نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ورزشی

0

ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر

ورزشگاه های جام جهانی قطر

مقاله ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر با تصاویر با کیفیت


پس از سال‌ها آماده‌ سازی قطر برای جام جهانی 2022، سرانجام با نزدیک شدن به افتتاحیه مسابقات چهارساله بین‌المللی، فوتبال مردان قرار است از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 در قطر برگزار شود، از زمانی که فیفا در سال 2010 اعلام کرد قطر میزبان جام جهانی 2022 خواهد بود، قطر برای آماده سازی 8 استادیوم دست به کار شد و سرانجام خود را برای جام جهانی 2022 آماده کرده است.

تیزری از ورزشگاه های جام جهانی قطر مشاهده کنید:




جام جهانی فوتبال 2022 قطر نه تنها اولین مسابقاتی است که در منطقه عربی برگزار می شود، بلکه فشرده ترین جام جهانی در طول تاریخ خواهد بود و به همین دلیل به هواداران اجازه می دهند که با خرید یک بلیط بیش از یک بازی در روز را تماشا کنند، با توجه به دمای بالای تابستان تمامی ورزشگاه های قطر مجهز به فناوری خنک کننده با انرژی خورشیدی می باشند تا دما را در 27 درجه سانتیگراد حفظ کنند، تمامی استادیوم های قطر سازگار با محیط زیست هستند و دمای آنها قابل کنترل خواهد بود.

ورزشگاه لوسیل قطر


گنجایش: 80000
تعداد بازی: 10 مسابقه از جمله دیدار نهایی
مکان استادیوم: لوسیل 23 کیلومتری شمال دوحه

ورزشگاه نمادین لوسیل یا ورزشگاه لوسل به عربی ملعب لوسیل الدولی یک استادیوم فوتبال در 23 کیلومتری شمال دوحه در شهر لوسیل قطر می باشد، این ورزشگاه میزبان بازی نهایی جام جهانی فوتبال 2022 خواهد بود، استادیوم لوسیل متعلق به اتحادیه فوتبال قطر می باشد که بزرگترین ورزشگاه قطر و یکی از هشت استادیومی است که برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر تغییر کاربری داده شده است.

این استادیوم توسط شرکت بریتانیایی Foster + Partners و Populous طراحی شده است که توسط MANICA Architecture پشتیبانی می‌شود، این استادیوم گنجایش 80000 صندلی دارد و مانند سایر استادیوم های دنیا، ورزشگاه Lusail با استفاده از انرژی خورشیدی خنک می‌شود و ردپای کربن در آن صفر است.

ساخت و ساز ورزشگاه لوسیل در 11 آوریل 2017 آغاز شد و در ابتدای سال 2020 ساخت این ورزشگاه به پایان رسید، سپس تا جام جهانی 2022 میزبان سه بازی دوستانه بود، اما از آنجایی که تکمیل استادیوم به تعویق افتاد، متعاقباً میزبان 10 بازی از جمله فینال خواهد بود.

پس از جام جهانی، انتظار می رود که به یک استادیوم 40000 نفری تغییر شکل دهد، صندلی‌های اضافی برداشته می‌شود و سایر بخش‌های ساختمان به عنوان فضایی اجتماعی با مغازه‌ها، کافه‌ها، امکانات ورزشی و آموزشی و کلینیک سلامت تغییر کاربری می‌دهند.

ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه البیت قطر


گنجایش: 60000
تعداد بازی: 8 مسابقه از جمله دیدار نهایی
مکان استادیوم: الخور 35 کیلومتری شمال دوحه

استادیوم البیت به عربی استاد البیت رومی یک استادیوم فوتبال با سقف جمع شونده در الخور قطر است، شاید جالب باشد بدانید که دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 در ورزشگاه آل بیت برگزار خواهد شد، فیفا و کمیته سازماندهی تایید کرده اند که اولین بازی برای 21 نوامبر با 60.000 تماشاگر برنامه ریزی شده است، طراحی معماری از چادرهای سنتی مردم عشایر قطر و منطقه الهام گرفته است، این ورزشگاه دارای یک سقف جمع شونده است که صندلی های سرپوشیده ای را برای همه تماشاگران فراهم می کند.

پارکینگ در محل با اتصال به تعدادی از سیستم های حمل و نقل، می تواند 6000 خودرو، 350 اتوبوس و رفت و آمد 150 اتوبوس و شاتل عمومی، و همچنین 1000 تاکسی و تاکسی آبی را در خود جای دهد، این استادیوم میزبان حدود 60000 هوادار جام جهانی خواهد بود، که شامل 1000 صندلی برای مطبوعات است. این استادیوم به دلیل اعتبار پایداری خود تحت سیستم ارزیابی پایداری جهانی (GSAS) برای تعدادی از گواهینامه‌ها که نشان‌دهنده طراحی و ساخت پایدار، شیوه‌های مدیریت ساخت و ساز و کارایی مرکز انرژی آن است، تأیید شده است. این استادیوم همچنین امتیاز پنج ستاره GSAS را دریافت کرد.
ورزشگاه البیت قطر

ورزشگاه البیت قطر

ورزشگاه البیت قطر

ورزشگاه البیت قطر

ورزشگاه البیت قطر

ورزشگاه شهر آموزش قطر


گنجایش: 40000
تعداد بازی: 8 مسابقه تا مرحله یک چهارم نهایی
مکان استادیوم: الریان 7 کیلومتری دوحه

استادیوم شهر آموزش به عربی استاد المدینة التعلیمیة یک استادیوم فوتبال است که در الریان قطر واقع شده است، که به جهت برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 که در قطر برگزار می‌شود ساخته شده است، این استادیوم در چندین محوطه دانشگاهی در شهر آموزش بنیاد قطر قرار دارد، قرار است که پس از جام جهانی فوتبال این استادیوم برای استفاده تیم های ورزشی دانشگاه مورد استفاده قرار بگیرد، در 3 سپتامبر 2020، این ورزشگاه میزبان اولین بازی رسمی خود بود که در فصل 2020–21 لیگ ستارگان قطر انجام شد.

این استادیوم در حومه دوحه پایتخت قرار دارد و ظرفیت 40000 صندلی دارد که به آن لقب الماس در صحرا داده شده است، این استادیوم با 20 درصد مصالح ساختمانی آن به رنگ سبز شناخته می شود و در بین استادیوم های سازگار با محیط زیست جهان قرار دارد، شاید جالب باشد بدانید که در می 2019، استادیوم شهر آموزش رتبه پنج ستاره GSAS را دریافت کرد.



ورزشگاه شهر آموزش قطر

ورزشگاه شهر آموزش قطر

ورزشگاه شهر آموزش قطر

ورزشگاه شهر آموزش قطر

ورزشگاه الثمامه قطر


گنجایش: 40000
تعداد بازی: 8 مسابقه تا مرحله یک چهارم نهایی
مکان استادیوم: 12 کیلومتری جنوب دوحه

ورزشگاه الثمامه به عربی: ملعب الثمامة یک استادیوم فوتبال می باشد که در الثومه قطر واقع شده است، این ورزشگاه به عنوان یکی از ورزشگاه های جام جهانی فوتبال 2022 در قطر در نظر گرفته شده است، ورزشگاه الثومه یکی از هشت ورزشگاهی است که برای جام جهانی فوتبال در قطر 2022 ساخته شده که در نزدیکی فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد.

این ورزشگاه یک سرمایه گذاری مشترک بین مهندسی ال جابر قطر و تکفن ساخت ترکیه است که طراحی معماری این ورزشگاه توسط معمار ارشد دفتر مهندسی عرب، ابراهیم جیده انجام گرفته است و همیچنین طرح این ورزشگاه از کلاه سنتی تقیه، کلاه سنتی که مردان و پسران در سراسر خاورمیانه از آن استفاده می‌کنند، الهام گرفته شده است.

این ورزشگاه دارای یک پارک عمومی 50000 متر مربعی می باشد و همچنین این استادیوم دارای ظرفیت 40000 صندلی است که پس از جام جهانی، نیمی از صندلی های استادیوم برداشته خواهد شد و به کشورهای دیگر اهدا خواهد شد این ورزشگاه در 22 اکتبر 2021 افتتاح شد.

ورزشگاه الثمامه قطر

ورزشگاه الثمامه قطر

ورزشگاه الثمامه قطر

ورزشگاه الثمامه قطر

ورزشگاه الثمامه قطر

ورزشگاه الجنوب قطر


گنجایش: 40000
تعداد بازی: 7 مسابقه تا مرحله یک هشتم نهایی
مکان استادیوم: الوکره 18 کیلومتری جنوب دوحه

ورزشگاه الجنوب به عربی استاد الجنوب که قبلاً به عنوان استادیوم الوکره شناخته می‌شد، یک استادیوم فوتبال با سقف جمع‌شونده در الوکره، قطر واقع شده که در 16 مه 2019 افتتاح شد، پس از بازسازی استادیوم بین المللی خلیفه، این دومین استادیوم در میان هشت استادیوم جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است، این ورزشگاه توسط معمار عراقی زاها حدید به همراه شرکت AECOM طراحی شده است، این استادیوم دارای طراحی پست مدرنیستی و نئوآینده‌گرای منحنی است، ظاهر سقف از بادبان‌های قایق‌های سنتی دوو الهام گرفته شده است.

این ورزشگاه مقر رسمی باشگاه فوتبال الوکره است که مسابقات لیگ ستارگان قطر در آن برگزار می شود، این ورزشگاه ظرفیت 40000 نفر را دارد که پیش بینی می شود پس از جام جهانی به 20000 نفر کاهش یابد، قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2022 در سال 2010 انتخاب شد. این کشور اولین کشور با اکثریت مسلمان و اولین کشور در خاورمیانه خواهد بود که میزبان جام جهانی است، قطر قبلاً توانایی های ورزشی برای جام حذفی را نداشت و به همین دلیل 8 استادیوم جدید طی 8 سال ساخت تا برای جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

این ورزشگاه در 16 مه 2019، در جریان فینال امیر کاپ بین السد و الدحیل در حضور 38678 تماشاگر افتتاح شد و دومین ورزشگاهی است که پس از ورزشگاه بین‌المللی آل خلیفه تکمیل می‌شود، این مسابقه با حضور امیر (رئیس دولت) قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی برگزار شد، شاید جالب باشد بدانید که این استادیوم میزبان شش مسابقه در طول جام عربی فیفا 2021 بود.

ورزشگاه الجنوب قطر

ورزشگاه الجنوب قطر

ورزشگاه الجنوب قطر

ورزشگاه الجنوب قطر

ورزشگاه الجنوب قطر

ورزشگاه احمد بن علی قطر


گنجایش: 40000
تعداد بازی: 7 مسابقه تا مرحله یک هشتم نهایی
مکان استادیوم: الریان 20 کیلومتری غرب دوحه

استادیوم احمد بن علی به عربی: ملعب أحمد بن علی معروف به ورزشگاه الریان، یک ورزشگاه چند منظوره در الریان قطر است که در حال حاضر بیشتر برای مسابقات فوتبال استفاده می‌شود. این ورزشگاه به نام احمد بن علی آل ثانی، امیر قطر از سال 1960 تا 1972 نامگذاری شده است که استادیوم سابق، ساخته شده در سال 2003، ظرفیت 21282 صندلی داشت و در سال 2015 تخریب شد و در طراحی جدید ورزشگاه جدید الریان 50000 نفر ظرفیت دارد

استادیوم احمد بن علی یکی از هشت ورزشگاهی است که برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر تغییر کاربری داده شده است، ساخت ورزشگاه جدید در اوایل سال 2016 آغاز شد، این کار توسط سرمایه گذاری مشترک بین البلاغ و لارسن و توبرو انجام شد. پس از جام جهانی ورزشگاه به 21000 صندلی کاهش می یابد.

بازسازی این استادیوم شامل یک نمای رسانه ای عظیم می باشد که به عنوان صفحه نمایش برای پیش بینی ها، اخبار، تبلیغات، به روز رسانی های ورزشی، اطلاعات مسابقات فعلی و مسابقات عمل می کند. ظرفیت صندلی ها به 40740 افزایش یافت و همه صندلی ها در سایه قرار گرفتند.

ورزشگاه احمد بن علی قطر

ورزشگاه احمد بن علی قطر

ورزشگاه احمد بن علی قطر

ورزشگاه احمد بن علی قطر

ورزشگاه احمد بن علی قطر

ورزشگاه 974 قطر


گنجایش: 40000
تعداد بازی: 8 مسابقه تا مرحله یک هشتم نهایی
مکان استادیوم: دوحه

استادیوم 974 به عربی: استاد 974، به زبان رومی Istād 974، سابقاً استادیوم راس ابو عبود یک استادیوم فوتبال در منطقه راس ابو عبود در دوحه، قطر واقع شده است، این مکان که در 30 نوامبر 2021 افتتاح شد، یک مکان موقت ساخته شده از 974 کانتینر حمل و نقل بازیافتی است که میزبان مسابقات در طول جام جهانی فوتبال 2022 خواهد بود و پس از آن برچیده خواهد شد. این اولین استادیوم  موقت در تاریخ جام جهانی فوتبال است.

استادیوم 974 توسط معماران Fenwick Iribarren طراحی شده است، این استادیوم در زمینی به مساحت 450000 متر مربع و بر روی یک دماغه مصنوعی ساخته شده است، این یک طراحی مدولار دارد و 974 کانتینر حمل بازیافتی را در ادای احترام به تاریخ صنعتی و کد شماره گیری بین المللی قطر (974+) در خود جای داده است، برخی از کانتینرها دارای امکانات استادیوم مانند حمام و رختکن هستند، کانتینرها و صندلی های حمل و نقل مورد استفاده استادیوم بعداً برچیده شده و به عنوان کمک به سایر کشورهای توسعه نیافته جهان ارائه می شود.

ورزشگاه 974 قطر

ورزشگاه 974 قطر

ورزشگاه 974 قطر

ورزشگاه 974 قطر

ورزشگاه 974 قطر

ورزشگاه خلیفه قطر


گنجایش: 45416
تعداد بازی: 8 مسابقه از جمله دیدار رده بندی
مکان استادیوم: دوحه

استادیوم بین المللی خلیفه به عربی ملعب خليفة الدولي، به زبان رومی: Istād Khalīfah می باشد که به عنوان استادیوم ملی قطر به رسمیت شناخته شده است، خلیفه یک استادیوم چند منظوره در دوحه، قطر، به عنوان بخشی از مجموعه شهر ورزشی دوحه، که شامل Aspire Academy، Hamad Aquatic نیز می باشد، فینال جام ملت های آسیا 2011 در این ورزشگاه برگزار شد و در سال 2017، رتبه چهار ستاره را از سیستم ارزیابی پایداری جهانی (GSAS) دریافت کرد، که برای اولین بار در جهان این رتبه را دریافت کرد شاید جالب باشد بدانید که این استادیوم حدود 30000 کارگر دارد.

استادیوم خلیفه در سال 1976 افتتاح شد و در سال 1992، این استادیوم میزبان تمام 15 بازی جام خلیج فارس بود که قطر برای اولین بار برنده آن شد، این ورزشگاه در سال 2005، قبل از بازی های آسیایی 2006، بازسازی و گسترش یافت تا ظرفیت آن از 20000 صندلی به 40000 صندلی افزایش یابد، ضلع شرقی استادیوم خلیفه دارای یک طاق بزرگ است که در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی 2006 به عنوان سکویی برای پرتاب آتش بازی استفاده می شد.

قبل از بازسازی در سال 2005، این استادیوم بیشتر برای مسابقات فوتبال (فوتبال) مورد استفاده قرار می گرفت، اما اکنون برای بسیاری از ورزش ها مجهز شده است، از سال 1997، این استادیوم میزبان مسابقات دوومیدانی لیگ الماس دوحه (که قبلا با نام‌های دیگر شناخته می‌شد) بوده است، این ورزشگاه خانه تیم ملی فوتبال قطر است.

ورزشگاه خلیفه قطر

ورزشگاه خلیفه قطر

ورزشگاه خلیفه قطر

ورزشگاه خلیفه قطر

ورزشگاه خلیفه قطر


برندهای ورزشی مقالات ورزشی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز

نظر شما در مورد ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ جام جهانی 2022 قطر

مجموعه ورزشی انقلاب
4

مجموعه ورزشی انقلاب

باشگاه تیراندازی CN
0

باشگاه تیراندازی CN

دوچرخه فوجی
3

دوچرخه فوجی

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  استادیوم   |  قطر   |  فوتبال

تاریخ ثبت ثبت: 1401/04/04
بازدید بازدید: 1327

مطالب مرتبط با ورزشی

مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو
0

مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال 2020
0

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال 2020

پوشاک ورزشی نایک
0

پوشاک ورزشی نایک

استاد دو فرانس ورزشگاهی در حومه پاریس
0

استاد دو فرانس ورزشگاهی در حومه پاریس

استادیوم دل آلپی
0

استادیوم دل آلپی

بیوگرافی دیگو مارادونا
0

بیوگرافی دیگو مارادونا

استادیوم سان پائولو
0

استادیوم سان پائولو

اطلاعات و تاریخچه استادیوم آزادی
0

اطلاعات و تاریخچه استادیوم آزادی

سر آلکس فرگوسن اسطوره ای تکرار نشدنی
0

سر آلکس فرگوسن اسطوره ای تکرار نشدنی

المپیک رم؛ ورزشگاهی به قدمت دربی ال کاپیتاله
0

المپیک رم؛ ورزشگاهی به قدمت دربی ال کاپیتاله

آلیانز آرنا استادیومی زیبا و منحصر به فرد
0

آلیانز آرنا استادیومی زیبا و منحصر به فرد

ورزشگاه استمفورد بریج چلسی
0

ورزشگاه استمفورد بریج چلسی

کسب سه جام جهانی توسط پله
0

کسب سه جام جهانی توسط پله

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور
0

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور

ژوزه مورینیو سرمربی مشهور پرتغالی
0

ژوزه مورینیو سرمربی مشهور پرتغالی

ورزشگاه المپیک سویا
0

ورزشگاه المپیک سویا

استادیوم المپیک برلین‏
0

استادیوم المپیک برلین‏

زندگینامه کریستیانو رونالدو
1

زندگینامه کریستیانو رونالدو

ورزشگاه فوتبال یوونتوس
0

ورزشگاه فوتبال یوونتوس

ورزشگاه المپیک لندن
0

ورزشگاه المپیک لندن

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS