نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

سن پترزبورگ و مکان های دیدنی

سنت پترزبورگ

مقاله سن پترزبورگ و مکان های دیدنی با تصاویر با کیفیت


سن پترزبورگ (Санкт-Петербург) دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو می‌باشد که در منتهی‌الیه شمال‌ غرب این کشور واقع شده‌ است. همچنین سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا می‌باشد که از گنجینه‌های تمدن بشری محسوب می‌شود و به "ونیز شمالی" و همچنین "موزه در فضای باز" معروف است. کلمه سن پترزبورگ به معنای شهر پتر مقدس است که یکی از حواریون حضرت عیسی بود و حامی این شهر زیبا پنداشته می‌شود. این شهر نه تنها پایتخت تاریخی روسیه، بلکه مرکز فرهنگی و علمی روسیه نیز می‌باشد. دومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو است. شهری که در سال ۱۷۰۳ توسط پتر کبیر ساخته شده و در بین مردم روس با لقب «پنجره‌ای به اروپا» مشهورشد. چون پترزبورگ غربی ترین شهر روسیه است. این شهر زیبا، در طول ۳۵۰ سال حیاتش، بیشتر از هر جای دیگری در دنیا «انقلاب» را تجربه کرده است. بنابر این، تاریخ در هر جای شهر که چشم بگردانید دیده می‌شود؛ از کشتی جنگی شفق قطبی که نماد شروع انقلاب بلشویک هاست گرفته تا سمبل‌های بسیاری که یادآور ۹۰۰ روز محاصره شهر توسط نازی‌هاست که در نهایت دو میلیون کشته به جای گذاشت.

در این مقاله به معرفی مکان های دیدنی این شهر می پردازیم:

کاخ کاترین - Catherin Palace محل اقامت تابستانی تزارهای روس بوده است. بیش از 100 کیلوگرم طلا در ساخت گچ بری ها و مجسمه ها و سقف این کاخ به کار برده شده است. بزرگترین تالار این کاخ که از نظر معماری بی نظیر می باشد را اتاق طلایی می باشد که تزیین آن با استفاده از طلای زیادی بوده است که برای ورود به کاخ ابتدا باید از این تالار رد شد که با وجود پنجره ها انعكاس نور روي ديوار زرین، روشنایی اتاق را بیشتر کرده است. برای وجود نورهای زیبا در این اتاق (اتاق نور) هم معروف می باشد.

کاخ کاترین

کاخ کاترین

کاخ کاترین
موزه هرمیتاژ (Hermitage Museum) بزرگ‌ ترین موزه ملی روسیه و بزرگ‌ترین موزه جهان در شهر سن پترزبورگ واقع شده است. در این موزه علاوه بر اشیا بسیار ارزشمند، معماری خود بنا که طی سال‌ها تکمیل شده است، بسیار دیدنی است. مجموعه عظیم آرمیتاژ در شش بنا به نمایش گذاشته شده‌است. بنای اصلی کاخ زمستانی نام دارد که در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده‌ است. موزه آرمیتاژ شعبه‌هایی بین‌المللی در آمستردام، لندن و لاس وگاس نیز دارد. از جمله هنرمندانی که آثارشان نقاط قوت مجموعه هنرغرب در موزه ارمیتاژ هستند، می‌توان به میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، روبنس، ون دایک، رامبراند، رودن، مونه، سزان، ون گوگ، گوگن و پیکاسواشاره کرد. در زمان جنگ جهاني براي درامان ماندن اشيا، آنها را به سيبري منتقل کردند و پس از جنگ دوباره آنها را به اين مکان برگرداندند.

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ
کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac's Cathedral) یکی از نمادهای سنتی سن ‌پترزبورگ محسوب می ‏شود که دارای سقفی با گنبدی طلایی و چشم ‌اندازی درخشان و زیباست. این کلیسا مکمل مجلس سنا و میدان سنت اسحاق است که از بهترین معماری برخوردار بوده و میزبان مراسم مذهبی در تعطیلات روز یکشنبه می ‌باشد. اصلی ترین کلیسای این شهر است و عملیات ساخت و ساز آن در سال 1818 آغاز شده و طی یک پروژه 40 ساله در سال 1858 میلادی به بهره برداری رسید این کلیسا به گونه ای طراحی شده که به طور همزمان می تواند 14 هزار عبادت کننده را به صورت ایستاده پذیرش کند . معمار این بنا فردی فرانسوی به نام آگوست مانفران می باشد که از سبک نئوکلاسیک برای ساخت آن بهره برده است نمای کلیسا با مجسمه ها و ستون های گرانیتی عظیم تزئین شده است در حالی که فضای داخلی با آیکون های فوق العاده دقیق موزائیک ، نقاشی ها و ستون های ساخته شده از مالاکیت و لاجورد آراسته شده است . گنبد اصلی این کلیسا که از دیدنی های سنت پترزبورگ است تا ارتفاع 101.5 متر افزایش یافته و روکش آن از طلای خالص می باشد گنبد با دوازده مجسمه فرشته توسط جوزف هرمان تزئین شده است.

کلیسای جامع سنت ایزاک

کلیسای جامع سنت ایزاک

کلیسای جامع سنت ایزاک
قلعه پیتر و پال (Peter and Paul Fortress) در ۱۶ می ۱۷۰۳ به دستور پتر کبیر ساخته شد و اولین بنای معماری این شهر است. در ابتدا هدف از ساخت این قلعه دیده بانی از رودخانه ی نوا و دسترسی به دریای بالتیک بود برای همین هم هست که این قلعه در جزیره زایاچی بنا شد. قلعه طوری در کنار رودخانه قرار گرفته که همه ی کشتی هایی که از مسیرهای آبی خودشان را به روسیه می رسانند از گذرگاه قلعه می گذشتند و به دقت بازرسی می شدند.در بالای منار مخروطی طلاکاری شده کلیساها  یک فرشته طلایی با شکوه در حالي كه یک صلیب در دست دارد ايستاده است. این بادنما یکی از برجسته ترین نمادهای شهر سنت پترزبورگ است و با وجود ۴۰۴ فوت ارتفاع، اين کلیسای جامع مرتفع ترين بناي موجود در شهر است.

قلعه پیتر و پال

قلعه پیتر و پال

قلعه پیتر و پال
کلبه پتر کبیر (Cabin of Peter The Great) یکی از جاذبه های گردشگری بسیار قدیمی سن پترزبورگ می باشد. این ساختمان که از جنس چوب ساخته شده است، در حقیقت اولین عمارت مسکونی در شهر تازه تأسیس سن پترزبورگ بوده است که از آن به عنوان اولین کاخ سلطنتی تزار در این شهر یاد می کنند.
پس‌ازآنکه پتر کبیر تصمیم به یک پارچه نمودن روستاهای شمال غرب روسیه و احداث یک شهر مدرن و یکپارچه گرفت، وارد این منطقه شد و پس از آن بنایی چوبی که به نام کلبه پتر کبیر شناخته می‌شود، به همت نجاران ارتش و سربازان هنگ سمیونوسکی روسیه ساخته شد.

کلبه پتر کبیر

کلبه پتر کبیر

کلبه پتر کبیر
کلیسای منجی بر خون ریخته شده (Church of the Savior on Blood) در سن پترزبورگ یکی از نمادهای این شهر فرهنگی است و با رنگ های مختلف نقطه عطفی در معماری مرکزی این شهر می باشد . سبک معماری متفاوت این کلیسا از نقاط قوت و جالب توجه آن است به طوری که اکثر بناهای مهم شهر به سبک نئوکلاسیک و باروک ساخته شده اند در حالی که از معماری روسی متعلق به قرون وسطی در کلیسای منجی بر خون ریخته شده استفاده شده است که از نمونه های این سبک معماری می توان به کلیسای سنت باسیل در مسکو و کلیساها یاروسلاول اشاره نمود.

کلیسای منجی بر خون ریخته شده

کلیسای منجی بر خون ریخته شده

کلیسای منجی بر خون ریخته شده
موزه روس (Russian Museum) با وجود اینکه این موزه قابل قیاس با موزه ترتیاکوف در مسکو نیست اما موزه روس در سنت پترزبورگ نیز یکی از بزرگترین موزه های هنر و نقاشی ملی مربوط به قرن 19 می باشد.موزه روسیه بزرگترین موزه هنری روسیه به شمار می رود. در اینجا 400000 اثر به نمایش گذاشته می شود که تاریخچه هنر روسیه از دوران باستان را به تصویر می کشد.

موزه روس

موزه روس

موزه روس
کاخ کنستانتینوفکسی در استرلنا-Konstantinovsky Palace این کاخ بزرگ واقع در محله ی استرلنا، در گذشته و در زمان رومانوف ها محل اقامت دوک  های بزرگ از خانواده ی رومانوف بوده است. این کاخ یکی از بهترین و زیباترین شاهکاری برای معماری روسیه در قرن 18 به شمار می رود. و اکنون مورد استفاده ی دولت روسیه قرار دارد. در جشن 300 سالگی پیدایش سنت پترزبورگ دولت روسیه این کاخ را به بهترین شکل بازسازی کرد و جالب است بدانید نام هریک از کاخ های کوچک آن را از نام شهر های روسیه نامید.

کاخ کنستانتینوفکسی در استرلنا

کاخ کنستانتینوفکسی در استرلنا

کاخ کنستانتینوفکسی در استرلنا
کاخ پترهف - Peterhof Palace پیترهف به دو بخش باغ بالا Upper Garden و باغ پایین Lower Garden تقسیم می شود که کاخ باشکوه Grand Palace در بین این دو باغ قرار گرفته است. کاخ بزرگ یا همان Grand Palace ساختمان اصلی پیترهف محسوب می شود که شامل 30 اتاق می شود که دکوراسیونی مجلل و با شکوه دارد که از تعداد زیادی مجسمه های طلایی و انواع نقاشی ها و دیوارهایی طلاکاری شده و تراشکاری های زیبا تشکیل شده است.

کاخ پترهف

کاخ پترهف

کاخ پترهف


این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[طراحی و تولید مبلمان کلاسیک و دکوراسیون داخلی]
لوگوی مبل امیران Boosted (0) مبل امیران
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولید مبلمان خانگی نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه مانلی Boosted (0) خانه مانلی
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس

نظر شما در مورد سن پترزبورگ و مکان های دیدنی


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ روسیه

راهنمای سفر به مسکو

راهنمای سفر به مسکو


جهت مشاهده بهترین مناطق گردشگری پایتخت روسیه -مسکو- تیزر زیر را مشاهده نمایید:


تیزر برج اوستانکینو در مسکو

تیزر برج اوستانکینو در مسکو


برج اوستانکینو یکی از جاذبه های منحصربه فرد شهر مسکو می باشد که با بالا رفتن از آن چشم اندازهای جذابی از شهر مسکو قابل مشاهده می باشد. این برج با ارتفاع ۵۴۰ متر ایستگاه تلویزیون و رادیوی مسکو می باشد....


12 استادیوم جام جهانی فیفا 2018 در روسیه

12 استادیوم جام جهانی فیفا 2018 در روسیه


جام‌ جهانی فوتبال پرطرفدارترین رقابت‌های ورزشی جهان است که از سال ۱۹۳۰ هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و در فرمت اخیر آن ۳۲ تیم حضور دارند. در سال ۲۰۱۰ حق امتیازاین رقابت‌‌ها برای سال 2018 به روسیه داده شد....


شهر مسکو از نمای بالا

شهر مسکو از نمای بالا


شهرمسکو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه است که با جمعیتی بیش از ۱۳ میلیون نفر، بزرگترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهرپرجمعیت جهان است. این شهر در غرب روسیه در کنار رودخانه مسکو قرار دارد و کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی...


استادیوم های برزیل 2014 و روسیه 2018

استادیوم های برزیل 2014 و روسیه 2018


جام‌ جهانی فوتبال یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین رقابت‌های ورزشی جهان است که از سال ۱۹۳۰ هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود. در این تیزر می توانید استادیوم های برزیل و روسیه را با هم مقایسه کنید و پیشرفت تکنولوژی معماری...


بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ

بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ


روسیه، کشور وسیع و سپید پوشی است که مقصدی لوکس برای ایرانی ها محسوب می شود. اغلب، روس ها را مردمی سرد و خشک توصیف می کنند و بسیاری از دمای پایین شهرهای این سرزمین گله دارند. با همه این ها،...


برج اوستانکینو در مسکو

برج اوستانکینو در مسکو


برج اوستانکینو یکی از جاذبه های منحصربه فرد مسکو می باشد که با بالا رفتن از آن چشم اندازهای جذابی از شهر مسکو قابل مشاهده می باشد. این برج با ارتفاع ۵۴۰ متر ایستگاه تلویزیون و رادیوی مسکو می باشد. برج...


شهر مسکو در روسیه با هواپیمای بدون سرنشین

شهر مسکو در روسیه با هواپیمای بدون سرنشین


مسکو (به روسی: Москва تلفظ: ماسکْوا) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور روسیه است. این شهر با جمعیت ۱۲.۶۱۵.۸۸۲ نفر، پرجمعیت‌ترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت در جهان است. مسکو همچنین با مساحت ۲۵۶۱ کیلومتر مربع، حدود ۳/۵...


سیبری با هواپیمای بدون سرنشین

سیبری با هواپیمای بدون سرنشین


سیبری نام سرزمینی بسیار گسترده در بخش آسیایی روسیه است. سیبری تقریباً تمامی ناحیهٔ شمال آسیا را دربرمی‌گیرد. این منطقه یک دوازدهم سطح کره زمین و ۶۰ درصد خاک روسیه را تشکیل می‌دهد. سیبری از رشته‌کوه اورال به سوی شرق امتداد...


خیابان نوسکی پراسپکت سن پترزبورگ

خیابان نوسکی پراسپکت سن پترزبورگ


یکی از مشهورترین خیابان های شهر سن پترزبورگ در روسیه، خیابان نوسکی پراسپکت (Nevsky Prospekt) می باشد. خیابان نِوسکی، معروف‌ ترین خیابان روسیه است، به خاطر معماری ظریف ساختمان هایش شهرت زیادی دارد. کاخ‌ها، یادمان‌های تاریخی، مغازه‌های لوکس و رستوران‌های لاکچری...


رستوران گردان برج میلاد
3

رستوران گردان برج میلاد

مبل امیران
0

مبل امیران

مبلمان نیروانا
0

مبلمان نیروانا

مبلمان ایفا
0

مبلمان ایفا

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   سنت پترزبورگ   |  سن پترزبورگ   |  روسیه   |  گردشگری   |  معماری   |  اروپا

تاریخ ثبت ثبت: 1397/05/07
بازدید بازدید: 2739

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS