نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ورزشی

1

لیونل مسی

لیونل مسی

مقاله لیونل مسی با تصاویر با کیفیت


لیونل آندرس "لئو" مسی کوچیتینی (به اسپانیایی: Lionel Andrés "Leo" Messi Cuccittini فوتبالیست فوق حرفه‌ای اهل کشور آرژانتین و عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. از او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد می‌کنند. او اکنون کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین است. مسی در ۲۱ سالگی توپ طلای اروپا را ازآن خود کرد. وی همچنین نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان شد.

در سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۹، اولین جایزهٔ توپ طلای خود را دریافت کرد و همچنین بهترین بازیکن سال شد. وی موفقیت‌های خود را با دریافت توپ طلای سالهای ۲۰۱۱٬۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ تکمیل کرد. او در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را دریافت کرد. مسی در ۲۴ سالگی بهترین گلزن تاریخ فوتبال بارسلونا در تمامی رقابتها شد. لئو در سن ۲۵ سالگی جوانترین بازیکن تاریخ رقابتهای لالیگا لقب گرفت که توانسته ۲۰۰ گل در این لیگ به ثمر رساند؛ از او می‌توان به‌عنوان بهترین بازیکن نسل خود نام برد. همچنین وی از دیدگاه کارشناسان بزرگ فوتبال و تحقیقات کالج هلند باهوش‌ترین بازیکن دنیا به حساب می‌آید. بازیکنی که در یک صدم ثانیه توانایی تصمیم‌گیری با توپ را دارد. مسی اولین بازیکنی است که پنج بار برنده توپ طلای اروپا و جهان و یک‌بار هم به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان برگزیده شده است. او هم‌چنین بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ و. بوده‌است و از این حیث رکورددار است. شیوهٔ بازی او و توانایی‌هایش باعث شده‌است که وی با دیه‌گو مارادونا مقایسه شود؛ این درحالی است که مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند. تکنیک و هوش بسیار بالای این بازیکن باعث شده که بزرگان فوتبال به ستایش از او بپردازند.

لیونل مسی

لیونل مسی

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در بازی‌های رسمی به شمار می‌آید. او توانست در سال ۲۰۱۲ صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل شود. البته این رکورد را فیفا ثبت نکرد. مسی به همراه بارسلونا هشت بار قهرمان لالیگا، سه بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، پنج بار برنده سوپرجام فوتبال اسپانیا، چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، دو بار قهرمان سوپر کاپ اروپا و دو بار قهرمان و یک بار نائب قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده است. مسی اولین و تنها بازیکنی است که در چهار رقابت لیگ قهرمانان اروپا به عنوان آقای گلی دست یافته است. وی همچنین اولین بازیکنی است که در این رقابت‌ها رکورد بیشترین هت تریک را در اختیار دارد. او در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد و نخستین بازیکنی شد که در یک مسابقهٔ این جام پنج گل به ثمر رسانده است. وی همچنین به رکورد خوزه آلتافینی رسید و در یک فصل لیگ قهرمانان ۱۴ گل به ثمر رساند. مسی رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌های اروپایی را در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با ۷۳ گل به نام خود ثبت کرده است. او در همان فصلِ لالیگا رکورد ۵۰ گل را از خود به جای گذاشت و همچنین اولین بازیکنی شد که در شش رقابت مختلف در یک فصل هم گل زده و هم پاس گل داده است. لئو در ۱۶ فوریه ۲۰۱۳ سیصدمین گل خود در تیم بارسلونا را به ثمر رساند و بالاخره در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۴ توانست چهارصدمین گل دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در بازی مقابل گرانادا به ثمر رساند؛ او در ۳۰ مارس ۲۰۱۳ در بیست و یکمین بازی متوالی در لالیگا موفق به گلزنی شد و اولین بازیکن تاریخ شد که در یک لیگ حرفه‌ای فوتبال در تمام بازی‌های متوالی در برابر همهٔ تیم‌ها موفق به گلزنی شده است.

لیونل مسی

لیونل مسی

او در مارس ۲۰۱۴ مقابل رئال مادرید موفق به هت تریک شد که تبدیل به بازیکنی شد که در تاریخِ ال کلاسیکو بیشترین هت تریک را داشته است. او با ۲۸۵ گل زده، بهترین گلزن تاریخ لالیگا است. همچنین با ۸۰ گل جلوتر از کریستیانو رونالدو رکورددار لیگ قهرمانان اروپا ست. او یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان ۲۰۰۵ بود که توانستند قهرمان آن مسابقات شوند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و همچنین بهترین گلزن آن مسابقات شد. مسی در المپیک پکن نیز به همراه تیم المپیک آرژانتین به مقام قهرمانی دست یافت. او تیم ملی کشورش را در تورنمنت‌هایی همچون جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و مسابقات کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ همراهی کرده‌است. وی جوانترین آرژانتینی است که در جام جهانی بازی کرده و موفق به گلزنی شده است. در سال ۲۰۰۸ مسی به همراه تیم فوتبال آرژانتین مدال طلای المپیک را کسب کرد. در سال ۲۰۱۳، اسپورتزپرو او را در ردهٔ دوم پولسازترین ورزشکار جهان جای داد. مسی در سال ۲۰۱۴ با کسب چهار عنوانِ بهترین بازیکن زمین در چهار بازیِ متوالی آرژانتین را به فینال جام جهانی رساند. وی همچنین جایزهٔ توپ طلایی را، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت ازآن خود کرد.

لیونل مسی

لیونل مسی

مسی در روزاریو، سانتا فه به‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی، یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا بازمی‌گردد. جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرده‌است. لیونل دو برادر بزرگتر به نام‌های رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا سل دارد. او از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. او در سال ۱۹۹۵ به نیولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت. مسی پس از مدتی به عنوان شخصی جوان به یک نقطهٔ قوت در آن تیم تبدیل شد؛ او تنها یک بازی را در چهارسال بعدی حضورش از دست داد و در آنجا به ماشین شماره ۸۷ مشهور شد. عدد ۸۷ از سال تولد او الهام گرفته شده بود. در سن۱۱ سالگی تشخیص داده‌شد که او با کمبود هورمون رشد مواجه‌است. ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما تمایلی به پرداخت هزینه‌های درمان بیماری مسی که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت.کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده‌بود و مسی و خاله‌اش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او بودند. رکساچ، بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهادِ پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

سابقه ملی
معمولاً از لیونل مسی به عنوان یک بازیکن آرژانتینی-اسپانیایی یاد می‌شد؛ بحث دورگه بودن او زمانی به اوج خود رسید که در سال ۲۰۰۴ از وی برای بازی در تیم ملی زیر ۲۰ سال اسپانیا دعوت شد. او این درخواست را برای اصلیت آرژانتینی خود رد کرد و به او فرصت بازی در تیم ملی زیر ۲۰ ساله‌های آرژانتین داده شد و در ژوئن ۲۰۰۴ در یک بازی دوستانه مقابل پاراگوئه به میدان رفت. مسی یک بار مقابل پاراگوئه گلزنی کرد و در یک بازی دوستانه در ژوئیه ۲۰۰۴ برابر اروگوئه دو بار موفق به گلزنی شد. او در سال ۲۰۰۵ یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان بود که در هلند قهرمان آن مسابقات شده‌بودند. او در آن مسابقات در مجموع ۶ گل به ثمر رساند و بهترین بازیکن و هم‌چنین بهترین گلزن آن مسابقات شد.

مسی در ۱۷ اوت ۲۰۰۵ اولین بازی خودش در رده بزرگسالان را مقابل مجارستان، زمانی که فقط ۱۸ سال داشت انجام داد. او در دقیقه ۶۳ به زمین بازی آمد ولی داور بازی، مارکوس مرک او را در دقیقه ۶۵ به‌خاطر ضربه زدن به مدافع مجارستان، ویلموش وانکزاک از زمین بازی اخراج کرد. هر چند مدافع مجارستان پیراهن مسی را می‌کشید. این تصمیم بحث‌برانگیز بود و مارادونا نیز حتی ادعا کرد که این تصمیم داور از پیش برنامه‌ریزی شده بود. بعد از اخراج مسی نقل شد که او در رختکن گریه کرد. مسی دوباره در روز ۳ سپتامبر در بازی با پاراگوئه در مقدماتی جام جهانی آلمان در ترکیب تیم قرار گرفت و در نهایت بازی با نتیجه ۱–۰ به سود آرژانتین به پایان رسید. او پیش از این بازی گفته بود:
مدت حضورم در بازی اول بسیار کوتاه بود، این بازی برای من بازی اول محسوب می‌شود.

او دومین بازی خود را برای آرژانتین در برابر پرو انجام داد. مسی در این بازی می‌توانست یک پنالتی قطعی بگیرد. پس از این بازی، پکرمن، سرمربی وقت آرژانتین، مسی را «جواهر» نامید. او اولین گل خود برای تیم ملی آرژانتین را در ۱ مارس ۲۰۰۶ در یک بازی دوستانه مقابل کرواسی به ثمر رساند.

جام جهانی ۲۰۰۶
مصدومیتی که در اواخر فصل ۰۶–۲۰۰۵ گریبان گیر مسی شد و او را برای ۲ ماه از میادین دور کرد، بر حضور او در جام جهانی ۲۰۰۶ اثر نامطلوب گذاشت. مسی در ۱۵ می ۲۰۰۶ در ترکیب انتخابی آرژانتین برای جام جهانی جای گرفت. او قبل از جام جهانی در بازی دوستانه مقابل آنگولا برای ۶۴ دقیقه بازی کرد. او در اولین بازی آرژانتین از روی نیمکت ذخیره‌ها شاهد پیروزی تیمش بر ساحل عاج بود.

لیونل مسی

لیونل مسی

در بازی بعدی آرژانتین مقابل صربستان، مسی به عنوان جوانترین بازیکن آرژانتین در جام جهانی، در دقیقه ۷۴ به جای ماکسی رودریگز وارد زمین شد. مسی در همان دقایق اولیهٔ حضورش در بازی به هرنان کرسپو یک پاس گل داد و در نهایت گل ششم تیمش را به ثمر رساند تا جوانترین گلزن مسابقات لقب بگیرد. وی همچنین با گل خود در آن بازی در لیست جوانترین گلزنان تاریخ جام جهانی در جایگاه ششم جای گرفت. مسی در بازی ای که آرژانتین در آن ۰–۰ با هلند مساوی کرد حضور داشت. مسی در بازی بعدی برابر مکزیک زمانی که بازی ۱–۱ بود، به عنوان بازیکن ذخیره در دقیقه ۸۴ وارد زمین شد.خوزه پکرمن در بازیِ مرحلهٔ یک چهارم نهایی مقابل آلمان از مسی استفاده نکرد. آرژانتین در ضربات پنالتی بازی را به آلمان واگذار کرد.

ثروت
مجلهٔ فرانس فوتبال در مارس ۲۰۱۰ مسی را با ۳۳ میلیون یورو(۴۵ میلیون دلار) درآمد حاصل از حقوق، پاداش‌ها و درآمدهای غیر فوتبالیِ او در ۱۲ ماه گذشته، در ردیف اول پولدارترین فوتبالیست‌های دنیا، بالاتر از دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو قرار داد.مجلهٔ فوربز در می ۲۰۱۴ مسی را با ۶۵ میلیون دلار دستمزد در ۱۲ ماه گذشته، در ردهٔ دوم لیستِ پردرآمدترین بازیکنان فوتبال پایین‌تر از کریستیانو رونالدو قرار داد.

دستمزد
بارسلونا در دسامبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که یک قرارداد پنج ساله را با مسی امضاء خواهد کرد که او را تا سال ۲۰۱۸ در باشگاه نگه خواهد داشد و حقوق پایهٔ او تا ۱۶ میلیون یورو(۲۱/۲ میلیون دلار) افزایش می‌یابد که در نتیجه او بیشترین حقوق را در بین بازیکنانِ فوتبال جهان خواهد داشت. ارزش مالی رسمیِ مسی برای باشگاه ۲۵۰ میلیون یورو باقی ماند.

لیونل مسی

ضمانت‌های تبلیغاتی
مسی در سپتامبر ۲۰۱۲ سفیر جهانی تبلیغاتی تورکیش ایرلاینز شد. او به همراه کوبی برایانت، ستارهٔ اتحادیه ملی بسکتبال (اِن-بی-اِی) برای این خط هوایی در یک آگهی تبلیغاتی حضور پیدا کرد. در آخرین آگهی تبلیغاتی این خط هوایی، این دو با هم بر سرِ جلب توجهِ یک پسر رقابت می‌کنند. لئو در سال ۲۰۱۲ در یک آگهی تلویزیونی برای شویندهٔ صورتِ ژاپنیِ اسکالپ-دی حضور داشت. وی در دسامبر ۲۰۱۳ به همراه ۱۰ بازیکن دیگر از سراسر جهان در یک آگهی تبلیغاتی متعلق به شرکت کرهایِ سامسونگ، به عنوان کاپیتان تیم گالاکسی ۱۱ که توسط فرانتس بکن‌باوئر هدایت می‌شد حضور پیدا کرد.

مسی در فوریه ۲۰۱۴ به همراه ستارهٔ تنیس راجر فدرر در لیگ آگهی تبلیغاتی متعلق به ژیلت حضور پیدا کرد. او به عنوان چهرهٔ جهانیِ کمپین بین‌المللی فوتبالِ شرکت اعلام شد. ژیلت همچنین به عنوان حامی مالی، شریکِ بنیاد لئو مسی شده است.

در ادامه تصاویر بیشتری از لیونل مسی با هم می بینیم:

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی


برندهای ورزشی مقالات ورزشی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران
[تولید شیشه و آینه دکوراتیو و لوسترهای دست ساز]
لوگوی شیشه دست ساز یونیک گلس Boosted (0) شیشه دست ساز یونیک گلس
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر

نظر شما در مورد لیونل مسی


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مجموعه ورزشی انقلاب
4

مجموعه ورزشی انقلاب

باشگاه تیراندازی CN
0

باشگاه تیراندازی CN

دوچرخه فوجی
3

دوچرخه فوجی

محبوب کنید: 1   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   لیونل مسی   |  مسی   |  لئو مسی

تاریخ ثبت ثبت: 1395/06/18
بازدید بازدید: 5373
مرجع مرجع: ویکیپدیا

مطالب مرتبط با ورزشی

ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر
0

ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر

مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو
0

مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال 2020
0

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال 2020

پوشاک ورزشی نایک
0

پوشاک ورزشی نایک

استاد دو فرانس ورزشگاهی در حومه پاریس
0

استاد دو فرانس ورزشگاهی در حومه پاریس

استادیوم دل آلپی
0

استادیوم دل آلپی

بیوگرافی دیگو مارادونا
0

بیوگرافی دیگو مارادونا

استادیوم سان پائولو
0

استادیوم سان پائولو

اطلاعات و تاریخچه استادیوم آزادی
0

اطلاعات و تاریخچه استادیوم آزادی

سر آلکس فرگوسن اسطوره ای تکرار نشدنی
0

سر آلکس فرگوسن اسطوره ای تکرار نشدنی

المپیک رم؛ ورزشگاهی به قدمت دربی ال کاپیتاله
0

المپیک رم؛ ورزشگاهی به قدمت دربی ال کاپیتاله

آلیانز آرنا استادیومی زیبا و منحصر به فرد
0

آلیانز آرنا استادیومی زیبا و منحصر به فرد

ورزشگاه استمفورد بریج چلسی
0

ورزشگاه استمفورد بریج چلسی

کسب سه جام جهانی توسط پله
0

کسب سه جام جهانی توسط پله

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور
0

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور

ژوزه مورینیو سرمربی مشهور پرتغالی
0

ژوزه مورینیو سرمربی مشهور پرتغالی

ورزشگاه المپیک سویا
0

ورزشگاه المپیک سویا

استادیوم المپیک برلین‏
0

استادیوم المپیک برلین‏

زندگینامه کریستیانو رونالدو
1

زندگینامه کریستیانو رونالدو

ورزشگاه فوتبال یوونتوس
0

ورزشگاه فوتبال یوونتوس

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS