نسخه فارسی النسخة العربية Türkçe Versiyonu English Version
دسته بندی پخش موسیقی

برندهای خودرو برندهای ساعت برندهای طلا و جواهر برندهای پوشاک برندهای مبلمان برندهای دکوراسیون برندهای ساختمانی برندهای ورزشی

برندهای ساختمانی

0

پنجره ترمال بریک آلومینیومی

× حذف تبلیغات
[تولید کننده پنجره ترمال بریک و نمای کرتین وال]
Boosted (0) پنجره و نمای پیشینه صنعت توس
پنجره ترمال بریک

مقاله پنجره ترمال بریک آلومینیومی با تصاویر با کیفیت


پنجره ترمال بریک در دسته تکنولوژی های های تک (Hi-Tech) یا همان فناوری های پیشرفته قرار می گیرد. پنجره ها بخش های مهمی از نمای مدرن و همچنین دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و اداری محسوب می شوند و معماران و طراحان و پیمانکارانی که تغییرات مورد نظر معماران را در دکوراسیون داخلی و همچنین نمای ساختمان های مدرن پیاده می کنند، به اهمیت این موضوع واقف هستند. در این مقاله با لاگین برندز همراه باشید تا درخصوص پنجره های نوین و مدرن اطلاعات کاربردی و مهمی را خدمت شما ارائه دهیم.

ضمنا بخشی از تصاویر این مقاله از پروژه های اجرا شده شرکت پیشینه صنعت توس استفاده شده است که از شرکت های پر سابقه با پیشینه قوی در طراحی و ساخت پنجره های مدرن ترمال بریک و نمای کرتین وال می باشد.

مهم ترین هدف استفاده و به کارگیری این پنجره های مدرن، در طراحی نما و تا حدودی ساخت دکوراسیون داخلی واحدهای اداری و تجاری و فضاهای دیگر، کمک به بهتر کردن بهره وری در انرژی و عایق کردن صدای محیط بیرون ساختمان است. در طراحی و ساخت پنجره های ترمال بریک از دانش بسیار بالای متخصصان این حوزه و ابزارهای ساخت و تولید پیشرفته استفاده می شود. فرایند طراحی و تولید این پنجره ها بسیار حساس و پرهزینه است.

پنجره ترمال بریک
از مهم ترین نکات درباره طراحی پنجره های نوین، این موضوع است که عایق بسیار مستحکم و فوق العاده ای در برابر گرمای شدید و صدای بلند است. این مزیت فوق العاده که در این نسل مدرن پنجره ها تعبیه شده است به علت فرایند بسیار پیشرفته و دقیق طراحی و ساخت آن، فوق العاده است. اگر بخواهیم به زبانی ساده و دقیق اهمیت و مزیت پنجره ترمال بریک را تشریح کنیم، بهتر است که با یک مثال بسیار ساده شروع کنیم.

فرض کنید در گرمای بسیار شدید فصل تابستان در جنوب کشور ایران در یک منطقه بزرگ صنعتی که کارخانه ها و صنایع بزرگی آن جا مشغول فعالیت هستند زندگی می کنید. اگر در طراحی و ساخت نمای منزل مسکونی شما از این پنجره ها استفاده شده باشد، نه گرمای زیاد را احساس خواهید کرد و نه صداهای مزاحم و بسیار بلند ناشی از فعالیت های صنعتی را خواهید شنید!

طراحی و ساخت پنجره ها در ساختمان های مدرن امروزی در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ابزارهای ساخت و تولید، دست خوش تغییرات بسیار زیادی شده است. تغییر و تحولات در استفاده از مواد اولیه در فرایند تولید، توسعه تنوع محصولات پنجره، ابعاد پنجره های طراحی شده، روش های نصب پنجره ها و بسیاری موارد دیگر. شاید بتوان گفت که از مهم ترین این تغییرات استفاده از آلومینیوم در طراحی و ساخت پنجره ها می باشد.

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک
البته ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که بدانیم استفاده از آلومینیوم در صنایع گسترده ای بسیار کاربرد دارد و قطعا از مهم ترین عناصر جهان است که انسان ها تا به امروز موفق به کشف، فرآوری و استفاده از آن شده اند. استفاده از آلومینیوم از گذشته های دور بسیار رایج بوده است و حکومت ها و امپراطوری هایی که دارای صنعتگران ماهر در استفاده از آلومینیوم بوده اند، نسبت به دیگران دارای مزیت و برتری هایی بوده اند.

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک
امروزه هم استفاده از عنصر آلومینیوم بسیار رایج تر از گذشته است و هم قدم با توسعه علم و تکنولوژی پیشرفت می کند. صنایع خودروسازی و وابسته به خودروسازی، صنایع هوافضا و وابسته به هوافضا و البته صنایع ساخت درب و پنجره نمونه ای از صنایعی هستند که از آلومینیوم به خوبی برای توسعه محصولات خود استفاده می کنند.

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک

پنجره مدرن ترمال بریک در ساختمان های بلند


در دورانی که ساخت و ساز و طراحی آسمان خراش های شگفت انگیز در ایالات متحده آمریکا در دوران اوج خودش قرار داشت و تقریبا هیچ کشوری در دنیا توان رقابت با صنعت ساخت و ساز ایالات متحده را نداشت، معماران و طراحان خلاق و جاه طلب آمریکایی برای بهره وری و استفاده حداکثری از نور خورشید در نمای ساختمان های مدرن خود و البته کنترل حداکثری گرمای حاصل از آن تمایل بسیار زیادی به شروع پروژه ای تحقیقاتی در این باب داشتند.

پنجره ترمال بریک
پس از تلاش های گسترده ای که برای دستیابی به این خواسته های بلند پروازانه در تحقیقاتشان صورت گرفت، پژوهشگران پنجره های تک جداره قدیمی را که در آن زمان بسیار رایج و مورد توجه بود را کنار گذاشتند و بعد از آن از پنجره های دوجداره مخصوص که دارای مزیت های مورد نیاز طراحان و معماران پروژه های بزرگ بود استفاده کردند.

همان طور که در طراحی و ساخت آسمان خراش ها و برج های مشهور جهان مشهود است، بخش بزرگی از نمای این سازه های چشم نواز را شیشه ها و پنجره هایی از جنس شیشه تشکیل داده اند. اتفاقا یکی از دلایل زیبایی و شکوه این سازه ها نیز قطعا استفاده از متریال شیشه در نمای ساختمان های مدرن است.

پنجره ترمال بریک
براساس تحقیقات انجام شده و نتایج حاصل از پروژه های تحقیقاتی درباره این موضوع، بخشی از اتلاف انرژی در داخل واحدهای مسکونی، اداری و تجاری از طریق درب ها و پنجره ها اتفاق می افتد که البته ذکر این نکته مهم است که این اتفاق فقط در صورتی رخ خواهد داد که درب ها و پنجره ها عایق نباشند و از طراحی و کیفیت مناسبی در فرایند تولید برخوردار نبوده باشند.

پنجره ترمال بریک
همان گونه که در بالا نیز ذکر شد، پروفیل هایی که در طراحی و ساخت پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند از جنس آلومینیوم هستند و البته دارای کیفیت سطح بالایی نسبت به پروفیل های آهنی بوده و دارای اتلاف انرژی بسیار کمتری نیز هستند. همچنین وزن بسیار کمتری داشته که در طراحی و محاسبه ساخت ساختمان ها و آسمان خراش ها، این کاهش وزن (با توجه به تعداد پنجره های بسیار زیاد ساختمان های بلند) مزیت بسیار ممتازی محسوب می شود.

طراحی و ساخت پروفیل های ساخته شده از جنس آلومینیوم دارای مزیت های بسیار زیادی هستند و در دو شکل مختلف به بازار مصرف عرضه شده اند تا مصرف کنندگان با استفاده از این محصولات دارای مزیت، زندگی راحت تری را در واحدهای مسکونی، اداری و تجاری خود تجربه کنند. پروفیل های آلومینیومی ساده و پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک دو نوع پروفیلی هستند که به بازار عرضه شده اند. جالب است بدانید که آلومینیوم موجود در پروفیل های ساده، تک جداره و آلومینیوم موجود در پروفیل های ترمال بریک، دو جداره هستند.

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک
توجه داشته باشید که در طراحی و ساخت پنجره های ترمال بریک از دو پروفیل ساخته شده از عنصر آلومینیوم که از طریق پلی آمید به یکدیگر متصل هستند استفاده می شود.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست؟


پنجره ترمال بریک
همان طور که قبل تر اشاره داشتیم، عنصر بسیار پر کاربرد و رایج آلومینیوم دارای مزیت های بسیاری است. از جمله این مزیت ها که در ساختار این عنصر نهادینه است می توان به هادی الکتریسیته و هادی حرارت بودن اشاره داشت. با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که به دلیل خاصیت های فیزیکی و ساختاری عنصر آلومینیوم، حرارت توانایی منتقل شدن به پروفیل ها را دارد و می تواکد از طریق بدنه پروفیل منتقل شود. البته در نظر داشته باشید که حرارت وارد شده به پروفیل به قدری ناچیز است که می توان اثر آن را در محاسبات ناچیز دانست.

اما هر شرکت و سازنده ای تلاش دارد تا بهترین برند را برای خود بسازد و محصولاتی کاملا بدون مشکل را به بازار عرضه کند. با این تفاسیر متوجه این رقابت شدید می شویم و قطعا رمز پیروزی در این رقابت، بهینه تر کردن محصولات است.

از لحاظ ادبیات و بررسی ریشه لغوی کلمه ترمال بریک، علت نام گذاری برای پنجره های این سبک، وجود ماده عایق شده در بخش بیرونی پنجره است.

ویژگی های پنجره ترمال بریک


پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک
پنجره های دو جداره آلومینیومی ترمال بریک در دسته پنجره های عایق در برابر حرارت قرار دارند. پنجره های دو جداره ساخته شده از جنس آلومینیوم نسبت به پنجره های معمولی اتلاف انرژی بسیار کم تری دارند. البته توجه داشته باشید که در استفاده و به کار گیری این نوع پنجره ها در صورت انتخاب نادرست برند و سازنده هیچ گونه تاثیری را مشاهده نخواهید کرد.

پنجره ترمال بریک
در طراحی و ساخت پنجره های آلومینیومی مدرن از ماده ای به نام پلی آمید استفاده می شود تا مزایای بسیاری برای عرضه به بازار به ارمغان بیاورد. استفاده از این ماده در پنجره های جدید ترمال بریک، وارد شدن گرما و سرما به داخل و همچنین صدای محیط خارجی ساختمان و لرزش حوادث طبیعی مانند طوفان و باد را به حداقل می رساند.

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک
ماده پلی آمید دارای مقاومت و طول عمر بسیار زیادی است. علت این ویژگی ها را باید در خواص مکانیکی و شیمیایی این ماده جست و جو کرد. پلی آمید موجود در پنجره های ترمال بریک در برابر حرارت، مواد شیمیایی، آب و اشعه یو وی مقاوم هستند.

پنجره ترمال بریک

معایب پنجره ترمال بریک


هر محصولی که تولید می شود دارای مزایا و معایبی است. هیچ محصولی وجود ندارد که بی نقص و بی عیب باشد و هیچ تولیدکننده ای نمی تواند همچین ادعایی کند، اگر هم ادعایی در این مورد وجود داشته باشد مشخص است که چه معنایی دارد.

پنجره ترمال بریک هم از این واقعیت مستثنی نیست. تیغه نصب شده در این پنجره ها در برابر رطوبت مقاوم نیست.

استفاده از پنجره های ترمال بریک کمی باعث اتلاف انرژی از داخل به بیرون می شود. مواد سازنده پنجره هارسانای گرما هستند و گرما را از خود عبور می دهند. همین امر باعث بیرون رفتن حرارت داخلی می شود و نمونه البته کوچکی از اتلاف انرژی است.

تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc


اولین و مهم ترین فاکتور در انتخاب یک پنجره مناسب برای طراحی و ساخت، صرفه اقتصادی و هزینه های مالی محصولات می باشد. از منظر اقتصادی، پنجره های upvc قیمت مناسب تری نسبت به پنجره های ترمال بریک دارند. اگر در مدیریت بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی و ساخت پروژه خود دارای محدودیت های اقتصادی هستید، پنجره های upvc با توجه به کارایی بالا انتخاب خوبی هستند اما اگر دارای همچین محدودیت هایی از لحاظ اقتصادی نیستید، پیشنهاد ما به شما این است که کیفیت را فدای کمیت های اقتصادی و مالی نکنید و مطمئن باشید که انتخاب پنجره های نوین برای استفاده در پروژه هدف شما قطعا گزینه بسیار مناسبی است و از انتخاب آن ها پشیمان نخواهید شد.

عامل دیگری که در انتخاب پنجره ها اهمیت دارد و در این بخش قابل ذکر می باشد، میزان مقاومت در برابر سرما و گرما است. در پنجره های upvc و پنجره های ترمال بریک تفاوت چندانی در این مورد وجود ندارد و هر دو پنجره مذکور تقریبا عملکرد مشابه ای از خود به نمایش می گذارند. البته در نظر داشته باشید که با توجه به مواد سازنده و تشکیل دهنده موجود در ساختار پنجره های ترمال بریک و پنجره های upvc، در برخی موارد پنجره های upvc عایق های بهتری برای گرما هستند و ممکن است عملکرد نسبتا بالاتری در برابر پنجره های ترمال بریک از خود به نمایش بگذارند.

تفاوت پنجره ترمال و نرمال


پنجره های ترمال و نرمال تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت. در واقع فرق بین پنجره های ترمال و نرمال کاملا واضح و شفاف است.

در پنجره های ترمال بریک از لایه ای استفاده می شود که اصطلاحا به آن لایه شکست گرما می گویند. پلی آمید نام دیگر این لایه است که موجب وجود عایق گرما در پنجره ها می شود. لایه شکست گرما یا همان پلی آمید در پنجره های نرمال وجود ندارد و این عمده ترین تفاوت میان این دو پنجره است.

مهم ترین وظیفه لایه شکست گرما یا پلی آمید، مقاومت یا عایق بودن در برابر گرما است. ایده استفاده از پلی آمید در پنجره های ترمال بریک ناشی از عملکرد ضعیف پنجره های نسل قبل در برابر گرما بود. برای رفع این مشکل و تبدیل یک نقص به مزیت، طراحی و تولید پنجره های جدید و نوین ترمال بریک پلی آمید در دستور کار تولید کنندگان این نوع از پنجره ها قرار گرفت و باعث توسعه محصول قبلی، دارای مزیت های نسبی بالاتر و عملکر عالی در برابر گرما شد.


برندهای ساختمانی مقالات ساختمانی این مقاله را پسندیدید؟
برای دوستانتان در پیام رسان های معروف به اشتراک بگذارید. ارسال شما به ما کمک می کند همواره بهترین مطالب جهان را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم.
 ← Share on Telegram  Share on Whatsapp Share on Whatsapp
× حذف تبلیغات
[تولیدکننده نسل جدید کف شورهای خطی و نقطه ای]
لوگوی گالری آرپا Boosted (0) گالری آرپا
[تولید سنگ ساختمانی]
لوگوی سنگ تریمو Boosted (0) سنگ تریمو
[راه حل های هوشمند سازی ساختمان]
لوگوی مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان Boosted (0) مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
[ساخت مجتمع های مسکونی لوکس]
لوگوی شرکت ساختمانی تیبا Boosted (0) شرکت ساختمانی تیبا
[تولید درب و پنجره فرفورژه آهنی و آلومینیومی]
لوگوی آیرن صنعت Boosted (0) آیرن صنعت

نظر شما در مورد پنجره ترمال بریک آلومینیومی


ایمیل:    
نام و فامیل:  
تلفن همراه:  
نظر شما:  
صد ضربدر سه =     
   


مقالات و تیزرهای مرتبط با: ⇐ نمای مدرن

طراحی ساختمان مسکونی JOH 3 در برلین

طراحی ساختمان مسکونی JOH 3 در برلین


در شهر برلین، شرکت معماری J. Mayer H یک مجتمع مسکونی با یک نمای مدرن طراحی و به پایان رسانده است، طبق گفته معمارJ. Mayer H، ساختار این مجتمع مسکونی چند واحدی "کلیتوریسم مسکونی کلاسیک برلین" را بازنویسی می کند؛ در...


ترمووود، بهترین چوب نما در آپارتمان های مسکونی

ترمووود، بهترین چوب نما در آپارتمان های مسکونی


آشنایی با انواع مواد و مصالح به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید و در نهایت فضای با کیفیت تری را تجربه کنید، فرقی نمی کند که این مواد و مصالح در کدام قسمت خانه مورد استفاده قرار می...


نمای متحرک ساختمانی در شانگهای

نمای متحرک ساختمانی در شانگهای


یک مرکز تجاری جدید به تازگی در نزدیکی ساحل شهر قدیمی شانگهای ساخته شده است. این ساختمان که توسط شرکت معماری بریتانیایی طراحی شده ۴۲۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و شامل دو برج با ارتفاع ۱۸۰ متری است که دفاتراداری، هتل،...


نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن ساختمان


نمای مدرن ساختمان به قسمت بیرونی طراحی یک ساختمان که مهم ترین قسمت خارجی آن است گفته می شود. نمای ساختمان باید دارای مقاومت بسیار بالا و خوبی باشد، زیرا در قسمت خارجی ساختمان است و می تواند متاثر از عوامل...


خلاقانه ترین آبنما های مدرن

خلاقانه ترین آبنما های مدرن


آب عنصری است که با همه حواس پنج گانه انسان سر و کار دارد. این عنصر از دیرباز در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی داشته و همیشه جزو ثابتی از آن به شمار رفته و می رود. تاثیر آب بر...


گروه سترا
3

گروه سترا

سنگ تریمو
2

سنگ تریمو

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان
0

مهندسین مشاور هوشمند سازی نویان

شرکت صنعت نوین امیرکبیر نماینده رسمی برندهای اروپایی هوشمند سازی
4

شرکت صنعت نوین امیرکبیر

گالری آرپا
0

گالری آرپا

صدر استون
0

صدر استون

محبوب کنید: 0   به اشتراک بگذارید: Share on Facebook   Share on Twitter   Share on Google+   Share on Telegram   Share on Whatsapp Share on Whatsapp

تگ ها:   |  نمای مدرن   |  نمای ساختمان

تاریخ ثبت ثبت: 1400/06/18
بازدید بازدید: 1659

مطالب مرتبط با ساختمانی

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین
0

ساختمان ابری یا کلود سنتر در چین

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی
0

شهر رویایی نئوم در عربستان سعودی

برج مارینا 101 دبی
0

برج مارینا 101 دبی

ساختمان دره در آمستردام
0

ساختمان دره در آمستردام

شیرآلات لوکس
0

شیرآلات لوکس

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه
0

چناق‌ قلعه 1915 طولانی ترین پل معلق دنیا در ترکیه

موزه آینده دبی
0

موزه آینده دبی

بلندترین آسمان خراش های چین
0

بلندترین آسمان خراش های چین

برج چاملیجا در استانبول
0

برج چاملیجا در استانبول

برج های جدید پاریس
0

برج های جدید پاریس

کاشی و سرامیک اسپانیایی
0

کاشی و سرامیک اسپانیایی

بلندترین برج های استانبول
0

بلندترین برج های استانبول

بلندترین آسمان خراش های آسیا
0

بلندترین آسمان خراش های آسیا

برج مسکونی مهستان
0

برج مسکونی مهستان

برج های دوقلوی تهران
0

برج های دوقلوی تهران

برج افرا در خیابان فرشته
0

برج افرا در خیابان فرشته

نمای مدرن ساختمان
0

نمای مدرن ساختمان

سنگ اسلب و کاربردهای آن
0

سنگ اسلب و کاربردهای آن

مشهورترین معماران جهان
0

مشهورترین معماران جهان

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی
0

ویلاهای لاکچری امارات متحده عربی

© Copyright 2015-2021 loginbrands.com - All Rights Reserved - Design & Develop by: LOGINBRANDS