نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

آسمان خراش های آسیا

مقاله بلندترین آسمان خراش های آسیا با تصاویر با کیفیت


قبل از مطالعه بلندترین آسمان خراش های آسیا و مشاهده تصاویر این برج های لوکس، دعوت می کنیم مقدمه ای از برج سازی در این قاره کهن مشاهده کنید. با لاگین برندز همراه باشید.

یکی از سختترین رقابت ها بین مدرن ترین شهرهای دنیا، ساخت آسمان خراش‌ های لوکس می باشد، این آسمان خراش ها علاوه بر کاربردهای تجاری یا مسکونی در زمینه گردشگری و جذب توریست نیز تأثیر چشمگیری دارند و به همین دلیل تمامی کشورها در این راستا قدم برداشته اند و کشورهای قاره آسیا نیز در دهه های اخیر در زمینه ساخت آسمان خراش بسیار نقش پررنگی داشته اند.

طراحی و ساخت برج های بلند در چند سال اخیر در قاره آسیا رشد بسیار قابل توجهی داشته است. قاره آسیا سال هاست که مقام اول بلندترین برج های جهان را به خود اختصاص داده است به گونه ای که بلندترین ساختمان ساخت بشر، برج خلیفه با ارتفاع 828 متر در شهر دبی در حال حاظر بلندترین برج دنیا بوده و برج شاگهای در شهر شانگهای چین، برج ساعت در مکه، مرکز تجارت جهانی پینگ آن در شهر شنزن چین و برج لوته در شهر سئول کره جنوبی بلندترین برج های آسیا و 5 برج بلند جهان می باشند (مقام 1 تا 5 بلندترین ساختمان های جهان به قاره آسیا اختصاص یافته است).

در بین تمامی کشورهای آسیایی بلندترین آسمان‌ خراش‌ ها در کشور چین واقع شده‌ است و بیشترین تراکم آسمان خراش در هنگ کنگ می باشد. کشور چین در چند دهه اخیر برج های متعددی ساخته است که بلندترین آنها همانطور که در بالا نیز ذکر شد، برج شانگهای با 632 متر ارتفاع توانسته به عنوان دومین برج بلند در جهان شناخته شود و همچنین کشورهایی مانند امارات عربی متحده، عربستان سعودی، مالزی، تایوان و هنگ کنگ در ساخت ساختمان های بلند دست داشته اند.

با پیشرفت علم در صنعت ساختمان تمامی کشورها سعی داشتند با ساخت آسمان خراش های بی نظیر قدرت خود را به رخ دیگر کشورها بکشند، قطعا می دانید ساخت آسمان خراش مدرن امروزی می تواند در زمینه جذب توریست و اقتصاد یک کشور بسیار موثر باشد و قطعا ساخت این ابر ساختمان ها هزینه های زیادی را به همراه دارد اما هدف اصلی از ساخت آن، قدرت نمایی و نشان دادن برتری هر کشور نسبت به کشور های دیگر می باشد.

آسمان خراش ها به دلیل ارتفاع زیاد نسبت به برج ها دارای امکانات تفریحی ویژه و خاصی می باشند از جمله: رستوران های لوکس با چشم انداز زیبا از شهر و همچنین استخر در فضای باز و .. .

1- برج خلیفه (Burj Khalifa) در دبی (امارات عربی متحده)


برج خلیفه دبی
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 828 متر (2717 فوت) - 163 طبقه - متریال مورد استفاده: بتن و فولاد

کاربری: مسکونی - اداری و هتل

برج خلیفه به عنوان بلند ترین برج دنیا شناخته می شود که علاوه بر آن می توان این برج را به عنوان شاهکار هنری و معماری دنیای مدرن دانست. تکمیل پروژه ساخت برج خلیفه نتیجه تلاش گروهی از متخصصان ساخت و ساز، مهندسان و معماران برتر دنیا است. بسیاری از رسانه ها و افراد مشهور در زمینه ساخت و ساز از برج خلیفه به عنوان یک شهر عمودی شگفت انگیز یاد می کنند. این شهر عمودی که همسایه خلیج فارس است دارای امکانات مدرن و بی شمار از جمله آپارتمان های شیک، هتل لوکس، سالن های ورزشی متعدد، استخر و رستوران های بسیار مجلل است.

برج خلیفه دبی برج خلیفه دبی

2- برج شانگهای (Shanghai Tower) در شهر شانگهای (چین)


آسمان خراش شانگهای
سال پایان ساخت: 2015 - ارتفاع: 632 متر (2073 فوت) - 128 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - هتل

برج شانگهای پس از برج خلیفه به عنوان دومین برج بلند دنیا در شانگهای چین قرار دارد و به عنوان بلند ترین سازه چین شهرت فراوانی کسب کرده است. کشور چین در سالیان اخیر به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در قاره آسیا، پیشرفت های چشمگیری در برج سازی داشته است. به دنبال رشد و توسعه اقتصادی کشور چین، صنعت ساخت و ساز خصوصا حوزه برج سازی در این کشور بسیار پر رونق و سود آور بوده است. برج شانگهای با همکاری شرکت های داخلی و خارجی و البته حمایت های دولتی به عنوان یکی از موفق ترین پروژه های ساخت و ساز چین بسیار قابل توجه بوده است.

آسمان خراش شانگهای آسمان خراش شانگهای

3- برج سلطنتی ساعت مکه (Makkah Royal Clock Tower) در شهر مکه (عربستان سعودی)


برج سلطنتی ساعت مکه
سال پایان ساخت: 2012 - ارتفاع: 601 متر (1972 فوت) - 120 طبقه - متریال مورد استفاده: بتن و فولاد

کاربری: هتل

مکه به عنوان یکی از مراکز دینی مهم و استراتژیک در جهان اسلام، همواره در طول تاریخ شاهد فراز و فرود ها و تغییرات فراوانی بوده است. وجود برج بلند مرتبه ای هم چون برج ساعت در این شهر بسیار دور از تصور بود. البته ناگفته نماند که به لطف مهندسان و معماران برجسته و البته سرمایه گذاران بسیار، مکه به سومین شهر در سطح جهان تبدیل شد که دارای بلند ترین برج است. پروژه ساخت و تکمیل برج ساعت مکه با تمام چالش ها و معضلات اجتماعی که به همراه خود داشت، سرانجام به بهره برداری رسید تا چشم جهانیان را بار دیگر به این شهر تاریخی مسلمانان جذب کند. این بار نه با عنوان دین بلکه به عنوان سومین برج بلند جهان.

برج سلطنتی ساعت مکه برج سلطنتی ساعت مکه

4- مرکز تجارت جهانی پینگ آن (Ping An Finance Center) در شهر شنزن (چین)


آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن
سال پایان ساخت: 2017 - ارتفاع: 599/1 متر (1965 فوت) - 115 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

مرکز تجارت جهانی پینگ ان به عنوان چهارمین آسمان خراش بلند دنیا در شهر شنزن چین، در منطقه فوتیان و در نزدیکی پارک کوکو در استان گوانگ دانگ قرار گرفته است. منطقه ای در شنزن به نام فوتیان که کمی قبل تر به آن اشاره شد، از مهم ترین مناطق شهر شنزن محسوب می شود و در کنار مناطق لوهو و نانشان به قطب ساخت و ساز برج های بلند مرتبه تبدیل شده است.

نکات جالب توجه ای که در رابطه با این برج می توان گفت، وجود شیشه و سنگ در نمای آن است. علت این طراحی از سوی مهندسان و طراحان پروژه مرکز تجارت جهانی پینگ ان، افزایش مقاومت در برابر آب و هوای محلی ذکر شده است. ناگفته نماند که امکانات این آسمان خراش چینی بسیار قابل توجه است که از جمله این امکانات می توان به وجود واحدهای اداری، هتل، سالن های کنفرانس و موارد دیگر اشاره کرد.

آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن آسمان خراش مرکز تجارت جهانی پینگ آن

5- برج جهانی لوته (Lotte World Tower) در شهر سئول (کره جنوبی)


برج جهانی لوته سئول
سال پایان ساخت: 2017 - ارتفاع: 554/5 متر (1819 فوت) - 123 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - هتل - مسکونی

برج جهانی لوته واقع در سئول کره جنوبی که به عنوان پنجمین برج بلند دنیا شناخته می شود، دارای دانستنی ها و اطلاعات بسیار جالب توجهی است. از مهم ترین نکات قابل توجه در رابطه با این آسمان خراش کره ای می توان به مقاومت بسیار بالای این سازه در برابر بلایای طبیعی اشاره کرد. این برج در برابر زلزله هایی به قدرت 9 ریشتر و طوفان های سهمگین کاملاً امن و مقاوم است. از دیگر نکات قابل توجه در طراحی این آسمان خراش باید ترکیب سنت و مدرنیته را مثال زد که با تلفیق یکدیگر باعث ایجاد یک شاهکار هنری شده اند. واحدهای موجود در برج لوته و هتل موجود در این مجموعه از گران ترین و لوکس ترین هتل های کره جنوبی هستند و دارای امکانات و خدمات بسیار رده بالایی اند. نکته دیگری که در رابطه با این برج می توان بیان کرد، طراحی و تعبیه آسانسورهای پرسرعت و پرقدرتی است که توانایی های جذابی دارند.

برج جهانی لوته سئول برج جهانی لوته سئول

6- برج مرکز مالی CTF گوانگجو (Guangzhou CTF Finance Centre) در شهر گوانگجو (چین)


آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو
سال پایان ساخت: 2016 - ارتفاع: 530 متر (1739 فوت) - 111 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - مسکونی - هتل

مرکز مالی گوانگژو سی تی اف در سال 2010 به عنوان یک پروژه بزرگ ساخت و ساز شروع شد و در سال 2016 تکمیل شد. سکوی تماشا و هتل این مجموعه بسیار بزرگ و هیجان انگیز است. سازه این برج بر اساس ایجاد امنیت و مقابله با بلایای طبیعی هم چون طوفان و زلزله طراحی و ساخته شده است. از جالب ترین جاذبه های گردشگری مرکز مالی گوانگژو سی تی اف می توان به مجتمع تجاری بسیار بزرگ و زیبای این مجموعه اشاره کرد. نکته جالب توجه در رابطه با این برج شگفت انگیز وجود 95 دستگاه آسانسور است که در دسته سریع ترین آسانسورهای دنیا قرار دارند. طراحی و ساخت این پروژه که همراه با چالش های فراوانی بوده است، طبق اصول روز علم مهندسی و بالاترین استانداردهای دنیا انجام شده است. از دیگر نکات قابل توجه درباره برج مرکز مالی گوانگژو سی تی اف رتبه بندی های بین المللی این برج است که به ترتیب به عنوان هفتمین برج بلند دنیا، چهارمین برج بلند دنیا، سومین برج بلند دنیا و اولین برج بلند گوانگژو شناخته می شود.

آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو آسمان خراش مرکز مالی CTF گوانگجو

7- برج مرکز مالی CTF تیانجین (Tianjin CTF Finance Centre) در شهر تیانجین (چین)


برج مرکز مالی CTF تیانجین
سال پایان ساخت: 2019 - ارتفاع: 530 متر (1739 فوت) - 97 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری - مسکونی - هتل

پروژه ساخت مرکز مالی سی تی اف تیانجین به عنوان هشتمین برج بلند دنیا، چهارمین برج بلند آسیا، سومین برج بلند چین و اولین برج بلند تیانجین در سال 2013 شروع شد و در سال 2019 تکمیل شد. از آسمان خراش مرکز مالی سی تی اف تیانجین به عنوان نماد این شهر زیبا یاد می شود که از مهم ترین و اثرگذارترین سازه های ساخته شده در طول تاریخ شهر تیانجین بوده است. طراحی سازه این آسمان خراش بلند مرتبه به صورتی انجام شده است که از آسیب و صدمات حاصل از بلایای طبیعی در امان باشد. مهم ترین جاذبه و ویژگی این آسمان خراش چینی را می توان نورپردازی این برج دانست که در شب های تیانجین به عنوان یک الماس درخشان چشم بسیاری از گردشگران خارجی و شهروندان چینی را به خود خیره می کند. از لحاظ مدیریت شهری و شهرسازی می توان چنین بیان کرد که آسمان خراش مرکز مالی سی تی اف تیانجین مهم ترین مؤلفه شهری این شهر زیبا است.

برج مرکز مالی CTF تیانجین برج مرکز مالی CTF تیانجین

8- برج سی آی تی آی سی (CITIC Tower) در شهر پکن (چین)


آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن
سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 527.7 متر (1731 فوت) - 109 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج سیتیک واقع در پکن چین به عنوان نهمین آسمان خراش جهان، ششمین برج بلند آسیا، پنجمین برج بلند چین و اولین برج بلند پکن شناخته می شود. پروژه ساخت آسمان خراش سیتیک در سال 2013 شروع شد و در سال 2018 تکمیل شد و نقش مهمی در توسعه شهری پکن ایفا کرد. برج سیتیک چین دارای بیش از 100 دستگاه آسانسور است که روزانه گردشگران خارجی و شهروندان داخلی بسیار زیادی را جا  به جا می کند. برج سیتیک که به عنوان یکی از بلند ترین برج های جهان شناخته می شود، دارای نام دیگری با عنوان چاینا زون است. آسمان خراش های ساخته شده در دنیا نه تنها با ارتفاع خود با دیگر برج ها رقابت می کنند بلکه با طراحی خود نیز چشم افراد بسیار زیادی را به خود خیره می کنند. آسمان خراش چاینا زون علاوه بر ارتفاع زیادی که دارد، دارای طراحی فوق العاده هیجان انگیز و جالبی هم است.

آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن آسمان خراش سی آی تی آی سی پکن

9- برج تایپه 101 (TAIPEI 101) در شهر تایپه (تایوان)


برج تایپه 101
سال پایان ساخت: 2004 - ارتفاع: 508 متر (1667 فوت) - 101 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

کشور تایوان به عنوان یک کشور آسیایی، آوازه بسیار خوبی به عنوان یکی از زیبا ترین کشور های قاره آسیا دارد. کشور تایوان سرمایه گذاری های بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور انجام داده است که یکی از بزرگ ترین این سرمایه گذاری ها را می توان ساخت و تکمیل آسمان خراش تایپه 101 دانست. زمانیکه شهروندان داخلی یا گردشگران خارجی به شهر تایپه ورود پیدا می کنند، قبل از اینکه طبیعت یا زیبایی های دیگر این شهر را ببینند، تایپه 101 چشم همه را به خود خیره می کند و زیبایی طراحی خود را به رخ دیگران می کشد. نکته قابل توجه در مورد این برج این واقعیت است که این آسمان خراش از سال 2004 تا سال 2010 لقب بلندترین آسمان خراش جهان را یدک می کشید. نکته دیگری که در رابطه با این آسمان خراش وجود دارد، طراحی این برج به شکل یک درخت بامبو است. می توان چنین گفت که طراحان و مهندسان سازه با الهام از یک درخت بامبو موفق به توسعه آسمان خراشی زیبا شده اند.

برج تایپه 101 برج تایپه 101

10- مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center) در شهر شانگهای (چین)


آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای
سال پایان ساخت: 2008 - ارتفاع: 492 متر (1614 فوت) - 101 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

مرکز مالی جهانی شانگهای واقع در شانگهای چین به عنوان یازدهمین آسمان خراش بلند دنیا، هشتمین آسمان خراش بلند آسیا، هفتمین آسمان خراش بلند چین و دومین برج بلند شانگهای در سطح بین المللی شناخته می شود. این آسمان خراش را قطعاً می توان در زمره هیجان انگیز ترین آسمان خراش های جهان قرار داد، زیرا علاوه بر طراحی منحصر به فرد و کم نظیری که در سطح بین المللی دارد، از امکانات ویژه و شگفت انگیزی برخوردار است. از جمله این امکانات می توان به رصد خانه موجود در طبقه 97 این برج اشاره کرد که هر ساله گردشگران و عکاسان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. دیگر مکان ویژه ای که در این برج تعبیه شده است، اسکای واک نام دارد. در ساده ترین تعریف از اسکای واک می توان گفت که راهرویی است 55 متری که دارای کف شیشه ای و شفاف است و هنگامی که در این راهرو قدم می زنید می توانید مکان های هیجان انگیز دیگر، سازه های عظیم شهر و افراد مشغول رفت و آمد شهر را ببینید.

آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای آسمان خراش مرکز مالی جهانی شانگهای

11- مرکز تجارت بین المللی (International Commerce Centre) در شهر هنگ کنگ (چین)


برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ
سال پایان ساخت: 2010 - ارتفاع: 484 متر (1588 فوت) - 108 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

هنگ کنگ به عنوان یک منطقه خود مختار و نیمه مستقل از چین شناخته می شود که به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود به یکی از پر چالش ترین مناطق دنیا بدل شده است. همزمان با توسعه زیر ساخت های کشور و تلاش برای معرفی هنگ کنگ به عنوان قطب خدمات مالی و اجرای اصولی قواعد بازار آزاد، رشد گسترده ای در صنعت ساخت و ساز هنگ کنگ رقم خورد که در تاریخ جهان بی سابقه است. هنگ کنگ امروزه به عنوان شهری که معدن آسمان خراش های بسیار مرتفع است، شناخته می شود. مرکز تجارت بین الملل به عنوان مشهور ترین و نامدار ترین آسمان خراش هنگ کنگ در رتبه دوازدهم بلند ترین برج های دنیا قرار دارد. از عناوین دیگر آسمان خراش مرکز تجارت بین الملل می توان به کسب رتبه نه در آسیا و رتبه هشت در چین اشاره کرد. با کمی تفکر درباره رتبه بندی و تحلیل این اطلاعات می توان فهمید که طراحی و توسعه این آسمان خراش بر عهده گروهی از ماهر ترین مهندسان و معماران بوده است که امروز به عنوان هشتمین برج بلند در چین شناخته می شود.

برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ برج مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ

12- لندمارک 81 (Vincom Landmark 81) در شهر هوشی مین (ویتنام)


آسمان خراش لندمارک 81 هوشی مین
سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 461.2 متر (1513 فوت) - 81 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - مسکونی

برج لندمارک 81 به عنوان پانزدهمین برج بلند در جهان، دهمین برج بلند در آسیا و اولین برج بلند در ویتنام و هوشی مین، از معدود آسمان خراش های ساخته شده در کشور ویتنام است که به این حد از شهرت و محبوبیت دست پیدا کرده است. مجموعه عظیمی از هتل، رستوران ها، کافی شاپ ها، سالن های ورزشی و امکانات دیگر در این برج موجود است تا خدمات لوکس و رده بالا را به مراجعه کنندگان ارائه کند. هوشی مین به عنوان مهم ترین شهر ویتنام و منطقه مالی و اقتصادی مهم کشور ویتنام، در سال های اخیر پیشرفت های بسیار بزرگی را شاهد بوده است. توسعه صنعت ساخت و ساز و پیشرفت در شهرسازی هم زمان با تکمیل آسمان خراش لندمارک 81 نقطه عطفی در رابطه با این دستاوردها بوده است.

آسمان خراش لندمارک 81 هوشی مین آسمان خراش لندمارک 81 هوشی مین

13- برج چانگشا (Changsha IFS Tower T1) در شهر چانگشا (چین)


برج IFS چانگشا
سال پایان ساخت: 2018 - ارتفاع: 452.1 متر (1483 فوت) - 94 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: هتل - اداری

آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 در جایگاه شانزدهمین برج بلند دنیا، یازدهمین برج بلند آسیا، نهمین برج بلند چین و اولین برج بلند چانگشا شناخته می شود. برنامه ریزی های لازم و تامین منابع برای طراحی، ساخت، توسعه و تکمیل پروژه  آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 از سال 2011 شروع شد. ساخت این مجموعه عظیم در سال 2013 شروع شد و تکمیل آن تا سال 2018 به طول انجامید. از مهم ترین نکات قابل ذکر در مورد آسمان خراش چانگشا آی اف سی تی 1 وجود یک مگا مال بسیار عظیم و لوکس در مجاورت این مجموعه است که سالانه گردشگران بسیاری را از سر تا سر دنیا به خود جذب می کند.

برج IFS چانگشا برج IFS چانگشا

14- برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Tower 1) در شهر کوالالامپور (مالزی)


آسمان خراش های دوقلوی پتروناس کوالالامپور
سال پایان ساخت: 1998 - ارتفاع: 451.9 متر (1483 فوت) - 88 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج های دوقلوی پتروناس که از زمان ساخت آن ها سال های بسیار زیادی می گذرد، همچنان به عنوان هفدهمین برج بلند دنیا، دوازدهمین برج بلند آسیا و اولین برج بلند در سر تا سر کشور مالزی جایگاه خود را حفظ کرده است. طراحی و توسعه معماری و عمرانی پروژه پتروناس الهام گرفته از اصول دینی و فرهنگ اسلامی در کنار استفاده از تکنولوژی های روز دنیا انجام شده است و به نو به خود کار بسیار اثر گذار و مهمی در جهان اسلام به شمار می آید. نکته جالب در رابطه با پروژه پتروناس، افزایش مجدد ارتفاع مورد نظر برای پروژه ساخت برج ها است که در ابتدا 427 متر بوده است و پس از بررسی های مجدد و افزایش حمایت ها و پتانسیل های بخش دولتی و خصوصی به 452 متر کنونی رسیده است. از دیگر نکات قابل توجه در مورد این آسمان خراش سابقه برگزاری مسابقات سوارکاری در زمین محل احداث برج است که بعد از شروع پروژه ساخت، مجموعه سوارکاری و ورزشی مذکور به مکان دیگری منتقل شده است. در نظر گرفتن نکات امنیتی در بالا ترین سطح و پیش بینی راه های مقابله با آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث دیگر، از مهم ترین نکات موجود در رابطه با برج های پتروناس است.

آسمان خراش های دوقلوی پتروناس کوالالامپور آسمان خراش های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

15- برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Tower 2) در شهر کوالالامپور (مالزی)


برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور
سال پایان ساخت: 1998 - ارتفاع: 451.9 متر (1483 فوت) - 88 طبقه - متریال مورد استفاده: کامپوزیت

کاربری: اداری

برج های دوقلوی پتروناس که از زمان ساخت آن ها سال های بسیار زیادی می گذرد، همچنان به عنوان هفدهمین برج بلند دنیا، دوازدهمین برج بلند آسیا و اولین برج بلند در سر تا سر کشور مالزی جایگاه خود را حفظ کرده است. طراحی و توسعه معماری و عمرانی پروژه پتروناس الهام گرفته از اصول دینی و فرهنگ اسلامی در کنار استفاده از تکنولوژی های روز دنیا انجام شده است و به نو به خود کار بسیار اثر گذار و مهمی در جهان اسلام به شمار می آید. نکته جالب در رابطه با پروژه پتروناس، افزایش مجدد ارتفاع مورد نظر برای پروژه ساخت برج ها است که در ابتدا 427 متر بوده است و پس از بررسی های مجدد و افزایش حمایت ها و پتانسیل های بخش دولتی و خصوصی به 452 متر کنونی رسیده است. از دیگر نکات قابل توجه در مورد این آسمان خراش سابقه برگزاری مسابقات سوارکاری در زمین محل احداث برج است که بعد از شروع پروژه ساخت، مجموعه سوارکاری و ورزشی مذکور به مکان دیگری منتقل شده است. در نظر گرفتن نکات امنیتی در بالا ترین سطح و پیش بینی راه های مقابله با آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث دیگر، از مهم ترین نکات موجود در رابطه با برج های پتروناس است.

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو

نظر شما در مورد بلندترین آسمان خراش های آسیا


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ آسمان خراش

نیویورک مدرن از دید پرنده

نیویورک مدرن از دید پرنده


نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است. شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمان خراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهرهای دنیا داراست. ابر شهر نیویورک در شب نمای...


نورپردازی ساختمان امپایر استیت در شب

نورپردازی ساختمان امپایر استیت در شب


ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) آسمان خراش ۱۰۲ طبقه در محله منهتن نیویورک آمریکا است. آسمان خراش امپایر استیت در طول سال‌ها به یکی از نمادهای نیویورک تبدیل شده‌است، امپایر استیت از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و قبل از...


برج های تجارت جهانی نیویورک

برج های تجارت جهانی نیویورک


مرکز تجارت جهانی نیویورک (World Trade Center) که گاهی برج‌های دوقلو نامیده می‌شوند، مجموعهٔ ۷ ساختمان در منطقه منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا بود که توسط معمار ژاپنی-آمریکایی مینورو یامازاکی طراحی شده بود. در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ساختمان...


بلندترین آسمان خراش های جهان (100 برج برتر)

بلندترین آسمان خراش های جهان (100 برج برتر)


پس از ارائه ده های مقاله از معروف ترین و بلندترین آسمان خراش های جهان و یا برج های بلند معروف دنیا، نوبت به ارائه مقاله ای جامع از 100 برج بلند برتر رسیده است که مطمئنیم جامع ترین مقاله در...


برج اسکای لند استانبول

برج اسکای لند استانبول


خرید پروژه های لوکس در استانبول: خرید آپارتمان در استانبول موقعیت مکانی اسکای لند با نمایی سیصد و شصت درجه از شهر رویایی استانبول، مجموعه رستوران ها و کافه های مدرن و مرکز خرید لوکس وادی استانبول و دسترسی مناسب شهری، این...


برج گل لاله لندن

برج گل لاله لندن


برج بتنی‌ شیشه‌ای The Tulip (به‌ معنی گل لاله) از سوی شرکت معماری فاستر و شرکا کلید خورد، سِر نورمن فاستر، موسس این شرکت معماری درباره ویژگی‌های این آسمان خراش ۳۰۵ متری می‌گوید: این ساختمان شبیه به غنچه گل لاله است...


برج شانگهای

برج شانگهای


شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین با آسمان خراش های متعدد مدرن است. یکی از بلندترین آسمان خراش های دنیا به تازگی در این شهر افتتاح شده است. پروژه ساخت این آسمان خراش در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۶...


راهنمای سفر به سنگاپور

راهنمای سفر به سنگاپور


سنگاپوراز مدرن‌ ترین پایتخت‌های آسیاست، شهر آسمان خراش های رنگارنگ و خیابان‌های شیک و چشم‌ نواز، جزیره ای از مالزی جنوبی، بندرگاهی پررونق با دریاچه‌ ای درخشان، درختان انبوه استوایی و مردمی شاد. هرجای این شهر که قدم بگذارید، دیدنی‌های زیادی...


فرانکفورت بزرگ ترین شهر ایالت هسن در آلمان

فرانکفورت بزرگ ترین شهر ایالت هسن در آلمان


فرانکفورت، یک شهر مرکزی در آلمان است که کنار رودخانه اصلی می باشد. این شهر، مرکز مالی عمده ای است که در نزدیکی قرارگاه بانک مرکزی اروپا، مهم‌ ترین شهر اقتصادی قاره اروپا قرار دارد. دارای آسمان خراش های بلند که...


برج گرند تاور در آلمان

برج گرند تاور در آلمان


بلندترین آسمان خراش مسکونی واقع در فرانکفورت، نقطه ی عطف شهری محسوب می شود که دارای ارتفاع 172 متر می باشد. این برج دارای 401 واحد آپارتمانی، پارکینگ به ظرفیت 421 خودرو و فضاهای تجاری نیز می باشد که برای تقسیم...


پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

گروه سترا
3

گروه سترا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  آسمان خراش   |  آسیا   |  برج

تاریخ ثبت ثبت: 1400/09/17
بازدید بازدید: 1986

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی
0

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS