت در نیویورک

ساختمان امپایر استیت در نیویورک


ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) یک آسمان خراش ۱۰۲ طبقه تجاری است که در محله منهتن در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. آسمان خراش امپایر استیت در طول سال‌ها به یکی از نمادهای کلان‌شهر نیویورک تبدیل...


برج گرند تاور در آلمان

برج گرند تاور در آلمان


بلندترین آسمان خراش مسکونی واقع در فرانکفورت، نقطه ی عطف شهری محسوب می شود که دارای ارتفاع 172 متر می باشد. این برج دارای 401 واحد آپارتمانی، پارکینگ به ظرفیت 421 خودرو و فضاهای تجاری نیز می باشد که برای تقسیم...


برج دی سی در اتریش

برج دی سی در اتریش


برج دی سی آسمان‌خراشی ۶۰ طبقه به ارتفاع ۲۲۰ متر و مساحت زیربنای ۹۳٬۶۰۰ مترمربع، با کاربری اداری-تجاری است که در شهر وین، اتریش می‌باشد. پروژه ساخت این ساختمان در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ آغاز شد و در تابستان سال ۲۰۱۳ افتتاح...


شهر استانبول در سال 2020

شهر استانبول در سال 2020


استانبول در سال 2020 شامل  آسمان خراش هایی می‌شود که ظاهری متمایز از سایر برج‌های دنیا دارند. برای آشنایی با دیدنی‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا که ظاهری از جنس آینده دارند، حتما تیزر زیر را مشاهده کنید. اشتیاق انسان برای ساخت ساختمان‌های بلند،...


تیزرهای محل و تراس هادسون یاردز در منهتن نیویورک

تیزرهای محل و تراس هادسون یاردز در منهتن نیویورک


ساختمان هادسون یاردز 30 (30 Hudson Yards) از بلندترین آسمان خراش های شهر نیویورک با حدود 400 متر ارتفاع و از جدیدترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده که به تازگی قسمت هایی از آن افتتاح شده است و در حال...


آخرین تکنولوژی معماری 2018

آخرین تکنولوژی معماری 2018


امروزه معماران به این باور رسیده اند که علاوه بر مهم بودن فرم ساختمان، عملکرد آن هم، بیشتر از قبل باید مورد اهمیت قرار گیرد. بر همین اساس در سر تا سر کره زمین مهندسین در رقابتی عجیب در دست یافتن...


پروژه های ساختمانی بزرگ مانیل (فیلیپین)

پروژه های ساختمانی بزرگ مانیل (فیلیپین)


مانیل، پایتخت فیلیپین، یک تحول باورنکردنی را پشت سر گذاشته است و در این تیزر، پروژه های آینده ساختمانی این شهر را خواهید دید. این مستند دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از این شهر نیز هست. این شهر پر از آسمان...


نیویورک مدرن از دید پرنده

نیویورک مدرن از دید پرنده


نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است. شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمان خراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهرهای دنیا داراست. ابر شهر نیویورک در شب نمای...


مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

گالری آرپا
0

گالری آرپا

گروه سترا
3

گروه سترا

صدر استون
0

صدر استون

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  آسمان خراش   |  اروپا   |  برج

تاریخ ثبت ثبت: 1400/04/10
بازدید بازدید: 4760

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS