نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

برج جده مرتفع‌ترین برج دنیا در عربستان سعوی

برج جده

مقاله برج جده مرتفع‌ترین برج دنیا در عربستان سعوی با تصاویر با کیفیت


برج جده که قبلاً به عنوان برج پادشاهی (برج المملكة) شناخته می‌شد، یک پروژه ساخت آسمان‌خراش است که در حال حاضر متوقف شده است.  این ساختمان در ضلع شمالی جده، عربستان سعودی قرار دارد و قرار است اولین ساختمان 1 کیلومتری (3281 فوت) جهان و مرکز و اولین مرحله از توسعه جاذبه گردشگری، معروف به شهر اقتصادی جده باشد. پیشرفت ثابتی در انجام پروژه وجود داشت اما در ژانویه 2018، JEC به عنوان مالک ساختمان، کار بتن سازه برج را که تقریباً یک سوم تکمیل شده بود، به دلیل مشکلات کارگری با یک پیمانکار پس از پاکسازی عربستان سعودی 2017 تا 2019 متوقف کرد.
 
این طرح توسط معمار آمریکایی، آدریان اسمیت که برج خلیفه را نیز طراحی کرده است، ایجاد شده است و بسیاری از ویژگی های ساختاری و زیبایی شناسی منحصر به فرد را در خود جای داده است. خالق و رهبر این پروژه، شاهزاده عربستان سعودی، الولید بن طلال، نوه ابن سعود، و برادرزاده پادشاهان عربستان سعودی پس از ابن سعود است. الولید رئیس شرکت هلدینگ پادشاهی (KHC) است که شریکی در شرکت اقتصادی جده (JEC) است که در سال 2009 برای توسعه برج و شهر جده تشکیل شد.

بررسی جامع برج جده


برج جده
این ساختمان به ارتفاع حداقل 1000 متر (3281 فوت) طراحی شده است و ارتفاع دقیق سازه در حین انجام عملیات توسعه ساخت و ساز مشابه برج خلیفه، خصوصی نگه داشته می شود. برج جده بلندترین ساختمان یا سازه در جهان تا به امروز است، که 180 متر (591 فوت) بلندتر از برج خلیفه در دبی، امارات متحده عربی است. زمین 50 هکتاری برج جده همراه با ساختمان های اطراف محل پروژه، اولین مورد از توسعه شهر اقتصادی جده در سه فاز خواهد بود. پروژه سه فازی برای مساحت وسیعی از زمین های ساحلی توسعه نیافته با مساحت 5.2 کیلومتر مربع (2.0 مایل مربع) پیشنهاد شد. این منطقه تقریباً در 20 کیلومتری (12 مایلی) شمال شهر بندری جده واقع شده است. 

برج جده
شهر اقتصادی جده توسط معماران HOK طراحی شده است، و برآورد می‌شود که حداقل 20 میلیارد دلار هزینه داشته باشد و ساخت آن حدود ده سال طول بکشد. پیش بینی می شود که این توسعه به ناحیه جدیدی از جده تبدیل شود و فاز دوم این پروژه توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای حمایت از شهر خواهد بود و فاز سوم هنوز مشخص نشده است. نقطه کانونی توسعه و استفاده اولیه برج جده، قرار دادن یک هتل Four Seasons، آپارتمان های Four Seasons Service، فضای اداری کلاس A و آپارتمان های لوکس خواهد بود. این برج همچنین دارای بلندترین رصدخانه جهان خواهد بود، اگرچه قطعه شهر اقتصادی جده تقریباً از هسته شهری فعلی جده جدا شده است اما هیچ زمینی با این اندازه در نزدیکی شهر وجود نداشت. به طور کلی به سمت شمال جهت گسترش شهر در آینده در نظر گرفته می شود.
 
طراح اصلی برج جده معمار ساکن شیکاگو، آدریان اسمیت از Adrian Smith + Gordon Gill Architecture است، همان معمار معروفی که برج خلیفه را در زمانی که برای SOM کار می کرد، طراحی کرد و تقریباً 40 سال برای آن کار کرد. طراح اصلی برج جده، معمار ساکن شیکاگو، آدریان اسمیت از Adrian Smith + Gordon Gill Architecture است که برج خلیفه را نیز در زمانی که برای SOM کار می کرد، طراحی کرد و نکته جالب توجه آن است که وی تقریباً 40 سال برای آن شرکت کار می کرد. AS + GG در سال 2006 توسط آدریان اسمیت، گوردون گیل و رابرت فارست تشکیل شد. توسعه برج توسط Emaar Properties PJSC مدیریت می شود.

برج جده
Thornton Tomasetti به عنوان شرکت مهندسی سازه انتخاب شده است، و Environmental Systems Design, Inc. (ESD) بخشی از تیم طراحی AS + GG است که به عنوان مشاوران مهندسی خدمات ساختمان خدمت می کند. در 2 آگوست 2011، شرکت سرمایه گذاری Kingdom Holding به طور علنی اعلام کرد که قراردادی توسط گروه سعودی بن لادن (SBG) امضا شده است و ساخت و ساز به زودی آغاز می شود و انتظار می رود که ساخت برج 63 ماه طول بکشد و در حالی که برآورد رسمی ساخت و ساز پنج سال و سه ماه (63 ماه) است، برخی دیگر بر اساس مدت زمان ساخت برج خلیفه که بیش از شش سال بود محاسبه می کنند که به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد و به بیش از هفت سال می رسد.
 
گروه Besix (بلژیک Six Construct)، که برج خلیفه را ساخته بود، از قبل برای اخذ قرارداد در نظر گرفته شده بود اما در نهایت و با تعجب فراوان برنده نشد، برخی علت این موضوع را به این دلیل که SBG در شرکت اقتصادی جده (JEC) سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری انجام داد و کمک کرد تا در راستای اجرای روند پروژه اخلال ایجاد نشود. شرکت جده اقتصادی یک شرکت سهامی خصوصی (PJSC) است که در سال 2009 به عنوان یک نهاد مالی برای برج جده و شهر اقتصادی جده تشکیل شد. این شرکت عمدتاً متشکل از سرمایه‌داران (سهامداران) شرکت هلدینگ پادشاهی (33.35%)، شرکت هلدینگ ابرار (33.35%) است که متعلق به سماعول بخش و تاجر عبدالرحمن حسن شربتلی (16.67%) و همچنین پیمانکار خود برج است به همراه گروه سعودی بن لادن (16.63%). دارایی های JEC دارای ارزش دفتری نزدیک به 9 میلیارد SR است که بین بانک زمینی به مساحت بیش از 5,300,000 متر مربع (57,048,725 فوت مربع) (قطعه شهر اقتصادی جده) با ارزش 7.3 میلیارد SR تجزیه می شود که به عنوان وثیقه برای تعهد به بانک استفاده می شود. Kingdom Holding یک شرکت سرمایه گذاری است که در سال 1980 تأسیس شد و 95٪ آن متعلق به الولید بن طلال است که دارایی هایی به ارزش بیش از 25 میلیارد دلار دارد و در بسیاری از شرکت های بزرگ مانند Walt Disney، PepsiCo، Kodak، Apple، Hewlett Packard سهام دارد.
 

بررسی جامع تاریخچه ساخت و ساز برج جده

 برج جده
در ماه مه 2008، آزمایش خاک در این منطقه شک کرد که آیا مکان پیشنهادی می‌تواند آسمان‌خراشی به ارتفاع پیشنهادی یک کیلومتری را پشتیبانی کند یا خیر و MEED گزارش داد که این ارتفاع ساخت پروژه کاهش یافته است و آن را تا 500 متر (1640 فوت) کاهش داده است. قرار بود کار بر روی این بنیاد در اواخر سال 2012 آغاز شود اما اظهارات مبنی بر اینکه ساخت و ساز به زودی آغاز خواهد شد در سال 2008 انجام گرفت و در آگوست 2011 شروع ساخت و ساز در نظر گرفته شد، تنها در صورتی که ساخت و ساز به سرعت آغاز شده بود و به آرامی پیش می رفت، می توانست در اواخر سال 2016 به اتمام برسد. گزارش‌ها در سال 2009 حاکی از آن بود که این پروژه به دلیل بحران مالی جهانی 2008-2009 متوقف شده و Bechtel (شرکت مهندسی سابق) در حال پایان دادن به مشارکت خود با پروژه بود اما شرکت Kingdom Holding به سرعت گزارش های خبری را مورد انتقاد قرار داد و اصرار داشت که پروژه متوقف نشده است.
 
در مارس 2010، آدریان اسمیت از Adrian Smith + Gordon Gill Architecture به عنوان معمار اولیه انتخاب شد و زمانی که این پیشنهاد جدی‌تر شد، آنها برنده مزایدات طراحی و ساخت بین هشت شرکت معماری برجسته از جمله Kohn Pedersen Fox، Pickard Chilton، Pelli Clarke Pelli، و Foster + Partners شدند. آدریان اسمیت علاوه بر برج خلیفه، چندین برج دیگر را نیز طراحی کرده است. برج Zifeng در نانجینگ چین، هتل و برج بین‌المللی ترامپ در شیکاگو، و برج جین مائو در شانگهای و برج رودخانه مروارید در گوانگژو چین. این چهار آسمان خراش همگی در میان یازده ساختمان برتر جهان قرار دارند.  علاوه بر این، برج رودخانه مروارید یک برج منحصربه‌فرد است که در اصل برای استفاده از انرژی خالص صفر با استفاده از تمام نیروی مورد نیاز خود از باد، نور خورشید و جرم زمین گرمایی طراحی شده بود، اگرچه این هدف طراحی به طور کامل محقق نشد اما همچنان به عنوان یکی از برترین سازه های بشری است. در اکتبر 2010، مالکان (شرکت هلدینگ پادشاهی) قرارداد توسعه ای را با Emaar Properties PJSC امضا کردند. ارتفاع نهایی ساختمان نامشخص بود، اما همچنان بیش از 1 کیلومتر ذکر شده بود و Kingdom Holding می گفت که روند توسعه و ساخت و ساز در حال پیشرفت و انجام است.
 
برج جده
در ماه مارس و آوریل 2011، چندین خبرگزاری گزارش دادند که طرح برج در آن ارتفاع مورد تایید قرار گرفته است و این ساختمان تقریباً 30 میلیارد دلار آمریکا (112.5 میلیارد SR) هزینه خواهد داشت. این طرح قرار بود به‌شدت بزرگ‌تر از طرح فعلی باشد، با مساحتی برابر با 3,530,316 متر مربع (38,000,000 فوت مربع) و از باد بیزاری و فناوری تولید انرژی در آینده برای پایداری استفاده می‌کرد. بنا به گزارش ریانووستی، این شهر و شهر اطراف آن توانایی پذیرش 80000 ساکن و یک میلیون بازدیدکننده را داشتند. آدریان اسمیت تکذیب کرد که او بخشی از طرح‌های قبلی بود که در رسانه‌ها ادعا شده بود و حتی یک منبع مقاله خود را تصحیح کرد و سوء تفاهم را روشن کرد.
 
برج جده

بررسی جامع انتخاب پیمانکاران و روند ساخت برج جده

 برج جده
در اوایل آگوست 2011، گروه بین‌لادین با امضای یک قرارداد 1.23 میلیارد دلار آمریکا به عنوان پیمانکار اصلی ساخت و ساز و توسعه انتخاب شد که کمتر از هزینه ساخت برج خلیفه به مبلغ 1.5 میلیارد دلار آمریکا است. اعلام امضای قرارداد اصلی ساخت و ساز باعث شد که سهام شرکت هلدینگ پادشاهی در یک روز 3.2٪ جهش کند، علاوه بر این که KHC قبلاً افزایش 21٪ در سود خالص سه ماهه دوم را گزارش کرده بود. همچنین، برای اولین بار، معماران گوردون گیل و آدریان اسمیت رسما مشارکت خود را در این پروژه اعلام کردند. در 13 آگوست 2012، اعلام شد که قرار است قرارداد محوطه سازی برج جده به Landtech Designs، یک شرکت مستقر در ایالات متحده، که مسئولیت آبیاری 3.4 هکتار (8.5 هکتار) فضای سبز با استفاده از آخرین فناوری را بر عهده دارد، منعقد شود. نکته جالب توجه این است که در آبیاری پایدار، تامین آب برای آبیاری فضای سبز از طریق آب باران جمع آوری می شود. در 21 سپتامبر 2012، اعلام شد که تامین مالی برج جده کامل شده است.  طلال المیمن، مدیر اجرایی و مدیر عامل شرکت توسعه املاک و مستغلات پادشاهی، در مصاحبه ای گفت: "ما همه سرمایه گذاران، تمام منابع مالی و تمام پولی که نیاز است را داریم." ما بیش از 20 ماه طول کشید تا سرمایه‌گذاران را متقاعد کنیم و تمام جزئیات و جنبه‌های تامین مالی را انجام دهیم.
 
برج جده
در 10 اکتبر 2012، Kingdom Holding قراردادهایی به مبلغ 98 میلیون دلار منعقد کرد.  شرکت هلدینگ پادشاهی قراردادی با شرکت توسعه سوبول برای فروش زمین در پروژه سرزمین ریاض به مبلغ 66.5 میلیون دلار امضا کرده است.  پروژه Kingdom Riyadh Land، یک توسعه تجاری و مسکونی با کاربری مختلط، بیش از 5.33 میلیارد دلار سرمایه گذاری کل ایجاد خواهد کرد و 75000 نفر را در خود جای خواهد داد. قرارداد نهایی طرح جامع به عمرانیا و همکاران و بارتون ویلمور اعطا شد. بائر، سازنده و پیمانکار تجهیزات بنیاد آلمان، قراردادی 32 میلیون دلاری برای پشتیبانی از مراحل اولیه ساخت برج جده دریافت کرد. 

برج جده
این شامل نصب 270 شمع حفاری با قطرهای 1.5 متر و 1.8 متر می باشد. انتظار می رفت که کارهای توانمندسازی قبل از پایان سال 2012 آغاز شود و تکمیل آن حدود 10 ماه طول بکشد. در 21 فوریه 2013، شرکت اقتصادی جده (JEC) اعلام کرد که یک تیم سرمایه گذاری مشترک EC Harris/Mace را برای مدیریت پروژه نمادین پروژه برج جده منصوب کرده است. این تیم سرمایه گذاری، مدیریت تجاری و طراحی را برای توسعه برج جده ارائه خواهد کرد. ولید عبدالجلیل باترجی، مدیر اجرایی JEC گفت که دلیل استخدام Mace استفاده از همان تیمی است که برای The Shard در لندن کار می‌کرد.  از سوی دیگر، ای سی هریس همچنین دارای فهرست بلندبالایی از پروژه ها در منطقه از جمله هتل بزرگ هزاره الوحده، بزرگترین مجموعه هتل ابوظبی است. در 29 آوریل 2013، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت آب سعودی قراردادی به ارزش 2.2 میلیارد ریال سعودی (587 میلیون دلار) با شرکت اقتصادی جده برای پروژه برج جده امضا کرده است.  توافقنامه 25 ساله برای تامین 156000 متر مکعب آب تصفیه شده و آشامیدنی در روز که برای 62 استخر در اندازه المپیک کافی است، توسط ولید بتراجی، مدیر اجرایی توسعه دهنده مستقر در جده و لوی المسلم، رئیس شرکت امضا شد.
 
برج جده
ساخت و ساز در 1 آوریل 2013 آغاز شد و شمع بندی در دسامبر 2013 تکمیل شد که علاوه بر این موارد ساخت و ساز درون زمین در سپتامبر 2014 آغاز شد. در اواخر سال 2017، مالک Kingdom Holding Co، که 33 درصد از برج را در اختیار دارد، و رئیس گروه سعودی Binladen، که مالک 17 درصد است و پیمانکار اصلی است، به عنوان بخشی از پاکسازی عربستان سعودی در سال 2017 دستگیر شدند. البته ساخت و توسعه برج جده ادامه یافت، اگرچه برخی از مدیران ارشد در Kingdom Holding به پروژه‌های دیگر هدایت شدند. پس از آن در فوریه 2018، منیب حمود، مدیر عامل شهر اقتصادی جده، گفت که ساخت و ساز ادامه دارد و آنها امیدوارند تا سال 2020 برج را افتتاح کنند.

برج جده
در اکتبر 2017، هسته مرکزی برج 60 طبقه و دیوارها 248 متر (814 فوت) ارتفاع داشتند و تا پایان سال 2017 ارتفاع گزارش شده 252 متر (827 فوت) بود. در مارس 2018، شرکت Kingdom Holding قراردادی را با Orange Business Services برای ارائه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به برج جده امضا کرد. پیشرفت ثابتی در توسعه و تکمیل ساخت و ساز وجود داشت، اما در ژانویه 2018، JEC مالک ساختمان، کار بتن سازه با برج را که تقریباً یک سوم تکمیل شده بود، به دلیل مشکلات کارگری با یک پیمانکار پس از پاکسازی عربستان سعودی 2017 تا 2019 متوقف کرد.

برج جده

بررسی جامع چالش های طراحی برج جده


پایداری چنین ساختمان بلندی شامل مسائلی مانند محدودیت‌های حمل‌ونقل عمودی است که آسانسورها فقط می‌توانند تا آنجا پیش بروند. نوسان ساختمانی ناشی از باد؛ و ته نشین شدن ستون، به این دلیل رخ می دهد که بتن در حین هیدراته شدن و ته نشین شدن تحت بار، تمایل به جمع شدن دارد، در حالی که فولاد از نظر ابعادی پایدار است و در نتیجه باعث ناهموار شدن کف ها  و باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

برج جده
علاوه بر این، در ساختمان‌های بسیار بلند، اندازه هسته بسیار بزرگ برای پشتیبانی از سازه و همچنین برای قرار دادن تعداد زیادی آسانسور مورد نیاز است. اندازه هسته مقدار قابل توجهی از فضا را در طبقات پایین و میانی مصرف می کند و فضای قابل توجهی را برای طراحی از بین می برد. یکی از راه‌هایی که در طراحی برج جده برای غلبه بر این چالش ها استفاده می شود، طراحی صاف و شیب‌دار بیرونی آن است، که اگرچه ساخت آن گران‌تر و زمان بر تر است، اما عملکرد آیرودینامیکی برتری نسبت به طرح‌های پلکانی مانند برج خلیفه ارائه می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا جلوه بیشتری داشته باشد و زیبایی بالاتری را ارائه دهد. برج جده همچنین از مواد محکم کننده فراوان برای جلوگیری از تاب خوردن بیش از حد استفاده می کند که در غیر این صورت ساکنان طبقات بالایی را در روزهای پر باد دچار تهوع  و مشکلات دیگر می کند.

برج جده
نکته دیگر آن که بتن بسیار با استحکام که تا چندین متر ضخامت دارد،  در بخش های خاصی از هسته کاربرد خواهد داشت که این امر، همراه با اسکلت فلزی و دیوارهای برشی بسیار یکپارچه، برای جلوگیری از فروپاشی فاجعه بار سازه در صورت حمله تروریستی نیز در نظر گرفته شده است.
 
به طور سنتی، فضای مصرف شده توسط آسانسورها باعث می شود که یک ساختمان پس از 80 طبقه یا بیشتر، سودآورتر شود.  اخیراً، ظهور طراحی واقعاً مختلط مانند برج شانگهای و برج خلیفه، و همچنین فناوری ساختمان بهبود یافته است که این قاعده کلی را که عموماً در مورد ساختمان‌های تک کاربری اعمال می‌شود، منسوخ کرده است. مانند برج خلیفه، برج جده نیز از ردپای مثلثی مانند Y شکل استفاده می‌کند که پایداری را تقویت می‌کند و نمای پنجره را افزایش می‌دهد و همچنین ظاهری باریک‌تر، با ارتفاع بیشتر ایجاد می کند و البته به یاد داشته باشید که باد بزرگ‌ترین چالش طراحی سازه در ساخت و توسعه برج جده است. نمای صاف و شیبدار برج جده به ویژه پدیده مفیدی به نام "ریزش گرداب باد" را القا می کند. گرداب‌هایی مانند گردباد ایجاد می‌کنند که به دلیل تغییر در فشار، جهت و سرعت ساختمان را از سمتی به سمت دیگر تکان می‌دهند.

برج جده
با این حال، نمای پویا برج جده، یک دیفرانسیل زمان‌بندی نامحدود ایجاد می‌کند (در حالی که برج خلیفه با تعداد پله‌ها محدود می‌شود) در اعمال فشار هوا در یک جهت خاص، بنابراین ساختار پایدارتری ایجاد می‌کند، زیرا منطقه وسیعی وجود ندارد. به عبارت ساده تر، یک مخروطی صاف آیرودینامیک تر از یک مخروطی نامنظم یا ناهموار است، در حالی که هر دو نسبت به هندسه های مستطیلی مزیت دارند.  در ارتفاعات برج جده، اساساً استفاده از طرح مربع سنتی غیرممکن است.

برج جده

برج جده

برج جده

برج جده

برج جده

برج جده

برج جده

برج جده


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

نظر شما در مورد برج جده مرتفع‌ترین برج دنیا در عربستان سعوی


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ برج

برج های مرلین مونرو در میسیساگای کانادا

برج های مرلین مونرو در میسیساگای کانادا


برج های مرلین مونرو (Absolute Condos) شامل دو برج مسکونی در میسیساگا، انتاریوی کانادا می باشد. پروژه برج های مرلین مونرو توسط Fernbrook Homes و Cityzen Development Group در سال 2012 در 50 طبقه طراحی و ساخته شده است که شامل...


برج مارینا بی سندز سنگاپور

برج مارینا بی سندز سنگاپور


شاید در سفرتان به سنگاپور چشمتان به آسمان خراش هایی بیفتد که سر به فلک کشیده اند که قطعا برج های مارینا بی سندز از همین قبیل هستند که با زیبایی خاصی طراحی شده اند و در کنار هم ابهت چشمگیری...


برج کج پیزا

برج کج پیزا


برج کج پیزا واقع شده در شهر پیزا در ایتالیا، با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی از مشهورترین آنها در کل جهان می‌باشد. تاریخ این برج با ارتفاع ۵۵.۸۶ متر در قسمت کوتاه‌تر و ۵۶.۶۷ متر در قسمت بلندتر و...


بلندترین آسمان خراش های چین

بلندترین آسمان خراش های چین


کشور چین دارای بیشترین آسمان خراش بلند در جهان می باشد که از لیست ده گانه بلندترین ساختمان های جهان، 5 عدد آن تنها در این کشور می باشد و جالب است بدانید در مجموع کشور چین بیش از 2600 ساختمان...


ساختمان کرایسلر نمادی از شهر نیویورک

ساختمان کرایسلر نمادی از شهر نیویورک


ساختمان کرایسلر (به انگلیسی: Chrysler Building) نام یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان و از نمادهای شهر نیویورک است. این ساختمان ۳۱۹ متر ارتفاع دارد و تا پیش از ساخته شدن ساختمان امپایر استیت، بلندترین ساختمان جهان بود. ساختمان کرایسلر ۷۷ طبقه تجاری...


بلندترین آسمان خراش های جهان (100 برج برتر)

بلندترین آسمان خراش های جهان (100 برج برتر)


پس از ارائه ده های مقاله از معروف ترین و بلندترین آسمان خراش های جهان و یا برج های بلند معروف دنیا، نوبت به ارائه مقاله ای جامع از 100 برج بلند برتر رسیده است که مطمئنیم جامع ترین مقاله در...


تیزر برج العرب جمیرا، تنها هتل 7 ستاره دنیا

تیزر برج العرب جمیرا، تنها هتل 7 ستاره دنیا


دعوت می کنیم تیزری از تنها هتل 7 ستاره دنیا برج العرب جمیرا را مشاهده کنید: این مطلب با تصاویر فوق العاده را حتما مشاهده کنید: برج العرب جمیرا، تنها هتل 7 ستاره دنیا ...


شهرک مسکونی تجاری ماسلاک ۱۴۵۳ در استانبول

شهرک مسکونی تجاری ماسلاک ۱۴۵۳ در استانبول


شهرک مسکونی تجاری ماسلاک 1453 یکی از بهترین پروژه های شمال شهر استانبول ترکیه است. این مجتمع با طراحی خاص و قرار گیری در محله ساریر (به عنوان یکی از بهترین محله های استانبول) و مشرف به جنگل بلگراد و تنگه...


برجسته ترین ساختمان های تاریخ جهان

برجسته ترین ساختمان های تاریخ جهان


یکی از شاهکارهای هنر معماری ساخت سازه‌های مرتفع وغول ‌پیکردر طول تاریخ است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید وقتی از فراز بلندترین آسمان ‌خراش‌های جهان به اطراف نظری بیاندازید چه احساسی خواهید داشت؟ اگر در کنار این ویژگی، دیگر رستوان‌های...


برج ویا 57 غربی در نیویورک

برج ویا 57 غربی در نیویورک


طراحی برج ویا 57 غربی یکی از شاخص ترین ساختمان های نیویورک محسوب می شود که توسط گروه معماری بیگ طراحی شده و در سال 2016 افتتاح گردید. این حجم مثلثی نگرش جدیدی را نسبت به طراحی ساختمان های مرتفع و...


شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

گروه سترا
3

گروه سترا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   برج جده   |  جده   |  برج

تاریخ ثبت ثبت: 1395/02/13
بازدید بازدید: 6904

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS