نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای پوشاک

0

هرمس نامی بزرگ در دنیای مد

پوشاک هرمس

مقاله هرمس نامی بزرگ در دنیای مد با تصاویر با کیفیت


مشتریانی همیشگی مانند نیکول کیدمن و پاریس هیلتون تا دستمال گردن‌هایی که شانس می‌آورند، اینها تنها بخشی از دنیای جذاب هرمس هستند. هرمس، نامی بزرگ و قابل احترام در دنیای مد است حتی بسیاری عقیده دارند که باید آن را سلطان مد در فرانسه به شمار آورد البته این یک نظر است اما کم نیستند کارشناسانی که معتقدند باید نگاهی متفاوت به هرمس داشت.

این برند حتی لوگوی منحصربفردی برای خود دارد که از این حیث نیز چیزی متفاوت از سایر غول‌های مد در دنیاست. بسیاری عقیده دارند هرمس آنقدر اعتبار دارد که هر برند دیگری بخواهد از آن آموخته تا بر اعتبار و بزرگی خود بیفزاید. واقعیت این است که برند هرمس برای بیش از 150 سال در صدر فهرست معتبرترین برندهای شناخته شده در جهان قرار داشته است. هرمس یکی از با ارزش‌ترین و لوکس‌ترین برندها در دنیا به شمار می‌آید و در این میان توصیف «لوکس ‎ترین» از اهمیت خاصی برخوردار است تا آنجاکه یکی از پایه های مستحکم صنعت جهانی مد به شمار می‌آید.

فلسفه حیات و ادامه فعالیت هرمس بر یک اصل کلی، ساده اما جذاب استوار است: توجه به تاریخ غنی و تأکید بر جزئیات. جای هیچ شکی نیست که هرمس یک برند قدرتمند به شمار می‌آید که حتی در سخت‌ترین بحران‌های اقتصادی نیز به فعالیت خود آن هم درعالی‌ترین سطح ممکن ادامه داده است.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که درباره برند هرمس مطرح می‌شود این است که علاقه‌مندان به خرید کیف، کفش، لباس و لوازم جانبی در برابر محصولات این برند کمترین مقاومت را از خود نشان داده و به سرعت در برابر آن دستان خود را به علامت تسلیم شدن بالا می‌برند. این ویژگی مهم، خاص برند هرمس محسوب می‌شود و از این حیث کمترین برندی به پای غول مد فرانسه می‌رسد.

دو ویژگی مهم
برندهایی که تلاش می‌کنند در دنیای به سرعت در حال تغییر و تحول مد در صف جلو باقی بمانند باید به دو اصل مهم توجه ویژه داشته باشند: نوآوری و توجه به نیاز مشتری. هرمس با رعایت همیشگی این دو اصل توانسته جایگاه خود را در دنیای مد حفظ و همواره ارتقا دهد.

هرمس چگونه هرمس شد؟
خانه مد هرمس در پاریس بنیان گذاشته شد البته از ابتدا هیچ کس تصور نمی‌کرد این خانه مد روزی به جایی برسد که دنیای مد در برابرش تعظیم کند. سال 1837 اتفاقی مهم در پاریس رقم خورد تا آینده مد همواره به آن افتخار کند.

نکته جالب توجه این است که اساس هرمس از یک فروشگاه ویژه فروش افسار حیوانات بنا شد. تیری هرمس که در سال 1801 به دنیا آمد و در سال 1878 نیز از دنیا رفت علاقه زیادی به طراحی و تولید افسار اسب به طور دستی داشت. او با خلاقیت به خرج دادن توانست مدل‌های متنوع و زیبای انواع افسار حیوانات را طراحی کند اما حتی همان زمان هم هرگز تصور نمی‌کرد که ناخواسته در حال بنیان گذاشتن امپراطوری بزرگ برند هرمس باشد.

هرمس در کارگاه خود افسار اسب و کالسکه طراحی می‌کرد. او در فرآیند طراحی این سازه‌های دست‌ساز به طرز فزاینده‌ای هم از انواع چرم استفاده می‌کرد. بیشترین استفاده هرمس از چرم در تجارت کوچکش مربوط به ساخت انواع زین اسب می‌شد. او با استفاده از نبوغ درونی خود زین‌های زیبا و جذاب چرمی می‌ساخت. این دست سازه‌ها خیلی زود به شهرتی سراسری دست یافتند به‌ طوری‌که آوازه کارهای هرمس به گوشه و کنار اروپا رسید و بسیاری از خاندان‌های سلطنتی به استفاده از این زین‌ها و کالسکه‌ها تمایل پیدا کردند. طولی نکشید که تنها از کارهای خاص هرمس استفاده می‌شد و این یعنی آغاز دورانی تازه برای شکوفایی برند سنتی هرمس.

نخستین فروشگاه تجاری و به معنای امروزی هرمس در بلوار «Grands Boulevards» پاریس افتتاح شد. در این فروشگاه دست‌ سازه‌های چرمی لوکسی به فروش می‌رسید و جای هیچ‌ گونه تعجبی نداشت که خریداران آن نیز مشتریان ثروتمند زمان خود بودند.

هرمس در فروشگاه خود افسارهای مرغوب و دهنه اسب ساخته شده از چرم مرغوب می‌فروخت. اشراف و طبقات ثروتمند فرانسوی و اروپایی از مشتریان اصلی هرمس به شمار می‌آمدند و جالب اینکه ناپلئون سوم و ملکه‌اش یعنی «ایگن» از مشتریان همیشگی فروشگاه هرمس بودند.

تا سال 1879 داستان به همین روال بود تا اینکه در این سال تغییری بزرگ ایجاد شد. در این سال چارلز امیلی هرمس دست به نوآوری بزرگی زده و تغییرات اساسی در خط مشی هرمس ایجاد کرد. او که فرزند و جانشین هرمس بزرگ محسوب می‌شد. درحالی که بخش زیادی از تمرکز تولید و فروش هرمس به افسار اسب معطوف شده بود، گروه هرمس فروشگاه جدیدی بازگشایی کرد تا همه چیز گویای تغییری بزرگ در صنعت هرمس باشد.

پوشاک هرمس

تولید کیف، شال و دستمال گردن
به سال 1922 می‌رویم یعنی پایان جنگ جهانی اول و زمانی که دنیا در شوک یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ خود قرار داشت. در آن سال هرمس که با وجود جنگ خانمان‌سوز توانسته بود همچنان اعتبار و بزرگی خود را حفظ کند از نخستین کیف‌های دستی چرمی خود رونمایی کرد. این یک تحول بزرگ در خط تولید هرمس محسوب می‌شد. تنها دو سال بعد یعنی در سال 1924 بود هرمس خود را به اروپا هم رساند.

در آن سال مطرح‌ترین برند مد در فرانسه و حتی اروپا نشان داد که آمریکا را نیز هدف قرار داده است.

در سال 1929 نخستین پوشاک تولید شده براساس تازه‌ترین طرح‌های روز آن دوران در پاریس به دنیا معرفی شد و بدین ترتیب بود که هرمس به آن چیزی که امروز از آن می‌بینیم رسید. امروزه همه آنهایی که به مد و طرح‌های جدید علاقه دارند کیف‌های خاص و منحصربفرد هرمس یعنی «Kelly Bag» را به خوبی می‌شناسند، کیفی که در سال 1956 توسط «گریس کلی» جهانی شد.

نکته جالب توجه درباره این کیف به تولید ابتدایی آن در سال 1930 مربوط می‌شود، اما اوج شکوفایی آن 26 سال بعدی صورت گرفت و این تنها مربوط به هنر برند هرمس می‌شد. در دهه 30 میلادی نخستین شال‌های برند هرمس به دنیا معرفی شد و جالب اینکه در سال 1937 نخستین کارخانه طراحی و تولید شال این برند نیز راه‌اندازی شد.

در آن سال‌ها می‌توان سال 1946 را به عنوان طلایی‌ترین سال فعالیت هرمس به شمار آورد و آن زمانی بود که نخستین دستمال گردن‌های ابریشمی را با ظرافت و جذابیت خاصی تولید و به دنیا معرفی کرد. سه سال بعد یعنی سال 1949 اتفاق بزرگ دیگری در دنیای جذاب هرمس روی داد؛ یعنی تولید عطر. در ادامه این روند باشکوه نوبت به رابرت دوماس هرمس رسید تا او هم نبوغ خود را به رخ سایر غول‌های نوظهور دنیای مد بکشاند.

او که با خاندان هرمس وصلت کرده بود حالا به نامی بزرگ و تعیین کننده در دنیای مد و طراحی لباس و تولید عطر تبدیل شده بود. اما جالب این است که خیلی‌ها او را با دستمال گردن‌های هرمس می‌شناسند. در واقع می توان گفت دوماس توانست هرمس را با دستمال گردن‌های ابریشمی و متنوع این شرکت بیش از پیش به دنیا معرفی کند.

بسیاری بر این باور بودند و البته هستند که دستمال گردن های ابریشمی تولید برند هرمس نه تنها بر جذابیت ظاهری می افزاید بلکه به نوعی شانس و اقبال هم به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر سهم فروش دستمال گردن‌های ابریشمی هرمس سهم 10 درصدی از کل فروش این برند مطرح دارد. سالانه بیش از یک میلیون دستمال گردن برند هرمس در دنیا به فروش می‌رسد و این یعنی یک علاقه جهانی وصف ناپذیر.

گسترش امپراطوری هرمس
در دهه 70 میلادی بود که هرمس شروع به گسترش همه جانبه دامنه فعالیت‌های خود کرد. بخش مهمی از این نگرش شامل راه‌اندازی فروشگاه‌هایی در سراسر جهان بود. مرزهای هرمس روز به روز گسترش می‌یافت تا آنجاکه اروپا و آمریکا تنها اهداف نبودند، هرمس حتی سر از خیابان‌های توکیو هم درآورده بود. این درحالی بود که سایر برندهای مد که هنوز چیزی از تولدشان نگذشته بود خود را به عنوان رقبای جدی معرفی می‌کردند. پس از رابرت نوبت به جین لویز دماس هرمس رسید. او شروع به سرکشی به گوشه و کنار جهان کرد تا ایده‌های خلاقانه و متفاوتی جمع آوری کند.

در واقع جین لویز معتقد بود که تنها با ایده‌های نو است که می‌توان در کورس رقابت با غول‌های نوظهور دنیای برند باقی ماند و حرفی برای گفتن داشت. کار به جایی رسید که در دهه 90 میلادی همگان اعتراف می‌کردند که هرمس توقف‌ناپذیر شده است. آنها خط تولیداتشان را روز به روز گسترش می‌دادند تا جایی که تولید لوازم آشپزخانه کریستالی و چینی را نیز در دستور کار خود قرار دادند.

همه آمار و ارقام به نفع هرمس است. بخشی از فروش سالانه این برند فرانسوی بدین شرح است: 30 درصد محصولات چرمی، 15 درصد پوشاک، 12 درصد شال و روسری و 15 درصد دستمال گردن. از مهمترین مشتریان همیشگی هرمس می توان به این افراد اشاره کرد: نیکول کیدمن، پاریس هیلتون، جولین مور و الیزابت هرلی.

در ادامه محصولات لوکس هرمس را با هم می بینیم:

پوشاک هرمس

پوشاک هرمس

پوشاک هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

کیف دستی هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

لباس هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس

کفش هرمس


برندهای پوشاک مقالات پوشاک این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[تولید مبلمان کلاسیک و صنایع چوبی لوکس]
لوگوی مبلمان کلاسیک زیتون Boosted (0) مبلمان کلاسیک زیتون
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا

نظر شما در مورد هرمس نامی بزرگ در دنیای مد


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مجموعه ورزشی انقلاب
4

مجموعه ورزشی انقلاب

مبلمان کلاسیک زیتون
1

مبلمان کلاسیک زیتون

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  هرمس

تاریخ ثبت ثبت: 1395/04/01
بازدید بازدید: 7677
مرجع مرجع: تندیس فان

مطالب مرتبط با پوشاک

مراسم مت گالا 2022
0

مراسم مت گالا 2022

لباس بازیگران در مراسم اسکار 2022
0

لباس بازیگران در مراسم اسکار 2022

معروف ترین برندهای پوشاک فرانسوی
0

معروف ترین برندهای پوشاک فرانسوی

معروف ترین برندهای پوشاک آمریکایی
0

معروف ترین برندهای پوشاک آمریکایی

معروف ترین برندهای پوشاک ترکیه ای
0

معروف ترین برندهای پوشاک ترکیه ای

معروف ترین برندهای پوشاک ایتالیایی
0

معروف ترین برندهای پوشاک ایتالیایی

برترین برندهای لاکچری پوشاک سال 2020
0

برترین برندهای لاکچری پوشاک سال 2020

برترین شوروم های پوشاک در لندن
0

برترین شوروم های پوشاک در لندن

بیانسه ملکه پولساز آمریکا
0

بیانسه ملکه پولساز آمریکا

اما واتسون جذاب ترین سلبریتی جوان هالیوود
0

اما واتسون جذاب ترین سلبریتی جوان هالیوود

جدیدترین اکسسوری‌های پاییز ۲۰۱۸
0

جدیدترین اکسسوری‌های پاییز ۲۰۱۸

هفته مد لندن 2018
0

هفته مد لندن 2018

لاکچری بودن به سبک میسونی
0

لاکچری بودن به سبک میسونی

طرح فانتزی برند لویی ویتون
0

طرح فانتزی برند لویی ویتون

پوشاک لاکچری رالف لورن
0

پوشاک لاکچری رالف لورن

برلوتی کالای لوکس مد فرانسوی
0

برلوتی کالای لوکس مد فرانسوی

حراج لباس های سلطان پاپ مایکل جکسون
0

حراج لباس های سلطان پاپ مایکل جکسون

تام فورد مالک مشهورترین برند مد و لباس
0

تام فورد مالک مشهورترین برند مد و لباس

لویی ویتون و کالکشن تابستانی 2018
0

لویی ویتون و کالکشن تابستانی 2018

گران ترین و محبوب ترین عطرهای جهان
0

گران ترین و محبوب ترین عطرهای جهان

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS