نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای دکوراسیون

0

طراحی داخلی مدرن

آموزش پرایس اکشن در فارکس
طراحی داخلی مدرن

مقاله طراحی داخلی مدرن با تصاویر با کیفیت


طراحی داخلی مدرن (Modern Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده است، به شدت رو به لوکس بودن سوق گرفته است. یکی ازمزایای طراحی داخلی استفاده از بهترین چیدمان ها برای اشیاء منزل است، فضاهای مختلف با عملکرد ها و کارکردهای مختلف می توانند هدف اصلی یک معمار در خلق اثرش را نشان دهد. همان طور که می دانید بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­ کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیازبه سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت ­های ما در آن صورت می­ گیرد.

همچنین آنچه به یک بنا روح می­ بخشـد، فضای داخلی آن اسـت. این فضای داخلی علاوه بر تامین نیازهای انسان می تواند مدرن و خاص باشد، بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی تأثیر مسـتقیمی بر نحـــوه انجـام فعالیت­ های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال وشخصیت ما را تحت تأثیر قرار می­ دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی لوکس و مدرن، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای زندگی مدرن امروزی است.

فضای معماری بدون طراحی داخلی، یا اصلاً قابل استـفاده نیست ویا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت. جدای از فضای خانه، محیط های کاری هم به شدت به موضوع معماری داخلی لاکچری گرایش پیدا کرده اند زیرا بهره وری کارکنان اداری در جذب مشتری را در این دوران مدرن، در این امر یافته اند. محیط های کاری لاکچری با بهره وری بالا معمولا توجه زیادی به معماری اداره و شرکت خود داشته اند. درطراحی داخلی مدرن، چیدمان ها و رنگ ها نباید فضا را شلوغ و ذهن را مخدوش کند هنر یک طراح داخلی در اشغال کمترین فضا هنگام چیدمان وسایل منزل است. قسمتی که بسیار مهم ترهم می باشد زیبایی منزل است، افرادی که به مدتی طولانی در این فضا زندگی نمایند و روزی صدها بار چشمشان به قسمت های مختلف منزل بیافتد تاثیرات مختلف بر روی روح و روان آن ها در روند زندگی را خواهد داشت.

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن
ترکیب رنگ یک فضا، بیشترین بستگی را به افرادی دارد که در آن مکان زندگی خواهند کرد و براساس سلیقه و انتخاب شخصی آنها انجام می شود. رنگ ها دامنه وسیعی دارند و افراد سلیقه های متفاوت؛ اما در حوزه دکوراسیون داخلی، طراح ممکن است خود، ترکیب رنگ هایی را به صاحب خانه پیشنهاد کند. امروزه علم روانشناسی موارد بسیار جالبی را بر افزایش نشاط و شادابی اعضای خانواده موثر می داند که نوع طراحی داخلی یکی از این موارد است. نقش، بافت در بزرگ یا کوچک جلوه دادن اتاق موثر است نقوش درهم و رنگهای تند بر سطوح مذکور قدرت جلب توجه بیشتری داشته و فضا را شلوغ و کوچک خواهند کرد.

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن
سطوح اصلی اتاق شامل سقف، کف ودیوارها است، پرده‌ها روکش مبلمان و صندلی، سطح درها و پنجره ها نیز سطوح کوچکتر را تشکیل می دهند. شکل پنجره ها، ارتفاع فضا، فرم مبلمان های موجود در فضا، رنگ فضا، بافت ها و مصالح موجود در آن، میزان نورگیری و حتی محدوده ی تعریف شده ی دید که به وسیله ی پنجره ها تعیین می شود، همه وهمه می توانند در بیان ایده طراح داخلی به مخاطب تاثیر گذار باشند.

تاقچه ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر كالبدی طراحی داخلی در ایران بوده اند که در زمان خود لاکچری به حساب می آمد،  روش معماران گذشته ایرانی در به كارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فرم كاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است. اما امروزه دکوراسیون داخلی به سمت طراحی های غربی رفته است.

طراحی داخلی مدرن
طراحی داخلی بخشی از هنر معماری است که دارای استانداردها و متخصصان مخصوص به خود است. طراحی داخلی به معنای طراحی و برنامه ریزی استفاده از فضاهای داخلی واحدهای اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و هر نوع فضای دیگری است که قابلیت توسعه کاربری و زیبایی را در بطن خود داشته باشد. توجه به جزئیات در استفاده از لوازم منزل و استفاده حداکثری از فضا در حوزه طراحی داخلی است و طراحان داخلی در کنار دیگر تکنسین های متخصص در امور مربوط به حوزه معماری داخلی برای ایجاد فضایی متفاوت و توسعه فضای هدف از لحاظ ظاهری، کاربری و موارد دیگر تلاش می کنند. طراحی داخلی مدرن بخشی از طراحی داخلی و معماری است که به طراحی داخلی واحدهای تجاری، اداری، مسکونی، صنعتی و فضاهای دارای پتانسیل رشد با استفاده از اصول سبک معماری مدرن اشاره دارد.

طراحی داخلی مدرن چیست؟


طراحی داخلی مدرن
طراحی داخلی مدرن ریشه‌های محکمی در تفکرات حاکم بر اوایل قرن نوزدهم دارد، جنبش مدرنیسم با دور شدن از استفاده از مصالح ساختمانی و روی بردن به طراحی سنتی مانند استفاده از چوب، سنگ و آجر شروع به گسترش دامنه خود کرد و در عوض شروع به تمرکز بر استفاده از مواد صنعتی از جمله شیشه، فولاد و بتن کرد. شناخته شده ترین و تاثیرگذارترین فلسفه طراحی توسط مدرسه طراحی باهاوس آلمان در دهه 1920 ایجاد شد که زیبایی شناسی طراحی آن بر این باور متمرکز بود که طراحی داخلی مدرن باید با عملکرد مدرن فضا ترکیب شود.

طراحی داخلی مدرن
این اصل باعث ظهور طراحی مدرن و سبکی بود که امروزه می شناسیم و همچنان از آن استفاده می کنیم. از ظاهر کاملاً سفید مینیمالیسم، صنعت گرایی و فضای داخلی اسکاندیناویایی گرفته تا اشکال غنی تر و جسورانه تر مدرن روستایی، حداکثری، میانه قرن و زرق و برق همگی از نقطه مذکور الهام گرفتند و شروع به توسعه تفکرات خود کردند.

طراحی داخلی مدرن
طراحی داخلی مدرن براساس میراث مربوط به استفاده از خط کشی های منظم، طراحی های هندسی، فضاهای دارای روشنایی بالا، کاربری آسان در کنار عملکرد مدرن و صرفه جویی در انرژی و زمان شکل گرفته و توسعه پیدا کرده است. در زیر برخی از مفاهیم موجود در پشت صحنه سبک طراحی داخلی مدرن، نحوه تشخیص هر رویکرد و نحوه ایجاد ظاهری خاص در فضاهای هدف جهت طراحی داخلی مدرن را بررسی می کنیم.

طراحی داخلی مدرن مینیمالیسم چیست؟


بر اساس مفهوم طراحی ساده و کم جزئیات، با تأثیرات برگرفته از فضاهای طراحی معماری ژاپنی و طراحی های سبک اسکاندیناوی، طراحی داخلی مدرن مینیمالیسم در بیشتر اوقات سخت و پیچیده به نظر می رسد، اما ایده این نوع طراحی های داخلی براساس ساده کردن اجزای معماری و دیگر بخش های زندگی است. مینیمالیسم با ایجاد اتاقی که در آن هر قطعه مبلمان، قفسه، کمد یا اثر هنری عملکردی متمایز و ضروری در فضا داشته باشد، سبک زندگی ساده و مشخص شده ای را برای ساکنین فضای مطبوع فراهم می کند. استفاده از اشکال هندسی که دارای ریشه تاریخی در طراحی داخلی مدرن هستند یک عنصر ضروری در طراحی فضای داخلی مینیمالیستی است.

طراحی داخلی مدرن
از دیدگاه روانشناسی می توان طراحی داخلی مینیمالیسم را این گونه بررسی کرد که به ذهن ما اجازه می دهد تمرکز کند و فکر کردن و مشاهده کردن دنیای اطرافمان را راحت تر کند به خصوص زمانی که حواسمان به شبکه های اجتماعی و برنامه های پرمشغله پرت می شود، به خانه هایی نیاز داریم که به ما کمک کنند تا با شفافیت در طراحی احساس خوب و راحتی داشته باشیم و قطعا این سبک از طراحی به دستیابی این اهداف کمک شایان توجه ای می کند.

برای ایجاد فضای داخلی مینیمالیستی در خانه خود باید با تکیه بر اصول پیش روید و این قوانین را در نظر داشته باشی. ایجاد اتاق خواب های پاکیزه و عاری از شلوغی و پیچیدگی، استفاده از خصوط هندسی و اشکال ساده در کنار استفاده از رنگ های طبیعی از جمله این موارد است.

طراحی داخلی مدرن
هر چیزی در اتاق خواب باید هدف و مکان داشته باشد و تزئینات و لوازم خانگی غیرضروری، آثار هنری یا موارد اضافی باید حذف شوند و جزئیات و معماری خانه خود را در نظر بگیرید و همگام با آن پیش بروید. طراحی داخلی مدرن مینیمالیسم برای به کارگیری در فضاهای کوچک بسیار مناسب است و عملکرد بهتری را به ارمغان میاورد.

طراحی داخلی مدرن صنعتی چیست؟


طراحی داخلی مدرن
طراحی داخلی مدرن صنعتی از تفکرات و احساسات سرشار و متمایز کارخانه ها، انبارها و کارگاه های تولیدی قرن بیستم سرچشمه می گیرد، موارد اولیه و کالاهای تجاری بنابر دلایل گوناگون در سایر نقاط جهان تولید شدند و شهرهای بزرگی مانند نیویورک، لندن و برلین با انبارها و کارخانه‌های متروکه وسیعی باقی ماندند و شرایط را برای ایجاد مکتبی جدید در زمینه طراحی داخلی و معماری فراهم کردند که امروزه از آن به عنوان طراحی داخلی مدرن صنعتی نام میبریم و استفاده های بسیاری از آن می کنیم.

دسترسی به  فضای کافی برای اعمال طراحی های اصولی در سبک صنعتی به شما این امکان را می دهد که مبلمان، فرش ها و آثار هنری در اندازه های سخاوتمندانه و چشمگیر را به نمایش بگذارید و زیبایی فضای منزل خود را چندین برابر کنید.

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن


برندهای دکوراسیون مقالات دکوراسیون این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[تولید شیشه و آینه دکوراتیو و لوسترهای دست ساز]
لوگوی شیشه دست ساز یونیک گلس Boosted (0) شیشه دست ساز یونیک گلس
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[تولید کابینت، روشویی و مبلمان سفارشی، واردات پارچه و شیرآلات لوکس]
لوگوی تچرا دیزاین Boosted (0) تچرا دیزاین

نظر شما در مورد طراحی داخلی مدرن


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ دکوراسیون مدرن

دکوراسیون خانه جنیفر آنیستون در کالیفرنیا

دکوراسیون خانه جنیفر آنیستون در کالیفرنیا


دکوراسیون داخلی منزل سلبریتی های برتر جهان همواره از موضوعات جذاب علاقه مندان و متخصصان طراحی داخلیست... در ادامه مقالات جذاب سلبریتی های مشهور، این بار به بررسی منزل مدرن جنیفر آنیستون می پردازیم و در ابتدا مختصری از زندگی این...


پنت هاوس برج Portofino در میامی

پنت هاوس برج Portofino در میامی


این پنت هاوس دارای 4300 فوت مربع فضای داخلی و 2200 فوت مربع از فضای نشیمن در فضای باز، 3 اتاق خواب، 3 حمام به علاوه یک دفتر کار خانگی (Home Office) است. در پشت بام یک آشپزخانه تابستانی و جکوزی...


خانه مدرن Doheny در لس آنجلس

خانه مدرن Doheny در لس آنجلس


این خانه مدرن یکی از مجلل ترین و بدیع ترین خانه های شهر پرندگان می باشد دارای منظره ای بی نظیر از شهر و اقیانوس است که در یک محوطه بسیار نادر از لس آنجلس واقع شده است. تیزر خانه مدرن Doheny...


7 مورد مفید در طراحی دکوراسیون داخلی

7 مورد مفید در طراحی دکوراسیون داخلی


معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای تعلقات...


دکوراسیون حمام های مدرن و لوکس

دکوراسیون حمام های مدرن و لوکس


در طراحی دکوراسیون حمام مدرن انتخاب نوع کاشی و سرامیک و نوع شیرآلات و سایر لوازم جانبی اجزای اصلی را تشکیل می دهند در قدم بعد باید به این نکته توجه نماییم که حمام مورد انتظار ما چه ویزگی ها و...


دکوراسیون خانه به رنگ طوسی

دکوراسیون خانه به رنگ طوسی


طی سال‌های اخیر از لحاظ این که ما این رنگ را چگونه می‌بینیم و تفسیر می‌کنیم، دستخوش تغییراتی شده است. پیشترها رنگ طوسی رنگ روزهای افسرده و غمناک بود و لباس‌های طوسی رنگ یک شخصیت جدی و ظاهر افسرده و غم...


خانه مدرن و لوکس در ونکوور

خانه مدرن و لوکس در ونکوور


خانه فوق العاده لوکس و مدرن با استخر روباز و 4 اتاق خواب مستر و 3 حمام و با چشم انداز عالی در شهر ونکوور کانادا ساخته شده است. تیزری از این خانه مدرن در ونکوور را مشاهده نمایید:...


کاغذ دیواری مدرن در خانه مدرن

کاغذ دیواری مدرن در خانه مدرن


کاغذ دیواری‌های مدرن با نمادهای مختلف هندسی و طرح‌های انتزاعی طراحی می شوند که در رنگ‌های مختلف نیز ارائه می‌شوند، کاغذ دیواری های مدرن آنقدر متنوع و جذاب هستند که برخی از آنها را می توان به عنوان تابلوهای هنری با...


خانه مدرن Ridges در لاس وگاس

خانه مدرن Ridges در لاس وگاس


این خانه مدرن از ظرافت و زیبایی بی نظیری برخوردار است که دارای یک چشم انداز فوق العاده زیبا و طراحی داخلی لوکس می باشد که در هر فضا با بالاترین استاندارد از کف تا سقف طراحی و ساخته شده است. تیزری...


ویلای مدرن در سواحل ماربلا

ویلای مدرن در سواحل ماربلا


این ویلای مدرن بیش از 2،513 متر مربع مساحت داشته و دارای 12 اتاق خواب، 13 حمام، یک اتاق نشیمن با سالن های بزرگ و درب های شیشه ای کامل با دسترسی به تراس بوده و تمام لوازم مدرن آشپزخانه آن...


کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

راش ایران نماینده رسمی کاغذ دیواری راش آلمان
1

راش ایران

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

تچرا دیزاین
0

تچرا دیزاین

شوروم آسام هاوس
2

شوروم آسام هاوس

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تاریخ ثبت ثبت: 1397/05/22
بازدید بازدید: 3380

مطالب مرتبط با دکوراسیون

کابینت کلاسیک رومی
0

کابینت کلاسیک رومی

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند
0

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند

کاغذ دیواری اروپایی
0

کاغذ دیواری اروپایی

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک
0

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن
0

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس
0

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس

خانه ای مدرن در کالیفرنیا
0

خانه ای مدرن در کالیفرنیا

20 مدل وان حمام لاکچری
0

20 مدل وان حمام لاکچری

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه
0

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن
0

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن

51 لوستر کریستالی مسحور کننده
0

51 لوستر کریستالی مسحور کننده

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا
0

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا

50 سرویس بهداشتی لاکچری
0

50 سرویس بهداشتی لاکچری

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه
0

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن
0

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی
0

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی

10 سبک کابینت آشپزخانه
0

10 سبک کابینت آشپزخانه

طراحی داخلی مینیمال
0

طراحی داخلی مینیمال

کابینت کلاسیک آشپزخانه
0

کابینت کلاسیک آشپزخانه

سبک های طراحی داخلی
0

سبک های طراحی داخلی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS