نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

برج شارد لندن

برج شارد لندن

مقاله برج شارد لندن با تصاویر با کیفیت


برج شارد لندن، از معروف ترین و بلندترین آسمان خراش های اروپا و جهان است که در قلب لندن ساخته شده و چشم جهانیان را به زیبایی و طراحی منحصر به فرد خود جذب کرده است.

قبل از مطالعه ادامه این مقاله و مشاهده تصاویر زیبای این برج، دعوت می کنیم تیزری بسیار جذاب از نورپردازی برج شارد لندن در شب را مشاهده کنید. ضمنا در انتها مقاله مراحل ساخت این آسمان خراش را در قالب تیزری زیبا همراه با موسیقی جذاب خواهید دید.

تیزری از نورپردازی برج شارد در شب را مشاهده کنید:




لندن پایتخت بریتانیای کبیر یا همان انگلستان است. علاوه بر این بزرگ ترین شهر انگلستان هم به حساب می آید. مضاف بر تمام این ها لندن از دیرباز تا به امروز از شهرهای لوکس اروپا و حتی جهان به حساب می آمده است.

وجود لوکس ترین و با کیفیت ترین هتل ها، رستوران ها، کازینوها و... در شهر لندن حرف های مذکور در بالا را تایید می کند. برج شارد را می توان نماد تجمل گرایی و لوکس بودن لندن و حتی بریتانیا کبیر دانست و به نوعی نمادی است از لندن مدرن امروزی.

اطلاعات اولیه درباره برج شارد


شروع ساخت پروژه برج شارد در مارچ 2009 در شهر لندن رقم خورد و پایان پروژه ساخت این برج، جولای 2012 و پیش از برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی 2012 لندن بوده است. شارد رسما در 1 فوریه 2013 افتتاح شد و درهای این برج برای بازدید علاقه مندان و عموم باز شد.

استقبال جامعه و شخصیت ها در انگلستان، اروپا و حتی جهان از افتتاح این پروژه به نوبه خود بسیار بی سابقه بود. پوشش رسانه ای این بازگشایی هم بسیار جالب بود.

در رابطه با هزینه های ساخت و تکمیل این پروژه اطلاعات زیادی در دسترس نیست. تنها نکته ای که به نقل از منابع موثق به دست آمده نشان دهنده این است که تنها هزینه قرارداد این پروژه تقریبا 435 میلیون پوند بوده است
.
حکومت قطر به طور غیرمستقیم مالک 95 درصد از شارد لندن و گروه املاک بریتانیایی سلار مالک 5 درصد برج است. گروه املاک بریتانیایی سلار توسط ایروین جرالد سلار در لندن پایه گذاری شد و از پروژه برج لندن می توان به عنوان بزرگ ترین موفقیت این شرکت یاد کرد. ایروین جرالد سلار توسعه دهنده املاک بود.

ارتفاع برج شارد از لحاظ معماری دقیقا برابر است با 309.6 متر و از نظر جزییات فنی این پروژه می توان گفت که سطح کف شارد برابر با 398.490 متر مربع می باشد، هم چنین علاوه بر این تعداد کف در برج شارد 95 کف است که از این بین، 72 تای آن قابل سکونت می باشند و این برج دارای 37 آسانسور است.

رنزو پیانو، معمار و طراح ایتالیایی معروف، معمار برج شارد لندن است و می توان گفت این اثر هدیه ای است از پیانو ایتالیایی به شهر لندن پایتخت بریتانیای کبیر.

برج شارد لندن

برج شارد لندن

شهر لندن از بالای برج شارد (شهر لندن از بالای برج شارد)

اطلاعات تکمیلی درباره برج شارد


برج شارد لندن سازه ای لوکس و بی نظیر است و توجهات بسیاری از معماران و هنرمندان را به خود جلب کرده است.

در درون این آسمان خراش لوکس، همان طور که انتظار می رود رستوران هایی لوکس و با کیفیت، واحد های مسکونی و اداری لوکس، پارک، فضاهای ورزشی و بخشی هم برای یوگا در نظر گرفته شده و البته جذاب تر از تمام موارد گفته شده این است که بین طبقات 68 تا 72 رصد کده‌ ای با چشم انداز 360 درجه از لندن قرار گرفته است. وجود این رصد کده در هم چنین موقعیتی به نوبه خود مهر تاییدی بر هنر، تبحر و تخصص تیم معماری این پروژه است.

موردی که این برج را با سایر رقیبانش در دنیا متفاوت می کند قطعا معماری بی نظیر آن است. همان طور که می دانید در نمای این پروژه از شیشه استفاده شده است که این شیشه ها می توانند نور خورشید را منعکس کنند تا به این طریق به زیبایی برج شارد افزوده شود و هم چون گوهری درخشان در قلب لندن بدرخشد.

بنا به گفته بازدید کنندگان برج، شما احساس می کنید که نمایی بی نظیر از لندن را خواهید دید و گویی تمام لندن زیر پای شما است.

نکته جالب دیگر که می توان گفت این است که طبقه آخر برج شارد به یک مینی پارک تبدیل شده و کف آن با چمن مصنوعی پوشیده شده که در واقع می توان گفت این پارک بلندترین پارک لندن است.

در لندن به برخی زوایا که نگاه کنید، یک آسمان خراش خواهید دید که نظرتان را جلب می کند. اما هیچ کدام به اندازه شارد قابل توجه نیستند و می توان این گونه تعبیر کرد که برج شارد گل سرسبد این مجموعه است.

نام گذاری و نکات تکمیلی از برج شارد


دلیل انتخاب کلمه شارد برای نام گذاری این آسمان خراش آن است که این برج به مانند شیشه‌ ای است که از درون زمین خارج می‌شود. این لعاب شیشه‌ ای به کار رفته در طراحی برج، می تواند شدت های متفاوت نور را در فصل های مختلف و یا حتی روزهای مختلف سال تغییر دهد و رنگ‌های زیبایی از خود به نمایش گذارد.

این آسمان خراش یکی از اولین برج هایی بود که توانست استانداردهای ساختاری جدید جهانی را که توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده آمریکا، پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 توصیه شده بود اعمال کند.

در برج شارد از مصالح به گونه ای خلاقانه استفاده شده و توانسته است، به طور موثر سه سازه جدای از هم به وجود آورد. به گونه ای که 40 طبقه اول یک ساختمان فولادی، بعد از آن تا طبقه 72 از یک قالب بتنی برای استحکام و پایداری بیشتر و بهتر استفاده شده و سپس برای کامل شدن سازه تا طبقه 95 یک سازه فولادی  ‏اجرا گردیده است.

ایمنی برج


از آن جا که شارد به عنوان یکی از پویاترین آسمان خراش های جهان شناخته شده است، رعایت نکات ایمنی در ساخت این برج از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین علت حفظ امنیت ساکنان، کارکنان و بازدید کنندگان این برج در مقابل آتش با حساسیت بسیاری در نظر گرفته شده است.

ایمنی سازه در برابر آتش در آسمان خراش های غول پیکر همیشه یک چالش بوده، با این وجود معماران برج شارد سعی کرده اند از تمامی راه حل‌های موجود و یا حتی ایجاد روش های جدید برای حفظ ایمنی در برابر آتش در آن استفاده کنند.

در طراحی و معماری برج شارد جهت مقاومت در برابر آتش از درب ها و شیشه‌های مقاوم در برابرآتش (درب ضد حریق و شیشه ضد حریق) استفاده شده است.
در واقع این امکانات برای جلوگیری از گسترش آتش و دود در تمامی نقاط برج تعبیه شده اند، و به شما این اطمینان را می دهد که دود یک ساختمان سوزان می‌تواند به راحتی تخلیه شود.

تصاویری از برج زیبای شارد لندن مشاهده کنید:


برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن

نمای داخلی برج شارد لندن
در تولید این مطلب تلاش نمودیم اطلاعاتی دقیق و موثق را خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم. امیدوارم که با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات خود را به روز کرده باشید.
برج شارد قطعا از بهترین ها است. اطلاعات و گفته ها درباره این آسمان خراش وسیع و گوناگون است و ما سعی کردیم مهم ترین اطلاعات را درباره این سازه عظیم به صورت خلاصه و مفید به شما ارائه کنیم.

تیزری جذاب از مراحل ساخت شارد مشاهده کنید:




برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت

نظر شما در مورد برج شارد لندن


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ برج

پنت هاوس 100 میلیون دلاری

پنت هاوس 100 میلیون دلاری


آپارتمان مجلل و با شکوهی در خیابان پنجاه و هفتم توانسته رکورد گران ترین خانه را در تاریخ نیویورک بشکند. این پنت هاوس که طبقات 89 تا 90 برج One57 را در نیویورک اشغال کرده به  قیمت کمی بیش از 100...


برج های تجارت جهانی نیویورک

برج های تجارت جهانی نیویورک


مرکز تجارت جهانی نیویورک (World Trade Center) که گاهی برج‌های دوقلو نامیده می‌شوند، مجموعهٔ ۷ ساختمان در منطقه منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا بود که توسط معمار ژاپنی-آمریکایی مینورو یامازاکی طراحی شده بود. در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ساختمان...


پنت هاوس برج اودئون در موناکو

پنت هاوس برج اودئون در موناکو


پنت هاوس ۵ طبقه برج اودئون در ارتفاع 170 متری قرار دارد که در هر یک از پنج طبقه خود یک آشپزخانه، پنج اتاق خواب، سالن پذیرایی، محل غذاخوری، یک سینمای خانگی و استخر دارد و البته این پنت هاوس امکانات...


برج های شعله باکو

برج های شعله باکو


برج‌های شعله (Flame Towers) نام سه برج در شهر باکو در کشور جمهوری آذربایجان است. این سه برج توسط شرکت معماری آمریکایی هلموث، اوباتا و کاساباوم طراحی گردید. برج های شعله چند مجتمع عظیم و چند منظوره هستند که در باکو...


برج مسکونی مهستان

برج مسکونی مهستان


برج مهستان در خیابان مهستان شهرک غرب، از زیباترین و مدرن ترین برج های تهران می باشد. وقتی حرف از برج ها در ایران به میان می آید، اولین شهری که در این مورد به ذهن خطور می کند، شهر تهران است....


ساختمان قاب دبی

ساختمان قاب دبی


قاب دبی (Dubai Frame) جدیدترین جاذبه گردشگری شهر دبی است که به تازگی (در ژانویه 2018) افتتاح شد. این قاب بزرگ که روزنامه گاردین آن را " بزرگترین قاب عکس جهان" نامیده است، در پارک زعبیل دبی واقع شده است. قاب...


برج کپیتال گیت دروازه ابوظبی

برج کپیتال گیت دروازه ابوظبی


برج کاپیتال گیت (Capital Gate) یا دروازه پایتخت که مالکیت آن را شرکت ملی نمایشگاه های امارت دارد 4 برابر برج پیزا در ایتالیا کج تر است. برج کاپیتال گیت با 160 متر ارتفاع و 35 طبقه به نسبت 18 درجه...


گرندتاور بلندترین برج مسکونی در آلمان

گرندتاور بلندترین برج مسکونی در آلمان


ساخت بلندترین آسمان خراش مسکونی آلمان در فرانکفورت آغاز شده است. این آسمان خراش بلند که قرار است تبدیل به بلندترین ساختمان مسکونی با 50+ طبقه و نمای تمام شیشه در آلمان شود، در کنار Skyline Plaza  قرار است برافراشته شود...


حقایق جالب برج ایفل

حقایق جالب برج ایفل


برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است که درپاریس ساخته شده است. و اما حقایق جالبی که کمتر کسی در ارتباط با برج ایفل می داند را...


تیزر برج‌های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید

تیزر برج‌های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید


دعوت می کنیم تیزری زیبا از برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی) را مشاهده کنید: مشاهده مقاله همراه با ده ها تصویر از این برج ها: برج های دوقلوی پتروناس را بیشتر بشناسید...


پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گالری آرپا
0

گالری آرپا

صدر استون
0

صدر استون

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  برج   |  آسمان خراش   |  برج شارد

تاریخ ثبت ثبت: 1395/08/02
بازدید بازدید: 7379

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS