نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای خودرو

0

سواری با لامبورگینی چنتاریو LP 770-4

لامبورگینی چنتاریو

مقاله سواری با لامبورگینی چنتاریو LP 770-4 با تصاویر با کیفیت


من هرگز پشت یک کشنده‌ی هواپیما ننشسته‌ام و تیک آف کردن جت‌ها را نشنیده‌ام. البته پشت فرمان یک گاو خشمگین لامبورگینی با قدرت فوق‌العاده نشسته‌ام. کدام‌یک صدای زیادتری دارد، جت یا خودرو؟ من نمی‌توانم بگویم اما در رابطه با این گاو بی‌رحم نیز حماقت به خرج نمی‌دهم. من از مدیر ارشد تحقیق و توسعه‌ی همیشه خندان لامبورگینی پرسیدم که چرا در روی کره‌ی زمین لامبو باید چنین خودرویی بسازد. او به من گفت که خریداران این نبرند احساس می‌کنند که آونتادورهای دیگر به اندازه‌ی کافی پر صدا نیستند.

این خودرو که به افتخار بزرگداشت یک‌صد سالگی مؤسس کمپانی آقای فروچیو لامبورگینی به نام چنتاریو مزین شده سقف تولید حداکثر 40 دستگاهی دارد که 20 تای آن در فرم رودستر و 20 دستگاه دیگر نیز به شکل کوپه ساخته خواهند شد. البته یک خودروی توسعه‌ای وجود دارد که از فیبر کربن بهره‌ی فراوانی برده و با شماره‌ی 0 از 20 در تصویر خودنمایی می‌کند. نسخه‌های کوپه در حدود 2.2 میلیون دلار قیمت دارند و این مقدار در نسخه‌های با سقف نرم به 2.4 میلیون دلار می‌رسد. همه‌ی 40 دستگاه قبلاً فروخته شده‌اند. در حقیقت، لامبورگینی 30 دستگاه از این خودرو را در جشنواره‌ی پبل بیچ سال گذشته به فروش رساند.

چنتاریو مدلی بر پایه‌ی آونتادور سوپرولوچه است و این را از نام‌گذاری LP 770-4 نیز می‌توان فهمید. به لطف پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی شاهد افزایش خروجی پیشرانه از 741 به 759 اسب بخار هستیم. این 18 اسب اضافه از کجا پدید آمده است؟ مهندسان لامبو ردلاین پیشرانه را از 8350 دور به 8600 دور تغییر داده‌اند. البته حداکثر سرعت خودرو همانند مدل SV برابر با 350 کیلومتر در ساعت است. درحالی‌که لامبورگینی ادعا می‌کند این خودرو در مدت‌زمان 2.8 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد، تیم تست ما با سوپرولوچه در زمان 2.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یافت، درست همانند مک لارن P1. انتظار داریم که چنتاریو همان رکورد را داشته و یا اندکی سریع‌تر و یا هم کند باشد! جان؟! خب، من دو بار حالت Thrust را انتخاب کردم و به نظر می‌رسید که گیربکس تعویض‌های خشنی را انجام نمی‌دهد. اما شاید من تحت تأثیر غرش‌های پشت سرم قرار گرفته‌ام.

گیربکس 7 سرعته مستقل (ISR) تغییری نکرده هرچند منطق تعویض‌های آن عوض شده است. چنتاریو از دامپرهای سواری مگنتیک لامبورگینی که در SV بکار رفته بهره می‌گیرد اما این دامپرها حتی سریع‌تر واکنش نشان داده و کار خود را در 1 میلی‌ثانیه کامل می‌کنند. برای اولین بار نیز چرخ‌های عقب فرمان می‌گیرند. نسبت به سوپرولوچه کربن فیبر بیشتر و ایزوله‌ی صدای کمتری وجود دارد و این خودرو با وزن 1517 کیلویی خود،5.5 کیلوگرم سبک‌تر از SV است.

در زیر بدنه بهسازی‌هایی صورت گرفته تا چنتاریو لغزنده‌تر باشد. همچنین از دیفیوزر بزرگتری استفاده شده تا باعث ثبات و پایداری بخش عقبی خودرو شود. اسپلیترهای جلویی نیز به ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر کمک می‌کنند. پوشش‌های چرخ فیبر کربنی نیز هوای داغ را از ترمزهای عظیم کربن سرامیکی دور می‌کنند.

موارد بالا توضیح می‌دهند که نمای چنتاریو چرا این‌گونه است. می‌خواهم روراست باشم، این طراحی لامبوی مورد علاقه‌ی من نیست. چنتاریو مطمئناً با ابهت است و نمای فیبر کربنی رنگ نشده‌ی آن نیز خودروی هیجان‌انگیز کاملی را به نمایش می‌گذارد. هرچند به داغی سوپرولوچه نیست. همچنین همانند بوگاتی شیرون، وقتی از نمای کناری به این خودرو نگاه می‌کنیم، چنتاریو شبیه خودروی کوچکی است که از نسخه‌ای بزرگ‌تر در حال فرار است. اگرچه که اسپلیترهای دوتایی جلو کاربردی هستند اما نمایی غریب دارند. من قوس چرخ‌های عقب را دوست دارم اما این علاقه بیشتر به این خاطر که با دیدن آن‌ها آلفارومئو دیسکو ولانته به ذهنم می‌آید. آیا رنگ‌آمیزی دیگر چنتاریو می‌تواند کمک کننده باشد؟ تاکنون لامبو فقط این یکی را ساخته و به علاوه یک نمونه‌ی دیگر نیز در موتورشو ژنو به نمایش درآمده است. همه باید صبر کنیم و نمونه‌های خریداری شده را ببینیم.

تمرکز ابتدایی من روی لاستیک‌های بسیار بزرگ عقبی چنتاریو است. لاستیک‌هایی با سایز 21/25/355 در این خودرو بکار رفته است. لامبورگینی 6 نفر از خبرنگاران را در سه گروه دو تیمی دعوت کرده تا این خودرو را در مرکز تکنیکی ناردوی پورشه با 16 پیچ مختلف تست کنند. مدیر ارشد لامبو آقای Reggiani و تیم او خواهان بازخورد ما هستند. خریداران در اواخر امسال و یا اوایل سال 2017 خودروهای خود را دریافت خواهند پس ما چه چیزی را تغییر بدهیم؟ ما چه چیزی را دوست نداشتیم؟ چه چیزی را باید اضافه می‌کردیم؟ درنهایت، آیا آن‌ها به گفته‌های ما گوش خواهند کرد؟ چه کسی می‌داند!

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

نمای داخلی لامبورگینی چنتاریو LP 770

تعدادی از شما با چشمان مشتاق و حافظه‌ای خوب خاطرنشان خواهید کرد که لاستیک‌های این خودرو از نوع پیرلی P Zero نشان داده شده در خودروی نمایشگاه نیستند. بله در این خودرو از لاستیک‌های پیرلی Corsas استفاده شده در سوپرولوچه بهره برده شده است. لاستیک‌هایی با جزئیات زردرنگ هنوز درحال‌توسعه هستند. لاستیکی مخصوص تنها برای 40 دستگاه خودرو؟ من این مورد را از Reggiani پرسیدم. پاسخ او دوباره لبخندی عمیق بود. من به حد کافی پوکر بازی کرده‌ام تا از چشم‌های او بفهمم که این لاستیک‌های جدید در دیگر خودروهای لامبو که با سیستم فرمان پذیری چهارچرخ در آینده عرضه خواهند شد در دسترس خواهند بود. البته این لاستیک‌ها در خودروهای معمولی نیز کار می‌کنند اما برای ایجاد نهایت کارایی، چرخ‌های عقبی که می‌پیچند نیازمند ترکیب مخصوص و دیواره‌های محکم‌تر هستند.

پس از این همه مقدمه‌چینی، سواری چنتاریو چگونه است؟ پیش از آنکه پیست را درنوردیم،Reggiani و تیم او ما را با کورس اسلالوم مواجه کردند. در سرعت زیر 70 کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب به اندازه‌ی 3 درجه فرمان می‌گیرند. لامبو ادعا می‌کند که این عمل تأثیر مجازی برابر با کوتاه شدن 50 سانتی‌متری فاصله‌ی بین محورها را دارد. در سرعت‌های بالاتر از 70 کیلومتر در ساعت فرمان پذیری چرخ‌های عقب به اندازه‌ی 1.5 درجه‌ی چرخ‌های جلو است. در این تست سه خودروی چنتاریو،SV با سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ و همچنین آونتادور استوک حضور دارند. در تست اسلالوم سریعاً مشخص شد که دو خودروی اولین فرزتر از آونتادور معمولی هستند. آیا از نظر چابکی، تفاوت زیادی بین سوپرولوچه و چنتاریو وجود دارد؟ بر اساس تست اسلالوم تعیین این مورد سخت است اما به نظر می‌رسد که چنتاریوی پر صداتر کمی سریع‌تر باشد. در پیست چطور؟ بله تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

این تفاوت آئرودینامیک است. با بدنه‌ی جدیدی که بیش از 314 کیلوگرم درگ و نیروی رو به پایین تولید می‌کند، چنتاریو بیشتر از سوپرولوچه به سطح پیست می‌چسبد. حالا شما باید یاد بگیرید که به خودرو و به آئرودینامیک اعتماد کنید. فرمان سریع و سیستم تعلیق بازنگری شده به شما اجازه می‌دهد تا با گستاخی هر چه تمام‌تر با این هیولای دو تنی وارد پیچ شوید. سپس، پس از چند لحظه این‌گونه به نظر می‌رسد که چنتاریو به لغزش خود ادامه می‌دهد. هرچند در یک چشم به هم زدن آئرودینامیک وارد می‌شود و خودتان را چسبیده به زمین می‌یابید. آئرودینامیک در ارتباط با سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب تغییردهنده‌ی بازی هستند. باید خاطرنشان کرد که این سیستم همانند فرمان چرخ‌های جلو بر پایه‌ی ترکیبی از سرعت خودرو، شتاب جانبی، زاویه‌ی فرمان خودرو و سرعت خودرو در هنگام عبور از پیچ، میزان خیسی سطح و رانندگی تنظیم می‌شود.

چنتاریو خیلی تواناتر است. لامبو ادعا می‌کند که این خودرو در پیست ناردو 1.5 ثانیه سریع‌تر از سوپرولوچه با سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ است. البته 18 اسب بخار اضافه تفاوت را توضیح نمی‌دهد. تفاوت در آئرودینامیک است. از Reggiani پرسیدم که چنتاریو در پیست نوربرگ نوردشلایف چقدر می‌تواند سریع‌تر از سوپرولوچه باشد (رکورد این خودرو در پیست 6:59.73 بوده است). دوباره چیزی از این مرد عاید من نشد اما آن لبخند بزرگ هنوز وجود داشت.

برای این همه شگفتی، پرداخت 2.4 میلیون دلار برای خودرویی که این همه پر سروصدا است هیجانی خواهد بود و من یاد گرفتم که مواردی مانند ارزش و بشریت را در زمانی که اولویت‌هایی همانند این وجود دارند فراموش کنم. چنتاریو سریع‌تر و پایدارتر از هر خودرویی احساس می‌شود که من تابه‌حال در پیست رانده‌ام.

آیا چنتاریو واقعاً بیش از 2 میلیون دلار می‌ارزد؟ آن 40 فردی که حتی بدون رانندگی با چنتاریو اقدام به خرید آن کرده‌اند می‌گویند بله. از من می‌پرسید، از کسی که صفر درصد شانس دارد تا این‌گونه خودرویی را بخرد؟ خب، من می‌گویم بله! بدون لحظه‌ای درنگ، چنتاریو بهترین هندلینگ و بیشترین هیجان را به راننده‌ی یک لامبو اعطا می‌کند. دوستانم و من یک بازی داریم. در اساس شما پنج خودرویی را می‌شمارید که اگر پول داشتید می‌خواستید بخرید. آخرین باری که این بازی را انجام دادیم من 5 خودروی کادیلاک CTS-V واگن، آیکون FJ44،مرسدس-AMG G63، مورگان 3 Wheeler و لامبورگینی آونتادور سوپرولوچه LP 750-4 را نام بردم. بار بعد که این بازی را انجام دهیم، چهار خودرو بدون تغییر باقی خواهند ماند و تنها نام لامبورگینی عوض خواهد شد.

در ادامه تصاویر بیشتری از لامبورگینی چنتاریو LP 770-4 را با هم می بینیم:

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

لامبورگینی چنتاریو LP 770

نمای داخلی لامبورگینی چنتاریو LP 770

برای مشاهده برترین و زیباترین تصاویر خودروهای لامبورگینی اینجا کلیک کنید: تصاویر لامبورگینی


برندهای خودرو مقالات خودرو این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
لوگوی آوانگارد گالری Boosted (0) آوانگارد گالری
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[مبلمان کلاسیک آمریکایی و دکوراسیون داخلی]
لوگوی گالری مبلمان آمریکایی گارنت Boosted (0) گالری مبلمان آمریکایی گارنت
[تولید شیشه و آینه دکوراتیو و لوسترهای دست ساز]
لوگوی شیشه دست ساز یونیک گلس Boosted (0) شیشه دست ساز یونیک گلس
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون

نظر شما در مورد سواری با لامبورگینی چنتاریو LP 770-4


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ لامبورگینی

گوشی موبایل تونینو لامبورگینی آنتارس 4.250 دلار

گوشی موبایل تونینو لامبورگینی آنتارس 4.250 دلار


شاید نشان تونینو لامبورگینی و محصولات آن در عرصه ی گوشی های هوشمند در نگاه اول دست کم گرفته شود، ولی با کمی دقت متوجه می شویم که درخشش و شکوه آن چشم ما را به خود خیره کرده و محصولات...


سیر تکامل خودروی لامبورگینی از 1964 تا 2018

سیر تکامل خودروی لامبورگینی از 1964 تا 2018


لامبورگینی شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت فعالیت می کند. شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار،...


لامبورگینی اونتادور SV 2016

لامبورگینی اونتادور SV 2016


کف ‌پوش، عایق‌بندی صوتی، درگاه‌های USB، قابلیت ارتباط بلوتوثی با گوشی، سیستم کروز کنترل یا هر گونه سیستم‌ هشداردهنده دیگر، از جمله مواردی هستند که خبری از آنها در لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه نیست. همچنین گهگاهی که پر‌ه‌های خنک‌کننده در آن به...


رونمایی از لامبورگینی هوراکان ایوو ۲۰۱۹

رونمایی از لامبورگینی هوراکان ایوو ۲۰۱۹


لامبورگینی هوراکان ایوو (Huracan Evo)، نسخه‌ی جدید و فیس‌لیفت نمونه‌ی استاندارد هوراکان LP 580 است که شانه‌به‌شانه‌ی پرفورمانته‌ی (Performante) تحسین‌شده حرکت می‌کند. هوراکان ایوو با وزن ۱۴۴۲ کیلوگرم از همان پیشرانه‌ی پرفورمانته، ۱۰ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتر تنفس طبیعی با...


9 خودروی برتر سوپر اسپرت 2019 و 2020

9 خودروی برتر سوپر اسپرت 2019 و 2020


9 تا از جدیدترین و بهترین سوپر خودروهای لامبورگینی، مرسدس بنز EQ، بوگاتی دیوو و ... سال 2019 و2020 را در تیزر زیر می توانید مشاهده کنید. این تیزر زیبا از جدیدترین و بهترین خودروهای سوپراسپرت 2019 و 2020 را مشاهده نمایید:...


کانسپت لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمو

کانسپت لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمو


در فینال جهانی قهرمانی گرن توریسمو 2019 در مونت‌کارلو، لامبورگینی از کانسپت V12 ویژن گرن توریسمو رونمایی کرد. این پروتوتایپ که مشاهده می‌فرمایید در واقع یک خودروی تک نفره واقعی است که در فضای مجازی در دسترس خواهد بود. تیزری از لامبورگینی...


لامبورگینی هوراکان اوو اسپایدر 2021

لامبورگینی هوراکان اوو اسپایدر 2021


لامبورگینی به معنای واقعی یکی از برندهای بزرگ و لوکس خودروسازی و مخصوصا خودروهای اسپرت است که هر سال مدل‎های جدید و زیبایی برای معرفی دارد. یکی از خودروهای کوچک اما پرتوان این شرکت هوراکان بوده که در چند سال اخیر...


لامبورگینی هوراکان، شکار تازه مراکز تیونینگ

لامبورگینی هوراکان، شکار تازه مراکز تیونینگ


مهندس بهمن ساروق فراهانی طی 10 سالی که «گالاردو» روی خط تولید لامبورگینی قرار داشت، با مجموع فروش بیش از 14 هزار دستگاه، عنوان پرفروش ترین مدل در تاریخ 50 ساله این خودروساز ایتالیایی را از آن خود کرد. از همین...


قایق لامبورگینی آوانتادور

قایق لامبورگینی آوانتادور


اگر کسی پول خرید یک دستگاه از نسخه ویژه خودروی لامبورگینی آوانتادور 4-720LP را داشته باشد، چرا نخواهد که قایق آوانتادور را هم کنار ماشین اسپرت تهیه کند؟ بعد از نیم قرن تولید آوانتادور، لامبورگینی در سالگرد معرفی این گاو خشمگین...


لامبورگینی سنتاریو در دنیای مجازی

لامبورگینی سنتاریو در دنیای مجازی


«لامبورگینی»، کمپانی اتومبیل‌ سازی ایتالیایی، پیش از اینکه در دنیای واقعی «سنتناریو» (Centenario)، مدل جدید خود را رونمایی کند آن را در دنیای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. «لامبورگینی» با همکاری مایکروسافت سری جدید بازی ویدئویی «فورزا» را روانه بازار...


سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

راش ایران نماینده رسمی کاغذ دیواری راش آلمان
1

راش ایران

گروه مبلمان ژان
0

گروه مبلمان ژان

شیشه دست ساز یونیک گلس
0

شیشه دست ساز یونیک گلس

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  لامبورگینی   |  خودروی اسپرت

تاریخ ثبت ثبت: 1395/05/23
بازدید بازدید: 5129
مرجع مرجع: پدال

مطالب مرتبط با خودرو

کادیلاک سلستیک مدل 2024
0

کادیلاک سلستیک مدل 2024

کانسپت لینکلن مدل L100
0

کانسپت لینکلن مدل L100

فراری پوروسانگوئه مدل 2023
0

فراری پوروسانگوئه مدل 2023

ب ام و سری 8 مدل 2023
0

ب ام و سری 8 مدل 2023

شاسی بلند لوتوس التره مدل 2023
0

شاسی بلند لوتوس التره مدل 2023

شورلت بلیزر EV مدل 2024
0

شورلت بلیزر EV مدل 2024

فراری 296 GTB مدل 2022
0

فراری 296 GTB مدل 2022

ب ام و X7 مدل 2023
0

ب ام و X7 مدل 2023

ب ام و i7 مدل 2023
0

ب ام و i7 مدل 2023

استون مارتین DBX 707 قوی ترین شاسی بلند
0

استون مارتین DBX 707 قوی ترین شاسی بلند

نیسان گرن توریسمو 2022
0

نیسان گرن توریسمو 2022

مرسدس بنز ویژن EQXX
0

مرسدس بنز ویژن EQXX

خودروی مفهومی ب ام و XM مدل 2021
0

خودروی مفهومی ب ام و XM مدل 2021

لندرور رنجرور 2022
0

لندرور رنجرور 2022

مرسدس بنز SL مدل 2022
0

مرسدس بنز SL مدل 2022

GV60، شاسی بلند الکتریکی جنسیس
0

GV60، شاسی بلند الکتریکی جنسیس

مرسدس بنز EQG کانسپت
0

مرسدس بنز EQG کانسپت

رونمایی از مرسدس مایباخ EQS
0

رونمایی از مرسدس مایباخ EQS

معرفی تویوتا لندکروزر 2022
0

معرفی تویوتا لندکروزر 2022

رونمایی از کیا اسپورتیج 2022
0

رونمایی از کیا اسپورتیج 2022

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS