نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

نگاهی به برج کریک دبی

آموزش پرایس اکشن در فارکس
برج کریک دبی

مقاله نگاهی به برج کریک دبی با تصاویر با کیفیت


برج نهر دبی یا برج کریک دبی یک برج بسیار بلند است که در دبی در حال توسعه است، این برج پس از تکمیل در سال 2022 به بلندترین برج جهان و بلندترین سازه دست ساز جهان تبدیل خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی حقایق مربوط به برج و برخی اطلاعات مرتبط با آن بپردازیم.




برج کریک دبی

بررسی نامگذاری و موقعیت مکانی برج کریک دبی


برج کریک دبی
این نامگذاری انجام شده برای این آسمان خراش ممکن است یک نام موقت باشد مانند نامگذاری بر روی برج خلیفه قبل از افتتاح که با عنوان برج دبی نامگذاری شده بود. هنگامی که این برج برای اولین بار توسط رسانه ها در فوریه 2016 گزارش شد بدون نام بود و سازنده آن را The Tower at Dubai Creek Harbor یا Iconic Tower نامید. از اواسط سال 2017 عوامل ساخت و ساز و توسعه دهندگان این مجموعه عظیم شروع به استفاده از نام جدید دبی کریک تاور کردند، زیرا برنامه ریزی شده است که مرکز بندر کریک دبی باشد و اگر برنامه ریزی ها به همین شکل پیش رود در آینده بیشتر نام برج کریک دبی را به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان خواهیم شنید.

برج کریک دبی
برج نهر دبی یا برج کریک دبی در مکانی در مجاورت نهر دبی ساخته خواهد شد که یک منطقه ساحلی در نزدیکی پناهگاه ملی حیات وحش راس الخور واقع شده است، نهر دبی مرکز تاریخ و فرهنگ شهر بوده است و از لحاظ تاریخی نماد بسیار قدرتمند و گیرایی محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که سایت بندر کریک دبی در 8 کیلومتری شرق برج خلیفه قرار دارد.

پروژه بزرگی به نام دبی کریک هاربر در این منطقه در حال توسعه است و تعداد زیادی ساختمان های جدید در این مکان ساخته خواهد شد و علاوه بر آن بندر کریک دبی قرار است یک منطقه جدید در دبی باشد، تقریبا مانند منطقه تجاری و تفریحی دبی مارینا، بیزینس بی و مرکز شهر دبی اما این منطقه به عنوان منطقه سوم شناخته خواهد شد. نکته جالب توجه در رابطه با این منطقه این است که برج نهر دبی با مساحت 6 کیلومتر مربع (2.3 مایل مربع) محور اصلی این پروژه خواهد بود.

برج کریک دبی

بررسی ارتفاع و مسائل وابسته به آن در برج کریک دبی


برج کریک دبی
توسعه دهنده این مجموعه که گروه توسعه املاک Emaar است ارتفاع دقیق برج کریک دبی را تا زمان افتتاح رسمی آن در سال 2022 یا بعد از آن اعلام نخواهد کرد، به این ترتیب آنها می توانند به طور موثر از پیشی گرفتن ارتفاع آن توسط برخی پروژه های رقابتی بالقوه جلوگیری کنند و از ایجاد این رقابت در امان باشند.

پس از رونمایی از برج کریک دبی در فوریه 2016، پسر معمار سانتیاگو کالاتراوا به رسانه ها گفت که این برج بلندتر از برج خلیفه خواهد بود و چندین ماه بعد در ژوئن 2016، رئیس گروه توسعه املاک Emaar به رسانه ها گفت این برج 100 متر از برج خلیفه بلندتر خواهد بود، یعنی 928 متر ارتفاع خواهد داشت و از آن زمان بسیاری از رسانه ها شروع به استفاده از رقم 928 برای معرفی ارتفاع برج کریک دبی کردند.

برای آسمان خراشی که توسط کابل‌های زیادی که از دو طرف پخش می‌شوند پشتیبانی می‌شود، تامین کردن این ارتفاع کار دشواری نیست. اگر این آسمان خراش واقعاً بیش از 1300 متر ارتفاع داشته باشد، به بلندترین برج و بلندترین سازه دست ساز جهان تبدیل خواهد شد، زیرا می توان مطمئن بود که برج جده در عربستان سعودی احتمالاً به این ارتفاع نخواهد رسید و رقیبی جدی برای این آسمان خراش نخواهد بود.

با این حال برج کریک دبی به احتمال زیاد به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته نخواهد شد، زیرا طبق گفته شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری (CTBUH)، یک سازه تنها در صورتی ساختمان محسوب می شود که حداقل پنجاه درصد ارتفاع آن قابل سکونت باشد که برای برج کریک دبی کمتر از 30 درصد ارتفاع دارای طبقات قابل سکونت خواهد بود و این مورد به عنوان سدی در برابر این ابرسازه قد علم کرده است.

بررسی طراحی و معماری برج کریک دبی


برج کریک دبی
برج کریک دبی توسط معمار اسپانیایی-سوئیسی سانتیاگو کالاتراوا والس طراحی شده است. برخی از شناخته شده ترین آثار این معمار برجسته شامل مرکز حمل و نقل مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک و مرکز ورزشی بازسازی شده المپیک آتن در آتن است.  او همچنین چند آسمان خراش طراحی کرده بود، یکی Turning Torso در مالمو، یک ساختمان نمادین به شکل مارپیچ، یک آسمان خراش دیگر که معروف شیکاگو اسپایر است و البته طراحی برجی که ساخت آن لغو شد و در شیکاگو قرار داشت که زمانی قرار بود بلندترین ساختمان آمریکا شود.

برای برج کریک دبی، سانتیاگو کالاتراوا ادعا می‌کند که الهام‌بخش طراحی او از شکل طبیعی زنبق، نوعی گیاه که در مناطق بیابانی یافت می‌شود بوده است.

برج کریک دبی
متمایزترین ویژگی برج کریک دبی آن آرایه های کابلی است که از رگه های برگ های زنبق الهام گرفته شده است. این کابل های مستحکم، برج را به لنگرهایی که در دو طرف برج روی زمین پخش می شوند متصل می کند و باعث می شود سازه پایدارتر و ایمن تر باشد و پس از تکمیل دچار حادثه ای نشود.

این برج به غیر از آرایه کابلی، خود شبیه مناره است که به نوعی ساختار و ویژگی حاکم بر معماری اسلامی است و در اطراف مساجد متعددی دیده می شود. این برج بیشتر از یک ساقه باریک تشکیل شده است که به عنوان ستون فقرات برج عمل می کند، یک ساختار بیضی شکل دراز در نزدیکی نوک برج وجود دارد که جوانه زنبق را تداعی می کند، قطر جوانه بسیار بزرگتر از ساقه است.

بررسی فرایند توسعه و ساخت و ساز برج کریک دبی


برج کریک دبی
از آنجایی که برج جده در عربستان سعودی پیش از سال 2020 تکمیل می شود و بالاتر از برج خلیفه قرار خواهد گرفت، دبی نمی خواهد تاج بلندترین ساختمان جهان را از دست بدهد. دبی می خواهد با این فرصت بازدیدکنندگان را غافلگیر کند و قدرت خود را به دنیا نشان دهد. جالب است بدانید که برج کریک دبی به عنوان مرکز و قلب مجموعه منطقه ذکر شده عمل خواهد کرد. در مرکز منطقه در ابتدا قرار بود که یک جفت برج دوقلو ساخته شود و به بلندترین برج های دوقلوی جهان تبدیل شوند اما در نهایت با طرح برج کریک فعلی جایگزین شد.

آسمان خراش های با ارتفاع بسیار زیاد می توانند گردشگران زیادی را جذب یک منطقه کنند که در نتیجه تاثیر مثبت قابل توجهی بر ارزش گذاری املاک و مستغلات منطقه اطراف برج خواهد گذاشت و در نهایت بندر کریک دبی را به مرکز توریستی و تجاری تبدیل خواهد کرد. بندر کریک دبی توسط Emaar Properties به همراه هلدینگ دبی در حال توسعه است اما برج کریک تنها توسط Emaar که بزرگترین توسعه دهنده املاک در دبی است و برج خلیفه را توسعه داده است ساخته می شود.

برج کریک دبی
شش پیشنهاد برای طراحی برج کریک دبی توسط چندین شرکت معماری بین المللی در سراسر جهان ارائه شد. در اواخر فوریه 2016، این طرح ها به شیخ محمد حاکم دبی نشان داده شد و او طرحی را که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده بود انتخاب کرد و نتیجه نهایی را در 27 فوریه اعلام کرد.

در اواخر جولای 2016 مهندسان مطالعات لرزه‌ای و آزمایش‌های باد را تکمیل کردند. نکته مهم در رابطه با این موضوع این است که این آزمایش‌ها برای تعیین ارتفاع نهایی برج بسیار مهم هستند. کار آماده سازی توسعه آسمان خراش در اکتبر 2016 آغاز شد و حدود 170000 متر مکعب خاک برای ایجاد فضایی برای فونداسیون برج حفاری شد. پس از آن 145 شمع ریخته شد و در عمق 75 متری در کف قرار گرفت، 210 هزار تن بتن ریخته شد تا فونداسیون را تشکیل دهد. ساخت و ساز در ابتدا قرار بود در سال 2020 تکمیل شود اما از آن جهت که برج کریک دبی عمدتاً از ساختار هسته ای باریک تشکیل شده است، پیشرفت ساخت و ساز در آن بسیار سریعتر از یک آسمان خراش معمولی مانند برج جده خواهد بود.

برج کریک دبی

این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
لوگوی پنجره و نمای پیشینه صنعت توس Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا

نظر شما در مورد نگاهی به برج کریک دبی


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ آسمان خراش

برج تایپه 101 آسمان خراشی 106 طبقه‌ای

برج تایپه 101 آسمان خراشی 106 طبقه‌ای


برج تایپه ۱۰۱ آسمانخراشی ۱۰۶ طبقه‌ای در بخش خینیی تایپه در کشور تایوان است. نام اصلی این برج پیشتر "مرکز مالی تایپه" بود. این برج پس از برج خلیفه در دبی بلندترین برج جهان است. این بزرگترین برج مسکونی جهان در منطقه‌ای...


شانگهای، شهر آسمان خراش ها

شانگهای، شهر آسمان خراش ها


شانگهای (به چینی: 上海) بزرگ‌ترین شهر کشور چین و دومین شهر بزرگ جهان پس از توکیو و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر جهان بوده و این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر کشور چین به حساب می‌آید. شانگهای رابط میان چین و دنیای خارج می...


نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب


نورپردازی توکیو در دنیا بسیار مشهور می باشد و این شهر به دلیل نور پردازی زیبابی که دارد، گردشگران بسیاری مجذوب تماشای نورپردازی های شبانه توکیو می شوند. به منظور به وجود آوردن منظره های فوق العاده رویایی و متفاوت و...


تیزرهای محل و تراس هادسون یاردز در منهتن نیویورک

تیزرهای محل و تراس هادسون یاردز در منهتن نیویورک


ساختمان هادسون یاردز 30 (30 Hudson Yards) از بلندترین آسمان خراش های شهر نیویورک با حدود 400 متر ارتفاع و از جدیدترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده که به تازگی قسمت هایی از آن افتتاح شده است و در حال...


مرکز تجارت جهانی یک نیویورک

مرکز تجارت جهانی یک نیویورک


مرکز تجارت جهانی یک (One World Trade Center) در جنوب منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. این برج که در شمال غربی محل مرکز تجارت جهانی قرار دارد به وسیله خیابان‌های وسی وست واشینگتن و فالتن محدود...


برج سالسفورس در سان فرانسیسکو

برج سالسفورس در سان فرانسیسکو


آسمان‌ خراش‌ سالسفورس (Salesforce) نورعظیمی را به طور دائم در افق سان فرانسیسکو پخش می کند. این برج به تاج بالای سان فرانسیسکو معروف است. این ساختمان که 130 فوت ارتفاع دارد، با استفاده از تصاویری از دوربین های پراکنده در...


نورپردازی شهر دبی در شب

نورپردازی شهر دبی در شب


دبی یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا و بزرگترین شهر کشور امارات عربی متحده نیز می باشد که امروزه قسمت بزرگی از درآمد خود را از مناطق گردشگری و دیگر خدمات بازرگانی و مالی تامین می کند. با توجه به ساخت...


بلندترین آسمان خراش های چین

بلندترین آسمان خراش های چین


کشور چین دارای بیشترین آسمان خراش بلند در جهان می باشد که از لیست ده گانه بلندترین ساختمان های جهان، 5 عدد آن تنها در این کشور می باشد و جالب است بدانید در مجموع کشور چین بیش از 2600 ساختمان...


برج بانک چین در هنگ کنگ

برج بانک چین در هنگ کنگ


برج بانک چین یا Bank of China Tower که به برج BOC هم معروف است یکی از آسمان خراشهای قابل تشخیص از دریا در هنگ کنگ است و این برج به صورت اختصاری برای بانک چین ساخته شده است. این برج با...


برج های تجارت جهانی نیویورک

برج های تجارت جهانی نیویورک


مرکز تجارت جهانی نیویورک (World Trade Center) که گاهی برج‌های دوقلو نامیده می‌شوند، مجموعهٔ ۷ ساختمان در منطقه منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا بود که توسط معمار ژاپنی-آمریکایی مینورو یامازاکی طراحی شده بود. در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ساختمان...


سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

شرکت ساختمانی تیبا
0

شرکت ساختمانی تیبا

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
1

پنجره و نمای پیشینه صنعت توس

گالری آرپا
0

گالری آرپا

آیرن صنعت
0

آیرن صنعت

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  برج   |  آسمان خراش   |  دبی   |  برج مخابراتی

تاریخ ثبت ثبت: 1397/02/07
بازدید بازدید: 6653

مطالب مرتبط با تیزرهای لاکچری

برج های ارمیتاژ پلازای پاریس تیزر
0

برج های ارمیتاژ پلازای پاریس

هتل زیبای پارک رویال در سنگاپور تیزر
0

هتل زیبای پارک رویال در سنگاپور

برج های مرلین مونرو در میسیساگای کانادا تیزر
0

برج های مرلین مونرو در میسیساگای کانادا

ویلای مدرن جولیان جانستون در میامی تیزر
0

ویلای مدرن جولیان جانستون در میامی

ویلای لوکس با اسکله اختصاصی در فلوریدای جنوبی تیزر
0

ویلای لوکس با اسکله اختصاصی در فلوریدای جنوبی

مرسدس بنز C مدل 2022 تیزر
0

مرسدس بنز C مدل 2022

مرسدس بنز الکتریکی EQA مدل 2022 تیزر
0

مرسدس بنز الکتریکی EQA مدل 2022

اقامتگاه مینیمال در جزیره فورمنترای اسپانیا تیزر
0

اقامتگاه مینیمال در جزیره فورمنترای اسپانیا

پروژه ساختمان مسکونی آجار بلو در استانبول تیزر
0

پروژه ساختمان مسکونی آجار بلو در استانبول

پروژه ساختمان مسکونی ایمار در استانبول تیزر
0

پروژه ساختمان مسکونی ایمار در استانبول

خودروی سوپر اسپرت مک لارن سنا تیزر
0

خودروی سوپر اسپرت مک لارن سنا

برج های ترنبری در لاس وگاس تیزر
0

برج های ترنبری در لاس وگاس

مرسدس بنز S مدل 2021 تیزر
0

مرسدس بنز S مدل 2021

ب ام و iX مدل 2022 تیزر
0

ب ام و iX مدل 2022

ثروتمندترین شهرهای چین در سال 2020 تیزر
0

ثروتمندترین شهرهای چین در سال 2020

تور فوق العاده زیبای بمبئی تیزر
0

تور فوق العاده زیبای بمبئی

میلان با هواپیمای بدون سرنشین تیزر
0

میلان با هواپیمای بدون سرنشین

سواحل سن تروپه و سن ماکسیم در فرانسه تیزر
0

سواحل سن تروپه و سن ماکسیم در فرانسه

مقایسه شهرهای نیویورک و شانگهای تیزر
0

مقایسه شهرهای نیویورک و شانگهای

برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک تیزر
0

برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS