نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین برج های استانبول

مقاله بلندترین برج های استانبول با تصاویر با کیفیت


بلندترین برج های شهر استانبول را در این مقاله جذاب همراه با تصاویر با کیفیت از عظیم ترین پروژه های این شهر در این مقاله معرفی کرده ایم. قبل از معرفی پروژه ها، مختصری از تاریخچه برج سازی در این ابرشهر را مطالعه کنید. با لاگین برندز همراه باشید.

ساخت و ساز و برج سازی در استانبول در طول سال های گذشته رشد بسیار خوبی را به خود دیده است، به نوعی که در حال حاضر نیز ما شاهد سیر صعودی این روند در ساخت و ساز و توسعه شهری هستیم؛ از جمله ساخت و ساز های اخیر ترکیه که باعث شده این کشور به خوبی در جهان مطرح شده و مقصد بسیاری از سرمایه گذاران خارجی شود.

ساخت سومین فرودگاه استانبول که در زمان افتتاح بزرگترین فرودگاه جهان بود و هم اکنون پس از فرودگاه جدید پکن مقام دوم را به خود اختصاص داده، پل های تنگه معروف بسفر و تونل مرمره آبی نمونه های خوبی از ساخت و ساز در این شهر بزرگ هستند.

برج سازی، شهرسازی و توسعه شهری در شهرهای بزرگ و رشد شهرها، از نشانه های اصلی و بارز هزاره جدید است، به طوری که یکی از عواملی است که به وسیله آن تفاوت بین شهرها و کشورهای جدید مشخص می شود.

استانبول به عنوان بزرگ ترین شهر کشور ترکیه، شهری که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته، نمونه ای است از تفاوت های شهرسازی میان آسیایی ها و اروپایی ها. ساختمان های این کشور که علاوه بر واقع شدن در دو قاره در دو شرایط جوی مختلف قرار گرفته از نظر نحوه ساخت و معماری تا حدودی با ساختمان سازی در شمال ایران شباهت دارد و نقاط مشترکی بین این دو وجود دارد.

شروع ساخت و ساز و برج سازی در استانبول و سرمایه گذاری بر روی این صنعت از حدود سال 1980 شروع شد؛ هرچند تا سال 2000 با چالش ها و مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان بود. در آن زمان اکثر خانه ها قدیمی بودند و بافت فرسوده ای داشتند و در عین حال به سختی می شد خانه ای با قیمت رهن و اجاره خوب پیدا کرد. وضعیت آماری اسکان در این ابرشهر در آن زمان در شرایط خوبی قرار نداشت؛ همین مسئله سبب شد تا فضا برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز در این شهر آماده شود.

پس از ورود شرکت های ساخت و ساز در ترکیه، به خصوص شرکت های آمریکایی، کم کم بازار املاک و دیگر صنایع در این کشور رونق گرفت، تا جایی که امروزه صنعت ساختمان سازی و برج سازی در ترکیه به یکی از ارکان مهم اقتصادی این کشور تبدیل شده است. صنعت ساختمان سازی در ترکیه تنها بر اقتصاد این کشور تاثیر نداشت، بلکه باعث شد اشتغال زایی به میزان زیادی افزایش یابد. با ساخت پل ها، فرودگاه ها و مجتمع های خرید بسیار زیاد، شغل های بسیاری تولید و جوانان بسیاری مشغول به کار شدند.

در ادامه بلندترین برج های شهر استانبول را با هم می بینیم.

1- برج اسکای لند استانبول


برج اسکای لند استانبول برج اسکای لند استانبول
اسکای لند استانبول مجموعه ای از آسمان خراش های با کاربری مختلط در محله Seyrantepe منطقه شیشلی در استانبول واقع شده است. این مجموعه شامل سه برج می باشد که دو برج آن در حال حاظر بلندترین ساختمان های شهر استانبول می باشند و ارتفاع آنها 284 متر (932 فوت) است.

فرایندهای طراحی و معماری این آسمان خراش ها توسط پیتر وان از مجموعه برادوی مالیان می باشد. این پروژه نزدیک به 700 میلیون دلار منابع برای سرمایه گذاری در پروژه جذب کرد و فرایند ساخت و ساز و توسعه برج ها در سال 2012 آغاز شد.

ساختمان های 65 طبقه این مجموعه عظیم و لوکس دارای 830 اقامتگاه، 504 فضای اداری، و یک هتل بین المللی پنج ستاره با 300 اتاق و یک سالن کنفرانس با ظرفیت 550 نفر می باشد.

تیزر رسمی این آسمان خراش مدرن استانبول را مشاهده کنید:




برج اسکای لند استانبول

2- برج متروپل استانبول


برج متروپل استانبول برج متروپل استانبول
برج متروپل استانبول در قلب منطقه آسیایی این شهر قرار دارد. این برج بنای یادبود مناسبی برای شهر استانبول و خصوصا قسمت آسیایی این شهر است. نمای خاطره انگیز شهر با قله ای جدید پوشانده شده است زیرا معماران از طرحی برای ساختن برجی به ارتفاع 280 متر رونمایی کردند که از بلندترین برج های کشور ترکیه محسوب می شود.

تیزر دومین برج بلند استانبول را مشاهده کنید:

(تماشای تیزر فوق العاده زیر را بسیار توصیه می کنیم.)


برج متروپل استانبول

برج متروپل استانبول

3- برج یاقوت کبود


برج یاقوت کبود استانبول برج یاقوت کبود استانبول
برج یاقوت کبود یک آسمان خراش است که در منطقه تجاری مرکزی لونت (Levent) در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. یاقوت کبود بلندترین آسمان خراش استانبول و ترکیه بین سال های 2010 تا 2016 و چهارمین ساختمان بلند اروپا بود که ساخت آن در سال 2010 به پایان رسید.

یاقوت کبود 54 طبقه است و این ساختمان دارای ارتفاع ساختاری 261 متر با احتساب گلدسته آن است که بخشی از طراحی سازه است اما برخی آن بخش را با آنتن رادیویی اشتباه می گیرند.

طراحی این مجموعه خاص و زیبا توسط Tabanlıoğlu Architect انجام شده است و جالب است بدانید که این مجتمع تجاری و اقامتی لوکس با کاربری ترکیبی توسط Kiler GYO اداره می شود. همچنین جالب این جا است که این سازه اولین آسمان خراش زیست محیطی کشور ترکیه است.

در بین هر 3 طبقه، طبقات خاصی با باغ های خصوصی وجود دارد و هر 9 طبقه توسط یک بخش مشترک یا طبقات مکانیکی از یکدیگر جدا شده است. ثبات نگهداری باغ ها بر عهده شرکت مدیریت مجموعه است. ساخت این پروژه در سال 2006 آغاز شد و در سال 2010 به پایان رسید و مراسم افتتاحیه رسمی ساختمان در 4 مارس 2011 برگزار شد.

برج یاقوت کبود استانبول

برج یاقوت کبود استانبول

4- برج 205 استانبول


برج 205 استانبول برج 205 استانبول
برج 205 استانبول با الهام از لایه های سنتی موجود در معماری سلجوقی، معتبرترین و نمادین ترین ساختمان اداری این شهر است. این پروژه با ساختار سازگار با محیط زیست، فضاهای سبز و همچنین ویژگی های با تکنولوژی بالا از بسیاری دیگر از سازه های شهر کاملا متمایز است.

به لطف الگوی چشمگیر پره های سه بعدی خود که برای محافظت از فضاهای اداری در برابر نور مستقیم خورشید و گرما و استفاده حداکثری از نور طبیعی خورشید طراحی شده اند، ساختمان صرفه جویی در انرژی و کمک به حفاظت از محیط زیست را تضمین می کند. همچنین یک منظره پانوراما بسیار عالی و دلپذیر با ترکیب معماری منحصر به فرد و متعادل را ارائه می دهد.

برج 205 استانبول

برج 205 استانبول

5- برج های مرکزی هالک بانک


برج های مرکزی هالک بانک استانبول برج های مرکزی هالک بانک استانبول
برج های هالک بانک شامل دو برج اداری است که یکی 46 طبقه و با ارتفاع 208 متر و دیگری 34 طبقه در قسمت آسیایی این شهر می باشند. این پروژه همچنین شامل 3 ساختمان با 8 طبقه است و برج های اداری Halk GYO به عنوان یک مجموعه اداری کلاس A با بالاترین استانداردها طراحی و ساخته شده اند.

پس از تکمیل این پروژه به طور قابل توجهی به فضاهای اداری کلاس A مطابق با استانداردهای جهانی در بازار املاک استانبول نیاز احساس شد. این پروژه به عنوان ستادی برای بانک های دولتی ترکیه مانند هالک بانک، وکیف بانک، زیارت بانک و همچنین موسسات مالی مانند آژانس مقررات و نظارت بانکی (BRSA) و هیئت بازار سرمایه (CMB) عمل کرده است.

برای این پروژه با هالک بانک قرارداد انحصاری امضا شده است و بر اساس این قرارداد، هالک بانک با توجه به نیاز و تقاضای خود، طبق ارزیابی که توسط یک شرکت ارزیابی املاک مورد تایید هیئت بازار سرمایه ترکیه، پس از اتمام پروژه تعیین می شود، منطقه خاصی را اجاره می کند.

برج های مرکزی هالک بانک استانبول

برج های مرکزی هالک بانک استانبول

6- برج ستون فقرات استانبول (اسپینه تاور)


برج ستون فقرات استانبول برج ستون فقرات استانبول
برج ستون فقرات کمکی واقعی به زیبایی و جذابیت چشم انداز محله زیبای ماسلاک (در ساریر) در قسمت اروپایی شهر می کند و چشم انداز استانبول را از زوایای مختلف در بر می گیرد. شکل دایره ای آن حالت ملایمی را ایجاد می کند و چشم انداز بلندپروازانه ای را در نمای شهر ایجاد کرده و احتمالاً توجهات را از هر قسمت از شهر به خود جلب می کند.

آنچه برج ستون فقرات در آن بر بقیه برج ها برتری دارد، موفقیت آن در کاهش وزن سازه با تعدادی تغییرات جزئی و دقیق در شکل بیرونی آن است. این پروژه که برای گروه سوما ساخته شده است دارای 138000 متر مربع مساحت است و دارای ارتفاع 201 متر می باشد.

به جای چشم انداز تیز و سنگین، پیکربندی فضایی دایره ای را در بر می گیرد تا ظرافت اطراف خود را به ارمغان بیاورد. برج ستون فقرات که با استفاده از دهلیزها و میدان های مداوم در سطح زمین زندگی عمومی را زنده می کند، با خط افق استانبول در تعامل است، اما تداوم فضایی اطراف آن را نیز به حداکثر می رساند.

این پروژه چندین نوآوری را از نظر فناوری های ساختمانی ترکیب می کند زیرا از راه حل های مهندسی موازی با طراحی معماری استفاده می کند. همگام شدن با برنامه ساختمانی از طریق یک سیستم مدولار، تقسیم بندی متناسب حجم ها را امکان پذیر می کند و این باعث می شود که پروژه واحدهای متنوعی را ارائه دهد که برای موضوعات مختلف جذاب هستند.

برج ستون فقرات عنوان بهترین پروژه ترکیه را در MIPIM 2014 دریافت کرد و اعتبار بین المللی خود را همچنان حفظ کرده است.

برج ستون فقرات استانبول

برج ستون فقرات استانبول

7- برج ملکه بومونتی سینپا


برج ملکه بومونتی سینپا استانبول برج ملکه بومونتی سینپا استانبول
این برج با مساحت 26000 متر مربع، با نام ملکه بومونتی (Queen Boomnet) دارای 1080 ماژول است که گزینه های زندگی متنوعی را ارائه می دهد و دارای سیستم ماژولار می باشد که در پاراگراف بعد مختصر توضیحی از این سیستم خواهیم داد.

فضاهای نشیمن در متراژ های مختلف با عمق تا 9 متر ایجاد شده است که در آن یک یا چهار واحد با هم ترکیب می شوند. بسته به ترجیحات و نیازهای مالکان، ممکن است فرصتی برای کوچک کردن یا بزرگ کردن خانه وجود داشته باشد. ماژول ها در ابعاد 50، 80 و 100 متر مربع هستند.

پروژه ساختمانی Sinpaş که مدتها به عنوان اقامتگاهی مدرن در منطقه Boomnite شناخته می شد، در مجاورت پارک مرکزی این پروژه قراردارد. برج ملکه بومونتی با جذب سرمایه گذاری 1 میلیارد و 250 میلیون لیر ترکیه، از یک سو در نزدیکی تنگه بسفر، جایی که تاریخ با آینده ملاقات می کند موقعیت مسلطی به بسفر داشته و از این حیث نیز متمایز است.

ملکه بومونتی، با 10000 فوت مربع «پارک شهر گوون»، فضای زندگی منحصر به فردی را در قلب قسمت اروپایی شهر به شما ارائه می دهد و حضور فضای سبز جذاب، به شما امکان می دهد هم شهر و هم طبیعت را تجربه کنید. این برج در محله شیشلی، در قسمت اروپایی شهر ساخته شده است و دارای 195 متر ارتفاع می باشد.

برج ملکه بومونتی سینپا استانبول

برج ملکه بومونتی سینپا استانبول

8- برج واریاپ مریدین


برج واریاپ مریدین استانبول برج واریاپ مریدین استانبول
برج واریاپ مریدین مجموعه ای نمادین است که در رویکرد خود به برنامه ریزی و شیوه های پایداری طبیعت و حفظ محیط زیسا بسیار پایبند است و تنها 13 درصد از زمین های موجود در پروژه برای ساخت و ساز استفاده شده است و زمین های باقی مانده در پروژه به عنوان فضای سبز طراحی شده است.

این پروژه با ایجاد ساختمانی که دارای 30 درصد مصرف کارآمدتری در بخش انرژی است و 40 درصد بیشتر در مصرف آب صرفه جویی می کند، فناوری های سبز جدیدی را در استانبول رونمایی و استفاده کرده است. این پروژه همچنین از آب باران گرفته شده از پشت بام ها و تراس ها استفاده مجدد می کند و آب خاکستری را از واحد ها جمع آوری می کند و پس از تصفیه اولیه، مجدداً در سیستم های آبیاری آن استفاده می شود.

به عنوان اولین پروژه مسکونی بلندمرتبه در ترکیه که از پنل های خورشیدی و توربین های بادی استفاده می کند، هر بلوک مریدین Varyap حداقل 20 کیلووات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر برای تامین برق مناطق مشترک دارد.

این برج در قسمت آسیایی شهر و در محله مدرن و زیبای آتاشهیر واقع شده و 198 متر ارتفاع دارد.

برج واریاپ مریدین استانبول

برج واریاپ مریدین استانبول

9- برج ایزبانک استانبول


برج ایزبانک استانبول برج ایزبانک استانبول
این برج 52 طبقه بلندترین برج از سه آسمان خراش مقر Türkiye İş Bankası در محله Levent استانبول اروپایی است که قبلاً بلندترین آسمان خراش ترکیه و شبه جزیره بالکان (جنوب شرقی اروپا) بود. ارتفاع رسمی برج ایزبانک 181.20 متر (594.5 فوت) بدون تیر پرچم، و 194.57 متر (638.4 فوت) با احتساب میله پرچم است.

جالب است بدانید که سازه برج از فناوری های «آسمان خراش هوشمند» استفاده می کند و از لحاظ جغرافیایی نزدیک به ایستگاه متروی لونت استانبول در خیابان Büyükdere است.

این برج توسط Türkiye İş Bankası (بانک تجارت ترکیه) ساخته شده است. چندین جزئیات ساختمان شبیه برج ترامپ در شهر نیویورک است که توسط همان شرکت معماری و معماران سوانک هایدن کانل طراحی شده است که البته SHCA با شرکت معمار ترکی Tekeli-Sisa همکاری کرد.

برج ایزبانک استانبول

برج ایزبانک استانبول

10- برج پالادیوم


برج پالادیوم استانبول برج پالادیوم استانبول
با دسترسی مستقیم از پل بسفر و در چهارراه بزرگراه های E5 و TEM در منطقه تجاری Kozyatagi استانبول، سایت 1.7 هکتاری مکانی بسیار قابل مشاهده برای برج پالادیوم ایجاد کرده است. این ساختمان فضای اداری منعطف درجه A با برنامه ریزی کارآمد را در اطراف یک هسته مرکزی فراهم می کند که دارای صفحات کف بین 900 تا 1100 متر مربع است که برای اجاره های منفرد یا چندگانه مناسب است.

این برج شامل مجراهای تهویه طبیعی در هر سطح برای استفاده ساکنان دفترهای اداری است.

برج پالادیوم استانبول، دارای 180 متر ارتفاع بوده و در محله آسیایی مدرن آتاشهیر واقع شده است.

برج پالادیوم استانبول
لابی پذیرش از یک محوطه طراحی شده و زیبا برای استراحت شروع شده و به اتاق های جلسه، تناسب اندام، سونا، اسپا و کافه تریا متصل می شود. همچنین پارکینگ در زیر زمین طراحی و ساخته شده است و نمای خارجی مدرن ساختمان به گونه ای طراحی شده است که نور روز را در فضاهای اداری به حداکثر برساند و در عین حال درجه بالایی از عایق حرارتی را حفظ کند.

پانل های اسپندل شیشه ای رنگی به صورت افقی در سطوح بالا قرار گرفته اند تا مناظر پانورامای بی وقفه از دریای بسفر را ارائه دهند.

برج پالادیوم استانبول


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا

نظر شما در مورد بلندترین برج های استانبول


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ استانبول

تیزر مرکز خرید واتر گاردن در استانبول

تیزر مرکز خرید واتر گاردن در استانبول


مرکز خرید واتر گاردن (Istanbul watergarden mall) یکی از معروف ترین مراکز خرید استانبول می باشد. اگرچه شاید بزرگترین نباشد، اما یکی از زیباترین مراکز خرید به شمار می رود و بیشتر به عنوان یک مرکز نمایش آتش و اکولایزر به...


مرکز خرید ونیزیا در استانبول

مرکز خرید ونیزیا در استانبول


مرکز خرید اوت لت ونیزیا از مهم ترین اوت لت های استانبول می باشد. این مرکز خرید، مجتمع تجاری مسکونی است که طراحی فوق العاده زیبایی مانند شهر ونیز ایتالیا دارد. عمارت بزرگ این مرکز خرید توجه همگان را به خود...


پروژه ساختمان مسکونی آجار بلو در استانبول

پروژه ساختمان مسکونی آجار بلو در استانبول


پروژه لوکس ساختمانی آجار بلو استانبول (Istanbul Acar Blu)، تجلی کامل مفهوم مجتمع مسکونی خانوادگی لوکس می باشد. این مجتمع مسکونی نمونه کاملی از امکانات لاکچری را برای ساکنین خود مهیا کرده است. آجار بلو با منظره ای جذاب و رویایی...


بهترین هتل های استانبول

بهترین هتل های استانبول


قبل از معرفی بهترین هتل های شهر استانبول، شهری که به خاطر وجود گردشگر بسیار زیاد از سراسر جهان، هتل های بسیار خوب و البته نه چندان مناسب بسیاری دارد، کمی به معرفی این شهر که ایرانیان هم خاطرات خوبی از...


پروژه ساختمان مسکونی ایمار در استانبول

پروژه ساختمان مسکونی ایمار در استانبول


ایمار اسکوئر استانبول یکی از برترین و لوکس ترین پروژه های چند منظوره مسکونی، تجاری و اقامتی شهر استانبول بوده و سازنده این پروژه بی نظیر، شرکت ساختمانی ایمار (Emaar) سازنده برج های زیبایی در شهر دبی و همچنین سازنده مرکز...


لوکس ترین رستوران های استانبول

لوکس ترین رستوران های استانبول


رستوران گردی یکی از جاذبه های سفر همه مردم دنیاست و در سفر به شهر استانبول نیز، انتخاب های بسیاری در پیش روی گردشگران است. در این مقاله تعدادی از لوکس ترین رستوران های شهر استانبول را با نشانی و تصاویر...


مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول


ایستینیه پارک یک مرکز خرید در محله ایستینیه استانبول، شهر توریستی جذاب ترکیه می باشد، این مرکز خرید لوکس دارای 291 فروشگاه به مساحت 85250 متر مربع می باشد که دارای چهار طبقه پارکینگ در زیرزمین است، مرکز خرید ایستینیه پارک...


کاخ دولما باغچه در استانبول

کاخ دولما باغچه در استانبول


شهر زیبای استانبول یکی از شهرهای مطرح گردشگری در کشور ترکیه و جهان است و یکی از مقاصد مهم گردشگران جهان می باشد. این شهر به دلیل حضور مراکز خرید متعدد زیبا، جشنواره های مختلف و جذاب و هم چنین جاذبه...


افتتاح هتل لوکس سنت رجیس در ترکیه

افتتاح هتل لوکس سنت رجیس در ترکیه


هتل سنت رجیس (ST.Regis) با همکاری برخی برندهای لوکس در شهر استانبول ترکیه راه اندازی شد. این هتل زیبا و مجلل یک نمایندگی از رستوران خاص و لوکس ولفگانگ پاک اسپاکو (Wolfgang Puck’s Spago) دارد و دارای سوئیت های مجلل بنتلی...


هتل فور سیزن بسفر استانبول

هتل فور سیزن بسفر استانبول


هتل فور سیزن بسفر استانبول در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده و یک محل اقامت عالی در شهر استانبول است. کاخ Çirağan و موزه ی Naval در نزدیکی این هتل هستند. میهمانان هتل می توانند با اقامت در این هتل به...


سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گالری آرپا
0

گالری آرپا

صدر استون
0

صدر استون

گروه سترا
3

گروه سترا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  استانبول   |  ترکیه   |  برج

تاریخ ثبت ثبت: 1400/09/30
بازدید بازدید: 2611

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

پنجره ترمال بریک آلومینیومی
0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی
0

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS