نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

0

جزیره بدون ماشین بویوک آدا در استانبول

جزیره بویوک آدا

مقاله جزیره بدون ماشین بویوک آدا در استانبول با تصاویر و تیزر


جزیره زیبای بویوک آدا در استانبول (به زبان ترکی استانبولی: Büyükada به معنی جزیرهٔ بزرگ و به یونانی: Πρίγκηπος) بزرگ ترین جزیره از بین نه جزیره اطراف استانبول در دریای مرمره است. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول می باشد که ایرانی های زیادی از آن خاطره دارند و جزو نه مجمع الجزایری است که اصطلاحا به جزایر پرنسس شهرت دارند، بویوک آدا از بزرگترین و زیباترین جزایر اطراف شهر بزرگ استانبول می باشد و 5.1 کیلومتر مربع مساحت دارد که در دریای مرمره واقع شده است. در این جزیره عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری از قبیل موتور سیکلت و خودرو به غیر از خودروهای پلیس و شهرداری ممنوع است و عبور و مرور تمام مردم توسط دوچرخه یا درشکه‌ و اسب انجام می‌شود.

یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره کلیسای آیایورگی (به ترکی استانبولی: Aya Yorgi Manastırı) می باشد که در بلندترین تپه آن و در میان جنگلی از درختان کاج قرار دارد. این کلیسا در قرن ششم ساخته شده است و یکی از بناهای تاریخی و دیدنی این جزیره محسوب می شود.

خانه های ساخته شده در جزیره بویوک آدا به صورت ویلایی و ییلاقی می باشد و به دلیل اینکه جمعیت آن در فصل های گرم سال چندین برابر جمعیت فصول سرد است و خیلی از خانه های پر زرق و برق و ویلاهایی با باغهای سرسبز و درختان تنومند، که هنوز هم پا برجا هستند، در زمان حکومت عثمانی ساخته شده اند.

خانه های ویلایی جزیره بویوک آدا استانبول

تاریخچه جزیره بویوک آدا


بویوک آدا در طول قرن ها شاهد وقایع زیادی بوده که از اسکان کشیش ها تا پناهندگی لئون تروتسکی رهبر انقلابیون بلشویک روسیه و بعد ها هم در دوران عثمانی به محل تفریحات تابستانه به خصوص برای جمعیت یونانی، یهودی و امریکایی مقیم استانبول تبدیل شد و بیشتر ترک ها ترجیح می دادند تابستان ها به نقاط دیگر دریای مدیترانه بروند.

سفر به جزیره بویوک آدا


افرادی که قصد بازدید از این جزیره را دارند می توانند از محله ها و اسکله های معروف: کادیکوی، بستانچی، سیرکجی و خصوصا کاباتاش در استانبول سفر خود را آغاز نمایید و از اتوبوس دریایی و یا قایق به این جزیره برسند. برای نمونه از اسکله کاباتاش سوار کشتی‌ های شهرداری شده و پس از حدود پنجاه دقیقه به این جزیره خواهند رسید، ولی پیشنهاد می شود از طریق قایق سواری این مسیر فرحبخش و دلنشین را به سمت بیوک آدا طی کنید. در صورتی که از قایق استفاده کردید تجربه شما از سفر لذتی چند برابر خواهد داشت و در طول مسیر شهر استانبول را در پشت سر خود به نظاره خواهید نشست. در همین حین نیز می توانید با خوردن چای و دادن نان به پرندگان دریایی که شما را همراهی می کنند از طول مسیر لذت ببرید.

جزیره بویوک آدا استانبول

گردش و تفریح در بویوک آدای استانبول


همانگونه که می دانید، شهر استانبول پرگردشگرترین شهرهای کشور ترکیه و جهان می باشد. اگر به این شهر زیبا و بزرگ تاریخی سفر می‌کنید پیشنهاد می کنیم حتما با کشتی به جزیره بیوک آدا سفری یک روزه داشته باشید تا از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. همانگونه که گفتیم، جزایر پرنس استانبول مجموعه جزایر نه گانه است که 4 جزیره از آن بزرگ تر و مشهورترند. این 4 جزیره به نام های: بیوک آدا، هئیبئلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا بوده که جزیره بویوک آدا بزرگ ترین جزیره در این میان است.

دریای مرمره جزایر بیشتری دارد اما جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به شهر استانبول و سهولت دسترسی به آنها و مکان‌های تاریخی و مناظر زیبایش بیشتر مورد بازدید گردشگران سراسر دنیا قرار می گیرد. همچنین یکی از جاذبه های آن تردد با کالسکه بوده که جذابیت آن را دو چندان نموده است. این جزیره به خاطر آرامش، هوای تمیز، سکوت و رستوران ها و کافه های رومانتیکش حس خوبی را در گردشگران ایجاد می کند.

تفریحات ساحلی


تابستان ها، پلاژهای مخصوص شنا، استقبال انبوهی از عاشقان تفریحات آبی برای آبتنی و خنک شدن به همراه دارد، همچنین ورزش های آبی و امکان آفتاب گرفتن برای گردشگران وجود دارد. اگر اهل آرامش هستید تا هیجان، ماهی گیری گزینه مناسبی برای سرگرمی‌ ساحلی است. ضمنا از تماشای طبیعت، حس آرامش و صدای آب نیز لذت می برید و ساعاتی از هیاهوی شهر راحت می شوید.

بازدید از جنگل


در سفر به جزیره بویوک آدا، تنفس و استفاده از هوای مطبوع جنگل های درختان کاج را از دست ندهید. همه ساله گردشگران بسیاری برای بازدید کلیسای ایا یورگی به بالای بلندترین تپه جنگلی که از درختان کاج تشکیل شده، به نام جنگل یوجه تپه می‌روند. از بالای این تپه چشم انداز بی نظیری به جزیره و دریا خواهید دید.

جزیره بویوک آدا استانبول

بازدید از بناهای تاریخی


در این جزیره از اگر به تماشای بناهای تاریخی و قدیمی علاقه دارید، اماکن مذهبی و خانه‌های افراد خاص که در حال حاضر به خانه موزه تبدیل شده اند حتما بازدید کنید. کلیسای ایایورگی (Aya Yorgi church)، کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک، مسجد حمیدیه بویوک آدا، یتیم‌خانه قدیمی یونانی یا پرنیکیپو (Prinkipo Orthodox)، خانه معروف رشات نوری گول تکین، خانه سابق لئون تروتسکی و هتل اسپلندید پالاس و برج ساعت بیوک آدا از بهترین جاذبه‌های این جزیره هستند.

درشکه سواری


معروف ترین تفریح بیوک آدا که در جهان به آن شناخته می شود، درشکه سواریست. برای دیدن طبیعت زیبای بویوک آدا، عمارت های اعیانی و ویلاهای زیبا می‌توانید سوار بر درشکه کل جزیره را بگردید. اگر چه در روزهای شلوغ تابستان احتمال دارد برای سوار شدن به درشکه های 4 نفره زمان زیادی را در صف بایستید. درشکه سواری می تواند تجربه لذت بخشی خصوصا برای آنها که قبلا تجربه آن را نداشته اند باشد.

درشکه سواری در جزیره بویوک آدا استانبول

دوچرخه سواری در جزیره بویوک آدا


از دیگر تفریحات این جزیره، دوچرخه سواری است. اگر چندان حوصله صف بعضا شلوغ درشکه را ندارید، توصیه می‌کنیم برای گشتن در جزیره و دیدن خیابان‌های آرام و طبیعت بی‌نظیر بویوک آدا از دوچرخه استفاده کنید. خصوصا اگر اهل ورزش بوده و به دوچرخه سواری علاقه داشته باشید در هوای تمیز جزیره استشمام کرده و تمام مناطق را حتی در سربالایی ها و شیب ها با دقت تماشا می کنید. برای کرایه دوچرخه ایستگاه های دوچرخه در چند نقطه جزیره وجود دارند و علاوه بر پرداخت مبلغ اجاره آن، کارت شناسایی یا پاسپورت نیز از شما دریافت می شود.

دوچرخه سواری در جزیره بویوک آدا استانبول

کافه و رستوران گردی


جزیره بویوک آدا استانبول
یکی از دوست داشتنی ترین تفریح اکثر مردم دنیا رستوران گردی است. در این جزیره تنوع خوبی از انواع رستوران ها برای سلیقه های مختلف وجود دارد که این باعث می شود با توجه به مدت کم اقامت در جزیره، انتخاب شما را سخت کند. کافه های بسیار زیبایی را با چشم اندازی کم نظیر برای گذران وقت با شخص مورد نظر و میل کردن شیرینی‌های خوشمزه و محلی ترکی همراه چای یا قهوه ترک و یا بستنی محلی ترکیه انتخاب خوبی برای رفع خستگی می باشد و برای رفع گرسنگی در رستوران‌های مختلف با تنوع غذایی گوناگونی همچون: غذاهای دریایی، غذاهای ترکی و مدیترانه ای که مطمنا از طعم عالی آنها لذت خواهید برد.

تصاویری جذاب از جزیره بویوک آدا را با هم می بینیم:


جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول
جزیره بویوک آدا در نزدیکی استانبول، مکانی است آرام و با طبیعت بسیار زیبا، به دور از هیاهوی زندگی ماشینی و حضور خودروها و همچنین بدور از شلوغی شهری بزرگ همچون استانبول که در سفر به این شهر، پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید کنید.

تیزر زیبایی از جزیره بویوک آدای استانبول مشاهده کنید:




این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[مبلمان کلاسیک آمریکایی و دکوراسیون داخلی]
لوگوی گالری مبلمان آمریکایی گارنت Boosted (0) گالری مبلمان آمریکایی گارنت
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران
[شیرآلات و لوازم بهداشتی لوکس ساختمانی]
لوگوی گروه سترا Boosted (0) گروه سترا
[تولید لوستر و کریستال دست ساز دکوراتیو]
لوگوی لوستر دست ساز لایت سوچی Boosted (0) لوستر دست ساز لایت سوچی
[تولید کابینت و مصنوعات چوبی لوکس]
لوگوی کابینت اشنیز Boosted (0) کابینت اشنیز

نظر شما در مورد جزیره بدون ماشین بویوک آدا در استانبول


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ استانبول

شهر زیبای استانبول در ترکیه

شهر زیبای استانبول در ترکیه


استانبول كه در گذشته قسطنطنيه نام داشت بزرگترين شهر تركيه و پنجمين شهر بزرگ جهان است. این شهر تنها شهر دنياست كه در دو قاره آسيا و اروپا قرار دارد. تنگه بسفروس (تنگه بسفر) كه باريكترين تنگه جهان است در حدود...


پروژه متروپل استانبول

پروژه متروپل استانبول


پروژه متروپل استانبول (Metropol Istanbul) یکی از بزرگترین پروژه های مهم کشور ترکیه است و توسط شرکت معماری مشهور جهانی RMJM ساخته شده است که ترکیبی از یک مرکز خرید (یکی از بزرگترین مراکز خرید در ترکیه)، خانه های اقامتی اداری،...


معروف ترین پل های استانبول

معروف ترین پل های استانبول


پل های معروف شهر استانبول، که تنها شهر جهان در دو قاره (آسیا و اروپا) می باشد را در ادامه بررسی می کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله و مشاهده تصاویر آن لذت ببرید. در شهر زیبای استانبول، به دلیل و جود...


بزرگ ترین فرودگاه جهان در استانبول

بزرگ ترین فرودگاه جهان در استانبول


کشورترکیه بزرگترین فرودگاه جهان را درشهر استانبول با ظرفیت 200 میلیون مسافر در دست احداث دارد و در حال حاضر 85 درصد این پروژه کامل شده است. این پروژه بزرگ تقریبا 12.7 میلیارد دلار ارزش دارد. به گفته مجری این طرح،...


بهترین هتل های استانبول

بهترین هتل های استانبول


قبل از معرفی بهترین هتل های شهر استانبول، شهری که به خاطر وجود گردشگر بسیار زیاد از سراسر جهان، هتل های بسیار خوب و البته نه چندان مناسب بسیاری دارد، کمی به معرفی این شهر که ایرانیان هم خاطرات خوبی از...


افتتاح هتل لوکس سنت رجیس در ترکیه

افتتاح هتل لوکس سنت رجیس در ترکیه


هتل سنت رجیس (ST.Regis) با همکاری برخی برندهای لوکس در شهر استانبول ترکیه راه اندازی شد. این هتل زیبا و مجلل یک نمایندگی از رستوران خاص و لوکس ولفگانگ پاک اسپاکو (Wolfgang Puck’s Spago) دارد و دارای سوئیت های مجلل بنتلی...


تیزر مرکز خرید واتر گاردن در استانبول

تیزر مرکز خرید واتر گاردن در استانبول


مرکز خرید واتر گاردن (Istanbul watergarden mall) یکی از معروف ترین مراکز خرید استانبول می باشد. اگرچه شاید بزرگترین نباشد، اما یکی از زیباترین مراکز خرید به شمار می رود و بیشتر به عنوان یک مرکز نمایش آتش و اکولایزر به...


مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول


ایستینیه پارک یک مرکز خرید در محله ایستینیه استانبول، شهر توریستی جذاب ترکیه می باشد، این مرکز خرید لوکس دارای 291 فروشگاه به مساحت 85250 متر مربع می باشد که دارای چهار طبقه پارکینگ در زیرزمین است، مرکز خرید ایستینیه پارک...


رستوران سانست گریل در استانبول

رستوران سانست گریل در استانبول


رستوران سانست گریل (Sunset Grill & Bar) در سال 1994 در پارک اولوس (Ulus) استانبول افتتاح شد که به دلیل خدمات متمایزی که برای مشتریان خود ارائه می دهد در سال 2002 به عنوان بهترین رستوران استانبول و در سال 2009...


کاخ دولما باغچه در استانبول

کاخ دولما باغچه در استانبول


شهر زیبای استانبول یکی از شهرهای مطرح گردشگری در کشور ترکیه و جهان است و یکی از مقاصد مهم گردشگران جهان می باشد. این شهر به دلیل حضور مراکز خرید متعدد زیبا، جشنواره های مختلف و جذاب و هم چنین جاذبه...


لوستر دست ساز لایت سوچی
0

لوستر دست ساز لایت سوچی

مبل امیران
0

مبل امیران

صنایع چوب ورگر
0

صنایع چوب ورگر

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گروه مبلمان ژان
0

گروه مبلمان ژان

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  استانبول   |  جزیره   |  ترکیه   |  گردشگری

تاریخ ثبت ثبت: 1399/05/04
بازدید بازدید: 3749

مطالب مرتبط با خدمات مسافرتی

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه
0

مرکز خرید لوکس الحزم در دوحه

لوکس ترین هتل های آنتالیا
0

لوکس ترین هتل های آنتالیا

لوکس ترین هتل های مسکو
0

لوکس ترین هتل های مسکو

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ
0

کاخ زیبای زمستانی سن پترزبورگ

موزه مادام توسو استانبول
0

موزه مادام توسو استانبول

شهر مصدر امارات
0

شهر مصدر امارات

چرخ و فلک چشم دبی
0

چرخ و فلک چشم دبی

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا
0

معروفترین هتل های هیلتون در دنیا

هتل پارک رویال سنگاپور
0

هتل پارک رویال سنگاپور

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی
0

طراحی هتل آرمانی برج خلیفه دبی

نورپردازی شهر پکن در شب
0

نورپردازی شهر پکن در شب

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های توکیو در شب

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول
0

مرکز خرید لوکس ایستینیه پارک استانبول

هتل بلاژیو در لاس وگاس
0

هتل بلاژیو در لاس وگاس

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب
0

نورپردازی آسمان خراش های سنگاپور در شب

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس
0

هتل لاکچری سزار در لاس وگاس

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور
0

قصر شگفت انگیز هوا محل در جیپور

پارک زیبای مینیاتورک استانبول
0

پارک زیبای مینیاتورک استانبول

برترین جاذبه های گردشگری دوحه
0

برترین جاذبه های گردشگری دوحه

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب
0

نورپردازی خیره کننده آسمان خراش های شانگهای در شب

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS