نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای خودرو

0

بوگاتی شیرون یکه تاز در میان ابر خودروها

بوگاتی شیرون

مقاله بوگاتی شیرون یکه تاز در میان ابر خودروها با تصاویر با کیفیت


بوگاتی شیرون سرانجام معرفی شد. ابرخودروی جدید بوگاتی برای جانشینی مدل افسانه‌ای ویرون به بازار خواهد آمد و با توانایی‌های خارق‌ العاده‌ی خود، مجددا رده‌ی ابرخودرو‌ها را تعریف خواهد کرد.

بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) به واسطه‌ی قابلیت‌های بی‌نظیر خود، بیش از یک دهه سلطان مطلق رده‌ی ابرخودرو‌ها بود. این خودرو چند بار نیز تحت بهینه‌سازی‌های مختلف قرار گرفت و نمونه‌ی سوپراسپرت ویرون، با ۱۲۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۴۳۱.۲ کیلومتر بر ساعت آخرین تلاش برند بوگاتی با مدل ویرون بود. با وجود عرضه‌ی ابرخودرو‌های مختلف از سایر برند‌ها، هم‌چنان ویرون قدرتمند‌ترین و سریع‌ترین خودرو‌ی مجاز جاده‌ای است.

بوگاتی شیرون

 اکنون زمان جایگزینی ویرون پا به سن گذاشته با نمونه‌ی کاملا جدید‌ی است. شیرون (Chiron) برای ادامه‌ی راه ویرون قدم به این عرصه گذاشته است. ابرخودروی جدید بوگاتی برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۱۵ ثانیه زمان احتیاج دارد و در حالت استاندارد قادر به کسب حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اما در صورتی که کلید مخصوص بوگاتی برای کسب بالاترین سرعت ممکن را در جایگاه تعبیه شده‌ی آن وارد کند، قادر خواهید بود به حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت برسید! درست متوجه شدید؛ حداکثر سرعت شیرون توسط بوگاتی محدود شده است. اما در صورتی که تمایل به کسب سرعت بیشتری داشته باشید، بوگاتی به صورت اختصاصی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. این روند تحت نظر مهندسان بوگاتی با کنترل شرایط جوی و خودرو، انجام خواهند شد. در این حالت کسب سرعت ۴۴۲.۵ کیلومتر بر ساعت ممکن خواهد بود و بدین ترتیب شیرون نام خود را به عنوان سریع‌ترین خودرو‌ی شهری تاریخ ثبت خواهد کرد.

در حال حاضر هنوز رکورد رسمی و عملی از حداکثر سرعت بیشتر از ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت توسط شیرون ثبت نشده است و اعداد ذکر شده در مرحله‌ی قبل تحت محاسبات و شبیه‌ سازی‌های مهندسی بدست آمده است. ولفگانگ درهیمر مدیر عامل بوگاتی در خصوص حداکثر سرعت شیرون اعلام کرد:

رسیدن به سرعت بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت نیازمند شرایط و مقدمات خاصی است؛ زیرا تحت این سرعت خودرو فشار بسیاری را متحمل است و احتمال خطر جانی برای راننده وجود دارد. با این حال داده‌های ما به خوبی نشانگر این موضوع هستند که شیرون توانایی شکستن رکورد ویرون سوپراسپرت را دارد.

خودروی ونوم جی‌تی جان هنسی نیز پیش‌تر رکورد ۴۳۵.۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود. مدیران و مهندسان بوگاتی در خصوص عملکرد شیرون و شکستن رکورد ونوم جی‌تی با اختلاف حداقل ۵ کیلومتر بر ساعت، نیز بسیار مطمئن هستند. رکوردگیری نهایی در پیست مخصوص فولکس واگن در بهار سال جاری و پیش از تحویل اولین خودرو به مشتریان، انجام خواهد شد.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون در بخش قوای حرکتی خود از پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با چینش W بهره می‌برد. چهار توربوشارژر غول‌پیکر نیز وظیفه‌ی تامین هوای فشرده‌ای این پیشرانه را بر عهده دارند. همچنین بوگاتی برای انتقال قدرت در شیرون از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه بهره برده است. طبق ادعای مهندسین بوگاتی، بیش از ۹۵ درصد از قطعات شیرون مجددا طراحی شده و تنها کمتر از ۵ درصد قطعات این خودرو از ویرون به عاریت گرفته شده است. شیرون عریض‌تر، بلند‌تر و کوتاه‌تر از ویرون است، اما وزن مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارد.

پیشرانه‌ی شیرون نمونه‌ی تکامل یافته‌ی ویرون سوپراسپرت است و اکنون ۲۵ درصد توان و ۵ درصد گشتاور بیشتری را تولید می‌کند. تولید ۱۵۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۷۰۰ دور بر دقیقه در کنار ۱۱۶۵ پوند فوت گشتاور در بازه‌ی ۲۰۰۰ تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه، ارقام خارق‌العاده‌ای است که تنها از بوگاتی انتظار می‌رود. بوگاتی موفق شده‌ است با بهبود‌ ورودی‌های هوا، هوای بیشتری را وارد محفظه‌ی احتراق پیشرانه بکند.

در بخش ظاهر خودرو نیز شیرون چهره‌ی تهاجمی‌تری به خود گرفته و کمی متمایل به جلو شده است. این موضوع در کنار قوس بی‌نظیر طراحی شده در بخش جانبی خودرو که از ستون A آغاز و با رسیدن به ستون C مجددا به بخش جلوی خودرو باز می‌گردد، باعث شده تا شیرون جلوه‌ی بسیار خشن و زیبایی را پدیدار شود. ورودی‌های هوای کنار قوس جانبی خودرو نیز با طراحی آیرودینامیک خودرو، باعث ورود هوای کافی به پیشرانه می‌شوند.

برخلاف ویرون که در بخش انتهایی همانند جلوی خودرو با طراحی قوسی شکل همراه بود، شیرون در بخش انتهایی خود طراحی همانند موشک‌ها را به همراه دارد. طبق گفته‌ی مهندسین بوگاتی این نوع طراحی باعث شده است تا بخش کم فشاری در انتهای خودرو ایجاد شود تا هوای داغ اطراف پیشرانه به خوبی از خروجی‌های تعبیه شده، تخلیه شود. چراغ ال‌ای‌دی یک تکه، دیفیوزر عظیم و خروجی‌های اگزوز تیتانیومی، از دیگر موارد بخش انتهایی شیرون است که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

 توربوشارژر‌های دو مرحله‌ای بهینه‌ی ویرون باعث شده‌اند تا یکی از بهترین نمودار‌های توان و گشتاور را در شیرون شاهد باشیم. گشتاور تولیدی در این خودرو در دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه به  حداکثر خود می‌رسد و تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه نیز به صورت بسیار آرام کاهش می‌یابد. این در حالی است که توان تولیدی این پیشرانه به صورت صعودی تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه افزایش و به حداکثر میزان خود می‌رسد. همچنین در این بخش باید به واکنش خودرو به ورودی پدال گاز نیز اشاره کرد که در شیرون به صورت خطی و کاملا متفاوت با ویرون است. طبق گفته‌های مهندسین بوگاتی این موضوع باعث کنترل بهتر و جذابیت بیشتر حین رانندگی در شیرون می‌شود.

درهیمر در خصوص رفتار حرکتی شیرون گفت:
ما به عکس‌العمل‌ها و پیشنهادات مشتریان و رانندگان حرفه‌ای در خصوص ویرون واکنش مثبتی نشان دادیم و درخواست آن‌ها مبنی بر نیروی ترمزی بیشتر و قابلیت‌های فرمان‌پذیری بالاتر را در شیرون به ارمغان آوردیم.

در همین راستا شیرون به ترمز های کاملا جدید مجهز شده است. دیسک‌های ۱۶.۵ اینچی کربن-سرامیک با چهار لنت تعبیه شده در کنار هم و ۸ پیستون از جنس تیتانیوم، در چرخ‌های جلوی شیرون به کار رفته‌اند. در بخش عقب این خودرو نیز دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی و کالیپر‌های مجهز به ۶ پیستون تیتانیومی، برای توقف شیرون مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بوگاتی توجه ویژه‌ای به چسبندگی شیرون در بخش جلو و انتهای خودرو داشته است. سیستم تعلیق پیشرفته از جنس فایبرکربن، سیستم فرمان برقی جدید شرکت ZF و دمپر‌های تولیدی شرکت Sachs باعث شده‌اند تا شیرون تجربه‌ی بهتری در بخش فرمان‌پذیری از خود به جای بگذارد. همچنین بوگاتی از لاستیک‌های جدید میشلن استفاده کرده است که ۱۴ درصد در جلو و ۱۰ درصد در عقب سطح تماس بیشتری با جاده برقرار می‌کند. لاستیک‌های مذکور توانایی تحمل حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارند.
تغییرات نام‌برده باعث شده است تا چسبندگی جانبی خودرو نیز افزایش چشمگیری داشته باشد و طبق اعلام مهندسان بوگاتی، در شیرون قادر خواهید بود در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت به راحتی اقدام به تغییر لین کنید.

بوگاتی برچسب قیمتی ۲.۷ میلیون یورو را برای شیرون در نظر گرفته است و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. لازم به ذکر است که بر اساس گفته‌های مدیران بوگاتی، شیرون برخلاف ویرون، باعث درآمدزایی خواهد شد. ۱۱۰ دستگاه از شیرون تاکنون پیش‌فروش شده است؛ این موضوع به این معنی است که در صورت سفارش شیرون، این خودرو پس از ۲ سال به دست شما خواهد رسید.

تصاویر بیشتری از ابرخودروی بوگاتی شیرون را در زیر مشاهده کنید:

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

نمای داخلی بوگاتی شیرون

برای مشاهده برترین و زیباترین تصاویر خودروهای بوگاتی اینجا کلیک کنید: تصاویر بوگاتی


برندهای خودرو مقالات خودرو این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولید کابینت لوکس، کمد، درب، روشویی و واکینگ کلوزت]
لوگوی آوانگارد گالری Boosted (0) آوانگارد گالری
[مبلمان کلاسیک آمریکایی و دکوراسیون داخلی]
لوگوی گالری مبلمان آمریکایی گارنت Boosted (0) گالری مبلمان آمریکایی گارنت
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[تولید مبلمان خانگی نئوکلاسیک و کلاسیک]
لوگوی خانه مانلی Boosted (0) خانه مانلی
[نماینده انحصاری کاغذ دیواری راش آلمان]
لوگوی راش ایران Boosted (0) راش ایران

نظر شما در مورد بوگاتی شیرون یکه تاز در میان ابر خودروها


ایمیل:
نام و فامیل:
تلفن همراه:
نظر شما:
صد ضربدر سه =    
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ بوگاتی

بوگاتی دیوو 2019

بوگاتی دیوو 2019


بوگاتی دیوو یک ماشین با طراحی زیبا و سبک و خوش نقش و نگار می باشد. این ابر خودرو که به نوعی یکی از شاهکارهای دنیای اتومبیل محسوب می‌شود، 40 عدد از آن تا کنون فروش رفته است. با این حال...


بوگاتی شیرون 2019

بوگاتی شیرون 2019


بعد از تست سرعت ۴۲۰ کیلومتربرساعت بوگاتی شیرون، بوگاتی توانست بوگاتی شیرون 2019 خود را به سرعت ۴۹۰ کیلومتربرساعت برساند و سقف تاریخی ۳۰۰ مایل‌ برساعت را ثبت کنند. تیزر معرفی بوگاتی شیرون 2019 را مشاهده نمایید:...


رونمایی از بوگاتی La Voiture Noire

رونمایی از بوگاتی La Voiture Noire


رونمایی از جدیدترین محصول بوگاتی، جذاب‌ترین رویداد در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ بود. لا واچو نوار (La Voiture Noire) به‌معنی ماشین سیاه، ادای احترام بوگاتی به نسخه‌ی گم‌شده از مدل کلاسیک این شرکت، تایپ 57 است که بین سال‌های ۱۹۳۴ تا...


سیر تکامل بوگاتی 1901-2018

سیر تکامل بوگاتی 1901-2018


بوگاتی (Bugatti) یک شرکت خودروسازی فرانسوی با عملکرد بالاست که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعت گر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی تأسیس شد. در این کلیپ سیر تکاملی انواع بوگاتی از سال 1901 تا...


سریعترین خودروهای حال حاضر جهان

سریعترین خودروهای حال حاضر جهان


معروف ترین کمپانی ها و برندهای خودروسازی همیشه بر سر ساخت سریعترین سوپر اسپرت دنیا با یکدیگر رقابت دارند. این روزها کار به جایی رسیده که رقابتشان بر سر چند مایل بیشتر و یا کمتر است. سایت معتبر بیزینس اینسایدر لیستی...


برخی از ترین های جهان

برخی از ترین های جهان


در این مقاله قصد داریم ترین های جهان که از جمله خودرو، کشتی، هواپیما و شهرهایی که تمام مردم دنیا رو شگفت زده کرده است رو معرفی کنیم که ترین های جهان به شرح ذیل می باشد: 1- هواپیما آنتونوف 225 2-...


معرفی بوگاتی چنتودیچی 2019

معرفی بوگاتی چنتودیچی 2019


هرچند تصاویر بوگاتی چنتودیچی پیش از رونمایی رسمی افشا شد اما حالا این شرکت رسماً جدیدترین ساختهٔ خود را رونمایی و اطلاعات رسمی آن‌را منتشر کرده است. ازآنجایی‌که چنتودیچی از مدل EB110 الهام گرفته است که در سال 1991 در تولد...


گرانترین خودروهای دنیا

گرانترین خودروهای دنیا


شبکه اینترنتی برندها - یکی از جذابیت های اکثر افراد ثروتمند، دانستن این موضوع است که خودروهای گران قیمت دنیا کدام هستند و چه ویژگی هایی دارند. به همین دلیل مجله معتبر فوربس (Forbes Magazine) لیست جدیدی از پنج عدد از...


ساعت جاکوب اند کو مدل بوگاتی شیرون

ساعت جاکوب اند کو مدل بوگاتی شیرون


برند ساعت جاکوب اند کو (Jacob & Co) یکی از لاکچری ترین برندهای سوئیسی در زمینه جواهرسازی و تولید ساعت های لوکس بسیار مشهور است. این برند در سال 1986 در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا تاسیس شد، آخرین ساعت مچی...


معرفی ابرخودروی بوگاتی بولاید

معرفی ابرخودروی بوگاتی بولاید


کمپانی فرانسوی بوگاتی، به عنوان معروف ترین سازنده خودروهای سوپراسپرت جهان، اخیرا محصولی خارق العاده و جدید با نام بوگاتی بولاید (که بعضا در سایت های فارسی زبان بولید نیز نگارش شده) معرفی کرده که نسبت وزن به قدرت آن 0/67...


رستوران گردان برج میلاد
3

رستوران گردان برج میلاد

کابینت اشنیز
0

کابینت اشنیز

لوستر دست ساز لایت سوچی
0

لوستر دست ساز لایت سوچی

گروه سترا
3

گروه سترا

مجموعه ورزشی انقلاب
4

مجموعه ورزشی انقلاب

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   بوگاتی شیرون   |  شیرون   |  بوگاتی   |  خودروی اسپرت

تاریخ ثبت ثبت: 1395/04/13
بازدید بازدید: 4825
مرجع مرجع: زومیت

مطالب مرتبط با خودرو

کادیلاک سلستیک مدل 2024
0

کادیلاک سلستیک مدل 2024

کانسپت لینکلن مدل L100
0

کانسپت لینکلن مدل L100

فراری پوروسانگوئه مدل 2023
0

فراری پوروسانگوئه مدل 2023

ب ام و سری 8 مدل 2023
0

ب ام و سری 8 مدل 2023

شاسی بلند لوتوس التره مدل 2023
0

شاسی بلند لوتوس التره مدل 2023

شورلت بلیزر EV مدل 2024
0

شورلت بلیزر EV مدل 2024

فراری 296 GTB مدل 2022
0

فراری 296 GTB مدل 2022

ب ام و X7 مدل 2023
0

ب ام و X7 مدل 2023

ب ام و i7 مدل 2023
0

ب ام و i7 مدل 2023

استون مارتین DBX 707 قوی ترین شاسی بلند
0

استون مارتین DBX 707 قوی ترین شاسی بلند

نیسان گرن توریسمو 2022
0

نیسان گرن توریسمو 2022

مرسدس بنز ویژن EQXX
0

مرسدس بنز ویژن EQXX

خودروی مفهومی ب ام و XM مدل 2021
0

خودروی مفهومی ب ام و XM مدل 2021

لندرور رنجرور 2022
0

لندرور رنجرور 2022

مرسدس بنز SL مدل 2022
0

مرسدس بنز SL مدل 2022

GV60، شاسی بلند الکتریکی جنسیس
0

GV60، شاسی بلند الکتریکی جنسیس

مرسدس بنز EQG کانسپت
0

مرسدس بنز EQG کانسپت

رونمایی از مرسدس مایباخ EQS
0

رونمایی از مرسدس مایباخ EQS

معرفی تویوتا لندکروزر 2022
0

معرفی تویوتا لندکروزر 2022

رونمایی از کیا اسپورتیج 2022
0

رونمایی از کیا اسپورتیج 2022

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS