نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای دکوراسیون

0

معرفی انواع کفپوش ها

انواع کفپوش

مقاله معرفی انواع کفپوش ها با تصاویر با کیفیت


قبل از معرفی انواع کفپوش، بد نیست بدانید اگر سری به بازار بزنید و اندکی به دنبال کفپوش برای کف خانه یا محل کار خود بگردید، با تنوع بی حد و مرز کفپوش ها مثل کفپوش سه بعدی، کفپوش اپوکسی، کفپوش pvc، کفپوش لمینت و … مواجه خواهید شد که ممکن است شما را کاملا گمراه کنند. از کاشی و موکت گرفته تا سرامیک و پی وی سی و پارکت هرکدام به عنوان کفپوش ساختمانی شناخته شده و ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. در این نوشتار می کوشیم که به شما کمک کنیم برای ساختمان و آپارتمان محل سکونت خود بهترین کفپوش را برگزینید.

در ادامه انواع كفپوش سه بعدي، اپوکسی و سنتی را بررسی خواهیم نمود. پس با معرفی انواع گزینه های کفپوش با لاگین برندز همراه باشید:

کفپوش از جنس سنگ


این کفپوش نیازی به معرفی نداشته و از قدیمی ترین ایام تاریخ تا به حال استفاده می گردد. با این حال سنگ امروزه یکی از مصالح گران قیمت ساختمانی به شمار می رود. نکته جالب در مورد قیمت سنگ این است که مانند سرامیک هرچقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. این نوع کفپوش مناسب فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی بوده و اگر سنگ فاقد رگه یا ترک خوردگی باشد، می توان برای سال های سال از آن استفاده نمود. هم چنین سنگ برای به کارگیری و استفاده در محوطه و فضای بیرونی ساختمان بسیار مناسب می باشد.

با این همه جدا از قیمت بالا، سنگ همان مشکلات سرامیک را دار می باشد. به عنوان مثال معمولا به خاطر سرد بودن سنگ، استفاده از آن در نقاط سردسیر آن چنان متداول نیست. هم چنین گرم نمودن فضایی که با سنگ مفروش شده به نسبت هزینه بیشتری خواهد داشت.

برای آگاهی از انواع مختلف این کفپوش و کاربردشان، به این مطلب جامع مراجعه کنید: انواع سنگ ساختمانی

کفپوش سنگ ساختمانی

کفپوش سنگ ساختمانی

کفپوش سنگ ساختمانی

کفپوش سنگ ساختمانی

کفپوش سرامیک


سرامیک یکی از بهترین گزینه ها برای کفپوش بوده و به علت زیبایی اش اخیرا استفاده از آن بسیار متداول گردیده است. سرامیک از محصولات عمده خاک رس و سفال به شمار رفته که سطح آن با یک لایه از لعاب مات، نیمه براق و یا براق رنگی پوشیده شده است. سرامیک پس از پخت در کوره بر اساس کیفیت درجه بندی می گردد. ضخامت سرامیک بین ۴ تا ۱۲ میلی متر بوده و سطح زیر آن ها نیز زلر می باشد که آن را با استفاده از ملات به کف می چسبانند. دور سرامیک را معمولا با دوغاب ماسه سیمان پر می نمایند.

سرامیک انواع بسیار متنوعی در بازار داشته و طرح و رنگ و ابعاد آن بسیار مختلف است. قیمت سرامیک نیز با توجه به کیفیت و اندازه متفاوت می باشد.

برندهای معتبر در حوزه کاشی و سرامیک: کاشی و سرامیک

کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیک

کفپوش موکت


هنوز هم بسیاری هستند که ترجیح می دهند کفپوش خانه شان از جنس الیاف پارچه ای همچون موکت باشد. البته می توان گفت که این کفپوش بیشتر مناسب افرادی است که به بیماری روماتیسم مبتلا هستند. به عنوان نمونه برخی از موکت تنها برای اتاق خواب بچه ها یا سالن سینمای خانوادگی استفاده می کنند. در حال حاضر موکت ها در بازار دارای انواع مختلف از لحاظ طراحی و بافت می باشند تا بتوانند در بازار کفپوش ها به حیات خود ادامه دهند.

در کنار همه این ها موکت ها نیز ایرادها و معایبی دارند. بزرگ ترین ایراد موکت ها را ضعف آن ها در برابر حرارت و رطوبت یاد می کنند. هم چنین جذب گرد و غبار مخصوصا در موکت های دارای پرز بلند از دیگر نقاط ضعف این کفپوش نسبتا پرسابقه به شمار می رود.

کفپوش موکت

کفپوش موکت

کفپوش موکت

کفپوش موکت

کفپوش موکت

کفپوش پارکت


کفپوش چوبی و یا پارکت از جنس چوب درختانی همانند صنوبر و کاج و یا افرا و بلوط بوده که نوع چوب آن قیمت نهایی را تعیین می نماید. پارکت ها از انواع نسبتا قدیمی کفپوش محسوب گردیده که زیبایی فوق العاده از دل طبیعت را در فضای خانه شما به نمایش می گذارند. با این حال برخی دوستداران طبیعت و محیط زیست به این کفپوش منتقد هستند.

نحوه اجرای پارک ها به این گونه است که ابتدا پارکت را به کف اتاق چسبانده و پس از نصب روی آن را ساب و سپس لاک می زنند تا سطحی صاف و صیقلی حاصل گردد. با این حال پارکت مشکلاتی نیز دارد. مثلا رطوبت دشمن این کفپوش بوده و باعث می شود که این کفپوش متورم شده یا اصطلاحا باد کند. هم چنین پارکت ممکن است که در بعضی جاها صدای جیرجیر بدهد که آزاردهنده است. از دیگر مشکلات و خطرات پارکت نیز می توان به آتش سوزی و موریانه اشاره نمود.

مشاهده برترین برندهای ارائه کننده پارکت با کیفیت: برندهای پارکت

کفپوش پارکت

کفپوش پارکت

کفپوش پارکت

کفپوش پارکت

کفپوش پارکت

کفپوش لمینت


کفپوش لمینت که به آن پارکت لمینت نیز می گویند، به علت مشکلاتی که پارکت داشت ساخته شد. لمینت، کفپوشی جدید بوده و طول عمری نزدیک به ۳۰ سال دارد. جنس لمینت نیز HDF یا الیاف فشرده چوب بوده و شباهت بسیار زیادی به پارکت دارد. با این حال گفتنی است که لمینت مستقیما از چوب درخت ساخته و تولید نمی گردد.

ساختار کفپوش لمینت متشکل از ۴ لایه بوده که لایه اصلی آن HDF است. هم چنین کفپوش لمینت دارای یک لایه دکوراتیو با طرح چوب بوده و روی آن را نیز لایه اصلی لمینت تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است که کفپوش لمینت به کف نچسبیده و به وسیله شیارهایی که به صورت نر و ماده در هم قفل می گردند نصب می شود. در زیر کفپوش لمینت، لایه فوم یا موکت قرار داده شده و تعویض و جمع نمودن آن به سهولت انجام می گردد. لمینت هم چنین قیمت به نسبت مناسب تری نسبت به پارکت دارا می باشد.

همان گونه که اشاره شد، کفپوش لمینت مشکلات پارکت همانند ایجاد سرو صدا در هنگام راه رفتن، آتش سوزی و نم و رطوبت را به آن اندازه نداشته اما نمی توان گفت که کاملا فاقد این مشکلات است. این کفپوش نیاز به واکس زدن داشته و تمیز کردن آن در صورت نفوذ آلودگی یا رطوبت به زیرش مشکل می باشد. با گرم شدن هوا در تابستان کفپوش های چوبی منبسط شده که به مرور به آن آسیب می رساند. مگر در حالتی که فضایی برای این انبساط در نظر گرفته شده و در نتیجه مشکل نفوذ آب به زیر کفپوش هرگز وجود نخواهد داشت.

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت

کفپوش های پی وی سی


تا به حال بسیار نام پی وی سی (PVC) را شنیده اید. در حقیقت پلی وینیل کلراید (Polyvinyl Chloride) یک محصول شیمیایی بوده که به تدریج جای برخی مصالح متریال ساختمانی را می گیرد. آمارها حاکی از آن است که بیش از نیمی از پی وی سی تولید شده در دنیا در صنعت ساختمان مصرف می گردد. این پلیمر، ویژگی های کم نظیری داشته و در عین حال انواع کاملا مختلفی دارد. مثلا نوع نرم پی وی سی در ساخت کفپوش PVC که نرم و انعطاف پذیر است کاربرد داشته و نوع سخت آن نیز UPVC بوده که در ساخت در و پنجره کاربرد دارد.

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی

کفپوش های سه بعدی


کفپوش سه بعدی نوعی از کفپوش است که این روزها بسیار متداول گشته و بازار کفپوش را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این کفپوش جلوه ای تازه به محیط داخلی خانه شما داده و هرکسی که وارد خانه می گردد را کاملا شگفت زده می سازد. معمولا واکنش افراد در مقابل این کفپوش، این است که در لحظه اول نمی توانند باور کنند که کف خانه اصلا وجود دارد! برای این که این موضوع را بهتر درک کنید، می توانید به تصاویر زیر نگاهی بیندازید:

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

کفپوش های اپوکسی


کفپوش اپوکسی نیز اخیرا توانسته است که سهم زیادی در بازار به خود اختصاص دهد. اما به راستی کفپوش اپوکسی چیست؟

در پاسخ بایستی گفت که کفپوش اپوکسی (epoxy flooring) و پلی اورتان در واقع نوعی از کفپوش از خانواده بسپار (polymer) هستند که کاربردهای صنعتی و خانگی دارند. این کفپوش ها از قابلیت اجرا و پیاده سازی روی انواع مختلف سطوح به خصوص سطوح بتنی برخوردار بوده و ویژگی های فوق العاده ای دارند.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی
امیدواریم از مطالعه مقاله معرفی انواع کفپوش لذت برده باشید. جهت مقایسه و انتخاب برترین برندهای دکوراسیون داخلی روی این عنوان که با رنگ طلایی مشخص شده کلیک کنید.


برندهای دکوراسیون مقالات دکوراسیون این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید محصولات چوبی لوکس کابینت، درب داخلی و خارجی ساختمان]
لوگوی صنایع چوب ورگر Boosted (0) صنایع چوب ورگر
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
لوگوی آوانگارد گالری Boosted (0) آوانگارد گالری
[تولید کابینت، روشویی و مبلمان سفارشی، واردات پارچه و شیرآلات لوکس]
لوگوی تچرا دیزاین Boosted (0) تچرا دیزاین
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز

نظر شما در مورد معرفی انواع کفپوش ها


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ کفپوش

چرا پارکت را انتخاب می کنیم؟

چرا پارکت را انتخاب می کنیم؟


خیلی از افراد، پارکت را بخاطر حس آرامش و آسایش در محیط زندگی اشان استفاده می کنند . پارکت را می توان در منازل، ادارات، مراکز تجاری استفاده کرد و دارای مزیت های بسیار زیادی است که آن را برای هر...


درباره لمینت بیشتر بدانیم

درباره لمینت بیشتر بدانیم


لمینت مانند پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته نمی شود. لمینت ها تفاوت های بسیار زیادی با پارکت های چوبی دارند، به کف اتاق چسبانده نمی شوند، بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا...


آوانگارد گالری
0

آوانگارد گالری

لوستر دست ساز لایت سوچی
0

لوستر دست ساز لایت سوچی

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

راش ایران نماینده رسمی کاغذ دیواری راش آلمان
1

راش ایران

شوروم آسام هاوس
2

شوروم آسام هاوس

کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  کفپوش   |  پارکت

تاریخ ثبت ثبت: 1397/07/10
بازدید بازدید: 3992

مطالب مرتبط با دکوراسیون

کابینت کلاسیک رومی
0

کابینت کلاسیک رومی

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند
0

ویلاهای مدرن خوش منظره در نیوزیلند

کاغذ دیواری اروپایی
0

کاغذ دیواری اروپایی

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک
0

آینه ونیزی در دکوراسیون شیک

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن
0

کابینت نئوکلاسیک و انواع مدل های آن

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس
0

عمارت های پیشنهادی به لیونل مسی در پاریس

خانه ای مدرن در کالیفرنیا
0

خانه ای مدرن در کالیفرنیا

20 مدل وان حمام لاکچری
0

20 مدل وان حمام لاکچری

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه
0

7 دکوراسیون اتاق خواب باشکوه

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن
0

دکوراسیون عمارت تام کروز در لندن

51 لوستر کریستالی مسحور کننده
0

51 لوستر کریستالی مسحور کننده

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا
0

رویایی ترین عمارت مدرن آمریکا

50 سرویس بهداشتی لاکچری
0

50 سرویس بهداشتی لاکچری

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه
0

45 لوستر مدرن خالق فضای باشکوه

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن
0

طراحی داخلی مراکشی لاکچری و مدرن

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی
0

طراحی ویلای مدرن جت ست در میامی

10 سبک کابینت آشپزخانه
0

10 سبک کابینت آشپزخانه

طراحی داخلی مینیمال
0

طراحی داخلی مینیمال

کابینت کلاسیک آشپزخانه
0

کابینت کلاسیک آشپزخانه

سبک های طراحی داخلی
0

سبک های طراحی داخلی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS