نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

راهنمای اولیه تجارت و ترید در فارکس

آموزش پرایس اکشن در فارکس
آمورش فارکس

مقاله راهنمای اولیه تجارت و ترید در فارکس با تصاویر با کیفیت


تجارت اختلاف قیمت ارز کشورها - که معمولاً به آن تجارت فارکس (Forex: The FOReign EXchange market) نیز می گویند - بازار جهانی برای مبادله ارزهای خارجی است. فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است و معاملاتی که در آن انجام می شود بر همه چیز تأثیر می گذارد، از قیمت پوشاک وارداتی از کشور چین گرفته تا مبلغی که برای یک پیتزا در ایتالیا می پردازید.

• تجارت فارکس چیست؟


اگر بخواهیم تعریف ساده ای از فارکس داشته باشیم، معاملات فارکس مشابه خرید ارز از صرافی هایی است که هنگام سفر به خارج از کشور انجام می دهید: یک معامله گر ارزی را می خرد و دیگری را می فروشد. ضمنا همواره نرخ ارزها بر اساس عرضه و تقاضا در نوسان می باشند.

تمامی ارزها در این بازار مبادله می شوند و بازار جهانی از دوشنبه تا جمعه 24 ساعته باز است. تمام معاملات فارکس در خارج از بورس (OTC) انجام می شود، به این معنی که هیچ صرافی فیزیکی در معاملات حضور ندارد (همانند معاملات سهام) و یک شبکه جهانی از بانک ها و سایر موسسات مالی بزرگ دنیا بر بازار فارکس نظارت دارند (به جای یک صرافی مرکزی، سازمانی مانند بورس اوراق بهادار نیویورک بر این بازار نظارت دارد).

اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های تجاری در بازار فارکس بین معامله گران سازمانی، مانند افرادی که برای بانک ها، مدیران صندوق ها و شرکت های چند ملیتی کار می کنند، رخ می دهد. این معامله گران لزوماً قصد ندارند خودشان ارزها را تصاحب کنند. آنها ممکن است صرفاً در مورد نوسانات آتی نرخ ارز گمانه زنی و با حجم قابل توجه، اقدام به خرید یا فروش کنند.

برای مثال، یک معامله گر فارکس ممکن است دلار آمریکا را بخرد و یورو را بفروشد، اگر معتقد باشد ارزش دلار در مدت زمان مشخص نسبت به یورو تقویت می شود و بنابراین می تواند در آینده یوروی بیشتری بخرد. در همین حال، یک بانک و یا موسسه بسیار بزرگ با خرید با حجم بسیار زیاد یورو، ارزش آن را با تقاضای زیادی که به وجود آورده، افزایش دهد.

• معامله ارزها در فارکس


به همه ارزها یک کد سه حرفی بسیار شبیه نماد آن ارز اختصاص داده شده است. در حالی که بیش از 170 ارز در سراسر جهان وجود دارد، دلار آمریکا در اکثر معاملات فارکس دخیل است و دانستن کد آن بسیار مفید است: USD. دومین ارز محبوب در بازار فارکس، یورو است، ارزی که در 19 کشور اتحادیه اروپا پذیرفته شده است و با کد EUR در بازار فارکس معرفی شده است.

سایر ارزهای اصلی، عبارتند از: پوند بریتانیا (GBP)، ین ژاپن (JPY)، دلار استرالیا (AUD)، دلار کانادا (CAD)، فرانک سوئیس (CHF) و دلار نیوزیلند. (NZD).

معاملات فارکس به صورت ترکیبی از دو ارز در حال مبادله بیان می شود. هفت جفت ارز زیرحدود 75٪ از معاملات در بازار فارکس را تشکیل می دهند:

     EUR/USD
     USD/JPY
     GBP/USD
     AUD/USD
     USD/CAD
     USD/CHF
     NZD/USD

• نحوه قیمت گذاری معاملات فارکس


هر جفت ارز نشان دهنده نرخ فعلی مبادله دو ارز است. برای نمونه نحوه تفسیر این اطلاعات با استفاده از EUR/USD (نرخ مبادله یورو به دلار آمریکا) به آمده است:

     واحد پول سمت چپ (یورو) ارز پایه است.
     واحد پول سمت راست (دلار آمریکا) ارز مظنه است.

دلیل حضور نماد یورودر ابتدای نام گذاری EURUSD این است که سال ها پیش و در زمان این نام گذاری، ارزش این نماد از دلار بالاتر بوده و در برخی موارد این ارزش در برخی جفت ارزها جابجا شده است ولی همچنان استاندارد اولیه به دلیل رواج یافتن و عمومی شدن، استفاده می شود.

نرخ مبادله نشان دهنده این است که چه مقدار از ارز مظنه برای خرید 1 واحد از ارز پایه مورد نیاز است. در نتیجه، ارز مبنا همیشه به صورت 1 واحد بیان می شود در حالی که ارز مظنه (ارز دوم) بر اساس بازار فعلی و میزان مورد نیاز برای خرید 1 واحد از ارز پایه متفاوت است.

برای نمونه اگر نرخ مبادله EUR/USD عدد 1.2 باشد، به این معنی است که ارزش 1 یورو، 1.20 دلار می ارزد (یا به عبارت دیگر، خرید 1 یورو 1.20 دلار هزینه خواهد داشت).

وقتی نرخ مبادله افزایش می یابد، به این معنی است که ارزش ارز پایه (قسمت اول نام گذاری) نسبت به ارز مظنه (قسمت دوم) افزایش یافته است (زیرا ارزش یورو نسبت به دلار آمریکا بیشترشده است) و برعکس، اگر نرخ مبادله کاهش یابد، به این معنی است که ارزش ارز پایه نسبت به ارز دوم کاهش یافته است.

• سه روش برای تجارت فارکس


بیشتر معاملات فارکس با هدف مبادله ارز (همانطور که ممکن است در یک صرافی در حین سفر انجام دهید) انجام نمی شود، بلکه بیشتر برای حدس و گمان در مورد تغییرات قیمت در آینده است، دقیقاً مشابه معامله گران سهام، معامله گران فارکس تلاش می کنند ارزهایی را خریداری کنند که فکر می کنند ارزش آنها نسبت به سایر ارزها افزایش می یابد یا از شر ارزهایی که پیش بینی می کنند قدرت خرید آنها کاهش می یابد خلاص شوند.

سه روش مختلف برای تجارت فارکس وجود دارد که معامله گران با اهداف متفاوت را در خود جای می دهد:

بازار اسپات (Spot): معاملات اسپات، معاملات اصلی فارکس است که در آن جفت ارزها مبادله می شوند و نرخ های مبادله در زمان واقعی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شوند.

بازار فوروارد (Forward): معامله گران فارکس می توانند به جای انجام یک معامله در حال حاضر، یک قرارداد الزام آور خصوصی با معامله گر دیگری منعقد کنند و نرخ ارز را برای مقدار ارز توافق شده در تاریخ آینده تنظیم کنند.

بازار فیوچرز (Futures): مانند بازار فوروارد، معامله گران می توانند یک قرارداد استاندارد را برای خرید یا فروش مقدار از پیش تعیین شده یک ارز با نرخ ارز مشخص در تاریخی در آینده انتخاب کنند. این کار مانند قراردادهای فوروارد، در صرافی انجام می شود و نه به صورت خصوصی.

بازارهای فیوچرز عمدتاً توسط معامله گرانی استفاده می شود که می خواهند در برابر تغییرات قیمت آتی یک ارز سفته بازی کرده و یا از دارایی خود محافظت کنند. نرخ ارز در این بازارها بر اساس آنچه در بازار نقدی فارکس اتفاق می افتد است و اکثر معاملات فارکس در آن انجام می شود.

• اصطلاحات مهم درمعامله گری فارکس


هر تجارت و بازاری زبان و اصطلاحات خاص خود را دارد. معامله گران، قبل از شروع یادگیری فارکس، مفهوم کلمات زیر را باید بدانند:

- جفت ارز: اکثر معاملات فارکس شامل یک جفت ارز و اختلاف ارزش آن هاست که در بالا توضیحات مفیدی از جفت ارزها ارانه نمودیم.علاوه بر جفت ارزهای اصلی، جفت ارزهای کمتر رایجی نیز برای معامله کردن وجود دارد (مانند ارزهای کشورهای در حال توسعه).

- پیپ (pip): به کوچکترین تغییر قیمت ممکن در یک جفت ارز اشاره دارد. از آنجایی که قیمت های فارکس حداقل با چهار رقم اعشار نقل می شوند، یک پیپ برابر با 0.0001 است.

- Bid-Ask Spread: نرخ های مبادله بر اساس حداکثر مبلغی که خریداران مایل به پرداخت برای یک ارز هستند و حداقل مقداری که فروشندگان برای فروش نیاز دارند تعیین می شود. تفاوت بین این دو مقدار و معاملات ارزشی که در نهایت در آن انجام خواهد شد، اسپرد قیمت پیشنهادی است.

- لات (Lot): واحد استاندارد یک ارز در معامله است. اندازه لات معمولی 100000 واحد ارز است، اگرچه لات های خرد (1000) و مینی (10000) نیز برای معامله توسط اکثر کارگزاران فارکس در دسترس هستند.

- اهرم (Leverage): به دلیل حجم زیاد پول اولیه مورد نیاز در معاملات، برخی از معامله گران ممکن است حاضر نباشند مبلغ زیادی برای انجام یک معامله سرمایه گذاری کنند. اهرم امکانی است که کارگزاران فارکس در اختیار معامله گران قرار می دهند و به معامله گران اجازه می دهند تا بدون نیاز به مقدار پول زیاد در بازار فارکس معامله کنند.

- مارجین (Margin): معامله با اهرم رایگان نیست. معامله گران برای استفاده از اهرم، باید مقداری پول به عنوان سپرده (یا آنچه به عنوان مارجین شناخته می شود) نزد کارگزاران فارکس (Broker) به امانت بگذارند.

• چه چیزی بازار فارکس را به حرکت در می آورد؟


مانند هر بازار دیگری، قیمت ارز بر اساس عرضه و تقاضای فروشندگان و خریداران تعیین می شود. با این حال، نیروهای کلان دیگری نیز در این بازار نقش دارند. تقاضا برای ارزهای خاص نیز می تواند تحت تأثیر نرخ بهره، سیاست بانک مرکزی، سرعت رشد اقتصادی و محیط سیاسی در کشور مورد نظر قرار گیرد.

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته باز است که به معامله گران بازار این فرصت را می دهد تا نسبت به اخباری که ممکن است تا مدت ها بعد بر بازار سهام تأثیر نگذارند واکنش نشان دهند. از آنجا که بسیاری از معاملات ارزها، نوساناتی دارند که می تواند باعث افزایش یا کاهش شدید قیمت ارزها شود، معامله گران باید به این امر مهم آگاه باشند.

• خطرات معاملات فارکس


از آنجایی که معاملات فارکس با استفاده از اهرم انجام می شود و معامله گران از حاشیه سود یا زیان این بازار با استفاده از اهرم معاملاتی استفاده می کنند، خطرات بیشتری برای معاملات در فارکس نسبت به سایر انواع دارایی ها وجود دارد. قیمت ارزها دائما در نوسان است، به این معنی که معامله گران همان گونه که سودهای مناسبی دریافت می کنند، در صورت عدم پایبندی به قوانین معاملاتی شان، امکان از دست دادن قسمتی یا تمام سرمایه خود را نیز دارند.

وجود اهرم در معاملات در صورتی که یک معامله گر معامله موفقی داشته باشد، عالی است زیرا می تواند سود معاملات خود را افزایش دهد. با این حال می تواند زیان هایی را حتی از میزان سرمایه امانت گذاشته شده نزد کارگزار (Margin) نیز بیشتر کند.

علاوه بر همه این موارد، به خاطر داشته باشید کسانی که معامله می کنند ماهی های کوچکی هستند که در حوضچه ای از معامله گران ماهر و حرفه ای شنا می کنند و گاهی عملکرد چارت معاملاتی برای معامله گران جدید می تواند گیج کننده باشد.

تجارت فارکس در بین سرمایه گذاران فردی چندان رایج نیست. در واقع، درصد حضور افراد غیرحرفه ای تنها 5.5 درصد از کل بازار جهانی را تشکیل می دهد.

آمارهای جهانی معتبر نشان می دهد حداقل 71٪ از معامله گران خرد و کم تجربه در این بازار پول خود را از دست می دهند. این امر تجارت فارکس را تبدیل به یک تخصص بسیار حرفه ای می کند که فقط باید به متخصصان با تجربه واگذار کرد.

• چرا تجارت فارکس برای مصرف کنندگان اهمیت دارد؟


در حالی که یک سرمایه گذار معمولی و بدن دانش و تجربه نباید در بازار فارکس فعالیت کند، آنچه در آنجا اتفاق می افتد همه افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد. فارکس بر تمامی بازارهای داخلی نقدی، بازار کالاهای وارداتی، بازار صادرات کشورها و همچنین هزینه سفر به خارج از کشورها نیز تأثیر می گذارد.

برای مثال، اگر ارزش دلار آمریکا نسبت به یورو تقویت شود، یک آمریکایی برای سفر به خارج از کشور خود به این دلیل که دلارهای آمریکایی می توانند یوروی بیشتری بخرند و کالاهای وارداتی از خودرو گرفته تا پوشاک ارزان تر خواهند بود. از طرف دیگر، زمانی که دلار ضعیف می شود، سفر به خارج از کشور و واردات کالا گران تر خواهد بود، اما شرکت هایی که کالاهای آمریکایی صادر می کنند سود بیشتری خواهد برد.

اگر قصد خرید کلان کالاهای وارداتی را دارید، یا قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید، لازم است مراقب نرخ ارز تعیین شده توسط بازار فارکس باشید.


آموزش جامع فارکس با پرایس اکشن لایه سه





این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید سنگ های دکوراتیو (سنگ آنتیک و مصنوعی)]
لوگوی صدر استون Boosted (0) صدر استون
[طراحی و تولید مبلمان آرت دکو، نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه داتام Boosted (0) خانه داتام
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[ارائه دهنده راه حل های خانه هوشمند و BMS]
لوگوی شرکت صنعت نوین امیرکبیر Boosted (0) شرکت صنعت نوین امیرکبیر
[شوروم دکوراسیون داخلی لوکس]
لوگوی شوروم آسام هاوس Boosted (0) شوروم آسام هاوس

نظر شما در مورد راهنمای اولیه تجارت و ترید در فارکس


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ فارکس

آموزش جامع فارکس با پرایس اکشن لایه سه

آموزش جامع فارکس با پرایس اکشن لایه سه


آموزش چاپ دلار در فارکس با متد پرایس اکشن مدرس: مهندس بهنام درفشی فارکس، بزرگترین بازار مالی دنیاست که روزانه بیش از 7 تریلیون دلار در این بازار جابجا شده و میلیون ها نفر در سراسر دنیا در آن مشغول معامله هستند. اختلاف قیمت...


کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

گروه مبلمان ژان
0

گروه مبلمان ژان

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

مبلمان کلاسیک زیتون
1

مبلمان کلاسیک زیتون

مبلمان ایفا
0

مبلمان ایفا

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   آمورش فارکس   |  ترید   |  ترید فارکس   |  پرایس اکشن

تاریخ ثبت ثبت: 1403/01/29
بازدید بازدید: 25

مطالب مرتبط با کامپیوتر

آموزش جامع فارکس با پرایس اکشن لایه سه
0

آموزش جامع فارکس با پرایس اکشن لایه سه

همه چیز در مورد لپ تاپ hp
0

همه چیز در مورد لپ تاپ hp

مک بوک پرو نوت بوک جدید اپل
0

مک بوک پرو نوت بوک جدید اپل

لپ‌ تاپ اچ ‌پی الیت بوک 1030
0

لپ‌ تاپ اچ ‌پی الیت بوک 1030

شارپ يکي از بزرگ‌ ترين و قديمي‌ ترين توليد کنندگان ژاپني
0

شارپ يکي از بزرگ‌ ترين و قديمي‌ ترين توليد کنندگان ژاپني

نسخه تاشو عینک هوشمند گوگل، مناسب برای محل کار
0

نسخه تاشو عینک هوشمند گوگل، مناسب برای محل کار

سوپر مارکت مایکروسافت
0

سوپر مارکت مایکروسافت

«اپل» بزرگترین عرضه کننده تبلت
0

«اپل» بزرگترین عرضه کننده تبلت

ثبت رکوردی تازه برای کمپانی اپل
0

ثبت رکوردی تازه برای کمپانی اپل

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS